Keresőkifejezés: Kapcsolat:
Összesen 29878 találat


Jani69 Elküldve: 2018-01-27 20:16 angel eye

YELLOW írta:
Jani69 írta:
YELLOW írta:
Jani69 írta: Sziasztok! Vettem COB LED-es Angel Eye karikákat és azt nem értem,ha próbaként ráteszem az aksira úgy néz ki mintha csak minden második LED világítana benne. A másik kérdés hova kell bekötni,hogy csak 50% fénnyel világítson ha a tompítottat felkapcsolom,helyzetjelzőnél legyen teljes a fényereje? Be lehet úgy programozni a kocsi világítását,hogy automata állásban csak a karikák világítsanak nappali menetfényként?
Előre is köszönöm!


hát DRL-t a refire lehet programozni. viszont az ~5V-ot jelent, amitől a LED karikák lehet nem fognak világítani. + hogy jól működjön, kell egy relés kapcsolásos megoldás.
viszont én úgy csinálnám, hogy gyújtásra kapcsol + relével, amikor megy a tompított, akkor ez lekapcsol.
na az az igazság én teljesen külön kapcsolóra tenném az egészet, külön körre. és kapcsolgatnám magamnak.
amúgy mivel E46 esetében gyárilag nem volt AE, így bukó lehet. vannak után gyártott lámpák, amikbe be van építve, de azokat úgy gyártották. lehet az utólagos beépítéssel sem foglalkoznának (műszakin igen), de erre nem lehet alapozni.



Köszönöm! Műszakin tudom,hogy nem lehet benne,addig kikötném. Youtube-on láttam olyan videót ahol úgy működik az AE,hogy tompítottnál csak 50% a fényereje és E 46-ban van.


és ott nem mutatja, hogy oldotta meg? mert meglehet, de kell külön kapcsolás hozzá.


Nem emlékszem rá pontosan,de talán a biztosítékdobozba és bal oldalon a motortérben a dobozba. Megkeresem azt a videót és belinkelem.

YELLOW Elküldve: 2018-01-27 20:00 angel eye

Jani69 írta:
YELLOW írta:
Jani69 írta: Sziasztok! Vettem COB LED-es Angel Eye karikákat és azt nem értem,ha próbaként ráteszem az aksira úgy néz ki mintha csak minden második LED világítana benne. A másik kérdés hova kell bekötni,hogy csak 50% fénnyel világítson ha a tompítottat felkapcsolom,helyzetjelzőnél legyen teljes a fényereje? Be lehet úgy programozni a kocsi világítását,hogy automata állásban csak a karikák világítsanak nappali menetfényként?
Előre is köszönöm!


hát DRL-t a refire lehet programozni. viszont az ~5V-ot jelent, amitől a LED karikák lehet nem fognak világítani. + hogy jól működjön, kell egy relés kapcsolásos megoldás.
viszont én úgy csinálnám, hogy gyújtásra kapcsol + relével, amikor megy a tompított, akkor ez lekapcsol.
na az az igazság én teljesen külön kapcsolóra tenném az egészet, külön körre. és kapcsolgatnám magamnak.
amúgy mivel E46 esetében gyárilag nem volt AE, így bukó lehet. vannak után gyártott lámpák, amikbe be van építve, de azokat úgy gyártották. lehet az utólagos beépítéssel sem foglalkoznának (műszakin igen), de erre nem lehet alapozni.


Köszönöm! Műszakin tudom,hogy nem lehet benne,addig kikötném. Youtube-on láttam olyan videót ahol úgy működik az AE,hogy tompítottnál csak 50% a fényereje és E 46-ban van.


és ott nem mutatja, hogy oldotta meg? mert meglehet, de kell külön kapcsolás hozzá.

