« előző12következő »
bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2014. január 18. szombat, 20:04


Luck írta: sziasztok egy kis segítsék kérnék

Sípol de csak járó motornál, ha csak gyújtáson van tökéletesen szól.
Zaj szűrő esetleg vagy mi lehet a gond?

infó:
jvc fejegység+erősító+egy hangszóró szett kalaptartóban+sub+elöl 4db(ajtó+lábrésznél)

Mit nézzek meg?

köszönöm előre is


Nézd meg, hogy esetleg nincs-e beszerelve "jvc fejegység+erősító+egy hangszóró szett kalaptartóban+sub+elöl 4db(ajtó+lábrésznél)" -mert akkol sípolhat.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Compact
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 2000

státusz Luck

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 16

Elküldve: 2014. január 18. szombat, 12:13


sziasztok egy kis segítsék kérnék

Sípol de csak járó motornál, ha csak gyújtáson van tökéletesen szól.
Zaj szűrő esetleg vagy mi lehet a gond?

infó:
jvc fejegység+erősító+egy hangszóró szett kalaptartóban+sub+elöl 4db(ajtó+lábrésznél)

Mit nézzek meg?

köszönöm előre is


katonaza
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2003

státusz katonaza

Újonc

Elismertség: 12% (10 pont) | Hozzászólások: 79

Elküldve: 2013. június 27. csütörtök, 09:12


Tudja esetleg valaki, hogy E46 330XD-ben hol található a gyári zavarszűrő?

"Suppression filter"
61350421886

Köszönöm.


hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2011. március 30. szerda, 18:31


DzsanniE írta:
Tiba írta: Ugyanez a földhurok volt nálam is, amit leírtál. Nekem abba az RCA ágba betett szűrő megoldotta, ami ment hátra az erősítőhöz, de sajna ez ront a jel minőségén.
Én nem foglalkoztam vele tovább, mert nálam inkább az első szett hangja dominált. A BMW extrán érzékeny erre a földhurok témára (ezt egy autóhifis mondta)




Elkezdtem átnézni mindent az elejéről. El sem akartam hinni, hogy milyen egyszerűen megtaláltam a hibát. Ki kellett venni az rca ágból a zavarszűrőt, és minden zavaró zaj eltünt. Kár, hogy erre hamarabb nem gondoltam, nem okoztam volna nektek fejtörést!
De azért mindent köszönök!


Pedig, mint írtad, profik csinálták. Én erre írtam azt, hogy ezt a hibát még azok is képesek elkövetni. De örülök, hogy megoldódott!



DzsanniE

státusz DzsanniE

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 57

Elküldve: 2011. március 30. szerda, 12:23


Tiba írta: Ugyanez a földhurok volt nálam is, amit leírtál. Nekem abba az RCA ágba betett szűrő megoldotta, ami ment hátra az erősítőhöz, de sajna ez ront a jel minőségén.
Én nem foglalkoztam vele tovább, mert nálam inkább az első szett hangja dominált. A BMW extrán érzékeny erre a földhurok témára (ezt egy autóhifis mondta)




Elkezdtem átnézni mindent az elejéről. El sem akartam hinni, hogy milyen egyszerűen megtaláltam a hibát. Ki kellett venni az rca ágból a zavarszűrőt, és minden zavaró zaj eltünt. Kár, hogy erre hamarabb nem gondoltam, nem okoztam volna nektek fejtörést!
De azért mindent köszönök!

DzsanniE

státusz DzsanniE

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 57

Elküldve: 2011. március 29. kedd, 21:31


[quote="hil"]
DzsanniE írta:
hil írta:
DzsanniE írta: Helló mindenkinek!
Tapasztalt már valaki ilyet?
Kicserélt(ett)em a teljes hangrendszert. Új fejegység, első-hátsó szettek, 4 csatornás erősítő, új minőségi kábelezés.



Nem változott semmi a kábelezésben az előző fejhez képest. Viszont találtam egy kábelt a gyári kötegben, aminek a szigetelése sérült. Ezt szalaggal körbetekertem, így vmivel halványabb a zaj. Szóval azt hiszem a megoldás egy tök új tápkábel lesz zavarszűrővel ellátva. A gyári csatit kihagyom a sorból. Viszont ezt már szakemberre fogom bízni, mert a biztosítótábla nekem egy összekevert puzzle.



