Keresőkifejezés: Kapcsolat:
Összesen 5992 találat


Adamyno Elküldve: 2019-01-09 15:03 Most vettem BMW-t

adams22 írta:
Adamyno írta: Sziasztok!

Most vettem életem első BMW-jét :) Lenne majd néhány kérdésem, de igazából azt sem tudom még hol tegyem fel.
E46 320i 2003 sedan

1. A két első sárvédőt jó lenne cserélni majd tavasszal viszont nem tudom hol találom az OEM számát vagy valami számot ami alapján pontosan be lehetne azonosítani a megfelelő típust, amit rendelhetek.

2. Ha jól tudom, létezett olyan 4:3-as és 16:9-es navi fejegység, ami színes. (Nekem monokróm kisnavi van benne) Ezekre valahogy információim szerint lehetett kötni tolatókamerát. Szeretném majd a fejegységet cserélni, viszont nem tudom, hogy az utólagos kamerához megvan-e a kábelköteg vagy kábelezni is kell.

Tervezett karbantartások:

-motorolajcsere
Milyen típust javasoltok? Egyik helyen Motult mondtak, másik helyen Castrol de elég azt figyelni hogy ki a gyártó és, hogy 5W-40 legyen vagy mást is?

-manuális váltóolaj csere
Ez alapján Fuchs Titan Sintofluid 75W-80 vagy Castrol SMX-S 75W-85.

-difi olaj csere
Szintén előző link alapján: "A hátsó differenciálműbe normál esetben SAE 75W-90 viszkozitású, GL-5 minőségű hajtóműolaj való, (Fuchs Titan Sintopoid 75W-90, Castrol SAF-XO 75W-90), ám ha Limited Slip rendszerű, akkor az ajánlatom Fuchs Titan Sintopoid LS 75W-140 vagy Castrol SAF-XJ 75W-140."
Fogalmam sincs mi az a Limited Slip, így azt sem tudom, hogy nekem olyan van-e.

-olajszűrő
Úgy tudom majdnem mindegy milyet teszünk bele, megfelel mind az előírásoknak.

-Ékszíj (el van öregedve)
Valami speciális dologra kell ott figyelni vagy a szíj mellé kell még valami? Milyen gyakran érdemes cserélni?

-Gyertyák
Úgy olvastam, hogy itt a fórumon ez szinte örök kérdés, hogy milyet. Én csak használni szeretném megbízhatóan.

-Légszűrő
Mindegy milyen?

-Pollenszűrő

-Üzemanyagszűrő
Na ebből is találtam sokfélét

Bónusz kérdés:
A bal hátsó sárvédő műanyag (díszléc vagy borítás vagy miaz) valamije alatt van egy kis hólyagosodás, szeretném megnézni mennyire komoly a dolog, ha esetleg javítani kellene. Hogy lehet azt levenni, illetve vissza tenni?

Hirtelen ennyi jut eszembe.

Nagyon köszönöm a segítséget előre is!



Szia! Üdv. a klubban! :)

1. Én a www.bmwalkatresz24.hu -t ajánlanám, ha gyári alkatrész kell én onnan szoktam rendelni, van alternatív utángyártott oldaluk is bár az most karbantartás alatt van. Ezen az oldalon robbantott ábra alapján tudsz keresni, minden fent van az utolsó csavarig.

2. Nekem is a kis board volt most cseréltem CD-re, mert én úgy tudtam hogy nem lehet nagy navit betenni illetve lehet csak át kell kábelezni is hozzá az egészet. Mert más a köteg. Más a csatlakozó. De valaki jobban hozzáértő majd ad neked erre választ. :) Biztos megoldható kérdés milyen áron.

Motorolaj: Nekem castrol van benne 5w-30 vagy 5w-40-et szoktam. Volt Mobil 3000 XE is de az nem vált be nekem. Úgy értve hogy amikor cseréltem ugyan annyi km-nél sokkal rosszabb volt az állaga/minősége mint a Castrol. Persze mindenki arra az olajra esküszik amit használ. :)

Váltóolaj: Nekem is pont ez a Fuchs Titan 75w-80 van amit írtál.