Jani69 Elküldve: 2018-01-27 19:55 angel eye

YELLOW írta:
Jani69 írta: Sziasztok! Vettem COB LED-es Angel Eye karikákat és azt nem értem,ha próbaként ráteszem az aksira úgy néz ki mintha csak minden második LED világítana benne. A másik kérdés hova kell bekötni,hogy csak 50% fénnyel világítson ha a tompítottat felkapcsolom,helyzetjelzőnél legyen teljes a fényereje? Be lehet úgy programozni a kocsi világítását,hogy automata állásban csak a karikák világítsanak nappali menetfényként?
Előre is köszönöm!


hát DRL-t a refire lehet programozni. viszont az ~5V-ot jelent, amitől a LED karikák lehet nem fognak világítani. + hogy jól működjön, kell egy relés kapcsolásos megoldás.
viszont én úgy csinálnám, hogy gyújtásra kapcsol + relével, amikor megy a tompított, akkor ez lekapcsol.
na az az igazság én teljesen külön kapcsolóra tenném az egészet, külön körre. és kapcsolgatnám magamnak.
amúgy mivel E46 esetében gyárilag nem volt AE, így bukó lehet. vannak után gyártott lámpák, amikbe be van építve, de azokat úgy gyártották. lehet az utólagos beépítéssel sem foglalkoznának (műszakin igen), de erre nem lehet alapozni.


Köszönöm! Műszakin tudom,hogy nem lehet benne,addig kikötném. Youtube-on láttam olyan videót ahol úgy működik az AE,hogy tompítottnál csak 50% a fényereje és E 46-ban van.

YELLOW Elküldve: 2018-01-27 19:41 angel eye

Jani69 írta: Sziasztok! Vettem COB LED-es Angel Eye karikákat és azt nem értem,ha próbaként ráteszem az aksira úgy néz ki mintha csak minden második LED világítana benne. A másik kérdés hova kell bekötni,hogy csak 50% fénnyel világítson ha a tompítottat felkapcsolom,helyzetjelzőnél legyen teljes a fényereje? Be lehet úgy programozni a kocsi világítását,hogy automata állásban csak a karikák világítsanak nappali menetfényként?
Előre is köszönöm!


hát DRL-t a refire lehet programozni. viszont az ~5V-ot jelent, amitől a LED karikák lehet nem fognak világítani. + hogy jól működjön, kell egy relés kapcsolásos megoldás.
viszont én úgy csinálnám, hogy gyújtásra kapcsol + relével, amikor megy a tompított, akkor ez lekapcsol.
na az az igazság én teljesen külön kapcsolóra tenném az egészet, külön körre. és kapcsolgatnám magamnak.
amúgy mivel E46 esetében gyárilag nem volt AE, így bukó lehet. vannak után gyártott lámpák, amikbe be van építve, de azokat úgy gyártották. lehet az utólagos beépítéssel sem foglalkoznának (műszakin igen), de erre nem lehet alapozni.

nagyt234 Elküldve: 2018-01-27 13:32 bc

Tudtok valakit, aki Budapesten (XVIII kerület közelében esetleg) vállalja BC kódolását megbízhatóan? Most szereltem be sikeresen az E46 316i kocsimba BC-gombos indexkapcsolót. Gyárilag nem volt banne.
Köszönöm előre is.

YELLOW Elküldve: 2018-01-25 20:12 Gumiméret-futómû

ChrisRas írta:
YELLOW írta:
ChrisRas írta:
YELLOW írta:
ChrisRas írta:
ChrisRas írta:
YELLOW írta:
ChrisRas írta: Sziasztok.
Hamarosan cserélném nyári gumi szettemet kicsivel komfortosabbra. Jelenlegi nyári 17" 7j et35 (gyári BMW felni nem tudom most melyik Rondell) 225/55 gumikkal.
Az új lenne 16" 7j et35 225/60 vagy 55 elől és 235/60 vagy 55 hátul. Kérdésem az lenne, hogy erre a felni méretre jó lenne ez így ? Esetleg más Tipp? Mindenképp 16 coll lenne az ideális mert a 17 már nagyon rángat (gyári sport futóművel). Mókolni , pigácsázni nem szeretnék tehát gyári et illetve méret közeli lenne az ideális.
99' E46 coupe
Köszönöm
Sziasztok


ezek totál nem gyári méretek. 7j felnire széles a 225-ös gumi.
17-esre 225/45 a rávaló. tehát a 225/55 már komfortos verzió.
a 225/55/60 nem váltómérete a 235/55/60-nak. sőt a /60 marha ritka. nem ia értem honnan jönnek ezek neked.
7jx16-ra 215-től szélesebb gumi nem való. de a váltóméret ami az autóra jó lenne, az 205/55 R16.
nem csak a ballonosságon múlik a komfortosság. ne legyen defekttűrő az a lényeg. a súlyindex is minél kisebb annál puhább az oldalfala, ami javíthat a kényelmen.

