notoriusbg
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2001

státusz notoriusbg

Újonc

Elismertség: 13% (13 pont) | Hozzászólások: 94

Elküldve: 2018. október 20. szombat, 14:30


notoriusbg írta:
YELLOW írta:
notoriusbg írta: Sziasztok!

Nemrég vettem észre, hogy a tanksapka levételekor erős cuppanó hang hallatszik, erős vákuum van a tankban. Inkább akkor, amikor már kevés benzin van a tankban. Mást nem vettem észre, pl. teljesítményvesztést vagy ingadozást.
Neten utánanéztem és úgy tűnik, a tankot szellőztető nyílás lehet elkoszolódva, eldugulva, ezért képződik vákuum, ahogy fogy az üzemanyag a tankból. Viszont konkrétan E46-ra vonatkozóan semmi hasznosat nem találtam ezzel kapcsolatban.
Tudja valaki, hol található ez a nyílás a kocsimon? Járt már így valaki, kellett már valakinek tisztítani?


ha nincs carbon szűrő, akkor a 2-es cső végén levegőzik


ha van szűrő, a jobb hátsó kerék mögött, lökös alatt benézve, akkor a 6-os csövön lélegzik



Te jóég. Ez bonyolultabbnak tűnik, mint reméltem.
Elvileg nincs szűrő VIN alapján.
A cső végét, ill. magát a csövet hogyan tudom megközelíteni?


További utánaolvasgatást követően felmerült bennem, hogy nem lehet-e a tankszellőztető szolenoid szelep (gyári cikkszáma 13901433603) hibája, ami a vákuumot okozza? Elvileg, ha nyitva marad, az okozhat ilyet, nem? Diagom nincs itthon...


notoriusbg
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2001

státusz notoriusbg

Újonc

Elismertség: 13% (13 pont) | Hozzászólások: 94

Elküldve: 2018. október 19. péntek, 21:12


YELLOW írta:
notoriusbg írta: Sziasztok!

Nemrég vettem észre, hogy a tanksapka levételekor erős cuppanó hang hallatszik, erős vákuum van a tankban. Inkább akkor, amikor már kevés benzin van a tankban. Mást nem vettem észre, pl. teljesítményvesztést vagy ingadozást.
Neten utánanéztem és úgy tűnik, a tankot szellőztető nyílás lehet elkoszolódva, eldugulva, ezért képződik vákuum, ahogy fogy az üzemanyag a tankból. Viszont konkrétan E46-ra vonatkozóan semmi hasznosat nem találtam ezzel kapcsolatban.
Tudja valaki, hol található ez a nyílás a kocsimon? Járt már így valaki, kellett már valakinek tisztítani?


ha nincs carbon szűrő, akkor a 2-es cső végén levegőzik


ha van szűrő, a jobb hátsó kerék mögött, lökös alatt benézve, akkor a 6-os csövön lélegzik



Te jóég. Ez bonyolultabbnak tűnik, mint reméltem.
Elvileg nincs szűrő VIN alapján.
A cső végét, ill. magát a csövet hogyan tudom megközelíteni?


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (15098 pont) | Hozzászólások: 16290

Elküldve: 2018. október 19. péntek, 20:06


notoriusbg írta: Sziasztok!

Nemrég vettem észre, hogy a tanksapka levételekor erős cuppanó hang hallatszik, erős vákuum van a tankban. Inkább akkor, amikor már kevés benzin van a tankban. Mást nem vettem észre, pl. teljesítményvesztést vagy ingadozást.
Neten utánanéztem és úgy tűnik, a tankot szellőztető nyílás lehet elkoszolódva, eldugulva, ezért képződik vákuum, ahogy fogy az üzemanyag a tankból. Viszont konkrétan E46-ra vonatkozóan semmi hasznosat nem találtam ezzel kapcsolatban.
Tudja valaki, hol található ez a nyílás a kocsimon? Járt már így valaki, kellett már valakinek tisztítani?


ha nincs carbon szűrő, akkor a 2-es cső végén levegőzik


ha van szűrő, a jobb hátsó kerék mögött, lökös alatt benézve, akkor a 6-os csövön lélegzik


notoriusbg
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2001

státusz notoriusbg

Újonc

Elismertség: 13% (13 pont) | Hozzászólások: 94

Elküldve: 2018. október 19. péntek, 18:26


Sziasztok!

