autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Coupe
Modell: 328i
Évjárat: 1997

státusz KBalazs

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2021. október 07. csütörtök, 02:55


Sziasztok!

Adott egy m52b28 as motor e36 ban es a kovetkezo gondjaim lennenek a motorral:
Hidegen fura hangja van a dugok felol jon de kb5-10 km es elmulik ez a picit kattogo hang ami fordulatra valtozik ( novekszok).
Gondolhatok itt dugattyu gyuru toresre? Vagy ki mire tippelne?
Kompressziot mertem 9,2 - 10,2 kozott van elso ketto es a 6.hengerben a kevesebb mert ertek kozepen a magasabb.
Ahogy a motor eleri az uzemi hofokot teljesen normalis hangja lesz neki es semmi szokatlan.

A masim gondom pedig hogy nem forog ki rendesen vagyis 5200as fordulatig forog csak utana ledurrog ezt mi okozhatja? Gyertyakat neztem jok.

Viszont hidegen kicsit tobbet teker szamomra mint az elodje plusz az olajvisszajelzo vilagit pirosan kb 3-4mp ig beinditott allapotban napi elso inditasnal (m52b20)

Koszonom elore is a segitseget.







Utoljára szerkesztve (3 alkalommal): 2021. október 07. csütörtök, 05:11

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (47 pont) | Hozzászólások: 805

Elküldve: 2021. július 18. vasárnap, 15:29


BMW0926 írta: Sziasztok
Találkozott már valaki közületek ezzel az érdekes hanggal?
A link neve
Ha igen, akkor mi volt rá a megoldás? M54B22-ről van szó (170 LE)
Szerk.: Sajnos 100%, hogy a motorból jön a hang, mert leszedtem mindkét hosszbordás szíjat és akkor is csinálja
Lehet valami burkolat csinálja csak...Láncfeszítőt és a láncot átnézetném a helyedben.De ennyiből szerintem senki nem fogja tudni megmondani,hogy mi okozhatja ezt a hangot.

BMW0926
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2001

státusz BMW0926

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 58

Elküldve: 2021. július 18. vasárnap, 12:11


Sziasztok

Találkozott már valaki közületek ezzel az érdekes hanggal?
A link neve

Ha igen, akkor mi volt rá a megoldás? M54B22-ről van szó (170 LE)

Szerk.: Sajnos 100%, hogy a motorból jön a hang, mert leszedtem mindkét hosszbordás szíjat és akkor is csinálja





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2021. július 18. vasárnap, 12:22

TomyMU
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz TomyMU

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 68

Elküldve: 2021. július 14. szerda, 07:09


YELLOW írta:
TomyMU írta: Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni, olyat produkál az autóm, hogy kivillan a töltés visszajelző lámpá(kb. 2mp), és amikor kivillan akkor meg is torpan az autóm, jól leesik a fordulat aztán visszaáll. Eljátssza ezt párszor aztán kivillan az EML hibakód is. Volt, hogy annyira leesett a fordulat, hogy leállt az autó. Menni megy, de inkább nem használom, most raktam le a szerelőnél, kiváncsi vagyok mit olvas ki a géppel. Esetleg valakivel fordult már elő ilyen és van tapasztalata hogy mi lehet a baj? (N42B18A)


hát lehet főtengely jeladó is. de majd a diag megmondja, mert lehet ez sok minden.


Azóta sikeresen megoldódott a probléma, főtengely jeladó volt. Bar ilyesztegetett a szerelő, mielőtt kiolvastuk, hogy lehet Vanos kerék lesz, de hálisten nem

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 89% (15566 pont) | Hozzászólások: 17341

Elküldve: 2021. július 13. kedd, 18:09


TomyMU írta: Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni, olyat produkál az autóm, hogy kivillan a töltés visszajelző lámpá(kb. 2mp), és amikor kivillan akkor meg is torpan az autóm, jól leesik a fordulat aztán visszaáll. Eljátssza ezt párszor aztán kivillan az EML hibakód is. Volt, hogy annyira leesett a fordulat, hogy leállt az autó. Menni megy, de inkább nem használom, most raktam le a szerelőnél, kiváncsi vagyok mit olvas ki a géppel. Esetleg valakivel fordult már elő ilyen és van tapasztalata hogy mi lehet a baj? (N42B18A)


hát lehet főtengely jeladó is. de majd a diag megmondja, mert lehet ez sok minden.

