Coyote fórum hozzászólásai

Coyote Elküldve: 2011-06-16 16:12 Autóvásárlás

tschikosch írta:
ksziszi írta: CAR-TOM kft-től vettem egy 316ti-t visszatekert km órával, és 1 db.kulccsal, mert elhallgatták a kulcs hiányát.Kérdésem, mit lehetne tenni a most ,hogy kitudódott a km tekergetés?


Kell tudnod bizonyítani is,hogy ők tekerték vissza.Ha ők azt mondják,hogy már így került hozzájuk,akkor folyik tovább a szar...
Nem egyszerű az ügy.



Utólag könnyű okosnak lenni, hogy ezt vásárlás előtt kellett volna kideríteni, de ez már nem segít rajtad... szerintem a kulcs hiányát elbuktad, a km óra állás miatti reklamációt meg akkor fogadhatnák el, ha ez befolyásolná az autó állapotát. Szerintem a több km nem számít rejtett hibának...
Származik ebből bármi károd?

Ha igen, és tegyük fel, ha dokumentummal tudod igazolni, hogy mennyi volt a km, akkor talán lenne esélyed bíróságon (megéri???). Ha te pereled be őket, feltételezve, hogy ők tekerték vissza, akkor az ő kötelességük bebizonyítani, hogy nem ők tették, hanem ennyivel vették. Így visszamehet az ügy még egy lépcsőt, az előző tulajdonosig. Ha nála is vissza volt tekerve akkor szívás van, az egy újabb per lehetne csak (esélytelen). Ha nála viszont nem, és bizonyítani is lehet, akkor a CAR-TOM marad a szarban.
Szerintem erre már volt precedens, érdemes ügyvédet, jogászt kérdezni róla. De csak akkor, ha van rá pár százezred, és tényleg megéri belemenni (2 milliós autónál vagy az alatt szerintem nem éri meg.)

Coyote Elküldve: 2011-06-16 16:02 320d Motor

csavitouring írta:
Coyote írta:
csavitouring írta: Elmondod, hogyan szedték ki, dugózták le, illetve mit tettek vele?


Coyote írta:
csavitouring írta: Sziasztok,

Az szeretném megkérdezni, hogy a kézi váltós 20d motorban M47N illetve a szívósorban vannak azok a kis pillangó szelepek vagy csak az automatánál?


A kéziváltósban is ott vannak, nincs különbség.




ahogy írtam a másik topikban de folytassuk itt


És nem lehet külön cserélni, csak szívósorral együtt az szívás és drága


Cserélni nem érdemes, csak kivenni! Szívósort így nem kell cserélni persze. Ha dugód nincs, maradjanak benn a tengelyek...

Coyote Elküldve: 2011-06-16 16:00 Eladó 320 D Touring

tschikosch írta:
Coyote írta:
csavitouring írta: Kedves 320d és 320d touring tulajok

Szeretném kérni a véleményeteket, tanácsotokat, tapasztalatotokat. Jelenleg egy 320i e36 touring van. Diesel autóm még sosem volt, és szeretnék vásárolni e46 320d vagy 330d, nagy valószínűséggel 320d lesz belőle.
Mennyire hangos a motor alapjáraton, illetve mentközben, mennyire rázkódik a 4 henger miatt. Hogy megy az én autómhoz képest, lehet, hogy hülyeségeket kérdezek, de még nem volt tapasztalatom. Kívülről már hallottam 320d-t elég hangos a motorja, de belülről nem. 330d- vel mentem, de gondolom, egy 20d az teljesen más más.
Egy szemtelen kérésem lenne még hozzátok, akinek 320d 6 seb touring-a van és Budapesten lakik, esetleg lenne-e lehetőségem rá, hogy megnézzem, kipróbáljam(nem szét hajtani) mi hogyan működik benne beszélgetni tapasztalatokat gyűjteni az autóról.

Válaszotokat előre is köszönöm!


