státusz attila330d

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2009. február 13. péntek, 07:47


Már azt is cseréltük?

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2009. február 12. csütörtök, 07:47


attila330d írta: Kb Fél éve küszködök azzal,hogy mindig eltûnik a hûtõvíz és amikor keressük a hibát valami mindig szétment.?pl: kiegyenlítõ tartály utána légtelenítõ csavar,valami csõ. Nem fõzi a vizet. Mért lehet nagy a nyomás?
Mind a két termosztát ki lett cserélve. SEGÍTSÉG!!!330d
nézd meg a hûtõsapkát. az felel a nyomásért /van 1.4 és 2.0 bar-os/ vagy csak elöregedtek az alkatrészek. de azt nem hiszem.

státusz attila330d

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2009. február 12. csütörtök, 00:26


Kb Fél éve küszködök azzal,hogy mindig eltûnik a hûtõvíz és amikor keressük a hibát valami mindig szétment.?pl: kiegyenlítõ tartály utána légtelenítõ csavar,valami csõ. Nem fõzi a vizet. Mért lehet nagy a nyomás?
Mind a két termosztát ki lett cserélve. SEGÍTSÉG!!!330d

Ropika
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2000

státusz Ropika

Újonc

Elismertség: 2% (2 pont) | Hozzászólások: 78

Elküldve: 2009. február 05. csütörtök, 21:49


Nekem volt már problémám ezzel a vákumos rendszerrel.Ha a motortartobak elszáll akkor ott megszünhet a vákum ezáltal a turbonyomásnak annyi és nem megy az auto.A 20d ben nem vákumosak a bakok mert kisebb a teljesítmény.Nagyobb gázadásnál a motortartobakok erösebben tartják a motort.Ezt mondta a szerelõ.Valaki nem tudja hogy mi a különbség a 2000 elötti és a 2000 utáni 330d-ben.A faceliftes mitõl több 20 loval?

Neo78
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 525d
Évjárat: 2007

státusz Neo78

Törzsvendég

Elismertség: 5% (9 pont) | Hozzászólások: 178

Elküldve: 2008. október 31. péntek, 08:26


Akkor megnyugodtam, koszi....

Chipcad777
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Chipcad777

Fórumlakó

Elismertség: 1% (5 pont) | Hozzászólások: 290

Elküldve: 2008. október 31. péntek, 00:25


ok ....így már tiszta a bak kérdés ...amúgy az a tartály valóban csak a vákuum raktározására van, ahogy Tano írta...nincs benne membrán meg ilyesmi tudtommal...

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2008. október 30. csütörtök, 21:36


Chipcad777 írta:
BarG írta:
Neo78 írta: Sziasztok, tegnap sikerult megsértenem a turbo vákum tartályát (?). Megtort az egyik végén a kivezeto cso és egy kis szisszenést hallottam. Nem tort le, csak merepedt, megpróbálom megragasztani, de valójában mi célt is szolgál ez? Itt a link, hogy konnyebb legyen megérteni,[http://www.realoem.com/bmw/sho...;amp;fg=45] a 6-os elem.[/url]


Hali!

Az a fémgomba nem tartály(ha erõl van szó), hanem van benne egy membrán, aminek az egyik oldalára vacuumot vezetve egy rúddal állítja a turbó geometriáját - vagyis azokat a terelõket, amik kis kipufogó gázmennyiség esetén leszûkítik a füstgázok útját, ami miatt a füstgáz felgyorsul és gyorsabban tekeri a turbó lapátokat - így hamarabb felépül a töltõnyomásod, kisebb fordulatnál. A vacuumot meg egy elektromos vácuumszelep szabályozza, ha rálépsz a gázra, szûkebbre veszi a geót, hogy magasabb legyen a nyomás. Újabb gépeken nincs ilyen vacuumlabda, léptetõmotor viszi a geometriát. Ami gyorsabb mûködésû, de romlékonyabb is.
Ha megsértetted, valami rugalmas anyaggal - pl sziloplaszt letömítheted. Legyen hõálló!!! bármit is használsz.

Ha a gumitartálynál van a hiba, az nem más, mint "reservoir", csak arra szolgál, hogy egyenletes legyen a vacuumellátás, nem csak a turbóé, hanem a teljes vacuumrendszeré, amiben benne van az EGR, a motortartó bakok, stb....


hoppá ....motortartó bakok vákuumosak az e46-ba?...az enyém nem az (2004 20d 151paci), hogy lehet?


Bocs, tényleg csak a 3d-k bakjai vákuumosak ...
és abból is csak a 204 lovasok


Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2008. október 30. csütörtök, 21:31


Az a vákumakkumulátor, és a rendszerben a nyomáslengések kiegyenlítésére szolgál azáltal, hogy "raktározza" a vákumot egy ideig.