TomyMU
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz TomyMU

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 68

Elküldve: 2021. július 13. kedd, 07:47


Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni, olyat produkál az autóm, hogy kivillan a töltés visszajelző lámpá(kb. 2mp), és amikor kivillan akkor meg is torpan az autóm, jól leesik a fordulat aztán visszaáll. Eljátssza ezt párszor aztán kivillan az EML hibakód is. Volt, hogy annyira leesett a fordulat, hogy leállt az autó. Menni megy, de inkább nem használom, most raktam le a szerelőnél, kiváncsi vagyok mit olvas ki a géppel. Esetleg valakivel fordult már elő ilyen és van tapasztalata hogy mi lehet a baj? (N42B18A)

autója adatai
Széria: 3
Típus: E93
Kivitel: Cabrio
Modell: 325d
Évjárat: 2008

státusz Andras6800

Újonc

Elismertség: 5% (1 pont) | Hozzászólások: 19

Elküldve: 2021. június 25. péntek, 13:55


Sziasztok,

különös BT problémával küzdök a 2008-as E93asommal.

Még 2 éve volt, hogy a CCC rendszer nyáron újraindulgatott (forrasztási szériahiba) de aztán ez megszűnt magától.
Egy ideje már előfordult, hogy nagy ritkán a BT kapcsolat megszakad a kocsi és a telefonom között. Ilyenkor egyszercsak elmegy a hang és megszakad a BT kapcsolat, majd 15-40 sec után újracsatlakozik.
Ez a problma az utóbbi 1 évben úgy besűrösödött, hogy már használhatatlanná vált. Szereztem egy pót MULF2-Hi-t és beszereltem, de ugyan ezt a hibaképet produkálja.
A MULF csere során nem vold semmi programozva, csak kicseréltem a modult és újrapárosítottam telóval.







Utoljára szerkesztve (3 alkalommal): 2021. június 25. péntek, 13:56


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 89% (15566 pont) | Hozzászólások: 17341

Elküldve: 2021. június 22. kedd, 22:52


ZsoltR írta: Sziasztok
Egy olyan gondal fordulók hozzátok hogy van egy bmw e91 320d Xdrive 2010 modelem . Az a jelenlegi problémám hogy menet közben be szagat az autó. Ezt bármilyen fordulatszám tartományba meg csinálja. Azt ki próbáltam hogy a középső erő eloszto rol le húztam a csatít és akkor tökéletesen megy de ha vissza szurom akkor meg int csinálja. És a jelenséget tartozik hogy mikor elől mikor hátul csinálja de van amikor csak egy keréken csinálja. És nincs hibakod. Ha valaki járt így kérem segítsen mert már minden színent ki van cserélve.
Köszönöm előre is


eltérő méretű kerekek vannak az autón? mert az okozhat gondot az osztóműnek, akár tönkre is mehet. sok esetben már az is számít, ha valahol új gumi van, míg másik tengelyen elkopott. bár úgy tudom a BMW-nél kalkuláltak ezzel, de van aki mást mond.
olajcsere biztos nem ártana, mert jellemzően az osztóműben pláne nem szoktak cserélni.
de sajnos több minden lehet, ami a hajtáshoz kapcsolódik. élő adat kellene első körben, hogy a 4 kerék felől azonos sebességek érkeznek-e be.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 318Ci
Évjárat: 2001

státusz ZsoltR

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2021. június 22. kedd, 21:05


