Keresőkifejezés: Kapcsolat:
Összesen 44977 találat


YELLOW Elküldve: 2020-11-26 19:49 Kormányszervó hiba

b_imi írta:
mikulasviktor írta:

szerintem megbontom a csövet és úgy cserélem.
egyébként nem tudom volt-e már cserélve.. :D


Ebből szivattyú csere lesz.


szerintem még nem. ha nincs hangja, főleg végállásban a szivattyúnak, talán segít az olaj csere. láttam már ilyet, és szerencsére nem lett baja semminek.
de persze előfordulhat.
szerk.: legalábbis nekem a jelek arra utalnak, hogy az olaj van már elgyengülve, mert még rásegít, csak mivel a viszkozitása már sz*r, ezért a pumpa jobban dolgozik ezért esik le a fordulat. de lehet rossz a következtetés.

b_imi Elküldve: 2020-11-26 19:40 Kormányszervó hiba

mikulasviktor írta:

szerintem megbontom a csövet és úgy cserélem.
egyébként nem tudom volt-e már cserélve.. :D


Ebből szivattyú csere lesz.

YELLOW Elküldve: 2020-11-26 18:55 Kormányszervó hiba

mikulasviktor írta:
Nagyattila írta:
mikulasviktor írta:
YELLOW írta:
mikulasviktor írta:
YELLOW írta:
mikulasviktor írta: Sziasztok. Olyan hibája van az autómnak, hogy hidegindítás után, ha elkezdem tekerni a kormányt leesik a fordulat és ha kormány tekerés közben el is akarok indulni nagyon könnyen lefullad az autó, nagyjából 2000 es fordulat körül lehet elindulni vele mert különben lefullad.. Egy szervóolaj cserét megejtenék a holnapi napon. A link neve ez a szervóolaj jó bele vagy mindenképp ATF olaj kell? És ha ez az olajcsere nem segítene rajta valakinek valami tipp, hogy mi lehet a baj ?


lehet az olaj miatt is, de ha hideg van és meg van dermedve, normális is lehet, de nem ennyire.
ha a szervo tartály kupakján nincs zöld matrica, hanem ATF felirat van, akkor ATF olaj kell bele. Dexron 2 vagy 3. elvileg mindkettő jó.
ha zöld kupak,akkor CHF olaj kell. leginkább amcsi változatokra jellemző, de eu modelleknél is előfordulhat. de a kupakon írva lesz. nem lehet leverni, szóval amilyet ír, olyan kell.
előfordulhat, hogy a tartályt is cserélni kell. érdemes megnézni mennyire szennyezett belül.


rendben, köszönöm. ATF kupak van rajta, csak az unix ezt dobta fel amit linkeltem és gondoltam jó lesz hozzá. Van valami bevált fajta hozzá vagy csak annyi a lényeg hogy ATF és dex 2-3 legyen? Meg egyébként mennyi kell bele? :D mert valahol 1.2 litert olvastam csak ha annyit veszek meg fölöslegesen megmarad 8 deci.


hát elvileg elég 1. nekem maradt is pici. de ha úgy akarod cserélni, hogy csövet nem bontasz, akkor jobb 2 litert venni, és jól kijáratni.
azaz leszívod a tartályból. felöntöd a szintjelzés MAX-ig. megjáratod párszor a végállások között a kormányt kb 10x. majd újra leszív. feltölt megint. újra átjáratni. aztán megint. 3. leszívásnál a megjáratás után, csak egy picit szívj fel, és néz meg a színét. ha szép élénk piros, akkor nem kell full leszívni már, csak belőni a szintet.
igazából mindegy. valaki Mannol-t használ, max 2 évente lecseréli, vagy 30ezrenként. tudja a DEXRON II vagy III-at aztán annyi.


szerintem megbontom a csövet és úgy cserélem.
egyébként nem tudom volt-e már cserélve.. :D


Kormánymű csere
De ha így néz ki az olaj be töltöd sok jóra ne számíts... hengerfej...


