ogre320 írta:
YELLOW írta:
ogre320 írta:
Sziasztok!
(Nem találtam difivel kapcsolatos témát, így ide írom.)
Első hátsókerekes autóm, és értem én a keresztben autózást, de van az a pont amikor nem kéne, mert nem akarom odacsapni a járdaszigetnek a felnit. :D
Tehát adott egy e46 320ci coupe, M54B22 motorral, 225/45 alig 1 éves, teljesen jó állapotú téli gumikkal (így vettem 1 hónapja, és idén már tuti nem kap nyári szettet)
Száraz úton teljesen rendben van, ha szándékosan odalépek a körforgalomban szépen eldobja a hátulját, de vízen elég problémás, konkrétan ha egy lassú kanyarban csak negyed gázt is adok, rögtön elmászik a feneke, 2000 alatti fordulatokon, és néhány csúszósabb aszfalt felületen még 3-asban is. A másik furcsa tapasztalat az, hogy álló helyzetben ha elfordított kormánnyal lendületesebben indulok el (mert pl le akarok kanyarodni balra és beenged a szembe jövő) ahelyett, hogy csak a belső kerék elpörögne, az autó eldobja a seggét, ami tök fasza, de a vízen vezetést ez eléggé megnehezíti, és még hol a hó... :D
Nos, tudtommal E46-ban csak az M3-ban van sperr difi, viszont ha az én nyitott difimmel így viselkedik az autó, nem látom a sperr létjogosultságát, mert ez igazából ígyis állat, sőt, néha sok is... Ki tudom valahogy deríteni, hogy mégis milyen difi van a kocsi alatt szétszedés nélkül?
1. milyen márkájú a gumi? ha nem prémium nem kell csodálkozni nagyon.
2. azért nem egy erőgép és ha minden igaz DSC-d van már, de akkor ez nem működik jól a jelek szerint. ha nyomod a gombját akkor kikapcsol? világít a műszerfalon? mert lehet letakarták a LED-jét, aztán kiment a biztije vagy akármi. ez nem normális viselkedés.
"Syron Everest 1 Plus" fogalmam sincs milyen márka ez, még a német tulaj vette rá 340euro volt a 4 db, számla is meg van.
Nem azzal van a bajom, hogy eldobom a kocsit, van DSC, villog is bőszen, nagyjából 1 másodperc után reagál, pont mire ellenkormányzok, ekkor egyszercsak "megbicsaklik" az autó, motor visszafullad, aztán egy pillanat múlva újra megy. Mindenesetre vizes úton olyan, mintha tükörjégen táncolnék, viszont az eleje úgy fogja az utat, mintha oda ragasztották volna, a hátulja meg csúszkál össze vissza. Ha 20-30-as tempónál 2-esben 1500-2000-es fordulaton picit rálépek a gázra, rögtön fordulna is ki a segge alólam, pedig tudtommal ha elvileg béna is vagyok, legfeljebb a belső keréknek kéne elpörögnie.
hát nekem nagyon jó tapasztalatom van a DSC-vel.
ami problémát látok én benne, hogy a DSC arra jó, ha az embernek semmilyen rutinja nincs.
amint próbálsz reflexből korrigálni, de közbe bedolgozik a rendszer, az lehet fura. azt szokták mondani, hogy csak tekerd a kormányt arra, amerre menni akarsz, majd a rendszer dolgozik. én télen hóban tesztelgettem ezt. egyébként a legtöbb körforgó egy rakat sz@r, kifelé lejt, csúszós a felülete, nekem is dobálja a seggét, vagyis csúsztatja, még kinyomott kuplunggal is, amikor erő sincs a kerekeken.
a gumi egyébként német márka, kis manufaktúra terméke, nem túl régi múlttal. elvileg sportosabb vezetőknek gyártanak gumikat.