Xerox írta:
Üdv urak,
Totál elbizonytalanodtam, ezért itt is rákérdezek. Jártam már erre, akkor meghiúsult a vásárlás, de nem adtam fel. :)
Szóval, 98-2005 közötti 320d-t szeretnék, ez már letisztult bennem. Viszont, amilyen horrorisztikus árakat látok egyes alkatrészek, elemek (porlasztók, üa. szivattyú, turbó stb.), ami dízelben elszállhat, inamba szállt a bátorságom. Ezért arra szűkítettem le a kérdést, hogy a régebbi 136 lovas, adagolós "butább" technikát, vagy a már CR-el szerelt facelift utáni szériát lenne érdemesebb vennem? Melyikkel lehet kevesebb gond, meglepetés és legfőképpen kevesebb pénzköltés?
Egyes fórumozók azt írták: "a dízel BMW a gazdagok sportja", az autónavigátor ezt írja: "Mivel nem túl szervízigényes, és az alkatrészárak is helyenként meglepően megfizethetőek, igazából a márkaszervizek magas óradíja von le egy csillagot." Viszont a Poweren nem éppen ezt látom, röpködnek a 100E-es tételek, erre-arra a fórumtopicokban. Szóval bármilyen tanácsot, ötletet, tapasztalatot szívesen veszek. Félek, a végén lebeszélem magam a BMW-ről. A válaszokat előre is köszönöm!
Hi!
Nekem is 136-os van, meg vagyok vele elégedve, még az eddig előfordult hibái ellenére is, mert élvezet vele menni, egyszerűen
imádom. (ezt a barátnőm el ne olassa:mrgreen: )
Ahogy írtad, ez talán kicsivel megbízhatóbb, mint a jobban kihegyezett (főleg üzemanyagrendszer-befecskendezés terén) 150 lovas, persze ennek is vannak típushibái, amikről lehet eleget olvasni itt is. Alkatrészekben motorikusan van némi eltérés jó-rossz irányban is, amúgy ugyanaz mint az FL. Én emellett voksolok, de ha javasolhatok, akkor késői szériás változatot keress, tehát 2000 végi és 2001-es szériákat, minél későbbit. A motoron ekkor már nem volt változtatás, eddigre beért, viszont az autó más egyéb rendszereiben már megjelentek faceliftes elmek, amiket elsőre nem vesz észre az ember. Én is csak évek múlva észleltem ezt, mikor láttam mások autóiban, meg a különféle gyári dokumentációkban az apró különbségeket. Normál hétköznapi használat mellett ami a FL-es mellett szólhat az szerintem az optikai kinézetbeni különbség.
Általánosságban véve én normálisan fenntartható autónak gondolom ilyen korban, de minden a tulaj saját lehetőségeitől függ, ez az alap.
Jöhetnek az ellenvélemények.
Üdv!