YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 89% (15562 pont) | Hozzászólások: 17317

Elküldve: 2021. szeptember 13. hétfő, 18:45


kisspp írta:
YELLOW írta:
kisspp írta: Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni. Az alany egy 2009 n43 320i . alapjárat ingadozást produkál egyszer alig észrevehető néha sokkal durvábban, nem köthető sem hideg sem meleg motorhoz. nem régen került hozzam eddig csak ritkán csinálta de már egyre gyakrabban. menetközben semmi hiba jelenség nincsen!

Előre is köszönöm a segítséget!


ez egy olyan dolog, amit számos hiba okozhat. de lehet simán túlreagálás is. nem írod milyen mértékű az ingadozás. ha megy a klíma, akkor normális, ha közben ki/be kapcsolgat magától a kompresszor. de lehet a klímakörben is keresendő hiba, ha csak bekapcsolt klíma mellett csinálja.
én nem szeretném az összes hibalehetőséget leírni, mert sokáig tartana, és nem lennél előrébb. de kapásból 20 dolgot tudnék írni, a 3000Ft-os alkatrésztől a 100ezresig kb.


Független a klímatól. Amikor enyhe akkor alig észrevehető ez a sűrűbb amikor durvább akkor kb 400-1000 között ugrál ezt produkálja ritkábban.

Cseréltem: gyertyákat, Vezermutengely jeladókat, főtengely jeladót, kipufogó hőmérséklet szenzort, vezérlés jó,


attól, hogy jeladó cserélve lett, még lehet kábel probléma. de ennél az autónál az NOx szenzor is szokott rossz lenni, a trafók, az injektorok.
őszintén szólva ezt így megmondani. érdemes lenne BMW specialistához vinni. aki BMW-ekre van ráállva főként. mert lehet hosszabban kell majd hibát keresni, és szisztematikusan kell végig menni a dolgokon.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2009

státusz kisspp

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2021. szeptember 12. vasárnap, 23:08


YELLOW írta:
kisspp írta: Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni. Az alany egy 2009 n43 320i . alapjárat ingadozást produkál egyszer alig észrevehető néha sokkal durvábban, nem köthető sem hideg sem meleg motorhoz. nem régen került hozzam eddig csak ritkán csinálta de már egyre gyakrabban. menetközben semmi hiba jelenség nincsen!

Előre is köszönöm a segítséget!


ez egy olyan dolog, amit számos hiba okozhat. de lehet simán túlreagálás is. nem írod milyen mértékű az ingadozás. ha megy a klíma, akkor normális, ha közben ki/be kapcsolgat magától a kompresszor. de lehet a klímakörben is keresendő hiba, ha csak bekapcsolt klíma mellett csinálja.
én nem szeretném az összes hibalehetőséget leírni, mert sokáig tartana, és nem lennél előrébb. de kapásból 20 dolgot tudnék írni, a 3000Ft-os alkatrésztől a 100ezresig kb.


Független a klímatól. Amikor enyhe akkor alig észrevehető ez a sűrűbb amikor durvább akkor kb 400-1000 között ugrál ezt produkálja ritkábban.

Cseréltem: gyertyákat, Vezermutengely jeladókat, főtengely jeladót, kipufogó hőmérséklet szenzort, vezérlés jó,








Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2021. szeptember 12. vasárnap, 23:17

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 89% (15562 pont) | Hozzászólások: 17317

Elküldve: 2021. szeptember 12. vasárnap, 22:42


kisspp írta: Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni. Az alany egy 2009 n43 320i . alapjárat ingadozást produkál egyszer alig észrevehető néha sokkal durvábban, nem köthető sem hideg sem meleg motorhoz. nem régen került hozzam eddig csak ritkán csinálta de már egyre gyakrabban. menetközben semmi hiba jelenség nincsen!

Előre is köszönöm a segítséget!


ez egy olyan dolog, amit számos hiba okozhat. de lehet simán túlreagálás is. nem írod milyen mértékű az ingadozás. ha megy a klíma, akkor normális, ha közben ki/be kapcsolgat magától a kompresszor. de lehet a klímakörben is keresendő hiba, ha csak bekapcsolt klíma mellett csinálja.
én nem szeretném az összes hibalehetőséget leírni, mert sokáig tartana, és nem lennél előrébb. de kapásból 20 dolgot tudnék írni, a 3000Ft-os alkatrésztől a 100ezresig kb.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2009

státusz kisspp

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2021. szeptember 12. vasárnap, 21:38


Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni. Az alany egy 2009 n43 320i . alapjárat ingadozást produkál egyszer alig észrevehető néha sokkal durvábban, nem köthető sem hideg sem meleg motorhoz. nem régen került hozzam eddig csak ritkán csinálta de már egyre gyakrabban. menetközben semmi hiba jelenség nincsen!

