Keresőkifejezés: Kapcsolat:
Összesen 398 találat


norbeee Elküldve: 2012-07-27 13:40 Ápolás, tisztítás

YELLOW írta: na ma neki álltam a kárpit tisztításnak.

az itthon lévő Vanish szőnyeg és kárpit tisztítót használtam. egy fél literes pumpás flakonba egy kupaknyi Vanish+víz. a hátsó ülésre elég volt egy flaskával, de az elsőkre 1-1 element, mégis csak azon ülünk többet. egy szivaccsal kicsit átdörzsöltem, végülis foltos sehol nem volt, aztán máég spricc 1-2 perc áztatás, majd szívás.
csináltam két képet a tisztás után a tartályról. jó ebben benne van a csőből is a kosz, de a kárpitból is jött ki, mivel láttam az áttetsző szívófejen. azért durva volt. a hátsó ülések anynira nem is voltak vészesek, mert utána is néztem, akkor alig volt koszos. plusz öblítést sima vízzel nem csináltam elvileg nem kell, ahol közben száradt nem is volt ragadós.
mindegy legalább ecetszag nem lesz többet. nekem nem tűnik úgy, hogy frissebb lenne a színe, alapból nem volt vészes, de csak 10 éves, ráfért már.







Szép munka :) Kár hogy nem csináltál ilyen volt - ilyen lett képeket.

YELLOW Elküldve: 2012-07-27 12:37 Ápolás, tisztítás

na ma neki álltam a kárpit tisztításnak.

az itthon lévő Vanish szőnyeg és kárpit tisztítót használtam. egy fél literes pumpás flakonba egy kupaknyi Vanish+víz. a hátsó ülésre elég volt egy flaskával, de az elsőkre 1-1 element, mégis csak azon ülünk többet. egy szivaccsal kicsit átdörzsöltem, végülis foltos sehol nem volt, aztán máég spricc 1-2 perc áztatás, majd szívás.
csináltam két képet a tisztás után a tartályról. jó ebben benne van a csőből is a kosz, de a kárpitból is jött ki, mivel láttam az áttetsző szívófejen. azért durva volt. a hátsó ülések anynira nem is voltak vészesek, mert utána is néztem, akkor alig volt koszos. plusz öblítést sima vízzel nem csináltam elvileg nem kell, ahol közben száradt nem is volt ragadós.
mindegy legalább ecetszag nem lesz többet. nekem nem tűnik úgy, hogy frissebb lenne a színe, alapból nem volt vészes, de csak 10 éves, ráfért már.





petermover Elküldve: 2012-07-26 21:27 Az E46 Üzembentartási költsége.

Én nem panaszkodhatom.
Szerintem egy elég szép állapotú 316-ost fogtam ki, nincs 1 éve nálam, tavaly szeptemberben vettem óra szerint 101ezer km-rel 1.7M-ért hoztam el, reális piaci értéke kb 2M. Pöpec belső, tetőcsomagtartó, kerékpár tehető rá, téli gumi lemezfelnin, bontatlan BMW szőnyegkárpit a csomagtartóban, merev ülésvédő a gyerekek rugdosása ellen, még a gyári(!!!) Michelin nyári gumival szerelve, amik természetesen jó szar állapotban voltak, lehet, hogy tartogatták 6 évig a padláson, soha nem derül ki, szóval a szokásos. Magánszemélytől vettem, de egy kereskedő intézte a lízinget (céges autó lett, azt pedig muszáj lízingelni, ha nem akarsz ellenőrzést fél éven belül).
Próbakörön hallottam némi ropogást hátulról, ami később kiderült bölcsöszilent volt, semmi komoly, párezer forintos tétel. Közvetlenül vétel után az első tankolás után lefulladt az autó, és minden reggel eljátszotta hideg indításnál, amíg meg nem csinálták. Valami vezérmű jeladó volt a hibás, 15ezer ftba került. Jobban megijedtem, azt hittem nagyobb a baj (légtömegmérő ki volt kötve, sanszos volt, hogy emiatt, de kiderült semmi baja, azóta sincs... kopp-kopp)
Cserélve voltak rajt a szokásos apróságok, szűrők, szíjak, olaj, ami kell. Volt egy légkondi süni csere, az volt asszem 25ezer, de nem emlékszem biztosan. Egy szervízem volt 50-60ezerért, utána egy 180ezerért. Hogy mikor mit cseréltek, már nem emlékszem. Volt gyertyacsere, a jobb oldali kormányösszekötőt kellett cserélni, lengőkart, szilenteket elöl-hátul ha jól emlékszem, stb finomságokat. Számlákat vissza tudnám nézni.