Difi olaj: Szintén a Fuchs.

Olajszűrő: Na ez pont a nagyon nem mindegy! LEgalább is én nem javasolok neked ilyen gagyi márkákat 1-2 ezer Ft -os szűrőket. Sajnos én is ezen spóroltam, buta voltam. Lehet hogy ütnek egy szintet de még is a gyenge szűrők hamar "összeesnek" és már 5 e km után nem tudta ellátni a feladatát.
Azóta csak és kizárólag gyári olajszűrőt használok. Volt is egy motorfelújításom nem rég. Nem szeretnék mégegyet. A fenti linken amit küldtem van gyári szűrő 4 ezer Ft környékén. És az nem esik össze!

Ékszíj (gondolom hosszbordás szíjra gondolsz): Sokat kibír, számszerűleg nem tudom mennyit. Én 200 ezernél cseréltem. Az lehet utángyártott jó minőségű. Igazából szemmel látod ha már cserés. Ha ki van repedezve stb.. Vezetőgörgőt és feszítőt cserélhetsz vele együtt.

Gyertya: Mint az olajnál, ki milyet használ, mire esküszik. Nekem gyári Bosch van. Sokaknak NGK, az is jó nyílván. Ebből is az olcsóbb 1 pólusú Denso és stb félék gyengék, nem javasolt.

Légszűrő: Utángyártott megfelelő. Bosch, Mann-Filter, Meyle, Hengst Filter.

Kabinszűrő: Szintén mint a légszűrő.

Üzemanyagszűrő: Nem tudom hogy a tiédben integrált üzemanyag nyomásszabályzós van-e vagy külön van. Az enyémben olyan van (N42B18A), de szerintem neked is évjárat alapján. Ebből sem érdemes gagyi Filtron és társai..nekem volt olyan ki is dobtam. Gyárit kapott azóta jó.

Bónuszkérdés: Nekem is pont ott kezdett el rozsdálni, de még nem csináltattam meg majd tavasszal. :) Valaki aki már szedte le majd elmondja én még nem szedtem le de gondolom nem nagy művelet. :D

Remélem tudtam segíteni! ;)



Elég sokat segítettél, köszi!
A típus kódot vajon hol lehet megnézni?

adams22 Elküldve: 2019-01-09 14:26 Most vettem BMW-t

Adamyno írta: Sziasztok!

Most vettem életem első BMW-jét :) Lenne majd néhány kérdésem, de igazából azt sem tudom még hol tegyem fel.
E46 320i 2003 sedan

1. A két első sárvédőt jó lenne cserélni majd tavasszal viszont nem tudom hol találom az OEM számát vagy valami számot ami alapján pontosan be lehetne azonosítani a megfelelő típust, amit rendelhetek.

2. Ha jól tudom, létezett olyan 4:3-as és 16:9-es navi fejegység, ami színes. (Nekem monokróm kisnavi van benne) Ezekre valahogy információim szerint lehetett kötni tolatókamerát. Szeretném majd a fejegységet cserélni, viszont nem tudom, hogy az utólagos kamerához megvan-e a kábelköteg vagy kábelezni is kell.

Tervezett karbantartások:

-motorolajcsere
Milyen típust javasoltok? Egyik helyen Motult mondtak, másik helyen Castrol de elég azt figyelni hogy ki a gyártó és, hogy 5W-40 legyen vagy mást is?

-manuális váltóolaj csere
Ez alapján Fuchs Titan Sintofluid 75W-80 vagy Castrol SMX-S 75W-85.

-difi olaj csere
Szintén előző link alapján: "A hátsó differenciálműbe normál esetben SAE 75W-90 viszkozitású, GL-5 minőségű hajtóműolaj való, (Fuchs Titan Sintopoid 75W-90, Castrol SAF-XO 75W-90), ám ha Limited Slip rendszerű, akkor az ajánlatom Fuchs Titan Sintopoid LS 75W-140 vagy Castrol SAF-XJ 75W-140."
Fogalmam sincs mi az a Limited Slip, így azt sem tudom, hogy nekem olyan van-e.

-olajszűrő
Úgy tudom majdnem mindegy milyet teszünk bele, megfelel mind az előírásoknak.