Sziasztok
Egy olyan gondal fordulók hozzátok hogy van egy bmw e91 320d Xdrive 2010 modelem . Az a jelenlegi problémám hogy menet közben be szagat az autó. Ezt bármilyen fordulatszám tartományba meg csinálja. Azt ki próbáltam hogy a középső erő eloszto rol le húztam a csatít és akkor tökéletesen megy de ha vissza szurom akkor meg int csinálja. És a jelenséget tartozik hogy mikor elől mikor hátul csinálja de van amikor csak egy keréken csinálja. És nincs hibakod. Ha valaki járt így kérem segítsen mert már minden színent ki van cserélve.
Köszönöm előre is

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Cabrio
Modell: 320Ci
Évjárat: 2000

státusz Goron

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2021. június 21. hétfő, 12:37


Goron írta:
YELLOW írta:
Goron írta: Sziasztok.van egy m54b22 e46 Cabrio ,amióta megvan azt csinálja ,hogy reggel elsőre nem indul.(nagyon ritkán indul,de nehezen szedi össze magát ).Van,hogy többször ,de másodikra általában indul.Utánna végig jó,indul elsőre és kb.80-100 simán megy(ennyit használom max egy nap).Valakinek van ötlete vagy találkoztatok hasonlóval .Köszi előre is!


első körben üzemanyagpumpában lévő visszacsapó szelepre gondolnék. hosszabb állás után elengedi a rendszerben a nyomást.
próbáld meg, hogy napi első indásnál, mielőtt indítanál, előtte 2-3x add rá a gyújtást. minden gyújtásráadásnál várj legalább 5 másodpercet. csak a 3. után indítózz. ha ezzel a módszerrel indul, akkor a fenti a probléma.
külön nem cserélhető ez a szelep, de lehet, hogy igen.

Köszi,megpróbálom.Írok majd.


Valószínűleg igazad lesz.Reggel addig adtam rá többször ,az elején hangosabb volt majd elhalkult,utánna pöcre indult.Ha jól láttam van az üzemanyag szűrőn is egy szelep,cserélek eggyet hátha .Köszi

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Cabrio
Modell: 320Ci
Évjárat: 2000

státusz Goron

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2021. június 21. hétfő, 06:46


YELLOW írta:
Goron írta: Sziasztok.van egy m54b22 e46 Cabrio ,amióta megvan azt csinálja ,hogy reggel elsőre nem indul.(nagyon ritkán indul,de nehezen szedi össze magát ).Van,hogy többször ,de másodikra általában indul.Utánna végig jó,indul elsőre és kb.80-100 simán megy(ennyit használom max egy nap).Valakinek van ötlete vagy találkoztatok hasonlóval .Köszi előre is!


első körben üzemanyagpumpában lévő visszacsapó szelepre gondolnék. hosszabb állás után elengedi a rendszerben a nyomást.
próbáld meg, hogy napi első indásnál, mielőtt indítanál, előtte 2-3x add rá a gyújtást. minden gyújtásráadásnál várj legalább 5 másodpercet. csak a 3. után indítózz. ha ezzel a módszerrel indul, akkor a fenti a probléma.
külön nem cserélhető ez a szelep, de lehet, hogy igen.

Köszi,megpróbálom.Írok majd.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 89% (15566 pont) | Hozzászólások: 17341

Elküldve: 2021. június 20. vasárnap, 18:38


Goron írta: Sziasztok.van egy m54b22 e46 Cabrio ,amióta megvan azt csinálja ,hogy reggel elsőre nem indul.(nagyon ritkán indul,de nehezen szedi össze magát ).Van,hogy többször ,de másodikra általában indul.Utánna végig jó,indul elsőre és kb.80-100 simán megy(ennyit használom max egy nap).Valakinek van ötlete vagy találkoztatok hasonlóval .Köszi előre is!


