Keresőkifejezés: Kapcsolat:
Összesen 2609 találat


jons Elküldve: 2012-08-09 21:30 Autóvásárlás

ateszka86 írta: Sziasztok!! Múlthéten megvettem az első BMW-m 2001/6 320d e46. most eléggé elkeseredtem.


Szerintem nem kell elkeseredned! Szép a kocsi? Valszínű, mert nem vetted volna meg. Jól megy? Élvezed? Valószínű. Tud más is a hibákról rajtad kívül? Nem? Akkor ne is tudjon. Nem kell az orrára kötni senkinek.

Az hogy törve volt semmit nem von le az élvezeti értékéből, ha jól és szakszerűen csinálták meg. Futóműveshez azért vidd el, lehetőleg egy másikhoz. Ha az elejét gyári méretekre tették vissza, akkor be kell tudni állítani azt a futóművet és balfasz volt aki ijesztgetett. Vagy ha lengőkar görbült, akkor a szerelő majd kicseréli és az után állít futóművet. Mindenre van megoldás nem kell pánikolnod.
Ha kitöltöd a lakhelyed akkor még esetleg javasolni is tudunk szervizt.
Ha a motor nem füstöl nagy baja nem lehet. Olajat eszi vagy nem. Ez is relatív. 1-1,5 liter / 10k km még belefér a tűrésbe.
Az hogy dízelt vettél igen nagy lutri, de ezért az, akinek tökéletes dízele van itt csillió kilometerrel az most meg fog kövezni úgyhogy csak halkan mondtam.

A légkondit én megnézném még egyszer de gyári diaggal... Ha az is azt mondja, hogy rossz, akkor Székesfehérvár, Kasza Imre. Annyi klíma panelje van, hogy csak na. Plug and play 10-15k-nál biztos nem több.

Egyszóval van gondja, mint minden használtautónak, de nem tűnik egyelőre egyik sem kétségbeejtőnek. A használat fogja eldönteni, hogy mit vettél. Szerintem egyelőre semmi okod a kesergésre. Van feladatot meg kell oldani. :kiraly:

ateszka86 Elküldve: 2012-08-09 21:10 Autóvásárlás

Sziasztok!! Múlthéten megvettem az első BMW-m 2001/6 320d e46. Tökéletes állapotnak tűnt, M3 futómű lett belerakva 8hónapja kb.új garanciális aksi, felújított bosch adagoló,elől brembo új fékek,klíma nem nagyon ment,állítólag csak gáz kelet bele át is nézettük, gépre tették nem találtak semmit, csak hogy majd futóműbeállítás kell, törve nem volt,a gyári volt minden a sárvédőknél is ami ha törött volna,akkor azt nem tudtak volna gyárira megcsinálni. Megvettük, elvittük eredetiségvizsgálatra,ma hoztuk el, kiderült,hogy törve volt, a hátsó futóművet betudták pontosan állítani,az első az nem 100% van kis eltérés,ami a gumikopáson fog meglátszani,kell még bele egy rezonanciacső,mert nagyon rángatózik a rendszer és kiderült,hoyg a légkondinál egy új kezelőegység kell (ki tudja az is mennyi)mert enm érzékeli a belső hőmérsékletet. elvileg akkor rendben lesz a kocsi,még kicserélik a rezonancia csövet. Motorikusan nagyon szép hangja van, nem füstöl,arra azt mondták hogy oké, de majd ezer km múlva elválik,hogy az olajat,mennyire zabálja. A futómű aggaszt kicsit azért, a légkondit max jövőre megcsináltatom.
Mit gondoltok erről? rossz vásárt csináltam...vagy lehet mással még rosszabbul jártam volna? állítólag csak a műanyag elemek törhettek,hogy a sárvédőknél nem sérült,gyári a nyúlványok,mert ha annyira törött volna akkor az ott látszott volna. szerintetek? most eléggé elkeseredtem.

vivaladiesel Elküldve: 2012-08-09 09:06 Valaki segítsen

Redna írta:
Tehát a pár kérdésem:
1. Adott egy Plüss belső az adott kocsiban. Milyen bőr belsőt lehet beletenni? Csak E46osét vagy esetleg E39, E38asét is (plug&play)? (hallottam valakitől ilyet)
2.Sedan/Limo Belső elemek (első ülések, hátsó ülés, ajtókárpit) megegyezik a Touring/kombiéval?
3. 4ágú multi kormány kicserélhető egy az egyben 3 ágúra? Kell légzsákot nullázni vagy minden egyes gyújtás ráadásnál ellenőrzi a légzsákot (nulláz)?
4. Manuális Klímát mennyire macerás átépíteni Digitálisra? (gondolom nem csak az "előlap/konzol" a különbség...



