YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (15114 pont) | Hozzászólások: 16307

Elküldve: 2018. június 10. vasárnap, 05:08


bricktopm írta:
Pikans írta: Udv mindenkinek.
Most vettem egy E92 320D t
Es olyan problemam van vele h neha felvillan a check engine lampa azzal a jelenseggel h alapjaraton hirtelen zuhan a fordulat aztan vissza de van h leis fullad.. +szinte allando jelenseggel van az a problemam h mar 1500as fordulatszamnal menetkozbe leakar fulladni..
Mindig 1500 folott kell tartasam
Mondhatni keptelenseg vele szepen haladni mindig porgetni kell a motort.
Valaszokat elore is koszonom


Szia, első körben a szívó csöveket nézd át, ha nem segít pillangószelep, disa szelep tisztítás. Ha az se érdemes levenni a szívósort, tömítéscsere, kartergázcsövek átnézése, illetve a szívósor pillangóinak átnézése. Első körben ennyi. Esetleg egy élő adatos diaggal lehetne látni, hogy üzemanyag vagy levegő gond van.


DISA szelep? 20d!

bricktopm
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1999

státusz bricktopm

Törzsvendég

Elismertség: 3% (7 pont) | Hozzászólások: 180

Elküldve: 2018. június 09. szombat, 23:03


Pikans írta: Udv mindenkinek.
Most vettem egy E92 320D t
Es olyan problemam van vele h neha felvillan a check engine lampa azzal a jelenseggel h alapjaraton hirtelen zuhan a fordulat aztan vissza de van h leis fullad.. +szinte allando jelenseggel van az a problemam h mar 1500as fordulatszamnal menetkozbe leakar fulladni..
Mindig 1500 folott kell tartasam
Mondhatni keptelenseg vele szepen haladni mindig porgetni kell a motort.
Valaszokat elore is koszonom


Szia, első körben a szívó csöveket nézd át, ha nem segít pillangószelep, disa szelep tisztítás. Ha az se érdemes levenni a szívósort, tömítéscsere, kartergázcsövek átnézése, illetve a szívósor pillangóinak átnézése. Első körben ennyi. Esetleg egy élő adatos diaggal lehetne látni, hogy üzemanyag vagy levegő gond van.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E92
Kivitel: Coupe
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz Pikans

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2018. június 09. szombat, 00:22


Udv mindenkinek.
Most vettem egy E92 320D t
Es olyan problemam van vele h neha felvillan a check engine lampa azzal a jelenseggel h alapjaraton hirtelen zuhan a fordulat aztan vissza de van h leis fullad.. +szinte allando jelenseggel van az a problemam h mar 1500as fordulatszamnal menetkozbe leakar fulladni..
Mindig 1500 folott kell tartasam
Mondhatni keptelenseg vele szepen haladni mindig porgetni kell a motort.
Valaszokat elore is koszonom

borbelyi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2002

státusz borbelyi

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 73

Elküldve: 2018. március 14. szerda, 07:34


YELLOW írta:
Peter74 írta:
Peter74 írta: Sziasztok.Olyan kerdesem lenne ,most csereltek vezerlest az automon es azota egyenletlen az alapjarat es egett olaj szag jön be az autoba .Mi lehet a problema.Valaszotokat elöre is köszönöm.Peter


Na ez is egy rakat szar ez a weboldal.


ha annyi eszed nincs, hogy visszavidd oda ahonnan sz@r munkát adtak ki a kezükből, akkor az oldal a sz@r?
ez is? máshol sem kaptál választ? nem is csoda, ez a karmád. (megnyilvánulásod tükrözi)
szervusz!


