autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz pepermint

Újonc

Elismertség: 25% (1 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2019. február 11. hétfő, 06:28


Hello,

Olyan problemam van, hogy az auto(320d 100kw e46) par kilometer megtetele utan, hol lassul, hol gyorsul ugyan olyan gazpedal allasnal. A kocsi pocre indul, alapjarai fordulatot tartja,

Koszi a segitseget,

Babuci1987
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2004

státusz Babuci1987

Újonc

Elismertség: 9% (1 pont) | Hozzászólások: 11

Elküldve: 2019. február 10. vasárnap, 11:39


Adamyno írta:
Babuci1987 írta:
adams22 írta:
Babuci1987 írta:
YELLOW írta:
Babuci1987 írta:
YELLOW írta:
Babuci1987 írta:
YELLOW írta:
Babuci1987 írta:
YELLOW írta:
Babuci1987 írta: Sziasztok !

Vanekem egy e46 318i facelift n46b20a motorkódú autóm, a következőt csinálja : első reggeli indításskor kb.15-20 másodpercig tökély minden , utánna a fordulatom le esik és el kezd dadogni az autó ,majd adok egy gáz fröccsöt neki és ki simul , azonban jelentkezik egy kerregő hang utánna , olyan mintha nem kapna olajt ! Majd amikor elindulok vele eléri az üzemi hőfokot akkor pedig fogja magát le áll majd kb a 3-4-ik indítózásra ujra indul , azomban a kerregő hang meg marad , és lomha az autó ! A kerregés olyan 1200-2000 -es forulatig van utánna nem.

Már cseréltem benne 4 db gyertyát / Beru / , trafót , ccv egységet , a vanos mágnes szelepek ultrahanggal tisztítva vannnak tesztelve és mennek , kipufogó oldali sensor , láncfeszítő patron gyári BMW , olaj , olajszűrő , érzékelő!!!!

Lehet hogy az olaj rosssz ? MOBIL 1 5w30 ?

Ha valaki tud akkor kérem segítsen !

Üdv: Milán


kicsit gyanús, hogy a Valvetronic egység rosszalkodik. maga a mechanika. excenter tengely, himbák. nem lesz egyszerű, olcsó.
az olajjal nincs gond, annak jónak kell lennie.


az szép lesz akkor , gondolom az olcsó alatt azt érted , hogy very expensive !


igen úgy értettem, hogy nem lesz egyszerű és nem lesz olcsó. bár lehet bontottan Valvetronic szettet venni. mert az a baj, hogy a motoron, vezérlőn kívül nagyon nem lehet cserélni külön mást. talán még az excentertengelyt, de abban sem vagyok biztos. sőt mindennek kijelölt helye van. tehát pl. a 2-es és 3-as henger himbáját nem cserélheted össze.
még azt tudom javasolni, hogy a valvetronic motorról, vagy az excenter tengely pozíció érzékelőről le kellene húzni a vezetéket (inkább utóbbiról) és akkor a motor beáll vészállásba. ez későbbi hibakód olvasás esetén hibát fog jelezni. tehát erre számítani kell. vagy a lehúzás előtt már célszerű ráolvasni. szóval lehúzva sima fojtószeleps módban lesz a motor. nem lesz rugalmas a motor, de a hangokat lehet figyelni. ha csend van így, akkor VT mechanika probléma erősen gyanús.


Okés , meg nézem ! Bár a pozíció érzékelőt a kipufogó oldaol ki cseréltem , elvileg az új


amiről te beszélsz az a Vanos.
én a Valvetronic-ról beszélek. annak egy érzékelője van. az olajbetöltő sapka alatti műanyag burkolatot le kell venni, és a betöltő után lesz felül egy szenzor, ami az excenter tengely pozícióját figyeli. azt húzd le, mert akkor még megy a motor, csak kilép a program a VT üzemmódból. ergó nem akar majd állítani azon a részen semmit. a Vanos attól megy.
a Vanos mechanikus vezérlésű, a VT, meg a nevében benne a tronic, amiből következtethető, hogy elektromos vezérlésű. tehát egy vezérlő, egy elektromos motoron keresztül mozgatja a mechanikát.