Attila szerint a belső kb. 180e km-t sejtet, hogy annyi lehet benne, de találtak benne gyári alkatrészeket, amiket már cserélni kellett volna, ha 180e lenne benne, szóval nem lehet tudni, akár az is igaz lehet, hogy tényleg ennyi van benne (jelenleg 115e-nél járok). Ez jót is jelenthet, de abból a szempontból rosszat, hogy most fog rajt minden elmenni szép lassan, és rám vár a feladat, hogy cseréltessek sorban mindent... E öröm, e bódottá...

Mivel nem vezettem előtte ilyen autót, nem éreztem túl billegősnek a kanyarokban, de azóta nagyon érzem, hogy mászik, úszik, ezért bemérettem még januárban. Kiderült, hogy elég ratyik az első csillapítók. Eddig eljártam vele, óvatosan cammogok, viszont pár hete nekiállt kopogni valami. Hátulról hallom, de attól még jöhet előről, viszi a kasztni a hangot. Szóltam Attilának, hogy vinném a kocsit, több bajom is van most vele, egyúttal megrendeltem rá a komplett futóművet, inkább mint hogy két hónap múlva meg a hátulját kelljen cserélni.

Ami jobban aggaszt most, hogy felvillanik reggel indítás előtt a hűtőfolyadék szintjelző. Valahol megy el a víz... Múlt héten pár másodpercre villant fel, amíg el nem indítottam a kocsit, most pár kilométer után alszik el. Néztem olajat, gyönyörű színe van, nem capuccino, motortérben nem látok különöset, mint hogy az egyik cső tövében víz van. De az lehet a légkondi kondenzvíz is miattam, nem tudom milyen cső az éppen, szóval majd kiderítik... :)
Még egy apróság, ami nem tudom mennyibe fog kerülni, hogy ingadozik az alapjárat, de kb. amióta megvettem. Vezérmű jeladó sem oldotta meg, amiatt csak nem fullad le hidegen. Ez olyan tünet, hogy ha melegen beérkezek egy kereszteződésbe, lemegy a fordulat 500-ig, berázza a kasztnit is, és utána visszaáll 800 köré. Ezek alapján és a fórumos "okosságokból" következtetve a kartergázcsőhöz lesz köze, legalábbis amiket találtam eddig hasonló problémákat, ott ez volt a titok nyitja.

Úgyhogy az eddigi kb 250ezer ft-hoz most kb még ennyit számolok, és így lesz 1 éve nálam a kocsi, viszont remélem minden olyan dolog ki lesz így cserélve, ami gondot okozhat. Pár hete el akartam adni, de ha most ezt ráköltöm, tuti marad, mert így nem ajándékozom oda senkinek ár alatt...

norbeee Elküldve: 2012-07-24 12:52 Autóvásárlás

ateszka86 írta:
norbeee írta:
ateszka86 írta: Sziasztok! Most készülök életem első BMW vásárlására. 2000-2001 320d szeretnék venni. találtam is egy szerintem nagyon megbízhatót, mondjuk kicsit drágának találom. A véleményetekre lennék kíváncsi,mit tanácsoltok,megérné megvenni? Olvastam a fórumot, de rengeteg hozzászólás van. Válaszotok előre is köszönöm.

http://www.hasznaltauto.hu/aut...an-5996699


Szia!