Próbálj olyan autóra vadászni ami 'alapból' megfelel az igényeidnek. Így rengeteg barkácsolástól, időveszteségtől, pénzkidobástól és tisztelet a kivételnek, bontósokkal való cigánykodástól kíméled meg magad.
1,7-1,8M ft körül már egész jópofa 320d-ket lehet vásárolni. (bőr, digitklíma, 3 ágú kormány stb...)

http://www.hasznaltauto.hu/aut...0d-6031572
http://www.hasznaltauto.hu/aut...ut-6053858
http://www.hasznaltauto.hu/aut...0d-6009316
(ennek egy kicsit merész a színe de nem rossz az autó)


vivaladiesel Elküldve: 2012-08-07 08:33 Társalgó

Thony írta: Ahogy számolom, szinte azonos árban van a MANN és a BOSCH a Unixnál, így szerintem mindegy melyiket válassza az ember... egyedül Kartelgáz szűrőt nem találok a cikkek között, mi más néven futhat még?

vivaladiesel írta:
jons írta:

A saját (és utasod) egészséged és komfortos utazásod érdekében azt javaslom végeztess el egy vegyszeres klímatisztítást is. Egy ilyen tisztítás 4-5000ft és bármelyik klímás szakember megcsinálja neked.



2) Ez milyen eljárás? Én úgy tudom, hogy a belső hőcserélő teljes tisztítása nem kevés bontással jár.



Úgy értem, hogy a klímás szakember amennyire tudja, bejuttatja a vegyszert (egy vékony cső segítségével) az elpárologtatóig. Bontás nincs. :)


[/quote]

Ha egy árban van a Mann és a Bosch akkor inkább a bosch.

A kartergáz szűrőt nem fogod megtalálni. Általában csak gyáriban létezik. Az online teile Breather vagy 'Crankcase' filter néven hozza. (a bekeretezett alkatrész a kartergáz szűrő)

Thony Elküldve: 2012-08-07 07:48 Társalgó

Ahogy számolom, szinte azonos árban van a MANN és a BOSCH a Unixnál, így szerintem mindegy melyiket válassza az ember... egyedül Kartelgáz szűrőt nem találok a cikkek között, mi más néven futhat még?

vivaladiesel írta:
jons írta:

A saját (és utasod) egészséged és komfortos utazásod érdekében azt javaslom végeztess el egy vegyszeres klímatisztítást is. Egy ilyen tisztítás 4-5000ft és bármelyik klímás szakember megcsinálja neked.



2) Ez milyen eljárás? Én úgy tudom, hogy a belső hőcserélő teljes tisztítása nem kevés bontással jár.



Úgy értem, hogy a klímás szakember amennyire tudja, bejuttatja a vegyszert (egy vékony cső segítségével) az elpárologtatóig. Bontás nincs. :)[/quote]

Thony Elküldve: 2012-08-07 07:34 Társalgó

Persze, minden érthető ha a párom autóját restaurálja... de ez úgy működik, én egy kicsi olaj, ő meg 10 kacni elemet kap :)

Thony írta: Nagyon köszönöm :)
Minden esetre ha meglesz meg is lépem mindezt, ha nem is az egészet egy körben de a szűrőket, a tisztítást, és a motorolajat biztosan... majd a többi... a család nyaralni akar :D



vivaladiesel írta:
Thony írta: Nagyon köszönöm a válaszod!
A kiskocsi 150 lovas 320d, első dízelem lesz mert Kanadában nem volt divat, de mára a takarékosság is fontos szempont... első körben egy szakira bízom, majd csak aztán ha kiokultam mit szeret vállalom magam.
A lényeg, hogy mindenből vagy MANN vagy BOSCH legyen, ezek gondolom a gyáriak is!?
Fékolaj, difi olaj, szervó olajnak mit szeret, abból is van gyári?
Váltóban szokás olajat cserélni, vagy az örök idősben lehet bízni?




Kartergáz szűrőből, gyárit. A többi szűrőből a MannFilter és a Bosch is nagyon jó (gyári minőség), bár a Bosch relatíve drága ezért inkább a MannFiltert javaslom. (egyébként itt a fórumon M_Attilától az erdeti gyári szűrőket is jó áron tudod beszerezni)
Az ilyen Filtron meg egyéb gagyi szűrőket viszont kerüld el!

A difi/váltó +egyéb olajak kiválasztásához itt van pár Ölwegeweiser ami segíteni fog:
http://www.mobiloil.de/Germany...h-oil.aspx
http://www.castrol.com/castrol...Id=7074725
http://www.fuchs-europe.de/oel-wegweiser.html
http://www.valvolineeurope.com...nt_advisor

Ha valamihez egyik sem ad ki semmit akkor abból gyárit vegyél.
Én a váltóban is feltétlenül cserélnék olajat. Ha manuális/ha automata egyaránt. Ez a fogalom, mint "örök olaj" egy marhaság. :mrgreen: Csak marketing szakemberek fejében létezik, amikor anno eladták az 1. tulajdonosának az autót akkor nagyon jól esett a vevőnek hallani, hogy pl: az automata váltóban sosem kell olajat cserélni. (hozzáteszem emiatt a felfogás miatt és az esztelen használattól térdelnek le az automata váltók...)

Ugyanez a véleményem a longlife motorolaj periódusról is... (22 000, 30 000 vagy több KM után kizárt dolog, hogy egy olaj teljesen megőrzi a viszkozitását. Ilyenkor főleg a téli hidegindítások okoznak nagyfokú motorkopást.
Én egy motorolajjal max. 15 000km-t megyek és nem többet.

Összegezve: Minden folyadékot cserélj le az autón... (hűtővíz, fékfolyadék, szervóolaj, difi olaj, váltó olaj, és a legfontosabb: a minőségi motorolaj!)
Szűrőkből szintén mindegyiket. Olajszűrő, gázolajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő. + A kartergáz szűrőt se felejtsd el. :kiraly: (ezt minden 3. olajcserekor feltétlenül cseréld)

A saját (és utasod) egészséged és komfortos utazásod érdekében azt javaslom végeztess el egy vegyszeres klímatisztítást is. A klímarendszerben (elsősorban az elpárologtatóban) rengeteg baktérium tud megtelepedni (a legveszélyesebb a 'legionella pneumophila' ami a hírhedt 'légiós láz' nevű betegséget is okozza) Jobb esetben lüktető fejfájás, égő/viszkető szem, kaparó torok, szájszárazság tünetek jelennek meg ha el van "koszolódva" a klíma. Egy ilyen tisztítás 4-5000ft és bármelyik klímás szakember megcsinálja neked. Érdemes egybekötni egy pollenszűrő cserével!
Nekem már volt szerencsém úgy utazni Békéscsaba- Debrecen- Békéscsaba vonalon a frissen vásárolt autóval, hogy a fent felsorolt tünetek egészét átéltem. Azt nem kívánom senkinek... Főleg az volt a gáz, hogy a kedvesemet pont vizsgázni vittem az egyetemre. :vazze: (szakirány: képalkotó diagnosztika)

Amiket összeírtam, így autóvásárlás után nagy költség de a magad és az autód érdekében végezd el ezeket. Ha lelkiismeretesen szervizeled akkor sok sok kellemes KM-el fog megajándékozni a verda! :kiraly:
Az egésznek a kulcsa egy megbízható és hozzáértő szerelő. A márkaszervizekkel pedig csak óvatosan...




Thony Elküldve: 2012-08-07 07:33 Társalgó

Nagyon köszönöm :)
Minden esetre ha meglesz meg is lépem mindezt, ha nem is az egészet egy körben de a szűrőket, a tisztítást, és a motorolajat biztosan... majd a többi... a család nyaralni akar :D



vivaladiesel írta:
Thony írta: Nagyon köszönöm a válaszod!
A kiskocsi 150 lovas 320d, első dízelem lesz mert Kanadában nem volt divat, de mára a takarékosság is fontos szempont... első körben egy szakira bízom, majd csak aztán ha kiokultam mit szeret vállalom magam.
A lényeg, hogy mindenből vagy MANN vagy BOSCH legyen, ezek gondolom a gyáriak is!?
Fékolaj, difi olaj, szervó olajnak mit szeret, abból is van gyári?
Váltóban szokás olajat cserélni, vagy az örök idősben lehet bízni?




Kartergáz szűrőből, gyárit. A többi szűrőből a MannFilter és a Bosch is nagyon jó (gyári minőség), bár a Bosch relatíve drága ezért inkább a MannFiltert javaslom. (egyébként itt a fórumon M_Attilától az erdeti gyári szűrőket is jó áron tudod beszerezni)
Az ilyen Filtron meg egyéb gagyi szűrőket viszont kerüld el!

A difi/váltó +egyéb olajak kiválasztásához itt van pár Ölwegeweiser ami segíteni fog:
http://www.mobiloil.de/Germany...h-oil.aspx
http://www.castrol.com/castrol...Id=7074725
http://www.fuchs-europe.de/oel-wegweiser.html
http://www.valvolineeurope.com...nt_advisor

Ha valamihez egyik sem ad ki semmit akkor abból gyárit vegyél.
Én a váltóban is feltétlenül cserélnék olajat. Ha manuális/ha automata egyaránt. Ez a fogalom, mint "örök olaj" egy marhaság. :mrgreen: Csak marketing szakemberek fejében létezik, amikor anno eladták az 1. tulajdonosának az autót akkor nagyon jól esett a vevőnek hallani, hogy pl: az automata váltóban sosem kell olajat cserélni. (hozzáteszem emiatt a felfogás miatt és az esztelen használattól térdelnek le az automata váltók...)

Ugyanez a véleményem a longlife motorolaj periódusról is... (22 000, 30 000 vagy több KM után kizárt dolog, hogy egy olaj teljesen megőrzi a viszkozitását. Ilyenkor főleg a téli hidegindítások okoznak nagyfokú motorkopást.
Én egy motorolajjal max. 15 000km-t megyek és nem többet.

Összegezve: Minden folyadékot cserélj le az autón... (hűtővíz, fékfolyadék, szervóolaj, difi olaj, váltó olaj, és a legfontosabb: a minőségi motorolaj!)
Szűrőkből szintén mindegyiket. Olajszűrő, gázolajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő. + A kartergáz szűrőt se felejtsd el. :kiraly: (ezt minden 3. olajcserekor feltétlenül cseréld)

A saját (és utasod) egészséged és komfortos utazásod érdekében azt javaslom végeztess el egy vegyszeres klímatisztítást is. A klímarendszerben (elsősorban az elpárologtatóban) rengeteg baktérium tud megtelepedni (a legveszélyesebb a 'legionella pneumophila' ami a hírhedt 'légiós láz' nevű betegséget is okozza) Jobb esetben lüktető fejfájás, égő/viszkető szem, kaparó torok, szájszárazság tünetek jelennek meg ha el van "koszolódva" a klíma. Egy ilyen tisztítás 4-5000ft és bármelyik klímás szakember megcsinálja neked. Érdemes egybekötni egy pollenszűrő cserével!
Nekem már volt szerencsém úgy utazni Békéscsaba- Debrecen- Békéscsaba vonalon a frissen vásárolt autóval, hogy a fent felsorolt tünetek egészét átéltem. Azt nem kívánom senkinek... Főleg az volt a gáz, hogy a kedvesemet pont vizsgázni vittem az egyetemre. :vazze: (szakirány: képalkotó diagnosztika)

Amiket összeírtam, így autóvásárlás után nagy költség de a magad és az autód érdekében végezd el ezeket. Ha lelkiismeretesen szervizeled akkor sok sok kellemes KM-el fog megajándékozni a verda! :kiraly:
Az egésznek a kulcsa egy megbízható és hozzáértő szerelő. A márkaszervizekkel pedig csak óvatosan...


vivaladiesel Elküldve: 2012-08-06 10:36 Társalgó

jons írta:

A saját (és utasod) egészséged és komfortos utazásod érdekében azt javaslom végeztess el egy vegyszeres klímatisztítást is. Egy ilyen tisztítás 4-5000ft és bármelyik klímás szakember megcsinálja neked.



2) Ez milyen eljárás? Én úgy tudom, hogy a belső hőcserélő teljes tisztítása nem kevés bontással jár.
[/quote]


Úgy értem, hogy a klímás szakember amennyire tudja, bejuttatja a vegyszert (egy vékony cső segítségével) az elpárologtatóig. Bontás nincs. :)

jons Elküldve: 2012-08-06 09:50 Társalgó

vivaladiesel írta:
Ugyanez a véleményem a longlife motorolaj periódusról is... (22 000, 30 000 vagy több KM után kizárt dolog, hogy egy olaj teljesen megőrzi a viszkozitását. Ilyenkor főleg a téli hidegindítások okoznak nagyfokú motorkopást.

A saját (és utasod) egészséged és komfortos utazásod érdekében azt javaslom végeztess el egy vegyszeres klímatisztítást is. Egy ilyen tisztítás 4-5000ft és bármelyik klímás szakember megcsinálja neked.