Szia Péter!
A használt hangnemed mindenkire nézve bántó. Az oldalt hobbiból tartják fenn, és a többi fórumozó "üzemelteti", kényszerből (ha baj van) és jóindulatból (ahol tudás van). Senki nem ígérte mikor csatlakoztál, hogy 2 percen belül, vagy egyáltalán választ kapsz problémádra.
Látom karosszérialakatos vagy és kint dolgozol Németországban, tehát autó közeli ember vagy.
Az autó motorjának működéséről pár szót:
- a motorban - ideális esetben - egy jól zárt térben (erről lesz szó később) éghető anyag (te esetedben benzin - N42B20 motor) és szikra hatására gyors égés következik be, mely során energia szabadul fel. Ez az energia, az erőátviteli rendszeren keresztül távozik a motorból a kerekek felé;
- az energiafelszabadulás ideális esetben minden hengerben egyenlő és emiatt a motor járása egyenletes;
- Ha a jól zárt tér teória bárhol is sérül (tömítetlenség van a motorban) a felszabaduló energia és a kenőanyagok egy része nem az előre meghatározott irányba távozik a motorból, akkor egyenetlen járás jelentkezik és a távozó kenőanyag a motor működési hőmérséklete miatt a forró felületen elég, ami égett olajszagot okozhat;
- az én autómban ugyanilyen motor van, s nekem a főtengely jeladóm volt repedt (jól zárt tér itt is sérült volt) ami miatt egyenetlen alapjárat, váratlan leállások és égett olajszag volt a jelenség.
Köszönöm figyelmedet!



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2018. március 14. szerda, 07:35

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (15114 pont) | Hozzászólások: 16307

Elküldve: 2018. március 13. kedd, 20:14


Peter74 írta:
Peter74 írta: Sziasztok.Olyan kerdesem lenne ,most csereltek vezerlest az automon es azota egyenletlen az alapjarat es egett olaj szag jön be az autoba .Mi lehet a problema.Valaszotokat elöre is köszönöm.Peter


Na ez is egy rakat szar ez a weboldal.


ha annyi eszed nincs, hogy visszavidd oda ahonnan sz@r munkát adtak ki a kezükből, akkor az oldal a sz@r?
ez is? máshol sem kaptál választ? nem is csoda, ez a karmád. (megnyilvánulásod tükrözi)
szervusz!

autója adatai
Széria: 1
Típus: E87
Kivitel: 5ajtos
Modell: 118i
Évjárat: 2006

státusz Peter74

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2018. március 13. kedd, 20:06


Peter74 írta: Sziasztok.Olyan kerdesem lenne ,most csereltek vezerlest az automon es azota egyenletlen az alapjarat es egett olaj szag jön be az autoba .Mi lehet a problema.Valaszotokat elöre is köszönöm.Peter


Na ez is egy rakat szar ez a weboldal.

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1283

Elküldve: 2018. február 12. hétfő, 20:21


Hundor írta: Üdv fanok
Alapjárati problémával fordulok hozzátok.
Adott egy m52tub25-ös motor, és az lenne vele a problémám hogy alapjárat nem stabil és az mellet sokszor rángatja a kasztnit is, annyira egyenletlen, de fordulaton menet közben semmi se érezhető.
Hidegen még durrogni is szokott a motor térben , de ha bemelegszik egy picit a motor, abba marad, disa szelepet, légtömeget, cseréltem gyertyát is, meg a kartel szürő is jónak tünik , szivócső nincs kiszakadva, viszont az üzemanyag szabályzó kis csövében nincs vákum vagy csak nagyon kevés.
Hoztam pár képet shadow hibákról hátha segít.Meg van videó élő adatról, de azt nem rakom fel egyenlőre

[URL=http://www.kepfeltoltes.eu/vie...053093.jpg][/URL]
[URL=http://www.kepfeltoltes.eu/vie...343093.jpg][/URL]
[URL=http://www.kepfeltoltes.eu/vie...019760.jpg][/URL]


Hülyeségeket mér a fedélzeti számológéped!
Nem fordítottad le, amiket kiír?



autója adatai
Széria: 1
Típus: E87
Kivitel: 5ajtos
Modell: 118i
Évjárat: 2006

státusz Peter74

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2018. február 12. hétfő, 18:36


Sziasztok.Olyan kerdesem lenne ,most csereltek vezerlest az automon es azota egyenletlen az alapjarat es egett olaj szag jön be az autoba .Mi lehet a problema.Valaszotokat elöre is köszönöm.Peter

Hundor
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 323Ci
Évjárat: 1999

státusz Hundor

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2017. október 27. péntek, 12:34


