Gyimike fórum hozzászólásai

Gyimike Elküldve: 2015-03-30 21:21 Egyenetlen alapjárat

p1tyeszka írta:
Blauer írta:
p1tyeszka írta: Üdv, sziasztok
az a problémám, hogy ha pl, a) tolatok és megállok, kuplung be, néha leáll b) kicsi gázzal gurulok be pl az udvarra, kuplung be néha leesik a fordulat és leáll. Ha kövér gázt adok semmi gond. Nem ingadozik egyébként az alapjárat, szépen jár. Légtömegmérőt ma kipucoltam unalmamban. Mi okozhatja még ezt?


Ez van nálam is, csak még nem áll le, csak a fordulatszám esik dadogásig egy pillanatra. Légtömegmérő tisztítás nem segített semmit. Szólj rám ha megvan a megoldás Köszi


Azóta nem produkálta ezt. Tegnap beszéltem a volt tulajjal és azt mondta lehet kevés gázt adok neki (dízelt hajtok nap mint nap ) és az alapjárat is le van tekerve 600 v 650-re. Volt gépen is tegnap előtt, hiba nincs. ( még )


Na szóval, azt tudom leírni, ami nálunk a megoldás volt. Ingadozó alapjárat: Főtengely jeladó cserélve lett, mert azt írta ki a gép, nem segített. Légtömegmérő kipucolva, pillangószelep is, semmi. Ugyanaz a hibajelenség. Légtömegmérő csatlakozója lehúzva, így sokkal jobb lett, de nem ez a megoldás, mert egyből 14literes lett a fogyasztás.
A megoldás: féktisztítóval befújtunk a vákumcsőhöz hátul a motornál, a pollenszűrű tálcája alatt jobb oldalt, eredmény: a motor felpörgött. Fals levegőt szívott a kirepedt gumi vákumcsövön keresztül, ami az évek során gyalázatosan elöregedett. A vákumcső cseréje oldotta meg a problémát. Most már akkor is szépen jár, ha visszadugtuk a légtömegmérőt, és a fogyasztás is visszaesett 7 lityire. Jó szerelést mindenkinek! sok sikert!

Gyimike Elküldve: 2015-03-23 09:36 Egyenetlen alapjárat

Ropika írta:
YELLOW írta:
Ropika írta: Sziasztok,

Öcsémnek lenne egy elég érdekes problémája az autójával kapcsolatban.
Az autó e39 525i(m54b25) 2001-es manual váltós. Kb fél éve alapjárati problémákkal küzd, nagyjából mióta megvan az autó A hiba csak hideg motornál jelentkezik, és csak menet közben. Egy helyben állva melegítve tökéletes egyenletes az alapjárat. Elindulás után az első piros lámpához érve, és lassítva, fék vagy motorfék mindegy az alapjárat 800-ról elkezd le fel ingadozni, és van hogy le is áll az autó.
Elsőre ránéztünk dis-el be volt írva a kipufogó oldali vezérműtengely jeladó, azt kicseréltük, a hibát töröltük, nem is lett visszaírva elméletileg az most jó.
Olvasgattam a fórumokat, hogy légtömegmérő, alapjárati motor, vákumcsövek stb... de nem jutottam előrébb. Jelenleg DIS és INPA szerint az autó hibamentes a hibatároló üres. Megfújkáltuk a légtömegmérőt féktisztítóval, reménykedve hátha az megoldja a hibát, de sajnos utána sem lett jobb.
Aztán olvastam egy olyat, hogy húzzuk le a légtömegmérőt és nézzük meg, hogy úgy csinálja-e, láss csodát egy hétig jártunk vele így, megjavult.
Ezután nagy bátran vettem egy bontott gyári légtömegmérőt megbízható helyről, mondván hogy 100% ez lesz a probléma, beszereltük és megint forgalomba hideg motornál ingadozik az alapjárat. Jellemzően addig csinálja míg el nem éri a 60-70 fokot, utána a hiba megszűnik az alapjárat tökéletes. Mi lehet ez? Köszi a segítséget.


lehet valami vezeték kontakt probléma lesz. a légtömegmérőbe van egy levegő hőmérséklet figyelő is. ugye a keverékképzésnél figyeli a vízhőfokot is. mivel tudja, hogy a hűtővíz még nem üzemi, ezért kicsit túldúsít, több anyagot kever a levegőhöz. de mondjuk a beszívott levegő hőfokából false értéket kap, amiből az ECU rosszul dolgozik. azért gyanakodnék erre, mert a másik légtömegmérővel is ugyanezt csinálja. persze lehet hogy a bontott is rossz volt. de esetleg a csatlakozó környékén a vezetéket kéne szemügyre venni, és élő adatokat nézni, persze hozzáértővel, aki tudja mi mit jelent és az értékekből olvasni tud.


Köszi Yellow Mester, megnézzük a kábeleket is.
Az élő adat olvasás megvolt tegnap INPÁval és minden érték jónak tűnik, plusz DIS-el csináltunk légtömegmérő tesztet és hibátlan.







Szia Ropika,

Végülis mi lett a megoldás? Megjavult az alapjárat? Nekünk ugyanez a hibajelenség mint nálad.