ne haragudj de te miről beszélsz ? :D


:fetreng: :porgosnevetos: :fetreng:

mikulasviktor Elküldve: 2020-11-26 00:02 Kormányszervó hiba

Nagyattila írta:
mikulasviktor írta:
YELLOW írta:
mikulasviktor írta:
YELLOW írta:
mikulasviktor írta: Sziasztok. Olyan hibája van az autómnak, hogy hidegindítás után, ha elkezdem tekerni a kormányt leesik a fordulat és ha kormány tekerés közben el is akarok indulni nagyon könnyen lefullad az autó, nagyjából 2000 es fordulat körül lehet elindulni vele mert különben lefullad.. Egy szervóolaj cserét megejtenék a holnapi napon. A link neve ez a szervóolaj jó bele vagy mindenképp ATF olaj kell? És ha ez az olajcsere nem segítene rajta valakinek valami tipp, hogy mi lehet a baj ?


lehet az olaj miatt is, de ha hideg van és meg van dermedve, normális is lehet, de nem ennyire.
ha a szervo tartály kupakján nincs zöld matrica, hanem ATF felirat van, akkor ATF olaj kell bele. Dexron 2 vagy 3. elvileg mindkettő jó.
ha zöld kupak,akkor CHF olaj kell. leginkább amcsi változatokra jellemző, de eu modelleknél is előfordulhat. de a kupakon írva lesz. nem lehet leverni, szóval amilyet ír, olyan kell.
előfordulhat, hogy a tartályt is cserélni kell. érdemes megnézni mennyire szennyezett belül.


rendben, köszönöm. ATF kupak van rajta, csak az unix ezt dobta fel amit linkeltem és gondoltam jó lesz hozzá. Van valami bevált fajta hozzá vagy csak annyi a lényeg hogy ATF és dex 2-3 legyen? Meg egyébként mennyi kell bele? :D mert valahol 1.2 litert olvastam csak ha annyit veszek meg fölöslegesen megmarad 8 deci.


hát elvileg elég 1. nekem maradt is pici. de ha úgy akarod cserélni, hogy csövet nem bontasz, akkor jobb 2 litert venni, és jól kijáratni.
azaz leszívod a tartályból. felöntöd a szintjelzés MAX-ig. megjáratod párszor a végállások között a kormányt kb 10x. majd újra leszív. feltölt megint. újra átjáratni. aztán megint. 3. leszívásnál a megjáratás után, csak egy picit szívj fel, és néz meg a színét. ha szép élénk piros, akkor nem kell full leszívni már, csak belőni a szintet.
igazából mindegy. valaki Mannol-t használ, max 2 évente lecseréli, vagy 30ezrenként. tudja a DEXRON II vagy III-at aztán annyi.


szerintem megbontom a csövet és úgy cserélem.
egyébként nem tudom volt-e már cserélve.. :D


Kormánymű csere
De ha így néz ki az olaj be töltöd sok jóra ne számíts... hengerfej...


ne haragudj de te miről beszélsz ? :D

Nagyattila Elküldve: 2020-11-25 22:59 Kormányszervó hiba

mikulasviktor írta:
YELLOW írta:
mikulasviktor írta:
YELLOW írta:
mikulasviktor írta: Sziasztok. Olyan hibája van az autómnak, hogy hidegindítás után, ha elkezdem tekerni a kormányt leesik a fordulat és ha kormány tekerés közben el is akarok indulni nagyon könnyen lefullad az autó, nagyjából 2000 es fordulat körül lehet elindulni vele mert különben lefullad.. Egy szervóolaj cserét megejtenék a holnapi napon. A link neve ez a szervóolaj jó bele vagy mindenképp ATF olaj kell? És ha ez az olajcsere nem segítene rajta valakinek valami tipp, hogy mi lehet a baj ?


lehet az olaj miatt is, de ha hideg van és meg van dermedve, normális is lehet, de nem ennyire.
ha a szervo tartály kupakján nincs zöld matrica, hanem ATF felirat van, akkor ATF olaj kell bele. Dexron 2 vagy 3. elvileg mindkettő jó.
ha zöld kupak,akkor CHF olaj kell. leginkább amcsi változatokra jellemző, de eu modelleknél is előfordulhat. de a kupakon írva lesz. nem lehet leverni, szóval amilyet ír, olyan kell.
előfordulhat, hogy a tartályt is cserélni kell. érdemes megnézni mennyire szennyezett belül.


rendben, köszönöm. ATF kupak van rajta, csak az unix ezt dobta fel amit linkeltem és gondoltam jó lesz hozzá. Van valami bevált fajta hozzá vagy csak annyi a lényeg hogy ATF és dex 2-3 legyen? Meg egyébként mennyi kell bele? :D mert valahol 1.2 litert olvastam csak ha annyit veszek meg fölöslegesen megmarad 8 deci.


hát elvileg elég 1. nekem maradt is pici. de ha úgy akarod cserélni, hogy csövet nem bontasz, akkor jobb 2 litert venni, és jól kijáratni.
azaz leszívod a tartályból. felöntöd a szintjelzés MAX-ig. megjáratod párszor a végállások között a kormányt kb 10x. majd újra leszív. feltölt megint. újra átjáratni. aztán megint. 3. leszívásnál a megjáratás után, csak egy picit szívj fel, és néz meg a színét. ha szép élénk piros, akkor nem kell full leszívni már, csak belőni a szintet.
igazából mindegy. valaki Mannol-t használ, max 2 évente lecseréli, vagy 30ezrenként. tudja a DEXRON II vagy III-at aztán annyi.


szerintem megbontom a csövet és úgy cserélem.
egyébként nem tudom volt-e már cserélve.. :D


Kormánymű csere
De ha így néz ki az olaj be töltöd sok jóra ne számíts... hengerfej...

YELLOW Elküldve: 2020-11-25 22:15 Kormányszervó hiba

mikulasviktor írta:
YELLOW írta:
mikulasviktor írta:
YELLOW írta:
mikulasviktor írta: Sziasztok. Olyan hibája van az autómnak, hogy hidegindítás után, ha elkezdem tekerni a kormányt leesik a fordulat és ha kormány tekerés közben el is akarok indulni nagyon könnyen lefullad az autó, nagyjából 2000 es fordulat körül lehet elindulni vele mert különben lefullad.. Egy szervóolaj cserét megejtenék a holnapi napon. A link neve ez a szervóolaj jó bele vagy mindenképp ATF olaj kell? És ha ez az olajcsere nem segítene rajta valakinek valami tipp, hogy mi lehet a baj ?


lehet az olaj miatt is, de ha hideg van és meg van dermedve, normális is lehet, de nem ennyire.
ha a szervo tartály kupakján nincs zöld matrica, hanem ATF felirat van, akkor ATF olaj kell bele. Dexron 2 vagy 3. elvileg mindkettő jó.
ha zöld kupak,akkor CHF olaj kell. leginkább amcsi változatokra jellemző, de eu modelleknél is előfordulhat. de a kupakon írva lesz. nem lehet leverni, szóval amilyet ír, olyan kell.
előfordulhat, hogy a tartályt is cserélni kell. érdemes megnézni mennyire szennyezett belül.


rendben, köszönöm. ATF kupak van rajta, csak az unix ezt dobta fel amit linkeltem és gondoltam jó lesz hozzá. Van valami bevált fajta hozzá vagy csak annyi a lényeg hogy ATF és dex 2-3 legyen? Meg egyébként mennyi kell bele? :D mert valahol 1.2 litert olvastam csak ha annyit veszek meg fölöslegesen megmarad 8 deci.


hát elvileg elég 1. nekem maradt is pici. de ha úgy akarod cserélni, hogy csövet nem bontasz, akkor jobb 2 litert venni, és jól kijáratni.
azaz leszívod a tartályból. felöntöd a szintjelzés MAX-ig. megjáratod párszor a végállások között a kormányt kb 10x. majd újra leszív. feltölt megint. újra átjáratni. aztán megint. 3. leszívásnál a megjáratás után, csak egy picit szívj fel, és néz meg a színét. ha szép élénk piros, akkor nem kell full leszívni már, csak belőni a szintet.
igazából mindegy. valaki Mannol-t használ, max 2 évente lecseréli, vagy 30ezrenként. tudja a DEXRON II vagy III-at aztán annyi.


