Keresőkifejezés: Kapcsolat:
Összesen 2609 találat


valter320d Elküldve: 2013-07-29 19:17 Klíma automatika hiba

Sziasztok!

A probléma az lenne,hogy nemrég volt töltetve a klímám.
Olyat csinál hogy bekapcsolom a klímát,megy egy darabig király minden jön a hideg,aztán egyszer csak elkezd visítani valami(klímakompresszor) előröl jön,a kocsi megtorpan aztán ismét megy minden királyul.
Na ezt csinálja kb 5 másodperces váltásokkal! Ha kikapcsolom akkor ismét jó!
Na most gondoltam arra hogy vagy túl lett töltve de akkor már csinálta volna akkor mikor feltöltettem!De utána jó volt kb 1 hétig!
Holnap visszaviszem nézzen rá a nyomásra,addig is valakinek valami ötlete???

Köszönöm srácok!

kalapur77 Elküldve: 2013-07-25 09:36 Klíma

viktor írta: Szia!

Második kérdésedre a válasz: Tönkre ment a fűtéscsapod. motortérben valahol a tűzfal környékén lesz, 3 vastag vízcső megy bele és egy elektromos csati.


Klíma és fűtés


[/quote]

Köszi mindenkinek, otthon nagyobb monitoron megnézem az ábrákat.

viktor Elküldve: 2013-07-25 08:44 Klíma

Szia!

Második kérdésedre a válasz: Tönkre ment a fűtéscsapod. motortérben valahol a tűzfal környékén lesz, 3 vastag vízcső megy bele és egy elektromos csati.


b_imi írta:
kalapur77 írta: Sziasztok, új vagyok itt és BMW-s körökben is, nem akartam új témát indítani.

Két problémám van, az egyik a klímához kapcslódik. Amikor vettem az autót (E34, 540iA, manuál kétzőnás klímával) a klímája nem működött. Pontosabban bekapcsológomb világított, ha megnyomtam, picit, mintha elindult volna a klma, de azonnal le is kapcsolt. Ez elég egyértelmű jele volt annak, hogy alacsony a gáz nyomása. elementem hát feltöltetni, és mivel elengedte a tavly szeptemberben még meglévő nyomást, tömítetlenségre gyanakodtam én is és a klímás is, ezért festett gázt használt, hogy lehessen látni a probléma helyét.
Megállapítottuk, hogy a rendszer nem tömtetlen mert 20 percen át tartotta nyomásesés nélkül a beletöltött 18bar-t.
Fújta is a hideget, ahogy kell.
A PROBLÉMA viszont az, hogy klmíahűtő ventillátora nem kapcsol be. a szerelőt idézve "sem egyes, sem kettes fokozatban" sajnos nem sikerült megtudnom, mire gondolt pontosan, de azt el tudom képzelni, hogy nem kapcsol be, amitől túlmelegszik a hőleadó radiátor, ami túlnyomáshoz, majd nyomásvesztéshez vezet.
A kérdés tehát, hogy mi vezérli a klímahűtő ventillátortát (leírás, robbantott ábra, video, könyvrészlet, bármi jól jönne) illetve mielőtt elviszem szerelőhöz szeretném kipróbálni, hogy maga aventi halt meg, vagy csak a vezérkőelektronika (mondjuk egy relé, vagy bimetál)

