Ez egy archivált weboldal! bővebben
Alesi fórum hozzászólásai

Alesi Elküldve: 2010-02-21 13:01 alufelni

Elozo autom egy VW Polo volt, 17-es kerekekkel, 205/40-es gumikkal, plusz ha ez nem lett volna eleg, H&R ultetorugok is bekerultek, ami videken meg OK volt, Budapesten pokolla tette az eletemet. Lenyeg, hogy nagyjabol tisztaban vagyok "diszkomfort" fogalmaval, csak specifikusan E46-nal vagyok kivancsi, mit jelent.

Leginkabb a menetteljesitmenyt feltettem, de ezek szerint akkor ez nem jelentos. A masik felelmem az, amit emlitettel, a futomu elemek. A Polo-nal 2 ev alatt nem volt jelentos a futomu kopas, bar teny, hogy gyok2-vel mentem at minden jelentosebb utegyenetlensegen. A baj az, hogy BMW eseteben ez mas koltsegeket jelent.

Ami viszont a Poloban jelentosen karosult, az a belso muanyag elemek. Kesz kis muanyag zenekarom volt mar, mikor eladtam az autot. Namost E46 remelhetoleg azert csak jobban van ossze rakva, meg ugye ezt gyarilag is szereltek ilyen meretu kerekkel, ugyhogy ettol bizom benne, hogy nem kell felnem.

Amugy pontosan ezt a V-Spoke kereket neztem ki magamnak, amit belinkeltel




kempelen írta:
Alesi írta: Sziasztok!

Nyaron szeretnek 16"-rol 18"-ra valtani felni ugyben. Aki mar csinalt ilyet, mennyire erezheto ez a valtas menetteljesitmeny/komfort stb vonatkozasaban?


Ohh ez hálás téma... Legalább olyan heves zivatarok várhatóak ezügyben, mint a benzin vs. dízel topik témában.

A nagyobb felni sokkal szebb, sokkal dögösebb, sokkal menõbb. Vannak méretek amiben nem kell szélesebb gumi, de a 16-ról 18-ra viszont már nem lesz elég a 205, 225 szélesség, legfeljebb elõre... Ezért ott várhatóan az eddiginél szélesebb gumit kell használnod. Ami szintén nagyon jól néz ki, nagyon menõ és dögös.

Menetteljesítményben számottevõ különbség nem lesz. Talán annyi, hogy a szélesebb gumik miatt egy picit növekszik a fogyasztásod, ezzel együtt a gyorsulásod is csökken valamelyest, de ez nem biztos hogy nagyon érezhetõ. Esélyeid jócskán megnõnek a futómûhibákra, legalábbis esélyes leszel gyakrabban foglalkozni pár alkatrésszel a futómû és vonzáskörzetében. Legalábbis ha ez szempont nálad. Van aki akkor is esküdni fog, hogy nem befolyásolja a futómûved élettartamát, ha már kiesik alóla a kocsi, mert van aki minden rezdülésre ugrik, van aki csak akkor veszi észre a gondot, amikor az autóval együtt ugrik az árokba...

A komfortod sokkal rosszabb lesz, zajosabb és keményebb lesz az utazás, szóval komfort tekintetében sok jóra ne számíts a 16-oshoz képest. Azaz végeredményben a komfortból sokat, a menetteljesítménybõl kicsit veszítesz azért, hogy szebb, dögösebb legyen a felnid.

Teljesen egyéni beállítottság kérdése ki mit helyez elõtérbe. Nincs ezzel semmi gond. Akinek fontosabb a szép nagy felni, az tegyen fel bátran nagyobbat. Akinek a komfort a fontosabb az ne tegyen.
Nekem speciel mivel családdal járok legtöbbet már és kinõttem a régi korszakomat elég a 16-os. Ha egyedül lennék és nem lenne familia, akkor hidd el én is feltenném a 18-ast.

(Persze azért fontos szempont, hogy az E46-os létezik 16"-os felnivel. Ha a jövõben már csak olyan autók lesznek, melyekre a legkisebb is 18-as lesz, akkor kénytelen leszek beállni én is ebbe a sorba. De most még az e46-hoz adtak 16-ost. Valamint a félreértések elkerülése végett attól még hogy a kispolszkira 12"-os felnit tettek a hetvenes években, nem tenném rá az E46-ra, de az már egy másik téma, másik kategória...)