Nemrég vettem észre, hogy a tanksapka levételekor erős cuppanó hang hallatszik, erős vákuum van a tankban. Inkább akkor, amikor már kevés benzin van a tankban. Mást nem vettem észre, pl. teljesítményvesztést vagy ingadozást.
Neten utánanéztem és úgy tűnik, a tankot szellőztető nyílás lehet elkoszolódva, eldugulva, ezért képződik vákuum, ahogy fogy az üzemanyag a tankból. Viszont konkrétan E46-ra vonatkozóan semmi hasznosat nem találtam ezzel kapcsolatban.
Tudja valaki, hol található ez a nyílás a kocsimon? Járt már így valaki, kellett már valakinek tisztítani?

bricktopm
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1999

státusz bricktopm

Törzsvendég

Elismertség: 3% (7 pont) | Hozzászólások: 178

Elküldve: 2018. október 18. csütörtök, 10:17


Sziasztok!

M52TUB20-as motorommal lenne egy kis gond.
Ha hűvösebb az idő kb 200méter gurulásig ejti az alapjáratot. Pl gurulok oda a lámpához kinyomom üresbe és leejti 400ra felrántja 800-ra vissza ejti 400ra megint fel 1000-re... Nagyon ritka hogy le is áll, de volt rá példa vagy 3x.

Amit megfigyeltem: ha hűvös van 4-8Cfok akkor intenzívebb a dolog, Ha van vagy 20C akkor van, hogy nem is csinálja. Illetve iylenkor láthatóan mocorog (úszkál) a fordulatszá mmutatóm is a helye körül.
Illetve első 100méteren ha egyenletesen nyomom a gázpedált 1800-2000 közt bebólint a kocsi, mintha felengedném a gázt, majd visszanyomnám. Viszont ezt többet nem csinálja, csak egyszer, csak ott...(hosszútávon stabil 100-110es tempónál 7liter a fogyasztás, 5ösbe előzi az autósort stb.)

Fals levegőre tippeltem, így a szívó oldalon mindent szétszedtem átnéztem, nem lett jó., Alapjáratit kicseréltem egy másikra, nem lett jó. Most a DISA szelep van terítéken, csináltam is egy kis videót, miután kiszedtem, így viselkedik:
A link neve
Ha be van fogva a tetején a lyuk, nehezebb zárni, viszont akkor sem áll meg negyed állásban(úgy tudom meg kellene neki)

Mi a véleményetek a leírás és a videó alapján?






Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2018. október 18. csütörtök, 10:18

autója adatai
Széria: X3
Típus: E83
Kivitel: SAV
Modell: X3 3.0d
Évjárat: 2004

státusz Betti

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2018. október 17. szerda, 20:35


Sziasztok! Elindulásnál,kanyarodásnál ránt egyet a kocsi és hátulról vagy középről érzem de egyenesbe semmi. Ha valaki tud segíteni mi lehet azt megköszönöm!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 1997

státusz lexx

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 12

Elküldve: 2018. október 13. szombat, 12:28


Sziasztok!
e36 316i (1997), alapjáraton a kipuffnál hallatszik hogy dinamika nélkül mintha puffog bár számomra érdekesen mert sem az alapjárat sem a motornál nem veszek észre belöle semmit. Az autó jól megy viszont én ugy érzem, hogy nagyon erős, szúros gűz termel és talán picit többet is eszik.Felraktam egy vidit remélem van valakinek ötlete.
https://www.youtube.com/watch?v=Xrz8PyT1I1Q


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (15098 pont) | Hozzászólások: 16290

Elküldve: 2018. október 03. szerda, 09:59


brutalite74 írta: Sziasztok!
2001 E46 320D Turing autómmal kapcsolatosan lenne több észrevételem, ebben kérném a segítségeteket, amit előre is köszönök.

Két dolog van ami feltűnt az utóbbi időben. Az egyik hogy érdekes sípoló hangot hallani a műszerfal jobb oldala felől. "Szépen zenél" kisebb megszakításokkal, magasabb, mélyebb hangon. A klímavezérlőn próbálkoztam a ventilátor leállításával,de nincs összefüggés ugyan úgy csinálja.Nem tapasztalom azt sem hogy esetleg a gázadás befolyásolná a hangot de 1500-as fordulatszámnál erőteljesebb a hang (talán mert nagyobb fordulatnál a motorzaj elnyomja).
Azt is észrevettem hogy néha nincs megfelelő teljesítményem lassabban gyorsul alacsony fokozatban) olykor olykor mintha a turbó "alukálna". Továbbá gyorsulásnál közel 2000 fordulatnál megtorpan egy pillanatra az autó azaz a folyamatos gázadásnál van egy pillanatnyi kihagyás (legalább is így érzékelem) és ez minden fokozatban érezhető.

Nem tudom hogy a két dolognak köze van e egymáshoz. Mindenképpen "padra" diagnosztikára vár a kicsi de használható tapasztalatokat véleményeket szívesen fogadnék!!

Mi lehet a hiba??



én a geometrai szabályzás körül néznék körül. nem szorul-e a rudazat, nem vész-e el a vákuum valahol.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz brutalite74

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2018. október 03. szerda, 09:54


Sziasztok!
2001 E46 320D Turing autómmal kapcsolatosan lenne több észrevételem, ebben kérném a segítségeteket, amit előre is köszönök.

Két dolog van ami feltűnt az utóbbi időben. Az egyik hogy érdekes sípoló hangot hallani a műszerfal jobb oldala felől. "Szépen zenél" kisebb megszakításokkal, magasabb, mélyebb hangon. A klímavezérlőn próbálkoztam a ventilátor leállításával,de nincs összefüggés ugyan úgy csinálja.Nem tapasztalom azt sem hogy esetleg a gázadás befolyásolná a hangot de 1500-as fordulatszámnál erőteljesebb a hang (talán mert nagyobb fordulatnál a motorzaj elnyomja).
Azt is észrevettem hogy néha nincs megfelelő teljesítményem lassabban gyorsul alacsony fokozatban) olykor olykor mintha a turbó "alukálna". Továbbá gyorsulásnál közel 2000 fordulatnál megtorpan egy pillanatra az autó azaz a folyamatos gázadásnál van egy pillanatnyi kihagyás (legalább is így érzékelem) és ez minden fokozatban érezhető.

Nem tudom hogy a két dolognak köze van e egymáshoz. Mindenképpen "padra" diagnosztikára vár a kicsi de használható tapasztalatokat véleményeket szívesen fogadnék!!

Mi lehet a hiba??



Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (723 pont) | Hozzászólások: 3543

Elküldve: 2018. szeptember 24. hétfő, 21:15


Zaki írta: Sziasztok!

2004-es E46 330D autó P0402-es hibakódot dobott fel. Ez elméletileg EGR hibára utal. Az EGR szelep ki lett takarítva, hibakód törölve, de ismét dobta a hibát! Az autón érezhető a teljesítményvesztés. Főleg az alsó fordulattartományban. 2500 fölött húz csak igazán addig kb az 1.6-os autók legyorsulják. Valamint talán az autó, mintha jobban is füstölne.

Kérdésem a következő: az EGR szelep nem megfelelő működése okozhatja a teljesítmény vesztést, és a szelep cseréjével megoldódhat a hiba?


Ha a szelep le tud zárni, akkor nem feltétlen azzal van a baj. Lehet a vezérlő vákumszelepével, az EGR hőcserélővel, vagy a kipuffvisszavezetés más szakaszával is. Végig kell nézni. Ha valahol ott szökik a kipuffgáz az okozhat teljesítményvesztést, vagy ha az EGR nem zár mikor kellene sz szintén okozhat ilyet.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 330d
Évjárat: 2004

státusz Zaki

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2018. szeptember 24. hétfő, 20:06


Sziasztok!

2004-es E46 330D autó P0402-es hibakódot dobott fel. Ez elméletileg EGR hibára utal. Az EGR szelep ki lett takarítva, hibakód törölve, de ismét dobta a hibát! Az autón érezhető a teljesítményvesztés. Főleg az alsó fordulattartományban. 2500 fölött húz csak igazán addig kb az 1.6-os autók legyorsulják. Valamint talán az autó, mintha jobban is füstölne.

Kérdésem a következő: az EGR szelep nem megfelelő működése okozhatja a teljesítmény vesztést, és a szelep cseréjével megoldódhat a hiba?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Hadox94

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2018. szeptember 19. szerda, 18:54


YELLOW írta:
Hadox94 írta: Sziasztok!
Van egy E46 320D-m
Hibajelenség a következő: Nem indul be, se hidegen, se melegen, össze vissza, van, hogy 1 hétig elsőre, aztán pàr napig szarakszik velem… tehát gyújtàs rádva, üzemanyag szivattyú nem indul, vízhőfok mérő nem világít és a mutatóm ki is ugrik. Tegnap amikor megint elkezdte produkálni észrevettem, hogy az olajnyomás lámpa gyújtáson nem világít, ha viszont várok pár percet, (5-10p) magától felvillan és a vízhőfok mutatója is visszakúszik a helyére, illetve indul az üzemanyag szivattyú is, kulcs elfordít és megy is!
Eddig szórakoztam vele, gyújtás ráad, levesz, még el nem kapja…
Üzemanyagszivattyú lett cserélve, de nem oldotta meg a problémát.
Üzemanyag szivattyú reléje is cserélve.
Valakinek valami ötlete?


gépre tettétek már?
lehet valami szenzor túl nagy nyomást mutat, és nem engedi indítani az autót. pl azt hiszi meg van az üzemanyag nyomás, ezért a pumpát nem indítja, közben meg nincs anyag.
de lehet valahol csak kontakt hiba van az üzemanyag ellátó rendszer elektromos részeinél. mindenképp valami nem univerzális, de komolyabb diag kellene a gépnek.


Holnap viszem a helyi autószerelőhöz, hátha tud valamit kezdeni vele, bár nem sokat nézek ki a diag részèből itt bèkés megye sarkában
Reméltem hátha itt valakinek volt már ilyen és tudja a megoldást.



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2002

státusz Arpee

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 17

Elküldve: 2018. szeptember 19. szerda, 15:55


konkolyd írta:
Arpee írta:
YELLOW írta:
Arpee írta: Sziasztok,

Van nekem is egy "kis" problémám sárga check lámpa nem világit, de van egy 27BD hibakód. Csatolok képet is. Valakinek van ötlete, hogy hogyan lehet orvosolni a dolgot?

A link neve

A link neve

A link neve

Köszönöm előre is a segítséget.


mert lehet nem is aktuális hibák. tehát a hiba nincs jelen, csak jelen volt valamikor.
mellesleg én a BMW-s programokban bízok leginkább.
de a hibák olyanok, mintha el lenne menve a vezérlés. volt cserélve lánc? ha nem, akkor simán megugorhatott. autó járása, teljesítménye jó?


Törölve volt a hibakód lista, és ezt adja csak. Igen szét volt szedve a motor, új vezérlés, hajtókarcsapágyak, gyúrük, szelepszárszimeringek voltak cserélve (elötte is jelen volt ez a hibakód). A vezérlés beállító szerszámot ráraktuk újra, helyén van minden. Sajnos nem igazán van a közelben akinek BMW-s programja van...


Egy egész jó kis anyag, nézd át hátha segítségedre válik.
https://us.autologic.com/news/...diagnosing
Kipufogó vanos tekercs lehet meghalt, vagy el van koszolódva, vagy az olajnyomás nem jut el oda, vagy vezeték sérülés miatt már villamos vezérlést sem kap...
https://www.youtube.com/watch?v=YktIgslaoIQ




Köszi szépen, megnézem. Elfelejtettem irni, hogy milyen autórol van szó (318i N42b20 motorkoddal) de az adatlapomon irja.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2006

státusz konkolyd

Újonc

Elismertség: 17% (7 pont) | Hozzászólások: 39

Elküldve: 2018. szeptember 19. szerda, 13:40


Arpee írta:
YELLOW írta:
Arpee írta: Sziasztok,

Van nekem is egy "kis" problémám sárga check lámpa nem világit, de van egy 27BD hibakód. Csatolok képet is. Valakinek van ötlete, hogy hogyan lehet orvosolni a dolgot?

A link neve

A link neve

A link neve

Köszönöm előre is a segítséget.


mert lehet nem is aktuális hibák. tehát a hiba nincs jelen, csak jelen volt valamikor.
mellesleg én a BMW-s programokban bízok leginkább.
de a hibák olyanok, mintha el lenne menve a vezérlés. volt cserélve lánc? ha nem, akkor simán megugorhatott. autó járása, teljesítménye jó?


Törölve volt a hibakód lista, és ezt adja csak. Igen szét volt szedve a motor, új vezérlés, hajtókarcsapágyak, gyúrük, szelepszárszimeringek voltak cserélve (elötte is jelen volt ez a hibakód). A vezérlés beállító szerszámot ráraktuk újra, helyén van minden. Sajnos nem igazán van a közelben akinek BMW-s programja van...


Egy egész jó kis anyag, nézd át hátha segítségedre válik.
https://us.autologic.com/news/...diagnosing
Kipufogó vanos tekercs lehet meghalt, vagy el van koszolódva, vagy az olajnyomás nem jut el oda, vagy vezeték sérülés miatt már villamos vezérlést sem kap...
https://www.youtube.com/watch?v=YktIgslaoIQ




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2018. szeptember 19. szerda, 14:12

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2002

státusz Arpee

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 17

Elküldve: 2018. szeptember 19. szerda, 09:22


YELLOW írta:
Arpee írta: Sziasztok,

Van nekem is egy "kis" problémám sárga check lámpa nem világit, de van egy 27BD hibakód. Csatolok képet is. Valakinek van ötlete, hogy hogyan lehet orvosolni a dolgot?

A link neve

A link neve

A link neve

Köszönöm előre is a segítséget.


mert lehet nem is aktuális hibák. tehát a hiba nincs jelen, csak jelen volt valamikor.
mellesleg én a BMW-s programokban bízok leginkább.
de a hibák olyanok, mintha el lenne menve a vezérlés. volt cserélve lánc? ha nem, akkor simán megugorhatott. autó járása, teljesítménye jó?


Törölve volt a hibakód lista, és ezt adja csak. Igen szét volt szedve a motor, új vezérlés, hajtókarcsapágyak, gyúrük, szelepszárszimeringek voltak cserélve (elötte is jelen volt ez a hibakód). A vezérlés beállító szerszámot ráraktuk újra, helyén van minden. Sajnos nem igazán van a közelben akinek BMW-s programja van...