Értem már mit tetszik mondani
akkor amiket en cseréltema a kipufogo oldalon illetve a szivó oldalan azoknak a vanoshoz van köze , és még cseréltem olyat is hogy camshaft sensor !
Bocsika ha hülyeséget beszélek de most van elősszörör benzines BMW-m eddig csak diesel volt !


camshaft az a vezérműtengely, akkor annak a jeladóját cserélted. de az is van szívó és kipuff oldalon is. hogy ne legyen egyszerű.
közben én is elolvastam még1x a dolgot. még az jutott eszembe, hogy az olaj milyen benne? meg kicsit olyan, mintha a vezérműlánc feszítő patron nem jól dolgozna. Ami vagy az olaj miatt van, vagy maga a patron miatt (az is típushiba, hogy a gyári nem az igazi, amivel kiadták), vagy az olajszivattyú esetleg. de most olvasom közben párhuzamosan, ezeket cserélted a szivattyú kivételével. vagy lehet valami iszap van az alján és néha felkapja, nagyobb fordulaton meg átpréseli magán. nem tudom néztétek-e olajcserekor, esetleg endoszkóppal milyen a karter alja belül.


Tegnap este megyek dolgozni , elfordítom a kulcsot egyszer csak az olaj visszajelző sargán majd pirosan világít az aksival együtt , majd be indítom / első indítás / az autó jár simán , egyszer csak le áll majd ujra indítom semmi baja sincs! Be érek a munka helyre kerreg mint a hét fajdalom! Le vettem az erzékelőt de nenm változott semmi sem, az olaj csere nem néztem meg , ugyan is a kocsi németből van és akitől vettem azt mondta hogy kb 6 hónapja áll az autó nem ment vele senki sem ! De amit le engettem belőle inkább ví állagú volt mint olaj és ilyen habos volt. Most MOBIL 1 5w30 van benne !
Kicsit már bosszant a kerregés !


Abban biztos vagyok hogy ha a valvetronic érzékelő csatlakozóját le húzod üzemmeleg motornál akkor le kell állnia a motornak! Mert nekem amikor kopott volt az excenter tengelyem akkor lehúztam a csatit és járt tovább vész üzemben a motor. Most ha lehúzom leáll és csak újraindításkor vált vészüzemre (persze ha nem dugom vissza a csatit).
És a szerelőm is ezt mondta.


Az király mert nekem nem áll le jár tovább!
És a kerregő hang ugyna úgy meg van


Nem lehet, hogy az olajpumpában vagy valahol a járatokban elakadt valami? A láncvezető műanyagok megvannak egyben? Van amikor letörik egy darabka és beleesik az olajba, aztán bekerül a keringésbe... Kerregés, olajnyomás jelző.. gyanús, hogy van benne valami, ami nem úgy vagy nem oda való.


Nah meg oldódot a dolog ! A láncvezető csúszkák 3 db ra voltak törve a lánc meg volt nyúlva ráadásul a kipufogó oladli vanos kerék szét ment ! a szent lélek és a német teknika hajtotta eddig a kocsit ! Most csere minden és tökély a kocsi !

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Faki

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 6

Elküldve: 2019. február 10. vasárnap, 09:30


b_imi írta:
Faki írta: Sziasztok.
Olyan problémám van, hogy nagyon fogy az olaj a motorból és azt vettem észre, hogy a turbóhoz a karter szűrő felől jön az olaj. Ott elvileg nem kellene jönnie az olajnak. Pedig új szürő van benne és kipróbáltam mindkét fajtával. És még egy másik gond, hogy hidegen ingadozik az alapjárat, nem nagyon de észre vehető.
Válaszokat előre is köszönöm



Jobb esetben csak lerakódás, rosszabb esetben kopás az oka.


Mármint mi a kopott? És hová rakódott le a cucc?


autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530d
Évjárat: 2003

státusz tmskvcs

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2019. február 09. szombat, 11:09


Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy az aktív kormányt kicsereltem egy simára, meglehet valahogy oldani, hogy a kipörgésgátló működjön, vagy csak aktivval fog?
E60 530d 2004

b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 9% (52 pont) | Hozzászólások: 542

Elküldve: 2019. február 09. szombat, 10:48


Faki írta: Sziasztok.
Olyan problémám van, hogy nagyon fogy az olaj a motorból és azt vettem észre, hogy a turbóhoz a karter szűrő felől jön az olaj. Ott elvileg nem kellene jönnie az olajnak. Pedig új szürő van benne és kipróbáltam mindkét fajtával. És még egy másik gond, hogy hidegen ingadozik az alapjárat, nem nagyon de észre vehető.
Válaszokat előre is köszönöm


Jobb esetben csak lerakódás, rosszabb esetben kopás az oka.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Faki