Szóval szerintem ez nem hitvallás kérdése. Ha tudomásul tudod venni a fent leírtakat, tehát hogy mit adsz oda miért azaz mit veszítesz, hogy nyerj valami mást és nem próbálsz marhaságokat bebeszélni magadnak, akkor nyugodtan fogj neki és válassz valami szép felnit!

(Anno én már egy másik OFF autón kijártam ezt az iskolát, bár akkor nem ült hátul senki a gyerekülésben. Bár az igaz ettõl még lehetne 18-as és gyerekülés is, de már öregszem kissé, ezért szeretem a kényelmesebb/komfortosabb autókázást Most egyenlõre elég a 16-os bár nagyon tetszene egy ilyen 18-as felni. Nekem ez a fétisem! )

Alesi Elküldve: 2010-02-21 10:12 alufelni

Sziasztok!

Nyaron szeretnek 16"-rol 18"-ra valtani felni ugyben. Aki mar csinalt ilyet, mennyire erezheto ez a valtas menetteljesitmeny/komfort stb vonatkozasaban?

Alesi Elküldve: 2010-02-15 11:58 Autóvásárlás

http://www.hasznaltauto.hu/aut...ar-3500368

Errol tudtok esetleg valamit? Egy ismerosom kert meg, hogy nezzem meg, de ha valaki latta mar esetleg, akkor nem kocsikaznek feleslegesen...

Alesi Elküldve: 2010-02-09 11:01 Külsõ hõmérséklet megjelenítése .

bmw320d4 írta:
Alesi írta: Erdekes, az enyem nem csinal ilyet, pedig elvileg benne van a homero, csak BC nincs. Lehet elromlott az, ami elvileg nincs is? Vagy ezt is kulon engedelyezni kell vhogy?


Tenni kell bele 1 BC-s irányjelzõ kapcsolót, aztán felkódolni.
Kb fél órás mûvelet, és 15-20e Ft anyaggal-munkadíjjal.


Ja az OK, csak en azt hittem, hogy a minuszokat BC nelkul is mutatja.

Alesi Elküldve: 2010-02-08 22:00 Kippuffógó rezgéscsillapító?

Sziasztok!

2 napja, egy kb 4000 kilometeres tura utan vettem eszre az auton egy kis furcsasagot, ami hasonlo az itt leirtakhoz: ha uresben gurulok, kicsit jobban rezonal az auto, mint szokott. Motorfeknel, gazadasnal semmi, ha megallok akkor sem, csak alapjaraton es csak ha gurulok.
Pontosan nem tudom megmondani, hogy ez a motorbol, vagy a kipufogobol ered, nem mindig csinalja, de mindenesetre aggaszto. Mi lehet ez? Motortarto bak, vagy esetleg kipufogo? Az autoban egyebkent nincs egesz 80e km, ugyhogy bizom benne, hogy nem nagy a baj . Legyszi segitsen, akinek mar volt ilyen!

Alesi Elküldve: 2010-02-08 21:37 Külsõ hõmérséklet megjelenítése .

Robin68 írta:
Beluga írta: Az enyém is ilyen volt,aztán vettem BC-s kart,de +3 fok alatt megjelent a hömérséklet.


+3°-tól lefele automatikusan egy sípolással együtt villogva megjelenik a hõmérséklet, figyelmeztetve a hidegre ahol már fenn áll a "fekete jég" veszélye az utakon.

(idézet: És nem hátrány, hogy a "fekete" jég jelensége által okozott halál (lsd statisztika) is ritkább a sózásmentes utakon!
idézet: Fogalmuk sincs arról, hogy egy havas vagy hókásás útfelület kismiska ahhoz a veszélyhez képest, amit az úgynevezett "fekete jég" jelent a közlekedõkre. Víz vagy jég? - így november tájékán ez az igazi dilemma, ami viszont nagyon kevesekben vetõdik fel. )


Erdekes, az enyem nem csinal ilyet, pedig elvileg benne van a homero, csak BC nincs. Lehet elromlott az, ami elvileg nincs is? Vagy ezt is kulon engedelyezni kell vhogy?