A másik nagy gondom, hogy kikapcsolt klímával, amikor a külső levegőnek kellene beáramlania, akkor hideg motornál nincs is gond, jön be az éppen aktuális hőmérsékletű levegő, ami számomra 25-27fokig nem is indokolná klíma használatát. a probléma az, hogy a motor bemelegedésével ez a levegő meleggé válik, kvázi fűteni kezd a kocsi. Ezekben a nagy melegekben nehéz eldönteni, hogy mennyire meleg a befúvott levegő, de az biztos, hogy legalább 5-6 fokkal melegebb mint a kinti hőméréklet, ami igen kellemetlen. Nem tudom, hogy ebben az autóban ez miként van megoldva, korábban astrám volt. Azokban kétféle megoldás létezett. A klmía nélküli autókban a fűtőradiátort egy csap zárta el, ha hidegre volt állítva a hőmérséklet. Az én autómban ami klímás volt, a fűtőradiátor folyamatosan "áram alatt volt", mindig forró volt, nem volt csap ami elzárta volna a beáramló vizet. Azt hogy mégse fűtsön folyamatosan az autó, úgy oldották meg, hogy egy légterelő nem vezete át a levegőt a fűtőrdiátoron, hanem mellette a klmaradiátoron keresztül áramoltatta azt. Gondolom úgy gondolták, hogy ha hideget akar az ember, úgyis bekapcsolja a klímát vagy ha nem, akkor sem a fűtőradiátoron keresztül áramlik be a levegő, hanem mellette. Ez konstrukció elég béna volt, mert egy 90 fokos radiátor, még he nem is áramlik át rajta a befjt levegő, azért elég komolny infra sugárzást ad belülre.
Lehet, hogy a BMW-nél is ilyen knstrukciót alkottak a németek? remélem nem, és van egy csap, ami elzárja a fűtőradiátorról a 90fokos hűtőközeget. Ha van ilyen, azt hol találom meg? (ábra, video, stb negyot segítene)

Segítségeteket előre is köszönöm. Az is nagy segítség lenne, ha valakihez elmehetnék, és az ujjával memutatná, hogy hol találom a két, vélhetően hibás alkatrészt.




Klíma és fűtés


b_imi Elküldve: 2013-07-25 07:03 Klíma

kalapur77 írta: Sziasztok, új vagyok itt és BMW-s körökben is, nem akartam új témát indítani.

Két problémám van, az egyik a klímához kapcslódik. Amikor vettem az autót (E34, 540iA, manuál kétzőnás klímával) a klímája nem működött. Pontosabban bekapcsológomb világított, ha megnyomtam, picit, mintha elindult volna a klma, de azonnal le is kapcsolt. Ez elég egyértelmű jele volt annak, hogy alacsony a gáz nyomása. elementem hát feltöltetni, és mivel elengedte a tavly szeptemberben még meglévő nyomást, tömítetlenségre gyanakodtam én is és a klímás is, ezért festett gázt használt, hogy lehessen látni a probléma helyét.
Megállapítottuk, hogy a rendszer nem tömtetlen mert 20 percen át tartotta nyomásesés nélkül a beletöltött 18bar-t.
Fújta is a hideget, ahogy kell.
A PROBLÉMA viszont az, hogy klmíahűtő ventillátora nem kapcsol be. a szerelőt idézve "sem egyes, sem kettes fokozatban" sajnos nem sikerült megtudnom, mire gondolt pontosan, de azt el tudom képzelni, hogy nem kapcsol be, amitől túlmelegszik a hőleadó radiátor, ami túlnyomáshoz, majd nyomásvesztéshez vezet.
A kérdés tehát, hogy mi vezérli a klímahűtő ventillátortát (leírás, robbantott ábra, video, könyvrészlet, bármi jól jönne) illetve mielőtt elviszem szerelőhöz szeretném kipróbálni, hogy maga aventi halt meg, vagy csak a vezérkőelektronika (mondjuk egy relé, vagy bimetál)

A másik nagy gondom, hogy kikapcsolt klímával, amikor a külső levegőnek kellene beáramlania, akkor hideg motornál nincs is gond, jön be az éppen aktuális hőmérsékletű levegő, ami számomra 25-27fokig nem is indokolná klíma használatát. a probléma az, hogy a motor bemelegedésével ez a levegő meleggé válik, kvázi fűteni kezd a kocsi. Ezekben a nagy melegekben nehéz eldönteni, hogy mennyire meleg a befúvott levegő, de az biztos, hogy legalább 5-6 fokkal melegebb mint a kinti hőméréklet, ami igen kellemetlen. Nem tudom, hogy ebben az autóban ez miként van megoldva, korábban astrám volt. Azokban kétféle megoldás létezett. A klmía nélküli autókban a fűtőradiátort egy csap zárta el, ha hidegre volt állítva a hőmérséklet. Az én autómban ami klímás volt, a fűtőradiátor folyamatosan "áram alatt volt", mindig forró volt, nem volt csap ami elzárta volna a beáramló vizet. Azt hogy mégse fűtsön folyamatosan az autó, úgy oldották meg, hogy egy légterelő nem vezete át a levegőt a fűtőrdiátoron, hanem mellette a klmaradiátoron keresztül áramoltatta azt. Gondolom úgy gondolták, hogy ha hideget akar az ember, úgyis bekapcsolja a klímát vagy ha nem, akkor sem a fűtőradiátoron keresztül áramlik be a levegő, hanem mellette. Ez konstrukció elég béna volt, mert egy 90 fokos radiátor, még he nem is áramlik át rajta a befjt levegő, azért elég komolny infra sugárzást ad belülre.
Lehet, hogy a BMW-nél is ilyen knstrukciót alkottak a németek? remélem nem, és van egy csap, ami elzárja a fűtőradiátorról a 90fokos hűtőközeget. Ha van ilyen, azt hol találom meg? (ábra, video, stb negyot segítene)

