autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Istvanka1983

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2021. január 27. szerda, 12:46


YELLOW írta:
Istvanka1983 írta: Üdvözlök mindenkit!

Egy olyan kérdéssel fordulok hozzátok, hogy van egy E46 touringom, 2.0 dízel.
A probléma a következő: 2000-es fordulat fölé huzatom nem bírom következő sebességekbe rakni vagy kivenni az adott sebességből. E fordulat alatt minden sebességet vesz hibátlanul. Mi lehet a gond!?
Munkahengert cseréltem .... de változás nem történt.
A másik probléma pedig, hogy 2-esből 3-masba való váltáskor néha 5-be megy. Ha 4-ből váltok 5-be akkor időnként 3-ba megy.
Találkozott-e már valaki hasonló problémákkal, ha igen mi rá a megoldás!?
Azt elfelejtettem, hogy alapjáraton van egy kissebb remegése az autónak!
Köszönöm előre is a válaszotokat!


itt több minden is lehet a hiba. kuplung, kuplungszerkezet. szinkrongyűrű kopás, vagy vannak a váltóban ilyen stiftek, amik a fokozatban tartják és a fokozat váltásban is segítenek. ezek ilyen rugós stiftek, amik el szoktak törni pl. ha már sok a km, s nem tudni mi mikor lett cserélve, akkor egy váltó felújítás nem árt. a stiftekhez nem kell bontani a váltót, de le kell venni. ha le van véve, akkor kuplung lendkerék ellenőrzés.
rázkódás lehet gumibak miatt, porlasztók miatt, lendkerék miatt.



Köszönöm szépen a gyors válaszod!
A bakokat már cseréltem!
Akkor marad a váltó levétel ha megvagyok a javítással jelentkezem!
Köszönöm!


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 90% (15546 pont) | Hozzászólások: 17197

Elküldve: 2021. január 26. kedd, 22:25


Istvanka1983 írta: Üdvözlök mindenkit!

Egy olyan kérdéssel fordulok hozzátok, hogy van egy E46 touringom, 2.0 dízel.
A probléma a következő: 2000-es fordulat fölé huzatom nem bírom következő sebességekbe rakni vagy kivenni az adott sebességből. E fordulat alatt minden sebességet vesz hibátlanul. Mi lehet a gond!?
Munkahengert cseréltem .... de változás nem történt.
A másik probléma pedig, hogy 2-esből 3-masba való váltáskor néha 5-be megy. Ha 4-ből váltok 5-be akkor időnként 3-ba megy.
Találkozott-e már valaki hasonló problémákkal, ha igen mi rá a megoldás!?
Azt elfelejtettem, hogy alapjáraton van egy kissebb remegése az autónak!
Köszönöm előre is a válaszotokat!


itt több minden is lehet a hiba. kuplung, kuplungszerkezet. szinkrongyűrű kopás, vagy vannak a váltóban ilyen stiftek, amik a fokozatban tartják és a fokozat váltásban is segítenek. ezek ilyen rugós stiftek, amik el szoktak törni pl. ha már sok a km, s nem tudni mi mikor lett cserélve, akkor egy váltó felújítás nem árt. a stiftekhez nem kell bontani a váltót, de le kell venni. ha le van véve, akkor kuplung lendkerék ellenőrzés.
rázkódás lehet gumibak miatt, porlasztók miatt, lendkerék miatt.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Istvanka1983

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2021. január 26. kedd, 22:06


Üdvözlök mindenkit!