első körben üzemanyagpumpában lévő visszacsapó szelepre gondolnék. hosszabb állás után elengedi a rendszerben a nyomást.
próbáld meg, hogy napi első indásnál, mielőtt indítanál, előtte 2-3x add rá a gyújtást. minden gyújtásráadásnál várj legalább 5 másodpercet. csak a 3. után indítózz. ha ezzel a módszerrel indul, akkor a fenti a probléma.
külön nem cserélhető ez a szelep, de lehet, hogy igen.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Cabrio
Modell: 320Ci
Évjárat: 2000

státusz Goron

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2021. június 20. vasárnap, 14:15


Sziasztok.van egy m54b22 e46 Cabrio ,amióta megvan azt csinálja ,hogy reggel elsőre nem indul.(nagyon ritkán indul,de nehezen szedi össze magát ).Van,hogy többször ,de másodikra általában indul.Utánna végig jó,indul elsőre és kb.80-100 simán megy(ennyit használom max egy nap).Valakinek van ötlete vagy találkoztatok hasonlóval .Köszi előre is!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 89% (15566 pont) | Hozzászólások: 17341

Elküldve: 2021. június 19. szombat, 19:43


Szabi15 írta:
Szabi15 írta:
YELLOW írta:
Szabi15 írta: Sziasztok.

Tegnapi nap folyamán elmentem bevásárolni, aztán körülbelül egy óra múlva indultam volna haza, de az autó indítás után lefulladt, újbóli próbálkozásra beindult, a fordulat felszökött, majd leesett 200-300-ra körülbelül. Harmadik indításra, már nem fulladt le és a fordulat sem esett le, azonban az EML felirat, a DSC lámpa valamint a kézifék sárga izzói villogtak!!, fordulat pedig fel le ugrált 1000-1500 között. 200 méter után az erő elszállt az autóból és durva rángatásba kezdett, ahogy kinyomtam a kuplungot ez megszűnt, csak maga tehetetlenül gurultam, majd sikerült félre állnom, ahol leállít újraindít - semmi változás. Majd ezt eljátszottam még két-háromszor és az autó "megjavult", azért írom így, mert haza tudtam vele jönni, de érezhetően nincs meg benne az az erő ami előtte jellemezte. Hozzáteszem máskor csinált már hasonlót, akkor arra gyanakodtam, hogy az egyik vízcső cseréjekor az elfolyt víz zárlatot okozhatott valahol, mert pár nap múlva hűlt helye volt a hibának és a hibaolvasás sem mondott semmit. Most azonban nem érhette semmilyen víz a motorteret, maximum a sok eső ami esett, de azt kizártnak tartom, hogy beázzon hisz eddig sem történt.
A kérdés az mi lehet a probléma? Vezérlés, elektronikai gond, esetleg központi rendszer hibásodott meg?

Az autó típusa 318i N42 motorkóddal ellátva. Tudom-Tudom! eddig hála égnek csak gyanúim voltak a vezérlésre, gondom soha.

Köszönöm a válaszokat és a segítségetek!
Szép hétvégét mindenkinek!


szerintem akár trafó is lehet a gond. nem megy egy henger, erő akkor sincs, bubu-s a hangja, mint egy subaru-nak, és kegyetlen büdös a kipuf. ha közben villog az EML lámpa, akkor próbálja indítani a hengert. de ez lehet simán akármelyik jeladó is, főtengely, vez tengely (kettő is van). Valvetronic-ot nem mondanám, mert ha az rossz átáll vészüzembe és megy, csak nem olyan jól. jó lenne hibát kiolvasni, sokat segítene.


Köszönöm a választ. Én is úgy gondoltam, hogy diagra kell rakni és hátha okosabbak leszünk. Ha lesz bármilyen eredmény az ügyben, azt itt jelzem, hátha tudok majd segíteni valakinek vele.



Sziasztok.

Megtörtént a hibakód kiolvasás, ami ezt a két kódot hozta magával:
- 2850 variálható Bütyköstengely vezérlés; vezérlés szenzor
- 2852 Variálható Bütyköstengely vezérlés; hivatkozási szenzor.

