Estoril fórum hozzászólásai

Estoril Elküldve: 2008-01-10 20:07 M3

[quote="bocika"]Eddig csak az autókiállításon láttam CSL-t!
Tetszik a hírdetés szövege:... F430 Ferrarira 5mp-et ver egy nürburgringi körön...

http://www.hasznaltauto.hu/ker...width=1280

Szerintem 2003/12 az utolsó CSL, mégis 2004-es évjáratúnak írja.
Most vettem gyári diffúzorbetétet, egészen biztos vagyok benne.
Nézzétek meg ETK-ban.


http://www.realoem.com/bmw/sel...amp;arch=0

Hogyan lehet egy 2004-es autó garanciális?
Az én autóm 2005-ös, és két év garanciát kaptam rá
ami ismereteim szerin a nullrevízió idõpontjától számít.


Nem értem, egy gyárilag kikönnyített sportautóba
miért rendelnek bõrülést, klímát, hifit, xenonlámpát.
Elveszik a kétszáz kiló súlyelõny.

EGYÉBKÉNT EZT KELL MEGVENNI,
ILYEN TÉNYLEG SENKINEK NINCS.

Üdv, Estoril

Estoril Elküldve: 2008-01-07 19:49 ELLOPTÁK!!!

[quote="csu2"]
Egyébként szerintem (gyári) riasztó + UV gravír + összes zár vakdugózása + OBD trükk elég. (ha egyszer kinézik, nincs lophatatlan - sajnos - trailer pl.)


Sziasztok!
Zár vakdugózás jónak tûnik egy limó vagy kombi esetében,
kicsit macerás ugyan ha lemerül az akkumulátor.
(nekem azt mondták, el kell dugni valahova az autó alá csatlakozókat
bikázáshoz)
Én sajnos gyakran az ajtózárral nyitom a tetõt (cabrió),
Coupén ugyanez ablak leengedés ha jól emlékszem
(E36-on még az volt)
Szóval erõsen hiányolnám a zárat.
(a kulcson levõ távirányító folyamatos nyomását
gyakran nem érzékeli rendesen a kocsi,
legalábbis megszakad a kapcsolat, és megáll a tetõmozgató mechanizmus).
Amúgy cabrió zárat ledugózni olyan,
mint lakatot szerelni vászontarisznyára.
(tudom miért nem tankkal járok)
de az OBD dolog egyre jobban tetszik.

Szerintem kár megakadályozni,
hogy a tolvaj bejusson az autóba,
úgyis betöri az üveget ha kell.
Így még fennáll a egyenge esélye,
hogy komolyabb rongálás nélkül távozik.

megyek elolvasom még a pajzsot e39.hu-n
Üdv, Estoril

Estoril Elküldve: 2008-01-05 21:53 ELLOPTÁK!!!

Ezek szerint a gyári EWS indításgátló nem sok sz..t ér?

Ha valakinek ennyire megy,
akkor bizonyára az sem okozhat problémát,
hogy pótolja az elvitt csatlakozókat, vagy drótokat.
Vagy tévedek?

Múltkor olvastam valmi pajzs féle jármûvédelmi rendszerrõl.
Valakinek információja?
Üdv, Estoril

Estoril Elküldve: 2008-01-02 21:27 ELLOPTÁK!!!

[quote="Tiba"]Na én hosszas agyalás után, kigondoltam egy védelmet. A képrõl szerintem minden kiderül.
A cucc alsó része természetesen otthon van, és nem a kocsiban.


Bocsi, én egy egyszerû közgazdász vagyok,
nem sokat mond a kép.
Mi ez? valami hardverkulcs?
Gyújtás megszakítása, immobili?
meghatározott sorrendben rövidre zárt csatlakozót kell rákötni?

Én sehol sem merem otthagyni az M3 cabriót,
Igaz nem is nagyon hagyom magára Magyarországon, kirándulni is többnyire hétvégenként Ausztriába, hegyi túrákra járok vele,
gondosan megválogatva hol hagyom magára.
A Nissan pickup, amivel az aszzony jár, meg néha én,
úgy sem kell kutyának sem....
Ez persze nem megnyugtató megoldás.