Egy olyan kérdéssel fordulok hozzátok, hogy van egy E46 touringom, 2.0 dízel.
A probléma a következő: 2000-es fordulat fölé huzatom nem bírom következő sebességekbe rakni vagy kivenni az adott sebességből. E fordulat alatt minden sebességet vesz hibátlanul. Mi lehet a gond!?
Munkahengert cseréltem .... de változás nem történt.
A másik probléma pedig, hogy 2-esből 3-masba való váltáskor néha 5-be megy. Ha 4-ből váltok 5-be akkor időnként 3-ba megy.
Találkozott-e már valaki hasonló problémákkal, ha igen mi rá a megoldás!?
Azt elfelejtettem, hogy alapjáraton van egy kissebb remegése az autónak!
Köszönöm előre is a válaszotokat!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E91 LCI
Kivitel: Touring
Modell: 325d
Évjárat: 2009

státusz NSZ

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2021. január 23. szombat, 20:16


Hello minden kedves márka tagnak. Lenne hozzatok egy kérdésem. Van egy BMW e91 325 2012 autóm és a kipufogóm kezd füstös fekete lenni. Eddig csak épp látszódott de mostmár durvábban! Dpf benne van teszter által jó is regeneral. Hozzáteszem hogy Németországban élek és 90% csak autópályán használom. Nem vettem észre semmilyen jelenséget ami által ezt kene produkálja. Van valakinek valamilyen ötlete vagy esetleg találkozott valaki ilyesmivel? Válaszotokat köszönöm

autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Coupe
Modell: 318is
Évjárat: 1996

státusz BaranyL

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2021. január 22. péntek, 16:02


Üdv!

e36 coupe, '96-os. Tegnap előtt indítás után bekapcsolt 2 kattanásra az a kormányzáram, de mozgatásra kioldott. Kicsivel később eljátszotta ugyan ezt. Majd próbálkoztam újra, hogy miért csinálja, erre már a kulcsom csak 2-es állásig fordul, és nem nyit ki a kormányzár. Nagy nehezen kiszedtem a zárbetétet, kipucoltam féktisztítóval rendesen, bezsíroztam a mozgó részeket, látszólag jól műküdöik. Visszaraktam, de a jelenség ugyan az. Kormányzár nem nyit, kulcs nem fordul tovább.

Lehet hibás a zárbetét, vagy inkább a kormányzár szivat? Valaki találkozott már ilyesmivel?

Köszönöm. Üdv, Laca.

Szerk.. Megoldva!



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2021. január 23. szombat, 17:21

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 90% (15546 pont) | Hozzászólások: 17197

Elküldve: 2021. január 16. szombat, 15:34


corvin30 írta:
YELLOW írta:
corvin30 írta:
YELLOW írta:
corvin30 írta: Sziasztok! Nagyon bízom benne, hogy valaki tud tanácsot adni, hogy merre induljak! Az autóm egy 2014 februári évjáratú BMW 116i, amit tavaly augusztusban vásároltam. Pár hetes használat után szeptember végén vezettem először esőben, amikor azt tapasztaltam, hogy az autó 90-100 km/h sebességnél erősen lefékezett. Nagyon megijedtem, de a helyzetet tudtam kezelni egy kuplung hatosból visszaváltok manőverrel. Legközelebb október végén vezettem az autóm szakadó esőben, amikor ugyanezt a jelenséget tapasztaltam, előzésénél kifejezetten kellemetlen és félelmetes volt a helyzet.

Azt tudni kell, hogy az autó komputere semmilyen hibaüzenetet nem jegyzett fel, a jelenséget normális működésként kezelte.

Több autószerelővel/szakértővel beszélve az alábbi utakat jártam be:

- volt aki szerint elektromossági probléma, ami motorteljesítmény-csökkentést okoz, de egy autóvillamossági guru szerint nem az,
- fórumokat bújva ABS jeladó problémát találtam a hiba okának, de nem vagyok benne biztos, hisz csak - főleg angol nyelvű - fórumokat olvastam.

Végső elkeseredésemben felhívtam a volt tulajdonost, aki elmondta, hogy az utolsó szervizen ABS szenzort és kéziféket javítottak az autón.

Összefoglalva a jelenség csakis esőben, illetve nedves időben jelentkezik és olyan, mintha vezetés közben hirtelen lefékezne az autó.