Mintha azt írtad volna."minőségi kábelezés". Mi változott a korábbihoz képest? Ha tettél be plusz erősítőt, vagy valami mást, akkor már változott az eredetihez képest. Példaként írom a földhurok kialakításának lehetőségét: tettél be egy plusz erősítőt. Oda elvezetted a tápfeszt, mert az ugye kell. A minusza az autó testje. Az erősítőt össze kötötted a fej egységgel árnyékolt kábellal, mindkét végén pl. RCA csatlakozó, ahol mindkét végen be van kötve az árnyékolás. Tehát így megvalósult az általam emlegetett földhurok: egyszer a tápfeszen keresztül ami az autó testje), másodszor a fejegység és az erősítő összekötésekor az árnyékolással. Ez sok baj forrása tud lenni és zavarszűréssel nem lehet megszüntetni az okozott hibát. Ebbe még profik is gyakran bele esnek.



Az változott, hogy fejegységet cseréltem a már jól működő rendszerben. A minőségi kábelezést arra értettem, hogy új táp- és földkábel az akksiról, rca-k, hangszórókábelek. De a fejegység a gyári csatihoz lett kötve ISO csatlakozóval.
Abban igazad van, hogy itt lehet a gubanc, a földhurok. Ezt a rendszert a Paradox Autóhifisek csinálták, jól működött.(zavarszűrővel) De a nejem kérésére kivettem a körből a high-end fejet. Ettől kezdve történt vmi amit nem értek.
Azt hiszem erre nincs más megoldás, mint kikísérletezni, hogy szűnik meg a földhurok és ezzel a zaj is.
Hálás köszönet a hasznos tippekért!!!


hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2011. március 29. kedd, 20:26


seta írta:

látom hil már nem fázol

Már szóvá tette Kempelen, hogy vegyem már le a sapkát.




seta
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 320td
Évjárat: 2002

státusz seta

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 3% (11 pont) | Hozzászólások: 323

Elküldve: 2011. március 29. kedd, 20:25


hil írta:
seta írta: ki lehet vajon védeni a földhurok problémát ha magam gyártom az rca-rca árnyékolt kábelt és csak az egyik felén forrasztom be az árnyékolást? Az árnyékolás akkor is megvan, mégsincs hurok. Mondjuk hobbielektronikán biztos 3 csillió megoldás létezik a problémára, csakhát az el van rejtve 3 csillió oldalnyi forumba....

Igen, ez a korrekt megoldás.



látom hil már nem fázol

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2011. március 29. kedd, 20:14


seta írta: ki lehet vajon védeni a földhurok problémát ha magam gyártom az rca-rca árnyékolt kábelt és csak az egyik felén forrasztom be az árnyékolást? Az árnyékolás akkor is megvan, mégsincs hurok. Mondjuk hobbielektronikán biztos 3 csillió megoldás létezik a problémára, csakhát az el van rejtve 3 csillió oldalnyi forumba....

Igen, ez a korrekt megoldás.



seta
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 320td
Évjárat: 2002

státusz seta

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 3% (11 pont) | Hozzászólások: 323

Elküldve: 2011. március 29. kedd, 19:32


ki lehet vajon védeni a földhurok problémát ha magam gyártom az rca-rca árnyékolt kábelt és csak az egyik felén forrasztom be az árnyékolást? Az árnyékolás akkor is megvan, mégsincs hurok. Mondjuk hobbielektronikán biztos 3 csillió megoldás létezik a problémára, csakhát az el van rejtve 3 csillió oldalnyi forumba....

Tiba
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2009

státusz Tiba

BMWfanatic

Elismertség: 2% (52 pont) | Hozzászólások: 1890

Elküldve: 2011. március 29. kedd, 16:44


Ugyanez a földhurok volt nálam is, amit leírtál. Nekem abba az RCA ágba betett szűrő megoldotta, ami ment hátra az erősítőhöz, de sajna ez ront a jel minőségén.
Én nem foglalkoztam vele tovább, mert nálam inkább az első szett hangja dominált. A BMW extrán érzékeny erre a földhurok témára (ezt egy autóhifis mondta)




hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2011. március 29. kedd, 15:51


[quote="DzsanniE"]
hil írta:
DzsanniE írta: Helló mindenkinek!
Tapasztalt már valaki ilyet?
Kicserélt(ett)em a teljes hangrendszert. Új fejegység, első-hátsó szettek, 4 csatornás erősítő, új minőségi kábelezés.



Nem változott semmi a kábelezésben az előző fejhez képest. Viszont találtam egy kábelt a gyári kötegben, aminek a szigetelése sérült. Ezt szalaggal körbetekertem, így vmivel halványabb a zaj. Szóval azt hiszem a megoldás egy tök új tápkábel lesz zavarszűrővel ellátva. A gyári csatit kihagyom a sorból. Viszont ezt már szakemberre fogom bízni, mert a biztosítótábla nekem egy összekevert puzzle.