Előre is köszönöm a segítséget!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Bmwe46fan

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 8

Elküldve: 2021. július 05. hétfő, 20:13


Sziasztok!
Feltöltöttem egy videót amit az autóm az elmúlt hetekbe elkezdett produkálni. A videón az látható, hogy a fordulatszámmérő megemelkedik kicsit, majd vissza és újra fel. Kb 950es fordulaton tartja magat, majd elkezd 800 es 1100 kozott egyet tancolni. 950 fordulaton is marad akar bevan nyomva a kuplung akar uresbe van tokmindegy. Ha teljesen 0ra fekezem az autot, visszamegy normal alapjaratra. Akkor csinálja, ha egy adott fokozatból kirakom üresbe és gurulok. 5-ös Manuál váltó, 320d 150ló, 2002 évjárat.
A videó itt tekinthető meg: https://files.fm/f/t6vzb46kf

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 89% (15562 pont) | Hozzászólások: 17317

Elküldve: 2021. június 07. hétfő, 22:08


panelsniper írta:
YELLOW írta:
panelsniper írta: Sziasztok
megpróbálom egyszerűen leírni a problémámat. (remélem jó fórumtémát választottam)
M54B22 motornál azt tapasztalom hogy kupplungoláskor fordulatszám gyorsan visszaesik, illetve annyira visszaesik a fordulatszám(a minimumra) hogy berezonál maga az egész kasztni. Ez a "dadogás" max 1 másodpercig tart majd az alapjárat beáll a normálisra. Viszont az autó nem fullad le. Ezt általában akkor tapasztalom, ha meg akarok állni piros lámpánál és benyomom a kupplungpedált. Hideg motornál nem(gondolom a dúsabb keverék miatt) de egy pár km után "előjön" Az autóban 167 ezer km van jelenleg.
Tervezem hogy kicserélem a VANOS gyűrüket de egyenlőre a fogyasztással nincs problémám, így még vacilálok hogy megbontsam a motort. A kérdésem az lenne hogy érdemes lenne megbontani a VANOST emiatt? Olvastam valahol korábban hogy ezt okozhatja a főtengely jeladó. Ez lehetséges a fenti problémánál? Vagy esetleg másfelé kellene keresgélnem?
Hibakód egyenlőre nincs.

Előre is köszönöm a segítséget.


hát akár lehet cserélni. nem mindig lesz hibakód. az eset 50%-ban főtengely jeladó. viszont mivel nem áll le (még), akár üzemanyag ellátási probléma is lehetne. ahogy hirtelen leesik a fordulat alapjáratra, elkezd befulladni az autó.
én próbaként tankolnék bele majdnem üres tankra egy 20-25 liter OMV 100-ast, és meghajtanám egy picit. gondolok itt arra, hogy van pályán, vagy országút 90-nél 4. fokozatban menni, egy jó 10-20 km-t. jó lenne a ha a fordulat 3000 felett lenne minimum.
a Vanos "O" gyűrű csere sem árthat. esetleg a DISA-t is érdemes megvizsgálni, nem lóg-e, nem zörög.

A DISA-t csekkoltam, illetve "felujítottam" a fém felújítószettel, így nem szippant be semmit a mortor mostmár. Az alapjárattal szerencsére nincs gond, itt gondolok arra hogy rendesen tartja az alapjáratot, csak fordulatszám után esik le "néha" ha mondjuk 2000 rpmnél benyomom a kupplungot és gurul az autó. Hallottam olyat is hogy az M54-nél az olajszvattyú fogaskereke szeret eltörni csonkban ha forgatják, így én nem szoktam forgatni nagyon egyébként. A 100-as benzin nem tesz semmit tönkre benne? Gondolok a technikára. 2003-as a gép és nem tudom hogy anno volt e már 100 oktánszámú benzin vagy csak 98-as.


