YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 90% (15269 pont) | Hozzászólások: 16795

Elküldve: 2020. január 20. hétfő, 10:57


katyus írta: Sziasztok van egy e90LCI-m ( N43B20 motorkód).
Amióta megvettem, minden hónapban vendég vagyok a márkaszervizben. Sajnos alapjáraton eléggé rángat, néha megtorpan majd elindul. Elméletileg a katalizátor elöregedését hozta hibának. A következőket cserélték: gyertyák, lamda szonda (2db), NOX szenzor, katalizátor, abs jeladó.. Egy kisebb vagyon ráköltöttünk. Gondolhatjátok, hogy mennyire boldog voltam mikor ma reggel ismét kigyulladt a motor hiba lámpa, és elkezdte a fent említett betegségeket újra produkálni..

Van valakinek valami tipp? járt már valaki így, hogy a lényegesebb dolgok ki lettek cserélve és a hiba mégsem szűnt meg?


lehet trafó probléma. ismerősnek volt ilyen motoros, neki injektort is cserélni kellett. viszont ez tud koxolódni is a szelepeknél, ami miatt nem zár jól, szűkül a keresztmetszet a direkt befecskendezés miatt.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2008

státusz katyus

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2020. január 20. hétfő, 08:28


Sziasztok van egy e90LCI-m ( N43B20 motorkód).
Amióta megvettem, minden hónapban vendég vagyok a márkaszervizben. Sajnos alapjáraton eléggé rángat, néha megtorpan majd elindul. Elméletileg a katalizátor elöregedését hozta hibának. A következőket cserélték: gyertyák, lamda szonda (2db), NOX szenzor, katalizátor, abs jeladó.. Egy kisebb vagyon ráköltöttünk. Gondolhatjátok, hogy mennyire boldog voltam mikor ma reggel ismét kigyulladt a motor hiba lámpa, és elkezdte a fent említett betegségeket újra produkálni..

Van valakinek valami tipp? járt már valaki így, hogy a lényegesebb dolgok ki lettek cserélve és a hiba mégsem szűnt meg?


hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (281 pont) | Hozzászólások: 3010

Elküldve: 2020. január 18. szombat, 19:09


YELLOW írta:
lupusforsure írta:
YELLOW írta:
lupusforsure írta: Sziasztok!

E46 320Ci M52B20TU motorral rendelkező autóm sajnos rosszalkodik és a segítségeteket kérném.

Pár hónapja bajlódom a szívó oldali vezérműtengely szenzorral és már nem tudom mit tegyek.

A történet szerint, az első hiba a kipufogó oldali szenzorral indult, kicsit érződött vezetés közben (4000-es fordulatnál néha picit megtorpant). Kicseréltem, Febi, azóta nem volt gond. Néhány hónappal később kicsit erőtlennek érződött a motor és néha sokáig kell indítoznom. Újra diagnosztika, most szívó oldali szenzor defekt code 65. Kicseréltem. Febi-t rendeltem Delphi volt a dobozban de a szám stimmelt szóval beépítettem. A hiba megszűnt egy hétig majd újra előjött(Néha indítózás, néha egyszerűen mintha felére csökkent volna a teljesítmény). Olvasgattam kicsit, sok helyen írták hogy a Delphi, Febi stb. el kell felejteni, vagy HELLA vagy gyári. Hellára esett a döntés, beépítettem egy napig jól ment semmi baj, ma újra előjött indítózásnál.

Sajnos itt megállt nálam a tudomány, remélem tudtok segíteni. Igen, egy egyszerű megoldás lehet még,hogy veszek egy gyári szenzort, de ha lehet járjuk körbe a dolgot. Előre a is köszönöm a válaszokat.


én megpróbálnám újra széthúzni, majd összerakni. ha megint 1 napig jó, akkor a csatlakozásnál lehet valami.
a hibát okozhatja a Vanos rendszer is. jó lenen gyári diaggal olvasni, mert amit írsz abból nem látszik, hogy a vez.tengely jeladó a rossz. lehet a szívó oldali VANOS a problémás? lehet rossz olaj, de lehet a VANOS-ban szokás szerint tönkre menő tömítések a problémásak és nem működik rendesen.


Az előzőnél megpróbáltam szét húzni, össze dugni akkor egy ideig megint jó volt. VANOS ba még nem kontárkodtam bele, de majd ránézek, de ha ott a probléma gondolom zsebbe nyúlós a dolog. Köszönöm válaszod. Sajnos sehol nem találtam erre a hibára megoldást, csak a szenzor cserét, vagy akkumulátor csere.


a tömítés nem drága. ha csak annyi a baja.

Szia,
mivel a csatlakozó lehúzása és újra csatlakoztatása után néhány napig nem volt hiba, javasolnám a csatlakozó érintkezőinek erős tisztítását (nem WD40-el, hanem inkább valami jó kontakt sprayal), érdemes lenne a dugóban lévő érintkezők megvizsgálását, hátha elfáradtak. A sensor tömítésének hibája miatt ott jelentős olaj szennyeződés lehetséges, ami belefolyhatott a dugaszba. Nekem legalábbis volt ilyen gondom.
Bye: hil



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 90% (15269 pont) | Hozzászólások: 16795

Elküldve: 2020. január 17. péntek, 16:14


lupusforsure írta:
YELLOW írta:
lupusforsure írta: Sziasztok!

E46 320Ci M52B20TU motorral rendelkező autóm sajnos rosszalkodik és a segítségeteket kérném.

Pár hónapja bajlódom a szívó oldali vezérműtengely szenzorral és már nem tudom mit tegyek.

A történet szerint, az első hiba a kipufogó oldali szenzorral indult, kicsit érződött vezetés közben (4000-es fordulatnál néha picit megtorpant). Kicseréltem, Febi, azóta nem volt gond. Néhány hónappal később kicsit erőtlennek érződött a motor és néha sokáig kell indítoznom. Újra diagnosztika, most szívó oldali szenzor defekt code 65. Kicseréltem. Febi-t rendeltem Delphi volt a dobozban de a szám stimmelt szóval beépítettem. A hiba megszűnt egy hétig majd újra előjött(Néha indítózás, néha egyszerűen mintha felére csökkent volna a teljesítmény). Olvasgattam kicsit, sok helyen írták hogy a Delphi, Febi stb. el kell felejteni, vagy HELLA vagy gyári. Hellára esett a döntés, beépítettem egy napig jól ment semmi baj, ma újra előjött indítózásnál.

Sajnos itt megállt nálam a tudomány, remélem tudtok segíteni. Igen, egy egyszerű megoldás lehet még,hogy veszek egy gyári szenzort, de ha lehet járjuk körbe a dolgot. Előre a is köszönöm a válaszokat.


én megpróbálnám újra széthúzni, majd összerakni. ha megint 1 napig jó, akkor a csatlakozásnál lehet valami.
a hibát okozhatja a Vanos rendszer is. jó lenen gyári diaggal olvasni, mert amit írsz abból nem látszik, hogy a vez.tengely jeladó a rossz. lehet a szívó oldali VANOS a problémás? lehet rossz olaj, de lehet a VANOS-ban szokás szerint tönkre menő tömítések a problémásak és nem működik rendesen.


Az előzőnél megpróbáltam szét húzni, össze dugni akkor egy ideig megint jó volt. VANOS ba még nem kontárkodtam bele, de majd ránézek, de ha ott a probléma gondolom zsebbe nyúlós a dolog. Köszönöm válaszod. Sajnos sehol nem találtam erre a hibára megoldást, csak a szenzor cserét, vagy akkumulátor csere.


a tömítés nem drága. ha csak annyi a baja.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 320Ci
Évjárat: 2001

státusz lupusforsure

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2020. január 17. péntek, 07:13


YELLOW írta:
lupusforsure írta: Sziasztok!

E46 320Ci M52B20TU motorral rendelkező autóm sajnos rosszalkodik és a segítségeteket kérném.

Pár hónapja bajlódom a szívó oldali vezérműtengely szenzorral és már nem tudom mit tegyek.

A történet szerint, az első hiba a kipufogó oldali szenzorral indult, kicsit érződött vezetés közben (4000-es fordulatnál néha picit megtorpant). Kicseréltem, Febi, azóta nem volt gond. Néhány hónappal később kicsit erőtlennek érződött a motor és néha sokáig kell indítoznom. Újra diagnosztika, most szívó oldali szenzor defekt code 65. Kicseréltem. Febi-t rendeltem Delphi volt a dobozban de a szám stimmelt szóval beépítettem. A hiba megszűnt egy hétig majd újra előjött(Néha indítózás, néha egyszerűen mintha felére csökkent volna a teljesítmény). Olvasgattam kicsit, sok helyen írták hogy a Delphi, Febi stb. el kell felejteni, vagy HELLA vagy gyári. Hellára esett a döntés, beépítettem egy napig jól ment semmi baj, ma újra előjött indítózásnál.

Sajnos itt megállt nálam a tudomány, remélem tudtok segíteni. Igen, egy egyszerű megoldás lehet még,hogy veszek egy gyári szenzort, de ha lehet járjuk körbe a dolgot. Előre a is köszönöm a válaszokat.


én megpróbálnám újra széthúzni, majd összerakni. ha megint 1 napig jó, akkor a csatlakozásnál lehet valami.
a hibát okozhatja a Vanos rendszer is. jó lenen gyári diaggal olvasni, mert amit írsz abból nem látszik, hogy a vez.tengely jeladó a rossz. lehet a szívó oldali VANOS a problémás? lehet rossz olaj, de lehet a VANOS-ban szokás szerint tönkre menő tömítések a problémásak és nem működik rendesen.


Az előzőnél megpróbáltam szét húzni, össze dugni akkor egy ideig megint jó volt. VANOS ba még nem kontárkodtam bele, de majd ránézek, de ha ott a probléma gondolom zsebbe nyúlós a dolog. Köszönöm válaszod. Sajnos sehol nem találtam erre a hibára megoldást, csak a szenzor cserét, vagy akkumulátor csere.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 90% (15269 pont) | Hozzászólások: 16795

Elküldve: 2020. január 16. csütörtök, 22:29


lupusforsure írta: Sziasztok!

E46 320Ci M52B20TU motorral rendelkező autóm sajnos rosszalkodik és a segítségeteket kérném.

Pár hónapja bajlódom a szívó oldali vezérműtengely szenzorral és már nem tudom mit tegyek.

A történet szerint, az első hiba a kipufogó oldali szenzorral indult, kicsit érződött vezetés közben (4000-es fordulatnál néha picit megtorpant). Kicseréltem, Febi, azóta nem volt gond. Néhány hónappal később kicsit erőtlennek érződött a motor és néha sokáig kell indítoznom. Újra diagnosztika, most szívó oldali szenzor defekt code 65. Kicseréltem. Febi-t rendeltem Delphi volt a dobozban de a szám stimmelt szóval beépítettem. A hiba megszűnt egy hétig majd újra előjött(Néha indítózás, néha egyszerűen mintha felére csökkent volna a teljesítmény). Olvasgattam kicsit, sok helyen írták hogy a Delphi, Febi stb. el kell felejteni, vagy HELLA vagy gyári. Hellára esett a döntés, beépítettem egy napig jól ment semmi baj, ma újra előjött indítózásnál.

Sajnos itt megállt nálam a tudomány, remélem tudtok segíteni. Igen, egy egyszerű megoldás lehet még,hogy veszek egy gyári szenzort, de ha lehet járjuk körbe a dolgot. Előre a is köszönöm a válaszokat.


én megpróbálnám újra széthúzni, majd összerakni. ha megint 1 napig jó, akkor a csatlakozásnál lehet valami.
a hibát okozhatja a Vanos rendszer is. jó lenen gyári diaggal olvasni, mert amit írsz abból nem látszik, hogy a vez.tengely jeladó a rossz. lehet a szívó oldali VANOS a problémás? lehet rossz olaj, de lehet a VANOS-ban szokás szerint tönkre menő tömítések a problémásak és nem működik rendesen.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 320Ci
Évjárat: 2001

státusz lupusforsure

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2020. január 16. csütörtök, 18:57


Sziasztok!

E46 320Ci M52B20TU motorral rendelkező autóm sajnos rosszalkodik és a segítségeteket kérném.

Pár hónapja bajlódom a szívó oldali vezérműtengely szenzorral és már nem tudom mit tegyek.

A történet szerint, az első hiba a kipufogó oldali szenzorral indult, kicsit érződött vezetés közben (4000-es fordulatnál néha picit megtorpant). Kicseréltem, Febi, azóta nem volt gond. Néhány hónappal később kicsit erőtlennek érződött a motor és néha sokáig kell indítoznom. Újra diagnosztika, most szívó oldali szenzor defekt code 65. Kicseréltem. Febi-t rendeltem Delphi volt a dobozban de a szám stimmelt szóval beépítettem. A hiba megszűnt egy hétig majd újra előjött(Néha indítózás, néha egyszerűen mintha felére csökkent volna a teljesítmény). Olvasgattam kicsit, sok helyen írták hogy a Delphi, Febi stb. el kell felejteni, vagy HELLA vagy gyári. Hellára esett a döntés, beépítettem egy napig jól ment semmi baj, ma újra előjött indítózásnál.

Sajnos itt megállt nálam a tudomány, remélem tudtok segíteni. Igen, egy egyszerű megoldás lehet még,hogy veszek egy gyári szenzort, de ha lehet járjuk körbe a dolgot. Előre a is köszönöm a válaszokat.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 316ti
Évjárat: 2002

státusz compact1989

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2020. január 05. vasárnap, 20:49


[quote="Vadasz"][quote="compact1989"]Üdv!


Köszönöm .

megnezem úgy is,köszönom.

Vadasz
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2002

státusz Vadasz

Újonc

Elismertség: 100% (1 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2020. január 05. vasárnap, 20:37


compact1989 írta: Üdv!

Kérlek legyetek kedvesek megoldani mi lehet a probléma,köszönöm

Sajnos csináltam egy jó nagy hülyeséget,túl sok olajat töltöttem a motorba.
(Bmw e46 316ti compact 2002 benzin )

A n.pálcán minimum fölött voltam és töltöttem rá 1,6 liter olajat. Ekkor már 2 cm-rel a maximum fölé ért az olaj szintje.Azonnal lecsapoltam az autóból olajpumpával azt a 1,6 litert
.Ezek után sajnos olyan probléma lépett fel, ami addig nem volt ,hogy elkezdett rázni a motor összevissza,és a fordulatszámláló is ugrál.
5 percig járattam a motort, aztán mentem vele 300 métert ,a hiba ugyan úgy csak alapjáraton van.
Eltudok vele menni lábon szerv.-be? Ötlet?

Köszönöm .

Balázs

Lehetséges hogy a kartergáz szűrőd telement olajjal,ezért ingadozik az alapjárat.
Egyébként csak akkor kell ingadoznia,ha leveszed az olajbetöltő sapkát akkor jó a karterszellőztetésed.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 316ti
Évjárat: 2002

státusz compact1989

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2020. január 05. vasárnap, 01:12


Üdv!

Kérlek legyetek kedvesek megoldani mi lehet a probléma,köszönöm

Sajnos csináltam egy jó nagy hülyeséget,túl sok olajat töltöttem a motorba.
(Bmw e46 316ti compact 2002 benzin )

A n.pálcán minimum fölött voltam és töltöttem rá 1,6 liter olajat. Ekkor már 2 cm-rel a maximum fölé ért az olaj szintje.Azonnal lecsapoltam az autóból olajpumpával azt a 1,6 litert
.Ezek után sajnos olyan probléma lépett fel, ami addig nem volt ,hogy elkezdett rázni a motor összevissza,és a fordulatszámláló is ugrál.
5 percig járattam a motort, aztán mentem vele 300 métert ,a hiba ugyan úgy csak alapjáraton van.
Eltudok vele menni lábon szerv.-be? Ötlet?

Köszönöm .

Balázs

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 320Ci
Évjárat: 2000

státusz Barnabas

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2019. december 22. vasárnap, 18:14


YELLOW írta:
Barnabas írta:
YELLOW írta:
Barnabas írta: Sziasztok. M54b22 motorról lenne szó, valamikor indítás után elkezd remegni az autó check lámpát bedobja,diaggal kiolvasva: 68 Variálható bütyköstengelyvezérlés vezérműtengely kipufogás, végpozíció nem elérhető.- hibát dobja ki
Autóvillamosságis bütyköstengely állító-t mondta hogy azzal van a baj, esetleg valakinek valami ötlet, illetve hol lehet ilyet szerezni?


hát ez a kipuf oldali vez.műtengely jeladó. lehet csak kontakt hiba. autósboltokban lehet rendelni.


De mechanikus hibát ír a diag.


jó. milyen diaggal lett kiolvasva? nem mindegyik fordítja be jól a hibakódot.
akkor meg maga a kipuf, oldali VANOS szelep rossz. ezt nem itt fogjuk megfejteni látatlanban. ha van szerelő, bízd rá.


Wow-al lett kiolvasva, Gödöllő környékén tudna valakit?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 90% (15269 pont) | Hozzászólások: 16795

Elküldve: 2019. december 22. vasárnap, 16:03


Barnabas írta:
YELLOW írta:
Barnabas írta: Sziasztok. M54b22 motorról lenne szó, valamikor indítás után elkezd remegni az autó check lámpát bedobja,diaggal kiolvasva: 68 Variálható bütyköstengelyvezérlés vezérműtengely kipufogás, végpozíció nem elérhető.- hibát dobja ki
Autóvillamosságis bütyköstengely állító-t mondta hogy azzal van a baj, esetleg valakinek valami ötlet, illetve hol lehet ilyet szerezni?


hát ez a kipuf oldali vez.műtengely jeladó. lehet csak kontakt hiba. autósboltokban lehet rendelni.


De mechanikus hibát ír a diag.


jó. milyen diaggal lett kiolvasva? nem mindegyik fordítja be jól a hibakódot.
akkor meg maga a kipuf, oldali VANOS szelep rossz. ezt nem itt fogjuk megfejteni látatlanban. ha van szerelő, bízd rá.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 320Ci
Évjárat: 2000

státusz Barnabas

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2019. december 22. vasárnap, 09:22


YELLOW írta:
Barnabas írta: Sziasztok. M54b22 motorról lenne szó, valamikor indítás után elkezd remegni az autó check lámpát bedobja,diaggal kiolvasva: 68 Variálható bütyköstengelyvezérlés vezérműtengely kipufogás, végpozíció nem elérhető.- hibát dobja ki
Autóvillamosságis bütyköstengely állító-t mondta hogy azzal van a baj, esetleg valakinek valami ötlet, illetve hol lehet ilyet szerezni?


hát ez a kipuf oldali vez.műtengely jeladó. lehet csak kontakt hiba. autósboltokban lehet rendelni.


De mechanikus hibát ír a diag.


Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2019. december 22. vasárnap, 11:19

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 90% (15269 pont) | Hozzászólások: 16795

Elküldve: 2019. december 21. szombat, 21:46


Barnabas írta: Sziasztok. M54b22 motorról lenne szó, valamikor indítás után elkezd remegni az autó check lámpát bedobja,diaggal kiolvasva: 68 Variálható bütyköstengelyvezérlés vezérműtengely kipufogás, végpozíció nem elérhető.- hibát dobja ki
Autóvillamosságis bütyköstengely állító-t mondta hogy azzal van a baj, esetleg valakinek valami ötlet, illetve hol lehet ilyet szerezni?


hát ez a kipuf oldali vez.műtengely jeladó. lehet csak kontakt hiba. autósboltokban lehet rendelni.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 320Ci
Évjárat: 2000

státusz Barnabas

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2019. december 21. szombat, 20:38


Sziasztok. M54b22 motorról lenne szó, valamikor indítás után elkezd remegni az autó check lámpát bedobja,diaggal kiolvasva: 68 Variálható bütyköstengelyvezérlés vezérműtengely kipufogás, végpozíció nem elérhető.- hibát dobja ki
Autóvillamosságis bütyköstengely állító-t mondta hogy azzal van a baj, esetleg valakinek valami ötlet, illetve hol lehet ilyet szerezni?