Egy két tanács saját tapasztalat alapján (10 autó után)

- Mindenféleképpen nézz meg 5-6 autót ugyanazt a típust, esetedben 320D t 136 lovasat, hogy legyen összehasonlítási alapod, a 7.-nél már tudni fogod érzésből hogy a többihez képest milyen
- Szerintem a legfontosabb a műszaki "tartalom". Hiába van rajta szép felni, navi, vagy egyéb extra ha a motorra rá fogsz költeni százezreket.
- Semmit se higyj el amit az eladó mond
- Szervízkönyv, számla sz*rt se ér. Bárki csinál neked fillérekért vezetett szervízkönyvet vagy számlákat.
- az e46 nál a karcos leharcolt műanyagok nem feltétlen tükrözik az autó életkorát, sajnos ezek hamar lekopnak a betétekről, konzolokról. Én az enyémet 10000.- ből fújtam le gumi spray-el és olyan mintha most jött volna ki a gyárból pedig köpedelem volt

Egy pár példa:
Igaz ez egy off autó (Mercedes 124 300D aut.), 2002-ben vettem. Szörnyű volt ránézni is, belül retek ülés, állt a kosz a középkonzolon, kicsit matt fényezés, szőnyeg nuku, semmi papír, semmi előélet. Viszont minden gyári, semmi kóklerkedés, és szép motorhang
Ennek ellenére miután megvettem és utánanéztem kiderült hogy németországi valós kilométerrel, öreg bácsié volt 91-től 2002-ig, 6 évet állt. Kitakarítottam, egy pár apróságot megjavítottam, szűrők olajok csere, polírozás, és olyan lett az egész mintha újonnan vettem volna. Nem is volt vele semmi gond évekig.

A mostani autómat viszont nem néztem meg eléggé (320D 150le). Naívan azt gondoltam hogy 3 benzines bmw után egy dízel sem fog ki rajtam. Sajnos nem néztem meg csak kettőt, valszeg mindkettő ugyanolyan kaka állapotban volt :( Megvettem, de a váltó nem tökéletes, a motorban legalább 2x annyi van mint amit az óra mutat, és legalább 4-500.000 ment rá eddig és még most sem olyan amilyennek szeretném.

A haverom most akar venni 320D-t voltam vele autót nézni, ő simán megvett volna egy haldokló turbós autót, mert eddig benzinese volt és nem tűnt fel neki az okádék visító turbó hang :)

A mai eszemmel én inkább egy kisebb benzinest vennék talán azok jobban kíméltek és a km és valósabb. Az a pár liter benzin nem sok összességében mint a dízelre való százezres ráköltés, de ez attól is függ mennyit akarsz elmenni vele.




köszi szépen! Amit ír róla, megnézem,elviszem szervizbe előtte átnézetni stb, és modnjuk 1,750re letudnám alkudni, akkor szerinted megérné megvenni? a szerelő is fogja látni, a számlák alapján, hogy tényleg azt cserélték e ki. mi a véleményed?


Mindenféleképpen jó ötlet szervízbe vinni, szerintem legtutibb az ha megkérsz egy forumtársat hasonló kaliberű autóval rendelkezőt hogy nézze meg. Aki ilyet használ az elsőre megmondja ha valami nem stimmel. Az ár szerintem kicsit magas. 1 790 ért néztünk a haveromnak egy 2003 10 havit, de az már 150le, és azt 1.7 re simán leengedték volna, átírással az árban. Nem vok autókereskedő de szerintem biztos lehet még alkudni kicsit.

ateszka86 Elküldve: 2012-07-24 12:41 Autóvásárlás

norbeee írta:
ateszka86 írta: Sziasztok! Most készülök életem első BMW vásárlására. 2000-2001 320d szeretnék venni. találtam is egy szerintem nagyon megbízhatót, mondjuk kicsit drágának találom. A véleményetekre lennék kíváncsi,mit tanácsoltok,megérné megvenni? Olvastam a fórumot, de rengeteg hozzászólás van. Válaszotok előre is köszönöm.

http://www.hasznaltauto.hu/aut...an-5996699


Szia!

