Ez egy archivált weboldal! bővebben
Alesi fórum hozzászólásai

Alesi Elküldve: 2012-07-19 13:51 Autóvásárlás

pati2337 írta:

Hát az az igazság, hogy a Passat helyére vettünk egy osztrák rendszámos vezetett szervizkönyves Opel Vectra C-t, ami most a Franciaországi nyaralásunkkor halt meg. Eltört a szícócsonk, meg a szívócsonk állító, ami igen csak kellemetlen, és drága a javítása, nem beszélve az egyéb elromlott dologról, amit még meg kellene csinálni rajta. Pedig ezt azért vásároltuk meg, mert "olcsón fent tartható" egyébként az autóban 130000 km van, és 1.9CDTi 150LE. Hát elég nagyot csalódtam benne, és ha hazamegyünk megcsináltatom, és el is adom. Annak a helyére kell egy autó. Addig meg marad a passat. Kimondott autó nincs, csak érdeklődök, eegyáltalán mit érdemes nézni egyáltalán, meg mire kell odafigyelni vásárláskor.



Szívocsonk-állító pillangószelep az E46-ban is van (2002 után), és itt is ugyanúgy hajlamos beszakadni, majd végigbulizni a motor minden részén, hacsak ki nem szeded, mint azt a legtöbb fanatikus is teszi itt az oldalon . Csak azért írom, nehogy belefuss ugyanabba a hibába még1x...

Alesi Elküldve: 2012-07-19 11:02 Autóvásárlás

pati2337 írta:
Alesi írta:
pati2337 írta: Kedves BMW-sek!

Új vagyok még itt a fórumon, és szeretnék BMW-t vásárolni. Érdeklődnék az e39, és az e 46-os típusokról. Ezek számomra a szóba jöhető autók, ami a keretbe (7-8 e euro) belefér. Milyen típushibái vannak ezeknek az autóknak? Mire érdemes odafigyelni vásárláskor? Melyik motorok a legjobbak, és az elkerülendőbbek?

A hozzászólásokat, és a segítséget előre is köszönöm!

Üdv.


Én annyit fűznék ehhez hozzá, hogy 7-8e EUR kategóriából nagy eséllyel főleg olyan dízeleket találni, amik rövid időn belül magas szervízszámlával szopatnak meg.

Én a helyedben (ha nem fontos a teljesítmény) valami 4 hengeres benzinest keresnék (316i, 318i)...


Ausztriában is ugyan ez a dolog számít? Mi az hogy drága szervízszámla, mert most egy 2.5-ös passatom van, és arra is ugyan ezt mondták, de az autónak semmi baja sincs, pedig mindenki lehurrogja. Tehát te mindenképpen benzinest ajánlanál? Ha esetleg nagyobb benzinest nézek arra is számít a dízeles sztori?



Véleményem szerint itt nem a dízelséggel van baj, hanem az árkategóriával. És igen, szerintem ez Ausztriára is igaz, legalábbis Németországban az olcsó húsnak ugyanolyan híg a leve.

Nem mondom, hogy semmi esélyed egy jó autót kifogni ennyiért, de a kockázatot nagyban csökkenti, ha több pénzed van, vagy ha olyan motort választasz, ami relatíve igénytelen, és nagyobb, fiatalabb kínálatból is tudsz válogatni. A benzinesek általában kevésbé hibagyanúsak, mint a dízelek (már csak az általános jobb állapot, kevesebb km miatt is), de ha nagyot választasz, akkor már lehet, hogy a fogyasztás különbség miatt mégis a dízel éri meg jobban (attól függ mennyit mész).

A 2,5TDI Volkswagen motor valóban egy elég rizikós konstrukció, van ismerősöm aki tudna mesélni, ha nálad hibátlannak bizonyult, akkor lehet nagy mázlista vagy, így vehetsz bármit

Ha van esetleg már konkrét kiszemelted, akkor linkeld be ide, biztos többen is szívesen írnak véleményt!

Alesi Elküldve: 2012-07-18 14:49 Autóvásárlás

pati2337 írta: Kedves BMW-sek!

