Keresőkifejezés: Kapcsolat:
Összesen 1797 találat


Nono Elküldve: 2016-07-14 22:05 légzsak_

Úgy tűnik nem fogalmaztam teljesen érthetően. Mind a bizt. öv feszítője, mind a pozitív kábel patron rendben ki van cserélve, már csak a szoftveres rész maradt hátra.

Beszélgettem még villamosságissal a problémáról, ő azt mondta, hogy az autó különbséget tesz aközött, hogy szétcsúszott a kábel vagy pedig ténylegesen baleset következett-e be. Utóbbi esetben úgy tárolódik el a hiba az SRS (légzsák) modulban, hogy onnan nem lehet kitörölni. Ha szerencsém van, ügyes kezek újra tudják kódolni, és elhitetni a modullal, hogy ő még "új", rosszabb esetben csere és azt kell felprogramozni az alvázszámhoz.

Ezt támasztja az is alá, hogy találtam egy videót a youtube-on, amin csak és kizárólag övfeszítő hiba van, és a srác bemutatja, hogy INPA-val hogyan kell könnyedén törölni és happy end van. Ellenben nálam van egy ECU error is (korábban már mellékeltem képet), ami jelentheti, hogy többet kell tennem, mint megnyomnom a törlés gombot.

A 7-es, 8-as pint nem tudom megnézni, mert szétszerelve a kábel OBD csatlakozóját egy nagy fehér paca fogad. De ha ebből lehet következtetni, régebben már ezzel a kábellel töröltem hibákat gond nélkül, pl.: izzítógyertya és használtam SSS-sel hazakísérő fény beállítására. Anno úgy vettem, hogy kimondottan a 2007 előtti BMW-khez valóként volt hirdetve, 2007 utániakat elvileg nem is támogat.

Azt tudjátok, hogy SSS-sel lehet-e alkatrészeket (modulok, injektorok) felprogramozni?

A holnapi nap folyamán még hívok fel BMW-s srácokat, aztán meglátom, hogy hogyan tovább.

Bitu79 Elküldve: 2016-07-14 10:42 légzsak_

GNoRbY88 írta:
Nono írta: Sziasztok,
Mikor a hibatárolót olvasom be, 4 hiba van jelezve:
- ignition circuit ZK1 -> belt tensioner driver
- ignition curcuit ZK10 -> battery unplug 1
- Internal ECU error
- crash telegram memory


Övfeszítőt nekem is beírja hibának. Amíg nem veszel másikat addíg csatlakozó széthúz ülés alatt, ncs experttel vagy scannerrel kikapcsolod és törlöd a hibát. Amíg nincs csatlakozó széthúzva addig visszaírja. Az utolsó 2 hiba az magára ecu-ra vonatkozik. Nem tudom bmw-nél hogy van, de pl. fiatnál ha egyszer volt ütközés akkor cserélni kell az ecu-t is. Új ecu-t meg fel kell programozni, hogy stimmeljen vin. Esetleg még ecu-ban lévő kondikat írták külföldi fórumon.


Légzsák modul a kartámasz alatt van.
Meg kellene próbálni resetelni diaggal,ha lehet.
De ütközés érzékelő szenzorok is vannak az ülések alatt,az utasfülkében.Azok tárolják a hibakódokat,ha ütközés történik.Állítólag azokat cserélni szokták.

Itt írják:

http://forum.e46fanatics.com/s...p?t=729632

13-as hozzászólás

Légzsák modul helye:

http://forum.e46fanatics.com/s...p?t=734286


Bitu79 Elküldve: 2016-07-14 07:05 légzsak_

Nono írta: Sziasztok,

néhány hónapja meg lett törve az autóm, figyelmetlenségből belém jöttek hátulról.
Az ütközés pillanatában a sofőrt rögzítő biztonsági övnek és az akkumulátornál található pozitív kábelnek a patronjai eldurrantak, azóta világít a piros légzsákvisszajelző.
Elvittem karosszériáshoz a kocsit, ki lett cserélve a hátsó lökhárító ill. a csomagtértető, valamint az említett biztonsági öv csatja (patronnal együtt).