dehogy tesz tönkre. az enyémnek a gépkönyve azt írja a kopogásszenzor 99-s oktánig tud állítani. de mentem már szinte majdnem teljes 100-assal. kb. 2 liter 95-ös volt az alján. de azért írtam, hogy majdnem üres tank, tehát mondjuk 5 liter 95-ösre kell tankolni 20-25 liter 100-ast. arányaiban kb így. ha van benne 10-15 liter 95-ös, akkor tele is nyomhatod 100-assal. volt több ismerős, akiknek még régebbi pl 92-es M52 motorba is javasoltam ezt és bevált. kárt nem teszel, de legalább kipucol egy picit. én évente 1-2x nyomok egy "kúrát".
hát nem az olajszivattyú miatt csinálja ezt, abban biztos vagyok.

panelsniper
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 520i
Évjárat: 2003

státusz panelsniper

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 29

Elküldve: 2021. június 07. hétfő, 20:32


YELLOW írta:
panelsniper írta: Sziasztok
megpróbálom egyszerűen leírni a problémámat. (remélem jó fórumtémát választottam)
M54B22 motornál azt tapasztalom hogy kupplungoláskor fordulatszám gyorsan visszaesik, illetve annyira visszaesik a fordulatszám(a minimumra) hogy berezonál maga az egész kasztni. Ez a "dadogás" max 1 másodpercig tart majd az alapjárat beáll a normálisra. Viszont az autó nem fullad le. Ezt általában akkor tapasztalom, ha meg akarok állni piros lámpánál és benyomom a kupplungpedált. Hideg motornál nem(gondolom a dúsabb keverék miatt) de egy pár km után "előjön" Az autóban 167 ezer km van jelenleg.
Tervezem hogy kicserélem a VANOS gyűrüket de egyenlőre a fogyasztással nincs problémám, így még vacilálok hogy megbontsam a motort. A kérdésem az lenne hogy érdemes lenne megbontani a VANOST emiatt? Olvastam valahol korábban hogy ezt okozhatja a főtengely jeladó. Ez lehetséges a fenti problémánál? Vagy esetleg másfelé kellene keresgélnem?
Hibakód egyenlőre nincs.

Előre is köszönöm a segítséget.


hát akár lehet cserélni. nem mindig lesz hibakód. az eset 50%-ban főtengely jeladó. viszont mivel nem áll le (még), akár üzemanyag ellátási probléma is lehetne. ahogy hirtelen leesik a fordulat alapjáratra, elkezd befulladni az autó.
én próbaként tankolnék bele majdnem üres tankra egy 20-25 liter OMV 100-ast, és meghajtanám egy picit. gondolok itt arra, hogy van pályán, vagy országút 90-nél 4. fokozatban menni, egy jó 10-20 km-t. jó lenne a ha a fordulat 3000 felett lenne minimum.
a Vanos "O" gyűrű csere sem árthat. esetleg a DISA-t is érdemes megvizsgálni, nem lóg-e, nem zörög.

A DISA-t csekkoltam, illetve "felujítottam" a fém felújítószettel, így nem szippant be semmit a mortor mostmár. Az alapjárattal szerencsére nincs gond, itt gondolok arra hogy rendesen tartja az alapjáratot, csak fordulatszám után esik le "néha" ha mondjuk 2000 rpmnél benyomom a kupplungot és gurul az autó. Hallottam olyat is hogy az M54-nél az olajszvattyú fogaskereke szeret eltörni csonkban ha forgatják, így én nem szoktam forgatni nagyon egyébként. A 100-as benzin nem tesz semmit tönkre benne? Gondolok a technikára. 2003-as a gép és nem tudom hogy anno volt e már 100 oktánszámú benzin vagy csak 98-as.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 89% (15562 pont) | Hozzászólások: 17317

Elküldve: 2021. június 04. péntek, 22:58


panelsniper írta: Sziasztok
megpróbálom egyszerűen leírni a problémámat. (remélem jó fórumtémát választottam)
M54B22 motornál azt tapasztalom hogy kupplungoláskor fordulatszám gyorsan visszaesik, illetve annyira visszaesik a fordulatszám(a minimumra) hogy berezonál maga az egész kasztni. Ez a "dadogás" max 1 másodpercig tart majd az alapjárat beáll a normálisra. Viszont az autó nem fullad le. Ezt általában akkor tapasztalom, ha meg akarok állni piros lámpánál és benyomom a kupplungpedált. Hideg motornál nem(gondolom a dúsabb keverék miatt) de egy pár km után "előjön" Az autóban 167 ezer km van jelenleg.
Tervezem hogy kicserélem a VANOS gyűrüket de egyenlőre a fogyasztással nincs problémám, így még vacilálok hogy megbontsam a motort. A kérdésem az lenne hogy érdemes lenne megbontani a VANOST emiatt? Olvastam valahol korábban hogy ezt okozhatja a főtengely jeladó. Ez lehetséges a fenti problémánál? Vagy esetleg másfelé kellene keresgélnem?
Hibakód egyenlőre nincs.