Segítséget és tanácsot kérek, köszi előre is!


valóban olyan, mintha beavatkozna... nem pörög esetleg ki a kerék, vagy sodródik az autó?
ha nem, akkor elvileg szervizben csinálhattak volna egy menetstabilizáló adaptáció nullázás, azaz alapérték beállítást, újra kalibrálást.
ami még eszembe jut, hogy az első és a hátsó tengelyen, ha eltérő gumi méret van, akkor lehet emiatt nem teljesen váltóméretei egymásnak, ezért a teljes kerékátmérő eltér. ha a stabilitás kontroll vezérlőjében szűkre van szabva ez az érték, hogy kis eltérést enged meg, akkor a sebesség növelésével fokozatosan jön ki a különbség, és mivel a két tengely között egyre nagyobb lesz a forgási különbség, ezért a rendszer beavatkozik. ezt a műszerfalon még nem jelzi, mert nem olyan mértékű. viszont ennek szárazon is ki kellene jönnie.
viszont a 116i azért nem egy olyan erős autó, hogy nagy sebességnél kipörgesse a kereket. de lehet valahol, valamelyik csatlakozásnál vizet kap és az az oka.
specialistát kell keresni, aki kibogarássza mi lehet a gond, és átnéz mindent, van gyári szoftvere az autó diagnosztizálásához és programozásához.


Köszi a választ Yellow!

Hamarosan aktuális az éves szerviz, illetve a műszaki vizsgáztatás, mindenféleképpen kérni fogom a menetstabilizáció nullázást és az újra kalibrálást.

Egyébként az autó nem sodródik ki és a kerék sem pörög ki, abszolút irányban marad az autó az úton.

Nem eltérőek az első és a hátsó tengelyen lévő kerekek, úgyhogy sajna ez nem lehet a probléma forrása

Az szerintem is egyértelmű, hogy valahol víz jut a rendszerbe.

Akkor te is úgy gondolod, hogy az ABS fele kell elindulni? Fékek esetleg?



ott vannak az ABS szenzorok csatlakozásai, lehet ott jut be a víz, a kerékjárati dobnál. ezeket végig kell bogarászni.
ami még lehet, hogy neked lehet a giroszkóp érzékelője hátul van a jobb oldalon, a kerék mögött a csomagtérben. és mintha az 1-es szeretne ott beázni. lehet ott ázik. és ugye a giroszkóp rendellenes gyorsulást érez valamelyik irányba ezért fogja meg az autót.


Hú Yellow, te többet segítettél, mint az összes autószerelő/szakértő/guru az elmúlt fél évben összesen

Nagyon köszönöm, kezdem a nyomozást!


ettől még nem javul meg. én is csak tippelek. látatlanban mást nem tudok.

autója adatai
Széria: 1
Típus: E87
Kivitel: 5ajtos
Modell: 116i
Évjárat: 2007

státusz corvin30

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2021. január 16. szombat, 10:38


YELLOW írta:
corvin30 írta:
YELLOW írta:
corvin30 írta: Sziasztok! Nagyon bízom benne, hogy valaki tud tanácsot adni, hogy merre induljak! Az autóm egy 2014 februári évjáratú BMW 116i, amit tavaly augusztusban vásároltam. Pár hetes használat után szeptember végén vezettem először esőben, amikor azt tapasztaltam, hogy az autó 90-100 km/h sebességnél erősen lefékezett. Nagyon megijedtem, de a helyzetet tudtam kezelni egy kuplung hatosból visszaváltok manőverrel. Legközelebb október végén vezettem az autóm szakadó esőben, amikor ugyanezt a jelenséget tapasztaltam, előzésénél kifejezetten kellemetlen és félelmetes volt a helyzet.

Azt tudni kell, hogy az autó komputere semmilyen hibaüzenetet nem jegyzett fel, a jelenséget normális működésként kezelte.

