Estoril fórum hozzászólásai

Estoril Elküldve: 2008-05-18 16:53 TMC Magyarországon

paircraft írta: Sziasztok,

az alábbi hír szerint elõbb-utóbb ez a szolgáltatás is használható lesz. http://www.pdamania.hu/content/11072/?q=tmc

Ti találkoztatok már mûködés közben vele?


Én Osztrákiában többször is,
(gyári prof. navi, Nyugat Európa DVD-vel)
Egyszer csak a térkép helyett kiírja az
aktuális forgalmi információt.
Arra nem emlékszem, hogy kikerülést felajánlott volna, vagy sem,
de gombnyomással nyugtázni kellett.

Jártam úgy is, hogy nem tudtam rávenni,
hogy az általam kiválasztott hágón átvezetõ utat javasolja
Elõször település beírás, utána célkereszt (mi ez route magnet?) hágó túloldalára, utána hágó tetejére,
semmi, azt mondja menjek körbe.
Csak arra mentem, erre kiderült,
útépítés miatt le van zárva az út.

Néhány hónap múlva ismét kirándultam arra,
akkor nem kerülõ utakat rajzolgatott.

Néha egyébként kitesz az útra útjavítás piktogrammokat.

Ha ez magyarországon fizetõs lesz,
akkor a kutya sem veszi meg.
Szerintem arra amúgy is alkalmatlanok a navi programok,
hogy a dugúkikerülésükben bízni lehessen,
fõleg, ha minden autósnak ugyanazt a kerülõutat javasolják.
A dugó kikerülésben éppen az lenne a lényeg, hogy mindenki másfelé menjen.
Üdv, E

Estoril Elküldve: 2008-04-14 22:24 BMW Navigáció CD/DVD-rol minden

320DE46 írta: Hát de ez már ne igaz, úgy felb....
hol kell itt letölteni? Part1 meg mittomén, mit kell kitölteni vagy ez fizetõs? vagy áhh, már kiborulok.


Akkor ne állj neki a nyugat európa DVD-nek....

Egy kolléga felajánlotta az E39-rõl hogy átmásolja a DVD-t,
de én meg akartam mérkõzni.
29 rész, egy hétig vakargattam a netrõl szabadidõmben,
két külön irodából, mert egyszerre csak egy letöltést enged egy IP címrõl ingyenesen.
A végén, a három letöltési hely egyikérõl
már kezdtek részek hiányozni,
(szinte biztos voltam benne, hogy pont akkorra törölteti a jogtulajdonos az egészet a szerverrõl, mikor csak egy rész hiányzik majd)
utána összerakosgatás, helycsinálás a winchesteren, összemásolás, kibontás.
Erre lett belõle vagy ötven rész.
Újabb kibontás összremásolás. Most itt tartok, mert a win98-as gépen, amin az irodában van a DVD író nem lehet 4GB feletti fájlokat létrehozni.
Megint rakosgathatom a fájlokat, mentés, törlés, helycsinálás, most már a laptopon...
Ha beülök az autómba, és elmegyek Budapestre a DVD-ért (250 km),
akkor elõbb megvagyok vele.

Ha kiszámolom a rááldozott idõt,
akkor valószínûleg olcsóbb lett volna megveni.

De sebaj, lényeg a küzdés...
Üdv, E

UI.:egyébként Imgburn programmal írjátok fel a képfájlokat.

Pofon egyszerû a telepítése is és használata is.
Nem kérdez semmit,
néhány gombnyomás és felírja...

Estoril Elküldve: 2008-04-06 23:25 képek

Estoril Elküldve: 2008-04-03 19:14 BMW Navigáció CD/DVD-rol minden

Valaki már talált a neten DVD-t?
Nekem még mindig ugyanaz az Európa HIGH DVD-m van,
amit az autóval együtt vettem nem kevés pénzért.
Egyszer a sógorom tévedésbõl letöltött egy Észak Amerikát,
de azóta sem láttam másikat.
Nincs valakinek meg a legújabb (Navteq 200 egyben?
Üdv, E

Estoril Elküldve: 2008-04-01 21:46 BMW Navigáció CD/DVD-rol minden

csu2 írta: fenntvan a többi 2008-as térkép is.
italia,deutchland,keleteu,kozepeu,skandinavia,francia,benelux,anglia.
töltögetem õket, ha valaki kéri berakom az edonkey linkeket. de elég lassan jönnek.