Előre is köszönöm a segítséget.


hát akár lehet cserélni. nem mindig lesz hibakód. az eset 50%-ban főtengely jeladó. viszont mivel nem áll le (még), akár üzemanyag ellátási probléma is lehetne. ahogy hirtelen leesik a fordulat alapjáratra, elkezd befulladni az autó.
én próbaként tankolnék bele majdnem üres tankra egy 20-25 liter OMV 100-ast, és meghajtanám egy picit. gondolok itt arra, hogy van pályán, vagy országút 90-nél 4. fokozatban menni, egy jó 10-20 km-t. jó lenne a ha a fordulat 3000 felett lenne minimum.
a Vanos "O" gyűrű csere sem árthat. esetleg a DISA-t is érdemes megvizsgálni, nem lóg-e, nem zörög.

panelsniper
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 520i
Évjárat: 2003

státusz panelsniper

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 29

Elküldve: 2021. június 04. péntek, 21:45


Sziasztok
megpróbálom egyszerűen leírni a problémámat. (remélem jó fórumtémát választottam)
M54B22 motornál azt tapasztalom hogy kupplungoláskor fordulatszám gyorsan visszaesik, illetve annyira visszaesik a fordulatszám(a minimumra) hogy berezonál maga az egész kasztni. Ez a "dadogás" max 1 másodpercig tart majd az alapjárat beáll a normálisra. Viszont az autó nem fullad le. Ezt általában akkor tapasztalom, ha meg akarok állni piros lámpánál és benyomom a kupplungpedált. Hideg motornál nem(gondolom a dúsabb keverék miatt) de egy pár km után "előjön" Az autóban 167 ezer km van jelenleg.
Tervezem hogy kicserélem a VANOS gyűrüket de egyenlőre a fogyasztással nincs problémám, így még vacilálok hogy megbontsam a motort. A kérdésem az lenne hogy érdemes lenne megbontani a VANOST emiatt? Olvastam valahol korábban hogy ezt okozhatja a főtengely jeladó. Ez lehetséges a fenti problémánál? Vagy esetleg másfelé kellene keresgélnem?
Hibakód egyenlőre nincs.

Előre is köszönöm a segítséget.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E90 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2009

státusz bd85

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 8

Elküldve: 2019. szeptember 13. péntek, 09:37


YELLOW írta:
bd85 írta: Sziasztok!

Egy e90 lci N43B20A motorkódú 318i-vel kapcsolatban kérdeznék. Az alábbi hibakódot olvastuk ki ma, volt valakinek korábban hasonló? Ha igen, mi oldotta meg?

2A99 - Főtengely pozíció szenzor; kipufogó oldali vezérműtengely összefüggés
- szakadt


Tünetek: Alapjárat indítás után az első gázadásig megfelelő, utána kotyogósabb ezt váltogatva üzemi állapotban is, éppen milyen kedve van az autónak.

A solenoid szelepet kitisztítottuk, ha már szétszedtük, akkor a szívó oldalit is, de nem segített. Egyelőre itt tartok.

Előre is köszönöm.


az a gond, hogy valamelyik két szenzor közül rosszalkodik valamelyik. nincsenek szinkronban, mintha el lenne ugorva a vezérlés. de akkor végig rossz lenne. így valami kontakt hibára gondolnék. lehet a szolenoid szelep cserekor sérült a kipuf oldali vez.mű tenegly jeladójának csatija vezetéke.


Vanos hiba mennyire jellemző ezekre, így valós 108 000 km futásteljesítménnyel az autóban?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 89% (15562 pont) | Hozzászólások: 17317

Elküldve: 2019. szeptember 12. csütörtök, 23:11


bd85 írta: Sziasztok!

Egy e90 lci N43B20A motorkódú 318i-vel kapcsolatban kérdeznék. Az alábbi hibakódot olvastuk ki ma, volt valakinek korábban hasonló? Ha igen, mi oldotta meg?

2A99 - Főtengely pozíció szenzor; kipufogó oldali vezérműtengely összefüggés
- szakadt


Tünetek: Alapjárat indítás után az első gázadásig megfelelő, utána kotyogósabb ezt váltogatva üzemi állapotban is, éppen milyen kedve van az autónak.

