GORO fórum hozzászólásai

GORO Elküldve: 2018-10-21 22:46 320d Motor

YELLOW írta:
GORO írta: Sziasztok!

Adott egy F30-as 2014-es BMW 318d (N47D20 - 105Kw) //azért írom a 320d topikban, mert abban is ugyanez a blokk kódú motor van//, 8 sebességes automata, melyben 46000 km van. Az elmúlt hetekben remegést lehetett tapasztalni nála. A jelenség az autópályán jött elő, amikor is apróbb remegés jelentkezett nála a 1200-1400-as fordulatszámtartományban, de ha leváltottam egy alacsonyabb sebességfokozatba és felment a fordulatszám pl. 2000 vagy afölé akkor a jelenség megszűnt - ugyanazon sebesség mellett. A jelenség egyre jobban erősödött, annyira, hogy több órás autópályás vezeztés mellett egyre zavarobb volt a remegés és felkúszott egészen 2000-es fordulatig. Nem tudtam már 130-nál 8-asba kapcsolni mert annyira remegett, de 7-esben 2000-es fordulat felett nem volt észlelhető.

- motor controll lámpa NEM világit

1.) Elvittük egy BMW-s szakihoz, aki computerre rakva semmi hibát nem észlelet. Frissítette a váltó szoftverét, de semmi egyéb.

A jelenség csökkent, a vibrálás kisebb és csak 1200-1400 között van jelen.


2.) Elvittük a BMW szervízbe, hogy tárják fel a hibát. Átnézték és ők azt mondták, hogy a szívósor oldali ház cseréjére van szükség, mert nagyon levan kokszosodva.

Hazaérve leszereltem az EGR szeleppel együtt, kormos és kokszos volt de nem tragikusan. Kitakaritottam minden részét, az EGR szelep nem volt csak kormos. A blokk szívó torkát is kitakaritottam és mindent tisztán összeraktam.
Kipróbáltam, de változás nem volt, a remegés megmaradt.

3.) Mások a kocsi kerekeire, gumijaira gyanakodtak - na de a remegés nem sebességhet kötött, ahol a rezonanciafrekvencia érvényesül, hanem a fordulatszámhoz kötött, 1200-1400 között. Mindegy mennyivel megyek 60-nal vagy 100-al. De legyen, egyébkéntis most jön a hideg, le lett cserélve másik gyári felni+téli gumira (kicentirozva).
A jelenség változatlan. Szépen ment az előző kerekekkel is és ezzel is, mert ha nem 1200-1400 között vagyok akkor hibátlanul gurul.

4.) Megint mások váltóolajra vagy motortartó gumibakokra gondolnak. Most motortisztítóadalékot és lerakodáscsökkentő adalékot öntöttem a motorhoz/üzemanyaghoz. Most ennek az eredményét várom...

Minden ötletet véleményt meghallgatok. Ha esetleg tudna valaki valami hasznosat vagy érdemlegest vagy valakit ajánlani azt nagyon megköszönném.


ügyesen leírtad a dolgot, nem kell kiszedni infókat belőled
én egy élő adatot is néztem volna a problémás és nem problémás fordulat tartományban. lehet valamelyik porlasztó nem jól dolgozik alacsonyabb fordulaton emiatt egyenetlen az égés a hengerben.


Ezt konkrétan nem tudom megerősíteni, hogy mennyire tesztelték külön a porlasztókat. Kétszer volt computeren, de lehet hogy a 3. erről fog szólni. Ha bekapcsolom a "sport" módot, akkor semmit nem lehet érzékelni, mert egyszerűen magasabb fordulaton kapcsol és jár a motor.

+ A motortartó bakokat, gardánt, diffit, a kerekeket, kerékcsapágyakat is átnézte a BMW. Nem állapítottak meg semmi rendellenes dolgot.

GORO Elküldve: 2018-10-21 22:14 320d Motor

Sziasztok!

Adott egy F30-as 2014-es BMW 318d (N47D20 - 105Kw) //azért írom a 320d topikban, mert abban is ugyanez a blokk kódú motor van//, 8 sebességes automata, melyben 46000 km van. Az elmúlt hetekben remegést lehetett tapasztalni nála. A jelenség az autópályán jött elő, amikor is apróbb remegés jelentkezett nála a 1200-1400-as fordulatszámtartományban, de ha leváltottam egy alacsonyabb sebességfokozatba és felment a fordulatszám pl. 2000 vagy afölé akkor a jelenség megszűnt - ugyanazon sebesség mellett. A jelenség egyre jobban erősödött, annyira, hogy több órás autópályás vezeztés mellett egyre zavarobb volt a remegés és felkúszott egészen 2000-es fordulatig. Nem tudtam már 130-nál 8-asba kapcsolni mert annyira remegett, de 7-esben 2000-es fordulat felett nem volt észlelhető.

- motor controll lámpa NEM világit

1.) Elvittük egy BMW-s szakihoz, aki computerre rakva semmi hibát nem észlelet. Frissítette a váltó szoftverét, de semmi egyéb.

A jelenség csökkent, a vibrálás kisebb és csak 1200-1400 között van jelen.


2.) Elvittük a BMW szervízbe, hogy tárják fel a hibát. Átnézték és ők azt mondták, hogy a szívósor oldali ház cseréjére van szükség, mert nagyon levan kokszosodva.

Hazaérve leszereltem az EGR szeleppel együtt, kormos és kokszos volt de nem tragikusan. Kitakaritottam minden részét, az EGR szelep nem volt csak kormos. A blokk szívó torkát is kitakaritottam és mindent tisztán összeraktam.
Kipróbáltam, de változás nem volt, a remegés megmaradt.

3.) Mások a kocsi kerekeire, gumijaira gyanakodtak - na de a remegés nem sebességhet kötött, ahol a rezonanciafrekvencia érvényesül, hanem a fordulatszámhoz kötött, 1200-1400 között. Mindegy mennyivel megyek 60-nal vagy 100-al. De legyen, egyébkéntis most jön a hideg, le lett cserélve másik gyári felni+téli gumira (kicentirozva).
A jelenség változatlan. Szépen ment az előző kerekekkel is és ezzel is, mert ha nem 1200-1400 között vagyok akkor hibátlanul gurul.

4.) Megint mások váltóolajra vagy motortartó gumibakokra gondolnak. Most motortisztítóadalékot és lerakodáscsökkentő adalékot öntöttem a motorhoz/üzemanyaghoz. Most ennek az eredményét várom...

Minden ötletet véleményt meghallgatok. Ha esetleg tudna valaki valami hasznosat vagy érdemlegest vagy valakit ajánlani azt nagyon megköszönném.