Ez a két hiba marad megfolyton, a törlés után. Az első olvasáskor a folytószelepet, légtömegmérőt, katalizátort is hozta. (ez nem újdonság számomra sajnos)

Kérdésem az, hogy ezek pontosan mely szenzorok az autóban?
Köszönöm a válaszokat!


Ez a Valvetronic szenzor. az 1-es és 2-es henger között van. jellemzően ott engedhet olajat és abban ázik. attól megy tönkre, de lehet csak tisztítás is elég.
ettől függetlenül még lehet a valvetronic motor hibás is, vagy az excenter tengely kopása, ami miatt rossz értéket jelez.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2002

státusz Szabi15

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2021. június 19. szombat, 09:11


Szabi15 írta:
YELLOW írta:
Szabi15 írta: Sziasztok.

Tegnapi nap folyamán elmentem bevásárolni, aztán körülbelül egy óra múlva indultam volna haza, de az autó indítás után lefulladt, újbóli próbálkozásra beindult, a fordulat felszökött, majd leesett 200-300-ra körülbelül. Harmadik indításra, már nem fulladt le és a fordulat sem esett le, azonban az EML felirat, a DSC lámpa valamint a kézifék sárga izzói villogtak!!, fordulat pedig fel le ugrált 1000-1500 között. 200 méter után az erő elszállt az autóból és durva rángatásba kezdett, ahogy kinyomtam a kuplungot ez megszűnt, csak maga tehetetlenül gurultam, majd sikerült félre állnom, ahol leállít újraindít - semmi változás. Majd ezt eljátszottam még két-háromszor és az autó "megjavult", azért írom így, mert haza tudtam vele jönni, de érezhetően nincs meg benne az az erő ami előtte jellemezte. Hozzáteszem máskor csinált már hasonlót, akkor arra gyanakodtam, hogy az egyik vízcső cseréjekor az elfolyt víz zárlatot okozhatott valahol, mert pár nap múlva hűlt helye volt a hibának és a hibaolvasás sem mondott semmit. Most azonban nem érhette semmilyen víz a motorteret, maximum a sok eső ami esett, de azt kizártnak tartom, hogy beázzon hisz eddig sem történt.
A kérdés az mi lehet a probléma? Vezérlés, elektronikai gond, esetleg központi rendszer hibásodott meg?

Az autó típusa 318i N42 motorkóddal ellátva. Tudom-Tudom! eddig hála égnek csak gyanúim voltak a vezérlésre, gondom soha.

Köszönöm a válaszokat és a segítségetek!
Szép hétvégét mindenkinek!


szerintem akár trafó is lehet a gond. nem megy egy henger, erő akkor sincs, bubu-s a hangja, mint egy subaru-nak, és kegyetlen büdös a kipuf. ha közben villog az EML lámpa, akkor próbálja indítani a hengert. de ez lehet simán akármelyik jeladó is, főtengely, vez tengely (kettő is van). Valvetronic-ot nem mondanám, mert ha az rossz átáll vészüzembe és megy, csak nem olyan jól. jó lenne hibát kiolvasni, sokat segítene.


Köszönöm a választ. Én is úgy gondoltam, hogy diagra kell rakni és hátha okosabbak leszünk. Ha lesz bármilyen eredmény az ügyben, azt itt jelzem, hátha tudok majd segíteni valakinek vele.



Sziasztok.

Megtörtént a hibakód kiolvasás, ami ezt a két kódot hozta magával:
- 2850 variálható Bütyköstengely vezérlés; vezérlés szenzor
- 2852 Variálható Bütyköstengely vezérlés; hivatkozási szenzor.

Ez a két hiba marad megfolyton, a törlés után. Az első olvasáskor a folytószelepet, légtömegmérőt, katalizátort is hozta. (ez nem újdonság számomra sajnos)

Kérdésem az, hogy ezek pontosan mely szenzorok az autóban?
Köszönöm a válaszokat!