Pozitív kábelt vettem bontóból, de nem igazán tudom, hogy mit kezdjek vele. Az egészet nem akarom az autóból kifűzni, majd az "újat" vissza. Arra gondoltam, hogy a beépítettet elvágni valahol az akksi közelében, az újat szintén ugyanott és beforrasztani a levágott régi helyére, na de ennek van egy keresztmetszete, forrasztópákája nem is tudom, hogy kinek lehet hozzá. Egyrészt azért erőltetem egy adott szintig a pozitív kábel javítását, mert ha újra előfordulna egy baleset, újra áramtalanítaná magát automatikusan az autó. Másrészt a légzsákvisszajelző lámpához is lehet köze.

Ma a laptopomat rákötöttem a bömbire és INPA-val próbáltam törölni a légzsák rendszer hibakódjait.
Ez a következő videón is látható járó motor mellett: https://drive.google.com/file/...sp=sharing
A videó gyengébb minősége miatt feltöltöm a kisebb betűs részt kép formájában is: https://drive.google.com/open?...kJrcmFKcnM

De nem jártam sikerrel.
Mikor a hibatárolót olvasom be, 4 hiba van jelezve:
- ignition circuit ZK1 -> belt tensioner driver
- ignition curcuit ZK10 -> battery unplug 1
- Internal ECU error
- crash telegram memory
Az ECU hiba kivételével azt írja, hogy a hiba nem aktív a pillanatban. Rámegyek a hiba törlésére, majd a videón látható hibaüzenet fogad, megnyomom, hogy folytassa, kiírja, hogy törölve lettek a hibák, de utána is mind a négy hiba ott van a tárolóban. (ugyebár a sofőr bizt. öv csere végett már nem is hiba, hacsak nem problémás a berakott csatnak az elektr. rendszere)

Kérdéseim:
-Azért maradnak meg a hibák, mert azonnal újra bekerültek a tárolóba vagy a hardver-szoftver oldalamnak vannak e téren hiányosságai?
- Az utolsó 2 hibával kell külön foglalkoznom?
- Ti mit tennétek a pozitív kábellel? Ki lehet valahogyan cserélni a új patront a régi kábelre "feltolva"?

Bármely ötletet, segítséget szívesen fogadom. :)
Köszönettel, Norbi



ignition circuit ZK1 -> belt tensioner driver --->ez a szíjfeszítő miatt van.
ignition curcuit ZK10--->ez a kábel miatt,amit linkeltem ugye

Amit linkeltem,abban benne van,hogy lehet megoldani a problémát.Vagy megmókolod a BST kábelt,vagy veszel bontottat Pl:Kaszától.
Ha a kábel okés már,akkor a szíjfeszítőnél keresd a hibát.Diag azt írja,hogy a vezetőoldali szíjfeszítő a baja.

http://www.ebay.com/sch/i.html...acat=33572

http://www.powerfanatics.com/f...php?t=1282

Ha semmi más hibakód nincs ezeken kívül,akkor ez a két dolog lehet szerintem.














Bitu79 Elküldve: 2016-07-13 17:58 légzsák lámpa világít

Wyto085 írta: Sziasztok nekem is elkezdett világítani a légzsák lámpa, tegnap előtt lehúztam az aksit mert töltöttem, estére vissza raktam majd másnap mentem vele akkor nem jelzett. Ma reggel szintén mentem a kocsival és akkor sem volt semmi jele. Amikor jöttem haza melóból délután akkor kezdett világítani. Mi lehet a gond? Hozzáteszem (nem tudom fontos e ) de nem régen vettem a kocsit és ha nem kapcsolok övet nem jelez. Előző tulaj csinálhatott valamit vele, nem tudom ezzel összefüggésben van e plusz az aksi lekötéssel.
Valamint még annyi, hogy az előbbi hozzászólásban van egy video amin egy kis fekete doboz babrálnak az ülés alatt, na olyan nekem nincs passz, hogy mi az :?
Egész pontosan csak a jobb oldali ülés alatt van és a feke csati (amit a videóban is babrálnak) az le van vakolva nem megy bele kábel.



Nézz lejjebb ugyanebben a fórumban.Kell lennie nálad is.Az az ülésfoglaltság jelző.Ha rossz,akkor a hibalámpa éghet,de még övfeszítő hiba miatt is,vagy ha kábelszakadás van pl.

Tudtommal öv bekapcsolása figyelmeztetés az világít pár másodpercig,aztán elalszik.Legalábbis e46-nál.Sztem nem jelez akkor sem,ha nem kötöd be magad...