Segítségeteket előre is köszönöm. Az is nagy segítség lenne, ha valakihez elmehetnék, és az ujjával memutatná, hogy hol találom a két, vélhetően hibás alkatrészt.




Klíma és fűtés

kalapur77 Elküldve: 2013-07-25 00:31 Klíma

Sziasztok, új vagyok itt és BMW-s körökben is, nem akartam új témát indítani.

Két problémám van, az egyik a klímához kapcslódik. Amikor vettem az autót (E34, 540iA, manuál kétzőnás klímával) a klímája nem működött. Pontosabban bekapcsológomb világított, ha megnyomtam, picit, mintha elindult volna a klma, de azonnal le is kapcsolt. Ez elég egyértelmű jele volt annak, hogy alacsony a gáz nyomása. elementem hát feltöltetni, és mivel elengedte a tavly szeptemberben még meglévő nyomást, tömítetlenségre gyanakodtam én is és a klímás is, ezért festett gázt használt, hogy lehessen látni a probléma helyét.
Megállapítottuk, hogy a rendszer nem tömtetlen mert 20 percen át tartotta nyomásesés nélkül a beletöltött 18bar-t.
Fújta is a hideget, ahogy kell.
A PROBLÉMA viszont az, hogy klmíahűtő ventillátora nem kapcsol be. a szerelőt idézve "sem egyes, sem kettes fokozatban" sajnos nem sikerült megtudnom, mire gondolt pontosan, de azt el tudom képzelni, hogy nem kapcsol be, amitől túlmelegszik a hőleadó radiátor, ami túlnyomáshoz, majd nyomásvesztéshez vezet.
A kérdés tehát, hogy mi vezérli a klímahűtő ventillátortát (leírás, robbantott ábra, video, könyvrészlet, bármi jól jönne) illetve mielőtt elviszem szerelőhöz szeretném kipróbálni, hogy maga aventi halt meg, vagy csak a vezérkőelektronika (mondjuk egy relé, vagy bimetál)

A másik nagy gondom, hogy kikapcsolt klímával, amikor a külső levegőnek kellene beáramlania, akkor hideg motornál nincs is gond, jön be az éppen aktuális hőmérsékletű levegő, ami számomra 25-27fokig nem is indokolná klíma használatát. a probléma az, hogy a motor bemelegedésével ez a levegő meleggé válik, kvázi fűteni kezd a kocsi. Ezekben a nagy melegekben nehéz eldönteni, hogy mennyire meleg a befúvott levegő, de az biztos, hogy legalább 5-6 fokkal melegebb mint a kinti hőméréklet, ami igen kellemetlen. Nem tudom, hogy ebben az autóban ez miként van megoldva, korábban astrám volt. Azokban kétféle megoldás létezett. A klmía nélküli autókban a fűtőradiátort egy csap zárta el, ha hidegre volt állítva a hőmérséklet. Az én autómban ami klímás volt, a fűtőradiátor folyamatosan "áram alatt volt", mindig forró volt, nem volt csap ami elzárta volna a beáramló vizet. Azt hogy mégse fűtsön folyamatosan az autó, úgy oldották meg, hogy egy légterelő nem vezete át a levegőt a fűtőrdiátoron, hanem mellette a klmaradiátoron keresztül áramoltatta azt. Gondolom úgy gondolták, hogy ha hideget akar az ember, úgyis bekapcsolja a klímát vagy ha nem, akkor sem a fűtőradiátoron keresztül áramlik be a levegő, hanem mellette. Ez konstrukció elég béna volt, mert egy 90 fokos radiátor, még he nem is áramlik át rajta a befjt levegő, azért elég komolny infra sugárzást ad belülre.
Lehet, hogy a BMW-nél is ilyen knstrukciót alkottak a németek? remélem nem, és van egy csap, ami elzárja a fűtőradiátorról a 90fokos hűtőközeget. Ha van ilyen, azt hol találom meg? (ábra, video, stb negyot segítene)