Adjatok valmi ötletet.
Üdv, Estoril

Estoril Elküldve: 2007-12-27 22:52 M3

[quote="Tiba"]Szaporodnak. Csak ez k...va drága...


Ja, németek veszik az új E92 M3-asokat,
és cserélik be a régi vasakat.

Estoril Elküldve: 2007-12-10 23:25 BMW Navigáció CD/DVD-rol minden

pati írta:
NaviProfi írta: Estoril


Üdv. NaviProfi

Az Opel után már a BMW-hez is van eu dvd de azon nincs magyar térkép. viszont nagyon részletes a többi ország. érdekes hogy szlovákia az eu és a közép eu-ban is benne van. a navteq honlapon a 2008.1 eu-n magyar.o. is szerepel de ott el van írva. a netrõl le lehet tölteni mind kettöt.

Na de honnan? Megköszönnék minden élõ linket...

Ha emule, és hasonló, attól lassan elborul az agyam.
vagy egy hónapja kellett a laptopot újratelepíteni,
alig tudtam kivakarni a saját adataimat róla.
Mindig mindent feltelepítettem, ami a letöltéshez, felíráshoz stb. kellett,
aztán egyre lassabb lett a gép, a végén meg állandóan megállt.
Lassan azon gondolkodom, beállítok valami szutykot a netes feladatokra,
aminek mindegy.

Üdv, Estoril
az eu 4.7G. Az Opel ezzel szemben csak 2.X G. a lemez cserés történet azért nem f_sza, mert ki kell pakolnom a csomagtartót. egyedi térképet kellene szerkeszteni a meglévökbõl valahogy.

Estoril Elküldve: 2007-12-10 23:19 M3

[quote="Royal"]Üdv. Mindenkinek!

Pl: Rettegnék attól hogy a motor pont nálam a vásárlás után feladja a harcot, és ez nem ritka, mert 100.000km-nél ez elõfordúlhat egy ilyen teljesítményû motornál. (ha kihasználták amire való)



Leher hogy túl finoman járok a "csajommal" de számomra nehezen képzelhetõ el a motor széthajtása
(az ominózus szervízvisszahívásos szériát kivéve)

Ha fenn a keménytetõ akkor is megáll 15 liter körül a fogyasztásom
(csal a computer, adjunk hozzá max +1 litert)

Bár nem igazán használom autópályán
országúton, kanyargós hegyi szakaszokon az igazi,
mégis úgy vélem lehetetlen széthajtani,
egyszerûen nem tudod száz százalékig kihasználni a motorteljesítményt, mert nem engedi a forgalom.
Ha sztrádán jársz, akkor szerintem még annyira sem veszed igénybe a gépet.
Az a havi néhány ereszd el a hajamat (gumifüstölés, stb.)
sem igazán a motornak nagy erõlködés.
Vagy roszzul látom a helyzetet?
(igaz én legalább 10 évet terveztem be a gépnek),
ha nem állok fejre vele ki is kell tartania annyit.

Üdv Estoril

Estoril Elküldve: 2007-12-09 20:26 BMW Navigáció CD/DVD-rol minden

DVD 2007/2008 teljes Európa + MAGYARORSZÁG
(BMW MK IV)

Nincs meg véletlenül valakinek?
Eddig ugye közkézen forog a Navteq Kelet Európa Magyarországgal - ezen nem az igazi Magyarorzág,
és van a Teleatlas féle kelet Európa (HU,SI,SK,CZ,PL, balti államok)
(utolsó általam ismert verziója 2007 áprilisi ami sokkal részletesebb Magyarország térképet tartalmaz)

18e Ft.-ért hírdetik a neten, kérdés megéri -e?
ha Navteq és ugyanolyan minõségû a Magyar térképe mint a Navteq Kelet Európa, akkor nem éri meg, inkább lemezt cserélek a határon

Üdv, Estoril

Estoril Elküldve: 2007-12-09 20:17 M3

Szebi írta: Koszi az infokat, amugy a rajt elektronika az alapbol benne van az smg-ben vagy kulon kell rendelni?


Az SMG egyféle opció
A gombokat kell megfelelõ sorrendben nyomogatni, hogy aktiválj ezt-azt.

fontosabb extra tulajdonságai:
-hátragurulás gátló (gyakorlatilag csúsztatja a kuplungot)
-rajtautomatika (másodpercenként 5-10 pulzáló kuplungolással, minimális kipörgéssel indul - állítólag akkor az optimális a gyorsulás)
-burnout (nem tudom lefordítani) 3,5 -4 ezresfõtengelyfordulatra ráengedi a kuplungot csak aztán legyen idõd másodikat kapcsolni
-automata üzemmód 5 féle kapcsolási idõtartammal, a leglassúbb egyben téli üzemmód, azt hiszem kettesben is indítja
ha minden igaz van valami lejtmenet érzékelése, és nem kapcsol fel
(ezt nem ellenõriztem, nagyon ritkán járok automata üzemmódban)
-szekvenciális üzemmód 5+1 féle kapcsolási idõtartammal
a legutolsó csak kikapcsolt kipörgésgátló mellett mûködik
-visszkapcsoláskor fordulatszám igazítás (gázfröccsöt ad mielõtt kiengedi a kuplungot (ha nem nyomsz gázt, ezt nem alkalmazza a maximális motorfékhatás érdekében). ha bármilyen kicsi gázt adsz, akkor mûködik.

Van valahol leírás a neten, csak nem találom.

Estoril Elküldve: 2007-12-07 21:01 M3

Szebi írta: Meg nem sikerult megerdeklodnom mert keson vegeztem.
Ezzel az smg-vel egyebkent mik a tapasztalatok?
Inkabb kezi valtosat vennek mert felek h szetesik, totalcar nepitelet kozt olvastam, hogy uj m5-nel behalt, igy eleg rizikos lenne egy 3-4 eves modell.


Üdv!
Ki nem állhatom az automatákat,
néhány éve egy roadshown mentem egy SMG M3-assal,
elég pancser voltam a váltóval, az sem tetszett.

Mikor két éve a saját M3-asomat rendeltem hónapokig tépelõdtem,
melyiket vegyem.
Mindenki azt mondta, hogy csak és kizárólag SMG-vel szabad venni.
Hagytam magam rábeszélni, bár nagyon féltem, hogy hibát követek el.
Már tudom jó döntés volt, óriási élmény.
Az én autómban csak 26e km van, túl kevés hogy hibákról számoljak be.
Néhányszor induláskor nem tudtam kivenni sebességbõl
(és így elindítani sem), más bajom nem volt vele.
De ez is csak az elsõ néhány hónapban jelentkezett,
azóta talán nem rontom el az elindulási procedúrát.
Fék, gyújtás, kivenni üresbe, önindító ...

Egyszer volt olyan problémám, hogy nem volt hajlandó harmadikba váltani,
burnout üzemmódban egyesben és kettesben végigforgott,
a harmadikba váltás helyett kigyulladt a váltó túlherhelést jelzõ lámpája.
Kis idõ múlva azonban magához tért.

Amúgy ugyanaz a getrag váltó van mindegyikben,
csak az SMG-ben egy hidraulikus szerkezet végzi a kapcsolást.

Igaz, hogy gyorsabban kapcsolgat mint a legtöbb esetben a kéziváltós vezetõ, így lehet hogy többet kap a szerkezet,
de más szempontból az elektronika jobban vigyáz magára,
mint ha kéziváltó lenne.
Visszakapcsoláskor gázfröccsöt ad,
ha túl magas lenne a fordulatszám, akkor nem is vált vissza.

Estoril Elküldve: 2007-10-20 08:17 BMW Navigáció CD/DVD-rol minden

Van a neten egy navi, Opelosnak írják, de 46-ba kipróbáltam, mûxik. Ez eddig a legrészletesebb ami van, még az itt lévõ CD-s verziónál is. Legalábbis mifelénk bedobott még pár utcát...

EZ DVD, Csak MK4-el megy...

ed2k://|file|NAVTEQ-DVD90-NAVI-OPEL-2007-%202008%20funziona%20per%20BMW%20E46%20con%20slovenia.rar|2553591563|912114BE870DE0178D87BABC6A79DDBE|/

Kedves Nekem-8!

Igen, igen.

ha a fenti egy link lenne, akkor én passzolok.
fenti formában nem tudom megnyitni
sem ed2k.com - on, sem google-ban nem találtam meg semmilyen fontosabb karaktersorozatot fentiekbõl.

Vagy lehet hogy már töröltette is a jogtulajdonos?

Kérlek segíts.
Üdv, Estoril

Estoril Elküldve: 2007-09-14 13:39 Benzintank és tartalék

Ma ismét sikeresen kinulláztam a hátralevõ km-ek számát.
Még mentem néhány km-t,
utána 59,5 l-tankoltam, mikor megállt a töltõpisztoly
(elsõ beakasztásnál)
még fél litert beleerõltettem
e szerint még volt legalább további 3 liter
vagy még több, ha esetleg rosszul mér a kútfej

Estoril Elküldve: 2007-09-05 17:38 Benzintank és tartalék

Üdv
Legalább három négyszer elõfordult hogy túlmentem
a nullán (mármint a BC hatóváv kijelzése szerint)
mindig volt benne bõven üzemanyag.
nem emlékszem pontosan mennyi, de inkább 3-4 liter mint 1.
(M3 cabrio).
A teletankolásból visszaszámolt fogyasztás
mindig jóval több, mint amit a BC mutat,
(az 1. számú fogyasztásmérõt általában nullázom tanoláskor)
Már nem is idegesítem magam.
Viszont nem tudom, miért ne mutatna pontosat?
Én inkább a BC-nek hiszek, mint Töltõ Tollnak.
Mindenesetre néhányszor kipróbálom a legkisebb kifolyást,
csak legyen türlemem megvárni.

Egyszer be kellene menni a benzinkútra egy többé kevésbé hiteles mérõedénnyel, megnézni menni az annyi.
Kérdés mire mennék vele.

Estoril Elküldve: 2007-08-21 20:27 Csal a km órám

singletrack írta: Inkább hagyom így, mert lehet, hogy azon az 5km/h-n fog múlni, hogy a jogsimat is elveszik, vagy csak a 30 rongyot kell kifizetnem



GPS szerint 10%-ot siet az órám, többször ellenõriztem.
Most kinyomtatom a kis board szervízkódjait,
kíváncsi vagyok, mit mutat digitálisan.
Nem lennék meglepve, ha ez pontos lenne,
szerintem botrány, hogy pontatlan az óra.

Én eygébként beruháztam egy Antilézer G8-ba.
Régen örültem ennyire bármnek.

Eddig két fogás egy osztrák és egy szlovén rendõr
(ez utóbbi esetben tényleg túlléptem a megengedett sebességet.)

Ajánlom mindenkinek.

Estoril Elküldve: 2007-08-10 14:37 BMW Navigáció CD/DVD-rol minden

szabolcs1980 írta: Sziaszztok!

Tud valaki Bird View-et a navi programhoz?

Szabolcs


Perspektívikus nézetre gondolsz?

Ez kb. v27-tól felfelé a szoftver része.
Rejtett menüben engedélyezni kell.

Ha jól emlékszem, akkor a SET fõmenü ponton állva folyamatosan nyomni kell vagy a jobb oldali tekerõgombot, vagy a menü gombot, néhány másodpercnyi nyomva tartás után aktivizálódik a "titkos" menü, az utolsó menüpont alatt lehet engedélyezni.

UI. nekem MK4 van, a régebbiekben nem tudom mi az utolsó feltölthetõ frissítés.