Alesi Elküldve: 2010-02-07 10:42 Külsõ hõmérséklet megjelenítése .

csmester írta: Üdv.
Az én kocsimban nincs bc. A kérdésem a következõ: Külsõ levegõ hõmérséklet mérõ van a lökhárító bal aljába építve. Hogy tudom megjeleníteni a külsõ hõfokot? Ha egyáltalán lehetséges ez.
Köszi.


Nem lehet, az enyem is ilyen, BC-s kar kell hozza.

Alesi Elküldve: 2010-01-22 16:34 feltortek :(

kabec írta: http://autozz.blog.hu/2009/07/...az_automat ez véletlenül direkt nem BMW?!


Sztem Saab, a Saab Polar Mobilhoz is vitte cserere a szelvedot a cikk szerint.

Alesi Elküldve: 2010-01-16 09:39 Autóvásárlás

Idézet: nekem az utolsó 2 jön be /a feketét már vagy fél éve hirdetik/


Van az tobb mint egy eve is...

Alesi Elküldve: 2010-01-10 22:53 Autóvásárlás

stgoofy írta: http://www.hasznaltauto.hu/aut...ci-3252105
sziasztok.

ezt az autot ismeri valaki?érdemes utaznom 400km hogy megnézem vagy felejtõs..
\
En lattam eloben is, kivulrol nagyon szep, ha jol emlekszem bizomanyban van bent (de lehet tevedek). A kereskedesben jartam 2x is, egesz korrektnek tunnek, persze azert erdemes vigyazni. Ami gyanus, hogy ez az auto eleg regota (talan mar 1 eve is) ott all...bar nekunk is van egy VW Polo-nk, amit 1 eve keptelenek vagyunk eladni (csakmert valos benne a km, vissza kene tekernem es vinnek mint a cukrot az idiotak), szoval lehet, hogy ez nem jelent semmit.

Alesi Elküldve: 2009-12-26 10:52 Autóvásárlás

Hori írta:
SoundkeY írta: Kemeny, 330d 1,69m

http://www.hasznaltauto.hu/aut...io-3499333



hopp a km-t biztos véletlenül elrontották
az én kormányom nem ramaty ennyire pedig olyan kocsibol szedtük ki amiben volt 380ekm


Az enyemben valos 80e van, a kormanyom pedig meg ennel is kopottabb (csikokban) koszonhetoen egy holgy gyuruinek...ugyhogy a kormany sem mindig mervado.

Alesi Elküldve: 2009-12-22 11:01 320d Motor

YELLOW írta: ilyen hidegbe miért ne? szerintem nem baj az... bár nekem nem dízel van, de néha nállam is elõfordul, hogy ingadozik a fordulat... szerintem természetes, hogy egy több óráig mínuszban lévõ motor kelletlenül jár

Csum írta:
Alesi írta:
Csum írta: ez csak egy kérdés volt, igazából nem értek hozzá viszont kicseréltem már az aksit az indítás vezérlõt és a gyertyákat is viszon minusz 7-8 fok környékén még mindig úgy indúl be a kocsi, hogy az elsõ 2-3másodperc alatt nem egyenletesen jár a motor hanem dadog és ezért következtettem erre!! senki nem találkozott még ilyen jelenséggel?

YELLOW írta: leragad? azt hogy? hát akkor eltörik a hajtókar nem? attól mozognia kell... nekünk az opelosba nem megy egy henger, de attól mozog, csak robbanás nem történik benne...

Csum írta: lehetséges az hogy reggeli elsõ indításnál olyan minuszokban mint amik most voltak az egyik henger le ragad és ezért indul reggel dadogósan!!????


Inditasnal fel-le mozog a fordulatszammero es hulye hangja van a motornak? Mert egyik baratom E60 525D-je csinalt ilyet kb ket hete Debrecenben, mikor megjott az elso ho, es jo hideg volt. Par masodpercig igy jart, utana leallitotta, ujra indit, megint egyenetlenul jart, majd abbahagyta. Tisztara olyan volt, mintha nem menne egy henger, de nem tudom mi volt vegul a baja, mert o nem foglalkozott vele utana, eleg volt, hogy nem csinalta...


nah ekte ugyan ezt csinálja nekem is!! mindig minuszban reggeli elsõ indításnál!!! mi lehet ez valaki segitsen már mert tök tanácstalan vagyok!!! cseréljem ki az autot is????