Nekem is ez az első dízelem (320D), de kellemesen csalódtam benne. Alapjáraton kívülről kerti traktor hang, de belülről legfeljebb indítózáskor vagy leállításkor ránt egyet a kasznin (hogy érezd, hogy az erő veled van )

Menet közben belülről egy álom, nagyon csendes az autó, egészen 140-ig szélhang sincs. 30-40 km/h-tól felejtős a dízelhang kivülről is, inkább a gumik zúgnak, és persze a turbó fütyül - ez viszont ajándék a fülnek, én perverz módon néha még az ablakot is lehúzom, hogy halljam a süvítést, amikor kigyorsítok. Komolyan mondom, ez a suhanás egy élmény. Nem ugyanaz az élmény, amit a Mazdámon a Remus adott, nem is az, amit a TRD rendszer és VVTi motor a Toyotámon, de egy kicsivel sem rosszabb. Olyan nagyautós, elegáns, erőteljes süvítés... szerintem neked is tetszeni fog.
A menettulajdonságok persze mások, a benzineshez képest nem a felső tartományban jön a nyomaték, hanem már lentről, és érzésem szerint 4000 felett már jobb felkapcsolni a nyomatékhoz, ezt kicsit szokni kell. Ahogy azt is, hogy a dinamikus vezetők benzinessel 3500 rpm körül járnak, míg dízelnél a 2000 rpm is megteszi (természetesen jóval kevesebb üzemanyaggal).
Nekem bejött, pedig mindig is olajkályha-ellenes voltam egy picit. Fontos, hogy én nem az olcsóbb gázolaj és az alacsonyabb fogyasztás miatt választottam ezt az autót, hanem a menettulajdonságok győztek meg.


4000 felett?
Nem tudom nekem mióta megvan az autó,(kb 1,5 éve),voltam-e egyáltalán 4000 fordulat felett???



Nem olvastad el figyelmesen Természetesen nem arra az esetre értettem, amikor normál módon autózol (akkor max. 2500-ig huzatnám), hanem arra az esetre, ha ki akarod belőle hozni a maxot. Ez benzinesnél ugye tiltásnál van, de a dízelnél nem hiszem, hogy ott a nyomatékgörbe csúcsa.

Coyote Elküldve: 2011-06-16 13:27 320d Motor

csavitouring írta: Elmondod, hogyan szedték ki, dugózták le, illetve mit tettek vele?


Coyote írta:
csavitouring írta: Sziasztok,

Az szeretném megkérdezni, hogy a kézi váltós 20d motorban M47N illetve a szívósorban vannak azok a kis pillangó szelepek vagy csak az automatánál?


A kéziváltósban is ott vannak, nincs különbség.




ahogy írtam a másik topikban de folytassuk itt

Coyote Elküldve: 2011-06-16 13:22 Autóvásárlás

csavitouring írta: Jó hogy felhoztad ezt a pillangó szelepes dolgot ez mindem 320d-ben benne, van, én úgy tudtam, hogy csak az automatában van benne és a kézi váltósban nincsen? Bár ez ezt a320d motornál kell megkérdeznem. Észre vettél valami változást, hogy nincsenek benne?


Az enyémben még benne vannak a szelepek, és nem voltak javítva vagy cserélve - minimum 156000 km alatt semmi baja nincs az autónak, ami el is várható szerintem
Talán nem törvényszerű, hogy tönkremennek, de ha mégis, akkor azt előjel nélkül teszik, egyik napról a másikra...

Amúgy a pillangószelepes topikban mindent megtudsz a témáról, nekem elégséges volt az ottani infó. A többiek nem tapasztaltak semmilyen változást és a működése alapján nem is szabad, hogy változást tapasztalj.

Coyote Elküldve: 2011-06-16 12:38 320d Motor

csavitouring írta: Sziasztok,

Az szeretném megkérdezni, hogy a kézi váltós 20d motorban M47N illetve a szívósorban vannak azok a kis pillangó szelepek vagy csak az automatánál?


A kéziváltósban is ott vannak, nincs különbség.

Coyote Elküldve: 2011-06-16 11:33 Autóvásárlás

csavitouring írta: Kedves Coyote és lacaca

Köszönöm, a válaszotokat.
Én is diesel ellenes voltam, és tudom, ha azt mondom, hogy egy 20d fent tartani, olcsóbb, mint a mostani autómat, nem biztos, hogy jól járok, mert egy benzines autóval, sokkal kevesebb gond van, mint egy diesele-el, kérlek, cáfoljatok, meg ha nem így van. Itt a turbó, befecskendező fejek, egr-re gondolok, a többi a mostani autómban is van, ami tönkre mehet. Persze mondhatjátok, hogy ha egy olcsón fenntartható autót szeretnék nem BMW vegyek, de ez már az 5.BMW-m, így nincs más választásom
De igen számít a fogyasztás, és reménykedem, hogy egy jó autót fogok ki


Megértelek, nekem ugyanez volt a dilemmám, de mivel még csak 3 hete van meg a BMW, nem tudom a választ a kérdésedre. A pillangószelepes téma mindenképp törődést igényel (én kivetetem az izzitógyerta-cserénél.) Ezen kivül csak a turbóért és a kettős tömegű lendkerékért aggódok - de ez olyan dolog, hogy megpróbálok rá vigyázni, de az előző 150k km-t nem tudom visszacsinálni, se leellenőrizni.
Szerintem a benyással nincsenek ilyen rizikók, ez tény... de ahogy számoltam, évi 30.000 km esetén megtérülhet (előző autóm 1.8 benya, átlagfogyasztás 8.2 liter) még a 200e Ft-os javitási költség is. Figyelembe kell venni, hogy a gázolaj olcsóbb egy picivel, kevesebbet zabál a gép (nálam 6.8-at eszik, de 85% autópálya (140km/h) van ebben), és gázolajat azért lehet szerezni innen-onnan okosban
Mindenesetre a BMW vásárláskor kellett egy jó nagy adag "leszarom" attitűd - ha évi 100k javitási többlet gondot okozna, nem vennék BMW-t. Ezt nem nagyképűségből mondom, de szerintem inkább ez a hozzáállás reális, mint az, aki minimálbérből vesz új autót... Esetleg havi 100 nettóból BMW-t.

Coyote Elküldve: 2011-06-16 10:08 Eladó 320 D Touring

csavitouring írta: Kedves 320d és 320d touring tulajok

Szeretném kérni a véleményeteket, tanácsotokat, tapasztalatotokat. Jelenleg egy 320i e36 touring van. Diesel autóm még sosem volt, és szeretnék vásárolni e46 320d vagy 330d, nagy valószínűséggel 320d lesz belőle.
Mennyire hangos a motor alapjáraton, illetve mentközben, mennyire rázkódik a 4 henger miatt. Hogy megy az én autómhoz képest, lehet, hogy hülyeségeket kérdezek, de még nem volt tapasztalatom. Kívülről már hallottam 320d-t elég hangos a motorja, de belülről nem. 330d- vel mentem, de gondolom, egy 20d az teljesen más más.
Egy szemtelen kérésem lenne még hozzátok, akinek 320d 6 seb touring-a van és Budapesten lakik, esetleg lenne-e lehetőségem rá, hogy megnézzem, kipróbáljam(nem szét hajtani) mi hogyan működik benne beszélgetni tapasztalatokat gyűjteni az autóról.

Válaszotokat előre is köszönöm!


Nekem is ez az első dízelem (320D), de kellemesen csalódtam benne. Alapjáraton kívülről kerti traktor hang, de belülről legfeljebb indítózáskor vagy leállításkor ránt egyet a kasznin (hogy érezd, hogy az erő veled van )

Menet közben belülről egy álom, nagyon csendes az autó, egészen 140-ig szélhang sincs. 30-40 km/h-tól felejtős a dízelhang kivülről is, inkább a gumik zúgnak, és persze a turbó fütyül - ez viszont ajándék a fülnek, én perverz módon néha még az ablakot is lehúzom, hogy halljam a süvítést, amikor kigyorsítok. Komolyan mondom, ez a suhanás egy élmény. Nem ugyanaz az élmény, amit a Mazdámon a Remus adott, nem is az, amit a TRD rendszer és VVTi motor a Toyotámon, de egy kicsivel sem rosszabb. Olyan nagyautós, elegáns, erőteljes süvítés... szerintem neked is tetszeni fog.
A menettulajdonságok persze mások, a benzineshez képest nem a felső tartományban jön a nyomaték, hanem már lentről, és érzésem szerint 4000 felett már jobb felkapcsolni a nyomatékhoz, ezt kicsit szokni kell. Ahogy azt is, hogy a dinamikus vezetők benzinessel 3500 rpm körül járnak, míg dízelnél a 2000 rpm is megteszi (természetesen jóval kevesebb üzemanyaggal).
Nekem bejött, pedig mindig is olajkályha-ellenes voltam egy picit. Fontos, hogy én nem az olcsóbb gázolaj és az alacsonyabb fogyasztás miatt választottam ezt az autót, hanem a menettulajdonságok győztek meg.

Coyote Elküldve: 2011-06-16 07:00 Társalgó

K_Gergo írta:
kempelen írta: Tartok tőle, hogy ha a hátsó ajtóra szerelhetőst választom, a rendőr megbüntet, mert két-három kerékpárral nem látszik sem a lámpa, sem a rendszám.


mikor én gondolkodtam kerékpártartóban, megkérdeztem egy profi bringás ismerőst, ő lebeszélt a hátsó ajtóra szerelhető verzióról (mint alább az astrán), mert előbb-utóbb kikezdi a zsanért, rosszabb esetben az ajtó lemezét is. első hallásra túlzásnak tűnt, de belegondolva nem 2 deka egy bicikli a tartóval együtt, plusz az erőkar, amit a tartó jelenthet, ilyen utakon közlekedve...szóval lemondtam róla.

nagyon profi megoldásnak tűnik, amit találtál.
olyannyira, hogy sajnálom, hogy nem nyitottál külön topikot, tényleg sok hasznos infó összejött.



Azért nekem vannak kétségeim felőle, mert a videón nem látszik, hogy mi tartja egyenesben a szerkezetet. Az tiszta, hogy a súlyt a vonóhorog cipeli, de ezen nem lehet megoldani a vízszintes pozíciót, hiszen minden vonóhorog teteje gömb alakú, a szára meg lehet kerek vagy szögletes is. Tehát valamire támaszkodnia kell a cuccnak, ami szerintem a lökhárító lesz. Márpedig 3 bringa 140-nél szerintem rongálhatja a műanyag lököst... Persze ez csak teória, kellene látni élőben. Amúgy okos cuccnak tűnik, a rögzítése is elmés lehet... De mióta láttam egy hasonlóan praktikus sátrat összeomlani, már nem bízok az efféle noname fajlesztésekben annyira.

Coyote Elküldve: 2011-06-15 15:31 Társalgó

kempelen írta:
Lent is van, lámpája és rendszámtartója is van. Könnyen összecsukható és felszerelhető.
Igaz, a rendszámot cserélgetni kell a kocsin és a tartón, illetve hülyén néz ki egy kerékpárszállítón az autó műszaki és környezetvédelmi plakettje - mintha annak lenne vizsgája - de asszem nem csak egyszerű kezelni hanem talán ebbe köt bele a yard a legkevésbé...
Sőt még ha rajta vannak a bicajok, hátra is dönthető, hogy pakolható legyen a csomagtartó...



Na jó, ez a megoldás mondjuk mindent visz, az tény. Rendszámszerelést beszopod, de a többi elmegy. Mondjuk azt nem teljesen értem, hogy a vonóhorgon hogyan áll ez meg olyan stabilan...

Illetve egy gyakorlati kérdés: nekem is elegánsan el van rejtve a vonóhorog (maga a horog a pótkeréknél, mint nálad). De valahogyan elő kell onnan szedni nem? Lehajtani, vagy valami? Vagy nem?

Coyote Elküldve: 2011-06-15 11:44 Hírek itt is...

vajon ez érinthetné az autóversenyeket is? Bár nem adok sok esélyt a petíciónak...

Coyote Elküldve: 2011-06-15 10:49 Társalgó

Azért én ezt nem tartanám borzalmas árnak... Kempelen, szerintem nézd meg a Thüle oldalát, elég jó a választék - meg talán te sem kínai gagyira vadászol, ami 130-nál elszórja a bringákat mint Pistabá a búzamagot...
Ezen a linken még világító táblát is ajánlanak, ha esetleg eltakarná valami a rendszámot.

Hangya írta:
Hali
Nekem ilyen bicikli szállitom van mint az asztrás képen láthato az e46 touring ra és még nem állitott meg rendol pedig jártam már vele a balaton tol kezdve a mátráig minden hol . Jo nem is lehet sebességet tulépni vele mert már egyszer majdnem leesett rolla a kerom . Az elso képen láthato megoldáshoz kellene a vonohorog is ami nekem nincs és nem is lesz ugyhogy az kifujt a tetocsomagtartos bicikli szállito az meg kb egy ilyen hátra felszerelheto univerzális vacak 4 akrá 5szorose is .
A lényeg hogy én sok rendoltol kérdeztem és az van igy osszegezve hogy ha akar megbuntet ha akar nem mivel nincs rá egységes szabály hogy most ha igy szállitod a biciklit azzal bunt kovetsz e el vagy sem !!!
Remélem segitettem !!!



Szóval rendőle válogatja.

Erről a "Monthy Python: Brian élete" jut eszembe:
- Teee, lánktámatál?
- Micsoda, uram?
- Üsd meg százados, de nagyon dulván!
- Ó... és dobluk le a padlóla?
- Mi?
- Dobluk megint a padlóla?
- Ó, igen, doblátok a padlóla kéllek!




Coyote Elküldve: 2011-06-15 08:44 Társalgó

kempelen írta: Embörök!


De mi a helyzet ezzel a kerékpárszállítóval:



Mert itt a kerékpárok eltakarják a rendszámot is fullra, sőt még a hátsó lámpák sem láthatóak. Ugyanis két felnőtt kerékpár már szélesebb mint egy E46...

A gondom igazából az, hogy ha nem teszem fel az első változatra a rendszámot és úgy járok vele, akkor a rendőr megbaszhat-e, mivel ott a rendszám helye a lámpák mellett és mondhatja hogy miért nem vettem le a kocsiról és tettem fel a kerékpárszállítóra.
Viszont ha a kerékpárszállítón vana rendszám, akkor elméletben (csak elméletben) nem érvényes a műszaki és a környezetvédelmi plakett a kerékpárszállítóra. (mivel ugye akkor nem az autón van a hátsó rendszám)
A legkézenfekvőbb az lenne, ha kérhetnék harmadik rendszámot a kerékpárszállítóra, mint például németországban vagy hollandiában és akkor megoldódik a gondom. De sajnos a magyar szabályok szerint egy autóhoz csak két rendszám lehetséges.

Arról már nem is beszélek, hogy a második képen lévő változat nem lámpás és nem rendszámos, de ha rajta van három kerékpár, úgy eltakarja a hátsó lámpákat és a rendszámot, hogy öröm nézni, mégis ott fel sem merül hogyan legyünk láthatóak...



Tudtommal a második képen alkalmazott kerékpártartó nem a gyári Astra tartó, mert (ugyan fotót nem találtam) az kb. így nézne ki, szabaddá téve a rendszámot és a lámpákat. Ezen felül, Astrára a tetőcsomagtartós verziót láttam még (nekünk olyan volt).
Persze az Astrás fotón nem látszik a rendszám, lehetséges, hogy ráerősítették a bringára, ami ebből a szögből nem látszik?!

Azt az egy dolgot nem értem, hogy miért nem veszed fontolóra a tetőcsomagtartós megoldást. Esetleg a tetőn sídoboz lesz?

Coyote Elküldve: 2011-06-14 13:27 Autóvásárlás

Ennek nagyon frankón lement az ára... aki 320D-t szeretne venni, annak ajánlom.

Megnéztem, a szélvédő kapott 2 kavicsot, egy csere ráférne, és az első fényszóróknak jól jönne egy polírozás (a képen nem látszik, be vannak sárgulva). Ezen kívül korrektnek tűnt a gép próbakör után, magyarországi, egyetlen (szimpatikus) hölgy volt a tulajdonosa végig. A km nem valós, de ettől eltekintve jó opció lehet.

Ha május elején 2.3M lett volna és nem 2.7M, akkor megvettem volna.

Coyote Elküldve: 2011-06-14 13:04 Ez se semmi

Érdekesség: a legjobb magyar focistának, Dzsudzsák Balázsnak a kedvence a BMW M6

Más kérdés, hogy nem hasznosabb-e egy páncélozott Hummer ott Macskahalálban