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 6

Elküldve: 2019. február 09. szombat, 08:17


Sziasztok.
Olyan problémám van, hogy nagyon fogy az olaj a motorból és azt vettem észre, hogy a turbóhoz a karter szűrő felől jön az olaj. Ott elvileg nem kellene jönnie az olajnak. Pedig új szürő van benne és kipróbáltam mindkét fajtával. És még egy másik gond, hogy hidegen ingadozik az alapjárat, nem nagyon de észre vehető.
Válaszokat előre is köszönöm

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 316ti
Évjárat: 2003

státusz viktoriaorosz

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2019. február 08. péntek, 08:48


Bitu79 írta:
viktoriaorosz írta: Köszönöm a gyors választ. Nem, azonban a rádió kapcsolt le magától illetve amikor ki villan az ABS DSC és a kézifék visszajelző akkor a fűtés szokott lekapcsolni, az elektronikára gyanakszom.

Nem mostál véletlen motorteret?Akkor szokott ennyi minden hazavágódni...Ha nem volt ilyen,akkor is nekem eléggé beázás gyanús a dolog.Elég csapadékos az idő ugye.Írtad is,hogy legutoljára esett,mikor produkálta a hibákat......Szerintem nálad beázik az elektronika a motortérben,illetve nézz körül a kesztyűtartó felett is a biztosítéktábla környékén.





Megnézem, köszönöm




Bitu79
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 6% (45 pont) | Hozzászólások: 680

Elküldve: 2019. február 07. csütörtök, 18:55


viktoriaorosz írta:
Bitu79 írta:
viktoriaorosz írta: Köszönöm a gyors választ. Nem, azonban a rádió kapcsolt le magától illetve amikor ki villan az ABS DSC és a kézifék visszajelző akkor a fűtés szokott lekapcsolni, az elektronikára gyanakszom.

Nem mostál véletlen motorteret?Akkor szokott ennyi minden hazavágódni...Ha nem volt ilyen,akkor is nekem eléggé beázás gyanús a dolog.Elég csapadékos az idő ugye...



Nem, nem mostam



Olvass mégegyet,mert szerkesztettem közbe.Azért csekkold le,amiket írtam...

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 316ti
Évjárat: 2003

státusz viktoriaorosz

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2019. február 07. csütörtök, 18:52


Bitu79 írta:
viktoriaorosz írta: Köszönöm a gyors választ. Nem, azonban a rádió kapcsolt le magától illetve amikor ki villan az ABS DSC és a kézifék visszajelző akkor a fűtés szokott lekapcsolni, az elektronikára gyanakszom.

Nem mostál véletlen motorteret?Akkor szokott ennyi minden hazavágódni...Ha nem volt ilyen,akkor is nekem eléggé beázás gyanús a dolog.Elég csapadékos az idő ugye...



Nem, nem mostam



Bitu79
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 6% (45 pont) | Hozzászólások: 680

Elküldve: 2019. február 07. csütörtök, 18:46


viktoriaorosz írta: Köszönöm a gyors választ. Nem, azonban a rádió kapcsolt le magától illetve amikor ki villan az ABS DSC és a kézifék visszajelző akkor a fűtés szokott lekapcsolni, az elektronikára gyanakszom.

Nem mostál véletlen motorteret?Akkor szokott ennyi minden hazavágódni...Ha nem volt ilyen,akkor is nekem eléggé beázás gyanús a dolog.Elég csapadékos az idő ugye.Írtad is,hogy legutoljára esett,mikor produkálta a hibákat......Szerintem nálad beázik az elektronika a motortérben,illetve nézz körül a kesztyűtartó felett is a biztosítéktábla környékén.





Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2019. február 07. csütörtök, 18:53

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 316ti
Évjárat: 2003

státusz viktoriaorosz

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2019. február 07. csütörtök, 17:41


Köszönöm a gyors választ. Nem, azonban a rádió kapcsolt le magától illetve amikor ki villan az ABS DSC és a kézifék visszajelző akkor a fűtés szokott lekapcsolni, az elektronikára gyanakszom.



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Adamyno

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 50

Elküldve: 2019. február 07. csütörtök, 16:31


viktoriaorosz írta: Sziasztok, valakivel történt e már hasonló illetve valaki tudna e tanácsot adni hogy mi lehet a baj? 2003as E46 compact 316ti-ről lenne szó. Sokszor menetközben kivillan a kézifék az ABS és a DSC visszajelzője majd pármásodpercen belül abba hagyja. Meg lettek tisztítva az ABS jeladók, egy ki is lett cserélve de nem oldódott meg. A mai nap útközben szintén kivillantak a visszajelzők azonban most nem maradt abba, mellé a légzsák visszajelzője is kivillant közben az autóban alig volt erő, épp esett az eső az ablaktörlő is erőltetetten működött majd nem mért se a fordulatszámmérő se a sebességmérő lámpánal elindulva pedig ahogy feltettem másodikba alig akart menni aztán vissza 1esbe de már ott se. Aztán hirtelen eltünt az összes kis lámpa a műszerfalon, az autó pedig úgy ment mintha semmi baja se lett volna.