A felni gyári nem a méret. Onnan jön, hogy a régi nyárit kis eltéréssel váltaná a kívánt méret. Legalább is a netes méretváltók szerint belefér. A felni volt a kérdéses, hogy 7j széles felnire gond nélkül fel megy e a 235-ös.
Valamint hátra egyel szélesebbet szeretnék. Most is ez a méret van fent csak téligumi lemezfelnin kopott dísztárcsával. Gumit tudok venni, ritka ugyan de ha megfizeti az ember akkor van. A felnit nem tudom. 16 coll gyári et-vel és szélességgel vagy valami más kell a 225 illetve 235/55 vagy 60 ra. A 16 coll azért kell mert ezzel nem kocognak a fogaim. Mint írtam fentebb, gyári ültetés , sport futómű, kurva kemény. De egyel kisebb kerék és már jó is lett.

Mielőtt félreértés lenne...
A súly csökkentése lenne a cél igazából. A rugózatlan tömeget vinném lejjebb.
A felnik és gumik adatai alapján legkevesebb 1 kiló kerekenként. Ami azért nem rossz. Most kb 1,5-1,7 kiloval kevesebb és sokkal komfortosabb. Nyilván nem lesz soha olyan puha mint egy hidrós futómű. De egy jó kompromisszum lenne a kiló körüli fogyókúra a kerekeken.


belefér persze a kalkulátor szerint, mert váltómérete egymásnak a gumi, a régi és a kiszemelt új. de az nem E46 méret. és az újból a két méret amit néztél, azok nem váltói egymásnak. lehet éppen belefér, de az egyik kerék teljes átmérője nagyobb lesz, aztán majd pislogsz, ha a DSC, vagy kipörgésgátló hibát dob, meg rángat az autós és a többi.
neked a 7" széles felnire 205/55 R16 való az E46 alá.
de azt csinálsz amit akarsz, tanácsot kértél, elmondtam amit gondolok. de úgy látom tök felesleges volt, amit írtam. :wink:


Dehogy. Sőt! Köszönöm. Csak a teljesség kedvéért pontosítottam az információkat. A gyárihoz közeli meretet szeretnék ami még elfér és nem csinál galibát. De a vékony 205-ös valahogy nem olyan stabil a kanyarban. Szeretek nagyokat kanyarodni, ahhoz pedig jobb a szélesebb gumi. Nem csapatok lapjával, tehát jobb szeretem ha betapad az ívre. Nem ragaszkodom a 7j széles felnihez, igazából a gumi szélesség és átmérő lenne a kiindulási alap. Viszont ha akkora a gumi akkor mekkora felni kell? Na itt akadtam el. Mert nincs egyértelmű válasz . Ezért kérdeztem itt. Sokkal tapasztaltabb emberek vannak akik már kipróbálták amit én meg nem. Mi az a felni ami elfér gond nélkül amire ekkora gumi csont nélkül felmegy. Stb.... Tanácstalan vagyok. A régi mindenképp kuka mert már elegem van a lovas szekér komfortból.


a gumi szélessége csak egy dolog. ha túl ballonos, ami neked az a jelenlegi és az új méreted is az lesz. attól tűnik stabilnak, ha merev a gumi oldalfala és peres. úgy sokkal kevesebb a mozgása.
225/50 R16 jó lehet, de legalább 7,5" széles felni kell alá. annak semmi értelme, hogy 10mm-rel meg feltegyél hátra.
minél ballonosabb a gumi, annál kevésbé jó kanyargós tempós vezetésre, viszont annál kényelmesebb lesz.
tudom mit beszélek, imádok tempósan kanyarodni, így téli szetten meg is vagyok halva, a nyárinál meg ott a rázás a peres széles gumi miatt, de cserébe úgy kanyarodok mit az öreg Fittipaldi.

A per 50 lesz a tuti szerintem. Az egy jó kompromisszumnak tűnik. A per45 veszettül kanyarodik de ugye..... Per60 kenődik mint a takony. Meg is nézem mi a szitu a 7,5j felnivel 16 collban. Aztán majd jelzek mi lett az eredmény. Feltéve ha érdekel! Ha helyettem gondolkodtál legalább tudd mi lett nem? Köszi még egyszer!


egyébként van a bal első ajtókeretnél beragasztva egy matrica gumiméretekről. azok valóak az E46-ra. azon kívüli méretekbe műszakin simán és jogosan köthetnének bele.
sok esetben a nagy méretek nagyobb motorokhoz tartoznak, de azzal nem nagyon foglalkoznak, hogy 1.6-oson pl a gyári méret 195/65 R15 vagy 205/55 R16, ha felraksz egy 17-es szettet, ami szerepel ott a táblán, abba nem kötnek bele.

ChrisRas Elküldve: 2018-01-25 14:24 Gumiméret-futómû

YELLOW írta:
ChrisRas írta:
YELLOW írta:
ChrisRas írta:
ChrisRas írta:
YELLOW írta:
ChrisRas írta: Sziasztok.
Hamarosan cserélném nyári gumi szettemet kicsivel komfortosabbra. Jelenlegi nyári 17" 7j et35 (gyári BMW felni nem tudom most melyik Rondell) 225/55 gumikkal.
Az új lenne 16" 7j et35 225/60 vagy 55 elől és 235/60 vagy 55 hátul. Kérdésem az lenne, hogy erre a felni méretre jó lenne ez így ? Esetleg más Tipp? Mindenképp 16 coll lenne az ideális mert a 17 már nagyon rángat (gyári sport futóművel). Mókolni , pigácsázni nem szeretnék tehát gyári et illetve méret közeli lenne az ideális.
99' E46 coupe
Köszönöm
Sziasztok


ezek totál nem gyári méretek. 7j felnire széles a 225-ös gumi.
17-esre 225/45 a rávaló. tehát a 225/55 már komfortos verzió.
a 225/55/60 nem váltómérete a 235/55/60-nak. sőt a /60 marha ritka. nem ia értem honnan jönnek ezek neked.
7jx16-ra 215-től szélesebb gumi nem való. de a váltóméret ami az autóra jó lenne, az 205/55 R16.
nem csak a ballonosságon múlik a komfortosság. ne legyen defekttűrő az a lényeg. a súlyindex is minél kisebb annál puhább az oldalfala, ami javíthat a kényelmen.

A felni gyári nem a méret. Onnan jön, hogy a régi nyárit kis eltéréssel váltaná a kívánt méret. Legalább is a netes méretváltók szerint belefér. A felni volt a kérdéses, hogy 7j széles felnire gond nélkül fel megy e a 235-ös.
Valamint hátra egyel szélesebbet szeretnék. Most is ez a méret van fent csak téligumi lemezfelnin kopott dísztárcsával. Gumit tudok venni, ritka ugyan de ha megfizeti az ember akkor van. A felnit nem tudom. 16 coll gyári et-vel és szélességgel vagy valami más kell a 225 illetve 235/55 vagy 60 ra. A 16 coll azért kell mert ezzel nem kocognak a fogaim. Mint írtam fentebb, gyári ültetés , sport futómű, kurva kemény. De egyel kisebb kerék és már jó is lett.

Mielőtt félreértés lenne...
A súly csökkentése lenne a cél igazából. A rugózatlan tömeget vinném lejjebb.
A felnik és gumik adatai alapján legkevesebb 1 kiló kerekenként. Ami azért nem rossz. Most kb 1,5-1,7 kiloval kevesebb és sokkal komfortosabb. Nyilván nem lesz soha olyan puha mint egy hidrós futómű. De egy jó kompromisszum lenne a kiló körüli fogyókúra a kerekeken.


belefér persze a kalkulátor szerint, mert váltómérete egymásnak a gumi, a régi és a kiszemelt új. de az nem E46 méret. és az újból a két méret amit néztél, azok nem váltói egymásnak. lehet éppen belefér, de az egyik kerék teljes átmérője nagyobb lesz, aztán majd pislogsz, ha a DSC, vagy kipörgésgátló hibát dob, meg rángat az autós és a többi.
neked a 7" széles felnire 205/55 R16 való az E46 alá.
de azt csinálsz amit akarsz, tanácsot kértél, elmondtam amit gondolok. de úgy látom tök felesleges volt, amit írtam. :wink:


Dehogy. Sőt! Köszönöm. Csak a teljesség kedvéért pontosítottam az információkat. A gyárihoz közeli meretet szeretnék ami még elfér és nem csinál galibát. De a vékony 205-ös valahogy nem olyan stabil a kanyarban. Szeretek nagyokat kanyarodni, ahhoz pedig jobb a szélesebb gumi. Nem csapatok lapjával, tehát jobb szeretem ha betapad az ívre. Nem ragaszkodom a 7j széles felnihez, igazából a gumi szélesség és átmérő lenne a kiindulási alap. Viszont ha akkora a gumi akkor mekkora felni kell? Na itt akadtam el. Mert nincs egyértelmű válasz . Ezért kérdeztem itt. Sokkal tapasztaltabb emberek vannak akik már kipróbálták amit én meg nem. Mi az a felni ami elfér gond nélkül amire ekkora gumi csont nélkül felmegy. Stb.... Tanácstalan vagyok. A régi mindenképp kuka mert már elegem van a lovas szekér komfortból.


a gumi szélessége csak egy dolog. ha túl ballonos, ami neked az a jelenlegi és az új méreted is az lesz. attól tűnik stabilnak, ha merev a gumi oldalfala és peres. úgy sokkal kevesebb a mozgása.
225/50 R16 jó lehet, de legalább 7,5" széles felni kell alá. annak semmi értelme, hogy 10mm-rel meg feltegyél hátra.
minél ballonosabb a gumi, annál kevésbé jó kanyargós tempós vezetésre, viszont annál kényelmesebb lesz.
tudom mit beszélek, imádok tempósan kanyarodni, így téli szetten meg is vagyok halva, a nyárinál meg ott a rázás a peres széles gumi miatt, de cserébe úgy kanyarodok mit az öreg Fittipaldi.

A per 50 lesz a tuti szerintem. Az egy jó kompromisszumnak tűnik. A per45 veszettül kanyarodik de ugye..... Per60 kenődik mint a takony. Meg is nézem mi a szitu a 7,5j felnivel 16 collban. Aztán majd jelzek mi lett az eredmény. Feltéve ha érdekel! Ha helyettem gondolkodtál legalább tudd mi lett nem? Köszi még egyszer!

YELLOW Elküldve: 2018-01-24 22:00 Gumiméret-futómû

ChrisRas írta:
YELLOW írta:
ChrisRas írta:
ChrisRas írta:
YELLOW írta:
ChrisRas írta: Sziasztok.
Hamarosan cserélném nyári gumi szettemet kicsivel komfortosabbra. Jelenlegi nyári 17" 7j et35 (gyári BMW felni nem tudom most melyik Rondell) 225/55 gumikkal.
Az új lenne 16" 7j et35 225/60 vagy 55 elől és 235/60 vagy 55 hátul. Kérdésem az lenne, hogy erre a felni méretre jó lenne ez így ? Esetleg más Tipp? Mindenképp 16 coll lenne az ideális mert a 17 már nagyon rángat (gyári sport futóművel). Mókolni , pigácsázni nem szeretnék tehát gyári et illetve méret közeli lenne az ideális.
99' E46 coupe
Köszönöm
Sziasztok


ezek totál nem gyári méretek. 7j felnire széles a 225-ös gumi.
17-esre 225/45 a rávaló. tehát a 225/55 már komfortos verzió.
a 225/55/60 nem váltómérete a 235/55/60-nak. sőt a /60 marha ritka. nem ia értem honnan jönnek ezek neked.
7jx16-ra 215-től szélesebb gumi nem való. de a váltóméret ami az autóra jó lenne, az 205/55 R16.
nem csak a ballonosságon múlik a komfortosság. ne legyen defekttűrő az a lényeg. a súlyindex is minél kisebb annál puhább az oldalfala, ami javíthat a kényelmen.

