BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (88 pont) | Hozzászólások: 1280

Elküldve: 2018. február 12. hétfő, 20:21


Hundor írta: Üdv fanok
Alapjárati problémával fordulok hozzátok.
Adott egy m52tub25-ös motor, és az lenne vele a problémám hogy alapjárat nem stabil és az mellet sokszor rángatja a kasztnit is, annyira egyenletlen, de fordulaton menet közben semmi se érezhető.
Hidegen még durrogni is szokott a motor térben , de ha bemelegszik egy picit a motor, abba marad, disa szelepet, légtömeget, cseréltem gyertyát is, meg a kartel szürő is jónak tünik , szivócső nincs kiszakadva, viszont az üzemanyag szabályzó kis csövében nincs vákum vagy csak nagyon kevés.
Hoztam pár képet shadow hibákról hátha segít.Meg van videó élő adatról, de azt nem rakom fel egyenlőre

[URL=http://www.kepfeltoltes.eu/vie...053093.jpg][/URL]
[URL=http://www.kepfeltoltes.eu/vie...343093.jpg][/URL]
[URL=http://www.kepfeltoltes.eu/vie...019760.jpg][/URL]


Hülyeségeket mér a fedélzeti számológéped!
Nem fordítottad le, amiket kiír?


autója adatai
Széria: 1
Típus: E87
Kivitel: 5ajtos
Modell: 118i
Évjárat: 2006

státusz Peter74

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2018. február 12. hétfő, 18:36


Sziasztok.Olyan kerdesem lenne ,most csereltek vezerlest az automon es azota egyenletlen az alapjarat es egett olaj szag jön be az autoba .Mi lehet a problema.Valaszotokat elöre is köszönöm.Peter

Hundor
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 323Ci
Évjárat: 1999

státusz Hundor

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2017. október 27. péntek, 12:34


Üdv fanok
Alapjárati problémával fordulok hozzátok.
Adott egy m52tub25-ös motor, és az lenne vele a problémám hogy alapjárat nem stabil és az mellet sokszor rángatja a kasztnit is, annyira egyenletlen, de fordulaton menet közben semmi se érezhető.
Hidegen még durrogni is szokott a motor térben , de ha bemelegszik egy picit a motor, abba marad, disa szelepet, légtömeget, cseréltem gyertyát is, meg a kartel szürő is jónak tünik , szivócső nincs kiszakadva, viszont az üzemanyag szabályzó kis csövében nincs vákum vagy csak nagyon kevés.
Hoztam pár képet shadow hibákról hátha segít.Meg van videó élő adatról, de azt nem rakom fel egyenlőre

[URL=http://www.kepfeltoltes.eu/vie...053093.jpg][/URL]
[URL=http://www.kepfeltoltes.eu/vie...343093.jpg][/URL]
[URL=http://www.kepfeltoltes.eu/vie...019760.jpg][/URL]

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz Vik0417

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 10

Elküldve: 2016. november 26. szombat, 18:39


YELLOW írta:
Vik0417 írta:
Idézet: leállnia ettől nem biztos, hogy kellene. az a része olyan főtenegly jeladó ra utalna. bár nem tudom.
a kartergáz szűrő az a szerepe, hogy szűrjön. a hengerben robbanás során gáz jut a blokkba. minél kopottab a motor, annál több juthat a dugók és a hengerpalást mellett. a kartergáz vissza van vezetve a szívótorokba. de ugye a gáz hozadéka az olaj, olajpárlat. ezt fogja fel, szűri, vagy lecsapatja. így nem kerül be az égéstérbe. tisztább a motor, kevesebb károsanyag kibocsátás, hosszabb katalizátor élettartam.
ha túl nagy a kartergáz, és dugult a szűrő, akkor szimmeringek láthatják kárát, vagy tömítések. gynegül az autó, nő a fogyasztás.
szerintem az a 70km már nem oszt nem szoroz, ha óvatisba mész. de ha a szűrő rossz, én előtte leszedném a csövet, aztán addig hagy szellőzzön azon keresztül.



Azt elfelejtettem írni, hogy hibajelzés nincs. A főtengely jeladóra világítana check engine gondolom. De benne lehet a pakliban, 2 napja van nálam az autó, bármi lehet.

Meg tudnád mondani, hogy melyik csövet kellene leszednem? Sajnos nem nagyon vagyok még képben.


közben agyaltam, valóban leállhat magas kartergáztól
húú, hát bontani kell. ha 2 napja van meg, inkább hagyjuk. szűrő is a szívósor alatt van.
még a csövet le lehetne húzni, de a pollenszűrőházat ahhoz is le kell venni, és max egy másik csövet felhúzni oda és levetni lentre valahova.
egy kompresszió mérés lehet nem ártana.



