státusz GORO

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2018. október 21. vasárnap, 22:46


YELLOW írta:
GORO írta: Sziasztok!

Adott egy F30-as 2014-es BMW 318d (N47D20 - 105Kw) //azért írom a 320d topikban, mert abban is ugyanez a blokk kódú motor van//, 8 sebességes automata, melyben 46000 km van. Az elmúlt hetekben remegést lehetett tapasztalni nála. A jelenség az autópályán jött elő, amikor is apróbb remegés jelentkezett nála a 1200-1400-as fordulatszámtartományban, de ha leváltottam egy alacsonyabb sebességfokozatba és felment a fordulatszám pl. 2000 vagy afölé akkor a jelenség megszűnt - ugyanazon sebesség mellett. A jelenség egyre jobban erősödött, annyira, hogy több órás autópályás vezeztés mellett egyre zavarobb volt a remegés és felkúszott egészen 2000-es fordulatig. Nem tudtam már 130-nál 8-asba kapcsolni mert annyira remegett, de 7-esben 2000-es fordulat felett nem volt észlelhető.

- motor controll lámpa NEM világit

1.) Elvittük egy BMW-s szakihoz, aki computerre rakva semmi hibát nem észlelet. Frissítette a váltó szoftverét, de semmi egyéb.

A jelenség csökkent, a vibrálás kisebb és csak 1200-1400 között van jelen.


2.) Elvittük a BMW szervízbe, hogy tárják fel a hibát. Átnézték és ők azt mondták, hogy a szívósor oldali ház cseréjére van szükség, mert nagyon levan kokszosodva.

Hazaérve leszereltem az EGR szeleppel együtt, kormos és kokszos volt de nem tragikusan. Kitakaritottam minden részét, az EGR szelep nem volt csak kormos. A blokk szívó torkát is kitakaritottam és mindent tisztán összeraktam.
Kipróbáltam, de változás nem volt, a remegés megmaradt.

3.) Mások a kocsi kerekeire, gumijaira gyanakodtak - na de a remegés nem sebességhet kötött, ahol a rezonanciafrekvencia érvényesül, hanem a fordulatszámhoz kötött, 1200-1400 között. Mindegy mennyivel megyek 60-nal vagy 100-al. De legyen, egyébkéntis most jön a hideg, le lett cserélve másik gyári felni+téli gumira (kicentirozva).
A jelenség változatlan. Szépen ment az előző kerekekkel is és ezzel is, mert ha nem 1200-1400 között vagyok akkor hibátlanul gurul.

4.) Megint mások váltóolajra vagy motortartó gumibakokra gondolnak. Most motortisztítóadalékot és lerakodáscsökkentő adalékot öntöttem a motorhoz/üzemanyaghoz. Most ennek az eredményét várom...

Minden ötletet véleményt meghallgatok. Ha esetleg tudna valaki valami hasznosat vagy érdemlegest vagy valakit ajánlani azt nagyon megköszönném.


ügyesen leírtad a dolgot, nem kell kiszedni infókat belőled
én egy élő adatot is néztem volna a problémás és nem problémás fordulat tartományban. lehet valamelyik porlasztó nem jól dolgozik alacsonyabb fordulaton emiatt egyenetlen az égés a hengerben.


Ezt konkrétan nem tudom megerősíteni, hogy mennyire tesztelték külön a porlasztókat. Kétszer volt computeren, de lehet hogy a 3. erről fog szólni. Ha bekapcsolom a "sport" módot, akkor semmit nem lehet érzékelni, mert egyszerűen magasabb fordulaton kapcsol és jár a motor.

+ A motortartó bakokat, gardánt, diffit, a kerekeket, kerékcsapágyakat is átnézte a BMW. Nem állapítottak meg semmi rendellenes dolgot.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2018. október 21. vasárnap, 22:48

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (15100 pont) | Hozzászólások: 16290

Elküldve: 2018. október 21. vasárnap, 22:34


GORO írta: Sziasztok!