-Ékszíj (el van öregedve)
Valami speciális dologra kell ott figyelni vagy a szíj mellé kell még valami? Milyen gyakran érdemes cserélni?

-Gyertyák
Úgy olvastam, hogy itt a fórumon ez szinte örök kérdés, hogy milyet. Én csak használni szeretném megbízhatóan.

-Légszűrő
Mindegy milyen?

-Pollenszűrő

-Üzemanyagszűrő
Na ebből is találtam sokfélét

Bónusz kérdés:
A bal hátsó sárvédő műanyag (díszléc vagy borítás vagy miaz) valamije alatt van egy kis hólyagosodás, szeretném megnézni mennyire komoly a dolog, ha esetleg javítani kellene. Hogy lehet azt levenni, illetve vissza tenni?

Hirtelen ennyi jut eszembe.

Nagyon köszönöm a segítséget előre is!



Szia! Üdv. a klubban! :)

1. Én a www.bmwalkatresz24.hu -t ajánlanám, ha gyári alkatrész kell én onnan szoktam rendelni, van alternatív utángyártott oldaluk is bár az most karbantartás alatt van. Ezen az oldalon robbantott ábra alapján tudsz keresni, minden fent van az utolsó csavarig.

2. Nekem is a kis board volt most cseréltem CD-re, mert én úgy tudtam hogy nem lehet nagy navit betenni illetve lehet csak át kell kábelezni is hozzá az egészet. Mert más a köteg. Más a csatlakozó. De valaki jobban hozzáértő majd ad neked erre választ. :) Biztos megoldható kérdés milyen áron.

Motorolaj: Nekem castrol van benne 5w-30 vagy 5w-40-et szoktam. Volt Mobil 3000 XE is de az nem vált be nekem. Úgy értve hogy amikor cseréltem ugyan annyi km-nél sokkal rosszabb volt az állaga/minősége mint a Castrol. Persze mindenki arra az olajra esküszik amit használ. :)

Váltóolaj: Nekem is pont ez a Fuchs Titan 75w-80 van amit írtál.

Difi olaj: Szintén a Fuchs.

Olajszűrő: Na ez pont a nagyon nem mindegy! LEgalább is én nem javasolok neked ilyen gagyi márkákat 1-2 ezer Ft -os szűrőket. Sajnos én is ezen spóroltam, buta voltam. Lehet hogy ütnek egy szintet de még is a gyenge szűrők hamar "összeesnek" és már 5 e km után nem tudta ellátni a feladatát.
Azóta csak és kizárólag gyári olajszűrőt használok. Volt is egy motorfelújításom nem rég. Nem szeretnék mégegyet. A fenti linken amit küldtem van gyári szűrő 4 ezer Ft környékén. És az nem esik össze!

Ékszíj (gondolom hosszbordás szíjra gondolsz): Sokat kibír, számszerűleg nem tudom mennyit. Én 200 ezernél cseréltem. Az lehet utángyártott jó minőségű. Igazából szemmel látod ha már cserés. Ha ki van repedezve stb.. Vezetőgörgőt és feszítőt cserélhetsz vele együtt.

Gyertya: Mint az olajnál, ki milyet használ, mire esküszik. Nekem gyári Bosch van. Sokaknak NGK, az is jó nyílván. Ebből is az olcsóbb 1 pólusú Denso és stb félék gyengék, nem javasolt.

Légszűrő: Utángyártott megfelelő. Bosch, Mann-Filter, Meyle, Hengst Filter.

Kabinszűrő: Szintén mint a légszűrő.

Üzemanyagszűrő: Nem tudom hogy a tiédben integrált üzemanyag nyomásszabályzós van-e vagy külön van. Az enyémben olyan van (N42B18A), de szerintem neked is évjárat alapján. Ebből sem érdemes gagyi Filtron és társai..nekem volt olyan ki is dobtam. Gyárit kapott azóta jó.