Több autószerelővel/szakértővel beszélve az alábbi utakat jártam be:

- volt aki szerint elektromossági probléma, ami motorteljesítmény-csökkentést okoz, de egy autóvillamossági guru szerint nem az,
- fórumokat bújva ABS jeladó problémát találtam a hiba okának, de nem vagyok benne biztos, hisz csak - főleg angol nyelvű - fórumokat olvastam.

Végső elkeseredésemben felhívtam a volt tulajdonost, aki elmondta, hogy az utolsó szervizen ABS szenzort és kéziféket javítottak az autón.

Összefoglalva a jelenség csakis esőben, illetve nedves időben jelentkezik és olyan, mintha vezetés közben hirtelen lefékezne az autó.

Segítséget és tanácsot kérek, köszi előre is!


valóban olyan, mintha beavatkozna... nem pörög esetleg ki a kerék, vagy sodródik az autó?
ha nem, akkor elvileg szervizben csinálhattak volna egy menetstabilizáló adaptáció nullázás, azaz alapérték beállítást, újra kalibrálást.
ami még eszembe jut, hogy az első és a hátsó tengelyen, ha eltérő gumi méret van, akkor lehet emiatt nem teljesen váltóméretei egymásnak, ezért a teljes kerékátmérő eltér. ha a stabilitás kontroll vezérlőjében szűkre van szabva ez az érték, hogy kis eltérést enged meg, akkor a sebesség növelésével fokozatosan jön ki a különbség, és mivel a két tengely között egyre nagyobb lesz a forgási különbség, ezért a rendszer beavatkozik. ezt a műszerfalon még nem jelzi, mert nem olyan mértékű. viszont ennek szárazon is ki kellene jönnie.
viszont a 116i azért nem egy olyan erős autó, hogy nagy sebességnél kipörgesse a kereket. de lehet valahol, valamelyik csatlakozásnál vizet kap és az az oka.
specialistát kell keresni, aki kibogarássza mi lehet a gond, és átnéz mindent, van gyári szoftvere az autó diagnosztizálásához és programozásához.


Köszi a választ Yellow!

Hamarosan aktuális az éves szerviz, illetve a műszaki vizsgáztatás, mindenféleképpen kérni fogom a menetstabilizáció nullázást és az újra kalibrálást.

Egyébként az autó nem sodródik ki és a kerék sem pörög ki, abszolút irányban marad az autó az úton.

Nem eltérőek az első és a hátsó tengelyen lévő kerekek, úgyhogy sajna ez nem lehet a probléma forrása

Az szerintem is egyértelmű, hogy valahol víz jut a rendszerbe.

Akkor te is úgy gondolod, hogy az ABS fele kell elindulni? Fékek esetleg?



ott vannak az ABS szenzorok csatlakozásai, lehet ott jut be a víz, a kerékjárati dobnál. ezeket végig kell bogarászni.
ami még lehet, hogy neked lehet a giroszkóp érzékelője hátul van a jobb oldalon, a kerék mögött a csomagtérben. és mintha az 1-es szeretne ott beázni. lehet ott ázik. és ugye a giroszkóp rendellenes gyorsulást érez valamelyik irányba ezért fogja meg az autót.


Hú Yellow, te többet segítettél, mint az összes autószerelő/szakértő/guru az elmúlt fél évben összesen

Nagyon köszönöm, kezdem a nyomozást!


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 90% (15546 pont) | Hozzászólások: 17197

Elküldve: 2021. január 16. szombat, 10:17


corvin30 írta:
YELLOW írta:
corvin30 írta: Sziasztok! Nagyon bízom benne, hogy valaki tud tanácsot adni, hogy merre induljak! Az autóm egy 2014 februári évjáratú BMW 116i, amit tavaly augusztusban vásároltam. Pár hetes használat után szeptember végén vezettem először esőben, amikor azt tapasztaltam, hogy az autó 90-100 km/h sebességnél erősen lefékezett. Nagyon megijedtem, de a helyzetet tudtam kezelni egy kuplung hatosból visszaváltok manőverrel. Legközelebb október végén vezettem az autóm szakadó esőben, amikor ugyanezt a jelenséget tapasztaltam, előzésénél kifejezetten kellemetlen és félelmetes volt a helyzet.