Adott egy F30-as 2014-es BMW 318d (N47D20 - 105Kw) //azért írom a 320d topikban, mert abban is ugyanez a blokk kódú motor van//, 8 sebességes automata, melyben 46000 km van. Az elmúlt hetekben remegést lehetett tapasztalni nála. A jelenség az autópályán jött elő, amikor is apróbb remegés jelentkezett nála a 1200-1400-as fordulatszámtartományban, de ha leváltottam egy alacsonyabb sebességfokozatba és felment a fordulatszám pl. 2000 vagy afölé akkor a jelenség megszűnt - ugyanazon sebesség mellett. A jelenség egyre jobban erősödött, annyira, hogy több órás autópályás vezeztés mellett egyre zavarobb volt a remegés és felkúszott egészen 2000-es fordulatig. Nem tudtam már 130-nál 8-asba kapcsolni mert annyira remegett, de 7-esben 2000-es fordulat felett nem volt észlelhető.

- motor controll lámpa NEM világit

1.) Elvittük egy BMW-s szakihoz, aki computerre rakva semmi hibát nem észlelet. Frissítette a váltó szoftverét, de semmi egyéb.

A jelenség csökkent, a vibrálás kisebb és csak 1200-1400 között van jelen.


2.) Elvittük a BMW szervízbe, hogy tárják fel a hibát. Átnézték és ők azt mondták, hogy a szívósor oldali ház cseréjére van szükség, mert nagyon levan kokszosodva.

Hazaérve leszereltem az EGR szeleppel együtt, kormos és kokszos volt de nem tragikusan. Kitakaritottam minden részét, az EGR szelep nem volt csak kormos. A blokk szívó torkát is kitakaritottam és mindent tisztán összeraktam.
Kipróbáltam, de változás nem volt, a remegés megmaradt.

3.) Mások a kocsi kerekeire, gumijaira gyanakodtak - na de a remegés nem sebességhet kötött, ahol a rezonanciafrekvencia érvényesül, hanem a fordulatszámhoz kötött, 1200-1400 között. Mindegy mennyivel megyek 60-nal vagy 100-al. De legyen, egyébkéntis most jön a hideg, le lett cserélve másik gyári felni+téli gumira (kicentirozva).
A jelenség változatlan. Szépen ment az előző kerekekkel is és ezzel is, mert ha nem 1200-1400 között vagyok akkor hibátlanul gurul.

4.) Megint mások váltóolajra vagy motortartó gumibakokra gondolnak. Most motortisztítóadalékot és lerakodáscsökkentő adalékot öntöttem a motorhoz/üzemanyaghoz. Most ennek az eredményét várom...

Minden ötletet véleményt meghallgatok. Ha esetleg tudna valaki valami hasznosat vagy érdemlegest vagy valakit ajánlani azt nagyon megköszönném.


ügyesen leírtad a dolgot, nem kell kiszedni infókat belőled
én egy élő adatot is néztem volna a problémás és nem problémás fordulat tartományban. lehet valamelyik porlasztó nem jól dolgozik alacsonyabb fordulaton emiatt egyenetlen az égés a hengerben.

státusz GORO

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2018. október 21. vasárnap, 22:14


Sziasztok!

Adott egy F30-as 2014-es BMW 318d (N47D20 - 105Kw) //azért írom a 320d topikban, mert abban is ugyanez a blokk kódú motor van//, 8 sebességes automata, melyben 46000 km van. Az elmúlt hetekben remegést lehetett tapasztalni nála. A jelenség az autópályán jött elő, amikor is apróbb remegés jelentkezett nála a 1200-1400-as fordulatszámtartományban, de ha leváltottam egy alacsonyabb sebességfokozatba és felment a fordulatszám pl. 2000 vagy afölé akkor a jelenség megszűnt - ugyanazon sebesség mellett. A jelenség egyre jobban erősödött, annyira, hogy több órás autópályás vezeztés mellett egyre zavarobb volt a remegés és felkúszott egészen 2000-es fordulatig. Nem tudtam már 130-nál 8-asba kapcsolni mert annyira remegett, de 7-esben 2000-es fordulat felett nem volt észlelhető.

- motor controll lámpa NEM világit

1.) Elvittük egy BMW-s szakihoz, aki computerre rakva semmi hibát nem észlelet. Frissítette a váltó szoftverét, de semmi egyéb.