A felni gyári nem a méret. Onnan jön, hogy a régi nyárit kis eltéréssel váltaná a kívánt méret. Legalább is a netes méretváltók szerint belefér. A felni volt a kérdéses, hogy 7j széles felnire gond nélkül fel megy e a 235-ös.
Valamint hátra egyel szélesebbet szeretnék. Most is ez a méret van fent csak téligumi lemezfelnin kopott dísztárcsával. Gumit tudok venni, ritka ugyan de ha megfizeti az ember akkor van. A felnit nem tudom. 16 coll gyári et-vel és szélességgel vagy valami más kell a 225 illetve 235/55 vagy 60 ra. A 16 coll azért kell mert ezzel nem kocognak a fogaim. Mint írtam fentebb, gyári ültetés , sport futómű, kurva kemény. De egyel kisebb kerék és már jó is lett.

Mielőtt félreértés lenne...
A súly csökkentése lenne a cél igazából. A rugózatlan tömeget vinném lejjebb.
A felnik és gumik adatai alapján legkevesebb 1 kiló kerekenként. Ami azért nem rossz. Most kb 1,5-1,7 kiloval kevesebb és sokkal komfortosabb. Nyilván nem lesz soha olyan puha mint egy hidrós futómű. De egy jó kompromisszum lenne a kiló körüli fogyókúra a kerekeken.


belefér persze a kalkulátor szerint, mert váltómérete egymásnak a gumi, a régi és a kiszemelt új. de az nem E46 méret. és az újból a két méret amit néztél, azok nem váltói egymásnak. lehet éppen belefér, de az egyik kerék teljes átmérője nagyobb lesz, aztán majd pislogsz, ha a DSC, vagy kipörgésgátló hibát dob, meg rángat az autós és a többi.
neked a 7" széles felnire 205/55 R16 való az E46 alá.
de azt csinálsz amit akarsz, tanácsot kértél, elmondtam amit gondolok. de úgy látom tök felesleges volt, amit írtam. :wink:


Dehogy. Sőt! Köszönöm. Csak a teljesség kedvéért pontosítottam az információkat. A gyárihoz közeli meretet szeretnék ami még elfér és nem csinál galibát. De a vékony 205-ös valahogy nem olyan stabil a kanyarban. Szeretek nagyokat kanyarodni, ahhoz pedig jobb a szélesebb gumi. Nem csapatok lapjával, tehát jobb szeretem ha betapad az ívre. Nem ragaszkodom a 7j széles felnihez, igazából a gumi szélesség és átmérő lenne a kiindulási alap. Viszont ha akkora a gumi akkor mekkora felni kell? Na itt akadtam el. Mert nincs egyértelmű válasz . Ezért kérdeztem itt. Sokkal tapasztaltabb emberek vannak akik már kipróbálták amit én meg nem. Mi az a felni ami elfér gond nélkül amire ekkora gumi csont nélkül felmegy. Stb.... Tanácstalan vagyok. A régi mindenképp kuka mert már elegem van a lovas szekér komfortból.


a gumi szélessége csak egy dolog. ha túl ballonos, ami neked az a jelenlegi és az új méreted is az lesz. attól tűnik stabilnak, ha merev a gumi oldalfala és peres. úgy sokkal kevesebb a mozgása.
225/50 R16 jó lehet, de legalább 7,5" széles felni kell alá. annak semmi értelme, hogy 10mm-rel meg feltegyél hátra.
minél ballonosabb a gumi, annál kevésbé jó kanyargós tempós vezetésre, viszont annál kényelmesebb lesz.
tudom mit beszélek, imádok tempósan kanyarodni, így téli szetten meg is vagyok halva, a nyárinál meg ott a rázás a peres széles gumi miatt, de cserébe úgy kanyarodok mit az öreg Fittipaldi.

