Keresőkifejezés: Kapcsolat:
Összesen 44977 találat


segismundo Elküldve: 2017-01-10 17:03 benzin szûrõ csere

sziasztok!

Nekem BENZINES a BMW-m. Ebben gondoltam, hogy cserélnék üzemanyagszűrőt, de minden fórumon inkább a dízelesről írnak. Még a BMW szerelőm sem cserélt soha benzines kocsiban. van értelme? Miért ennyire ritka ez?





Bazsi555 Elküldve: 2017-01-09 22:37 Autóvásárlás

YELLOW írta:
Bazsi555 írta: Üdv mindenkinek!

Kis segítséget szeretnék kérni.
Első BMW-m megvásárlása elött állok és mivel eddig OPEL-om volt csak a BMW-khez nem értek, ezért szeretném kikérni pár hozzáértő véleményét. :)
Kinéztem egy 2001-es E46-osat benzines 316I sedan-t 217 000Km-el. Papír szerint 1.6-os motorral, de az autóban ténylegesen 1.9-es 105Le-s motor duruzsol az m43tub19.
Amennyire utána jártam, illetve egy már elég tapasztalt BMW tulajdonos barátom mondta, az a motor elég jó.
A tulaj lassan 4 éve vette az autót, ő az első magyarországi tulaja, elvileg bővül a család ezért egy Touringot akar venni, ez az eladás oka.
Ő már rögtön az első telefonbeszélgetésnél elmondta, hogy hogyan is van a motor, mert neki is azt mondták, hogy ez így rendben van, nincs vele gond, nem kötnek bele sehol.
Egy részt engem érdekelne egy kicsit, hogy ténylegesen nem kötnek bele sehol, nem ütközik ez ki?
Illetve még mire érdemes odafigyelni vásárláskor? Mik azok a tipikus dolgok amik előfordulhatnak mint visszatérő problémák?
Pl. még tudom, hogy a kipufogó is hajlamos rozsdálni, rá is kérdeztem és mondta is, nem hazudik, a kipufogóra ráférne egy csere.

Előre is köszönöm a válaszokat és a segítséget!


ahhoz képest, hogy eddig Opel-od volt, az jó, hogy "csak" a BMW-hez nem értesz :D sorry, de totál így jön ki, ahogy olvastam.
igen a motor az teljesen jó így. innen jó az a dolog, hogy a kis 1.6-is BMW-k milyen sokat fogyasztanak. persze, mert közben 1.9-es motor az és a megfelelő kompresszióhoz a nagy hengerbe több anyag kell, mint egy valóban 1.6-osba. ennek ellenére nem vészes a fogyasztás, csak egy valódi 1.6-oshoz képest. (egyébként volt M43B16 moci is)
ez valóban jó motor. típushiba mondjuk úgy a vízpumpa, annál való erezstés, hűtővíz kiegyenlítő tartály repdés, mocinál alapjárati motor, légtömegmérő. de ez minden motornál előfordul. szóval ezek tartós motorok.
kipufogó meg rozsdásodik, ha csak nem saválló rendszer van alatta. mindegy miylen autóról beszélünk, tudod a jól az Opel meg pláne olyan, nekünk volt, meg van is olyan is, vagyis apámnak. sok városi járat rövidtávon termeli a kondenzvizet, ami ha nem szárad ki, hosszú utakon, akkor bizony idővel megeszi a dolgokat. minden autónál.
minden más, futómű, elektronikai dolgok, kasztni problémák, ugynaaz, mindt mindegyik másnál. ívek képesek rohadni, FaceLift előttieknél pláne, futómű kényes a magyar utakra, bár gyári állapotban az FL előtti puhább, talán jobban bírja.
többit nem írom le, mert amúgy sok van, majd ha rendszeres olvasjóa leszel az oldalnak, találkozol ezekkel. szinte mindenre fogsz választ kapni.


Bocsi, így visszaolvasva igen, kicsit furán értelmezhető :D
Csak OPEL-hoz értek, többivel még nincs tapasztalatom :)
Akkor átírásnál, műszakin nem fog ki ütközni, hogy 1.6 helyett 1.9 van benne?
Nyilván kipufogó az mondhatjuk fogyó eszköz, bár ha a kiszemelt BMW megvételre kerül már az is megvan, hogy hol kap egy saválló rendszert.
Köszi amugy a tippeket, bízom benne, hogy motorikusan rendbe lesz és, hogy nem is rozsdakupacot megyek megnézni. Számomra bíztató, mert nincs semmi "tuning" vagy hasonló, egyszerű de elegáns. És én is inkább gyári állapotban szeretném meghagyni :)

YELLOW Elküldve: 2017-01-09 21:50 Autóvásárlás

Bazsi555 írta: Üdv mindenkinek!