Egy két tanács saját tapasztalat alapján (10 autó után)

- Mindenféleképpen nézz meg 5-6 autót ugyanazt a típust, esetedben 320D t 136 lovasat, hogy legyen összehasonlítási alapod, a 7.-nél már tudni fogod érzésből hogy a többihez képest milyen
- Szerintem a legfontosabb a műszaki "tartalom". Hiába van rajta szép felni, navi, vagy egyéb extra ha a motorra rá fogsz költeni százezreket.
- Semmit se higyj el amit az eladó mond
- Szervízkönyv, számla sz*rt se ér. Bárki csinál neked fillérekért vezetett szervízkönyvet vagy számlákat.
- az e46 nál a karcos leharcolt műanyagok nem feltétlen tükrözik az autó életkorát, sajnos ezek hamar lekopnak a betétekről, konzolokról. Én az enyémet 10000.- ből fújtam le gumi spray-el és olyan mintha most jött volna ki a gyárból pedig köpedelem volt

Egy pár példa:
Igaz ez egy off autó (Mercedes 124 300D aut.), 2002-ben vettem. Szörnyű volt ránézni is, belül retek ülés, állt a kosz a középkonzolon, kicsit matt fényezés, szőnyeg nuku, semmi papír, semmi előélet. Viszont minden gyári, semmi kóklerkedés, és szép motorhang
Ennek ellenére miután megvettem és utánanéztem kiderült hogy németországi valós kilométerrel, öreg bácsié volt 91-től 2002-ig, 6 évet állt. Kitakarítottam, egy pár apróságot megjavítottam, szűrők olajok csere, polírozás, és olyan lett az egész mintha újonnan vettem volna. Nem is volt vele semmi gond évekig.

A mostani autómat viszont nem néztem meg eléggé (320D 150le). Naívan azt gondoltam hogy 3 benzines bmw után egy dízel sem fog ki rajtam. Sajnos nem néztem meg csak kettőt, valszeg mindkettő ugyanolyan kaka állapotban volt :( Megvettem, de a váltó nem tökéletes, a motorban legalább 2x annyi van mint amit az óra mutat, és legalább 4-500.000 ment rá eddig és még most sem olyan amilyennek szeretném.

A haverom most akar venni 320D-t voltam vele autót nézni, ő simán megvett volna egy haldokló turbós autót, mert eddig benzinese volt és nem tűnt fel neki az okádék visító turbó hang :)

A mai eszemmel én inkább egy kisebb benzinest vennék talán azok jobban kíméltek és a km és valósabb. Az a pár liter benzin nem sok összességében mint a dízelre való százezres ráköltés, de ez attól is függ mennyit akarsz elmenni vele.




köszi szépen! Amit ír róla, megnézem,elviszem szervizbe előtte átnézetni stb, és modnjuk 1,750re letudnám alkudni, akkor szerinted megérné megvenni? a szerelő is fogja látni, a számlák alapján, hogy tényleg azt cserélték e ki. mi a véleményed?

norbeee Elküldve: 2012-07-24 11:25 Autóvásárlás

ateszka86 írta: Sziasztok! Most készülök életem első BMW vásárlására. 2000-2001 320d szeretnék venni. találtam is egy szerintem nagyon megbízhatót, mondjuk kicsit drágának találom. A véleményetekre lennék kíváncsi,mit tanácsoltok,megérné megvenni? Olvastam a fórumot, de rengeteg hozzászólás van. Válaszotok előre is köszönöm.

http://www.hasznaltauto.hu/aut...an-5996699


Szia!

