autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 1998

státusz ethancole

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2018. június 12. kedd, 17:17


Sziasztok. Néhány napja olyan hangot hallok a sebváltókar illetve a középsőbox alól mintha valami össze akarna akadni vagy összeütne egymással két alkatrész. Fordulatszámtól és sebességtől függetlenül és már egyre gyakrabban. Ma még haza gurultam melóból szép lassan de már nem merem tovább használni. A hardy tárcsa sértetlen és a kardánon sem találok kivetni valót, ezért csak a váltóra gyanakszom. Szoktak ezek szétmenni? 98-as 318i m43b19 e46.:

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (14972 pont) | Hozzászólások: 16171

Elküldve: 2018. március 28. szerda, 18:18


Bitu79 írta:
csabika0810 írta:
norbeet írta: Sziasztok,

Több kérdésem is lenne 2010 E90 LCI manuális 6-os váltóval kapcsolatban.
1. 1-2 sebesség nehezen kapcsolható. Bemelegedés után kicsit könnyebb. Olajcsere megoldhatja ezt a problémát? (170eKM)
2. Váltókar nagyon remeg alapjáraton. Több hozzászólást visszaolvasva talán ez is megoldható viszonylag könnyebben.
3. A 3. fokozat váltásakor ritkán, de főleg elindulás után párszor fémes ütközést érzek a karon, de a sebességet veszi. Találkozott már valaki ilyesmivel?
Egyszer már az is előfordult, hogy kidobta 1-es fokozatból, de akkor nem én vezettem és lehet rosszul rakta sebességbe. Nekem még sosem volt ilyen. Egy szerelőt már kérdeztem és ő azt mondta, hogy ezeknél a szinkron szokott elmenni és akkor már nincs mit tenni cserélni kell a váltót illetve a meglévőt addig használni amíg szét nem pereg.
Vélemények, tanácsok?
Előre is köszönöm az előre mutató hozzászólsáokat.

Üdv!
Nekem teljesen ugyan ez a problémám.
Kicseréltettem a kuplung + lendkereket elötte is csinálta de most rosszabb.
kicseréltettem az olajat is a váltóban Febi váltóolajra, de semmit nem javult.
Szerelő szerint fel kell újítani a váltót mert elment a sebességek között a szinkron.
Szerintetek is ez lehet a probléma?

Szia.Az egyes és kettes az enyémnél is nehezebben kapcsolható hidegen(télen),bemelegedés után már okés.Az tuti normális.A többire nem írok semmit nagyon,mert nem vagyok szerelő.A sebesség kidobás nálam is előfordult már tolatásnál,mert nem rendesen toltam a helyére a kart szerintem.Ez hidegen fordult elő ugyanúgy párszor.Az enyémben pedig csak 108 000 km van...


nekem a gyári váltóolajjal semmi ilyen baja nem volt.
majd Castrol SMX-S manuális váltóolajjal akadt az 1-ből 2-be váltás hidegen. majd kb pár 10 ezer km után meguntam és ment bele ARAL 22 ATF automata váltóolaj, és a hiba megszűnt. helyette rükibe nehezen rakás jött hidegen. de ez az első rükibe váltást jelenti, ahogy a garázsból állok ki. szóval én bánom, hogy a gyári olajat leengedtem belőle annak idején. azért akartam cserélni, mert nekem szokatlan volt a váltás, azt hittem ez probléma, de közben ez ilyen. mármint hogy nem olyan, mint egy elsőkerekes autónál.

Bitu79
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 6% (44 pont) | Hozzászólások: 674

Elküldve: 2018. március 28. szerda, 04:13


csabika0810 írta:
norbeet írta: Sziasztok,

Több kérdésem is lenne 2010 E90 LCI manuális 6-os váltóval kapcsolatban.
1. 1-2 sebesség nehezen kapcsolható. Bemelegedés után kicsit könnyebb. Olajcsere megoldhatja ezt a problémát? (170eKM)
2. Váltókar nagyon remeg alapjáraton. Több hozzászólást visszaolvasva talán ez is megoldható viszonylag könnyebben.
3. A 3. fokozat váltásakor ritkán, de főleg elindulás után párszor fémes ütközést érzek a karon, de a sebességet veszi. Találkozott már valaki ilyesmivel?
Egyszer már az is előfordult, hogy kidobta 1-es fokozatból, de akkor nem én vezettem és lehet rosszul rakta sebességbe. Nekem még sosem volt ilyen. Egy szerelőt már kérdeztem és ő azt mondta, hogy ezeknél a szinkron szokott elmenni és akkor már nincs mit tenni cserélni kell a váltót illetve a meglévőt addig használni amíg szét nem pereg.
Vélemények, tanácsok?
Előre is köszönöm az előre mutató hozzászólsáokat.

