Összesen 540 találat
csbalu
Elküldve: 2014-02-06 09:10 Harman / Kardon
ute107 írta:
csbalu írta:
zuziq írta:
Üdv!
Kaptam egy kis aktív ládát. Azt szeretném kérdezni, hogy van-e valamilyen mód bekötni őt gyári H/K mellé. Cd-s professional van elöl.
Köszi, Üdv!
Vagy veszel egy olyan átalakítót ami a hangszóróra menő erősített jelből csinál egy vonali szintű jelet a mélyláda erősítőjének.
Vagy kell csinálni a fejegységre vonali szintű kimenetet, egy apró kis műtéttel.
Vagy Digitális erősítőt veszel... ami ma már nem újdonság, majd eldönti milyen jelet kap és úgy alakítja át.
Általában mindig úgy érdemes megoldást választani, hogy a hangban a legkevesebb torzió legyen.
Az hogy a rádióban, hogyan kerül bele a jel hagyjuk, már ott is sokat buktunk, talán a CD a legnyerőbb még.
A fejegységben ugye az előerősítőtől indulunk ami egy picit megregulázza a rádió vagy a CD vagy az AUX bejövő jelét. Ez után egy átlagos minőségű végfok (fejegységben) ezeket a jeleket felerősíti. Ez az erősített jel kerül a H/K erősítőbe, aki ismét vonali szintet csinál belőle majd megint erősíti. Ha még egy erősítőtt beteszel, akkor ő szintén majd vonali szintet csinál belőle majd ismét erősíti. Ez nem feltétlen eredményez rossz hangminőséget, mivel mélyládáról beszélünk, de józan paraszti ésszel átgondolva is minőségromláshoz vezet.
csbalu
Elküldve: 2014-01-29 12:31 Hifi beszerelése e46-ba
Szerintem:
Az alapkoncepció a gyári rádió megtartása! Ehhez AUX adapter ha nincs akkor CD táron keresztül, ha az sincs akkor rádió átalakítás és közvetlen belevinni a jelet.
Ezek után a rádióra kell tenni 4db RCA kimenetet ami egy teljesen veszélytelen dolog, nem befolyásolja a Rádió működését semmiben, a tévhitekkel ellentétben a belebarkácsolunk szót kizárnám ebben az esetben mert semmi ilyen nem történik, akármilyen meglepő a BMW-nél is ugyan úgy fog a forrasztóón mint egy ügyesebb embernek :D
Ezek után leválasztanám a gyári hangszórókat, nemes egyszerűséggel kihúznám a csatijából őket és ezeket a vezetékeket használnám az utólagos HIFI-hez is. (persze csak ha tényleg csak egy minőségi upgraderól van szó, nem pedig egy teljesítmény upgrade-ről)
Az erősítőt hátra tenném minél közelebb az akkumulátorhoz, nem jó ha körbemegy a kocsiban feleslegesen az a táp az erőlködőhöz. Ha Navis a kocsi akkor könnyű megoldani ezt az egész műveletet mert minden hátul van, ha fejegység van benne akkor én a középkonzol alatt húznám végig a hangszórókábeleket (nem mammut vastagot nem lesz jobb attól) és úgy vezetném fel a rádióhoz ahol forrasztással csatlakoztatnám a gyári vezetékre.
A Hangszórókhoz megvenném a gyári csati átalakítót, hogy ne kelljen levágnom a gyári csatit, pár 1000FT többletköltség.
Egy ilyen rendszer pillanatok alatt visszaalakítható gyárira, vagy upgradelhető tovább.
Ládát is lehet tenni hátra. Én ebből azt a változatot választanám ami a pótkerék fölé tehető és nem foglal helyet a csomagtartóból, erősítőjét külön a ládához rögzíteném szintnén a csomipadló alá.
Ezzel amit leírtam megmarad a gyári fejegységen minden álíltási lehetőség, mély magas, előre hátra jobbra balra, kormányvezérlés viszont kíváló minőségben lehet zenét hallgatni.
A legalapabb fejegységekben is egy viszonylag jól konstruált előerősítő van, csak a végfokoknál van minőségi és teljesítménybeli eltérés (reverse vs business vs professiona)
Remélem tudtam segíteni!
Transmittereket elfelejteném!
csbalu
Elküldve: 2014-01-13 10:52 AUX
lela írta:
Üdv!