Egy két tanács saját tapasztalat alapján (10 autó után)

- Mindenféleképpen nézz meg 5-6 autót ugyanazt a típust, esetedben 320D t 136 lovasat, hogy legyen összehasonlítási alapod, a 7.-nél már tudni fogod érzésből hogy a többihez képest milyen
- Szerintem a legfontosabb a műszaki "tartalom". Hiába van rajta szép felni, navi, vagy egyéb extra ha a motorra rá fogsz költeni százezreket.
- Semmit se higyj el amit az eladó mond
- Szervízkönyv, számla sz*rt se ér. Bárki csinál neked fillérekért vezetett szervízkönyvet vagy számlákat.
- az e46 nál a karcos leharcolt műanyagok nem feltétlen tükrözik az autó életkorát, sajnos ezek hamar lekopnak a betétekről, konzolokról. Én az enyémet 10000.- ből fújtam le gumi spray-el és olyan mintha most jött volna ki a gyárból pedig köpedelem volt

Egy pár példa:
Igaz ez egy off autó (Mercedes 124 300D aut.), 2002-ben vettem. Szörnyű volt ránézni is, belül retek ülés, állt a kosz a középkonzolon, kicsit matt fényezés, szőnyeg nuku, semmi papír, semmi előélet. Viszont minden gyári, semmi kóklerkedés, és szép motorhang
Ennek ellenére miután megvettem és utánanéztem kiderült hogy németországi valós kilométerrel, öreg bácsié volt 91-től 2002-ig, 6 évet állt. Kitakarítottam, egy pár apróságot megjavítottam, szűrők olajok csere, polírozás, és olyan lett az egész mintha újonnan vettem volna. Nem is volt vele semmi gond évekig.

A mostani autómat viszont nem néztem meg eléggé (320D 150le). Naívan azt gondoltam hogy 3 benzines bmw után egy dízel sem fog ki rajtam. Sajnos nem néztem meg csak kettőt, valszeg mindkettő ugyanolyan kaka állapotban volt :( Megvettem, de a váltó nem tökéletes, a motorban legalább 2x annyi van mint amit az óra mutat, és legalább 4-500.000 ment rá eddig és még most sem olyan amilyennek szeretném.

A haverom most akar venni 320D-t voltam vele autót nézni, ő simán megvett volna egy haldokló turbós autót, mert eddig benzinese volt és nem tűnt fel neki az okádék visító turbó hang :)

A mai eszemmel én inkább egy kisebb benzinest vennék talán azok jobban kíméltek és a km és valósabb. Az a pár liter benzin nem sok összességében mint a dízelre való százezres ráköltés, de ez attól is függ mennyit akarsz elmenni vele.

YELLOW Elküldve: 2012-07-23 19:02 Ápolás, tisztítás

norbeee írta:
YELLOW írta:
norbeee írta:
YELLOW írta: na szétnéztem itthon.
van vanish gépi tisztító 2 féle, egy szőnyeg-kárpit combó 3 szuperhatással, és egy sima szőnyegtisztító. az egyik full áttetsző híg, a másik kicsit sűrűbb rózsaszínesebb. nem mai termékek már. illetve van egy amit a géphez adtak, valami isten tudja mi, azt a szőnyegek mosásáshoz szoktam hazsnálni.

hil kézi vanish-t ír, de én most azért nem vennék.
a kérdés, hogy a gépi is használható-e? biztos, de.... gondolom a kézivel anynira nem áztatom, a gépivel meg igen.
na de ha ezt a gépi vanish-t kézzel dörzsölöm belée, majd géppel kiszívatom úgyis jó lesz gondolom.

tudom solkat lovagolok rajta, de én képes vagyok elbaszni még ezt is:mrgreen:


Hali

A kézit nem ajánlanám gépbe, mert nekem elkezdett habzani. Többször csináltam már az autóimon kárpittisztítást, és mindig az alábbi módszer jött be:

A verzió:
1. alapos porszívózás
2. a mosólötyi kézi felvitele szóróflakonnal az ülésbe, kárpitba permetezve, nem a géppel fújom ki mert minden elázik, kb 2 tenyérnyi felületet egyszerre
3. kíszívom az előbb permezett felületet a géppel
4. utánna 2x megismétlem az egészet tiszta vízzel

B verzió:
ugyanez csak kiveszem az ülést, így könnyebb hozzáférni

C verzió:
1. Ülés kivesz
2. Üléskárpit leszerel a szivacsról
3. Fürdőkádban áztatás mosószerben, majd puha szivaccsal óvatos dörzsölgetés, de nem szabad túlzásba se vinni mert kibolyhosodik, és úgy kell betenni a kádba hogy a hajtási élek mentén, szal ne legyen meggyűrve
4. Tiszta vízzel öblítés, pl zuhanyrózsa
5. Öblítőben áztatás
6. öblítés
7. szárítás, napon úgy kell kiteríteni ahogy kiadja a formáját, mert egyébként gyűrött lesz.

