autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 842

Elküldve: 2024. január 02. kedd, 14:46


MattX írta: BMW 530D E60 LCI 2008 mi lehet a hiba?

Sziasztok!

2 hónapja küzdők azzal a jelenséggel, hogy a napi első indításnál az autó jobbik esetben rángat egy rövid ideig vagy teljesen leáll és a következő hibák jelennek meg a board-on.

Increased emissions
DBC failure! Drive moderately
Drive Control system! Drive moderately
Start assintance inactive

Ilyenkor az autó teljesen megáll. Dobálja fel a hibákat lefullad. Kb. az 5-ik 6-ik indítás után pedig mintha mi sem történt volna megy az autó hiba nélkül. Borzasztó idegesîtő. Gyári diagra rakva hibák tömkelege jelenik meg kb. 30-40 hiba.
Cseréltünk generátort, akkumulátort, klónoztuk a motor vezérlőt, de eddig semmi nem segítet. A hiba fent maradt. Hol enyhébben jelentkezik, hol durvábban.

Van itt valaki aki találkozott már ilyen jelenséggel??
Vagy valaki aki tudna Diagban segíteni?


https://www.youtube.com/watch?v=AfG_wwyYhSo

Szerintem a folytószelep környékén keresd a hibát.Először csinálj egy ilyen resetelést,mint a videóban.
Esetleg valamelyik lambda szondára tippelnék még a tünetek alapján.
Kerékfordulatszám érzékelőre is ránéznék,és a kormány szögre is a hibakódok alapján.
Vidd el hibakód kiolvasásra mindenképpen hivatalos helyre.Valószínű itt több hiba van egyszerre.

Utoljára szerkesztve (3 alkalommal): 2024. január 02. kedd, 14:57

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2023. december 31. vasárnap, 16:36


MattX írta: Köszi a segítséget!
Ránézünk. De azért nem gondolunk erre, mert az autó indul pöcre ez a hiba jelenség amit leírtam indítás után jelentkezik mindig. Jár az autó és két perc elteltével vagy indulás után rögtön. A hiba tároló is teljesen összefüggéstelen hibákkal van tele pl. Gázpedál hiba, váltó hiba, ABS hiba stb. Az izzitás előtte lett rendbe rakva mielőtt jelentkezett a hiba kb. 2 hónappal. Cserélve lett a 6 db gyertya, vezérlő hibátlan volt.
Tanácstalan vagyok már és minden segítséget meghallgatok!!


Várj csak. Ez kezd olyan lenni, mintha ABS vezérlő hiba lenne. Amiket írtál, azok összefüggenek, ha a DSC vagy DTC szempontjából vizsgáljuk.
Meg kellene külön vizsgálni az ABS jeladókat, diaggal lehet nézni melyikről milyen jel érkezik vissza. Lehet a kerékmérettel van valami. Ha hátul szélesebb gumi van fent, az váltója az elsőnek? Mert ha nagy az eltérés, akkor azt hiszi kipörög a kerék, nincs szinkronban a fordulat. De ezt erősen diagolni kellene. Gázpedál állásokat nézni, stb. Mert a DSC/DTC ezekből a jelekből (pl gázpedálállás, kormányszög, kerekek fordulata, stb) számol, és ezekre lehet is kihatással. De mivel melegedésre megjavul én azt mondanám valami kontakt hiba lehet.
De lehetne a főtengely érzékelő jelét is vizsgálni.

autója adatai
Széria: 5
Típus: E60 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 530d
Évjárat: 2008

státusz MattX

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2023. december 31. vasárnap, 10:58


Köszi a segítséget!
Ránézünk. De azért nem gondolunk erre, mert az autó indul pöcre ez a hiba jelenség amit leírtam indítás után jelentkezik mindig. Jár az autó és két perc elteltével vagy indulás után rögtön. A hiba tároló is teljesen összefüggéstelen hibákkal van tele pl. Gázpedál hiba, váltó hiba, ABS hiba stb. Az izzitás előtte lett rendbe rakva mielőtt jelentkezett a hiba kb. 2 hónappal. Cserélve lett a 6 db gyertya, vezérlő hibátlan volt.
Tanácstalan vagyok már és minden segítséget meghallgatok!!