szerintem megbontom a csövet és úgy cserélem.
egyébként nem tudom volt-e már cserélve.. :D


hát ez elég okádék színű :vazze:
jobb a töltögetős megoldás szerintem. mert ha leveszed a csövet, járó motornál meg kell járatni, közben tartani a csövet, de ne károsodjon a szivattyú, stb.
egy biztos, csere után meg fogsz lepődni szerintem a kormányon. ;)

mikulasviktor Elküldve: 2020-11-25 20:34 Kormányszervó hiba

YELLOW írta:
mikulasviktor írta:
YELLOW írta:
mikulasviktor írta: Sziasztok. Olyan hibája van az autómnak, hogy hidegindítás után, ha elkezdem tekerni a kormányt leesik a fordulat és ha kormány tekerés közben el is akarok indulni nagyon könnyen lefullad az autó, nagyjából 2000 es fordulat körül lehet elindulni vele mert különben lefullad.. Egy szervóolaj cserét megejtenék a holnapi napon. A link neve ez a szervóolaj jó bele vagy mindenképp ATF olaj kell? És ha ez az olajcsere nem segítene rajta valakinek valami tipp, hogy mi lehet a baj ?


lehet az olaj miatt is, de ha hideg van és meg van dermedve, normális is lehet, de nem ennyire.
ha a szervo tartály kupakján nincs zöld matrica, hanem ATF felirat van, akkor ATF olaj kell bele. Dexron 2 vagy 3. elvileg mindkettő jó.
ha zöld kupak,akkor CHF olaj kell. leginkább amcsi változatokra jellemző, de eu modelleknél is előfordulhat. de a kupakon írva lesz. nem lehet leverni, szóval amilyet ír, olyan kell.
előfordulhat, hogy a tartályt is cserélni kell. érdemes megnézni mennyire szennyezett belül.


rendben, köszönöm. ATF kupak van rajta, csak az unix ezt dobta fel amit linkeltem és gondoltam jó lesz hozzá. Van valami bevált fajta hozzá vagy csak annyi a lényeg hogy ATF és dex 2-3 legyen? Meg egyébként mennyi kell bele? :D mert valahol 1.2 litert olvastam csak ha annyit veszek meg fölöslegesen megmarad 8 deci.


hát elvileg elég 1. nekem maradt is pici. de ha úgy akarod cserélni, hogy csövet nem bontasz, akkor jobb 2 litert venni, és jól kijáratni.
azaz leszívod a tartályból. felöntöd a szintjelzés MAX-ig. megjáratod párszor a végállások között a kormányt kb 10x. majd újra leszív. feltölt megint. újra átjáratni. aztán megint. 3. leszívásnál a megjáratás után, csak egy picit szívj fel, és néz meg a színét. ha szép élénk piros, akkor nem kell full leszívni már, csak belőni a szintet.
igazából mindegy. valaki Mannol-t használ, max 2 évente lecseréli, vagy 30ezrenként. tudja a DEXRON II vagy III-at aztán annyi.


szerintem megbontom a csövet és úgy cserélem.
egyébként nem tudom volt-e már cserélve.. :D

YELLOW Elküldve: 2020-11-23 17:57 Torpanás

PTamas7894 írta:
YELLOW írta:
PTamas7894 írta: Sziasztok,

Az alany egy 2003-as n42b20a 318 coupé. Észrevettem, hogy azonos sebességnél, azonos fokozatban nem mindig ugyanúgy reagál a gázpedál lenyomásra az autó. Megindul mindenképp, de padlógáznál néha olyan, mint ha csak máskor félig-2/3-ig nyomnám be a pedált. Olvastam, hogy újra lehet tanítani a gázpedált, de érdeklődnék, hogy mi okozhatja ezt?