Ja,
-Sose tedd mosógépbe
-Sose csavard ki mert látszani fog rajta
-Bármelyiket csinálod, legalább 1/2 nap míg a napon kiszárad
-Nem feltétlenül kell komoly vegyi anyag hozzá, sokszor a sima víz is elég, akkor kell valami komolyabb cucc ha pl olaj került rá

Mindegyik verziót végigcsináltam már leghatékonyabb az utolsó, de ahhoz legalább egy hétvége kell ha csak egy két ülést csinálsz is.
El lehet vinni kozmetikába de én ezt mindig magam csináltam, mert az a biztos... és nem kerül 15-20 ezerbe.

Ha valamiben még segíthetek ímegosztom a tapasztalatokat.


köszi ez bő leírás volt. akkor szerintem én a permetezős módszert választom, és a gépi folyadékkal, majd permetezés után valami ronggyal kicsit megdörzsizem, majd kiszívatom géppel.... lehet az utólagos sima vizes spriccet kihagyom....


Ha ajánlhatom a sima vizes öblögetést ne hagyd ki mert az olyan mintha a a ruhádat se öblítenéd ki, szal benne marad a mosólötyi mert a 100% ig nem tudod kiszívni. Ha meg benne marad valamennyi akkor ragacsos is lehet és az csak még jobban vonzza a port, és még retkesebb lesz.



de ezek nem oylan anyagok... a kárpit tisztítók, szőnyegtisztító szerek direkt ilyenek, ezeket nem kell öblíteni. legalábbis írják, hogy nem fog hozzájuk tapadni, nem hagy ragacsos nyomot. de majd kiderül.

norbeee Elküldve: 2012-07-23 18:16 Ápolás, tisztítás

YELLOW írta:
norbeee írta:
YELLOW írta: na szétnéztem itthon.
van vanish gépi tisztító 2 féle, egy szőnyeg-kárpit combó 3 szuperhatással, és egy sima szőnyegtisztító. az egyik full áttetsző híg, a másik kicsit sűrűbb rózsaszínesebb. nem mai termékek már. illetve van egy amit a géphez adtak, valami isten tudja mi, azt a szőnyegek mosásáshoz szoktam hazsnálni.

hil kézi vanish-t ír, de én most azért nem vennék.
a kérdés, hogy a gépi is használható-e? biztos, de.... gondolom a kézivel anynira nem áztatom, a gépivel meg igen.
na de ha ezt a gépi vanish-t kézzel dörzsölöm belée, majd géppel kiszívatom úgyis jó lesz gondolom.

tudom solkat lovagolok rajta, de én képes vagyok elbaszni még ezt is:mrgreen:


Hali

A kézit nem ajánlanám gépbe, mert nekem elkezdett habzani. Többször csináltam már az autóimon kárpittisztítást, és mindig az alábbi módszer jött be:

A verzió:
1. alapos porszívózás
2. a mosólötyi kézi felvitele szóróflakonnal az ülésbe, kárpitba permetezve, nem a géppel fújom ki mert minden elázik, kb 2 tenyérnyi felületet egyszerre
3. kíszívom az előbb permezett felületet a géppel
4. utánna 2x megismétlem az egészet tiszta vízzel

B verzió:
ugyanez csak kiveszem az ülést, így könnyebb hozzáférni

C verzió:
1. Ülés kivesz
2. Üléskárpit leszerel a szivacsról
3. Fürdőkádban áztatás mosószerben, majd puha szivaccsal óvatos dörzsölgetés, de nem szabad túlzásba se vinni mert kibolyhosodik, és úgy kell betenni a kádba hogy a hajtási élek mentén, szal ne legyen meggyűrve
4. Tiszta vízzel öblítés, pl zuhanyrózsa
5. Öblítőben áztatás
6. öblítés
7. szárítás, napon úgy kell kiteríteni ahogy kiadja a formáját, mert egyébként gyűrött lesz.