A változó geometria mûködésérõl már korábban linkeltem be egy youtube-os videõt. A mûködést BarG nagyjából leírta, még ha nem is a legpontosabban

A motortartóbakoknak szerintem semmi köze a vákumrendszerhez

Neo78
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 525d
Évjárat: 2007

státusz Neo78

Törzsvendég

Elismertség: 5% (9 pont) | Hozzászólások: 178

Elküldve: 2008. október 30. csütörtök, 20:08


Ez egy mûanyag tartály, nagyon könnyû, és szerintem az egy kiegyenlitõ tartály lehet. Már megragasztottam, nem vettem észre semmi különbséget a teljesitményben.

Chipcad777
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Chipcad777

Fórumlakó

Elismertség: 1% (5 pont) | Hozzászólások: 290

Elküldve: 2008. október 30. csütörtök, 18:47


BarG írta:
Neo78 írta: Sziasztok, tegnap sikerult megsértenem a turbo vákum tartályát (?). Megtort az egyik végén a kivezeto cso és egy kis szisszenést hallottam. Nem tort le, csak merepedt, megpróbálom megragasztani, de valójában mi célt is szolgál ez? Itt a link, hogy konnyebb legyen megérteni,[http://www.realoem.com/bmw/sho...;amp;fg=45] a 6-os elem.[/url]


Hali!

Az a fémgomba nem tartály(ha erõl van szó), hanem van benne egy membrán, aminek az egyik oldalára vacuumot vezetve egy rúddal állítja a turbó geometriáját - vagyis azokat a terelõket, amik kis kipufogó gázmennyiség esetén leszûkítik a füstgázok útját, ami miatt a füstgáz felgyorsul és gyorsabban tekeri a turbó lapátokat - így hamarabb felépül a töltõnyomásod, kisebb fordulatnál. A vacuumot meg egy elektromos vácuumszelep szabályozza, ha rálépsz a gázra, szûkebbre veszi a geót, hogy magasabb legyen a nyomás. Újabb gépeken nincs ilyen vacuumlabda, léptetõmotor viszi a geometriát. Ami gyorsabb mûködésû, de romlékonyabb is.
Ha megsértetted, valami rugalmas anyaggal - pl sziloplaszt letömítheted. Legyen hõálló!!! bármit is használsz.

Ha a gumitartálynál van a hiba, az nem más, mint "reservoir", csak arra szolgál, hogy egyenletes legyen a vacuumellátás, nem csak a turbóé, hanem a teljes vacuumrendszeré, amiben benne van az EGR, a motortartó bakok, stb....


hoppá ....motortartó bakok vákuumosak az e46-ba?...az enyém nem az (2004 20d 151paci), hogy lehet?

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2008. október 30. csütörtök, 18:09


Neo78 írta: Sziasztok, tegnap sikerult megsértenem a turbo vákum tartályát (?). Megtort az egyik végén a kivezeto cso és egy kis szisszenést hallottam. Nem tort le, csak merepedt, megpróbálom megragasztani, de valójában mi célt is szolgál ez? Itt a link, hogy konnyebb legyen megérteni,[http://www.realoem.com/bmw/sho...;amp;fg=45] a 6-os elem.[/url]


Hali!

Az a fémgomba nem tartály(ha erõl van szó), hanem van benne egy membrán, aminek az egyik oldalára vacuumot vezetve egy rúddal állítja a turbó geometriáját - vagyis azokat a terelõket, amik kis kipufogó gázmennyiség esetén leszûkítik a füstgázok útját, ami miatt a füstgáz felgyorsul és gyorsabban tekeri a turbó lapátokat - így hamarabb felépül a töltõnyomásod, kisebb fordulatnál. A vacuumot meg egy elektromos vácuumszelep szabályozza, ha rálépsz a gázra, szûkebbre veszi a geót, hogy magasabb legyen a nyomás. Újabb gépeken nincs ilyen vacuumlabda, léptetõmotor viszi a geometriát. Ami gyorsabb mûködésû, de romlékonyabb is.
Ha megsértetted, valami rugalmas anyaggal - pl sziloplaszt letömítheted. Legyen hõálló!!! bármit is használsz.

Ha a gumitartálynál van a hiba, az nem más, mint "reservoir", csak arra szolgál, hogy egyenletes legyen a vacuumellátás, nem csak a turbóé, hanem a teljes vacuumrendszeré, amiben benne van az EGR, a motortartó bakok, stb....

Neo78
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 525d
Évjárat: 2007

státusz Neo78

Törzsvendég

Elismertség: 5% (9 pont) | Hozzászólások: 178

Elküldve: 2008. október 30. csütörtök, 08:58


Sziasztok, tegnap sikerult megsértenem a turbo vákum tartályát (?). Megtort az egyik végén a kivezeto cso és egy kis szisszenést hallottam. Nem tort le, csak merepedt, megpróbálom megragasztani, de valójában mi célt is szolgál ez? Itt a link, hogy konnyebb legyen megérteni,[http://www.realoem.com/bmw/sho...;amp;fg=45] a 6-os elem.[/url]