Segítségeteket előre is köszönöm. Az is nagy segítség lenne, ha valakihez elmehetnék, és az ujjával memutatná, hogy hol találom a két, vélhetően hibás alkatrészt.


ember84 Elküldve: 2013-07-22 23:29 Autóvásárlás

valter320d írta:
YELLOW írta:
Medee írta: Üdv mindenkinek!

Már régóta szerettem volna venni egy E46-os BMW-t, mindig is tetszettek, és most jutottam el oda, hogy úgy gondolom végre teljesülhet ez az álmom is. Mindneképpen kombit szeretnék és hosszabb távra, családi célra. Az alábbi autók keltették fel leginkább a figyelmemet: (egyelőre csak 320d-ket néztem)

első

második

harmadik

Tudom, így látatlanban nehéz véleményt alkotni, de a képek adatok és tapasztalaitok alapján ti melyiket tartanátok a legígéretesebbnek? Engem talán a 3. fogott meg leginkább, holott az ára számomra kicsit már a plafont verdesi sajnos, főleg, hogy nincs benne a névre írás illetve friss műszaki (+ ~100eFt). A másik kettőnél mindez benne van az árban. A 'második' fl-es nagyon szép, sőt a belseje már-már zavarbaejtően szép, de ennek és az elsőnek, ami (kb -250eFt-tal olcsóbb, mint a 3. ha névre írást is beleszámítom) nagyon kereskedő szaga van szerintem, persze ez nem azt jelenti, hogy rosszak, csak tőlük talán nem annyira szívesen vásárolnék.:?
Nektek mi a véleményetek?

Előre is köszi a válaszokat, észrevételeket, tanácsokat, megjegyzéseket!!:)


neked a másodiknak zavarbaejtően szép a bele? :D az sem 186ezret futott, hanem legalább a dupláját. a harmadiknál manuál klíma van, szerintem az ülés az utólagos. a névreírásos dolog az általában kereskedős, ezzel csábítanak. de ilyen árért csodát ne várjál.
furcsa nekem amúgy ez a sok manuálklímás dolog, valaki nem rég járt így, hogy össze lett mókolva a digitklímás manuálra, aztán nem úgy működött, ahogy kell.
nem megbántás, de ha ennyid van rá, akkor nem ezt a típust keresed. vagyis nem ez elsz a Te autód. legalábbis szerintem nehéz lesz találnod olyat, amivel nem fürödsz be. nekem amúgy talán az első tetszik a legjobban, de az is túl van cicomázva kívülről, és gyanúsan olcsó. nekem ennyi a véleményem. bárhogy is döntesz, ne hamarkodd el.


Az ülés az nem utólagos mert az enyémben is olyan van!8)
Én az elsőre szavazok!



Jó e46-ot szinte lehetetlen venni,kivéve ha itt valamelyikünkét veszed,aki sokat ad az autójára,és ez még mindig sok km-es autót jelent.Kevés km-es e46 nincs,esetleg ha valami öreg bácsi bentfelejtette a pajtájába németbe,lehet 2 van ilyen.Szinte az összes hirdetés hazugságon alapszik,mint a magyar emberek nagy többsége is az,azért engedi,hogy a fejére szarjanak már vagy 50 éve.

valter320d Elküldve: 2013-07-22 20:19 Autóvásárlás

YELLOW írta:
Medee írta: Üdv mindenkinek!