Köszi előre is!


attól, hogy pedállal adsz neki egy jelet, azt az ECU felülbírálhatja. nyilván meg van az oka, hogy másképp reagál. lehet más a motor hőfoka. illetve ez nem feltétlen pedálhiba vagy azt kell újra kalibrálni. ez a jelenség nagyon sok dologtól függhet. de simán lehet normális.
nekem is feltűnt már ilyen, de nem foglalkoztat, mármint nem gondolok hibára. arra is gondoltam már, hogy lehet csak én érzem másképp.


Leírom a tapasztalatomat, hátha segítek másnak:
Pár napja kipróbáltam egy youtube-on talált trükköt, amivel a pedál érzékenységét lehet lenullázni. Teljesen szkeptikusan, de végigcsináltam a leírt folyamatot (pedál benyom, kulcs be, gyújtáson 10 mp-ig tart, majd gyújtás le, pedál elenged, beindít)
Számomra hihetetlen, most is néha úgy érzem felülbírálja a gyorsítást az autó, viszont a gázreakció elég szépen javult. Adtam azért neki pár napot, hátha csak beképzelem, de most már azt mondom, hogy nem, tényleg sokat javult a gázreakcióm, plusz kevesebbszer érzem azt, hogy a padlógáz mégsem padló, kicsit olyan, mint ha felszabadult volna egy kis plusz nyomaték valahonnan

Videó link:https://www.youtube.com/watch?v=RmGvLUlu67M


én a kuplunggal szoktam így... :D
amúgy most hang nélkül hallgattam, mondja is, hogy előbb leveszi a gyújtást, utána veszi le a gázról a lábát? mert a videón olyan, mintha egyszerre csinálná a gyújtást le és gáz vissza.
valami rémlett ezzel kapcsolatban. de én sem tudtam valós-e.
de mint írtam nem azzal lesz a gond. mármint nem a gázpedál miatt van.

PTamas7894 Elküldve: 2020-11-23 17:47 Torpanás

YELLOW írta:
PTamas7894 írta: Sziasztok,

Az alany egy 2003-as n42b20a 318 coupé. Észrevettem, hogy azonos sebességnél, azonos fokozatban nem mindig ugyanúgy reagál a gázpedál lenyomásra az autó. Megindul mindenképp, de padlógáznál néha olyan, mint ha csak máskor félig-2/3-ig nyomnám be a pedált. Olvastam, hogy újra lehet tanítani a gázpedált, de érdeklődnék, hogy mi okozhatja ezt?

Köszi előre is!


attól, hogy pedállal adsz neki egy jelet, azt az ECU felülbírálhatja. nyilván meg van az oka, hogy másképp reagál. lehet más a motor hőfoka. illetve ez nem feltétlen pedálhiba vagy azt kell újra kalibrálni. ez a jelenség nagyon sok dologtól függhet. de simán lehet normális.
nekem is feltűnt már ilyen, de nem foglalkoztat, mármint nem gondolok hibára. arra is gondoltam már, hogy lehet csak én érzem másképp.


Leírom a tapasztalatomat, hátha segítek másnak:
Pár napja kipróbáltam egy youtube-on talált trükköt, amivel a pedál érzékenységét lehet lenullázni. Teljesen szkeptikusan, de végigcsináltam a leírt folyamatot (pedál benyom, kulcs be, gyújtáson 10 mp-ig tart, majd gyújtás le, pedál elenged, beindít)
Számomra hihetetlen, most is néha úgy érzem felülbírálja a gyorsítást az autó, viszont a gázreakció elég szépen javult. Adtam azért neki pár napot, hátha csak beképzelem, de most már azt mondom, hogy nem, tényleg sokat javult a gázreakcióm, plusz kevesebbszer érzem azt, hogy a padlógáz mégsem padló, kicsit olyan, mint ha felszabadult volna egy kis plusz nyomaték valahonnan

Videó link:https://www.youtube.com/watch?v=RmGvLUlu67M

YELLOW Elküldve: 2020-11-20 22:23 Termosztát

b_imi írta:
YELLOW írta:
b_imi írta:
YELLOW írta:
Bmwe46fan írta: Hali! Megint én. Cserélve lett gyárira a nagy termosztát (Mint kiderült ebbe nincsen EGR termosztát.) Viszont az autó ugyan olyan lomha. Jobban melegszik valamivel, fűtés van, ma elvittem lemosatni, gondoltam utána bemelegítem és meghúzatom kicsit. El is vittem egy nagyobb körre, nem igazán akart az első csík felé menni a vízhőfok mutató, de azért sikerült valamennyire a közepéig eltornászni. Ezután kapott egy kövér gázt, 3masból húzattam 4ezerig. A gyorsulása elég siralmas volt, 60-80 nem egy évtized, de azért kellett neki idő. Nem is érzem annyira nagyobb fordulaton azt a hatalmas turbónyomást amit régebben éreztem, hogy elindul az autó és megy és megy. Ezután bekapcsoltam a fűtést, már hazafele tartottam kicsit "hűtöttem", majd észrevettem hogy a fűtés bekapcsolása után a vízhőfokmérő vissza-vissza csúszik egyre iramosabb tempóban az első csík alá. Hazajöttem, beállítottam ezt a "hidden menü" dolgot a műszerfalon, majd benyomtam a Coolant temperature fület neki, beindítottam az autót és 70-72 fokos a víz őszerinte (Akkor már majdnem felén volt a mutató újra). A vízcsövek melegek, felső mondhatni forró, az alsó langyosabb, de inkább meleg. A hűtő szintúgy langyos, szóval kezdem elvetni ezt a termosztát problémát (még jó, hisz most lett tegnap cserélve benne gyárira...) A kérdésem már csak az, mennyire valószínű az, hogy olajcsere és gázolajszűrő csere után kezdtem el érezni ezt a lomha stílust? Belehet rakni ezt a gázolajszűrőt "szarul" is? Ami miatt nem kapnak elég kaját a pacik az autóba? KÖszi a válaszokat előre is.


hát pedig kell benne lenni EGR termosztátnak. kivéve ha kivették.
ilyet nem szabadna csinálnia jó rendszer esetén. azt is meg kell jegyezni, hogy a gyári, vagy akármilyen új termosztát is lehet rossz. volt már rá nem egy példa.
most azt nem tudom, hogy neked van-e a venti mögött zsalu. amit az autó nyit, zár. ez vákuum-mal működik. ha ott el megy a vákuum, lehet máshol, aztán a turbó sem úgy dolgozik. bocsi, de ezt távgyógyítással nem lehet.
egy biztos a hűtővized nem jól viselkedik. lehet levegős, lehet más, nem tudom. látni kellene.


Megnéztem, 2003 aug-tól van EGR termosztát. A zsalunak csak az a szerepe, hogy az autó alá tereli a meleg levegőt. Ez főleg nyáron jó.
Én arra gyanakszok, hogy vagy szar az új termosztát, vagy nincs lelégtelenítve rendesen.


én úgy tudom nem az a fő szerepe... sőt... nem is hallottam még ezt. de valami lehet benne. de az szerintem nyit vagy zár. ha zárva van, akkor zárva van, ha meg nyitva, akkor nyitva. áramlástanilag magán a hűtőn befolyásolja a levegő áralmását. így a menetszél is másképp hat.


Csak álló motornál van nyitva. Egyébként ennek a motornak annyira kicsi a hőtermelése, hogy teljesen letakart hűtővel se melegszik túl ha rossz a termosztát, sőt, el se éri az üzemi hőfokát. A fűtés bekapcsolásával 85°C -nál nem nagyon megy fentebb a vízhőfok.


igen ezt vágom, de ki tudna nyitni menet közben is, ha kellene. de éppen ezért van a zsalu. mondjuk ez sem teljesen tiszta. mert állítólag gyári vonóhorgos változatoknál volt tán, meg valami automata bekeverés is volt. de én már azt mondom több ilyen dolog van, amire a BMW sem tudja lehet a választ, hogy mi miért van :D
na de ha a vákuum cső valahol repedt, akkor nyitva marad menet közben is, ezért nem tud felmelegedni a motor rendesen. álló motornál azért nyit ki, mert akkor nincs vákuum. de akkor már nincs is szerepe.