Új vagyok még itt a fórumon, és szeretnék BMW-t vásárolni. Érdeklődnék az e39, és az e 46-os típusokról. Ezek számomra a szóba jöhető autók, ami a keretbe (7-8 e euro) belefér. Milyen típushibái vannak ezeknek az autóknak? Mire érdemes odafigyelni vásárláskor? Melyik motorok a legjobbak, és az elkerülendőbbek?

A hozzászólásokat, és a segítséget előre is köszönöm!

Üdv.


Én annyit fűznék ehhez hozzá, hogy 7-8e EUR kategóriából nagy eséllyel főleg olyan dízeleket találni, amik rövid időn belül magas szervízszámlával szopatnak meg.

Én a helyedben (ha nem fontos a teljesítmény) valami 4 hengeres benzinest keresnék (316i, 318i)...

Alesi Elküldve: 2012-07-11 09:26 manuális váltó

Jelentem az váltóolajcsere utáni akadozó váltás csodával határos módon magától megjavult, a váltóm megint normális, nem akadozik. Hogy mi a halálért volt az az 5 nap rosszalkodás, azt nem tudom (talán össze kellett szokniuk).
Köszönöm mindenkinek, aki itt segített nekem!

Alesi Elküldve: 2012-07-11 09:23 manuális váltó

lorand007 írta: Tiszteletem, eredeti bmw valto olaj 2,5 liter lenne 50000 huf, aszem nem gyari kerul bele, max cserelem 2 evente


Mátyás Attilától rendelhetsz nem gyári, de hozzávaló olajat! Asszem 2500 HUF/l volt, de erre most nem esküdnék meg.

Alesi Elküldve: 2012-07-06 08:56 Most vettem BMW-t

Pistamann írta:
csatis1 írta:
YELLOW írta:
Pistamann írta:
jokerface írta: A kartergázszüröt ebben a pillanatban cseréld ki

Az elöregedett,eltömődött szürö kinyírja a turbódat,mivel nem engedi a turbóhoz a megfelelö olajkenést.
Hogy okozhat e kellemetlen kipufogószagot? Meglehet,de a katalizátor is játszhat benne szerepet. Azt is jó lenne kitisztíttatni.


Szia.

Még mindig küzdök a kipufogószaggal. Enyhült a dolog a kartergáz szűrő cseréjével. De még van. Ráadásul valahogy bejön az utastérbe is. Állítólag a kipuff oldalon nincs szívárgás. Vagy korom.

Van valami tipped?


ha az utastérbe is bemyeg, akkor azt szokták mondani, hogy a flexicső, ami a leömlő és a cső között van, az szokott behalni.


Ezt csak megerősíteni tudom saját tapasztalatból. A flexicsövet cserélnem kellett, aztán a kipufogószag is megszűnt.


Ez ok. Én is erre gondoltam amikor elvittem kipufogóshoz. De elég meggyőzően mondta, hogy nem hall szivárgást és nem lát kormot. (mondjuk le van gyárilag takarva) Mellesleg ha a légkondi megy vagy egyszerűen fent van minden ablak akkor nem jön be szag...venti mondjuk megy. esetleg a belső keringetés miatt nem jön be?


A flexicső nekem elég durva csörgő hangot is adott alapjáraton, az elég észrevehető lenne, ha ez lenne a baja!

Alesi Elküldve: 2012-07-03 10:02 Füstprobléma!

Coyote írta:
YELLOW írta:

nem tudom a tiédben van-e rézecskeszűrő, de lehet az tisztult. azoknak jót tesz a hosszú táv és a terhelés. illetve szerint normális. mondjuk havernak, egy mazda5-ből kivették a DPF szűrőt, neki azután csinált így, nem észrevehető, de látni.


Igen, a "kikormolást" sokszor hallottam már, de én alapból kétnaponta 100km-t ingázok Siófok-Fehérvár között, úgyhogy a kikormolás szinte folyamatos. Persze az nem kérdéses, hogy ez a tortúra keményebb volt. Fater dízelei mindig jobban mentek egy ilyen nyaralás után.


Nem csak E90-től van részecskeszűrő?