ChrisRas Elküldve: 2018-01-24 21:13 Gumiméret-futómû

YELLOW írta:
ChrisRas írta:
ChrisRas írta:
YELLOW írta:
ChrisRas írta: Sziasztok.
Hamarosan cserélném nyári gumi szettemet kicsivel komfortosabbra. Jelenlegi nyári 17" 7j et35 (gyári BMW felni nem tudom most melyik Rondell) 225/55 gumikkal.
Az új lenne 16" 7j et35 225/60 vagy 55 elől és 235/60 vagy 55 hátul. Kérdésem az lenne, hogy erre a felni méretre jó lenne ez így ? Esetleg más Tipp? Mindenképp 16 coll lenne az ideális mert a 17 már nagyon rángat (gyári sport futóművel). Mókolni , pigácsázni nem szeretnék tehát gyári et illetve méret közeli lenne az ideális.
99' E46 coupe
Köszönöm
Sziasztok


ezek totál nem gyári méretek. 7j felnire széles a 225-ös gumi.
17-esre 225/45 a rávaló. tehát a 225/55 már komfortos verzió.
a 225/55/60 nem váltómérete a 235/55/60-nak. sőt a /60 marha ritka. nem ia értem honnan jönnek ezek neked.
7jx16-ra 215-től szélesebb gumi nem való. de a váltóméret ami az autóra jó lenne, az 205/55 R16.
nem csak a ballonosságon múlik a komfortosság. ne legyen defekttűrő az a lényeg. a súlyindex is minél kisebb annál puhább az oldalfala, ami javíthat a kényelmen.

A felni gyári nem a méret. Onnan jön, hogy a régi nyárit kis eltéréssel váltaná a kívánt méret. Legalább is a netes méretváltók szerint belefér. A felni volt a kérdéses, hogy 7j széles felnire gond nélkül fel megy e a 235-ös.
Valamint hátra egyel szélesebbet szeretnék. Most is ez a méret van fent csak téligumi lemezfelnin kopott dísztárcsával. Gumit tudok venni, ritka ugyan de ha megfizeti az ember akkor van. A felnit nem tudom. 16 coll gyári et-vel és szélességgel vagy valami más kell a 225 illetve 235/55 vagy 60 ra. A 16 coll azért kell mert ezzel nem kocognak a fogaim. Mint írtam fentebb, gyári ültetés , sport futómű, kurva kemény. De egyel kisebb kerék és már jó is lett.

Mielőtt félreértés lenne...
A súly csökkentése lenne a cél igazából. A rugózatlan tömeget vinném lejjebb.
A felnik és gumik adatai alapján legkevesebb 1 kiló kerekenként. Ami azért nem rossz. Most kb 1,5-1,7 kiloval kevesebb és sokkal komfortosabb. Nyilván nem lesz soha olyan puha mint egy hidrós futómű. De egy jó kompromisszum lenne a kiló körüli fogyókúra a kerekeken.


belefér persze a kalkulátor szerint, mert váltómérete egymásnak a gumi, a régi és a kiszemelt új. de az nem E46 méret. és az újból a két méret amit néztél, azok nem váltói egymásnak. lehet éppen belefér, de az egyik kerék teljes átmérője nagyobb lesz, aztán majd pislogsz, ha a DSC, vagy kipörgésgátló hibát dob, meg rángat az autós és a többi.
neked a 7" széles felnire 205/55 R16 való az E46 alá.
de azt csinálsz amit akarsz, tanácsot kértél, elmondtam amit gondolok. de úgy látom tök felesleges volt, amit írtam. :wink:


Dehogy. Sőt! Köszönöm. Csak a teljesség kedvéért pontosítottam az információkat. A gyárihoz közeli meretet szeretnék ami még elfér és nem csinál galibát. De a vékony 205-ös valahogy nem olyan stabil a kanyarban. Szeretek nagyokat kanyarodni, ahhoz pedig jobb a szélesebb gumi. Nem csapatok lapjával, tehát jobb szeretem ha betapad az ívre. Nem ragaszkodom a 7j széles felnihez, igazából a gumi szélesség és átmérő lenne a kiindulási alap. Viszont ha akkora a gumi akkor mekkora felni kell? Na itt akadtam el. Mert nincs egyértelmű válasz . Ezért kérdeztem itt. Sokkal tapasztaltabb emberek vannak akik már kipróbálták amit én meg nem. Mi az a felni ami elfér gond nélkül amire ekkora gumi csont nélkül felmegy. Stb.... Tanácstalan vagyok. A régi mindenképp kuka mert már elegem van a lovas szekér komfortból.