Wyto085 Elküldve: 2016-07-13 17:51 légzsák lámpa világít

Sziasztok nekem is elkezdett világítani a légzsák lámpa, tegnap előtt lehúztam az aksit mert töltöttem, estére vissza raktam majd másnap mentem vele akkor nem jelzett. Ma reggel szintén mentem a kocsival és akkor sem volt semmi jele. Amikor jöttem haza melóból délután akkor kezdett világítani. Mi lehet a gond? Hozzáteszem (nem tudom fontos e ) de nem régen vettem a kocsit és ha nem kapcsolok övet nem jelez. Előző tulaj csinálhatott valamit vele, nem tudom ezzel összefüggésben van e plusz az aksi lekötéssel.
Valamint még annyi, hogy az előbbi hozzászólásban van egy video amin egy kis fekete doboz babrálnak az ülés alatt, na olyan nekem nincs passz, hogy mi az :?
Egész pontosan csak a jobb oldali ülés alatt van és a feke csati (amit a videóban is babrálnak) az le van vakolva nem megy bele kábel.

raul227 Elküldve: 2016-07-13 13:00 help dsc & kézifék visszajelzõ magátol elkezdett világít

bricktopm írta:
raul227 írta:
raul227 írta:
abkapos74 írta:
raul227 írta: Sziasztok mitől lehet az hogy menet közben bevillant egyszerre az abs jeladó, légzsák lámpa, kézifék jelző, de amikor leálltam otthon és újra beindítottam elmúltak ezek a lámpák. Pirosan világított. De már elmúlt. Kb15 km-en jelzett míg le nem állítottam. Cserés az abs jeladó vagy csak valami pára miatt volt ez és rendbe lesz?





Kicsit bővebben? :D


Senki? Most megint csinálta. De elmúlt 2 gyújtás ki be után.


Keress valakit aki ki tudja olvasni a hibakódot.
Én is azt hittem, megfejtettem a nagy problémát diag nélkül, de nem.
Jobb hátsó abs jeladóra tippeltem, mivel abs+kipörg ikonom égett, meg néha a kézifék. De ma elkezdett a km órám nulla és aktuális sebesség között ugrálni, tehát lehet a bal ment meg..vagy mind a kettő..és remélem nem abs tömb.

Viszont aki kidiagolna külföldön van jelenleg. Szóval vagy kicserélem a bal hátsót és vagyjólesz vagynemleszjó, vagy megvárom a diagot, bár ettől az első megoldás jobb, mert irritál a hibalámpa plusz a km óra ugrálása.


Köszönöm szépen a válaszokat, sajnos itt a környéken senki nem tudja kiolvasni, akinek lenne, nyaral. Bodrogköz, utálom... Ha esetleg valaki borsodbol vagy Pesten leszek jövő héten, tudna segíteni, megköszönném.

YELLOW Elküldve: 2016-07-11 05:40 help dsc & kézifék visszajelzõ magátol elkezdett világít

bricktopm írta:
raul227 írta:
raul227 írta:
abkapos74 írta:
raul227 írta: Sziasztok mitől lehet az hogy menet közben bevillant egyszerre az abs jeladó, légzsák lámpa, kézifék jelző, de amikor leálltam otthon és újra beindítottam elmúltak ezek a lámpák. Pirosan világított. De már elmúlt. Kb15 km-en jelzett míg le nem állítottam. Cserés az abs jeladó vagy csak valami pára miatt volt ez és rendbe lesz?





Kicsit bővebben? :D


Senki? Most megint csinálta. De elmúlt 2 gyújtás ki be után.


Keress valakit aki ki tudja olvasni a hibakódot.
Én is azt hittem, megfejtettem a nagy problémát diag nélkül, de nem.
Jobb hátsó abs jeladóra tippeltem, mivel abs+kipörg ikonom égett, meg néha a kézifék. De ma elkezdett a km órám nulla és aktuális sebesség között ugrálni, tehát lehet a bal ment meg..vagy mind a kettő..és remélem nem abs tömb.