A jelenség csökkent, a vibrálás kisebb és csak 1200-1400 között van jelen.


2.) Elvittük a BMW szervízbe, hogy tárják fel a hibát. Átnézték és ők azt mondták, hogy a szívósor oldali ház cseréjére van szükség, mert nagyon levan kokszosodva.

Hazaérve leszereltem az EGR szeleppel együtt, kormos és kokszos volt de nem tragikusan. Kitakaritottam minden részét, az EGR szelep nem volt csak kormos. A blokk szívó torkát is kitakaritottam és mindent tisztán összeraktam.
Kipróbáltam, de változás nem volt, a remegés megmaradt.

3.) Mások a kocsi kerekeire, gumijaira gyanakodtak - na de a remegés nem sebességhet kötött, ahol a rezonanciafrekvencia érvényesül, hanem a fordulatszámhoz kötött, 1200-1400 között. Mindegy mennyivel megyek 60-nal vagy 100-al. De legyen, egyébkéntis most jön a hideg, le lett cserélve másik gyári felni+téli gumira (kicentirozva).
A jelenség változatlan. Szépen ment az előző kerekekkel is és ezzel is, mert ha nem 1200-1400 között vagyok akkor hibátlanul gurul.

4.) Megint mások váltóolajra vagy motortartó gumibakokra gondolnak. Most motortisztítóadalékot és lerakodáscsökkentő adalékot öntöttem a motorhoz/üzemanyaghoz. Most ennek az eredményét várom...

Minden ötletet véleményt meghallgatok. Ha esetleg tudna valaki valami hasznosat vagy érdemlegest vagy valakit ajánlani azt nagyon megköszönném.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2018. október 21. vasárnap, 22:14

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz ninja636

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2018. október 07. vasárnap, 20:30


Sziasztok
204D4 150 lovas motoral van olyan problémám hogy 2200 ig olyan mint 1 szivodizel.
nincs turbonyomásom ez már az elektromso turbo geometriás turbo.
Msot ujitattam fel a turbot a Ferryker turbonál uj középrészt kapott 1 minimálissal jobb lett de még mindig torpan 2200 ig ott meg ugy megindul mitn akit kilöttek.
Néztem Inpa diagon és a turbonyomás késik csak 2200 nál ál fel maximumra de nemtudom miért.
probáltam másik légtömegméröt. semi msot mértem kompresiot a kocsiban 22-26 bar. azis jo turbo jo injektorok jok nincs már semmi tippem .
Lehet vele közlekedni de alul nagyon gyenge.
Egr kiirva semi kipufogogáz nem megy visza és lyukat sem látok se a csöveken se a cooleren

Esteban46
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz Esteban46

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 16

Elküldve: 2018. október 07. vasárnap, 12:03


elpety írta:
elpety írta:
YELLOW írta:
elpety írta: Sziasztok! Segítségre lenne szükségem. 520 d 136 Le van most motorhibásan. kérdésem 320 d motorjával helyettesíthető e az 520 d motorja (beépítés mennyire bonyolult) esetleg tehető e bele a 150Le motor


motor az motor, ugyanaz.
520d E39-ben nem volt 150 lovas dízel úgy tudom. tehát nem tehető bele. biztos bele lehet építeni, de lehet nem jól muzsikálna.
az egyik adagolós motor a másik nem, két rendszer.


oki megértettem, remélhetőleg.


Sziasztok!
Esetleg van valakinek valamilyen ötlete, mitől törik el a főtengely, és mitől a vezérlés felőli oldalon az utolsó nyugvó után?


Szia! A 136 lovas 20d-nél előfördul sajnos. A rossz állapotú és minőségű főtengely szíjtárcsa is okozhatja!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz invisibleman

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2018. október 06. szombat, 22:35


hama_320d írta: Sziasztok. Most vásároltam egy 320d-t. Kèrdèsem az lenne honnan lehet tudni, hogy a szívósor le van e már dugózva? Csak onnan ha szèt van szedve vagy van más praktika is? Előre is köszönöm a választ


leveszed a felsö motor burkolatot és egy vékony tükörrel meg lámpával megnézed a tükörbe, befér a szivo sor alá. ott látnod kell ha tudod hogy mit kell nézni.....

