ArkyCsaba fórum hozzászólásai

ArkyCsaba Elküldve: 2016-04-03 20:23 Megvegyem? Vegyek ilyet?

Trym84 írta: Sziasztok

Most regisztráltam az oldalra, ugyanis tanácsot szeretnék kérni egy fontos dologgal kapcsolatban: Kinéztem a hasznaltauto.hu-n egy pofás kis 320-as BMW-t. Bevallom, gyerekkori álmomat szeretném valóra váltani ezzel a BMW-vel!

Szóval őt szemeltem ki. Mi a véleményetek róla? Megéri az árát?
http://www.hasznaltauto.hu/aut...0i-9930492

Igazából csak átlagos használatra venném, semmi rally, semmi tuning, csak ide-oda kocsikázni.

Ja és lenne még pár kérdésem:

1. Ha megéri az árát, akkor mit érdemes megvizsgálni rajta a vásárláskor?
2. Ennek a típusnak vannak szériahibái? Ha igen, mik ezek?
3. Az a 225.000 km nem sok egy kicsit?
4. Ha ne adj Isten megveszem, és meghibésodik valami rajta, sokkal drágább hozzá az alkatrész, mint egy átlagos kocsinál? pl: Egy 206-os Peugeothoz képest...
5. Mennyit kell egy évben költeni egy BMW-re sacc/kb? Úgy körülbelül...


Lehet hülye kérdések, de hiába van 12 éve jogsim, nem igazán vezettem még BMW-t, így annyira nem is értek annyira még hozzá. Még...

Remélem kapok választ mindegyik feltett kérdésemre!

Köszi előre is!



Szia.
Teljesen normális kérdéseid vannak,természetes,hogy tartasz az ilyenektől mégiscsak prémium márka.
Szerintem:

1. hogy az árát megéri-e az a kocsi állapotától függ,
2. ebben nem tudok segíteni, nekem 318-asom van, bár a légtömegmérőt elég sok mindenkitől hallottam már,csipegetik az olajat(ez több minden lehet, tömítések, apróbb dolgok),
vízelvezetése itt-ott nem az igazi.
3. ez relatív: hogy volt használva, más a sok pályázás illetve a sok város,az jobban eszi a dolgokat,na meg kérdés hogy mennyire jártak vele "sportosan". Alapvetően egy 17 éves kocsihoz mérten nem sok, ha az évi 30.000 körüli átlagot nézed
4.azt mondanám,hogy az átlagos alkatrészek nem drágábbak, de van amit horror áron adnak, igaz sok mindent már meg tudsz venni bontóban is
5. Ez megint relatív,tőled függ,ha nincs vele gubanc mondjuk 10.000-ként olajcsere,mondjuk 20.000-ként fékbetétek ez nem egy nagy költség

A tanácsom,ne zúgj bele rögtön az elsőbe, inkább nézz meg többet is,az a biztos.Ha mellé nyúlsz csak nyűglődni fogsz vele és ráfogod majd a márkára.Szerintem ennyi pénzért különbet is kapsz itthon (gyanús a fekete tükörburkolat, a hiányzó lenyíló ajtó a világításkapcsoló alatt,itt-ott látszódik a kor a kéderen ehhez képest a kormány szinte új ).De ez az én véleményem

Remélem tudtam segíteni és nemsokára BMW tulajként üdvözölhetünk!

A legjobbakat: Csaba

ArkyCsaba Elküldve: 2016-03-13 17:18 Ajtónyítási Gondok!

YELLOW írta:
ArkyCsaba írta: Sziasztok,
valaki erősítse meg vagy cáfolja: reggelente csak harmadjára nyit ki az ajtóm a távirányítóról (de harmadikra mindig), aztán egész nap normálisan működik.A jelet küldi,mert a lámpát felkapcsolja minden alkalommal.
Csere érett a GM-ben a relé?Én erre gyanakszom.
köszi


relé a valószínű. esetleg ha volt bontva mostanában valami, akkor lehet mechanikai szorulás is. viszont hogy a nap többi részében nem csinálja az egyenlőre érdekes. bár az én relés esetemben is annyiféle dolgot produkált, hogy már mindenre gondoltam. aztán meguntam, kikaptam a GM-et, relét cseréltem rajta és OK!