Ja,
-Sose tedd mosógépbe
-Sose csavard ki mert látszani fog rajta
-Bármelyiket csinálod, legalább 1/2 nap míg a napon kiszárad
-Nem feltétlenül kell komoly vegyi anyag hozzá, sokszor a sima víz is elég, akkor kell valami komolyabb cucc ha pl olaj került rá

Mindegyik verziót végigcsináltam már leghatékonyabb az utolsó, de ahhoz legalább egy hétvége kell ha csak egy két ülést csinálsz is.
El lehet vinni kozmetikába de én ezt mindig magam csináltam, mert az a biztos... és nem kerül 15-20 ezerbe.

Ha valamiben még segíthetek ímegosztom a tapasztalatokat.


köszi ez bő leírás volt. akkor szerintem én a permetezős módszert választom, és a gépi folyadékkal, majd permetezés után valami ronggyal kicsit megdörzsizem, majd kiszívatom géppel.... lehet az utólagos sima vizes spriccet kihagyom....


Ha ajánlhatom a sima vizes öblögetést ne hagyd ki mert az olyan mintha a a ruhádat se öblítenéd ki, szal benne marad a mosólötyi mert a 100% ig nem tudod kiszívni. Ha meg benne marad valamennyi akkor ragacsos is lehet és az csak még jobban vonzza a port, és még retkesebb lesz.

YELLOW Elküldve: 2012-07-23 18:10 Ápolás, tisztítás

norbeee írta:
YELLOW írta: na szétnéztem itthon.
van vanish gépi tisztító 2 féle, egy szőnyeg-kárpit combó 3 szuperhatással, és egy sima szőnyegtisztító. az egyik full áttetsző híg, a másik kicsit sűrűbb rózsaszínesebb. nem mai termékek már. illetve van egy amit a géphez adtak, valami isten tudja mi, azt a szőnyegek mosásáshoz szoktam hazsnálni.

hil kézi vanish-t ír, de én most azért nem vennék.
a kérdés, hogy a gépi is használható-e? biztos, de.... gondolom a kézivel anynira nem áztatom, a gépivel meg igen.
na de ha ezt a gépi vanish-t kézzel dörzsölöm belée, majd géppel kiszívatom úgyis jó lesz gondolom.

tudom solkat lovagolok rajta, de én képes vagyok elbaszni még ezt is:mrgreen:


Hali

A kézit nem ajánlanám gépbe, mert nekem elkezdett habzani. Többször csináltam már az autóimon kárpittisztítást, és mindig az alábbi módszer jött be:

A verzió:
1. alapos porszívózás
2. a mosólötyi kézi felvitele szóróflakonnal az ülésbe, kárpitba permetezve, nem a géppel fújom ki mert minden elázik, kb 2 tenyérnyi felületet egyszerre
3. kíszívom az előbb permezett felületet a géppel
4. utánna 2x megismétlem az egészet tiszta vízzel

B verzió:
ugyanez csak kiveszem az ülést, így könnyebb hozzáférni

C verzió:
1. Ülés kivesz
2. Üléskárpit leszerel a szivacsról
3. Fürdőkádban áztatás mosószerben, majd puha szivaccsal óvatos dörzsölgetés, de nem szabad túlzásba se vinni mert kibolyhosodik, és úgy kell betenni a kádba hogy a hajtási élek mentén, szal ne legyen meggyűrve
4. Tiszta vízzel öblítés, pl zuhanyrózsa
5. Öblítőben áztatás
6. öblítés
7. szárítás, napon úgy kell kiteríteni ahogy kiadja a formáját, mert egyébként gyűrött lesz.