A solenoid szelepet kitisztítottuk, ha már szétszedtük, akkor a szívó oldalit is, de nem segített. Egyelőre itt tartok.

Előre is köszönöm.


az a gond, hogy valamelyik két szenzor közül rosszalkodik valamelyik. nincsenek szinkronban, mintha el lenne ugorva a vezérlés. de akkor végig rossz lenne. így valami kontakt hibára gondolnék. lehet a szolenoid szelep cserekor sérült a kipuf oldali vez.mű tenegly jeladójának csatija vezetéke.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2009

státusz bd85

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 8

Elküldve: 2019. szeptember 12. csütörtök, 21:54


Sziasztok!

Egy e90 lci N43B20A motorkódú 318i-vel kapcsolatban kérdeznék. Az alábbi hibakódot olvastuk ki ma, volt valakinek korábban hasonló? Ha igen, mi oldotta meg?

2A99 - Főtengely pozíció szenzor; kipufogó oldali vezérműtengely összefüggés
- szakadt


Tünetek: Alapjárat indítás után az első gázadásig megfelelő, utána kotyogósabb ezt váltogatva üzemi állapotban is, éppen milyen kedve van az autónak.

A solenoid szelepet kitisztítottuk, ha már szétszedtük, akkor a szívó oldalit is, de nem segített. Egyelőre itt tartok.

Előre is köszönöm.






panelsniper
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 520i
Évjárat: 2003

státusz panelsniper

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 29

Elküldve: 2019. szeptember 03. kedd, 23:22


Sziasztok,
remélem, jó helyre írok. Problémám lenne az alapjárattal, hidegen.
Videót is csináltam róla.:
https://youtu.be/J-gq0Nk_JWk
M52TU, csak akkor csinálja, ha hidegen indítom és kb 1 percig. Utána, miután az alapjárat beáll, utána minden normális.
Amik eddig cserélve lettek.:
gyertya
lambdaszonda
KGE csövekkel együtt (pillangószelep és az alapjárati motor tisztítva)
Hibakód, nincs.
Amit még észrevettem, hogy hogy eben az egy percben erős benzinszagot érzek, ami később megszűnik.
Szerintetek, mi lehet a probléma?
Egy kicsit tanácstalan vagyok
Köszi!
D

Német kollégák segítségével megoldva





Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2019. szeptember 07. szombat, 19:00

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2009

státusz bd85

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 8

Elküldve: 2019. április 16. kedd, 22:42


YELLOW írta:
bd85 írta:
adams22 írta:
bd85 írta:
YELLOW írta:
bd85 írta: Sziasztok!

Egy egy e90 lci N43B20A motorkódú 318i-vel kapcsolatban kérdeznék. 2 hónapja van meg az autó, az alapjárat 600, nem érezni alap esetben azt sem, hogy jár a motor. 1 hete nagyjából viszont azt tapasztalom, hogy kiszámíthatatlanul, se hideg se meleg motorhoz nem köthetően egy hajszálnyi (nincs 100rpm sem) alapjárat csökkenést tapasztalok és rázkódást a kormányon, féken, emellé olyan műanyagos kopogást, nyilván a rázkódástól. Aztán egyszer csak abba marad, majd újra csinálja, mikor neki kedve van. Ugyan úgy húz, nem rángat, csak a rázkódásos alapjáratról történő gyorsításnál mélyebb a motor hangja fordulaton is. Csak drága üzemanyagot kap. Volt már valakinek hasonló tünete?

Előre is köszi.


amikor csinálja van hibajel? ha igen rá kéne olvasni. ha nincs, akkor lehet csak egy üzemanyag szűrő probléma van. de jellemzően NOx szenzor hiba is szokott lenni. de azokról meg lesz valami hiba. az a baj sok minden lehet akár, ami miatt nem megfelelő a gyújtás. de a többség ír be hibát. és amit beír hibát, azt több minden okozhatja. nehéz így találgatni.


Nem ír hibát, de olvasva még nem volt, a napokban megyek. 2 hete voltam olajcserén, akkor hibakód mentes volt az autó, de mintha már akkor is éreztem volna 1x-1x ezt a rezgést, de azt gondoltam, hogy az én fülemmel van baj. Azért köszönöm, majd a szerviz kitalálja, csak felkészülten akartam érkezni.