Alesi Elküldve: 2012-06-28 10:50 manuális váltó

zoliika írta:
Alesi írta:
YELLOW írta:
Alesi írta: Lenne egy érdekes problémám: most volt nagyszervízen az autó és többek között a váltóolajat is kicserélték. A szervíz után az első két napban olyan volt a váltóm, mintha kicserélték volna, halál pontosan és könnyen vett minden fokozatot...ez tartott az ominózus 2 napig, azóta (kb 1 hete) meg érzésre talán még rosszabb mint volt, főleg az 1-es.

Mitől lehet ez?



tudom nem érdekel a válaszom, de valszeg sima manuális váltóolajat tettek bele. nem a gyári MTF-LT-t. nekem dettó.


De-de, amikor segítesz (nem csak nekem, másoknak is) akkor maximálisan érdekel!

M_Attilától rendeltem az olajat, üzenetben azt írtam neki, MTF-LT-t küldjön, amit küldött, arra nem ez volt írva, hanem 75W90 asszem. Feltűnt, de nem akartam más szakértelmét megkérdőjelezni...akkor ez történt, amit írtok?

Ha jól tudom akkor Attiláék nagy kiszerelésben veszik és "fejtik" ezt az olajat.Nekem Ők cserélték és ahogy írtam semmi problémám a váltóvalEredeti csomagolású volt a flakon?




Igen eredeti, 2db 1l-es flakon volt! Felhívtam Attilát, azt mondja mindbe eddig ilyen olajat tettek, és nem volt gond... nemtudom, most vagy teszek egy próbát olajcserével, vagy hagyom igy, és hátha jobb lesz.

Alesi Elküldve: 2012-06-28 10:49 manuális váltó

YELLOW írta:
Alesi írta:
YELLOW írta:
Alesi írta: Lenne egy érdekes problémám: most volt nagyszervízen az autó és többek között a váltóolajat is kicserélték. A szervíz után az első két napban olyan volt a váltóm, mintha kicserélték volna, halál pontosan és könnyen vett minden fokozatot...ez tartott az ominózus 2 napig, azóta (kb 1 hete) meg érzésre talán még rosszabb mint volt, főleg az 1-es.

Mitől lehet ez?



tudom nem érdekel a válaszom, de valszeg sima manuális váltóolajat tettek bele. nem a gyári MTF-LT-t. nekem dettó.


De-de, amikor segítesz (nem csak nekem, másoknak is) akkor maximálisan érdekel!

M_Attilától rendeltem az olajat, üzenetben azt írtam neki, MTF-LT-t küldjön, amit küldött, arra nem ez volt írva, hanem 75W90 asszem. Feltűnt, de nem akartam más szakértelmét megkérdőjelezni...akkor ez történt, amit írtok?


én ahogy figyeltem, az MTF-LT olajak, MTF-LT2 - MTF-LT5-ig 75w-80-as igazából nem kéne ekkora különbséget okoznia a 80 helyett 90-es értéknek. viszont az tény, hogy én SMX-S-et raktam bele, ami szintén 75w-90 és nem az igazi. bár már sokat alakult. de a gyári olajhoz képest teljesen más volt az állaga, ahogy figyeltem. már bánom, hogy leengedtem a tiszta olajam.
azt nem feltételezném, hogy Atti átvágott volna...


Az átvágást azt én sem feltételezem, rendes srácnak tűnik Attila, csak ez az utolsó bizniszünk nem sikerült túl jól (először rossz címre küldte a csomagot, most meg ez...). Én azért ezt inkább nem hagynám benne, a kellemetlen kapcsolási érzet nem gondolnám, hogy véletlen, nem hiszem hogy jót tesz a váltónak.

Alesi Elküldve: 2012-06-28 10:29 manuális váltó

YELLOW írta:
Alesi írta: Lenne egy érdekes problémám: most volt nagyszervízen az autó és többek között a váltóolajat is kicserélték. A szervíz után az első két napban olyan volt a váltóm, mintha kicserélték volna, halál pontosan és könnyen vett minden fokozatot...ez tartott az ominózus 2 napig, azóta (kb 1 hete) meg érzésre talán még rosszabb mint volt, főleg az 1-es.

Mitől lehet ez?



tudom nem érdekel a válaszom, de valszeg sima manuális váltóolajat tettek bele. nem a gyári MTF-LT-t. nekem dettó.