Akkor én is megjátszom, remélem nekem is csak az lesz a baja.Köszi

ArkyCsaba Elküldve: 2016-03-13 14:47 Ajtónyítási Gondok!

Sziasztok,
valaki erősítse meg vagy cáfolja: reggelente csak harmadjára nyit ki az ajtóm a távirányítóról (de harmadikra mindig), aztán egész nap normálisan működik.A jelet küldi,mert a lámpát felkapcsolja minden alkalommal.
Csere érett a GM-ben a relé?Én erre gyanakszom.
köszi

ArkyCsaba Elküldve: 2016-03-07 16:19 Megvegyem? Vegyek ilyet?

hil írta:
petkerek írta: Sziasztok!

Leendő BMW tulajként egy kérdéssel fordulnék a hozzáértőkhöz illetve tulajdonosokhoz.
Ismerősi körben eladó lett egy 1999-es évjáratú e46 318i, a 118 lóerős (sedan) változat, 263 ezer igazolt km-rel.
A dilemmám a motorral kapcsolatos, mivel az autót átnéztük, kipróbáltuk, szerkezetileg minden tökéletes, a tulaját gyerekkorom óta ismerem, az autó pedig évek óta a tulajdonában van, mindig mindent megadott neki, talán többet is mint elvárható lenne.
Kérdés, hogy ez a motor mennyire lehet megbízható, esetlegesen mennyire lehet vele mellényúlni? Lépten-nyomon azt olvasni/hallani hogy 6 hengerest kell venni, azonban nem tudom hogy ez "csak" a menetteljesítmény vagy a hang, karakter miatti "elfogultságból" adódik, vagy van valami más oka is. (pl betegágy az egész 1.8i) Önmagában nekem ez a teljesítményszint egyébként megfelel, a normál közlekedéshez szerintem elég, nem akarok sem gyorsulgatni sem autópályán száguldozni, így önmagában emiatt nem lenne szükségem erősebbre.
Ez az autó kereken 1 millió Ft jelenleg. Kérdés, hogy ebben az ársávban kaphatnék-e egyáltalán hasonlóan jó állapotban lévő 6 hengerest, vagy ahhoz egy nagyságrenddel feljebb kell gondolkodnom?

Ha valaki veszi a fáradságot és válaszol azt megköszönöm

Üdv. petkerek

Szia!
Nekem ilyen autóm volt, teljesen jó az a motor n(M43TU), megbízható. Vezettem e36 320i-t (150Le), a benyomásom az volt, hogy a 318 jobban gyorsult úgy 80-ig. Amire érdemes odafigyelni a motor terén: hűtő rendszer: hűtő, csövek , vízpumpa, generátor esetleg önindító, hátsó futómű bekötési pontjai.
bye:hil



Szia.Nekem is ilyen van (M43TU) és lekopogom baj nincs vele.Amit eddig cserélnem kellett az a termosztát volt a szíjfeszítő görgő meg a hengerfej tömítésem,ott engedte az olajat,de nem vészesen.Évjárat: 2000, kilóméter: majd 250.000 .Mástól hallottam,állítólag ezek a "kőkori" motorok még elégé túl vannak méretezve (nincsenek kihegyezve a teljesítményre mint a maiak).

ArkyCsaba Elküldve: 2016-03-02 10:31 Segítség, beázik az autóm!!!!

Tano írta:
ArkyCsaba írta: Sziasztok.Sajna én is elkezdtem beázni.Anyós oldal ülés előtt,mintha a küszöbön bukna át a víz.Az ajtópanelt már leszedtem az jó,teszteltem is.Lehet hogy a kéder már nem zár rendesen és amiatt ázok?Alul a műanyag fölött(a küszöbön) totál vizes az is viszont maga a műanyag száraz.Merre menjek tovább?
Előre is köszi


Ha az ajtószivacs a helyén van, akkor még a kárpittartó tiplik tövénél is befolyhat. Nálam ott volt folyásnyom, pedig volt rajta az a szivacsos tömítés. Nos én ezt kicseréltem gumitömítésre házilag, és most már jó. Tisztítsd le az ajót a kárpit alatti részen, és utána látni fogod hol marad nyoma a víz folyásának.


OKé köszi,akkor majd a 7végén mrgnézem.

ArkyCsaba Elküldve: 2016-03-02 00:28 Segítség, beázik az autóm!!!!

Sziasztok.Sajna én is elkezdtem beázni.Anyós oldal ülés előtt,mintha a küszöbön bukna át a víz.Az ajtópanelt már leszedtem az jó,teszteltem is.Lehet hogy a kéder már nem zár rendesen és amiatt ázok?Alul a műanyag fölött(a küszöbön) totál vizes az is viszont maga a műanyag száraz.Merre menjek tovább?
Előre is köszi

ArkyCsaba Elküldve: 2016-02-27 14:35 Társalgó

Sziasztok.Nem találtam ehhez topikot ezért itt kérdezek.
Ha cserélem a DISA szelepet akkor kell csináljak adaptáció törlést vagy csak régi ki új be?

ArkyCsaba Elküldve: 2016-02-24 19:45 Társalgó

YELLOW írta:
kzste írta: Sziasztok! E46-nál hol tüntették fel az autóhoz tartozó alvázszámot? Úgy értem, hol szerepel még a kasznin a jobb első tornyot leszámítva?


szélvédő bal alja. lehet csak UV fény alatt látod. illetve a titkos menüben, a műszeregységből is kiolvasható. a bal tornyon is szerepel a cimkén.
valahol még biztos van, de most nem jut eszembe...


A jobb oldaliba is bele van ütve.

Nem szóltam

ArkyCsaba Elküldve: 2016-02-21 13:38 Nagyobb sebességnél rezonálás

oxigen írta:
pneurob írta:
oxigen írta:
anubisz írta:
Totyasrac írta:
anubisz írta:
Milyen csapágya van a kardán keresztnek? Ha megmutatod veszek egyet

http://bmwfans.info/parts-cata...sal_joint/


A jelzett ábrán a 9-esre gondolhatnak, nem?


Az középcsapágy, vagy Kardán felfüggesztő csapágy. Mert ha kardánkereszt csapágyat kérsz, csak néznek rád majd mint a Milka tehén,a lila festés után.



Átnézték a kardánt, semmi baja. Ezáltal továbbra sem tudom, hogy mitől van a morgás egyenletes sebességnél vagy gázelvételnél...


Ha kell, tudok jó szerelőket, 5 perc alatt megmondják mi a hiba. Lehet, nem jó helyre vitted a gépet.




pneurob, privatban varom! Nagyon koszi


Szia.El tudnád nekem is küldeni privátban?(ugyanezt produkálja a vas)Köszi

ArkyCsaba Elküldve: 2016-02-09 21:17 E46 ra ramegy ezzel az ET -vel

Pitykoo írta:
ezzel én is így voltam mikor keresgéltem


És az ET 34-el rámegy egyből vagy kell tehermentesítő?!
[/quote]

Ez felni függő,nekem szerencsém volt,nem kellett gyűrű.

ArkyCsaba Elküldve: 2016-02-09 21:05 E46 ra ramegy ezzel az ET -vel

Pitykoo írta:
ArkyCsaba írta:
Pitykoo írta:
ArkyCsaba írta:
Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta: Na hali, megint én!
A kettő közül melyiket érdemesebb, ajánlatosabb rátenni a kocsira??!
Mindkettő R 18!
1. ET 20 8"
2. ET 34 8.5"
Ill. mekkora méretű gumikkal lesz jó?
Előre is köszi!


én azt tudom mondani, hogy mind a kettő 225-össel elfér. a második talán 235-el is. ott inkább picit a felni lehet necces, ha ültetve is van az autó. ha jól számolgatom fejben a dolgokat.


225-nél nagyobbat nem hiszem, hogy alárakok! Nincs ültetve.
Akkor inkább az első, az a biztosabb, és megy alá akkor a tehermentesítő?!


hát nem tudom mekkora a közepe. gondolom nem mérte le.


Nem, mert azt már eladta...
Találtam máshol, azt meg el is felejtettem megkérdezni...
Majd akkor arra is rákérdezek..


Szia.Nekem 8,5x18 van fent 225ös gumival 40mm-t ültetve és nem ér bele,még kb 15mm-t lehetne kintebb hozni.


Köszi! Akkor ennek is jónak kell lenni!


Biztos mert az enyém is ET34.


Most lettem dilemmába, hogy akkor melyik legyen!!


ezzel én is így voltam mikor keresgéltem

ArkyCsaba Elküldve: 2016-02-09 21:02 E46 ra ramegy ezzel az ET -vel

Pitykoo írta:
ArkyCsaba írta:
Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta: Na hali, megint én!
A kettő közül melyiket érdemesebb, ajánlatosabb rátenni a kocsira??!
Mindkettő R 18!
1. ET 20 8"
2. ET 34 8.5"
Ill. mekkora méretű gumikkal lesz jó?
Előre is köszi!


én azt tudom mondani, hogy mind a kettő 225-össel elfér. a második talán 235-el is. ott inkább picit a felni lehet necces, ha ültetve is van az autó. ha jól számolgatom fejben a dolgokat.


225-nél nagyobbat nem hiszem, hogy alárakok! Nincs ültetve.
Akkor inkább az első, az a biztosabb, és megy alá akkor a tehermentesítő?!


hát nem tudom mekkora a közepe. gondolom nem mérte le.


Nem, mert azt már eladta...
Találtam máshol, azt meg el is felejtettem megkérdezni...
Majd akkor arra is rákérdezek..


Szia.Nekem 8,5x18 van fent 225ös gumival 40mm-t ültetve és nem ér bele,még kb 15mm-t lehetne kintebb hozni.


Köszi! Akkor ennek is jónak kell lenni!


Biztos mert az enyém is ET34.

ArkyCsaba Elküldve: 2016-02-09 20:54 E46 ra ramegy ezzel az ET -vel

Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta: Na hali, megint én!
A kettő közül melyiket érdemesebb, ajánlatosabb rátenni a kocsira??!
Mindkettő R 18!
1. ET 20 8"
2. ET 34 8.5"
Ill. mekkora méretű gumikkal lesz jó?
Előre is köszi!


én azt tudom mondani, hogy mind a kettő 225-össel elfér. a második talán 235-el is. ott inkább picit a felni lehet necces, ha ültetve is van az autó. ha jól számolgatom fejben a dolgokat.


225-nél nagyobbat nem hiszem, hogy alárakok! Nincs ültetve.
Akkor inkább az első, az a biztosabb, és megy alá akkor a tehermentesítő?!


hát nem tudom mekkora a közepe. gondolom nem mérte le.


Nem, mert azt már eladta...
Találtam máshol, azt meg el is felejtettem megkérdezni...
Majd akkor arra is rákérdezek..


Szia.Nekem 8,5x18 van fent 225ös gumival 40mm-t ültetve és nem ér bele,még kb 15mm-t lehetne kintebb hozni.

ArkyCsaba Elküldve: 2016-01-31 16:49 Kardántengely és társai

ArkyCsaba írta:
kzste írta:
ArkyCsaba írta: Sziasztok.Az igaz,hogy a kardánt tartó csapágy rá van préselve vagy csak átba**tak és nem akarták kicserélni?


Kb negyed óra volt kicserélni. Mondjuk volt szerviz ahol engem is elhajtottak vele, hogy inkább vegyek helyette bontott kardánt.


Tehát a szaki nem akart vele vesződni.Mert folyamatosan azzal érvelt,hogy speckós szerszám kell hozzá.


Kicsit keresgéltem, Visszarakásnál ezzel a csavarral kell ráhúzatni a csapágyat?

ArkyCsaba Elküldve: 2016-01-31 16:01 Kardántengely és társai

kzste írta:
ArkyCsaba írta: Sziasztok.Az igaz,hogy a kardánt tartó csapágy rá van préselve vagy csak átba**tak és nem akarták kicserélni?


Kb negyed óra volt kicserélni. Mondjuk volt szerviz ahol engem is elhajtottak vele, hogy inkább vegyek helyette bontott kardánt.


Tehát a szaki nem akart vele vesződni.Mert folyamatosan azzal érvelt,hogy speckós szerszám kell hozzá.