Szia! Nekünk is van ilyen "problémánk" csak E87 N43B16A 116i az autó. Az az érdekes hogy miután megvettük 1 évig nem csinálta aztán elvittük vezérlés cserére és azóta csinálja. Hogy alapjáraton néha kicsit beremeg és a fordulat leesik ilyen nagyon minimálisan. Nekünk a Nox azóta sz*r amióta megvettük tehát nem gondolnám hogy amiatt de kitudja. Most akarom majd kénteleníteni nem tudom fogja-e tudni vagy már teljesen mindegy lesz neki mert tele van a "nox csapda". De remélem nem injektor hiba előjele lesz mert ezeknek az is tipushiba és ha egy injektor beszarik akkor fel-alá jár az alapjárat.
Hiába mi is mindig 100-as benzint tankolunk. Próbálnánk óvni.


Én gondolok még a szívó oldali kokszosodásra is a közvetlen befecskendezéses motorok nagyszerű velejárójára. Az is egyenletlen alapjáratot, esetleg teljesítmény csökkenést, rángatást okoz. Tisztítás: szétszedés, vegyszer, dióbél, ki tudja még mi... Ettől sem lennék boldog!


hát igen.


Meglett a hiba! A gyári láncfeszítő (most 100 000 km van az autóban)kezdte megadni magát, hidegen nem feszített megfelelően és melegen sem volt már az igazi. A lánc némileg feszítetlen mozgása okozta a rezonanciát és a hangokat. Gyári, de már módosított feszítő (21 000 Ft) megoldotta a gondot.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 89% (15562 pont) | Hozzászólások: 17317

Elküldve: 2019. április 11. csütörtök, 21:49


bd85 írta:
adams22 írta:
bd85 írta:
YELLOW írta:
bd85 írta: Sziasztok!

Egy egy e90 lci N43B20A motorkódú 318i-vel kapcsolatban kérdeznék. 2 hónapja van meg az autó, az alapjárat 600, nem érezni alap esetben azt sem, hogy jár a motor. 1 hete nagyjából viszont azt tapasztalom, hogy kiszámíthatatlanul, se hideg se meleg motorhoz nem köthetően egy hajszálnyi (nincs 100rpm sem) alapjárat csökkenést tapasztalok és rázkódást a kormányon, féken, emellé olyan műanyagos kopogást, nyilván a rázkódástól. Aztán egyszer csak abba marad, majd újra csinálja, mikor neki kedve van. Ugyan úgy húz, nem rángat, csak a rázkódásos alapjáratról történő gyorsításnál mélyebb a motor hangja fordulaton is. Csak drága üzemanyagot kap. Volt már valakinek hasonló tünete?

Előre is köszi.


amikor csinálja van hibajel? ha igen rá kéne olvasni. ha nincs, akkor lehet csak egy üzemanyag szűrő probléma van. de jellemzően NOx szenzor hiba is szokott lenni. de azokról meg lesz valami hiba. az a baj sok minden lehet akár, ami miatt nem megfelelő a gyújtás. de a többség ír be hibát. és amit beír hibát, azt több minden okozhatja. nehéz így találgatni.


Nem ír hibát, de olvasva még nem volt, a napokban megyek. 2 hete voltam olajcserén, akkor hibakód mentes volt az autó, de mintha már akkor is éreztem volna 1x-1x ezt a rezgést, de azt gondoltam, hogy az én fülemmel van baj. Azért köszönöm, majd a szerviz kitalálja, csak felkészülten akartam érkezni.


Szia! Nekünk is van ilyen "problémánk" csak E87 N43B16A 116i az autó. Az az érdekes hogy miután megvettük 1 évig nem csinálta aztán elvittük vezérlés cserére és azóta csinálja. Hogy alapjáraton néha kicsit beremeg és a fordulat leesik ilyen nagyon minimálisan. Nekünk a Nox azóta sz*r amióta megvettük tehát nem gondolnám hogy amiatt de kitudja. Most akarom majd kénteleníteni nem tudom fogja-e tudni vagy már teljesen mindegy lesz neki mert tele van a "nox csapda". De remélem nem injektor hiba előjele lesz mert ezeknek az is tipushiba és ha egy injektor beszarik akkor fel-alá jár az alapjárat.
Hiába mi is mindig 100-as benzint tankolunk. Próbálnánk óvni.


Én gondolok még a szívó oldali kokszosodásra is a közvetlen befecskendezéses motorok nagyszerű velejárójára. Az is egyenletlen alapjáratot, esetleg teljesítmény csökkenést, rángatást okoz. Tisztítás: szétszedés, vegyszer, dióbél, ki tudja még mi... Ettől sem lennék boldog!


hát igen.