De-de, amikor segítesz (nem csak nekem, másoknak is) akkor maximálisan érdekel!

M_Attilától rendeltem az olajat, üzenetben azt írtam neki, MTF-LT-t küldjön, amit küldött, arra nem ez volt írva, hanem 75W90 asszem. Feltűnt, de nem akartam más szakértelmét megkérdőjelezni...akkor ez történt, amit írtok?

Közbe beugrott, Valvoline márkájú volt az olaj. Rágugliztam, az első ami beugrott egy angol Subaru fórum, ahol ugyanilyen hibáról számol be valaki (1-es akadozik az új olajjal).

Alesi Elküldve: 2012-06-28 08:57 manuális váltó

Lenne egy érdekes problémám: most volt nagyszervízen az autó és többek között a váltóolajat is kicserélték. A szervíz után az első két napban olyan volt a váltóm, mintha kicserélték volna, halál pontosan és könnyen vett minden fokozatot...ez tartott az ominózus 2 napig, azóta (kb 1 hete) meg érzésre talán még rosszabb mint volt, főleg az 1-es.

Mitől lehet ez?

Alesi Elküldve: 2012-06-27 11:19 Az E46 Üzembentartási költsége.

Coyote írta: Elkészültem a saját kis szervíznaplómmal. Az eredmények:

Az autó 13 hónapja van meg, és 1 069 131 Ft-ot költöttem rá eddig, ebben nincs benne az üzemanyag ami 36 000 km-re és 6,3-as fogyasztásra, átlagosan 400 Ft/literrel számolva 907 000 Ft (2 268 liter gázolaj)

Az 1 069 131 Ft részletei:
- 222 991 Ft hibajavításra (pl. elromlott az izzításvezérlő, de ide számoltam a lengéscsillapítókat is). Ebből az összegből 94 231 Ft motorral kapcsolatos (termosztát, izzításvezérlő)
- 361 730 Ft normál karbantartásra (pl. olajcserék, szűrőcserék, fékcsere, gumik cseréje)
- 82 607 Casco biztosításra (a cascot is autófüggőnek, és extra költségnek veszem, mert nem kötelező)
- 401 803 Ft (a maradék) olyan számomra fontos, de másnak talán lényegtelen dolgokra ment el, mint a Dension kiegészítő, a porral oltó, az alubetétek, az angel eyes, az M kormány, a bőröztetés, stb.

Kiegészítő gondolat:
Szóval, a "szar szemét, mocskos drága" dízelmotor miatt 94 231 Ft-ot kellett fizetnem. Mivel 6,3-at evett, ami 907 000 Ft (400 Ft-os átlagárral) akkor ha ugyanennyibe került volna a benzin, de 1 literrel többet eszik, azaz 7,3-at benzinből, akkor 1 051 200 Ft-ot kellett volna fizetnem. A különbség bőven betakarja a karbantartás árát, és a 7,3-as benzinfogyasztással nagyon jóindulatú voltam, illetve nem vettem figyelembe, hogy 345 Ft-ért tankolok havonta egyszer, mert ugye gázolajat lehet szerezni...

Remélem tanulságos. Ha kérdésetek van, hajrá!






Nekem van

Futóműben mi ment tönkre és mennyiért?

Alesi Elküldve: 2012-06-27 10:54 angel eye

csbalu írta:
jons írta:
csbalu írta:
Ha ez egy gyari lampa, es mukodik is, akkor biztos nem hozod el 50EUR-ert, inkabb 300-ert, utangyartott lampaval meg szerintem ne probalkozz.
En ilyet vennek, ha most kene vennem:
http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-...3533wt_825


http://www.ebay.com/itm/4-X-BM...mp;vxp=mtr

http://www.ebay.com/itm/BMW-An...mp;vxp=mtr








Köszi!

Ahogy nézem ezek projektoros lámpához valók. Van különbség a 2 között átmérőben?


Igen, határozottan van különbség, úgyhogy erre nagyon figyelj oda, amikor megveszed!