Bónuszkérdés: Nekem is pont ott kezdett el rozsdálni, de még nem csináltattam meg majd tavasszal. :) Valaki aki már szedte le majd elmondja én még nem szedtem le de gondolom nem nagy művelet. :D

Remélem tudtam segíteni! ;)

Bernike1981 Elküldve: 2019-01-02 04:59 Ajtónyítási Gondok!

szotakdavid írta:
Bernike1981 írta: Sziasztok.
Eloszor is Boldog Karacsonyt Szeretnek Kivanni Mindenkinek.
Egy kis segitsegre lenne szuksegem. Nemreg vasaroltam egy E91 2006os 320d touringet.A kozpontizar eleinte mukodott de ket het utann elkezdett vacakolni. Zarni zart de nem nyitott. Mostmar ott tartok hogy nem is zar. Kulcsal pedig nem tudom bezarni manualisan sem.Nyitni nyit. A belso ajtozaro gombal mukodik a zaras nyitas. Jelen pillanatban a gombok lenyomogatasaval tudom lezarni az ajtot. Mi lehet a gond. Tud valaki valami otletet adni? Valaszaitokat elore is koszonom.

Másik kulccsal is ezt csinálja?

Szia.
Sajnos masik kulcsot nem kaptam hozza. Csak ez az egy van.Amit eszre vettem, hogy hetvegen voltunk a hegyekben egy 500 km tura utan ket alkalommal mukodott utanna megint nem. A kulcs akumlatorara gyanakszom de a kompjuter nem jelzi hogy merulne a kulcsban az akumlator. De ugy tudom kellene jelezze?. Ezert vagyok tanacstalam.

szotakdavid Elküldve: 2019-01-01 17:50 Ajtónyítási Gondok!

Bernike1981 írta: Sziasztok.
Eloszor is Boldog Karacsonyt Szeretnek Kivanni Mindenkinek.
Egy kis segitsegre lenne szuksegem. Nemreg vasaroltam egy E91 2006os 320d touringet.A kozpontizar eleinte mukodott de ket het utann elkezdett vacakolni. Zarni zart de nem nyitott. Mostmar ott tartok hogy nem is zar. Kulcsal pedig nem tudom bezarni manualisan sem.Nyitni nyit. A belso ajtozaro gombal mukodik a zaras nyitas. Jelen pillanatban a gombok lenyomogatasaval tudom lezarni az ajtot. Mi lehet a gond. Tud valaki valami otletet adni? Valaszaitokat elore is koszonom.

Másik kulccsal is ezt csinálja?

Bernike1981 Elküldve: 2018-12-25 07:06 Ajtónyítási Gondok!

Sziasztok.
Eloszor is Boldog Karacsonyt Szeretnek Kivanni Mindenkinek.
Egy kis segitsegre lenne szuksegem. Nemreg vasaroltam egy E91 2006os 320d touringet.A kozpontizar eleinte mukodott de ket het utann elkezdett vacakolni. Zarni zart de nem nyitott. Mostmar ott tartok hogy nem is zar. Kulcsal pedig nem tudom bezarni manualisan sem.Nyitni nyit. A belso ajtozaro gombal mukodik a zaras nyitas. Jelen pillanatban a gombok lenyomogatasaval tudom lezarni az ajtot. Mi lehet a gond. Tud valaki valami otletet adni? Valaszaitokat elore is koszonom.

joyt3ch Elküldve: 2018-12-18 21:54 Motorgenerál!

Megmértük, az összes henger 24-25bar.

joyt3ch írta: Lett foglalkozva a dologgal?
Motorhiba/kopást ki lehet zárni?
Kompresszió esetleg lett mérve?


Jani69 írta:
joyt3ch írta: Az autó automata váltós.

joyt3ch írta: Hosszas keresgélés után találtam egy nagyon jó videót, pont ilyen hangja van és ahogy mutatja alulról jön!

https://www.youtube.com/watch?v=j3SJzSlJJ34

Mire bemelegszik szépen eltűnik a hang, csak a halk duruzsolás marad, szinte rá lehet fogni, hogy üzemmelegen gyári hangja van, mégis tartok a legrosszabbtól :)


Cikka2 írta:
joyt3ch írta: Sziasztok!
Mi (mik) lehet(nek) szerintetek a fent leírt hiba okai?