Azt tudni kell, hogy az autó komputere semmilyen hibaüzenetet nem jegyzett fel, a jelenséget normális működésként kezelte.

Több autószerelővel/szakértővel beszélve az alábbi utakat jártam be:

- volt aki szerint elektromossági probléma, ami motorteljesítmény-csökkentést okoz, de egy autóvillamossági guru szerint nem az,
- fórumokat bújva ABS jeladó problémát találtam a hiba okának, de nem vagyok benne biztos, hisz csak - főleg angol nyelvű - fórumokat olvastam.

Végső elkeseredésemben felhívtam a volt tulajdonost, aki elmondta, hogy az utolsó szervizen ABS szenzort és kéziféket javítottak az autón.

Összefoglalva a jelenség csakis esőben, illetve nedves időben jelentkezik és olyan, mintha vezetés közben hirtelen lefékezne az autó.

Segítséget és tanácsot kérek, köszi előre is!


valóban olyan, mintha beavatkozna... nem pörög esetleg ki a kerék, vagy sodródik az autó?
ha nem, akkor elvileg szervizben csinálhattak volna egy menetstabilizáló adaptáció nullázás, azaz alapérték beállítást, újra kalibrálást.
ami még eszembe jut, hogy az első és a hátsó tengelyen, ha eltérő gumi méret van, akkor lehet emiatt nem teljesen váltóméretei egymásnak, ezért a teljes kerékátmérő eltér. ha a stabilitás kontroll vezérlőjében szűkre van szabva ez az érték, hogy kis eltérést enged meg, akkor a sebesség növelésével fokozatosan jön ki a különbség, és mivel a két tengely között egyre nagyobb lesz a forgási különbség, ezért a rendszer beavatkozik. ezt a műszerfalon még nem jelzi, mert nem olyan mértékű. viszont ennek szárazon is ki kellene jönnie.
viszont a 116i azért nem egy olyan erős autó, hogy nagy sebességnél kipörgesse a kereket. de lehet valahol, valamelyik csatlakozásnál vizet kap és az az oka.
specialistát kell keresni, aki kibogarássza mi lehet a gond, és átnéz mindent, van gyári szoftvere az autó diagnosztizálásához és programozásához.


Köszi a választ Yellow!

Hamarosan aktuális az éves szerviz, illetve a műszaki vizsgáztatás, mindenféleképpen kérni fogom a menetstabilizáció nullázást és az újra kalibrálást.

Egyébként az autó nem sodródik ki és a kerék sem pörög ki, abszolút irányban marad az autó az úton.

Nem eltérőek az első és a hátsó tengelyen lévő kerekek, úgyhogy sajna ez nem lehet a probléma forrása

Az szerintem is egyértelmű, hogy valahol víz jut a rendszerbe.

Akkor te is úgy gondolod, hogy az ABS fele kell elindulni? Fékek esetleg?



ott vannak az ABS szenzorok csatlakozásai, lehet ott jut be a víz, a kerékjárati dobnál. ezeket végig kell bogarászni.
ami még lehet, hogy neked lehet a giroszkóp érzékelője hátul van a jobb oldalon, a kerék mögött a csomagtérben. és mintha az 1-es szeretne ott beázni. lehet ott ázik. és ugye a giroszkóp rendellenes gyorsulást érez valamelyik irányba ezért fogja meg az autót.

autója adatai
Széria: 1
Típus: E87
Kivitel: 5ajtos
Modell: 116i
Évjárat: 2007

státusz corvin30

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2021. január 16. szombat, 09:40