Kis segítséget szeretnék kérni.
Első BMW-m megvásárlása elött állok és mivel eddig OPEL-om volt csak a BMW-khez nem értek, ezért szeretném kikérni pár hozzáértő véleményét. :)
Kinéztem egy 2001-es E46-osat benzines 316I sedan-t 217 000Km-el. Papír szerint 1.6-os motorral, de az autóban ténylegesen 1.9-es 105Le-s motor duruzsol az m43tub19.
Amennyire utána jártam, illetve egy már elég tapasztalt BMW tulajdonos barátom mondta, az a motor elég jó.
A tulaj lassan 4 éve vette az autót, ő az első magyarországi tulaja, elvileg bővül a család ezért egy Touringot akar venni, ez az eladás oka.
Ő már rögtön az első telefonbeszélgetésnél elmondta, hogy hogyan is van a motor, mert neki is azt mondták, hogy ez így rendben van, nincs vele gond, nem kötnek bele sehol.
Egy részt engem érdekelne egy kicsit, hogy ténylegesen nem kötnek bele sehol, nem ütközik ez ki?
Illetve még mire érdemes odafigyelni vásárláskor? Mik azok a tipikus dolgok amik előfordulhatnak mint visszatérő problémák?
Pl. még tudom, hogy a kipufogó is hajlamos rozsdálni, rá is kérdeztem és mondta is, nem hazudik, a kipufogóra ráférne egy csere.

Előre is köszönöm a válaszokat és a segítséget!


ahhoz képest, hogy eddig Opel-od volt, az jó, hogy "csak" a BMW-hez nem értesz :D sorry, de totál így jön ki, ahogy olvastam.
igen a motor az teljesen jó így. innen jó az a dolog, hogy a kis 1.6-is BMW-k milyen sokat fogyasztanak. persze, mert közben 1.9-es motor az és a megfelelő kompresszióhoz a nagy hengerbe több anyag kell, mint egy valóban 1.6-osba. ennek ellenére nem vészes a fogyasztás, csak egy valódi 1.6-oshoz képest. (egyébként volt M43B16 moci is)
ez valóban jó motor. típushiba mondjuk úgy a vízpumpa, annál való erezstés, hűtővíz kiegyenlítő tartály repdés, mocinál alapjárati motor, légtömegmérő. de ez minden motornál előfordul. szóval ezek tartós motorok.
kipufogó meg rozsdásodik, ha csak nem saválló rendszer van alatta. mindegy miylen autóról beszélünk, tudod a jól az Opel meg pláne olyan, nekünk volt, meg van is olyan is, vagyis apámnak. sok városi járat rövidtávon termeli a kondenzvizet, ami ha nem szárad ki, hosszú utakon, akkor bizony idővel megeszi a dolgokat. minden autónál.
minden más, futómű, elektronikai dolgok, kasztni problémák, ugynaaz, mindt mindegyik másnál. ívek képesek rohadni, FaceLift előttieknél pláne, futómű kényes a magyar utakra, bár gyári állapotban az FL előtti puhább, talán jobban bírja.
többit nem írom le, mert amúgy sok van, majd ha rendszeres olvasjóa leszel az oldalnak, találkozol ezekkel. szinte mindenre fogsz választ kapni.

rece65 Elküldve: 2017-01-09 21:08 BMW kulcsok

hil írta:
rece65 írta:
YELLOW írta:
Robin68 írta:
YELLOW írta:

de neki FL-es kulcsa van. a linkelt kulcs egy lowcoast-os megoldás (a gyári elektronika nem ennyiből áll), a ház is ahhoz van kialakítva, ami nem olyan, mint az FL-esé, eleve más az immobiliser chip is.
a másik, hogy itthon kb. 12-17ezer Ft között mindennel együtt meg van egy új kulcs.
én lehet nem kísérleteznék kínai vackokkal, hogy mi a jó vagy rossz. itthon vállalnak érte garanciát, tutti jó lesz elsőre.
neten találni pár helyet, ahol foglalkoznak ezzel.