Jelenség: hidegen indítva kopogó (mintha szelep/hidrotőke) hang hallatszik, de nem előről vagy felülről inkább a kerékjárat felől hallatszik leginkább, ahogy melegszik, egyre inkább halkul, üzemmelegen teljesen normális hangja lesz.
Azzal riogatnak, hogy lötyög a dugattyú, de nincs jelentős olajfogyásom illetve nincs füstje a kipufogónak.


Szia így elég nehéz találgatni mert nincs konkrét dolog a tulajdonunkban nem tudnál esetleg hangfelvételt csinálni vagy valami ilyesmit!
Viszont első tippem mivel alulról jön a hang ha kinyomod a kuplungot akkor is csinálja?








Szia! Az enyém is ugyan ilyen hangot ad hidegen,de már vagy 30.000 km-t mentem gond nélkül...




joyt3ch Elküldve: 2018-12-18 21:54 Motorgenerál!

Megmértük, az összes henger 24-25bar.

joyt3ch írta: Lett foglalkozva a dologgal?
Motorhiba/kopást ki lehet zárni?
Kompresszió esetleg lett mérve?


Jani69 írta:
joyt3ch írta: Az autó automata váltós.

joyt3ch írta: Hosszas keresgélés után találtam egy nagyon jó videót, pont ilyen hangja van és ahogy mutatja alulról jön!

https://www.youtube.com/watch?v=j3SJzSlJJ34

Mire bemelegszik szépen eltűnik a hang, csak a halk duruzsolás marad, szinte rá lehet fogni, hogy üzemmelegen gyári hangja van, mégis tartok a legrosszabbtól :)


Cikka2 írta:
joyt3ch írta: Sziasztok!
Mi (mik) lehet(nek) szerintetek a fent leírt hiba okai?

Jelenség: hidegen indítva kopogó (mintha szelep/hidrotőke) hang hallatszik, de nem előről vagy felülről inkább a kerékjárat felől hallatszik leginkább, ahogy melegszik, egyre inkább halkul, üzemmelegen teljesen normális hangja lesz.
Azzal riogatnak, hogy lötyög a dugattyú, de nincs jelentős olajfogyásom illetve nincs füstje a kipufogónak.


Szia így elég nehéz találgatni mert nincs konkrét dolog a tulajdonunkban nem tudnál esetleg hangfelvételt csinálni vagy valami ilyesmit!
Viszont első tippem mivel alulról jön a hang ha kinyomod a kuplungot akkor is csinálja?








Szia! Az enyém is ugyan ilyen hangot ad hidegen,de már vagy 30.000 km-t mentem gond nélkül...




joyt3ch Elküldve: 2018-12-18 21:54 Motorgenerál!

Megmértük, az összes henger 24-25bar.

joyt3ch írta: Lett foglalkozva a dologgal?
Motorhiba/kopást ki lehet zárni?
Kompresszió esetleg lett mérve?


Jani69 írta:
joyt3ch írta: Az autó automata váltós.

joyt3ch írta: Hosszas keresgélés után találtam egy nagyon jó videót, pont ilyen hangja van és ahogy mutatja alulról jön!

https://www.youtube.com/watch?v=j3SJzSlJJ34

Mire bemelegszik szépen eltűnik a hang, csak a halk duruzsolás marad, szinte rá lehet fogni, hogy üzemmelegen gyári hangja van, mégis tartok a legrosszabbtól :)


Cikka2 írta:
joyt3ch írta: Sziasztok!
Mi (mik) lehet(nek) szerintetek a fent leírt hiba okai?

Jelenség: hidegen indítva kopogó (mintha szelep/hidrotőke) hang hallatszik, de nem előről vagy felülről inkább a kerékjárat felől hallatszik leginkább, ahogy melegszik, egyre inkább halkul, üzemmelegen teljesen normális hangja lesz.
Azzal riogatnak, hogy lötyög a dugattyú, de nincs jelentős olajfogyásom illetve nincs füstje a kipufogónak.


Szia így elég nehéz találgatni mert nincs konkrét dolog a tulajdonunkban nem tudnál esetleg hangfelvételt csinálni vagy valami ilyesmit!
Viszont első tippem mivel alulról jön a hang ha kinyomod a kuplungot akkor is csinálja?