1) Na majd ezért kapsz. Hogyan gondolod te, hogy felülbírálod ezt az értéket. Az van odaírva addig biztos jó. Ha az lenne az olajra írva holnaptól, hogy 50k km, akkor annyinál cserélnék az emberek... (csak a komolyság kedvéért én sem megyek 10-12-nél többet egy olajjal. Long-, midle- vagy short life teljesen mindegy)

2) Ez milyen eljárás? Én úgy tudom, hogy a belső hőcserélő teljes tisztítása nem kevés bontással jár.

vivaladiesel Elküldve: 2012-08-06 09:02 Társalgó

Thony írta: Nagyon köszönöm a válaszod!
A kiskocsi 150 lovas 320d, első dízelem lesz mert Kanadában nem volt divat, de mára a takarékosság is fontos szempont... első körben egy szakira bízom, majd csak aztán ha kiokultam mit szeret vállalom magam.
A lényeg, hogy mindenből vagy MANN vagy BOSCH legyen, ezek gondolom a gyáriak is!?
Fékolaj, difi olaj, szervó olajnak mit szeret, abból is van gyári?
Váltóban szokás olajat cserélni, vagy az örök idősben lehet bízni?




Kartergáz szűrőből, gyárit. A többi szűrőből a MannFilter és a Bosch is nagyon jó (gyári minőség), bár a Bosch relatíve drága ezért inkább a MannFiltert javaslom. (egyébként itt a fórumon M_Attilától az erdeti gyári szűrőket is jó áron tudod beszerezni)
Az ilyen Filtron meg egyéb gagyi szűrőket viszont kerüld el!

A difi/váltó +egyéb olajak kiválasztásához itt van pár Ölwegeweiser ami segíteni fog:
http://www.mobiloil.de/Germany...h-oil.aspx
http://www.castrol.com/castrol...Id=7074725
http://www.fuchs-europe.de/oel-wegweiser.html
http://www.valvolineeurope.com...nt_advisor

Ha valamihez egyik sem ad ki semmit akkor abból gyárit vegyél.
Én a váltóban is feltétlenül cserélnék olajat. Ha manuális/ha automata egyaránt. Ez a fogalom, mint "örök olaj" egy marhaság. :mrgreen: Csak marketing szakemberek fejében létezik, amikor anno eladták az 1. tulajdonosának az autót akkor nagyon jól esett a vevőnek hallani, hogy pl: az automata váltóban sosem kell olajat cserélni. (hozzáteszem emiatt a felfogás miatt és az esztelen használattól térdelnek le az automata váltók...)

Ugyanez a véleményem a longlife motorolaj periódusról is... (22 000, 30 000 vagy több KM után kizárt dolog, hogy egy olaj teljesen megőrzi a viszkozitását. Ilyenkor főleg a téli hidegindítások okoznak nagyfokú motorkopást.
Én egy motorolajjal max. 15 000km-t megyek és nem többet.

Összegezve: Minden folyadékot cserélj le az autón... (hűtővíz, fékfolyadék, szervóolaj, difi olaj, váltó olaj, és a legfontosabb: a minőségi motorolaj!)
Szűrőkből szintén mindegyiket. Olajszűrő, gázolajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő. + A kartergáz szűrőt se felejtsd el. :kiraly: (ezt minden 3. olajcserekor feltétlenül cseréld)

A saját (és utasod) egészséged és komfortos utazásod érdekében azt javaslom végeztess el egy vegyszeres klímatisztítást is. A klímarendszerben (elsősorban az elpárologtatóban) rengeteg baktérium tud megtelepedni (a legveszélyesebb a 'legionella pneumophila' ami a hírhedt 'légiós láz' nevű betegséget is okozza) Jobb esetben lüktető fejfájás, égő/viszkető szem, kaparó torok, szájszárazság tünetek jelennek meg ha el van "koszolódva" a klíma. Egy ilyen tisztítás 4-5000ft és bármelyik klímás szakember megcsinálja neked. Érdemes egybekötni egy pollenszűrő cserével!
Nekem már volt szerencsém úgy utazni Békéscsaba- Debrecen- Békéscsaba vonalon a frissen vásárolt autóval, hogy a fent felsorolt tünetek egészét átéltem. Azt nem kívánom senkinek... Főleg az volt a gáz, hogy a kedvesemet pont vizsgázni vittem az egyetemre. :vazze: (szakirány: képalkotó diagnosztika)

Amiket összeírtam, így autóvásárlás után nagy költség de a magad és az autód érdekében végezd el ezeket. Ha lelkiismeretesen szervizeled akkor sok sok kellemes KM-el fog megajándékozni a verda! :kiraly:
Az egésznek a kulcsa egy megbízható és hozzáértő szerelő. A márkaszervizekkel pedig csak óvatosan...