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz hama_320d

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2018. szeptember 29. szombat, 21:45


Sziasztok. Most vásároltam egy 320d-t. Kèrdèsem az lenne honnan lehet tudni, hogy a szívósor le van e már dugózva? Csak onnan ha szèt van szedve vagy van más praktika is? Előre is köszönöm a választ


autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Touring
Modell: 520d
Évjárat: 2001

státusz elpety

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2018. május 23. szerda, 13:42


elpety írta:
YELLOW írta:
elpety írta: Sziasztok! Segítségre lenne szükségem. 520 d 136 Le van most motorhibásan. kérdésem 320 d motorjával helyettesíthető e az 520 d motorja (beépítés mennyire bonyolult) esetleg tehető e bele a 150Le motor


motor az motor, ugyanaz.
520d E39-ben nem volt 150 lovas dízel úgy tudom. tehát nem tehető bele. biztos bele lehet építeni, de lehet nem jól muzsikálna.
az egyik adagolós motor a másik nem, két rendszer.


oki megértettem, remélhetőleg.


Sziasztok!
Esetleg van valakinek valamilyen ötlete, mitől törik el a főtengely, és mitől a vezérlés felőli oldalon az utolsó nyugvó után?


autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Touring
Modell: 520d
Évjárat: 2001

státusz elpety

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2018. május 10. csütörtök, 20:15


YELLOW írta:
elpety írta: Sziasztok! Segítségre lenne szükségem. 520 d 136 Le van most motorhibásan. kérdésem 320 d motorjával helyettesíthető e az 520 d motorja (beépítés mennyire bonyolult) esetleg tehető e bele a 150Le motor


motor az motor, ugyanaz.
520d E39-ben nem volt 150 lovas dízel úgy tudom. tehát nem tehető bele. biztos bele lehet építeni, de lehet nem jól muzsikálna.
az egyik adagolós motor a másik nem, két rendszer.


oki megértettem, remélhetőleg.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (15100 pont) | Hozzászólások: 16290

Elküldve: 2018. május 10. csütörtök, 13:37


elpety írta: Sziasztok! Segítségre lenne szükségem. 520 d 136 Le van most motorhibásan. kérdésem 320 d motorjával helyettesíthető e az 520 d motorja (beépítés mennyire bonyolult) esetleg tehető e bele a 150Le motor


motor az motor, ugyanaz.
520d E39-ben nem volt 150 lovas dízel úgy tudom. tehát nem tehető bele. biztos bele lehet építeni, de lehet nem jól muzsikálna.
az egyik adagolós motor a másik nem, két rendszer.

autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Touring
Modell: 520d
Évjárat: 2001

státusz elpety

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2018. május 10. csütörtök, 09:00


Sziasztok! Segítségre lenne szükségem. 520 d 136 Le van most motorhibásan. kérdésem 320 d motorjával helyettesíthető e az 520 d motorja (beépítés mennyire bonyolult) esetleg tehető e bele a 150Le motor

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz gueszka

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 38

Elküldve: 2018. május 07. hétfő, 19:13


invisibleman írta:
gueszka írta:
invisibleman írta: sziasztok
motor E91 320D 163LE M47
nekem olyan jelenségem lenne hogy? egyenletes haladásnál ,( a sebesség fokozat az mindegy) kb 1400fordulaton egy hirtelen akár finiom akár erösebb gázadásra finoman megbolint, megtorpan.
rángatni nem rángat, az alapjárati fordulatszám stabil.
3honapja dugozásnál ( müanyag dugo ment bele) a szivosor teljessen lerakodás mentesitve lett.
az egr szelep is és az egr hütö is ugyan igy kitakaritva
MAP szenzor is ki lett pucolva.

valakinek volt már hasonlo?
ötlet?