Üdv fanok
Alapjárati problémával fordulok hozzátok.
Adott egy m52tub25-ös motor, és az lenne vele a problémám hogy alapjárat nem stabil és az mellet sokszor rángatja a kasztnit is, annyira egyenletlen, de fordulaton menet közben semmi se érezhető.
Hidegen még durrogni is szokott a motor térben , de ha bemelegszik egy picit a motor, abba marad, disa szelepet, légtömeget, cseréltem gyertyát is, meg a kartel szürő is jónak tünik , szivócső nincs kiszakadva, viszont az üzemanyag szabályzó kis csövében nincs vákum vagy csak nagyon kevés.
Hoztam pár képet shadow hibákról hátha segít.Meg van videó élő adatról, de azt nem rakom fel egyenlőre

[URL=http://www.kepfeltoltes.eu/vie...053093.jpg][/URL]
[URL=http://www.kepfeltoltes.eu/vie...343093.jpg][/URL]
[URL=http://www.kepfeltoltes.eu/vie...019760.jpg][/URL]

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz Vik0417

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 10

Elküldve: 2016. november 26. szombat, 18:39


YELLOW írta:
Vik0417 írta:
Idézet: leállnia ettől nem biztos, hogy kellene. az a része olyan főtenegly jeladó ra utalna. bár nem tudom.
a kartergáz szűrő az a szerepe, hogy szűrjön. a hengerben robbanás során gáz jut a blokkba. minél kopottab a motor, annál több juthat a dugók és a hengerpalást mellett. a kartergáz vissza van vezetve a szívótorokba. de ugye a gáz hozadéka az olaj, olajpárlat. ezt fogja fel, szűri, vagy lecsapatja. így nem kerül be az égéstérbe. tisztább a motor, kevesebb károsanyag kibocsátás, hosszabb katalizátor élettartam.
ha túl nagy a kartergáz, és dugult a szűrő, akkor szimmeringek láthatják kárát, vagy tömítések. gynegül az autó, nő a fogyasztás.
szerintem az a 70km már nem oszt nem szoroz, ha óvatisba mész. de ha a szűrő rossz, én előtte leszedném a csövet, aztán addig hagy szellőzzön azon keresztül.



Azt elfelejtettem írni, hogy hibajelzés nincs. A főtengely jeladóra világítana check engine gondolom. De benne lehet a pakliban, 2 napja van nálam az autó, bármi lehet.

Meg tudnád mondani, hogy melyik csövet kellene leszednem? Sajnos nem nagyon vagyok még képben.


közben agyaltam, valóban leállhat magas kartergáztól
húú, hát bontani kell. ha 2 napja van meg, inkább hagyjuk. szűrő is a szívósor alatt van.
még a csövet le lehetne húzni, de a pollenszűrőházat ahhoz is le kell venni, és max egy másik csövet felhúzni oda és levetni lentre valahova.
egy kompresszió mérés lehet nem ártana.



Igen, inkább akkor békén hagyom, majd a szaki intézi. Köszönöm a segítséget.
Ha valakinek van még véleménye az ilyen hiba melletti használatról, illetve a tünetekből más hibára is következtetni tud, akkor szívesen várom.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (15114 pont) | Hozzászólások: 16307

Elküldve: 2016. november 26. szombat, 18:06


Vik0417 írta:
Idézet: leállnia ettől nem biztos, hogy kellene. az a része olyan főtenegly jeladó ra utalna. bár nem tudom.
a kartergáz szűrő az a szerepe, hogy szűrjön. a hengerben robbanás során gáz jut a blokkba. minél kopottab a motor, annál több juthat a dugók és a hengerpalást mellett. a kartergáz vissza van vezetve a szívótorokba. de ugye a gáz hozadéka az olaj, olajpárlat. ezt fogja fel, szűri, vagy lecsapatja. így nem kerül be az égéstérbe. tisztább a motor, kevesebb károsanyag kibocsátás, hosszabb katalizátor élettartam.
ha túl nagy a kartergáz, és dugult a szűrő, akkor szimmeringek láthatják kárát, vagy tömítések. gynegül az autó, nő a fogyasztás.
szerintem az a 70km már nem oszt nem szoroz, ha óvatisba mész. de ha a szűrő rossz, én előtte leszedném a csövet, aztán addig hagy szellőzzön azon keresztül.



Azt elfelejtettem írni, hogy hibajelzés nincs. A főtengely jeladóra világítana check engine gondolom. De benne lehet a pakliban, 2 napja van nálam az autó, bármi lehet.

Meg tudnád mondani, hogy melyik csövet kellene leszednem? Sajnos nem nagyon vagyok még képben.


közben agyaltam, valóban leállhat magas kartergáztól
húú, hát bontani kell. ha 2 napja van meg, inkább hagyjuk. szűrő is a szívósor alatt van.
még a csövet le lehetne húzni, de a pollenszűrőházat ahhoz is le kell venni, és max egy másik csövet felhúzni oda és levetni lentre valahova.
egy kompresszió mérés lehet nem ártana.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz Vik0417

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 10

Elküldve: 2016. november 26. szombat, 14:49


Idézet: leállnia ettől nem biztos, hogy kellene. az a része olyan főtenegly jeladó ra utalna. bár nem tudom.
a kartergáz szűrő az a szerepe, hogy szűrjön. a hengerben robbanás során gáz jut a blokkba. minél kopottab a motor, annál több juthat a dugók és a hengerpalást mellett. a kartergáz vissza van vezetve a szívótorokba. de ugye a gáz hozadéka az olaj, olajpárlat. ezt fogja fel, szűri, vagy lecsapatja. így nem kerül be az égéstérbe. tisztább a motor, kevesebb károsanyag kibocsátás, hosszabb katalizátor élettartam.
ha túl nagy a kartergáz, és dugult a szűrő, akkor szimmeringek láthatják kárát, vagy tömítések. gynegül az autó, nő a fogyasztás.
szerintem az a 70km már nem oszt nem szoroz, ha óvatisba mész. de ha a szűrő rossz, én előtte leszedném a csövet, aztán addig hagy szellőzzön azon keresztül.



Azt elfelejtettem írni, hogy hibajelzés nincs. A főtengely jeladóra világítana check engine gondolom. De benne lehet a pakliban, 2 napja van nálam az autó, bármi lehet.

Meg tudnád mondani, hogy melyik csövet kellene leszednem? Sajnos nem nagyon vagyok még képben.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (15114 pont) | Hozzászólások: 16307

Elküldve: 2016. november 26. szombat, 10:09


Vik0417 írta: Sziasztok!

Van egy olyan problémám, hogy -valószínűleg- meghibásodott a karterszelep a bömbölőben (316i, 1.8, 2002)
Tünetei a következők: Egyenetlen alapjárat, olajszint visszajelző kuplung kinyomására (alapjáratra visszaesés) felvillan egy nagyon rövid időre, sípoló hang a motortérből (nívópálca kihúzására elhallgat, alapjárat leesik, van, hogy leáll), nagy a szívóhatás a nívópálca helyén, járó motornál olajsapka nem levehető.
Ezekből a fórumon olvasgatva a karterszűrő/szelep hibájára következtettem. 3 nap múlva viszem olajcserére, gyertyacserére, valamint az összes szűrőt megnézi/lecserélik, akkor (remélhetőleg) megoldódik a probléma.

Mostani állapotában kb. 80km-t tettem meg.

A kérdésem az lenne, hogy meghibásodott karterszűrővel mennyire szabad használni a kocsit? Kíméletes vagyok vele, nem pörgetem, nem megyek gyorsan. A szervizig még kb. 70 km-t kellene megtennem vele. Mennyire ellenjavallott ez ilyen hibával?
Attól félek, hogy ez a vákuum némi olajat szív be. Károsíthatja a motort ez?
Ha valaki a kérdésre nem tud választ adni, viszont lenne kedve leírni a karterszűrő szerepét és pontosabb működését, azt ne tartsa magában. Köszönöm a válaszokat.


leállnia ettől nem biztos, hogy kellene. az a része olyan főtenegly jeladó hibára utalna. bár nem tudom.
a kartergáz szűrő az a szerepe, hogy szűrjön. a hengerben robbanás során gáz jut a blokkba. minél kopottab a motor, annál több juthat a dugók és a hengerpalást mellett. a kartergáz vissza van vezetve a szívótorokba. de ugye a gáz hozadéka az olaj, olajpárlat. ezt fogja fel, szűri, vagy lecsapatja. így nem kerül be az égéstérbe. tisztább a motor, kevesebb károsanyag kibocsátás, hosszabb katalizátor élettartam.
ha túl nagy a kartergáz, és dugult a szűrő, akkor szimmeringek láthatják kárát, vagy tömítések. gynegül az autó, nő a fogyasztás.
szerintem az a 70km már nem oszt nem szoroz, ha óvatisba mész. de ha a szűrő rossz, én előtte leszedném a csövet, aztán addig hagy szellőzzön azon keresztül.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz Vik0417

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 10

Elküldve: 2016. november 26. szombat, 07:22


Sziasztok!

Van egy olyan problémám, hogy -valószínűleg- meghibásodott a karterszelep a bömbölőben (316i, 1.8, 2002)
Tünetei a következők: Egyenetlen alapjárat, olajszint visszajelző kuplung kinyomására (alapjáratra visszaesés) felvillan egy nagyon rövid időre, sípoló hang a motortérből (nívópálca kihúzására elhallgat, alapjárat leesik, van, hogy leáll), nagy a szívóhatás a nívópálca helyén, járó motornál olajsapka nem levehető.
Ezekből a fórumon olvasgatva a karterszűrő/szelep hibájára következtettem. 3 nap múlva viszem olajcserére, gyertyacserére, valamint az összes szűrőt megnézi/lecserélik, akkor (remélhetőleg) megoldódik a probléma.

Mostani állapotában kb. 80km-t tettem meg.

A kérdésem az lenne, hogy meghibásodott karterszűrővel mennyire szabad használni a kocsit? Kíméletes vagyok vele, nem pörgetem, nem megyek gyorsan. A szervizig még kb. 70 km-t kellene megtennem vele. Mennyire ellenjavallott ez ilyen hibával?
Attól félek, hogy ez a vákuum némi olajat szív be. Károsíthatja a motort ez?
Ha valaki a kérdésre nem tud választ adni, viszont lenne kedve leírni a karterszűrő szerepét és pontosabb működését, azt ne tartsa magában. Köszönöm a válaszokat.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (15114 pont) | Hozzászólások: 16307

Elküldve: 2016. október 10. hétfő, 07:14


kobe24 írta: Sziasztok BMW e46 316i 2003-as,Alapjárat ingadozással van problémám.
4 szerelőnél megfordul már az auto de senki nemtud rájönni a hibára.
Csak az alapjárattal van gond,ha megyek vele semmiféle szaggatást nemérezni.
Mellékelek nektek egy videot is.A videoban gázolgatom az autot :
https://www.youtube.com/watch?v=7fzvpf3FAQA

Ezek a dolgok voltak cserélve:valvetronic,valvetronic szenzor,főtengely jelado,légtömegmérő,teljes motor felujitás.
Semmiféle hibakod nincs .Minden tökéletes de mégsem az.
Válaszotokat előre is köszönom


ebben a topic-ban erről van szó: Valvetronic szelepvezéslés

a teljes motorfelújítás mit jelent? a linkelt topic-ban láthatod, hogy a köztes karok és az excenteres tengely cseréje, kb 300e Ft. ha ezzel van gond, akkor már nagyon gatyán lehet.
és melegen alapjáraton kalapálós hangja kellene legyen, már nagyon régóta.
de ezt okozhatja bármi false levegő. minden cső a helyén van?
tipikus hiba, hogy a légtömegmérőnél a szűrőház bevezetésnél vane gy gumi tömítés, vastag, és ha nem kenik meg, akkor összerakásnál begyűrődik, vagy a szívótoroknál a pillangószelep előtt, a harmónikás cső, alul nem pattan be a helyére. itt szívhat false-ot.