YELLOW írta:
MattX írta: BMW 530D E60 LCI 2008 mi lehet a hiba?

Sziasztok!

2 hónapja küzdők azzal a jelenséggel, hogy a napi első indításnál az autó jobbik esetben rángat egy rövid ideig vagy teljesen leáll és a következő hibák jelennek meg a board-on.

Increased emissions
DBC failure! Drive moderately
Drive Control system! Drive moderately
Start assintance inactive

Ilyenkor az autó teljesen megáll. Dobálja fel a hibákat lefullad. Kb. az 5-ik 6-ik indítás után pedig mintha mi sem történt volna megy az autó hiba nélkül. Borzasztó idegesîtő. Gyári diagra rakva hibák tömkelege jelenik meg kb. 30-40 hiba.
Cseréltünk generátort, akkumulátort, klónoztuk a motor vezérlőt, de eddig semmi nem segítet. A hiba fent maradt. Hol enyhébben jelentkezik, hol durvábban.

Van itt valaki aki találkozott már ilyen jelenséggel??
Vagy valaki aki tudna Diagban segíteni?


Ez eléggé üzemanyagpumpa gyanús. Próbáld meg úgy az első indítást, hogy többször ráadod a gyújtást. És csak a 3. gyújtás után indítasz. Ha akkor ne produkálja, akkor a pumpa lesz a rossz, vagy abban lévő visszacsapó szelep.
Illetve még izzításvezérlő is okozhat hasonlót.
Nekem ezek a tippjeim.




YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2023. december 30. szombat, 16:06


MattX írta: BMW 530D E60 LCI 2008 mi lehet a hiba?

Sziasztok!

2 hónapja küzdők azzal a jelenséggel, hogy a napi első indításnál az autó jobbik esetben rángat egy rövid ideig vagy teljesen leáll és a következő hibák jelennek meg a board-on.

Increased emissions
DBC failure! Drive moderately
Drive Control system! Drive moderately
Start assintance inactive

Ilyenkor az autó teljesen megáll. Dobálja fel a hibákat lefullad. Kb. az 5-ik 6-ik indítás után pedig mintha mi sem történt volna megy az autó hiba nélkül. Borzasztó idegesîtő. Gyári diagra rakva hibák tömkelege jelenik meg kb. 30-40 hiba.
Cseréltünk generátort, akkumulátort, klónoztuk a motor vezérlőt, de eddig semmi nem segítet. A hiba fent maradt. Hol enyhébben jelentkezik, hol durvábban.

Van itt valaki aki találkozott már ilyen jelenséggel??
Vagy valaki aki tudna Diagban segíteni?


Ez eléggé üzemanyagpumpa gyanús. Próbáld meg úgy az első indítást, hogy többször ráadod a gyújtást. És csak a 3. gyújtás után indítasz. Ha akkor ne produkálja, akkor a pumpa lesz a rossz, vagy abban lévő visszacsapó szelep.
Illetve még izzításvezérlő is okozhat hasonlót.
Nekem ezek a tippjeim.

autója adatai
Széria: 5
Típus: E60 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 530d
Évjárat: 2008

státusz MattX

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2023. december 30. szombat, 14:24


BMW 530D E60 LCI 2008 mi lehet a hiba?

Sziasztok!

2 hónapja küzdők azzal a jelenséggel, hogy a napi első indításnál az autó jobbik esetben rángat egy rövid ideig vagy teljesen leáll és a következő hibák jelennek meg a board-on.

Increased emissions
DBC failure! Drive moderately
Drive Control system! Drive moderately
Start assintance inactive

Ilyenkor az autó teljesen megáll. Dobálja fel a hibákat lefullad. Kb. az 5-ik 6-ik indítás után pedig mintha mi sem történt volna megy az autó hiba nélkül. Borzasztó idegesîtő. Gyári diagra rakva hibák tömkelege jelenik meg kb. 30-40 hiba.
Cseréltünk generátort, akkumulátort, klónoztuk a motor vezérlőt, de eddig semmi nem segítet. A hiba fent maradt. Hol enyhébben jelentkezik, hol durvábban.