Az enyem ebben az idoben ugyanott allt mellette, es nekem nem csinalt semmi ilyesmit, ugyhogy szvsz nem normalis, hogy ezt csinalta. Bar az teny, hogy a hideg tud erdekes dolgokat muvelni a dizellel.

Alesi Elküldve: 2009-12-22 10:23 320d Motor

Csum írta: ez csak egy kérdés volt, igazából nem értek hozzá viszont kicseréltem már az aksit az indítás vezérlõt és a gyertyákat is viszon minusz 7-8 fok környékén még mindig úgy indúl be a kocsi, hogy az elsõ 2-3másodperc alatt nem egyenletesen jár a motor hanem dadog és ezért következtettem erre!! senki nem találkozott még ilyen jelenséggel?

YELLOW írta: leragad? azt hogy? hát akkor eltörik a hajtókar nem? attól mozognia kell... nekünk az opelosba nem megy egy henger, de attól mozog, csak robbanás nem történik benne...

Csum írta: lehetséges az hogy reggeli elsõ indításnál olyan minuszokban mint amik most voltak az egyik henger le ragad és ezért indul reggel dadogósan!!????


Inditasnal fel-le mozog a fordulatszammero es hulye hangja van a motornak? Mert egyik baratom E60 525D-je csinalt ilyet kb ket hete Debrecenben, mikor megjott az elso ho, es jo hideg volt. Par masodpercig igy jart, utana leallitotta, ujra indit, megint egyenetlenul jart, majd abbahagyta. Tisztara olyan volt, mintha nem menne egy henger, de nem tudom mi volt vegul a baja, mert o nem foglalkozott vele utana, eleg volt, hogy nem csinalta...

Alesi Elküldve: 2009-12-15 17:58 320d Motor

lacaca írta: A totalcaron volt errol egy cikk, talan erdemes elolvasni. Annak a lenyege az volt, hogy a motornak az a legjobb, ha minel hamarabb eleri az uzemi homersekletet, de ezt lehetoleg kimeletesen kell elerni, kb 2000-es (benzinesnel 3000) fordulatig, kozepes gazzal porgetve. Az allohelyben percekig jaratast kifejezetten elleneztek, mert akkor ugye a kimeles megvan, csak epp terheles hijan alig melegszik valamit, hidegen jar.


Ez a tipikus hozzá nemértés esete! [/quote]

Ezt fejtsd ki kerlek Igaz, eleg konyhanyelven fogalmaztam, nem volt kedvem elokeresni a cikket, de mi nem igaz?

Alesi Elküldve: 2009-12-15 00:49 320d Motor

EstokSzabi írta:
JanoE46 írta:
bmw320d4 írta:
JanoE46 írta: Sziasztok!Nem tudja véletlenül valaki,hogy a 320d (E46 150LE) automata váltója felmegy a 318i motorhoz?


Biztos, hogy nem. Más a nyelestengely, a kihajtás, és a váltó hossza is.

Aztán ott van még az áttátel is..


Sejtettem,csak biztos akartam lenni benne.Köszi szépen!


Gondolom már ezren írtak ezzel a témával kapcsolatban, de én sajnos nem találtam meg.

A kérdésem az lenne, hogy reggel, nagy hidegben alapjáratom járassuk a motort amíg a vizhõfok mérõ el nem mozdul a helyérõl vagy csak ne nyomjuk neki amíg be nem áll közép állásba.

Az igazság az, hogy kétféle dolgot hallok. Az egyik, hogy igen járassuk, a másik pedig, hogy az kifejezetten árt a diesel autóknak. Erre azt mondtam nekik, hogy ez BMW Azért kíváncsi lennék az igazságra.

Elõre is köszi.


A totalcaron volt errol egy cikk, talan erdemes elolvasni. Annak a lenyege az volt, hogy a motornak az a legjobb, ha minel hamarabb eleri az uzemi homersekletet, de ezt lehetoleg kimeletesen kell elerni, kb 2000-es (benzinesnel 3000) fordulatig, kozepes gazzal porgetve. Az allohelyben percekig jaratast kifejezetten elleneztek, mert akkor ugye a kimeles megvan, csak epp terheles hijan alig melegszik valamit, hidegen jar.