Már régóta szerettem volna venni egy E46-os BMW-t, mindig is tetszettek, és most jutottam el oda, hogy úgy gondolom végre teljesülhet ez az álmom is. Mindneképpen kombit szeretnék és hosszabb távra, családi célra. Az alábbi autók keltették fel leginkább a figyelmemet: (egyelőre csak 320d-ket néztem)

első

második

harmadik

Tudom, így látatlanban nehéz véleményt alkotni, de a képek adatok és tapasztalaitok alapján ti melyiket tartanátok a legígéretesebbnek? Engem talán a 3. fogott meg leginkább, holott az ára számomra kicsit már a plafont verdesi sajnos, főleg, hogy nincs benne a névre írás illetve friss műszaki (+ ~100eFt). A másik kettőnél mindez benne van az árban. A 'második' fl-es nagyon szép, sőt a belseje már-már zavarbaejtően szép, de ennek és az elsőnek, ami (kb -250eFt-tal olcsóbb, mint a 3. ha névre írást is beleszámítom) nagyon kereskedő szaga van szerintem, persze ez nem azt jelenti, hogy rosszak, csak tőlük talán nem annyira szívesen vásárolnék.:?
Nektek mi a véleményetek?

Előre is köszi a válaszokat, észrevételeket, tanácsokat, megjegyzéseket!!:)


neked a másodiknak zavarbaejtően szép a bele? :D az sem 186ezret futott, hanem legalább a dupláját. a harmadiknál manuál klíma van, szerintem az ülés az utólagos. a névreírásos dolog az általában kereskedős, ezzel csábítanak. de ilyen árért csodát ne várjál.
furcsa nekem amúgy ez a sok manuálklímás dolog, valaki nem rég járt így, hogy össze lett mókolva a digitklímás manuálra, aztán nem úgy működött, ahogy kell.
nem megbántás, de ha ennyid van rá, akkor nem ezt a típust keresed. vagyis nem ez elsz a Te autód. legalábbis szerintem nehéz lesz találnod olyat, amivel nem fürödsz be. nekem amúgy talán az első tetszik a legjobban, de az is túl van cicomázva kívülről, és gyanúsan olcsó. nekem ennyi a véleményem. bárhogy is döntesz, ne hamarkodd el.


Az ülés az nem utólagos mert az enyémben is olyan van!8)
Én az elsőre szavazok!

YELLOW Elküldve: 2013-07-22 16:19 Autóvásárlás

Medee írta: Üdv mindenkinek!

Már régóta szerettem volna venni egy E46-os BMW-t, mindig is tetszettek, és most jutottam el oda, hogy úgy gondolom végre teljesülhet ez az álmom is. Mindneképpen kombit szeretnék és hosszabb távra, családi célra. Az alábbi autók keltették fel leginkább a figyelmemet: (egyelőre csak 320d-ket néztem)

első

második

harmadik

Tudom, így látatlanban nehéz véleményt alkotni, de a képek adatok és tapasztalaitok alapján ti melyiket tartanátok a legígéretesebbnek? Engem talán a 3. fogott meg leginkább, holott az ára számomra kicsit már a plafont verdesi sajnos, főleg, hogy nincs benne a névre írás illetve friss műszaki (+ ~100eFt). A másik kettőnél mindez benne van az árban. A 'második' fl-es nagyon szép, sőt a belseje már-már zavarbaejtően szép, de ennek és az elsőnek, ami (kb -250eFt-tal olcsóbb, mint a 3. ha névre írást is beleszámítom) nagyon kereskedő szaga van szerintem, persze ez nem azt jelenti, hogy rosszak, csak tőlük talán nem annyira szívesen vásárolnék.:?
Nektek mi a véleményetek?