Igen, inkább akkor békén hagyom, majd a szaki intézi. Köszönöm a segítséget.
Ha valakinek van még véleménye az ilyen hiba melletti használatról, illetve a tünetekből más hibára is következtetni tud, akkor szívesen várom.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 91% (14681 pont) | Hozzászólások: 16008

Elküldve: 2016. november 26. szombat, 18:06


Vik0417 írta:
Idézet: leállnia ettől nem biztos, hogy kellene. az a része olyan főtenegly jeladó ra utalna. bár nem tudom.
a kartergáz szűrő az a szerepe, hogy szűrjön. a hengerben robbanás során gáz jut a blokkba. minél kopottab a motor, annál több juthat a dugók és a hengerpalást mellett. a kartergáz vissza van vezetve a szívótorokba. de ugye a gáz hozadéka az olaj, olajpárlat. ezt fogja fel, szűri, vagy lecsapatja. így nem kerül be az égéstérbe. tisztább a motor, kevesebb károsanyag kibocsátás, hosszabb katalizátor élettartam.
ha túl nagy a kartergáz, és dugult a szűrő, akkor szimmeringek láthatják kárát, vagy tömítések. gynegül az autó, nő a fogyasztás.
szerintem az a 70km már nem oszt nem szoroz, ha óvatisba mész. de ha a szűrő rossz, én előtte leszedném a csövet, aztán addig hagy szellőzzön azon keresztül.



Azt elfelejtettem írni, hogy hibajelzés nincs. A főtengely jeladóra világítana check engine gondolom. De benne lehet a pakliban, 2 napja van nálam az autó, bármi lehet.

Meg tudnád mondani, hogy melyik csövet kellene leszednem? Sajnos nem nagyon vagyok még képben.


közben agyaltam, valóban leállhat magas kartergáztól
húú, hát bontani kell. ha 2 napja van meg, inkább hagyjuk. szűrő is a szívósor alatt van.
még a csövet le lehetne húzni, de a pollenszűrőházat ahhoz is le kell venni, és max egy másik csövet felhúzni oda és levetni lentre valahova.
egy kompresszió mérés lehet nem ártana.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz Vik0417

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 10

Elküldve: 2016. november 26. szombat, 14:49


Idézet: leállnia ettől nem biztos, hogy kellene. az a része olyan főtenegly jeladó ra utalna. bár nem tudom.
a kartergáz szűrő az a szerepe, hogy szűrjön. a hengerben robbanás során gáz jut a blokkba. minél kopottab a motor, annál több juthat a dugók és a hengerpalást mellett. a kartergáz vissza van vezetve a szívótorokba. de ugye a gáz hozadéka az olaj, olajpárlat. ezt fogja fel, szűri, vagy lecsapatja. így nem kerül be az égéstérbe. tisztább a motor, kevesebb károsanyag kibocsátás, hosszabb katalizátor élettartam.
ha túl nagy a kartergáz, és dugult a szűrő, akkor szimmeringek láthatják kárát, vagy tömítések. gynegül az autó, nő a fogyasztás.
szerintem az a 70km már nem oszt nem szoroz, ha óvatisba mész. de ha a szűrő rossz, én előtte leszedném a csövet, aztán addig hagy szellőzzön azon keresztül.



Azt elfelejtettem írni, hogy hibajelzés nincs. A főtengely jeladóra világítana check engine gondolom. De benne lehet a pakliban, 2 napja van nálam az autó, bármi lehet.

Meg tudnád mondani, hogy melyik csövet kellene leszednem? Sajnos nem nagyon vagyok még képben.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 91% (14681 pont) | Hozzászólások: 16008

Elküldve: 2016. november 26. szombat, 10:09


Vik0417 írta: Sziasztok!

Van egy olyan problémám, hogy -valószínűleg- meghibásodott a karterszelep a bömbölőben (316i, 1.8, 2002)
Tünetei a következők: Egyenetlen alapjárat, olajszint visszajelző kuplung kinyomására (alapjáratra visszaesés) felvillan egy nagyon rövid időre, sípoló hang a motortérből (nívópálca kihúzására elhallgat, alapjárat leesik, van, hogy leáll), nagy a szívóhatás a nívópálca helyén, járó motornál olajsapka nem levehető.
Ezekből a fórumon olvasgatva a karterszűrő/szelep hibájára következtettem. 3 nap múlva viszem olajcserére, gyertyacserére, valamint az összes szűrőt megnézi/lecserélik, akkor (remélhetőleg) megoldódik a probléma.

Mostani állapotában kb. 80km-t tettem meg.