Üdv!
Nekem teljesen ugyan ez a problémám.
Kicseréltettem a kuplung + lendkereket elötte is csinálta de most rosszabb.
kicseréltettem az olajat is a váltóban Febi váltóolajra, de semmit nem javult.
Szerelő szerint fel kell újítani a váltót mert elment a sebességek között a szinkron.
Szerintetek is ez lehet a probléma?

Szia.Az egyes és kettes az enyémnél is nehezebben kapcsolható hidegen(télen),bemelegedés után már okés.Az tuti normális.A többire nem írok semmit nagyon,mert nem vagyok szerelő.A sebesség kidobás nálam is előfordult már tolatásnál,mert nem rendesen toltam a helyére a kart szerintem.Ez hidegen fordult elő ugyanúgy párszor.Az enyémben pedig csak 108 000 km van...


Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2018. március 28. szerda, 04:15

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz csabika0810

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 12

Elküldve: 2018. március 27. kedd, 19:58


norbeet írta: Sziasztok,

Több kérdésem is lenne 2010 E90 LCI manuális 6-os váltóval kapcsolatban.
1. 1-2 sebesség nehezen kapcsolható. Bemelegedés után kicsit könnyebb. Olajcsere megoldhatja ezt a problémát? (170eKM)
2. Váltókar nagyon remeg alapjáraton. Több hozzászólást visszaolvasva talán ez is megoldható viszonylag könnyebben.
3. A 3. fokozat váltásakor ritkán, de főleg elindulás után párszor fémes ütközést érzek a karon, de a sebességet veszi. Találkozott már valaki ilyesmivel?

Egyszer már az is előfordult, hogy kidobta 1-es fokozatból, de akkor nem én vezettem és lehet rosszul rakta sebességbe. Nekem még sosem volt ilyen. Egy szerelőt már kérdeztem és ő azt mondta, hogy ezeknél a szinkron szokott elmenni és akkor már nincs mit tenni cserélni kell a váltót illetve a meglévőt addig használni amíg szét nem pereg.

Vélemények, tanácsok?

Előre is köszönöm az előre mutató hozzászólsáokat.




Üdv!
Nekem teljesen ugyan ez a problémám.
Kicseréltettem a kuplung + lendkereket elötte is csinálta de most rosszabb.
kicseréltettem az olajat is a váltóban Febi váltóolajra, de semmit nem javult.
Szerelő szerint fel kell újítani a váltót mert elment a sebességek között a szinkron.
Szerintetek is ez lehet a probléma?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (14972 pont) | Hozzászólások: 16171

Elküldve: 2016. december 05. hétfő, 15:04


norbeet írta: Sziasztok,

Több kérdésem is lenne 2010 E90 LCI manuális 6-os váltóval kapcsolatban.
1. 1-2 sebesség nehezen kapcsolható. Bemelegedés után kicsit könnyebb. Olajcsere megoldhatja ezt a problémát? (170eKM)
2. Váltókar nagyon remeg alapjáraton. Több hozzászólást visszaolvasva talán ez is megoldható viszonylag könnyebben.
3. A 3. fokozat váltásakor ritkán, de főleg elindulás után párszor fémes ütközést érzek a karon, de a sebességet veszi. Találkozott már valaki ilyesmivel?

Egyszer már az is előfordult, hogy kidobta 1-es fokozatból, de akkor nem én vezettem és lehet rosszul rakta sebességbe. Nekem még sosem volt ilyen. Egy szerelőt már kérdeztem és ő azt mondta, hogy ezeknél a szinkron szokott elmenni és akkor már nincs mit tenni cserélni kell a váltót illetve a meglévőt addig használni amíg szét nem pereg.

Vélemények, tanácsok?

Előre is köszönöm az előre mutató hozzászólsáokat.


hát ha valaki folyamatosan a váltókaron pihenteti a kezét, az valóban nem tesz jót a szinkrongyűrűknek. bár ha minden igaz 1-es fokozatban való akadást nem okozhat, mert ott nincs, de ebben nem vagyok biztos.
olajcsere esetleg segíthet, de célszerű a BMW-től megvenni a belevalót. különben rosszabb lehet hideg időben.
ha remeg a kar, vagy nagyon lötyögős, azt is kopás okozhatja, a váltókartartó és rudazat környékén. E46-nál van ehhez javító készlet, gyanítom E90-nél is van.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2009

státusz norbeet

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2016. december 05. hétfő, 14:31


Sziasztok,

Több kérdésem is lenne 2010 E90 LCI manuális 6-os váltóval kapcsolatban.
1. 1-2 sebesség nehezen kapcsolható. Bemelegedés után kicsit könnyebb. Olajcsere megoldhatja ezt a problémát? (170eKM)
2. Váltókar nagyon remeg alapjáraton. Több hozzászólást visszaolvasva talán ez is megoldható viszonylag könnyebben.
3. A 3. fokozat váltásakor ritkán, de főleg elindulás után párszor fémes ütközést érzek a karon, de a sebességet veszi. Találkozott már valaki ilyesmivel?

Egyszer már az is előfordult, hogy kidobta 1-es fokozatból, de akkor nem én vezettem és lehet rosszul rakta sebességbe. Nekem még sosem volt ilyen. Egy szerelőt már kérdeztem és ő azt mondta, hogy ezeknél a szinkron szokott elmenni és akkor már nincs mit tenni cserélni kell a váltót illetve a meglévőt addig használni amíg szét nem pereg.

Vélemények, tanácsok?

Előre is köszönöm az előre mutató hozzászólsáokat.

elgeri
autója adatai
Széria: 1
Típus: E81
Kivitel: 3ajtos
Modell: 116i 1.6
Évjárat: 2008

státusz elgeri

Fórumlakó

Elismertség: 5% (14 pont) | Hozzászólások: 262

Elküldve: 2016. február 10. szerda, 11:49


zsombi1987 írta: Sziasztok!

Egy elég érdekes hiba jelenséggel kapcsolatban keresem a megoldást.

A kocsi: F20 2012-es 118D 6 sebességes manuál. valós 42.000KM!

Szóval a hiba a következő: lámpához begurulok, üres, indulás 1-es és csatt kidobja üresbe.. Ezt mostanában elég gyakran eljátsza kb. 10ből 1x. De van h napokig semmi...

Természetesen kuplung rendesen benyomva, diagnosztika nem mutatott hibát!



Huu, ez rosszul hangzik!

Amikor számomra új volt a kocsi (kétszer ekkora futásteljesítménnyel), akkor kb. 2x jártam én is így, de akkor arra a következtetésre jutottam, hogy nem tettem be rendesen sebességbe a kart. Szerencsére nekem többet nem jött elő!


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 325Ci
Évjárat: 2003

státusz zsombi1987

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 11

Elküldve: 2016. február 10. szerda, 11:28


Sziasztok!

Egy elég érdekes hiba jelenséggel kapcsolatban keresem a megoldást.

A kocsi: F20 2012-es 118D 6 sebességes manuál. valós 42.000KM!

Szóval a hiba a következő: lámpához begurulok, üres, indulás 1-es és csatt kidobja üresbe.. Ezt mostanában elég gyakran eljátsza kb. 10ből 1x. De van h napokig semmi...

Természetesen kuplung rendesen benyomva, diagnosztika nem mutatott hibát!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (14972 pont) | Hozzászólások: 16171

Elküldve: 2016. január 22. péntek, 10:06


tusi_ írta:
YELLOW írta:
tusi_ írta: http://www.motor-talk.de/forum...50213.html

nemetul tudoknak ajanlom. Mindenki szenved tole, mind1 mit cserelsz, akkor is ilyen. Meg kell szokni. Allitolag az F30-ban mar javitottak.


akkor ideje volt, éppen időben, csak pár szériát gyártottak így
én viszont most is cak azt tudom mondani, hogy az ATF olaj óta egyszer sema kadt 1-esben, vagyis mindig sikerült könnyen betenni oda. manuál olajjal nekem is rosszalkodott.


Nekem nagyon ritkan csinalja, de akkor hidegen-melegen tokmind1 mi van odakünn. A bosszanto csak az, hogy MINDIG piros lampanal, nem a garazsban, nem parkolasnal... csakis a piros lampanal. Lehet hogy lampa lazas, megpedig piroslampalazas


hát nem tudom... szerencsére ilyen még nem fordult elő. mondom mindig a kiállási ceremónia közben csinálja, van hogy közben 2-3x is. mert ugye garázsból kiállás 1. aztán kiszállok ajtót bezárni. onnan tolatva ki az utcára az udvarról 2. majd kiszállok a kaput bezárni, aztán kapu elől kitolatni 3. volt már ilyen is. de csak a rüki. amikor az 1-es rosszalkodottm az az első 1-es kapcsoláskor történt, pedig akkor is 1-esben állt az autó előtte. mondom ATF olaj óta, a rüki csinálja néha. sokat nem megyek az autóba, de sokszor megyek. eddig az arány, olyan 15-20% amikor csinálja a fent leírt esetekben valamikor.

státusz tusi_

Törzsvendég

Elismertség: 4% (7 pont) | Hozzászólások: 152

Elküldve: 2016. január 22. péntek, 09:22


YELLOW írta:
tusi_ írta: http://www.motor-talk.de/forum...50213.html

nemetul tudoknak ajanlom. Mindenki szenved tole, mind1 mit cserelsz, akkor is ilyen. Meg kell szokni. Allitolag az F30-ban mar javitottak.


akkor ideje volt, éppen időben, csak pár szériát gyártottak így
én viszont most is cak azt tudom mondani, hogy az ATF olaj óta egyszer sema kadt 1-esben, vagyis mindig sikerült könnyen betenni oda. manuál olajjal nekem is rosszalkodott.


Nekem nagyon ritkan csinalja, de akkor hidegen-melegen tokmind1 mi van odakünn. A bosszanto csak az, hogy MINDIG piros lampanal, nem a garazsban, nem parkolasnal... csakis a piros lampanal. Lehet hogy lampa lazas, megpedig piroslampalazas

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (14972 pont) | Hozzászólások: 16171

Elküldve: 2016. január 21. csütörtök, 18:42


tusi_ írta: http://www.motor-talk.de/forum...50213.html

nemetul tudoknak ajanlom. Mindenki szenved tole, mind1 mit cserelsz, akkor is ilyen. Meg kell szokni. Allitolag az F30-ban mar javitottak.


akkor ideje volt, éppen időben, csak pár szériát gyártottak így
én viszont most is cak azt tudom mondani, hogy az ATF olaj óta egyszer sema kadt 1-esben, vagyis mindig sikerült könnyen betenni oda. manuál olajjal nekem is rosszalkodott.

státusz tusi_

Törzsvendég

Elismertség: 4% (7 pont) | Hozzászólások: 152

Elküldve: 2016. január 21. csütörtök, 16:49


http://www.motor-talk.de/forum...50213.html

nemetul tudoknak ajanlom. Mindenki szenved tole, mind1 mit cserelsz, akkor is ilyen. Meg kell szokni. Allitolag az F30-ban mar javitottak.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Zoli33

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 7

Elküldve: 2016. január 21. csütörtök, 14:58


YELLOW írta:
p1tyeszka írta:
YELLOW írta:
p1tyeszka írta:
Zoli33 írta:
YELLOW írta:
Zoli33 írta: Sziasztok!

Van egy kis gondom a váltóval, hidegen nehezen veszi az 1-est és a rükvercet, egyszerűen megakad és nem lehet betolni sebességbe. Amikor egyesbe próbálom benyomni, és nem megy be hanem 3/4 úton megakad azt vettem észre hogy kicsit mozdítja az autót, pedig a kuplung tökig kivan nyomva. Ha így akad akkor előbb be kell rakni 3-4 be aztán simán veszi az 1-est is, ha kicsit melegszik a kocsi akkor megszűnik a hiba. Mi lehet ez?


kicsit kellene csak visszaolvasni. első körben cserélj olajat. nekem manuális váltóolaj miatt csinálta. lehet korábban cserélte valaki. vagy ATF olajat tegyél bele, vagy a legjobb, ha gyárit szerzel bele. ha ez nem oldja meg, akkor lehet tovább menni.


Bocsánat azt elfelejtettem írni, hogy a váltóolaj cserén már túl vagyok, gyári ment bele de nem segített. Ma ki lett cserélve a munkahenger, a régi kb 1,5 cm-el rövidebb volt mint az új, de ez sem oldotta meg. Attól tartok magában a váltóban lesz valami gond.


ugyanez van nálam is, hiába a gyári olaj...


én nem tudom, nekem a gyári olajjal jó volt. lecseréltem, mert hülye voltam, mondom nincs örökéletű olaj, nem árt neki. Castrol ajánlását tettem bele, SMX-S manuális olajat. na onnan kezdődtek főként a kapcsolási gondok, ez a tipikus 1-es fokozat. nem mindig, és főként hideg időben volt jellemző. áthúzva kettesbe, majd vissza, már oké volt.
sokáig húztam, míg beletettem az ATF olajat, amit külföldi oldalakon is sokan írtak, hogy a manuális olajakkal ilyet tapasztaltak. mondom állagra a gyári olaj is kifejezetten ATF szerű, a színét leszámítva.
nos az ATF-el megszűnt az akadó 1-es, azóta egyáltalán nem volt, minden váltás olyan sokkal jobb lett. viszont ez meg rükibe rakásnál csinálja. mióta benne van az ATF, kb 3 hónapja, azóta kb 4-5x csinálta a rüki akadást, azt is akkor, amikor több napos állás után a garázsból álltam ki. tezsem hozzá, hogy mindig sebességben hagyom az autót, ami esetemben az 1-es fokozat. (keresztfater mindig úgí hagyja, abban, amiben el fog majd indulni. én azért nem teszem, hogy gyújtásnál ne világíjjon' rögtön nekem a lámpa hátul.)
forcsa, mert van, hogy nagyobb hidegben sincs semmi gond. tehát nem tudom már hőfokhoz sem kötni.
viszont lehet ebben valami, hogy 1-esben van hagyva és utána tenném rükibe. lehet kipróbálom ezt a rükiben hagyást.
nekem nem sok km van benne, bár inkább városi autó, de nem hiszem, hogy a váltónak már baja kéne, hogy legyen. nem tartom lehetetlennek, de ezért nem fogok váltót szerelni, bontani, amíg ez a legkisebb bajom vele.


km nálam lassan 150e lesz és az előző tulaj is inkább városozott vele. cserélek egy kuplungot nyár elején majd és jó napot. váltót én se szívesen piszkálnám már csak az anyagiak miatt se...


ennek nincs köze a kuplungoz. hiába dupakuplungolok (mint ugye sok off márkánál ez előfordul, hogy ez segít). ha nyomva tartom rakom rükibe, nem ok. tartom nyomva, betsz 1-be ok, majd rüki is ok. közben kuplung folyamatosan nyomva. ha rükibe próbálom, majd ki, kuplung felenged, majd újra lenyom és megint rüki, akkor sem jó. tehát nem kuplung a baja. mindenképp egy másik fokozatba kell betenni. lehet megpróbálom, hogy üresben hagyom a garázsban (bár félek, ahogy forog a bolygó, lehet elgurul az autó), aztán úgy próbálom.
szinkron gyűrű nem lehet, hisz ott nincs is benne, ha minden igaz. ezért érdekes és rejtélyes.


Ezt találtam még https://www.youtube.com/watch?v=vm7coapL-V4 mondjuk az enyém 6 sebességes, de lehet kicserélem ezeket kis stifteket nem nagy beruházás. Azt továbbra sem értem, hogy mikor nem megy be egyesbe és "erőltetem" akkor miért mozdítja az autót ha kivan nyomva a kuplung és a többi sebességnél miért nem, olyan nincs hogy csak egyesbe nem emel ki, vagy létezik??



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2016. január 21. csütörtök, 14:59

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (14972 pont) | Hozzászólások: 16171

Elküldve: 2016. január 21. csütörtök, 13:12


p1tyeszka írta:
YELLOW írta:
p1tyeszka írta:
Zoli33 írta:
YELLOW írta:
Zoli33 írta: Sziasztok!

Van egy kis gondom a váltóval, hidegen nehezen veszi az 1-est és a rükvercet, egyszerűen megakad és nem lehet betolni sebességbe. Amikor egyesbe próbálom benyomni, és nem megy be hanem 3/4 úton megakad azt vettem észre hogy kicsit mozdítja az autót, pedig a kuplung tökig kivan nyomva. Ha így akad akkor előbb be kell rakni 3-4 be aztán simán veszi az 1-est is, ha kicsit melegszik a kocsi akkor megszűnik a hiba. Mi lehet ez?


kicsit kellene csak visszaolvasni. első körben cserélj olajat. nekem manuális váltóolaj miatt csinálta. lehet korábban cserélte valaki. vagy ATF olajat tegyél bele, vagy a legjobb, ha gyárit szerzel bele. ha ez nem oldja meg, akkor lehet tovább menni.


Bocsánat azt elfelejtettem írni, hogy a váltóolaj cserén már túl vagyok, gyári ment bele de nem segített. Ma ki lett cserélve a munkahenger, a régi kb 1,5 cm-el rövidebb volt mint az új, de ez sem oldotta meg. Attól tartok magában a váltóban lesz valami gond.


ugyanez van nálam is, hiába a gyári olaj...


én nem tudom, nekem a gyári olajjal jó volt. lecseréltem, mert hülye voltam, mondom nincs örökéletű olaj, nem árt neki. Castrol ajánlását tettem bele, SMX-S manuális olajat. na onnan kezdődtek főként a kapcsolási gondok, ez a tipikus 1-es fokozat. nem mindig, és főként hideg időben volt jellemző. áthúzva kettesbe, majd vissza, már oké volt.
sokáig húztam, míg beletettem az ATF olajat, amit külföldi oldalakon is sokan írtak, hogy a manuális olajakkal ilyet tapasztaltak. mondom állagra a gyári olaj is kifejezetten ATF szerű, a színét leszámítva.
nos az ATF-el megszűnt az akadó 1-es, azóta egyáltalán nem volt, minden váltás olyan sokkal jobb lett. viszont ez meg rükibe rakásnál csinálja. mióta benne van az ATF, kb 3 hónapja, azóta kb 4-5x csinálta a rüki akadást, azt is akkor, amikor több napos állás után a garázsból álltam ki. tezsem hozzá, hogy mindig sebességben hagyom az autót, ami esetemben az 1-es fokozat. (keresztfater mindig úgí hagyja, abban, amiben el fog majd indulni. én azért nem teszem, hogy gyújtásnál ne világíjjon' rögtön nekem a lámpa hátul.)
forcsa, mert van, hogy nagyobb hidegben sincs semmi gond. tehát nem tudom már hőfokhoz sem kötni.
viszont lehet ebben valami, hogy 1-esben van hagyva és utána tenném rükibe. lehet kipróbálom ezt a rükiben hagyást.
nekem nem sok km van benne, bár inkább városi autó, de nem hiszem, hogy a váltónak már baja kéne, hogy legyen. nem tartom lehetetlennek, de ezért nem fogok váltót szerelni, bontani, amíg ez a legkisebb bajom vele.


km nálam lassan 150e lesz és az előző tulaj is inkább városozott vele. cserélek egy kuplungot nyár elején majd és jó napot. váltót én se szívesen piszkálnám már csak az anyagiak miatt se...


ennek nincs köze a kuplungoz. hiába dupakuplungolok (mint ugye sok off márkánál ez előfordul, hogy ez segít). ha nyomva tartom rakom rükibe, nem ok. tartom nyomva, betsz 1-be ok, majd rüki is ok. közben kuplung folyamatosan nyomva. ha rükibe próbálom, majd ki, kuplung felenged, majd újra lenyom és megint rüki, akkor sem jó. tehát nem kuplung a baja. mindenképp egy másik fokozatba kell betenni. lehet megpróbálom, hogy üresben hagyom a garázsban (bár félek, ahogy forog a bolygó, lehet elgurul az autó), aztán úgy próbálom.
szinkron gyűrű nem lehet, hisz ott nincs is benne, ha minden igaz. ezért érdekes és rejtélyes.

p1tyeszka
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2000

státusz p1tyeszka

Újonc

Elismertség: 6% (5 pont) | Hozzászólások: 81

Elküldve: 2016. január 21. csütörtök, 12:42


YELLOW írta:
p1tyeszka írta:
Zoli33 írta:
YELLOW írta:
Zoli33 írta: Sziasztok!

Van egy kis gondom a váltóval, hidegen nehezen veszi az 1-est és a rükvercet, egyszerűen megakad és nem lehet betolni sebességbe. Amikor egyesbe próbálom benyomni, és nem megy be hanem 3/4 úton megakad azt vettem észre hogy kicsit mozdítja az autót, pedig a kuplung tökig kivan nyomva. Ha így akad akkor előbb be kell rakni 3-4 be aztán simán veszi az 1-est is, ha kicsit melegszik a kocsi akkor megszűnik a hiba. Mi lehet ez?


kicsit kellene csak visszaolvasni. első körben cserélj olajat. nekem manuális váltóolaj miatt csinálta. lehet korábban cserélte valaki. vagy ATF olajat tegyél bele, vagy a legjobb, ha gyárit szerzel bele. ha ez nem oldja meg, akkor lehet tovább menni.


Bocsánat azt elfelejtettem írni, hogy a váltóolaj cserén már túl vagyok, gyári ment bele de nem segített. Ma ki lett cserélve a munkahenger, a régi kb 1,5 cm-el rövidebb volt mint az új, de ez sem oldotta meg. Attól tartok magában a váltóban lesz valami gond.


ugyanez van nálam is, hiába a gyári olaj...


én nem tudom, nekem a gyári olajjal jó volt. lecseréltem, mert hülye voltam, mondom nincs örökéletű olaj, nem árt neki. Castrol ajánlását tettem bele, SMX-S manuális olajat. na onnan kezdődtek főként a kapcsolási gondok, ez a tipikus 1-es fokozat. nem mindig, és főként hideg időben volt jellemző. áthúzva kettesbe, majd vissza, már oké volt.
sokáig húztam, míg beletettem az ATF olajat, amit külföldi oldalakon is sokan írtak, hogy a manuális olajakkal ilyet tapasztaltak. mondom állagra a gyári olaj is kifejezetten ATF szerű, a színét leszámítva.
nos az ATF-el megszűnt az akadó 1-es, azóta egyáltalán nem volt, minden váltás olyan sokkal jobb lett. viszont ez meg rükibe rakásnál csinálja. mióta benne van az ATF, kb 3 hónapja, azóta kb 4-5x csinálta a rüki akadást, azt is akkor, amikor több napos állás után a garázsból álltam ki. tezsem hozzá, hogy mindig sebességben hagyom az autót, ami esetemben az 1-es fokozat. (keresztfater mindig úgí hagyja, abban, amiben el fog majd indulni. én azért nem teszem, hogy gyújtásnál ne világíjjon' rögtön nekem a lámpa hátul.)
forcsa, mert van, hogy nagyobb hidegben sincs semmi gond. tehát nem tudom már hőfokhoz sem kötni.
viszont lehet ebben valami, hogy 1-esben van hagyva és utána tenném rükibe. lehet kipróbálom ezt a rükiben hagyást.
nekem nem sok km van benne, bár inkább városi autó, de nem hiszem, hogy a váltónak már baja kéne, hogy legyen. nem tartom lehetetlennek, de ezért nem fogok váltót szerelni, bontani, amíg ez a legkisebb bajom vele.


km nálam lassan 150e lesz és az előző tulaj is inkább városozott vele. cserélek egy kuplungot nyár elején majd és jó napot. váltót én se szívesen piszkálnám már csak az anyagiak miatt se...