Esélyes a kontakt hiba, de hogy kábel vagy csatlakozó az jó kérdés. Az ablaktörlőt tudomásom szerint a GM modul vezérli, a menetstabilizátort a mozorvezérlő, szóval ha szinte minden érintett akkor inkább a motorvezérlő környékén keresném a bajt. A kábeleket, csatlakozókat otthon is át lehet nézni ami hozzáférhetőbb helyen van. Javaslom, hogy alapjáraton mozgassatok át minden elérhető kábelkorbácsot és közben valaki figyelje, hogy előjön-e valami gond. Mi így többször is találtunk meg hasonló hibát de benne van a pakliban a vezérlő hibája is. Hogy az aztán javítható-e vagy cserés... bármi lehet. Elég komoly hiba ha ennyi mindent érint. Szervó, fékrásegítő nem ment el?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 316ti
Évjárat: 2003

státusz viktoriaorosz

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2019. február 07. csütörtök, 15:56


Sziasztok, valakivel történt e már hasonló illetve valaki tudna e tanácsot adni hogy mi lehet a baj? 2003as E46 compact 316ti-ről lenne szó. Sokszor menetközben kivillan a kézifék az ABS és a DSC visszajelzője majd pármásodpercen belül abba hagyja. Meg lettek tisztítva az ABS jeladók, egy ki is lett cserélve de nem oldódott meg. A mai nap útközben szintén kivillantak a visszajelzők azonban most nem maradt abba, mellé a légzsák visszajelzője is kivillant közben az autóban alig volt erő, épp esett az eső az ablaktörlő is erőltetetten működött majd nem mért se a fordulatszámmérő se a sebességmérő lámpánal elindulva pedig ahogy feltettem másodikba alig akart menni aztán vissza 1esbe de már ott se. Aztán hirtelen eltünt az összes kis lámpa a műszerfalon, az autó pedig úgy ment mintha semmi baja se lett volna.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Adamyno

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 50

Elküldve: 2019. február 03. vasárnap, 22:38


Sziasztok. Új hibajelenséget produkál az autó, amire nem igazán találok magyarázatot.
A lényeg az, hogy kiautóztam a tankot és elmentem tankolni. Elég gyorsan elkattant a pisztoly, olyan 28 liter környékén és nem is tudtam többet bele tankolni. Gondoltam valami miatt nem megy át a benzin a másik tankba. Nem tudtam hogy működik, hogy elektromos vagy csak simán átfolyik... nem tudom, de gondoltam majd átszívja ha ráadom a gyújtást. Hát nem, azóta mentem vele sok kilométert és ugyanaz. A műszerfal szerint a bal oldali tank teljesen üres, a jobb oldaliban 29-30L van és a mutató a felénél van.

Olyat olvastam külföldi fórumon, ha jól értettem akkor a kettő között csak egy cső van és amikor nyitva van a tankszellőztetés, akkor át kellene neki folyni. Kérdés, hogy az mikor van nyitva és ha nyitva van miért nem megy át. Hogy lehet ezt diagnosztizálni? (Van inpám és BMW scanner) Milyen értéket érdemes figyelni, vagy egyáltalán hogyan kellene ennek működnie. Annyira új a dolog nekem, hogy lehet csak én vagyok a béna.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Asciitable

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 17

Elküldve: 2019. január 26. szombat, 18:15


adams22 írta:
Asciitable írta: Sziasztok!
Olyan gondom van, hogy tolatásnál, illetve 1-esben nyikorog a kocsi. Most a hidegebb idők beálltával kezdte el, előtte sose volt ilyen. Ha ki nyomom a kuplungot el múlik.


Szia!
Én úgy tudom az kuplung kinyomócsapágy. De ha hülyeséget mondtam bocsi. Régebben mindig az visítozott ha rossz volt. Mondjuk azt nem tudom miért csak alacsony fokozatban..


Szia!
Köszönöm a választ, többen is ezt mondták,de én is úgy tudtam, hogy olyankor a többiben is kellene. A váltásokkal egyébként semmi baj nincs, könnyen megy minden fokozat, habár nem tudom lenne-e más jele is.