A kérdésem az lenne, hogy meghibásodott karterszűrővel mennyire szabad használni a kocsit? Kíméletes vagyok vele, nem pörgetem, nem megyek gyorsan. A szervizig még kb. 70 km-t kellene megtennem vele. Mennyire ellenjavallott ez ilyen hibával?
Attól félek, hogy ez a vákuum némi olajat szív be. Károsíthatja a motort ez?
Ha valaki a kérdésre nem tud választ adni, viszont lenne kedve leírni a karterszűrő szerepét és pontosabb működését, azt ne tartsa magában. Köszönöm a válaszokat.


leállnia ettől nem biztos, hogy kellene. az a része olyan főtenegly jeladó hibára utalna. bár nem tudom.
a kartergáz szűrő az a szerepe, hogy szűrjön. a hengerben robbanás során gáz jut a blokkba. minél kopottab a motor, annál több juthat a dugók és a hengerpalást mellett. a kartergáz vissza van vezetve a szívótorokba. de ugye a gáz hozadéka az olaj, olajpárlat. ezt fogja fel, szűri, vagy lecsapatja. így nem kerül be az égéstérbe. tisztább a motor, kevesebb károsanyag kibocsátás, hosszabb katalizátor élettartam.
ha túl nagy a kartergáz, és dugult a szűrő, akkor szimmeringek láthatják kárát, vagy tömítések. gynegül az autó, nő a fogyasztás.
szerintem az a 70km már nem oszt nem szoroz, ha óvatisba mész. de ha a szűrő rossz, én előtte leszedném a csövet, aztán addig hagy szellőzzön azon keresztül.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz Vik0417

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 10

Elküldve: 2016. november 26. szombat, 07:22


Sziasztok!

Van egy olyan problémám, hogy -valószínűleg- meghibásodott a karterszelep a bömbölőben (316i, 1.8, 2002)
Tünetei a következők: Egyenetlen alapjárat, olajszint visszajelző kuplung kinyomására (alapjáratra visszaesés) felvillan egy nagyon rövid időre, sípoló hang a motortérből (nívópálca kihúzására elhallgat, alapjárat leesik, van, hogy leáll), nagy a szívóhatás a nívópálca helyén, járó motornál olajsapka nem levehető.
Ezekből a fórumon olvasgatva a karterszűrő/szelep hibájára következtettem. 3 nap múlva viszem olajcserére, gyertyacserére, valamint az összes szűrőt megnézi/lecserélik, akkor (remélhetőleg) megoldódik a probléma.

Mostani állapotában kb. 80km-t tettem meg.

A kérdésem az lenne, hogy meghibásodott karterszűrővel mennyire szabad használni a kocsit? Kíméletes vagyok vele, nem pörgetem, nem megyek gyorsan. A szervizig még kb. 70 km-t kellene megtennem vele. Mennyire ellenjavallott ez ilyen hibával?
Attól félek, hogy ez a vákuum némi olajat szív be. Károsíthatja a motort ez?
Ha valaki a kérdésre nem tud választ adni, viszont lenne kedve leírni a karterszűrő szerepét és pontosabb működését, azt ne tartsa magában. Köszönöm a válaszokat.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 91% (14681 pont) | Hozzászólások: 16008

Elküldve: 2016. október 10. hétfő, 07:14


kobe24 írta: Sziasztok BMW e46 316i 2003-as,Alapjárat ingadozással van problémám.
4 szerelőnél megfordul már az auto de senki nemtud rájönni a hibára.
Csak az alapjárattal van gond,ha megyek vele semmiféle szaggatást nemérezni.
Mellékelek nektek egy videot is.A videoban gázolgatom az autot :
https://www.youtube.com/watch?v=7fzvpf3FAQA

Ezek a dolgok voltak cserélve:valvetronic,valvetronic szenzor,főtengely jelado,légtömegmérő,teljes motor felujitás.
Semmiféle hibakod nincs .Minden tökéletes de mégsem az.
Válaszotokat előre is köszönom


ebben a topic-ban erről van szó: Valvetronic szelepvezéslés

a teljes motorfelújítás mit jelent? a linkelt topic-ban láthatod, hogy a köztes karok és az excenteres tengely cseréje, kb 300e Ft. ha ezzel van gond, akkor már nagyon gatyán lehet.
és melegen alapjáraton kalapálós hangja kellene legyen, már nagyon régóta.
de ezt okozhatja bármi false levegő. minden cső a helyén van?
tipikus hiba, hogy a légtömegmérőnél a szűrőház bevezetésnél vane gy gumi tömítés, vastag, és ha nem kenik meg, akkor összerakásnál begyűrődik, vagy a szívótoroknál a pillangószelep előtt, a harmónikás cső, alul nem pattan be a helyére. itt szívhat false-ot.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz kobe24