Van itt valaki aki találkozott már ilyen jelenséggel??
Vagy valaki aki tudna Diagban segíteni?

Jani69
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 330d
Évjárat: 2004

státusz Jani69

Törzsvendég

Elismertség: 3% (4 pont) | Hozzászólások: 106

Elküldve: 2023. december 13. szerda, 20:49


YELLOW írta:
Jani69 írta: Sziasztok!
Néztem a titkos menüben a hűtővíz hőmérsékletét,majd a külső hőmérsékletet.
A víz 62C fokos volt,a külső hőmérséklet 42C fok.
A műszerfal alapban pedig +2C fokot mutatott.
Lehetséges,hogy rossz a külső hőmérő,vagy mi lehet a gond? E46 330d.
Válaszokat előre is köszönöm!


Ha a külső rossz lenne, akkor inkább -40-et mutatna. De akkor bent is azt látnád.
Az a 42°C másnak az értéke lesz.


A Te magyarázatodat követtem.
Azért köszönöm szépen!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2023. december 10. vasárnap, 18:43


Jani69 írta: Sziasztok!
Néztem a titkos menüben a hűtővíz hőmérsékletét,majd a külső hőmérsékletet.
A víz 62C fokos volt,a külső hőmérséklet 42C fok.
A műszerfal alapban pedig +2C fokot mutatott.
Lehetséges,hogy rossz a külső hőmérő,vagy mi lehet a gond? E46 330d.
Válaszokat előre is köszönöm!


Ha a külső rossz lenne, akkor inkább -40-et mutatna. De akkor bent is azt látnád.
Az a 42°C másnak az értéke lesz.


Jani69
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 330d
Évjárat: 2004

státusz Jani69

Törzsvendég

Elismertség: 3% (4 pont) | Hozzászólások: 106

Elküldve: 2023. december 10. vasárnap, 18:12


Sziasztok!
Néztem a titkos menüben a hűtővíz hőmérsékletét,majd a külső hőmérsékletet.
A víz 62C fokos volt,a külső hőmérséklet 42C fok.
A műszerfal alapban pedig +2C fokot mutatott.
Lehetséges,hogy rossz a külső hőmérő,vagy mi lehet a gond? E46 330d.
Válaszokat előre is köszönöm!

juhaszadika
autója adatai
Széria: 3
Típus: E92
Kivitel: Coupe
Modell: 320d
Évjárat: 2009

státusz juhaszadika

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 69

Elküldve: 2022. augusztus 09. kedd, 22:59


YELLOW írta:
juhaszadika írta: Sziasztok, 2 napja vagyok boldog tulajdonosa f31-es, 184 lőerős automata váltós kombinak. Sajnos most lettem rá figyelmes, tolatásnál gázadás nélkül szépen tolat, azonban gázt adva sír az autó, mintha csúszna valami... valakinek volt már hasonló?! Köszi


hát szerintem az automata váltóban is a hátrameneti fokozat egyenes fogazású kerekeken történik, azoknak pedig "síró" hangja van. ugyanúgy, mint manuális váltó esetén.
vagy mint épített verseny autóknál a szekis vagy tolós váltó.
én erre gondolok, hogy azt hallod.


De ezt nem olyan síró hangnak írnám le, sokkal inkább fülsüketítő, mintha egy kipufogót húznék az aszfalton



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2022. augusztus 09. kedd, 22:29


juhaszadika írta: Sziasztok, 2 napja vagyok boldog tulajdonosa f31-es, 184 lőerős automata váltós kombinak. Sajnos most lettem rá figyelmes, tolatásnál gázadás nélkül szépen tolat, azonban gázt adva sír az autó, mintha csúszna valami... valakinek volt már hasonló?! Köszi


hát szerintem az automata váltóban is a hátrameneti fokozat egyenes fogazású kerekeken történik, azoknak pedig "síró" hangja van. ugyanúgy, mint manuális váltó esetén.
vagy mint épített verseny autóknál a szekis vagy tolós váltó.
én erre gondolok, hogy azt hallod.

juhaszadika
autója adatai
Széria: 3
Típus: E92
Kivitel: Coupe
Modell: 320d
Évjárat: 2009

státusz juhaszadika

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 69

Elküldve: 2022. augusztus 09. kedd, 20:05


Sziasztok, 2 napja vagyok boldog tulajdonosa f31-es, 184 lőerős automata váltós kombinak. Sajnos most lettem rá figyelmes, tolatásnál gázadás nélkül szépen tolat, azonban gázt adva sír az autó, mintha csúszna valami... valakinek volt már hasonló?! Köszi


autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2005

státusz imreandris

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 38

Elküldve: 2022. június 20. hétfő, 21:05


YELLOW írta:
imreandris írta: Sziasztok!
A problémám a következő: elindulok az autóval, a műszerfalon kijelzni az autó, hogy a csomagtérajtó nyitva. Megállok a lámpánál, elindulok, ismét ugyan ez. Megnéztem, a csomagtér zárva van. A kapcsoló nyitja rendesen, a központi zár is lezárja... mi lehet a gond? (bmw e90 2005 - ös évjárat)


ha nincs válasz, akkor egy újonnan nyitott topic-ban se lesz. pontosat én sem tudok adni, ezért nem válaszoltam.
nekem leginkább kontakt problémára utalna a dolog. átvezetőnél kábel szakadás, vagy maga a zárszerkezet az csomiajtóban. el kell vinni egy jó autóelektronikáshoz. ha érti a dolgát megcsinálja, megtalálja a problémát. esetleg ha kombi, akkor a külön nyíló üveg is bekavarhat.


Köszönöm a választ, igazad volt, még egyszer megnéztem a kábelköteget a csomagtartónál. Az egyik vezeték ami a zártól jön, elvolt szakadva. Összeforrasztottam, azóta oké.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2022. június 19. vasárnap, 22:22


imreandris írta: Sziasztok!
A problémám a következő: elindulok az autóval, a műszerfalon kijelzni az autó, hogy a csomagtérajtó nyitva. Megállok a lámpánál, elindulok, ismét ugyan ez. Megnéztem, a csomagtér zárva van. A kapcsoló nyitja rendesen, a központi zár is lezárja... mi lehet a gond? (bmw e90 2005 - ös évjárat)


ha nincs válasz, akkor egy újonnan nyitott topic-ban se lesz. pontosat én sem tudok adni, ezért nem válaszoltam.
nekem leginkább kontakt problémára utalna a dolog. átvezetőnél kábel szakadás, vagy maga a zárszerkezet az csomiajtóban. el kell vinni egy jó autóelektronikáshoz. ha érti a dolgát megcsinálja, megtalálja a problémát. esetleg ha kombi, akkor a külön nyíló üveg is bekavarhat.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2005

státusz imreandris

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 38

Elküldve: 2022. június 16. csütörtök, 15:37


Sziasztok!
A problémám a következő: elindulok az autóval, a műszerfalon kijelzni az autó, hogy a csomagtérajtó nyitva. Megállok a lámpánál, elindulok, ismét ugyan ez. Megnéztem, a csomagtér zárva van. A kapcsoló nyitja rendesen, a központi zár is lezárja... mi lehet a gond? (bmw e90 2005 - ös évjárat)


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2022. május 27. péntek, 21:09


mateef írta: Gyertyák, olaj cserélve. Minden hibakód eltűnt. Mielőtt vettem, 2-3 hónapig 1 helyben állt a kocsi, köszönöm a segítséget!
Ha lesz valami( (bár remélem soha többet) ) jelentkezem.
Köszi! És szép napot mindenkinek!


valószínűleg csináltak egy hibakód törlést. gondolom én. ettől függetlenül a kokszosodást komolyan venném. érdemes megnézetni.
BMW N43: alapmotor 1,5 milliós hibával