Ja,
-Sose tedd mosógépbe
-Sose csavard ki mert látszani fog rajta
-Bármelyiket csinálod, legalább 1/2 nap míg a napon kiszárad
-Nem feltétlenül kell komoly vegyi anyag hozzá, sokszor a sima víz is elég, akkor kell valami komolyabb cucc ha pl olaj került rá

Mindegyik verziót végigcsináltam már leghatékonyabb az utolsó, de ahhoz legalább egy hétvége kell ha csak egy két ülést csinálsz is.
El lehet vinni kozmetikába de én ezt mindig magam csináltam, mert az a biztos... és nem kerül 15-20 ezerbe.

Ha valamiben még segíthetek ímegosztom a tapasztalatokat.


köszi ez bő leírás volt. akkor szerintem én a permetezős módszert választom, és a gépi folyadékkal, majd permetezés után valami ronggyal kicsit megdörzsizem, majd kiszívatom géppel.... lehet az utólagos sima vizes spriccet kihagyom....

norbeee Elküldve: 2012-07-23 17:42 Ápolás, tisztítás

YELLOW írta: na szétnéztem itthon.
van vanish gépi tisztító 2 féle, egy szőnyeg-kárpit combó 3 szuperhatással, és egy sima szőnyegtisztító. az egyik full áttetsző híg, a másik kicsit sűrűbb rózsaszínesebb. nem mai termékek már. illetve van egy amit a géphez adtak, valami isten tudja mi, azt a szőnyegek mosásáshoz szoktam hazsnálni.

hil kézi vanish-t ír, de én most azért nem vennék.
a kérdés, hogy a gépi is használható-e? biztos, de.... gondolom a kézivel anynira nem áztatom, a gépivel meg igen.
na de ha ezt a gépi vanish-t kézzel dörzsölöm belée, majd géppel kiszívatom úgyis jó lesz gondolom.

tudom solkat lovagolok rajta, de én képes vagyok elbaszni még ezt is:mrgreen:


Hali

A kézit nem ajánlanám gépbe, mert nekem elkezdett habzani. Többször csináltam már az autóimon kárpittisztítást, és mindig az alábbi módszer jött be:

A verzió:
1. alapos porszívózás
2. a mosólötyi kézi felvitele szóróflakonnal az ülésbe, kárpitba permetezve, nem a géppel fújom ki mert minden elázik, kb 2 tenyérnyi felületet egyszerre
3. kíszívom az előbb permezett felületet a géppel
4. utánna 2x megismétlem az egészet tiszta vízzel

B verzió:
ugyanez csak kiveszem az ülést, így könnyebb hozzáférni

C verzió:
1. Ülés kivesz
2. Üléskárpit leszerel a szivacsról
3. Fürdőkádban áztatás mosószerben, majd puha szivaccsal óvatos dörzsölgetés, de nem szabad túlzásba se vinni mert kibolyhosodik, és úgy kell betenni a kádba hogy a hajtási élek mentén, szal ne legyen meggyűrve
4. Tiszta vízzel öblítés, pl zuhanyrózsa
5. Öblítőben áztatás
6. öblítés
7. szárítás, napon úgy kell kiteríteni ahogy kiadja a formáját, mert egyébként gyűrött lesz.

Ja,
-Sose tedd mosógépbe
-Sose csavard ki mert látszani fog rajta
-Bármelyiket csinálod, legalább 1/2 nap míg a napon kiszárad
-Nem feltétlenül kell komoly vegyi anyag hozzá, sokszor a sima víz is elég, akkor kell valami komolyabb cucc ha pl olaj került rá

Mindegyik verziót végigcsináltam már leghatékonyabb az utolsó, de ahhoz legalább egy hétvége kell ha csak egy két ülést csinálsz is.
El lehet vinni kozmetikába de én ezt mindig magam csináltam, mert az a biztos... és nem kerül 15-20 ezerbe.

Ha valamiben még segíthetek ímegosztom a tapasztalatokat.