YELLOW Elküldve: 2018-01-24 18:28 Gumiméret-futómû

ChrisRas írta:
ChrisRas írta:
YELLOW írta:
ChrisRas írta: Sziasztok.
Hamarosan cserélném nyári gumi szettemet kicsivel komfortosabbra. Jelenlegi nyári 17" 7j et35 (gyári BMW felni nem tudom most melyik Rondell) 225/55 gumikkal.
Az új lenne 16" 7j et35 225/60 vagy 55 elől és 235/60 vagy 55 hátul. Kérdésem az lenne, hogy erre a felni méretre jó lenne ez így ? Esetleg más Tipp? Mindenképp 16 coll lenne az ideális mert a 17 már nagyon rángat (gyári sport futóművel). Mókolni , pigácsázni nem szeretnék tehát gyári et illetve méret közeli lenne az ideális.
99' E46 coupe
Köszönöm
Sziasztok


ezek totál nem gyári méretek. 7j felnire széles a 225-ös gumi.
17-esre 225/45 a rávaló. tehát a 225/55 már komfortos verzió.
a 225/55/60 nem váltómérete a 235/55/60-nak. sőt a /60 marha ritka. nem ia értem honnan jönnek ezek neked.
7jx16-ra 215-től szélesebb gumi nem való. de a váltóméret ami az autóra jó lenne, az 205/55 R16.
nem csak a ballonosságon múlik a komfortosság. ne legyen defekttűrő az a lényeg. a súlyindex is minél kisebb annál puhább az oldalfala, ami javíthat a kényelmen.

A felni gyári nem a méret. Onnan jön, hogy a régi nyárit kis eltéréssel váltaná a kívánt méret. Legalább is a netes méretváltók szerint belefér. A felni volt a kérdéses, hogy 7j széles felnire gond nélkül fel megy e a 235-ös.
Valamint hátra egyel szélesebbet szeretnék. Most is ez a méret van fent csak téligumi lemezfelnin kopott dísztárcsával. Gumit tudok venni, ritka ugyan de ha megfizeti az ember akkor van. A felnit nem tudom. 16 coll gyári et-vel és szélességgel vagy valami más kell a 225 illetve 235/55 vagy 60 ra. A 16 coll azért kell mert ezzel nem kocognak a fogaim. Mint írtam fentebb, gyári ültetés , sport futómű, kurva kemény. De egyel kisebb kerék és már jó is lett.

Mielőtt félreértés lenne...
A súly csökkentése lenne a cél igazából. A rugózatlan tömeget vinném lejjebb.
A felnik és gumik adatai alapján legkevesebb 1 kiló kerekenként. Ami azért nem rossz. Most kb 1,5-1,7 kiloval kevesebb és sokkal komfortosabb. Nyilván nem lesz soha olyan puha mint egy hidrós futómű. De egy jó kompromisszum lenne a kiló körüli fogyókúra a kerekeken.


belefér persze a kalkulátor szerint, mert váltómérete egymásnak a gumi, a régi és a kiszemelt új. de az nem E46 méret. és az újból a két méret amit néztél, azok nem váltói egymásnak. lehet éppen belefér, de az egyik kerék teljes átmérője nagyobb lesz, aztán majd pislogsz, ha a DSC, vagy kipörgésgátló hibát dob, meg rángat az autós és a többi.
neked a 7" széles felnire 205/55 R16 való az E46 alá.
de azt csinálsz amit akarsz, tanácsot kértél, elmondtam amit gondolok. de úgy látom tök felesleges volt, amit írtam. :wink: