bmwsanya
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 316i
Évjárat: 1999

státusz bmwsanya

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2018. július 20. péntek, 16:24


fejtamas79 írta: Sziasztok!

Tanácsot szeretnék kérni milyen olajat (márka, típus) tölthetek a váltóba. 2006-os E91 hatos kézi váltó.

Segítséget előre is köszönöm!


Szia.A váltó jobb oldalán van 1 címke,az határozza meg az olajat hogy milyen színű.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 2006

státusz fejtamas79

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2018. július 12. csütörtök, 19:04


Sziasztok!

Tanácsot szeretnék kérni milyen olajat (márka, típus) tölthetek a váltóba. 2006-os E91 hatos kézi váltó.

Segítséget előre is köszönöm!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz adams22

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 37

Elküldve: 2018. július 06. péntek, 14:45


YELLOW írta:
bmwsanya írta:
adams22 írta: Sziasztok!

Van esetleg valakinek tapasztalata erről a váltó út rövidítőről?
Megéri-e ? Mennyire nehéz beszerelni? vagy esetleg hülyeség az egész?

A link neve

Köszi!


Szia.Nekem volt bent 1 fél évig,mert a gyári már kopott volt,az igaz hogy a váltókar űtja rövidebb lesz de a váltás sokkal nagyobb erőt igényel,meg a szinkron gyűrűk jobban kopnak,meg zajosabb,ha érdekel ingyen adok 1 ilyet nekem már nincs rá szükségem.


a váltás nehézségét a kar hossza tudja befolyásolni, mert ha rövidebb, akkor kisebb az erőkar, azaz nagyobb erővel kell mozgatni a váltókart. de a váltás út rövidítéséhez kis adapter is van, ami egy úgymond köztes darab. az a lényege, hogy kisebb karmozgásra többet mozdul a rudazat.
azért írtam, hogy többféle váltórúd van. van ami a váltás mozgását rövidíti, azaz a csuklógömb alul előrébb áll, de van olyan ahol, maga a váltórúd hossza is rövidebb.
én sem tudtam zöldágra vergődni, meg már nem mozgat ez a mindenféle tuning. sima 1.8 minek ilyenek? attól nem lesz sportautó. "a kevesebb néha több" elvét követem.


Igen alapjában véve elég, csak amikor átülök az e87-ből az e46-ba akkor teljesen más világ a váltás. Sokkal sportosabb az 1-esben..rövidebb, pontosabb is. Egy élmény az enyémhez képest.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (15100 pont) | Hozzászólások: 16290

Elküldve: 2018. július 06. péntek, 09:51


bmwsanya írta:
adams22 írta: Sziasztok!

Van esetleg valakinek tapasztalata erről a váltó út rövidítőről?
Megéri-e ? Mennyire nehéz beszerelni? vagy esetleg hülyeség az egész?

A link neve

Köszi!


Szia.Nekem volt bent 1 fél évig,mert a gyári már kopott volt,az igaz hogy a váltókar űtja rövidebb lesz de a váltás sokkal nagyobb erőt igényel,meg a szinkron gyűrűk jobban kopnak,meg zajosabb,ha érdekel ingyen adok 1 ilyet nekem már nincs rá szükségem.


a váltás nehézségét a kar hossza tudja befolyásolni, mert ha rövidebb, akkor kisebb az erőkar, azaz nagyobb erővel kell mozgatni a váltókart. de a váltás út rövidítéséhez kis adapter is van, ami egy úgymond köztes darab. az a lényege, hogy kisebb karmozgásra többet mozdul a rudazat.
azért írtam, hogy többféle váltórúd van. van ami a váltás mozgását rövidíti, azaz a csuklógömb alul előrébb áll, de van olyan ahol, maga a váltórúd hossza is rövidebb.
én sem tudtam zöldágra vergődni, meg már nem mozgat ez a mindenféle tuning. sima 1.8 minek ilyenek? attól nem lesz sportautó. "a kevesebb néha több" elvét követem.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz adams22

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 37

Elküldve: 2018. július 06. péntek, 08:12


bmwsanya írta:
adams22 írta: Sziasztok!

Van esetleg valakinek tapasztalata erről a váltó út rövidítőről?
Megéri-e ? Mennyire nehéz beszerelni? vagy esetleg hülyeség az egész?

A link neve

Köszi!


Szia.Nekem volt bent 1 fél évig,mert a gyári már kopott volt,az igaz hogy a váltókar űtja rövidebb lesz de a váltás sokkal nagyobb erőt igényel,meg a szinkron gyűrűk jobban kopnak,meg zajosabb,ha érdekel ingyen adok 1 ilyet nekem már nincs rá szükségem.


Akkor nem, maradok a gyárinál köszi!

bmwsanya
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 316i
Évjárat: 1999

státusz bmwsanya

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2018. július 05. csütörtök, 20:44


adams22 írta: Sziasztok!

Van esetleg valakinek tapasztalata erről a váltó út rövidítőről?
Megéri-e ? Mennyire nehéz beszerelni? vagy esetleg hülyeség az egész?

A link neve

Köszi!


Szia.Nekem volt bent 1 fél évig,mert a gyári már kopott volt,az igaz hogy a váltókar űtja rövidebb lesz de a váltás sokkal nagyobb erőt igényel,meg a szinkron gyűrűk jobban kopnak,meg zajosabb,ha érdekel ingyen adok 1 ilyet nekem már nincs rá szükségem.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz adams22

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 37

Elküldve: 2018. július 05. csütörtök, 08:41


YELLOW írta:
adams22 írta: Sziasztok!

Van esetleg valakinek tapasztalata erről a váltó út rövidítőről?
Megéri-e ? Mennyire nehéz beszerelni? vagy esetleg hülyeség az egész?

A link neve

Köszi!


egy időben szemeztem vele, néha eszembe jut. de a kar is rövidebb lesz, vagy csak a váltás mozgás útja lesz rövidebb? mert némelyik a kar hosszát is rövidítik. viszont a könyöklőről a gyári magasságú váltó a kényelmes.


Elivleg csak az út lesz rövidebb, ami jó lenne. Gondolom gyárilag is ilyen hosszú volt az útja. Ehhez képest egy e87 2008-ba olyan rövid hogy néha elkondolkodom valyon bent van-e a helyén.
Ha ráérek egyszer szétszedem a mostanit hogy milyen meg leméregetem. A lötyögésnek mi az okozója? ugyan ez vagy az más téma? Tudom hogy e46 betegség de gondolom gyárilag ennyire nem lötyögött.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (15100 pont) | Hozzászólások: 16290

Elküldve: 2018. július 04. szerda, 20:27


adams22 írta: Sziasztok!

Van esetleg valakinek tapasztalata erről a váltó út rövidítőről?
Megéri-e ? Mennyire nehéz beszerelni? vagy esetleg hülyeség az egész?

A link neve

Köszi!


egy időben szemeztem vele, néha eszembe jut. de a kar is rövidebb lesz, vagy csak a váltás mozgás útja lesz rövidebb? mert némelyik a kar hosszát is rövidítik. viszont a könyöklőről a gyári magasságú váltó a kényelmes.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz adams22

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 37

Elküldve: 2018. július 03. kedd, 11:16


Sziasztok!

Van esetleg valakinek tapasztalata erről a váltó út rövidítőről?
Megéri-e ? Mennyire nehéz beszerelni? vagy esetleg hülyeség az egész?

A link neve

Köszi!

bmwsanya
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 316i
Évjárat: 1999

státusz bmwsanya

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2018. június 28. csütörtök, 17:08


Csá mindenki,nekem is nehezen vette az 1es fokozatot,kicseréltem a kuplung szettet és 1 hétig jobb volt de utánna megint nehezen vette, kicseréltem a váltó kulissza alkatrészeit de semmi javulás.Mondon magamban most már csak automatát veszek legközelebb. 1 év kinlódás után találkoztam 1 szakival aki azt javasolta cseréljek alsó-felső kuplung munkahengert,hiába nem folyik elfárad nem bír eleget tolni, és láss csodát 1 újjal vesz minden fokozatot,most már újra imádom.Remélem tudtam segiteni,próbáljátok ki megéri

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 1998

státusz ethancole

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2018. június 12. kedd, 17:17


Sziasztok. Néhány napja olyan hangot hallok a sebváltókar illetve a középsőbox alól mintha valami össze akarna akadni vagy összeütne egymással két alkatrész. Fordulatszámtól és sebességtől függetlenül és már egyre gyakrabban. Ma még haza gurultam melóból szép lassan de már nem merem tovább használni. A hardy tárcsa sértetlen és a kardánon sem találok kivetni valót, ezért csak a váltóra gyanakszom. Szoktak ezek szétmenni? 98-as 318i m43b19 e46.:

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (15100 pont) | Hozzászólások: 16290

Elküldve: 2018. március 28. szerda, 18:18


Bitu79 írta:
csabika0810 írta:
norbeet írta: Sziasztok,

Több kérdésem is lenne 2010 E90 LCI manuális 6-os váltóval kapcsolatban.
1. 1-2 sebesség nehezen kapcsolható. Bemelegedés után kicsit könnyebb. Olajcsere megoldhatja ezt a problémát? (170eKM)
2. Váltókar nagyon remeg alapjáraton. Több hozzászólást visszaolvasva talán ez is megoldható viszonylag könnyebben.
3. A 3. fokozat váltásakor ritkán, de főleg elindulás után párszor fémes ütközést érzek a karon, de a sebességet veszi. Találkozott már valaki ilyesmivel?
Egyszer már az is előfordult, hogy kidobta 1-es fokozatból, de akkor nem én vezettem és lehet rosszul rakta sebességbe. Nekem még sosem volt ilyen. Egy szerelőt már kérdeztem és ő azt mondta, hogy ezeknél a szinkron szokott elmenni és akkor már nincs mit tenni cserélni kell a váltót illetve a meglévőt addig használni amíg szét nem pereg.
Vélemények, tanácsok?
Előre is köszönöm az előre mutató hozzászólsáokat.

Üdv!
Nekem teljesen ugyan ez a problémám.
Kicseréltettem a kuplung + lendkereket elötte is csinálta de most rosszabb.
kicseréltettem az olajat is a váltóban Febi váltóolajra, de semmit nem javult.
Szerelő szerint fel kell újítani a váltót mert elment a sebességek között a szinkron.
Szerintetek is ez lehet a probléma?

Szia.Az egyes és kettes az enyémnél is nehezebben kapcsolható hidegen(télen),bemelegedés után már okés.Az tuti normális.A többire nem írok semmit nagyon,mert nem vagyok szerelő.A sebesség kidobás nálam is előfordult már tolatásnál,mert nem rendesen toltam a helyére a kart szerintem.Ez hidegen fordult elő ugyanúgy párszor.Az enyémben pedig csak 108 000 km van...


nekem a gyári váltóolajjal semmi ilyen baja nem volt.
majd Castrol SMX-S manuális váltóolajjal akadt az 1-ből 2-be váltás hidegen. majd kb pár 10 ezer km után meguntam és ment bele ARAL 22 ATF automata váltóolaj, és a hiba megszűnt. helyette rükibe nehezen rakás jött hidegen. de ez az első rükibe váltást jelenti, ahogy a garázsból állok ki. szóval én bánom, hogy a gyári olajat leengedtem belőle annak idején. azért akartam cserélni, mert nekem szokatlan volt a váltás, azt hittem ez probléma, de közben ez ilyen. mármint hogy nem olyan, mint egy elsőkerekes autónál.

Bitu79
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 6% (44 pont) | Hozzászólások: 675

Elküldve: 2018. március 28. szerda, 04:13


csabika0810 írta:
norbeet írta: Sziasztok,

Több kérdésem is lenne 2010 E90 LCI manuális 6-os váltóval kapcsolatban.
1. 1-2 sebesség nehezen kapcsolható. Bemelegedés után kicsit könnyebb. Olajcsere megoldhatja ezt a problémát? (170eKM)
2. Váltókar nagyon remeg alapjáraton. Több hozzászólást visszaolvasva talán ez is megoldható viszonylag könnyebben.
3. A 3. fokozat váltásakor ritkán, de főleg elindulás után párszor fémes ütközést érzek a karon, de a sebességet veszi. Találkozott már valaki ilyesmivel?
Egyszer már az is előfordult, hogy kidobta 1-es fokozatból, de akkor nem én vezettem és lehet rosszul rakta sebességbe. Nekem még sosem volt ilyen. Egy szerelőt már kérdeztem és ő azt mondta, hogy ezeknél a szinkron szokott elmenni és akkor már nincs mit tenni cserélni kell a váltót illetve a meglévőt addig használni amíg szét nem pereg.
Vélemények, tanácsok?
Előre is köszönöm az előre mutató hozzászólsáokat.

Üdv!
Nekem teljesen ugyan ez a problémám.
Kicseréltettem a kuplung + lendkereket elötte is csinálta de most rosszabb.
kicseréltettem az olajat is a váltóban Febi váltóolajra, de semmit nem javult.
Szerelő szerint fel kell újítani a váltót mert elment a sebességek között a szinkron.
Szerintetek is ez lehet a probléma?

Szia.Az egyes és kettes az enyémnél is nehezebben kapcsolható hidegen(télen),bemelegedés után már okés.Az tuti normális.A többire nem írok semmit nagyon,mert nem vagyok szerelő.A sebesség kidobás nálam is előfordult már tolatásnál,mert nem rendesen toltam a helyére a kart szerintem.Ez hidegen fordult elő ugyanúgy párszor.Az enyémben pedig csak 108 000 km van...


Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2018. március 28. szerda, 04:15

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz csabika0810

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 12

Elküldve: 2018. március 27. kedd, 19:58


norbeet írta: Sziasztok,

Több kérdésem is lenne 2010 E90 LCI manuális 6-os váltóval kapcsolatban.
1. 1-2 sebesség nehezen kapcsolható. Bemelegedés után kicsit könnyebb. Olajcsere megoldhatja ezt a problémát? (170eKM)
2. Váltókar nagyon remeg alapjáraton. Több hozzászólást visszaolvasva talán ez is megoldható viszonylag könnyebben.
3. A 3. fokozat váltásakor ritkán, de főleg elindulás után párszor fémes ütközést érzek a karon, de a sebességet veszi. Találkozott már valaki ilyesmivel?

Egyszer már az is előfordult, hogy kidobta 1-es fokozatból, de akkor nem én vezettem és lehet rosszul rakta sebességbe. Nekem még sosem volt ilyen. Egy szerelőt már kérdeztem és ő azt mondta, hogy ezeknél a szinkron szokott elmenni és akkor már nincs mit tenni cserélni kell a váltót illetve a meglévőt addig használni amíg szét nem pereg.

Vélemények, tanácsok?

Előre is köszönöm az előre mutató hozzászólsáokat.




Üdv!
Nekem teljesen ugyan ez a problémám.
Kicseréltettem a kuplung + lendkereket elötte is csinálta de most rosszabb.
kicseréltettem az olajat is a váltóban Febi váltóolajra, de semmit nem javult.
Szerelő szerint fel kell újítani a váltót mert elment a sebességek között a szinkron.
Szerintetek is ez lehet a probléma?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (15100 pont) | Hozzászólások: 16290

Elküldve: 2016. december 05. hétfő, 15:04


norbeet írta: Sziasztok,

Több kérdésem is lenne 2010 E90 LCI manuális 6-os váltóval kapcsolatban.
1. 1-2 sebesség nehezen kapcsolható. Bemelegedés után kicsit könnyebb. Olajcsere megoldhatja ezt a problémát? (170eKM)
2. Váltókar nagyon remeg alapjáraton. Több hozzászólást visszaolvasva talán ez is megoldható viszonylag könnyebben.
3. A 3. fokozat váltásakor ritkán, de főleg elindulás után párszor fémes ütközést érzek a karon, de a sebességet veszi. Találkozott már valaki ilyesmivel?

Egyszer már az is előfordult, hogy kidobta 1-es fokozatból, de akkor nem én vezettem és lehet rosszul rakta sebességbe. Nekem még sosem volt ilyen. Egy szerelőt már kérdeztem és ő azt mondta, hogy ezeknél a szinkron szokott elmenni és akkor már nincs mit tenni cserélni kell a váltót illetve a meglévőt addig használni amíg szét nem pereg.

Vélemények, tanácsok?

Előre is köszönöm az előre mutató hozzászólsáokat.


hát ha valaki folyamatosan a váltókaron pihenteti a kezét, az valóban nem tesz jót a szinkrongyűrűknek. bár ha minden igaz 1-es fokozatban való akadást nem okozhat, mert ott nincs, de ebben nem vagyok biztos.
olajcsere esetleg segíthet, de célszerű a BMW-től megvenni a belevalót. különben rosszabb lehet hideg időben.
ha remeg a kar, vagy nagyon lötyögős, azt is kopás okozhatja, a váltókartartó és rudazat környékén. E46-nál van ehhez javító készlet, gyanítom E90-nél is van.