Szeretnék csinálni egy aux kábelt az autómhoz, ugyanis a neten felfedezett viszonylag normálisan kivitelezettek durva árban vannak.
http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-...2576a7c958
A kérdésem az lenne hogy ennek a minősége mennyiben lehet másabb mint pl egy Dension gateway 300 ba vezetve a jelet?(nem tudom hogy a dension átalakítja e digitális jellé és így továbbítja, vagy ugyan úgy analógként küldi-e tovább?(Esetleg még rosszabb is Densionnal mivel több részen megy át az analóg jel ergo több zajt szedhet össze).
Az autóm 2004.12 havi MK4 16:9 kijelzővel.Még nem szedtem szét, de feltételezhetően az utána olvasásból a kötegen ott lóg a 3 pines csati ami a BM54-től jön hátulról.Olvastam olyan megoldást is ahol hátul közvetlen a rádiómodulra teszik ezt az aux bemenetet.
Szóval a kérdésem honnan lehet venni olyan 3 pines csatlakozót amire ráforraszthatom a jack csatit,(ellenállást, kondikat)?Esetleg aki csinált itt a fórumon hátha tudja.
Egy tüskesorból tudsz csinálni ilyen 3p-s csatit, csak 1x kell bedugni arra tökéltetes! 300kOhmos ellenállást és 330nF-os kondenzátort javasolok azért hogy jók legyenek a mélyek!
Üdv
Balu
lela
Elküldve: 2013-12-30 17:16 AUX
Üdv!
Szeretnék csinálni egy aux kábelt az autómhoz, ugyanis a neten felfedezett viszonylag normálisan kivitelezettek durva árban vannak.
http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-...2576a7c958A kérdésem az lenne hogy ennek a minősége mennyiben lehet másabb mint pl egy Dension gateway 300 ba vezetve a jelet?(nem tudom hogy a dension átalakítja e digitális jellé és így továbbítja, vagy ugyan úgy analógként küldi-e tovább?(Esetleg még rosszabb is Densionnal mivel több részen megy át az analóg jel ergo több zajt szedhet össze).
Az autóm 2004.12 havi MK4 16:9 kijelzővel.Még nem szedtem szét, de feltételezhetően az utána olvasásból a kötegen ott lóg a 3 pines csati ami a BM54-től jön hátulról.Olvastam olyan megoldást is ahol hátul közvetlen a rádiómodulra teszik ezt az aux bemenetet.
Szóval a kérdésem honnan lehet venni olyan 3 pines csatlakozót amire ráforraszthatom a jack csatit,(ellenállást, kondikat)?Esetleg aki csinált itt a fórumon hátha tudja.
YELLOW
Elküldve: 2013-12-27 20:13 vizpumpa
ember84 írta:
YELLOW írta:
Tano írta:
ember84 írta:
Ki tudja megmondani,mi az a kisegítő vízpumpa??Auxiliary water pump.Folyamatosan benne van ez a hiba IKHA-ba:( Köszi,ha valaki tudja:)ÉPs nem titkolja:)
Ez a fűtéshez segít a vízkeringetésben. Itt a 7-es elemről van szó. Szemben állva jobb oldalt találod a motortérben.
nekem is dobja hibának, de nem veszem észre, vagyis enm tom milyen lenne ha jó lenne. egyik 20d-s (150lovas) kollégánál láttam, hogy nem járt a motor, előtte mentünk. aztán olyanokat rántott ez az egység, mintha még keringetett volna valamit, vagyis inkább pumpált. nem tom így kell-e neki működni, de inkább ne menjen ha ilyet csinál :D
Kössz a válaszod,de miért nem vettél,drága?Mert én kínáncsiságból kipróbálom,milyen lessz,ha jó.Persze ha nem horribilis összeg.
azé nem cseréltem, meg nem is igen fogom, max ha marha olcsón szerzek, mert amúgy semmi negatívat nem tapasztalok. ha nincs benyomva a fűtés, akkor 4-6km alatt üzemi a blokk, ha nyitva van a fűtés, akkor max 10km. meg ha eleve nyitott fűtéssel indulok, akkor 1-2km után már érezni hogy meleget fúj. addig meg csak kibírom tán.
ember84
Elküldve: 2013-12-27 18:27 vizpumpa
compact írta:
Tano írta:
ember84 írta:
Ki tudja megmondani,mi az a kisegítő vízpumpa??Auxiliary water pump.Folyamatosan benne van ez a hiba IKHA-ba:( Köszi,ha valaki tudja:)ÉPs nem titkolja:)
Ez a fűtéshez segít a vízkeringetésben. Itt a 7-es elemről van szó. Szemben állva jobb oldalt találod a motortérben.
Az elektromos kisegitő fűtés szivattyúja! Sajna elég sokban rossz, szerintem igy kicsivel később kezd fűteni, mivel nem tudja keringtetni a vizet! Akkor van nagyobb gond, ha van az autóban gyári állófűtés, mert amig ez rossz és hibának dobja addig az állófűtést nem lehet bekapcsolni!
Köszi!Tudna valaki ilyet bontottan?Ami működik is??:)
compact
Elküldve: 2013-12-27 18:24 vizpumpa
Tano írta:
ember84 írta:
Ki tudja megmondani,mi az a kisegítő vízpumpa??Auxiliary water pump.Folyamatosan benne van ez a hiba IKHA-ba:( Köszi,ha valaki tudja:)ÉPs nem titkolja:)
Ez a fűtéshez segít a vízkeringetésben. Itt a 7-es elemről van szó. Szemben állva jobb oldalt találod a motortérben.
Az elektromos kisegitő fűtés szivattyúja! Sajna elég sokban rossz, szerintem igy kicsivel később kezd fűteni, mivel nem tudja keringtetni a vizet! Akkor van nagyobb gond, ha van az autóban gyári állófűtés, mert amig ez rossz és hibának dobja addig az állófűtést nem lehet bekapcsolni!
ember84
Elküldve: 2013-12-27 18:04 vizpumpa
YELLOW írta:
Tano írta:
ember84 írta:
Ki tudja megmondani,mi az a kisegítő vízpumpa??Auxiliary water pump.Folyamatosan benne van ez a hiba IKHA-ba:( Köszi,ha valaki tudja:)ÉPs nem titkolja:)
Ez a fűtéshez segít a vízkeringetésben. Itt a 7-es elemről van szó. Szemben állva jobb oldalt találod a motortérben.
nekem is dobja hibának, de nem veszem észre, vagyis enm tom milyen lenne ha jó lenne. egyik 20d-s (150lovas) kollégánál láttam, hogy nem járt a motor, előtte mentünk. aztán olyanokat rántott ez az egység, mintha még keringetett volna valamit, vagyis inkább pumpált. nem tom így kell-e neki működni, de inkább ne menjen ha ilyet csinál :D
Kössz a válaszod,de miért nem vettél,drága?Mert én kínáncsiságból kipróbálom,milyen lessz,ha jó.Persze ha nem horribilis összeg.
YELLOW
Elküldve: 2013-12-27 17:53 vizpumpa
Tano írta:
ember84 írta:
Ki tudja megmondani,mi az a kisegítő vízpumpa??Auxiliary water pump.Folyamatosan benne van ez a hiba IKHA-ba:( Köszi,ha valaki tudja:)ÉPs nem titkolja:)
Ez a fűtéshez segít a vízkeringetésben. Itt a 7-es elemről van szó. Szemben állva jobb oldalt találod a motortérben.
nekem is dobja hibának, de nem veszem észre, vagyis enm tom milyen lenne ha jó lenne. egyik 20d-s (150lovas) kollégánál láttam, hogy nem járt a motor, előtte mentünk. aztán olyanokat rántott ez az egység, mintha még keringetett volna valamit, vagyis inkább pumpált. nem tom így kell-e neki működni, de inkább ne menjen ha ilyet csinál :D
ember84
Elküldve: 2013-12-27 17:35 vizpumpa
Tano írta:
ember84 írta:
Ki tudja megmondani,mi az a kisegítő vízpumpa??Auxiliary water pump.Folyamatosan benne van ez a hiba IKHA-ba:( Köszi,ha valaki tudja:)ÉPs nem titkolja:)
Ez a fűtéshez segít a vízkeringetésben. Itt a 7-es elemről van szó. Szemben állva jobb oldalt találod a motortérben.
Nagyon szépen köszönom,erre gyanítottam,rövidzárlata van:(Azt írja,próbáltam csatlakozókkal játszani,stb,de nem ott a baj.Ezek szerint betojt.Valószínű az el.kisegítő fűtést is azért nyomja hibának,mert kicseréltem,de ugyanúgy hibát dob:(Van egy olyan hibám az Instrument clusterbe:TOG Na erre sehogy nem jövök rá:(