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2016. október 09. vasárnap, 17:23


Sziasztok BMW e46 316i 2003-as,Alapjárat ingadozással van problémám.
4 szerelőnél megfordul már az auto de senki nemtud rájönni a hibára.
Csak az alapjárattal van gond,ha megyek vele semmiféle szaggatást nemérezni.
Mellékelek nektek egy videot is.A videoban gázolgatom az autot :
https://www.youtube.com/watch?v=7fzvpf3FAQA

Ezek a dolgok voltak cserélve:valvetronic,valvetronic szenzor,főtengely jelado,légtömegmérő,teljes motor felujitás.
Semmiféle hibakod nincs .Minden tökéletes de mégsem az.
Válaszotokat előre is köszönom


Bero
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 520i
Évjárat: 2004

státusz Bero

BMWfanatic

Elismertség: 6% (126 pont) | Hozzászólások: 2018

Elküldve: 2016. szeptember 18. vasárnap, 18:38


liga86 írta: Sziasztok! Van egy olyan jelenségem hidegen indítva (16fok van) az alapjárat ugrál majdnem leáll felugrik 1500-2000-re és a hangja se túl szép 40mp 1p után mintha jó lenne, gyertyát este cserélek nem tudom mikori lehet benne, ha valakinek lenne valami tapasztalata vagy ötlete szívesen venném!! köszi
Még annyi hogy generátor szabadon futó csere esedékes és van is kicsi hangja már!


Szia. Elöször is egy gyári diagnosztika nem ártana.. Lehet légtömegmérő is stb,nekem például a kartergáz csövem ment szét és a cseréjével és a kartergázszűrő cserével megoldódott az alapjárati ingadozásom.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2002

státusz liga86

Újonc

Elismertség: 6% (2 pont) | Hozzászólások: 33

Elküldve: 2016. szeptember 18. vasárnap, 11:29


Sziasztok! Van egy olyan jelenségem hidegen indítva (16fok van) az alapjárat ugrál majdnem leáll felugrik 1500-2000-re és a hangja se túl szép 40mp 1p után mintha jó lenne, gyertyát este cserélek nem tudom mikori lehet benne, ha valakinek lenne valami tapasztalata vagy ötlete szívesen venném!! köszi
Még annyi hogy generátor szabadon futó csere esedékes és van is kicsi hangja már!


Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2016. szeptember 18. vasárnap, 11:32

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1998

státusz codenamelaci

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2016. szeptember 18. vasárnap, 10:07


Sziasztok!

A következő lenne a problémám:
Nagyon egyenetlen az alapjáratom hidegen és melegen is. Régebben előfordult már ez, de csak meleg üzemállapotban. Azt a hibát az IAC szelep tisztítása megoldotta. De sajnos most nem segített a dolgon. IAC tiszta, DISA tiszta és nem lötyög, nem kotyog. Gyertyák kb. 15000- el ezelőtt cserélve. Fontos különbség most, hogy gázelvétel esetén többször is, de nem minden esetben nem áll vissza alapjárati fordulatra, hanem még kicsit túl is vezérli az aktuális állapotot és csak azt követően áll vissza. Alapjáraton kihagy egy- egy henger és nagyon berezonál, esetenként le is áll. Viszont minden üzemállapotban tökéletes. Menet közben nem hagy ki még alacsony fordulaton sem. Jól gyorsul és nincs többletfogyasztás. MIL nem világít soha, be sem villan. Fojtószelep tiszta, tiszta is volt, könnyen mozog, nincs akadás. A fexi szívócsövet átnéztem, nincs szakadás. Menet közben sem hallani réshangot sehonnét.

Ötlet, tapasztalat valakinek? Netán Győrben valaki?
Ha nincs, nem ismer valaki egy jó BMW szerelőt Győrben?

Előre is köszönet

TomyMU
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz TomyMU

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 40

Elküldve: 2016. március 18. péntek, 14:37






Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2016. augusztus 03. szerda, 21:12

autója adatai
Széria: 3
Típus: E91 LCI
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2009

státusz kovacsotto

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2016. február 15. hétfő, 16:14


Sziasztok,

az alábbi hibával kapcsolatban kérném a segítségetek.
Az autóm: E90, 320D N47D20C, 2011, dízel, automata.

Az a hiba jelenség, hogy minden előjel nélkül, elkezdi picit emelgetni a fordulatszámot és el akarja tolni az autót. Ha leállítom és újraindítom, van, hogy megszűnik és van, hogy továbbra is csinálja. Ugyanezt autópályán is tempomatnál is előhozza.

Valaki találkozott már ilyennel?

Köszi
Ottó