KÖSZI


Nekem volt hasonló, végül az EGR csere illetve két szenzor csere oldotta meg... a MAF/EGR kitakarítás az vagy megoldja vagy nem, igazából egy rendes diag kéne esetleg élőadat olvasás a hibajelenség közben... Sokminden lehet, de nekem az a tippem, hogy valahol a kipufogógáz visszavezető rendszer környékén érdemes nézelődni...



ma kitakaritottam ujra a MAP illetve a MAF szenzort. azota nem tapasztaltam ezt a jelenséget, de majd még meglátjuk.
azért ez a MAP szenzor hamar tud koszolodni. rakhatták volna elérhetöbb helyre is ha ilyen gyakran koszolodik. mintha most jobban is menne.





Igen, az egyik szenzor nekem is az volt... ezekkel az agyonvezérelt nagynyomású rendszerekkel sajna ez van, érzékenyek arra, ha egy szenzor elkezd hazudni... sajna nem is mindig dob hibakódot...




autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz invisibleman

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2018. május 06. vasárnap, 18:19


gueszka írta:
invisibleman írta: sziasztok
motor E91 320D 163LE M47
nekem olyan jelenségem lenne hogy? egyenletes haladásnál ,( a sebesség fokozat az mindegy) kb 1400fordulaton egy hirtelen akár finiom akár erösebb gázadásra finoman megbolint, megtorpan.
rángatni nem rángat, az alapjárati fordulatszám stabil.
3honapja dugozásnál ( müanyag dugo ment bele) a szivosor teljessen lerakodás mentesitve lett.
az egr szelep is és az egr hütö is ugyan igy kitakaritva
MAP szenzor is ki lett pucolva.

valakinek volt már hasonlo?
ötlet?

KÖSZI


Nekem volt hasonló, végül az EGR csere illetve két szenzor csere oldotta meg... a MAF/EGR kitakarítás az vagy megoldja vagy nem, igazából egy rendes diag kéne esetleg élőadat olvasás a hibajelenség közben... Sokminden lehet, de nekem az a tippem, hogy valahol a kipufogógáz visszavezető rendszer környékén érdemes nézelődni...



ma kitakaritottam ujra a MAP illetve a MAF szenzort. azota nem tapasztaltam ezt a jelenséget, de majd még meglátjuk.
azért ez a MAP szenzor hamar tud koszolodni. rakhatták volna elérhetöbb helyre is ha ilyen gyakran koszolodik. mintha most jobban is menne.





autója adatai
Széria: 3
Típus: E90 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz gueszka

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 38

Elküldve: 2018. május 06. vasárnap, 10:09


invisibleman írta: sziasztok
motor E91 320D 163LE M47
nekem olyan jelenségem lenne hogy? egyenletes haladásnál ,( a sebesség fokozat az mindegy) kb 1400fordulaton egy hirtelen akár finiom akár erösebb gázadásra finoman megbolint, megtorpan.
rángatni nem rángat, az alapjárati fordulatszám stabil.
3honapja dugozásnál ( müanyag dugo ment bele) a szivosor teljessen lerakodás mentesitve lett.
az egr szelep is és az egr hütö is ugyan igy kitakaritva
MAP szenzor is ki lett pucolva.

valakinek volt már hasonlo?
ötlet?

KÖSZI


Nekem volt hasonló, végül az EGR csere illetve két szenzor csere oldotta meg... a MAF/EGR kitakarítás az vagy megoldja vagy nem, igazából egy rendes diag kéne esetleg élőadat olvasás a hibajelenség közben... Sokminden lehet, de nekem az a tippem, hogy valahol a kipufogógáz visszavezető rendszer környékén érdemes nézelődni...



autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz invisibleman

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2018. május 06. vasárnap, 07:00


sziasztok
motor E91 320D 163LE M47
nekem olyan jelenségem lenne hogy? egyenletes haladásnál ,( a sebesség fokozat az mindegy) kb 1400fordulaton egy hirtelen akár finiom akár erösebb gázadásra finoman megbolint, megtorpan.
rángatni nem rángat, az alapjárati fordulatszám stabil.
3honapja dugozásnál ( müanyag dugo ment bele) a szivosor teljessen lerakodás mentesitve lett.
az egr szelep is és az egr hütö is ugyan igy kitakaritva
MAP szenzor is ki lett pucolva.

valakinek volt már hasonlo?
ötlet?

KÖSZI