YELLOW írta:
corvin30 írta: Sziasztok! Nagyon bízom benne, hogy valaki tud tanácsot adni, hogy merre induljak! Az autóm egy 2014 februári évjáratú BMW 116i, amit tavaly augusztusban vásároltam. Pár hetes használat után szeptember végén vezettem először esőben, amikor azt tapasztaltam, hogy az autó 90-100 km/h sebességnél erősen lefékezett. Nagyon megijedtem, de a helyzetet tudtam kezelni egy kuplung hatosból visszaváltok manőverrel. Legközelebb október végén vezettem az autóm szakadó esőben, amikor ugyanezt a jelenséget tapasztaltam, előzésénél kifejezetten kellemetlen és félelmetes volt a helyzet.

Azt tudni kell, hogy az autó komputere semmilyen hibaüzenetet nem jegyzett fel, a jelenséget normális működésként kezelte.

Több autószerelővel/szakértővel beszélve az alábbi utakat jártam be:

- volt aki szerint elektromossági probléma, ami motorteljesítmény-csökkentést okoz, de egy autóvillamossági guru szerint nem az,
- fórumokat bújva ABS jeladó problémát találtam a hiba okának, de nem vagyok benne biztos, hisz csak - főleg angol nyelvű - fórumokat olvastam.

Végső elkeseredésemben felhívtam a volt tulajdonost, aki elmondta, hogy az utolsó szervizen ABS szenzort és kéziféket javítottak az autón.

Összefoglalva a jelenség csakis esőben, illetve nedves időben jelentkezik és olyan, mintha vezetés közben hirtelen lefékezne az autó.

Segítséget és tanácsot kérek, köszi előre is!


valóban olyan, mintha beavatkozna... nem pörög esetleg ki a kerék, vagy sodródik az autó?
ha nem, akkor elvileg szervizben csinálhattak volna egy menetstabilizáló adaptáció nullázás, azaz alapérték beállítást, újra kalibrálást.
ami még eszembe jut, hogy az első és a hátsó tengelyen, ha eltérő gumi méret van, akkor lehet emiatt nem teljesen váltóméretei egymásnak, ezért a teljes kerékátmérő eltér. ha a stabilitás kontroll vezérlőjében szűkre van szabva ez az érték, hogy kis eltérést enged meg, akkor a sebesség növelésével fokozatosan jön ki a különbség, és mivel a két tengely között egyre nagyobb lesz a forgási különbség, ezért a rendszer beavatkozik. ezt a műszerfalon még nem jelzi, mert nem olyan mértékű. viszont ennek szárazon is ki kellene jönnie.
viszont a 116i azért nem egy olyan erős autó, hogy nagy sebességnél kipörgesse a kereket. de lehet valahol, valamelyik csatlakozásnál vizet kap és az az oka.
specialistát kell keresni, aki kibogarássza mi lehet a gond, és átnéz mindent, van gyári szoftvere az autó diagnosztizálásához és programozásához.


Köszi a választ Yellow!

Hamarosan aktuális az éves szerviz, illetve a műszaki vizsgáztatás, mindenféleképpen kérni fogom a menetstabilizáció nullázást és az újra kalibrálást.

Egyébként az autó nem sodródik ki és a kerék sem pörög ki, abszolút irányban marad az autó az úton.

Nem eltérőek az első és a hátsó tengelyen lévő kerekek, úgyhogy sajna ez nem lehet a probléma forrása

Az szerintem is egyértelmű, hogy valahol víz jut a rendszerbe.

Akkor te is úgy gondolod, hogy az ABS fele kell elindulni? Fékek esetleg?



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 90% (15546 pont) | Hozzászólások: 17197

Elküldve: 2021. január 15. péntek, 22:04


corvin30 írta: Sziasztok! Nagyon bízom benne, hogy valaki tud tanácsot adni, hogy merre induljak! Az autóm egy 2014 februári évjáratú BMW 116i, amit tavaly augusztusban vásároltam. Pár hetes használat után szeptember végén vezettem először esőben, amikor azt tapasztaltam, hogy az autó 90-100 km/h sebességnél erősen lefékezett. Nagyon megijedtem, de a helyzetet tudtam kezelni egy kuplung hatosból visszaváltok manőverrel. Legközelebb október végén vezettem az autóm szakadó esőben, amikor ugyanezt a jelenséget tapasztaltam, előzésénél kifejezetten kellemetlen és félelmetes volt a helyzet.

Azt tudni kell, hogy az autó komputere semmilyen hibaüzenetet nem jegyzett fel, a jelenséget normális működésként kezelte.

Több autószerelővel/szakértővel beszélve az alábbi utakat jártam be:

- volt aki szerint elektromossági probléma, ami motorteljesítmény-csökkentést okoz, de egy autóvillamossági guru szerint nem az,
- fórumokat bújva ABS jeladó problémát találtam a hiba okának, de nem vagyok benne biztos, hisz csak - főleg angol nyelvű - fórumokat olvastam.

Végső elkeseredésemben felhívtam a volt tulajdonost, aki elmondta, hogy az utolsó szervizen ABS szenzort és kéziféket javítottak az autón.

Összefoglalva a jelenség csakis esőben, illetve nedves időben jelentkezik és olyan, mintha vezetés közben hirtelen lefékezne az autó.

Segítséget és tanácsot kérek, köszi előre is!


valóban olyan, mintha beavatkozna... nem pörög esetleg ki a kerék, vagy sodródik az autó?
ha nem, akkor elvileg szervizben csinálhattak volna egy menetstabilizáló adaptáció nullázás, azaz alapérték beállítást, újra kalibrálást.
ami még eszembe jut, hogy az első és a hátsó tengelyen, ha eltérő gumi méret van, akkor lehet emiatt nem teljesen váltóméretei egymásnak, ezért a teljes kerékátmérő eltér. ha a stabilitás kontroll vezérlőjében szűkre van szabva ez az érték, hogy kis eltérést enged meg, akkor a sebesség növelésével fokozatosan jön ki a különbség, és mivel a két tengely között egyre nagyobb lesz a forgási különbség, ezért a rendszer beavatkozik. ezt a műszerfalon még nem jelzi, mert nem olyan mértékű. viszont ennek szárazon is ki kellene jönnie.
viszont a 116i azért nem egy olyan erős autó, hogy nagy sebességnél kipörgesse a kereket. de lehet valahol, valamelyik csatlakozásnál vizet kap és az az oka.
specialistát kell keresni, aki kibogarássza mi lehet a gond, és átnéz mindent, van gyári szoftvere az autó diagnosztizálásához és programozásához.

autója adatai
Széria: 1
Típus: E87
Kivitel: 5ajtos
Modell: 116i
Évjárat: 2007

státusz corvin30

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2021. január 15. péntek, 20:18


Sziasztok! Nagyon bízom benne, hogy valaki tud tanácsot adni, hogy merre induljak! Az autóm egy 2014 februári évjáratú BMW 116i, amit tavaly augusztusban vásároltam. Pár hetes használat után szeptember végén vezettem először esőben, amikor azt tapasztaltam, hogy az autó 90-100 km/h sebességnél erősen lefékezett. Nagyon megijedtem, de a helyzetet tudtam kezelni egy kuplung hatosból visszaváltok manőverrel. Legközelebb október végén vezettem az autóm szakadó esőben, amikor ugyanezt a jelenséget tapasztaltam, előzésénél kifejezetten kellemetlen és félelmetes volt a helyzet.

Azt tudni kell, hogy az autó komputere semmilyen hibaüzenetet nem jegyzett fel, a jelenséget normális működésként kezelte.

Több autószerelővel/szakértővel beszélve az alábbi utakat jártam be:

- volt aki szerint elektromossági probléma, ami motorteljesítmény-csökkentést okoz, de egy autóvillamossági guru szerint nem az,
- fórumokat bújva ABS jeladó problémát találtam a hiba okának, de nem vagyok benne biztos, hisz csak - főleg angol nyelvű - fórumokat olvastam.

Végső elkeseredésemben felhívtam a volt tulajdonost, aki elmondta, hogy az utolsó szervizen ABS szenzort és kéziféket javítottak az autón.

Összefoglalva a jelenség csakis esőben, illetve nedves időben jelentkezik és olyan, mintha vezetés közben hirtelen lefékezne az autó.

Segítséget és tanácsot kérek, köszi előre is!

bikemano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz bikemano

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 40

Elküldve: 2021. január 07. csütörtök, 08:31


bikemano írta: Helló!
Bmw e46 320D autóm, elkezdett furán viselkedni, be inditottam és amikor elindult nagyon rázott hangos volt, jobban füstölt mintha nem menne az összes henger. Le is állítottam, vissza utánna simán ment. A tegnap ujra ezt produkálta, de utánna már csak az öninditó tekert nem indult el többet az autó, az akksi is le merült. Be raktam töltani az akksit ami egy vadonat új akksi, izzitottam inditottam de semmi csak teker az öninditó.
Gondolom ezt házilag nem fogom tudni megoldani de mi a tippetek izzó gyertya hiba vagy iditó relé?



Oké értem, akkor vigyem szervizbe, kösz a segitséget



bikemano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz bikemano

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 40

Elküldve: 2021. január 05. kedd, 10:22


Helló!
Bmw e46 320D autóm, elkezdett furán viselkedni, be inditottam és amikor elindult nagyon rázott hangos volt, jobban füstölt mintha nem menne az összes henger. Le is állítottam, vissza utánna simán ment. A tegnap ujra ezt produkálta, de utánna már csak az öninditó tekert nem indult el többet az autó, az akksi is le merült. Be raktam töltani az akksit ami egy vadonat új akksi, izzitottam inditottam de semmi csak teker az öninditó.
Gondolom ezt házilag nem fogom tudni megoldani de mi a tippetek izzó gyertya hiba vagy iditó relé?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 318tds
Évjárat: 1997

státusz tukizoli

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2020. december 24. csütörtök, 09:36


YELLOW írta:
tukizoli írta:
tukizoli írta: Sziasztok
Olyan problémám van hogy a napokban vissza került a motor a 318tds e36-omba és indítás után nem ment a fordulatszám mérőm. Nem tudom hogy most kábelt csatlakozót cseréltem fel vagy más a probléma. Valaki tud ebben segíteni esetleg kapcsolási rajzzal vagy bármivel hogy melyik színű kábeles csatlakozó hova megy?


Fejlemény, hogy el volt törve a főtengely jeladó kábele, meg lett javítva és ugyanúgy fennáll a hiba.


nem lehet, hogy maga a szenzor is rossz? meg lett javítva a kábel, de a szenzor még lehet rossz.


másik jeladóval is ez a helyzet ami működő autóból van.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 90% (15546 pont) | Hozzászólások: 17197

Elküldve: 2020. december 23. szerda, 20:07


tukizoli írta:
tukizoli írta: Sziasztok
Olyan problémám van hogy a napokban vissza került a motor a 318tds e36-omba és indítás után nem ment a fordulatszám mérőm. Nem tudom hogy most kábelt csatlakozót cseréltem fel vagy más a probléma. Valaki tud ebben segíteni esetleg kapcsolási rajzzal vagy bármivel hogy melyik színű kábeles csatlakozó hova megy?


Fejlemény, hogy el volt törve a főtengely jeladó kábele, meg lett javítva és ugyanúgy fennáll a hiba.


nem lehet, hogy maga a szenzor is rossz? meg lett javítva a kábel, de a szenzor még lehet rossz.