Előre is köszi a válaszokat, észrevételeket, tanácsokat, megjegyzéseket!!:)


neked a másodiknak zavarbaejtően szép a bele? :D az sem 186ezret futott, hanem legalább a dupláját. a harmadiknál manuál klíma van, szerintem az ülés az utólagos. a névreírásos dolog az általában kereskedős, ezzel csábítanak. de ilyen árért csodát ne várjál.
furcsa nekem amúgy ez a sok manuálklímás dolog, valaki nem rég járt így, hogy össze lett mókolva a digitklímás manuálra, aztán nem úgy működött, ahogy kell.
nem megbántás, de ha ennyid van rá, akkor nem ezt a típust keresed. vagyis nem ez elsz a Te autód. legalábbis szerintem nehéz lesz találnod olyat, amivel nem fürödsz be. nekem amúgy talán az első tetszik a legjobban, de az is túl van cicomázva kívülről, és gyanúsan olcsó. nekem ennyi a véleményem. bárhogy is döntesz, ne hamarkodd el.

csbalu Elküldve: 2013-07-17 09:20 Autóvásárlás

benkoszabi írta: Olvasgattam a hózzászólásokat a felszereltséggel kapcsolatban, mivel az általam korábban mutatottk E46-ok szerintetek eléggé alapmodellek voltak (manuális klíma, nincs vezérlőgomb a kormányon, hátsó ablaktekerő...)

Nos, egy Laguna 2-t hajtók, kétzónás, automata klímával. Ez nálam úgy néz ki, hogy beállítom a hőfokot, amit nagy melegben általában letekerek 16fokra, venti csutkára, beállítom hogy csak az arcomba nyomja aztán hadd szóljon, az Automatát kikapcsolom....

Hátsó tekerős ablaktekerő nem gond, sőt, időtállóbb mint az elektromos, hátul amúgy se ülnek sokan, ettől persze még lehetne ciki 2013-ban...:D

Szal ezzel csak azt mondom, hogy ezek az extrák nem is hiányoznak, legyen jó motorikusan, aztán GO!


Az extrák alatt nem csak ezeket az általános extrákra gondolok.
Pl automatikusan sötétedő külső belső tükrök, ülésfűtés, dsc, tempomat (mondjuk ez könnyen pótolható), Egy normális rádió(sedan rádiója nagyon szar a lagunáéhoz képest), Navi (ha akarsz), normális ülések (a laguna után olyan szinten szar lesz az alap e46 ülés.. nekem scorpio után is nagyon szar, nem tartja a combod, kemény, nem tartja a derekad rendesen), tetőablak...
Ha nem érdekel annyira a külcsíny akkor téged M-packet szép felnik nem érintenek.
ezekre az extrákra gondoltam, digit klíma alap szinte majdnem mindben a hátsó ablak meg engem sem érdekel (max könnyebb lenne szellőztetni)

azok az extrák amik a lagunádban alapnak számítanak itt nincsenek benne egy alap modellben sajnos. Ezt az elején nem fogod érzékelni, de egy idő után hiányozni fognak, és rájössz megérte volna egy jobban felszerelt. Ez a saját tapasztalatom évi 30.000 együtt töltött km-el autópályán és városban.
A laguna egy magasabb kategóriájú autó mint az E46, nem jobb, de magasabb kategóriájú!!

Csacsa12 Elküldve: 2013-07-16 22:04 Autóvásárlás

benkoszabi írta: Olvasgattam a hózzászólásokat a felszereltséggel kapcsolatban, mivel az általam korábban mutatottk E46-ok szerintetek eléggé alapmodellek voltak (manuális klíma, nincs vezérlőgomb a kormányon, hátsó ablaktekerő...)

Nos, egy Laguna 2-t hajtók, kétzónás, automata klímával. Ez nálam úgy néz ki, hogy beállítom a hőfokot, amit nagy melegben általában letekerek 16fokra, venti csutkára, beállítom hogy csak az arcomba nyomja aztán hadd szóljon, az Automatát kikapcsolom....

Hátsó tekerős ablaktekerő nem gond, sőt, időtállóbb mint az elektromos, hátul amúgy se ülnek sokan, ettől persze még lehetne ciki 2013-ban...:D

Szal ezzel csak azt mondom, hogy ezek az extrák nem is hiányoznak, legyen jó motorikusan, aztán GO!


Szevasz! Volt egy Grandtour Lagunám automata 2 zónás klímával, hatalmas üvegtetővel. Pompásan működött benne a klíma automata üzemmódban, főleg ha a visszapillantó tükörben levő ventillátor is működött a hőmérő mellett. Azért azok az első sorbeli fotelek nagyon bejöttek :D