Alesi Elküldve: 2012-06-26 20:04 angel eye

csbalu írta:
Alesi írta:
csbalu írta:
jons írta:
csbalu írta: Ti melyik AE-t javasoljátok? Nem szeretnék olyat ami bazárian néz ki. A legjobb a gyári lenne de sokba kerül 2 gyári AE-s lámpa.


Gyárilag nincs e46-os angel. Választhatsz ccfl-t és ledeset is. Nem lesz "bazári". Mitől lenne?

Én a CCFL-t venném, mert nekem az van. Vagy olyat, mint Beronak van. Brutál erős ledes...




Pont az nem szeretném, hogy erős legyen. És nem akarom hogy olyan nagyon fehér legyen mert nincs xenonom és nem is szeretnék.
http://data.motor-talk.de/data...-61476.jpg
Valami ilyet szeretnék, semmiképp nem kört, hanem ilyen "félkört"
Tippek ötletek? Kinek mi van pontosan hol vette? Segítsetek legyetek szívesek.
Szerintem volt gyárilag AE de csak a 2005-ösökben, onnét gondolom hogy szomszédomnak van egy teljesen gyári 2005ös 325xi-je és abban is van AE, nem hiszem hogy utólag rakatta bele, mert a tankoláson kívül nem nagyon foglalkozik a kocsival.


E46-bol 100%, hogy nincs gyari AE, ha nem a szomszed rakta bele, akkor lehet mar ugy vette! Szerintem amit linkeltel, a "halogen" szinu, ez nez ki "leggyaribbnak", CCFL-bol meg nem lattam, csak jegfeheret (enyemben is ilyen van), led-bol viszont lattam ugyanilyet eBay-en. Ha meg nem xenon-os a gep, akkor foleg ez a javallott, nekem lathatoan elut az AE a tompitott szinetol (azert boven turheto).



Köszi a tippeket. Az a baj hogy E-bay-en csak komplett fényszórót találok ilyen halogén színű AE-vel. De még keresgetek, csak 5 perce nézem.
Ez mondjuk így tokkal vonóval megérne egy 50 Eurot. Nem is projektoros az enyém és egy csapásra lenne benne AE is.
http://www.ebay.de/itm/BMW-E46...500wt_1202


Ha ez egy gyari lampa, es mukodik is, akkor biztos nem hozod el 50EUR-ert, inkabb 300-ert, utangyartott lampaval meg szerintem ne probalkozz.
En ilyet vennek, ha most kene vennem:
http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-...3533wt_825

Alesi Elküldve: 2012-06-26 19:10 angel eye

csbalu írta:
jons írta:
csbalu írta: Ti melyik AE-t javasoljátok? Nem szeretnék olyat ami bazárian néz ki. A legjobb a gyári lenne de sokba kerül 2 gyári AE-s lámpa.


Gyárilag nincs e46-os angel. Választhatsz ccfl-t és ledeset is. Nem lesz "bazári". Mitől lenne?

Én a CCFL-t venném, mert nekem az van. Vagy olyat, mint Beronak van. Brutál erős ledes...




Pont az nem szeretném, hogy erős legyen. És nem akarom hogy olyan nagyon fehér legyen mert nincs xenonom és nem is szeretnék.
http://data.motor-talk.de/data...-61476.jpg
Valami ilyet szeretnék, semmiképp nem kört, hanem ilyen "félkört"
Tippek ötletek? Kinek mi van pontosan hol vette? Segítsetek legyetek szívesek.
Szerintem volt gyárilag AE de csak a 2005-ösökben, onnét gondolom hogy szomszédomnak van egy teljesen gyári 2005ös 325xi-je és abban is van AE, nem hiszem hogy utólag rakatta bele, mert a tankoláson kívül nem nagyon foglalkozik a kocsival.


E46-bol 100%, hogy nincs gyari AE, ha nem a szomszed rakta bele, akkor lehet mar ugy vette! Szerintem amit linkeltel, a "halogen" szinu, ez nez ki "leggyaribbnak", CCFL-bol meg nem lattam, csak jegfeheret (enyemben is ilyen van), led-bol viszont lattam ugyanilyet eBay-en. Ha meg nem xenon-os a gep, akkor foleg ez a javallott, nekem lathatoan elut az AE a tompitott szinetol (azert boven turheto).