Mintha azt írtad volna."minőségi kábelezés". Mi változott a korábbihoz képest? Ha tettél be plusz erősítőt, vagy valami mást, akkor már változott az eredetihez képest. Példaként írom a földhurok kialakításának lehetőségét: tettél be egy plusz erősítőt. Oda elvezetted a tápfeszt, mert az ugye kell. A minusza az autó testje. Az erősítőt össze kötötted a fej egységgel árnyékolt kábellal, mindkét végén pl. RCA csatlakozó, ahol mindkét végen be van kötve az árnyékolás. Tehát így megvalósult az általam emlegetett földhurok: egyszer a tápfeszen keresztül ami az autó testje), másodszor a fejegység és az erősítő összekötésekor az árnyékolással. Ez sok baj forrása tud lenni és zavarszűréssel nem lehet megszüntetni az okozott hibát. Ebbe még profik is gyakran bele esnek.



DzsanniE

státusz DzsanniE

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 57

Elküldve: 2011. március 29. kedd, 15:33


hil írta:
DzsanniE írta: Helló mindenkinek!
Tapasztalt már valaki ilyet?
Kicserélt(ett)em a teljes hangrendszert. Új fejegység, első-hátsó szettek, 4 csatornás erősítő, új minőségi kábelezés. Szükség volt egy zavarszűrő beiktatására is az első jel ágba, a lámpakapcsoláskor hallatszó zugás miatt. Hátul csak a mélyközép lett bekötve, így ott nem hallatszott a zaj. A fejegységen volt 3 pár RCA kimenet, és rendben volt minden. Viszont most kicseréltem a fejet egy egyszerűbb, könnyebben kezelhető fejre. Na és most jött elő a generátor zaj. (fordulatszám függő) Ezen a gyengébb fejen csak egy RCA kimenet van a sub számára. Lehet ez a zaj oka? Esetleg nem szűri a fej a közép-magas zajokat???
Szerintetek?

Az nem lehet, hogy valahol sikerült földhurkot kialakítani a kábelezés során???



Nem változott semmi a kábelezésben az előző fejhez képest. Viszont találtam egy kábelt a gyári kötegben, aminek a szigetelése sérült. Ezt szalaggal körbetekertem, így vmivel halványabb a zaj. Szóval azt hiszem a megoldás egy tök új tápkábel lesz zavarszűrővel ellátva. A gyári csatit kihagyom a sorból. Viszont ezt már szakemberre fogom bízni, mert a biztosítótábla nekem egy összekevert puzzle.




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. március 29. kedd, 15:34

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2011. március 29. kedd, 15:18


DzsanniE írta: Helló mindenkinek!
Tapasztalt már valaki ilyet?
Kicserélt(ett)em a teljes hangrendszert. Új fejegység, első-hátsó szettek, 4 csatornás erősítő, új minőségi kábelezés. Szükség volt egy zavarszűrő beiktatására is az első jel ágba, a lámpakapcsoláskor hallatszó zugás miatt. Hátul csak a mélyközép lett bekötve, így ott nem hallatszott a zaj. A fejegységen volt 3 pár RCA kimenet, és rendben volt minden. Viszont most kicseréltem a fejet egy egyszerűbb, könnyebben kezelhető fejre. Na és most jött elő a generátor zaj. (fordulatszám függő) Ezen a gyengébb fejen csak egy RCA kimenet van a sub számára. Lehet ez a zaj oka? Esetleg nem szűri a fej a közép-magas zajokat???
Szerintetek?

Az nem lehet, hogy valahol sikerült földhurkot kialakítani a kábelezés során???



seta
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 320td
Évjárat: 2002

státusz seta

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 3% (11 pont) | Hozzászólások: 323

Elküldve: 2011. március 28. hétfő, 22:35


DzsanniE írta: Helló mindenkinek!
Tapasztalt már valaki ilyet?
Kicserélt(ett)em a teljes hangrendszert. Új fejegység, első-hátsó szettek, 4 csatornás erősítő, új minőségi kábelezés. Szükség volt egy zavarszűrő beiktatására is az első jel ágba, a lámpakapcsoláskor hallatszó zugás miatt. Hátul csak a mélyközép lett bekötve, így ott nem hallatszott a zaj. A fejegységen volt 3 pár RCA kimenet, és rendben volt minden. Viszont most kicseréltem a fejet egy egyszerűbb, könnyebben kezelhető fejre. Na és most jött elő a generátor zaj. (fordulatszám függő) Ezen a gyengébb fejen csak egy RCA kimenet van a sub számára. Lehet ez a zaj oka? Esetleg nem szűri a fej a közép-magas zajokat???
Szerintetek?


Próbálj meg zajszűrőt tenni a rádió tápjára. Lehet h elég egy 50V 100nF-os kondi is párhuzamosan a rádióval, de lehet h picit komolyabb szűrő kell.

« előző12következő »