Szia! Az enyém is ugyan ilyen hangot ad hidegen,de már vagy 30.000 km-t mentem gond nélkül...




Istvan198691 Elküldve: 2018-12-14 22:28 Mi lehet a baj?_

Ebben már nincs egr termosztát!
Nem tudom mit lehetne még megnézni?!

wildrain Elküldve: 2018-12-11 21:40 Mi lehet a baj?_

gueszka írta:
wildrain írta:
notoriusbg írta:
wildrain írta: Sziasztok!

Problémám ránézésre ugyanaz, mint az előző hozzászólóé...
Az autóm egy e46 320d automata kb. 390e km-rel. Ötödik fokozatban, 70 és 90 km/óra között, vízszintes úton, tartott sebességnél rángatni kezd. Ha nagyobb gázt adok, akkor abbahagyja, de pl. negyedik fokozatban se csinálja. Amikor első alkalommal előjött a hiba, akkor a motorkontroll lámpa is világítani kezdett, elégtelen EGR működésre panaszkodott. Ez azóta megoldódott, egy EGR szelep tisztítás, egy repedezett vákumcső és egy mágnesszelep cseréje után. Cseréltem még üzemanyag szűrőt is, a hibajelenség azonban megmaradt (a lámpa már nem világít), így az autó szerelőnél kötött ki, aki a légtömegmegmérő értékét találta furcsának, így kicserélte. Nem javult meg. Az autó még mindig nála van, gondolkodik, kollégákat kérdez, de igazából elakadtunk...

A hibajelenség ezen a videón látható: https://www.youtube.com/watch?v=7JTnxp4mOLs

A kérdésem a szokásos: mi lehet ez? Oldott már meg valaki ilyen hibát?




Szia,


Nekem csak tippem van, de hátha segít - ez a hibajelenség elvileg (korábbi utánaolvasgatásaim alapján) tipikusan a váltó egyik fő alkatrészének, a Wandler-nak a meghibásodását jelenti. Úgy tudom, szokták az automata váltónak csak ezt az alkatrészét javítani, ezért talán megúszható a teljes váltófelújítás, aminek a költsége igen húzós tud lenni (bár idővel úgyis szükség lesz rá).


Igen, őszintén szólva én is arra gyanakodok, ugyanúgy az itt és máshol összeszedett infók alapján, de abban reménykedtem, hogy egy szakember megnézi a videómat és az alapján rámondja, hogy ez egyértelműen az. Gondolom megérted, hogy egy sejtésre nem szedetném le a váltómat és küldeném el a wandlert javításra. Már ha egyáltalán lenne hová küldeni...


Szia! Nekem volt hasonló gondom E90-nel, ugyan nem sebesség de bizonyos fordulat tartomány között produkálta a parajelenséget. EGR csere, szenzorok cseréje ugyan megoldotta, de egy egész más hiba jött elő, amire senkinek nem sikerült rájönnie hogy mi lehet (EGR rátanítás után az első 2-300 km-en tökéletes a kocsi utána valami miatt nagyokat torpant indulásnál meg menetközben... és ez a hiba fenn áll az újabb rátanításig) végül az EGR ideiglenes szoftveres kiiktatása oldotta meg.

Amúgy pont tartott sebességnél, részterhelésen dolgozik az EGR, nyélgázon zárva van.

Nem akarok okoskodni mert nem vagyok autószerelő, de ha váltó gond lenne, akkor az mehanikus hibát jelentene nem? Olyankor szerintem nem csak tartott sebességnél bizonyos tartományban lenne para jelenség nem? De ezt csak mint laikus kérdezem.


Nagy örömömre megoldódott a dolog. A váltóval volt a gond, de nem mechanikus hanem szoftveres. Állítólag EGR alkatrész vagy légtömegmérő csere után a motorvezérlőt alaphelyzetbe kell állítani. Ezt megtette a szerelőm, de azt elfelejtette, hogy ugyanezt a váltóval is meg kell tenni.
Pár hét kölcsönautózás után csodás volt újra visszaülni... :wink: