státusz Powerpityu

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 6

Elküldve: 2020. november 27. péntek, 11:03


Sziasztok!
Lenne egy kis összetett probléma.
E46, 320i 125kw az alany.
Kezdődött azzal, hogy légzsák hibát jelzett, folyamatosan világított.
Mostanra annyi változott, hogy halványodott és pislákol a visszajelző, (az óracsoport környékéről halk, cicergő hangot lehet hallani és ilyenkor anomáliák vannak. Folyamatosan világít a féklámpa, olykor rendszertelenül villog. Fénykürtre, felvillan a belső világítás és vált a kis kijelzőn fogyasztásra, hömérsékletre, időre stb...Vagy beáll az átlagfogyasztásra és nullázza és nem lehet tovább léptetni.Ilyenkor nem működik az ablak törlőnek az eső érzékelője, valamint a kormonyon elvesznek a gombok, se tempomat, se rádió vezérlés, minden halott.Ha nyomom a féket, kicsit erősebben pislákol a légzsák vissza jelző. Megnéztem az ülésfoglaltság jelzőt, egy, majd mindkét csati lehúzásánál is produkálja a pislákolást.
Ha viszont "teljes erővel" világít a légzsák hiba, minden normálisan működik, kormányon a gombok, a kijelzőt lehet léptetgetni, és nem világít a féklámpa !
Hibakód olvasásra még nem jutottam el a sok meló miatt, telefonon egy autó villamossági szaki annyit tanácsolt, hogy a világítás kapcsolónál nézzem meg, hogy nem-e ázik, de por száraz.Esetleg tud valaki Dél Pest környékén szakembert, aki tudna megoldást a problémára?
Előre is köszi a segítséget!


autója adatai
Széria: 1
Típus: E87 LCI
Kivitel: 5ajtos
Modell: 116i 2.0
Évjárat: 2009

státusz ryandunn

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2020. november 27. péntek, 10:27


Sziasztok,
a fórum több hetes olvasgatása után első kommentem, nem vagyok nagy fórumozó, ha nem jó helyre írtam kérlek jelezzétek.
Az alany egy 2009-es e87 N43B20 motorral. A típus jellemző betegségeivel nagyjából tisztában vagyok. Az utóbbi fél évben az autón 4 gyertya, 4 trafó illetve NOx szenzor volt cserélve. Két trafó megadta magát, ezért lett cserére mind, az NOx szenzor pedig 3-4 alkalommal történő egyenetlen járás+ rángatás és eltárolt hibakódok eredményeként.
Az autó jelenleg nem jelez hibát. Hideg indítás után szépen beáll az alapjárat és stabilan tartja is. Az egyetlen dolog, ami zavar az a válókar egyenletes kis rezonanciája (talán 1 max. 2 mm amplitúdó) állóhelyzetben üresben és sebességben is, hideg és meleg motornál is. Több helyen olvastam már, hogy ez a motor hajlamos egyenetlen járásra mindenféle rezonanciára. Ezért kérnék tanácsot, ha valakinek volt hasonló esete, vagy több tapasztalata ilyennel, hogy érdemes e foglalkozni ezzel a tünettel részletesebben vagy pusztán paranoia szól belőlem.
Bármilyen építő hozzászólást előre is köszi!


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 90% (15544 pont) | Hozzászólások: 17157

Elküldve: 2020. november 13. péntek, 18:06


d1ne írta: Üdv!

Először is nagyon szépen köszönöm előre is a segítséget.

Egy 2009 e90 325i LCI (3000cm3, 218le, automata) büszke tulajdonosa vagyok május óta. 69.000km-el, gyönyörű külső-belsővel jutottam hozzá Németországban, alig pár kavicsfelverődés, hibátlan felnik, minden elektronika működőképes, korlátlan autópályán elmondhatatlan élmény, működő pohártartók, működő ablakemelők, vezetett szervízkönyv: tehát minden, amire az ember vágyik, ha egy ilyen autót vásárol, persze pár hónap azt mutatta, hogy túl szép, hogy igaz legyen.

Az autóban jelenleg 79.000km van.

Következő problémával kűzdök, amire eddig 2 szerelő nem tudott mit mondani, mert a gép nem jelezte ki:

Amikor meghalt az elektromos kormányzár, ki jött egy srác, aki rákötötte gépre, és eltűntette a hibát, ami azóta sem jelentkezett, de megemlítette, hogy nagyon benzin szag van indításnál, és valószínüleg tönkre fognak menni az injektorok (2hétig állt a kocsi, mert nyaralni voltam, előtte nem volt benzin szag). Felkerestem egy szerelőt, ami egyben autókereskedés, igényesnek is tűnt, közel is volt, és elintézték garanciálisan az egészet. Amikor először bevittem a kocsit, hogy nézzenek rá, azt mondták hogy mind a 6 injektor rossz, és mindet cserélni kell.
Miután kaptam időpontot, vissza vittem, és másnap megkaptam az autót, viszont "magas nyomású szivattyú" csere volt feltűntetve a papíron (630euro a teljes anyag ár), majd mivel kevés benzin volt már a kocsiban, első útam a shellre vezetett, és tele is raktam v power racingel. Amikor elindítottam a kocsit, és kihajtottam a kútról, az egész autó elkezdett rángatni, majd pirosnál állva le is fulladt (fordulat le ugrált menet közben kb 300-ra és olyan volt mintha nem nyomnám a gáz pedált 1-2másodpericig, illetve minden leállítás után 10 percel tömény benzin szag, ami egy hét után abba maradt).

Másnap vissza vittem az autót, a hétvégét ott töltötte, majd hétfő délután vissza mentem érte, és azt mondták, hogy az ég világon semmi probléma nincs vele, rosszat tankoltam (aha...), de legalább egy horpadást is kaptam tőlük az ajtómra grátiszban, úgyhogy tovább kerestem a megoldást...

Felhívtam azt a céget, akik kiütötték az elv-t, és elvittem oda (mellék info: a benzin fogyott mert használtam az autót munkába és kb félig üres volt amikor teljesen abbahagyta a rángatást és a leállást, viszont egy meleg motorral való indításnál nehezen indult (a műszerfalon lenullázódott a fogyasztás, óra, megtett km, majd pár másodpercre rá vissza jött). A srác azt mondta, hogy motor szoftverfrissítés, illetve egy sensor csere kell bele, ami megmondja mennyi üzemanyagot kell befecskendezni (nem tudom a nevét), és minden oké lesz (ezt a helyet ajánlották is, több 100 km-ről is hoznak ide autókat, csak BMW-vel foglalkoznak, és csak akkor fizettem, amikor dolgoztak az autón, ergo hibakód kiolvasás és társaiért nem kértek semmit, így azt gondolom nem lehúzásra mennek). Meg is történt, akksit is feltöltötték fullra, és elmentem vezetni vele autópályára egy kicsit, majd egy másik városban megint teleraktam v power racingel, és ahogy elindultam a benzinkútról haza, megint elkezdte: rángatott, lefulladt. Visszavittem az autót, hogy valami nem stimmel, majd újra rákötötték gépre, és semmi hibát nem találtak. Mutattam a srácnak, hogy gázadásra szürcsögő hang jön a motortér jobb felső részéből (ha szembe állunk vele), valamit csinált rajta (szoftveresen), majd megint elküldött pályára, hogy menjek vele egy kicsit. Minden szép és jó volt, de hazafele megálltam egy parkolóban, és amikor átakartam húzni P-be, le állt. Parkolóból hazafele a piros lámpánál álltam, amikor zöldre váltott, megint elkezdett rángatni egy kicsit, és megint tömény benzin szag jött be az utastérbe, ami pár másodpercre rá el is tűnt. Jelenleg ott tartok, hogy a kopaszodásomat felgyorsítottam hajtépéssel...

Bocsánat ha túl hosszúra sikerült, de próbáltam kitérni minden részletre, és már nem tudom hová fordulhatnék ezzel az egésszel...


az a baj, ez már az N53 motorcsalád, azaz közvetlen befecskendezéses. valóban szokott gond leni a magasnyomású pumpával és az injektorokkal is. de ha "mind rossz", akkor valószínű a pumpa sz*r.
a másik nagy gond, hogy ezek a motorok elkoxosodnak, a szívótorok résznél, a szelepeknél. pont az a km, amikor ajánlott a dióhajas tisztítást elvégezni. semmi más nem használ, ilyen mindenféle gázos, meg egyéb szerkezet. csak a dióhéj. külföldön nem tudom mennyire csinálják, de Novoth Tibi Bp-en foglalkozik vele, pár videót találni is róla, főleg 4 hengeresekről. 6 hengeresekre, mint a tiéd, nem annyira jellemző, de érdemes ránézni és ha kell tisztítani.
számomra az is fura, hogy akkor csinálja ha tele tankolod. jellemzően akkor szokott probléma lenni, ha kevés az anyaga tankba, és küszködik a pumpa. de nem tartom kizártnak, hogy a sok üzemanyag okoz valami gondot az üzemanyag szivattyúnak. emiatt nem megfelelő anyag jut a magasnyomású pumpához.
ami még eszembe jut, hogy tankoláskor lehet felkever valamit a tankba, ami a szivattyú szűrűjét korlátozza és nem tud annyi anyagot felszívni, amennyire szüksége lenne a rendszernek.
ha nincs hibaüzenet, én a tankot nézném meg, illetve a szívótorkot, a szelepeknél a kox miatt. ha kint más technológia van és koxos a szelep, csak akkor fizess érte, ha saját szemeddel (nem képről)látod, hogy tiszta lett. ha betartották a gyári olajcsere km-t, akkor lehet rá számítani. ugyan nem sok 79ezer, de gyanítom, hogy 2 évente lecserélték volna. bár nem tudom. sajnos 10ezrenként kötelező cserélni.


d1ne
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 325i
Évjárat: 2009

státusz d1ne

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2020. november 13. péntek, 15:51


Üdv!

Először is nagyon szépen köszönöm előre is a segítséget.

Egy 2009 e90 325i LCI (3000cm3, 218le, automata) büszke tulajdonosa vagyok május óta. 69.000km-el, gyönyörű külső-belsővel jutottam hozzá Németországban, alig pár kavicsfelverődés, hibátlan felnik, minden elektronika működőképes, korlátlan autópályán elmondhatatlan élmény, működő pohártartók, működő ablakemelők, vezetett szervízkönyv: tehát minden, amire az ember vágyik, ha egy ilyen autót vásárol, persze pár hónap azt mutatta, hogy túl szép, hogy igaz legyen.

Az autóban jelenleg 79.000km van.

Következő problémával kűzdök, amire eddig 2 szerelő nem tudott mit mondani, mert a gép nem jelezte ki:

Amikor meghalt az elektromos kormányzár, ki jött egy srác, aki rákötötte gépre, és eltűntette a hibát, ami azóta sem jelentkezett, de megemlítette, hogy nagyon benzin szag van indításnál, és valószínüleg tönkre fognak menni az injektorok (2hétig állt a kocsi, mert nyaralni voltam, előtte nem volt benzin szag). Felkerestem egy szerelőt, ami egyben autókereskedés, igényesnek is tűnt, közel is volt, és elintézték garanciálisan az egészet. Amikor először bevittem a kocsit, hogy nézzenek rá, azt mondták hogy mind a 6 injektor rossz, és mindet cserélni kell.
Miután kaptam időpontot, vissza vittem, és másnap megkaptam az autót, viszont "magas nyomású szivattyú" csere volt feltűntetve a papíron (630euro a teljes anyag ár), majd mivel kevés benzin volt már a kocsiban, első útam a shellre vezetett, és tele is raktam v power racingel. Amikor elindítottam a kocsit, és kihajtottam a kútról, az egész autó elkezdett rángatni, majd pirosnál állva le is fulladt (fordulat le ugrált menet közben kb 300-ra és olyan volt mintha nem nyomnám a gáz pedált 1-2másodpericig, illetve minden leállítás után 10 percel tömény benzin szag, ami egy hét után abba maradt).

Másnap vissza vittem az autót, a hétvégét ott töltötte, majd hétfő délután vissza mentem érte, és azt mondták, hogy az ég világon semmi probléma nincs vele, rosszat tankoltam (aha...), de legalább egy horpadást is kaptam tőlük az ajtómra grátiszban, úgyhogy tovább kerestem a megoldást...

Felhívtam azt a céget, akik kiütötték az elv-t, és elvittem oda (mellék info: a benzin fogyott mert használtam az autót munkába és kb félig üres volt amikor teljesen abbahagyta a rángatást és a leállást, viszont egy meleg motorral való indításnál nehezen indult (a műszerfalon lenullázódott a fogyasztás, óra, megtett km, majd pár másodpercre rá vissza jött). A srác azt mondta, hogy motor szoftverfrissítés, illetve egy sensor csere kell bele, ami megmondja mennyi üzemanyagot kell befecskendezni (nem tudom a nevét), és minden oké lesz (ezt a helyet ajánlották is, több 100 km-ről is hoznak ide autókat, csak BMW-vel foglalkoznak, és csak akkor fizettem, amikor dolgoztak az autón, ergo hibakód kiolvasás és társaiért nem kértek semmit, így azt gondolom nem lehúzásra mennek). Meg is történt, akksit is feltöltötték fullra, és elmentem vezetni vele autópályára egy kicsit, majd egy másik városban megint teleraktam v power racingel, és ahogy elindultam a benzinkútról haza, megint elkezdte: rángatott, lefulladt. Visszavittem az autót, hogy valami nem stimmel, majd újra rákötötték gépre, és semmi hibát nem találtak. Mutattam a srácnak, hogy gázadásra szürcsögő hang jön a motortér jobb felső részéből (ha szembe állunk vele), valamit csinált rajta (szoftveresen), majd megint elküldött pályára, hogy menjek vele egy kicsit. Minden szép és jó volt, de hazafele megálltam egy parkolóban, és amikor átakartam húzni P-be, le állt. Parkolóból hazafele a piros lámpánál álltam, amikor zöldre váltott, megint elkezdett rángatni egy kicsit, és megint tömény benzin szag jött be az utastérbe, ami pár másodpercre rá el is tűnt. Jelenleg ott tartok, hogy a kopaszodásomat felgyorsítottam hajtépéssel...


Bocsánat ha túl hosszúra sikerült, de próbáltam kitérni minden részletre, és már nem tudom hová fordulhatnék ezzel az egésszel...

b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 10% (63 pont) | Hozzászólások: 601

Elküldve: 2020. november 11. szerda, 09:24


span09 írta:
YELLOW írta:
span09 írta: Sziasztok!
Egy E46 Touring 320d-m van (136le) és a következő gondom van, ebben kérném szíves segítségeteket!

Sikerült belenyúlnom életem legtrógerebb szerelő brigádjába, akik egy letörött szíjfeszítő görgő-rögzítési pont miatti motorblokk elem cseréje végett szedték szét, majd rakták össze minősíthetetlen módon az egyébként kiemelkedő állapotban lévő motoromat. Emiatt már egy ideje átfogó helyreállítási munkálatokat végzek rajta, ami legutóbb a szelepfedél leszedését, a környezetében lévő csavarok ellenőrzését, azok meghúzását, pótlását, illetve a fedél kitisztítását jelentette.

Ez sikerrel meg is történt, viszont azóta az autó nem indul!
Az önindító teker, de nem a szokásos hangon dolgozik, hanem hallatszik a hangján, hogy valami változott vagy nem kóser.. A motor pedig nem indul. Elektromos vezetéket egyetlen egyet érintett a művelet, mégpedig a szelepfedélbe csatlakozó kábelt. Csak ezt húztam le a fedél leszerelésedkor és többszörösen ellenőriztem. A gyertyakábeleket szintén.
JAh, és még annyi, hogy indításkor a műszerfalon kivillan az 'ABS' hiba-visszajelző lámpa.

Fogalmam sincs, mi történhetett és mi miatt nem indul a paripa, ami ezek előtt hibátlanul indult nehézségek nélkül, immáron 14 éve, mióta megvan.. Nagyon várok valami használható ötletet, mert 3 napja ezen pörgök és sürgősen meg kellene oldanom a helyzetet, de már nincs ötletem. Ellenőriztem a teljes biztosíték táblát is, minden bizti ok. Előre is köszönöm szépen a tippeket és a segítségeteket!


mit jelent a önindító teker, csak furán? kattog? közben nem villódzik a műszerfal, az első lámpák indítózáskor nem villognak a kattogás ütemére? ha igen, akkor az akksi lemerült annyira, hogy gátolja az indítást. az ABS lámpa is utalhat erre, hiszen annak is kell a stabil kellő feszültség.


Szia Uram!

Nagyon köszönöm a segítséged, de közben sikerrel beindult a verda. Töltöttem az akksit, ami egyébként nem volt még lemerülve, de biztos segített neki, hogy full-ra lett töltve és így könnyebben előre juthatott az üzemanyag is, mert hogy csupán ennyi volt a gond.. Ez az amit kizártam, mint lehetséges ok, mégis ez lett a megoldás. Megnyitottam fent a szelepfedélnél néhány csavart, hogy hozzáférjek a mögötte lévő csavarokhoz ellenőrzés végett és ahogy ezek szerint kiderült, azok a fém csövek üzemanyag csövek lehettek és lelevegősödött valószínű a rendszer, ezért nem indult. Rápróbáltam a fullos akksival és nehezen, de végül beindult.. Úgyhogy megoldódtam, nagyon köszi a segítséget! (Ha szükséged van valamire E46-hoz, szólj rám! Van 3db szétbontott E46-om, a nagy részük még megvan)

Szia Uram!



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2020. november 11. szerda, 09:26

span09
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz span09

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2020. november 11. szerda, 07:36


YELLOW írta:
span09 írta: Sziasztok!
Egy E46 Touring 320d-m van (136le) és a következő gondom van, ebben kérném szíves segítségeteket!

Sikerült belenyúlnom életem legtrógerebb szerelő brigádjába, akik egy letörött szíjfeszítő görgő-rögzítési pont miatti motorblokk elem cseréje végett szedték szét, majd rakták össze minősíthetetlen módon az egyébként kiemelkedő állapotban lévő motoromat. Emiatt már egy ideje átfogó helyreállítási munkálatokat végzek rajta, ami legutóbb a szelepfedél leszedését, a környezetében lévő csavarok ellenőrzését, azok meghúzását, pótlását, illetve a fedél kitisztítását jelentette.

Ez sikerrel meg is történt, viszont azóta az autó nem indul!
Az önindító teker, de nem a szokásos hangon dolgozik, hanem hallatszik a hangján, hogy valami változott vagy nem kóser.. A motor pedig nem indul. Elektromos vezetéket egyetlen egyet érintett a művelet, mégpedig a szelepfedélbe csatlakozó kábelt. Csak ezt húztam le a fedél leszerelésedkor és többszörösen ellenőriztem. A gyertyakábeleket szintén.
JAh, és még annyi, hogy indításkor a műszerfalon kivillan az 'ABS' hiba-visszajelző lámpa.

Fogalmam sincs, mi történhetett és mi miatt nem indul a paripa, ami ezek előtt hibátlanul indult nehézségek nélkül, immáron 14 éve, mióta megvan.. Nagyon várok valami használható ötletet, mert 3 napja ezen pörgök és sürgősen meg kellene oldanom a helyzetet, de már nincs ötletem. Ellenőriztem a teljes biztosíték táblát is, minden bizti ok. Előre is köszönöm szépen a tippeket és a segítségeteket!


mit jelent a önindító teker, csak furán? kattog? közben nem villódzik a műszerfal, az első lámpák indítózáskor nem villognak a kattogás ütemére? ha igen, akkor az akksi lemerült annyira, hogy gátolja az indítást. az ABS lámpa is utalhat erre, hiszen annak is kell a stabil kellő feszültség.


Szia Uram!

Nagyon köszönöm a segítséged, de közben sikerrel beindult a verda. Töltöttem az akksit, ami egyébként nem volt még lemerülve, de biztos segített neki, hogy full-ra lett töltve és így könnyebben előre juthatott az üzemanyag is, mert hogy csupán ennyi volt a gond.. Ez az amit kizártam, mint lehetséges ok, mégis ez lett a megoldás. Megnyitottam fent a szelepfedélnél néhány csavart, hogy hozzáférjek a mögötte lévő csavarokhoz ellenőrzés végett és ahogy ezek szerint kiderült, azok a fém csövek üzemanyag csövek lehettek és lelevegősödött valószínű a rendszer, ezért nem indult. Rápróbáltam a fullos akksival és nehezen, de végül beindult.. Úgyhogy megoldódtam, nagyon köszi a segítséget! (Ha szükséged van valamire E46-hoz, szólj rám! Van 3db szétbontott E46-om, a nagy részük még megvan)





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2020. november 11. szerda, 07:39

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 90% (15544 pont) | Hozzászólások: 17157

Elküldve: 2020. november 09. hétfő, 17:20


span09 írta: Sziasztok!
Egy E46 Touring 320d-m van (136le) és a következő gondom van, ebben kérném szíves segítségeteket!

Sikerült belenyúlnom életem legtrógerebb szerelő brigádjába, akik egy letörött szíjfeszítő görgő-rögzítési pont miatti motorblokk elem cseréje végett szedték szét, majd rakták össze minősíthetetlen módon az egyébként kiemelkedő állapotban lévő motoromat. Emiatt már egy ideje átfogó helyreállítási munkálatokat végzek rajta, ami legutóbb a szelepfedél leszedését, a környezetében lévő csavarok ellenőrzését, azok meghúzását, pótlását, illetve a fedél kitisztítását jelentette.

Ez sikerrel meg is történt, viszont azóta az autó nem indul!
Az önindító teker, de nem a szokásos hangon dolgozik, hanem hallatszik a hangján, hogy valami változott vagy nem kóser.. A motor pedig nem indul. Elektromos vezetéket egyetlen egyet érintett a művelet, mégpedig a szelepfedélbe csatlakozó kábelt. Csak ezt húztam le a fedél leszerelésedkor és többszörösen ellenőriztem. A gyertyakábeleket szintén.
JAh, és még annyi, hogy indításkor a műszerfalon kivillan az 'ABS' hiba-visszajelző lámpa.

Fogalmam sincs, mi történhetett és mi miatt nem indul a paripa, ami ezek előtt hibátlanul indult nehézségek nélkül, immáron 14 éve, mióta megvan.. Nagyon várok valami használható ötletet, mert 3 napja ezen pörgök és sürgősen meg kellene oldanom a helyzetet, de már nincs ötletem. Ellenőriztem a teljes biztosíték táblát is, minden bizti ok. Előre is köszönöm szépen a tippeket és a segítségeteket!


mit jelent a önindító teker, csak furán? kattog? közben nem villódzik a műszerfal, az első lámpák indítózáskor nem villognak a kattogás ütemére? ha igen, akkor az akksi lemerült annyira, hogy gátolja az indítást. az ABS lámpa is utalhat erre, hiszen annak is kell a stabil kellő feszültség.


span09
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz span09

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2020. november 09. hétfő, 16:33


Sziasztok!

Egy E46 Touring 320d-m van (136le) és a következő gondom van, ebben kérném szíves segítségeteket!

Sikerült belenyúlnom életem legtrógerebb szerelő brigádjába, akik egy letörött szíjfeszítő görgő-rögzítési pont miatti motorblokk elem cseréje végett szedték szét, majd rakták össze minősíthetetlen módon az egyébként kiemelkedő állapotban lévő motoromat. Emiatt már egy ideje átfogó helyreállítási munkálatokat végzek rajta, ami legutóbb a szelepfedél leszedését, a környezetében lévő csavarok ellenőrzését, azok meghúzását, pótlását, illetve a fedél kitisztítását jelentette.

Ez sikerrel meg is történt, viszont azóta az autó nem indul!
Az önindító teker, de nem a szokásos hangon dolgozik, hanem hallatszik a hangján, hogy valami változott vagy nem kóser.. A motor pedig nem indul. Elektromos vezetéket egyetlen egyet érintett a művelet, mégpedig a szelepfedélbe csatlakozó kábelt. Csak ezt húztam le a fedél leszerelésedkor és többszörösen ellenőriztem. A gyertyakábeleket szintén.
JAh, és még annyi, hogy indításkor a műszerfalon kivillan az 'ABS' hiba-visszajelző lámpa.

Fogalmam sincs, mi történhetett és mi miatt nem indul a paripa, ami ezek előtt hibátlanul indult nehézségek nélkül, immáron 14 éve, mióta megvan.. Nagyon várok valami használható ötletet, mert 3 napja ezen pörgök és sürgősen meg kellene oldanom a helyzetet, de már nincs ötletem. Ellenőriztem a teljes biztosíték táblát is, minden bizti ok. Előre is köszönöm szépen a tippeket és a segítségeteket!



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2020. november 09. hétfő, 16:36

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 90% (15544 pont) | Hozzászólások: 17157

Elküldve: 2020. november 06. péntek, 22:01


Jackie001 írta: Sziasztok !

A mai napon cserben hagyott a kis Bömbim, és emiatt a segítségeteket szeretném kérni.
Reggel a meleg garázsból kigurulva kb 3 méter után mintha teljesen megbolondult volna a műszerfal: a mutatók fel le ugráltak (miközben a motor egyenletesen járt), világított az egész mint a karácsonyfa, bejött az emelős ikon, airbag hiba... A gombok, a ventillátor kapcsoló működésképtelenné váltak. Érdekesség képp, a csomagtartó ajtó sem nyílt ki, mikor az akksihoz szerettem volna hozzáférni. Egy idő után minden eltűnt a műszerfalról és a rádió is kikapcsolt. Az index kapcsoló működött, de semmilyen visszajelzést nem kaptam (se vizuálisan se hallhatóan). Miután elállítottam az újraindítás is nehézkes volt, csak saru levétel után ment.
Ezen hibáktól eltekintve ment az autó, mechanikusan semmi problémája nincs.

Ezt először két hete produkálta, de egy aksi csere meg a riasztó lekötése után újra működött.

Van valakinek ötlete, mi kehet a probléma?

(1-es Bmw, 120d, 2008, N87)


én úgy tudom szeretnek beázni elől és hátul. mivel garázsban állt így fura. de lehet még mikor kezdte akkor ázott be. meg kellene nézni a hátsó traktust, nincs-e beázás a pótkerék résznél és oldalt. de valahol elől is be tud ázni.

autója adatai
Széria: 1
Típus: E87 LCI
Kivitel: 5ajtos
Modell: 120d
Évjárat: 2008

státusz Jackie001

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2020. november 06. péntek, 20:59


Sziasztok !

A mai napon cserben hagyott a kis Bömbim, és emiatt a segítségeteket szeretném kérni.
Reggel a meleg garázsból kigurulva kb 3 méter után mintha teljesen megbolondult volna a műszerfal: a mutatók fel le ugráltak (miközben a motor egyenletesen járt), világított az egész mint a karácsonyfa, bejött az emelős ikon, airbag hiba... A gombok, a ventillátor kapcsoló működésképtelenné váltak. Érdekesség képp, a csomagtartó ajtó sem nyílt ki, mikor az akksihoz szerettem volna hozzáférni. Egy idő után minden eltűnt a műszerfalról és a rádió is kikapcsolt. Az index kapcsoló működött, de semmilyen visszajelzést nem kaptam (se vizuálisan se hallhatóan). Miután elállítottam az újraindítás is nehézkes volt, csak saru levétel után ment.
Ezen hibáktól eltekintve ment az autó, mechanikusan semmi problémája nincs.

Ezt először két hete produkálta, de egy aksi csere meg a riasztó lekötése után újra működött.

Van valakinek ötlete, mi kehet a probléma?

(1-es Bmw, 120d, 2008, N87)

státusz Hungrily

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2020. november 06. péntek, 16:45


Helló, problémám van a BMW E90 audio berendezésemmel. Van egy professzionális felszerelés az autóban, de néha a hang néhány másodpercre eltűnik, különösen, ha egy ideig nem hallgat zenét. Mi lehet a probléma?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz Bardae46

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2020. november 04. szerda, 21:34


Bardae46 írta:
YELLOW írta:
Bardae46 írta:
YELLOW írta:
Bardae46 írta: Sziasztok,

Nem tudom mi lehet a baja, (n42b20a) már szétszedtem az egész autót szinte és nem tudok rájönni a hiba forrására. Diagnózis: az autó ingadozó alapjárata van, és egy kis gázadásra is megtorpan és ledobja a fordulatot és leáll. Találtam egy hibát de nem tudom ez okozhatja-e ezt a jelenséget, vagy lehet-e még valami aminek együttes hatása ilyen problémát generálhat. A gyanú az, hogy valami IQ fundamentum a 1-es hengernél lévő trafótól eltüntette az a műanyaghengert, és a gyertya úszik az olajban. Ez megmagyarázná az alapjárat ingadozást szerintem, de a leállást szerintem nem. Hibakód olvasásra jelenleg nincs lehetőségem mert az utca végére is csak tolva tud közlekedni az autó. Olyasvalaki segítségét kérem aki találkozott már hasonló jelenséggel.

Segítségetek köszönöm



milyen műanyaghenger?
de hibakódolvasó kellene. mert jó pár dolog okozhat alapjárat ingadozást.
az 1-es henger/trafó ás az olajbetöltő között egy szenzor van, ami a valvetronic excentertengely pozíciójának szenzora. ott a tömítés meg szokta magát adni és ereszti az olajat.akár ez is okozhat kontakt hibát, ha a csatlakozóba jut. ha a gyertyánál olajos, akkor ott a gyertyának a tömítő alátétje rossz, vagy ki van lazulva a gyertya.
de okozhat ilyet kartergáz szellőztető szelep hiba is. lambdaszonda, légtömegmérő, stb.
sajnos hibakód olvasás és élőadat olvasás kellene.
szerk.: illetve a szelepfedél tömítésnél is odaengedheti az olajat.


Egy ilyen műanyag henger ket o gyűrűvel és ebbe megy a trafó megpróbáljuk rádugni diagra.
Jövőhéten veszünk alkatrészt és megpróbáljuk megcsinálni


hát nem tudom.... trafó hiba miatt lehet egyenetlen alapjárat, de akkor check engine is világít, villog, és subaru hangja lesz és marha büdös, és füstöl.
én nem láttam még ilyen műanyag hengert... pedig ilyen motorom van és trafót is cseréltem már...


Ez igazából a szelepfedél alatt van és ha jól emlékszem kettővan belőle egy a 1es hengernél egy a 4es hengernél de hétfőre intézek hibakód olvasást és akkor remélem
Meg tudja mondani mi lehet a baja


Meglett a baj forrása vezérműtengely jeladó, és légtömegmérő egyszerre de kicseréltük és most már indul és szépen jár viszont meglazult a lánc szóval jövő héten megy vezérlés cserére


bricktopm
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1999

státusz bricktopm

Törzsvendég

Elismertség: 3% (7 pont) | Hozzászólások: 181

Elküldve: 2020. november 04. szerda, 10:58


Üdv Urak!

Rég írtam ide (szerencsére ), de most lenne egy fura kérdésem.

M52TUB20as blokkos e46-om 1-2hónapja elkezdte kigyujtogatni a sárga olajlámpát. A furcsaság viszont most kezdődik, rövid utakon nem cisnálja, csak hosszabb utakon, ha már bemelegedett az olaj. Ilyenkor ha félreállok és megnézem a szintet valóban minimum alattit látok a pálcán, viszont, ha hagyom állni szépen megvan a max szint.

Ha leállítom a gépet és ujra elindítom kb 15percig megint nicns sárga lámpa.
Olyan mintha nem térne vissza az olaj menetközben a karter aljába. Találkoztatok már ilyennel? Ötlet rá?

Szenzorom márciusban cseréltem, mert csepegett. Hella.
Szerk.: ja és megtettem a kocsival így szorgos olajszint ellenőrzések mellett már vagy 1000km-t még nem hajtókarcsapágyas, szóval nem értem.





Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2020. november 04. szerda, 11:00

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz Bardae46

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2020. október 24. szombat, 19:35


YELLOW írta:
Bardae46 írta:
YELLOW írta:
Bardae46 írta: Sziasztok,

Nem tudom mi lehet a baja, (n42b20a) már szétszedtem az egész autót szinte és nem tudok rájönni a hiba forrására. Diagnózis: az autó ingadozó alapjárata van, és egy kis gázadásra is megtorpan és ledobja a fordulatot és leáll. Találtam egy hibát de nem tudom ez okozhatja-e ezt a jelenséget, vagy lehet-e még valami aminek együttes hatása ilyen problémát generálhat. A gyanú az, hogy valami IQ fundamentum a 1-es hengernél lévő trafótól eltüntette az a műanyaghengert, és a gyertya úszik az olajban. Ez megmagyarázná az alapjárat ingadozást szerintem, de a leállást szerintem nem. Hibakód olvasásra jelenleg nincs lehetőségem mert az utca végére is csak tolva tud közlekedni az autó. Olyasvalaki segítségét kérem aki találkozott már hasonló jelenséggel.

Segítségetek köszönöm



milyen műanyaghenger?
de hibakódolvasó kellene. mert jó pár dolog okozhat alapjárat ingadozást.
az 1-es henger/trafó ás az olajbetöltő között egy szenzor van, ami a valvetronic excentertengely pozíciójának szenzora. ott a tömítés meg szokta magát adni és ereszti az olajat.akár ez is okozhat kontakt hibát, ha a csatlakozóba jut. ha a gyertyánál olajos, akkor ott a gyertyának a tömítő alátétje rossz, vagy ki van lazulva a gyertya.
de okozhat ilyet kartergáz szellőztető szelep hiba is. lambdaszonda, légtömegmérő, stb.
sajnos hibakód olvasás és élőadat olvasás kellene.
szerk.: illetve a szelepfedél tömítésnél is odaengedheti az olajat.


Egy ilyen műanyag henger ket o gyűrűvel és ebbe megy a trafó megpróbáljuk rádugni diagra.
Jövőhéten veszünk alkatrészt és megpróbáljuk megcsinálni


hát nem tudom.... trafó hiba miatt lehet egyenetlen alapjárat, de akkor check engine is világít, villog, és subaru hangja lesz és marha büdös, és füstöl.
én nem láttam még ilyen műanyag hengert... pedig ilyen motorom van és trafót is cseréltem már...


Ez igazából a szelepfedél alatt van és ha jól emlékszem kettővan belőle egy a 1es hengernél egy a 4es hengernél de hétfőre intézek hibakód olvasást és akkor remélem
Meg tudja mondani mi lehet a baja



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 90% (15544 pont) | Hozzászólások: 17157

Elküldve: 2020. október 24. szombat, 15:54


Bardae46 írta:
YELLOW írta:
Bardae46 írta: Sziasztok,

Nem tudom mi lehet a baja, (n42b20a) már szétszedtem az egész autót szinte és nem tudok rájönni a hiba forrására. Diagnózis: az autó ingadozó alapjárata van, és egy kis gázadásra is megtorpan és ledobja a fordulatot és leáll. Találtam egy hibát de nem tudom ez okozhatja-e ezt a jelenséget, vagy lehet-e még valami aminek együttes hatása ilyen problémát generálhat. A gyanú az, hogy valami IQ fundamentum a 1-es hengernél lévő trafótól eltüntette az a műanyaghengert, és a gyertya úszik az olajban. Ez megmagyarázná az alapjárat ingadozást szerintem, de a leállást szerintem nem. Hibakód olvasásra jelenleg nincs lehetőségem mert az utca végére is csak tolva tud közlekedni az autó. Olyasvalaki segítségét kérem aki találkozott már hasonló jelenséggel.

Segítségetek köszönöm



milyen műanyaghenger?
de hibakódolvasó kellene. mert jó pár dolog okozhat alapjárat ingadozást.
az 1-es henger/trafó ás az olajbetöltő között egy szenzor van, ami a valvetronic excentertengely pozíciójának szenzora. ott a tömítés meg szokta magát adni és ereszti az olajat.akár ez is okozhat kontakt hibát, ha a csatlakozóba jut. ha a gyertyánál olajos, akkor ott a gyertyának a tömítő alátétje rossz, vagy ki van lazulva a gyertya.
de okozhat ilyet kartergáz szellőztető szelep hiba is. lambdaszonda, légtömegmérő, stb.
sajnos hibakód olvasás és élőadat olvasás kellene.
szerk.: illetve a szelepfedél tömítésnél is odaengedheti az olajat.


Egy ilyen műanyag henger ket o gyűrűvel és ebbe megy a trafó megpróbáljuk rádugni diagra.
Jövőhéten veszünk alkatrészt és megpróbáljuk megcsinálni


hát nem tudom.... trafó hiba miatt lehet egyenetlen alapjárat, de akkor check engine is világít, villog, és subaru hangja lesz és marha büdös, és füstöl.
én nem láttam még ilyen műanyag hengert... pedig ilyen motorom van és trafót is cseréltem már...