A 12-17ezer forintos kulcs is kínai ;)
De majd eldönti, hogy mit akar... Felnőtt ember gondolom ha már van jogsija meg autója. Azt meg csak tudja milyen kulcs kell neki. Itt csak tippet kaphat, megoldania neki kell.


persze kínai, minden az, még lehet mi is. melóban gyanúsan sok "lizt" eszek :D
de kisebb a rizikó, van rutinjuk azoknak, akik ezzel foglalkoznak.
mire összevadássza, mire kinyomozza mi kell, addig a spec helyeken elmész, oda adod a kulcsot, ilyen kell másik, ami ugyanezt tudja és kész. elintézik.
az én tippem ez, valószínű én is így csinálnám, ha úgy adódna, bár nem tudom, magamat ismerve.
ha a helyében lennék, akkor a tippem le vagyon írva. ;)

Adnál linket vagy elérést oda ahova csak oda kell vinnem a kulcsot és 12-15 ezerből megvan és garanciát is vállalnak rá?
Nyilván ezt választom,mivel nem értek hozzá és ez a biztosabb...:kiraly:

Köszi!

http://mrsuszter.hu/



Köszi!

Kecskemét vagy Szeged,vagy Szolnokon nincs aki megbízható?
B.pest elég messze van de ha nincs más választás..

hil Elküldve: 2017-01-09 20:43 BMW kulcsok

rece65 írta:
YELLOW írta:
Robin68 írta:
YELLOW írta:

de neki FL-es kulcsa van. a linkelt kulcs egy lowcoast-os megoldás (a gyári elektronika nem ennyiből áll), a ház is ahhoz van kialakítva, ami nem olyan, mint az FL-esé, eleve más az immobiliser chip is.
a másik, hogy itthon kb. 12-17ezer Ft között mindennel együtt meg van egy új kulcs.
én lehet nem kísérleteznék kínai vackokkal, hogy mi a jó vagy rossz. itthon vállalnak érte garanciát, tutti jó lesz elsőre.
neten találni pár helyet, ahol foglalkoznak ezzel.


A 12-17ezer forintos kulcs is kínai ;)
De majd eldönti, hogy mit akar... Felnőtt ember gondolom ha már van jogsija meg autója. Azt meg csak tudja milyen kulcs kell neki. Itt csak tippet kaphat, megoldania neki kell.


persze kínai, minden az, még lehet mi is. melóban gyanúsan sok "lizt" eszek :D
de kisebb a rizikó, van rutinjuk azoknak, akik ezzel foglalkoznak.
mire összevadássza, mire kinyomozza mi kell, addig a spec helyeken elmész, oda adod a kulcsot, ilyen kell másik, ami ugyanezt tudja és kész. elintézik.
az én tippem ez, valószínű én is így csinálnám, ha úgy adódna, bár nem tudom, magamat ismerve.
ha a helyében lennék, akkor a tippem le vagyon írva. ;)

Adnál linket vagy elérést oda ahova csak oda kell vinnem a kulcsot és 12-15 ezerből megvan és garanciát is vállalnak rá?
Nyilván ezt választom,mivel nem értek hozzá és ez a biztosabb...:kiraly:

Köszi!

http://mrsuszter.hu/


Bazsi555 Elküldve: 2017-01-09 20:41 Autóvásárlás

Üdv mindenkinek!

Kis segítséget szeretnék kérni.
Első BMW-m megvásárlása elött állok és mivel eddig OPEL-om volt csak a BMW-khez nem értek, ezért szeretném kikérni pár hozzáértő véleményét. :)
Kinéztem egy 2001-es E46-osat benzines 316I sedan-t 217 000Km-el. Papír szerint 1.6-os motorral, de az autóban ténylegesen 1.9-es 105Le-s motor duruzsol az m43tub19.
Amennyire utána jártam, illetve egy már elég tapasztalt BMW tulajdonos barátom mondta, az a motor elég jó.
A tulaj lassan 4 éve vette az autót, ő az első magyarországi tulaja, elvileg bővül a család ezért egy Touringot akar venni, ez az eladás oka.
Ő már rögtön az első telefonbeszélgetésnél elmondta, hogy hogyan is van a motor, mert neki is azt mondták, hogy ez így rendben van, nincs vele gond, nem kötnek bele sehol.
Egy részt engem érdekelne egy kicsit, hogy ténylegesen nem kötnek bele sehol, nem ütközik ez ki?
Illetve még mire érdemes odafigyelni vásárláskor? Mik azok a tipikus dolgok amik előfordulhatnak mint visszatérő problémák?
Pl. még tudom, hogy a kipufogó is hajlamos rozsdálni, rá is kérdeztem és mondta is, nem hazudik, a kipufogóra ráférne egy csere.

Előre is köszönöm a válaszokat és a segítséget!

rece65 Elküldve: 2017-01-09 20:03 BMW kulcsok

YELLOW írta:
Robin68 írta:
YELLOW írta:

de neki FL-es kulcsa van. a linkelt kulcs egy lowcoast-os megoldás (a gyári elektronika nem ennyiből áll), a ház is ahhoz van kialakítva, ami nem olyan, mint az FL-esé, eleve más az immobiliser chip is.
a másik, hogy itthon kb. 12-17ezer Ft között mindennel együtt meg van egy új kulcs.
én lehet nem kísérleteznék kínai vackokkal, hogy mi a jó vagy rossz. itthon vállalnak érte garanciát, tutti jó lesz elsőre.
neten találni pár helyet, ahol foglalkoznak ezzel.


A 12-17ezer forintos kulcs is kínai ;)
De majd eldönti, hogy mit akar... Felnőtt ember gondolom ha már van jogsija meg autója. Azt meg csak tudja milyen kulcs kell neki. Itt csak tippet kaphat, megoldania neki kell.


persze kínai, minden az, még lehet mi is. melóban gyanúsan sok "lizt" eszek :D
de kisebb a rizikó, van rutinjuk azoknak, akik ezzel foglalkoznak.
mire összevadássza, mire kinyomozza mi kell, addig a spec helyeken elmész, oda adod a kulcsot, ilyen kell másik, ami ugyanezt tudja és kész. elintézik.
az én tippem ez, valószínű én is így csinálnám, ha úgy adódna, bár nem tudom, magamat ismerve.
ha a helyében lennék, akkor a tippem le vagyon írva. ;)

Adnál linket vagy elérést oda ahova csak oda kell vinnem a kulcsot és 12-15 ezerből megvan és garanciát is vállalnak rá?
Nyilván ezt választom,mivel nem értek hozzá és ez a biztosabb...:kiraly:

Köszi!

YELLOW Elküldve: 2017-01-09 19:41 olajszűrőcsere

nem BMW, de szűrő téma. kár, hogy a Mahle, Knecht, Bosch kimaradt a "tesztből"
röviden: a Hengst egy nagyon jó alternatívának tűnik, és jó az ára is
Gyári szűrőt vagy utángyártottat? (by totalcar)

Arpad Elküldve: 2017-01-09 17:13 Hûtõvíz

Pocses írta:
Arpad írta:
YELLOW írta:
Arpad írta: Sziasztok!
Az alábbi problémával fordulok hozzátok:
BMW E46 316i (benzin 1.9)
Egyik nap hazaérve azt tapasztaltam, hogy ömlik a hűtővíz a kocsi alján. Nem csoda a hűtőcsövet ledobta magáról a motor. Leszedtem a gyári szorító gyűrűt, raktam rá egy awab bilincset, jól meghúztam, feltöltöttem a rendszert vízzel. Elvittem a szerelőhöz, nézegették 2 napig, lenyomáspróbázták, és átmosatták a rendszert. Azt mondták valószínű dugulás lehetett, mert ilyen tömítőanyag szerű takony jött ki belőle. Használjam aztán meglátjuk. Használtam 2 hétig kisebb távokon (5-25 km) semmi gondom nem volt vele. Tegnap mentem vele autópályán, ahol jó nagy gőzfelhőt hagytam magam után, majd leérve a pályáról rögtön pirosba is ment a mutató. Megint ledobta a csövet. Az olaj nem túrós, nem füstöl a kocsi, nem eszi sem az olajat sem a vizet. Van tippetek mi lehet a probléma?
Előre is köszönöm.


kipugáz még kerülhet a rendszerbe.
de érdemes a kiegyenlítő tartály kupakját kicserélni. bár általában hamarabb nyomja szét a tartályt, ha az rossz.


Köszönöm a javaslatot. Ismét elvittem a szerelőhöz. Kicserélték a hűtőcsövet, járatták, figyelgették. Elvileg ok, Használjam. Használtam, mentem autópályán, jól kihúztattam, derüljön ki tényleg okés-e. Nem volt vele baj. Aztán egyik nap megint kivillant a check engine lámpa. Megint szerelő, megint diag. Üzemanyag ellátási probléma. Sok minden lehet, kiütjük a jelzést, hozzam vissza jövő héten. Közben észrevettem, hogy olajfolt van a kocsi alatt. Nem sok, de minden nap egy kicsi, illetve a motortér alján lévő lemezen rendszeresen láttam vizet, nem sokat, de minden alkalommal ment el víz belőle. Megint szerelő, méregetik, az adatok jók, de mostmár ne cicózzunk vegyük le a hengerfejet, de csak az ünnepek után, mert már nincs idő rá. Mondom jó, de azért használhatom, karácsonykor kellene a kocsi. Persze használjam. Na hát tegnap megint autópálya 5 km. Leérve a benzinkúton megint gőzöl a motor. Félreállok, orrán száján folyik. Szerintem a tágulási tartálynál folyhatott leginkább. Igazából a véleményeket szívesen fogadom, de inkább csak leírtam a kálváriám. Őszintén, kicsit kezdek kiábrándulni a BMW-ből. Imádom meg minden, de ha nem tudok megbízni az autómban, akkor rég rossz.


Az egyik legjobb blokk az öreg 16 évig gyártott 1.9L szerelőm szerint. Elporladhat körbe maga az autó, ha van még hová bedugni a kulcsot elfordítod és indulni fog. 8)
Olajszivárgás elsősorban az olajszűrőház tömítése szokott, meg a vezérműláncház na ott még nekem is nyáladzik de nem sokáig mert tavaszi olajcserénél komplett cseréltetem a vezérműház tömítéseit Reinz olyan 10papír körül lesz unixból, +ban mire rájöttünk hol fogy a hűtővizem, a kiegyenlítőtartály mellett van egy nagyon pici lyuk a hűtőn az pedig Nissens 23papír a gyári az 89156 jó magyar forint. :roll:


Nagyon köszönöm mindenkinek a hozzászólásokat, a linkek is nagyon hasznosak voltak, főleg a titkos menüs videó volt hasznos. Tanulság képpen leírom, hogyan áll a dolog.
Az ünnepek alatt nem tudta bevállalni a szerelőm a javítást, hát itt, meg még pár fórumon kérdezősködtem a dolgok után. Megjárattam az autót, és mikor már üzem meleg volt a motor, néztem hol folyik a víz. Közben néztem a titkos menüben a hőmérsékletet. Egészen 103 fokig engedtem melegedni. Jól tippeltetek, a kiegyenlítő tartály sarkán egy nagyon vékon vízsugár sprickolta kifele a vizet. Ok, szétnyomta, legalább ez kiderült. De mi miatt..
Észre vettem, hogy a tartálytól a motorig a vastag cső frankón meleg, azonban a másik cső ami a hűtőbe megy, az teljesen hideg. Ergo nem jut víz a hűtőbe, nem csoda, ha túlmelegszik. Kis távon nyilván nem volt észrevehető a dolog, de autópályán szépen tette is a dolgát a nyomás. Úgy gondolom a termosztát nem nyit ki a nagy körre. Az már más kérdés, hogy a műszerfalban lévő mutató miért nem megy középnél tovább, ha meleg a víz. Illetve azt nem tudom említettem-e, de a termosztátra azért nem gyanakodtunk eddig, mert 2 hónapja lett kicserélve. Az olajfolyás még nem derült ki, honnan ered, valószínűleg olajszűrő, vagy ez a láncháztömítés. De a korábbiaktól független a dolog.
A check engine lámpa is rejtély egyelőre, de úgy gondolom a hűtő melegedéssel nicns összefüggésben. Szerintetek?



YELLOW Elküldve: 2017-01-09 09:33 BMW kulcsok

Robin68 írta:
YELLOW írta:

de neki FL-es kulcsa van. a linkelt kulcs egy lowcoast-os megoldás (a gyári elektronika nem ennyiből áll), a ház is ahhoz van kialakítva, ami nem olyan, mint az FL-esé, eleve más az immobiliser chip is.
a másik, hogy itthon kb. 12-17ezer Ft között mindennel együtt meg van egy új kulcs.
én lehet nem kísérleteznék kínai vackokkal, hogy mi a jó vagy rossz. itthon vállalnak érte garanciát, tutti jó lesz elsőre.
neten találni pár helyet, ahol foglalkoznak ezzel.


A 12-17ezer forintos kulcs is kínai ;)
De majd eldönti, hogy mit akar... Felnőtt ember gondolom ha már van jogsija meg autója. Azt meg csak tudja milyen kulcs kell neki. Itt csak tippet kaphat, megoldania neki kell.


persze kínai, minden az, még lehet mi is. melóban gyanúsan sok "lizt" eszek :D
de kisebb a rizikó, van rutinjuk azoknak, akik ezzel foglalkoznak.
mire összevadássza, mire kinyomozza mi kell, addig a spec helyeken elmész, oda adod a kulcsot, ilyen kell másik, ami ugyanezt tudja és kész. elintézik.
az én tippem ez, valószínű én is így csinálnám, ha úgy adódna, bár nem tudom, magamat ismerve.
ha a helyében lennék, akkor a tippem le vagyon írva. ;)