Viszont aki kidiagolna külföldön van jelenleg. Szóval vagy kicserélem a bal hátsót és vagyjólesz vagynemleszjó, vagy megvárom a diagot, bár ettől az első megoldás jobb, mert irritál a hibalámpa plusz a km óra ugrálása.


nem akarlak elkeseríteni és kívánom, hogy csak a balos jeladó legyen.
de fater off autója, amiben csupán 45ezer km van, ugyanaz az ABS tömb van, mint a miénkbe, annyi, hogy az pl EPS-t sem tud. de neki ugyanez volt a tünet, végül nem ingadozott a km óra sem, hanem kapufa. aztán kiolvasták ugyan a hibát, hogy ABS jeladó, és sebesség szenzor hiba (ami ez esetben még komplikáltabb, mert kerékaggyal van összeépítve), majd egy idő után nem is kommunikált a vezérlővel. és ABS tömb csere segített, vagyis csak az elektronika részét cseréltük át. szerencsére kaptunk bontottan egy pont ugyanolyat 12ezerért. az eredetit majd szétműtöm, de típushiba az elégtelen forrasztás, elengedi.

szerk.: nem EPS, hanem ESP :D (EPS-t a munkahelyen használjuk :) )

bricktopm Elküldve: 2016-07-11 00:03 help dsc & kézifék visszajelzõ magátol elkezdett világít

raul227 írta:
raul227 írta:
abkapos74 írta:
raul227 írta: Sziasztok mitől lehet az hogy menet közben bevillant egyszerre az abs jeladó, légzsák lámpa, kézifék jelző, de amikor leálltam otthon és újra beindítottam elmúltak ezek a lámpák. Pirosan világított. De már elmúlt. Kb15 km-en jelzett míg le nem állítottam. Cserés az abs jeladó vagy csak valami pára miatt volt ez és rendbe lesz?





Kicsit bővebben? :D


Senki? Most megint csinálta. De elmúlt 2 gyújtás ki be után.


Keress valakit aki ki tudja olvasni a hibakódot.
Én is azt hittem, megfejtettem a nagy problémát diag nélkül, de nem.
Jobb hátsó abs jeladóra tippeltem, mivel abs+kipörg ikonom égett, meg néha a kézifék. De ma elkezdett a km órám nulla és aktuális sebesség között ugrálni, tehát lehet a bal ment meg..vagy mind a kettő..és remélem nem abs tömb.

Viszont aki kidiagolna külföldön van jelenleg. Szóval vagy kicserélem a bal hátsót és vagyjólesz vagynemleszjó, vagy megvárom a diagot, bár ettől az első megoldás jobb, mert irritál a hibalámpa plusz a km óra ugrálása.

YELLOW Elküldve: 2016-07-10 11:44 help dsc & kézifék visszajelzõ magátol elkezdett világít

raul227 írta:
raul227 írta:
abkapos74 írta:
raul227 írta: Sziasztok mitől lehet az hogy menet közben bevillant egyszerre az abs jeladó, légzsák lámpa, kézifék jelző, de amikor leálltam otthon és újra beindítottam elmúltak ezek a lámpák. Pirosan világított. De már elmúlt. Kb15 km-en jelzett míg le nem állítottam. Cserés az abs jeladó vagy csak valami pára miatt volt ez és rendbe lesz?





Kicsit bővebben? :D


Senki? Most megint csinálta. De elmúlt 2 gyújtás ki be után.


INPA-val jó lenne kiolvasni mit ír az ABS vezérlő. mert biztos lesz benne hiba.
így kár találgatni, mert attól, hogy leírjuk mi lehet, attól még lehet csak valamelyik lesz jó. és lehet az utolsó, amit kipróbálsz. persze lehet valaki elsőre beletrafál.

raul227 Elküldve: 2016-07-10 11:38 help dsc & kézifék visszajelzõ magátol elkezdett világít

raul227 írta:
abkapos74 írta:
raul227 írta: Sziasztok mitől lehet az hogy menet közben bevillant egyszerre az abs jeladó, légzsák lámpa, kézifék jelző, de amikor leálltam otthon és újra beindítottam elmúltak ezek a lámpák. Pirosan világított. De már elmúlt. Kb15 km-en jelzett míg le nem állítottam. Cserés az abs jeladó vagy csak valami pára miatt volt ez és rendbe lesz?





Kicsit bővebben? :D


Senki? Most megint csinálta. De elmúlt 2 gyújtás ki be után.