Megköszönném, feltéve hogy nem torrent
Üdv, E

Estoril Elküldve: 2008-03-31 19:41 BMW Navigáció CD/DVD-rol minden

szabolcs1980 írta: Sziasztok!

Nincs meg valakinek az új Mo térkép?
Érdekelne, talán sokunkat, még egy nyalánkság is, DVD-k.

Üdv
Szabolcs


NAVTEQ.VDO.Dayton.Osteuropa.v2008.GERMAN-SHooTERS.www.alphawarez.us
http://www.alphawarez.us/?id=7205

Köszönet Mount-nak az e39.hu-ról
http://www.e39.hu/modules.php?...;start=975

Azért sokat ne várjatok tõle.
Szerintem a Teleatlas féle adatbázis utcahosszal vezet.
Üdv, E

Estoril Elküldve: 2008-03-13 18:33 Ápolás, tisztítás

marko7 írta: köszi!es mnem art a börnek nem szaritja?


Szerintem mindegy szárítja -e vagy nem,
mert utána bekentem
a BMW-s fehér tejszerû anyaggal.
(Bõrápoló vagy micsoda).
Amúgy biztosan ebbõl is létezik jóval olcsóbb termék,
de nekem még kitart egy darabig a BMW -s készletem.
Üdv, E

Estoril Elküldve: 2008-03-12 18:39 Ápolás, tisztítás

marko7 írta: mar csak egy kerdesem lenne narancszselet hol lehet venni?es hogyan kell hasznalni?


Briston narancs zselé

Budapest, IX tûzoltó u 78-82
20/2178436, 20/2189734
www.briston.hu

Anyám szerint nem bolti termék ügynökök árulják.

Használata egyszerû,
meleg vízbe egy nyalás a szerbõl, elkeverni,
utána ezzel átitatott ronggyal (én mikroszálas kendõt használtam)
azzal dörzsölgeted a bõrt, végén maradékot letörölni.

Utána azért a bõrápolóval
(nem a tisztítóhab, hanem a sûrû tejszerû folyadék)
átkentem a kárpitot.
Üdv, E

Estoril Elküldve: 2008-03-11 21:12 kormány

Tiba írta: Hali!
Valaki leírná nekem a multi bal oldalán lévõ gombok szerepét pontosan?
a hangerõ kivételével Köszi


Nem lehet ezeket a gombokat valahogy átprogramozni?
Nekem pl. teljesen felesleges a telefon gomb,
de jól jönne pl levegõkeringtetés, vagy akármi más.

Estoril Elküldve: 2008-03-11 21:07 Alcantara interior

vxc írta: Halihó,

azon töröm a fejem, hogy a bömbi (ezüst e46 2004 320d touring) amúgy szép, fekete - ezüst sportbelsõjét átszabatom.
Nagyon tetszik a sötétszürke, fekete alcantara, fehérrel varrva, ha megérkeznek az árajánlatok, elgondolkodom rajta.

v


Megérkeztek már az árajánlataid?
Én egy cabrió keménytetõ kárpitozását cserélném fekete alcantara bõrre,
az nem nagy ügy egy kárpitosnak.
Kíváncsi lennék mennyibe kerülne egy ilyen kárpitcsere.
Üdv, E

Estoril Elküldve: 2008-03-11 20:55 Ápolás, tisztítás

marko7 írta: egy kerdesem lenne ez a bmwes börtisztito rol mi a velemenyetek??es az apolorol??jobb mint a boltban kaphato mas hasonlo termekek??


Nekem nem vált be.
Világos ecru bõrkárpitom van cabrióban.
25 ekm után egy fél nap szórakoztam hiába a gyári tisztító cuccal.
Elõtte többnyire nedves mikroszálasz törlõkendõvel törölgettem át.
Sajnos elég sokat kap a bõrkárpit a szabad ég alatt,
a hátsó ülésen a biztonsági övek által kitakart területen
határozottan világosabb volt mint a szabad levegõ által ért részeken.
Szóval több órán át szórakoztam a tisztítóval, alig érzékelhetõ eredménnyel.
Anyám folyamatosan ajánlgatta a narancs zseléjét,
de én ragaszkodtam a gyári cucchoz.
A végén meguntam, és kipróbáltam, ég és föld.
Lehet, hogy a gyári tisztítószer kíméletes,
de a kosszal is talán túlságosan.
Mivel egy rakás pénzem benne állt a gyári tisztítószerben a végén
gyári tisztító hab, utána narancs zselé, a végén gyári bõrápoló kombinációt alkalmaztam.

Estoril Elküldve: 2008-03-01 09:50 navigáció

sempre írta: Hali!

Kerdeznem, hogy DVD alapu radio navihoz letezik-e Romania terkep?

Koszi, sempre


Nekem lenne egy balkán CD-m.
MKIV-be betettem, térképet nem rajzol,
(azt mondták azért, mert nem prof naviba való) de innen somogyországból nézve úgy tûnik mûködik.

E39.hu-n nézd át a vonatkozó topikot, ott le van írva mire jó.
ha érdekel Pü.-ben várom a telefonszámod.
Ha itt nem mûxik a pü, akkor e39.hu-n küldd.
Üdv, E

Estoril Elküldve: 2008-02-26 21:34 Benzin VS Dízel

Üdv, találtam vonatkozó cikket:

http://www.vezess.hu/bview.php...at=magazin

A legfontosabb összefüggés, hogy a teljesítmény a forgatónyomaték és a fordulatszám szorzatából adódik. Az is látszik, hogy a teljesítmény hivatalos mértékegység a watt/kilowatt, nem a lóerõ. Ahhoz, hogy ezt megkapjuk a kW-ot 1,36-al kell beszoroznunk.

Estoril Elküldve: 2008-02-25 15:45 Benzin VS Dízel

singletrack írta: Najó, azért így is 40-el több LE volt az M3-ban A nyomatéknak gondolom akkor lenne értelme, ha telepakolják a kocsit csomagokkal, meg rákötik a yachtot, akkor is szépen gyorsul

Tisztázzunk egy köznapi félreértést:

A teljesítmény a fizikai definíció szerint az egységnyi idõ alatt létrehozott energiaváltozás. Jelen esetben mozgási energia változás.

Véleményem szerint alapvetõen ez a mérvadó!

A nyomaték (a feltehetõen) fõtengelyen mért forgatónyomaték.
(Mekkora erõvel csavarják a hajtókarok a fõtengelyt)

A kettõ nagyon egyszerû módon függ össze:
teljesítmény = forgatónyomaték * fordulatszám.

Ha valakinek van kellõen részletes teljesítmény és nyomatékgörbéje, az nekiállhat szorozgatni.
Egyszer én megtettem, és be kellett látnom tényleg így van.

Az, hogy hogyan megy a géped
(ez alatt azt értem, mekkora mozgási energiaváltozást = sebességváltozást hoz létre egységnyi idõ alatt)
alapvetõen a teljesítménygörbétõl függ.


Egy dízel hatalmas nyomatékcsúcsa szorozva a viszonylag alacsony fordulatszámmal és máris kijön ugyanaz a diszkrétebb teljesítményadat.


Mindez véleményem szerint csak annyiban függ a mozgatandó súly
összegétõl, amennyire a mozgási energia a tömegtõl
(ha jól emlékszem: mozgási energia = tömeg * sebesség a négyzeten)

Kb 10 éve valamelyik autó motorban volt egy viszonylag közérthetõ levezetés ezzel kapcsolatban, kérdés hol lehetne megtalálni.

(egy versenymotor volt a példa, amirõl azt nyilatkozta az illetékes, hogy az új modell nyomatékra van hangolva, amirõl aztán bizonyítgatta a cikkíró, hogy nem ez a mérvadó, hanem a nyomaték és a hozzá kapcsolódó fordulatszám)

UI: Ha valaki késõbb tanulta a fizikát mint én, és frissebbek az ismeretei, az kérem egészítse ki, vagy javítsa az általam írottakat.
Üdv, E

Estoril Elküldve: 2008-02-20 16:48 BMW autókulcs

[quote="csepregit"]Sziasztok!
318td kulcsaim egyik pillanatról a másikra megadták magukat, nem hajlandóak kinyitni semmit. Tegnap este lezártam, mint mindig, ma reggel semmi. Mechanikus záram biztonsági okokból kiiktatva, így ezt az utat nem tudom járni.

Nem értek hozzá, csak felmerült bennem:
Csak a gyújtáskulcslyuk tudja tölteni ezeket a kulcsokat?
A szervíz kulcskiolvasója például mit csinál?
E