Andras6800 fórum hozzászólásai
« előző12következő »

Andras6800 Elküldve: 2014-07-21 10:21 Segítség, tanácstalan vagyok.

Sziasztok,

jó ideje küzdök egy problémával, már írtam is az ügyben az oldalra:
"Andras6800 írta: Sziasztok!

Adott egy E46 316i. 2003as végi gyártás, 130000km. Az előző tulaj tulajdonosa volt az autónak, nem gazdája, cserébe a km óra állás tuti (110.000-el lett véve). A hiba meglehetősen kellemetlen, és immár másfél éve nem jövünk rá, hogy mi lehet a baj. A dolog úgy kezdődik, hogy az autó szépen elkezd vaskosabban fogyasztani. Ez odáig megy, hogy finom vezetés mellett is elmegy 12L/100km ig. Amúgy a pillanatnyi fogyasztás kijelző kilengési szokásain remekül lejön már, hogy romlik az állapot. Ahogy nő a fogyasztás az autó alapjáraton elkezd egy trabantra hasonlítani. Néha akkorákat tud rezonálni, hogy még a trabi is elszégyellhetné magát. Majd a végére kialakul az ~1900/min fordulatszám környékén tapasztalható rángatás. Ez azt jelenti, ha 5ös fokozatban olyan 70-80al megyek rángat az autó, mihelyst tartom a sebességet. A gázpedál bármilyen módon történő mozdítása megszakítja a rángatást, amúgy pedig addig csinálja míg a rángatózástól nem mozdul el a lábam a pedálon. Totál tanácstalan vagyok, a hiba teljesen hektikusan jelenik meg. Van, hogy hibatároló törlés után elmegyek 2-3000km-t és akkor jön elő, volt, hogy 1 tank benzin után már elkezdte. A hibatároló az elején légtömegmérő hibát írt, meg néha lambda szonda fűtést. A légtömegmérő le lett cserélve, de a hiba maradt. Majd a lefojtó szelep motorra írt hibát, így az is le lett cserélve. Egy hiba mindig jelen van, az üzemanyag keverék hiba. Gyertyák jók az autóban, már meg lett nézve mind a 4. Le lett cserélve az AC pumpa is. Szerelőnél már többnél is voltam, de nem nagyon tudják, mi lehet a baj. Hibatároló törlés után azonnal megjavul a kocsi, és a fentebb leírt módon alakul az állapota.

Előre is köszi a válaszokat."

Nos a probléma kb ugyan az. Csupán az idó előrehaladtával rövidült a hibamentes állapot időtartama. Annyit megfigyeltem, hogy ha pörgetve van a motor(közút, előzés, kigyorsítás) akkor hamarabb elromlik a dolog, 100km alatt simán kigyullad a sárga lámpa.

Ugye anno mondták, hogy Lambda szonda lesz a baj. Most ugye volt egy újabb ajánlott szerelőnél az autó. És itt kezdődik a baj... Ránézett a lamda szondákra, namármost az ECU kapásból 4 lambda szondát keresett, miközben az autóban 2 van fizikailag... , nyílván így 2re hibát ír be, szóval olyan, mintha másik autóba "gondolná" magát az ECU, mint amiben van. Szoftver jó gyári van a motorvezérlőn. Kitörölték a hibát, azonnal beadta újra, hogy valami gebasz van. Utána még 1 hibatörlés, autóztam vele mint1 15 kmt, visszamentem, semmi hibakód...

Szerelő azt mondta, fogalma sincs ez most mi, de erős a gyanúja, hogy beszart az ECU. Na már most abból egy új elvileg nem igazán megfizethető/megéri kategóra egy 12 éves autóba (árat újhoz nagyon nem is találtam). Ugye hívtam bontókat telefonon, egyik helyen elvileg van is, de 60k, kulcsokkal 80k... Egyáltalán mi kell egy ECu cseréhez? Milyen alkatrészek, illetve szerintetek is megállja e a helyét az ECU hiba, vagy más lehet a baj... Ötletem sincs mi lehet a baj

Andras6800 Elküldve: 2014-06-20 10:08 Lambdaszonda - dízelben

Sziasztok!

Nasgyon úgy néz ki, hogy a 2003ban született E46osomban megérett a Lambda szonda egy cserére, méghozzá a vezérlő, ami a katalizátor előtt van. Néztem webshopokban a kínálatot mindenfelé, meg persze hivatalos szervizben is kértem árajánlatot. A hivatalos szervízben azt mondták ~70k a cucc. Na most webshopokban egészen 20k tól 70k ig vannak lehetőségek, de persze mindnek ugyan az a gyártója (Bosch) csak a cikkszám más. Így fogalmam sincs melyiket vegyem meg. Valahol anno halottam, hogy az utángyártottak nem igazán jók, értelemszerűen szart sem akarok venni, de 70ért sem akarnék olyan alkatrészt venni, amit megkapok fele annyiért is.
Úgyhogy kb teljes káosz, fogalmam sincs melyiket vegyem....

Az autó 1.6 benzinek motorkód vége N40B16AB

Andras6800 Elküldve: 2013-04-30 22:12 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
Andras6800 írta: Sziasztok!

Adott egy E46 316i. 2003as végi gyártás, 130000km. Az előző tulaj tulajdonosa volt az autónak, nem gazdája, cserébe a km óra állás tuti (110.000-el lett véve). A hiba meglehetősen kellemetlen, és immár másfél éve nem jövünk rá, hogy mi lehet a baj. A dolog úgy kezdődik, hogy az autó szépen elkezd vaskosabban fogyasztani. Ez odáig megy, hogy finom vezetés mellett is elmegy 12l/100km ig. Amúgy a pillanatnyi fogyasztás kijelző kilengési szokásain remekül lejön már, hogy romlik az állapot. Ahogy nő a fogyasztás az autó alapjáraton elkezd egy trabantra hasonlítani. Néha akkorákat tud rezonálni, hogy még a trabi is elszégyellhetné magát. Majd a végére kialakul az ~1900/min fordulatszám környékén tapasztalható rángatás. Ez azt jelenti, ha 5ös fokozatban olyan 70-80al megyek rángat az autó, mihelyst tartom a sebességet. A gázpedál bármilyen módon történő mozdítása megszakítja a rángatást, amúgy pedig addig csinálja míg a rángatózástól nem mozdul el a lábam a pedálon. Totál tanácstalan vagyok, a hiba teljesen hektikusan jelenik meg. Van, hogy hibatároló törlés után elmegyek 2-3000km-t és akkor jön elő, volt, hogy 1 tank benzin után már elkezdte. A hibatároló az elején légtömegmérő hibát írt, meg néha lambda szonda fűtést. A légtömegmérő le lett cserélve, de a hiba maradt. Majd a lefojtó szelep motorra írt hibát, így az is le lett cserélve. Egy hiba mindig jelen van, az üzemanyag keverék hiba. Gyertyák jók az autóban, már meg lett nézve mind a 4. Le lett cserélve az AC pumpa is. Szerelőnél már többnél is voltam, de nem nagyon tudják, mi lehet a baj. Hibatároló törlés után azonnal megjavul a kocsi, és a fentebb leírt módon alakul az állapota.

Előre is köszi a válaszokat.



szia olvasd el az alanti problémát, amit én írtam egy másik fórumra, meglepően hasonló a dolog, igaz nem BMW. a legutolsó olvasáson minden hengerbe égéskimaradást írt, illetve ugyanúgy szegénykeverékes témát a lambda. ebben az esetben annyi volt a a dolog, hogy lehúzták a lambda csatiját, ami a motortérben van, majd vissza és azóta semmi hiba.


sziasztok!

bocs má, hogy ide pofátlankodok, de lenne egy kérdés.

adott egy 2006-os H Astra kombi 1.6 XEP 105 lovas motorral. valós 30ezer km van benne.
15ezernél már volt trafóhíd cserélve.

most van benne egy hibajel, ami visszajön. lambda szondát ír, szegénykeveréket.

1800-2200 fordulat között rángat az autó minden fokozatban. üresben nem. motorféknél semmi. gyorsul rendesen. ha lentről indul sincs semmi megtorpanás, rángatás közben is ha oda van lépve neki, megindul.

próbáltam, hogy lehúzom a légtömegmérőt, hogy kizárjak egy hibaforrást, de nem tudtam lehúzni, nagyon ragaszkodik a csati.

légtömegmérőre, vagy gyertya gyújtásra nem tudok gondolni, mert akkor más fordulaton is lenne valami kínja, de csak az adott fordulaton csinálja.

ötlet?

köszi!
---------
köszi szépen, bemásolhatod a kérdésem is amit ide írtam.

de 30ezernél gyertya? én a BMW-be 85ezernél cseréltem, de baja nem volt. el is raktam.
nekem az a fura, ha gyertya lenne, vagy lambda, akkor az minden fodulaton jelentkezne a gond szerintem.
mondjuk azt tudom apám járt elég szar helyen mostanság, ahol esetleg nagyobb víz érhette az alját, és az ugye a lambdának nem jó.
néztem a titkos menüjében, és amikor rángat, akkor 1,5 ml/s a befecskendezés, de nem ugrál.
pöcc-röff indul semmi más nem utal bajra. és csak abban a fordulatban, de úgy rángat, hogy egy idő után majd kiesünk az autóból. előtte csak óvatosan, aztán ha maradunk a fordulatba, akkor rosszabbodik.


Szia!

Sajnos rajtam ez nem segít. Anno le lett szedve az egész kipufogó, hátha valami dugulás van és lett felrakva egy másik rövid időre. Ugye ez lambda szonda újracsatlakoztatásával jár, de a hiba megmaradt.

Andras6800 Elküldve: 2013-04-30 01:35 Mi lehet a baj?

Sziasztok!

Adott egy E46 316i. 2003as végi gyártás, 130000km. Az előző tulaj tulajdonosa volt az autónak, nem gazdája, cserébe a km óra állás tuti (110.000-el lett véve). A hiba meglehetősen kellemetlen, és immár másfél éve nem jövünk rá, hogy mi lehet a baj. A dolog úgy kezdődik, hogy az autó szépen elkezd vaskosabban fogyasztani. Ez odáig megy, hogy finom vezetés mellett is elmegy 12l/100km ig. Amúgy a pillanatnyi fogyasztás kijelző kilengési szokásain remekül lejön már, hogy romlik az állapot. Ahogy nő a fogyasztás az autó alapjáraton elkezd egy trabantra hasonlítani. Néha akkorákat tud rezonálni, hogy még a trabi is elszégyellhetné magát. Majd a végére kialakul az ~1900/min fordulatszám környékén tapasztalható rángatás. Ez azt jelenti, ha 5ös fokozatban olyan 70-80al megyek rángat az autó, mihelyst tartom a sebességet. A gázpedál bármilyen módon történő mozdítása megszakítja a rángatást, amúgy pedig addig csinálja míg a rángatózástól nem mozdul el a lábam a pedálon. Totál tanácstalan vagyok, a hiba teljesen hektikusan jelenik meg. Van, hogy hibatároló törlés után elmegyek 2-3000km-t és akkor jön elő, volt, hogy 1 tank benzin után már elkezdte. A hibatároló az elején légtömegmérő hibát írt, meg néha lambda szonda fűtést. A légtömegmérő le lett cserélve, de a hiba maradt. Majd a lefojtó szelep motorra írt hibát, így az is le lett cserélve. Egy hiba mindig jelen van, az üzemanyag keverék hiba. Gyertyák jók az autóban, már meg lett nézve mind a 4. Le lett cserélve az AC pumpa is. Szerelőnél már többnél is voltam, de nem nagyon tudják, mi lehet a baj. Hibatároló törlés után azonnal megjavul a kocsi, és a fentebb leírt módon alakul az állapota.

Előre is köszi a válaszokat.
« előző12következő »