Morzsi87 fórum hozzászólásai

Morzsi87 Elküldve: 2012-11-17 17:07 Hátsó lámpa hiba - visszajelző

YELLOW írta:
Morzsi87 írta: Sziasztok!

E46 sedan-nál a hátsó helyzetjelzőben az izzót hogyan lehet kicserélni? Arra gondolok ami a csomagtartóval együtt nyílik. Gondolok itt a burkolat megbontására stb.

Előre is köszönöm!


így van. a burkolatot le kell szedni. egyértelmű lesz, ha levetted.


Az oké! de honnan kell megbontani?

Morzsi87 Elküldve: 2012-11-17 16:17 Hátsó lámpa hiba - visszajelző

Sziasztok!

E46 sedan-nál a hátsó helyzetjelzőben az izzót hogyan lehet kicserélni? Arra gondolok ami a csomagtartóval együtt nyílik. Gondolok itt a burkolat megbontására stb.

Előre is köszönöm!

Morzsi87 Elküldve: 2012-08-02 19:28 Segítsetek!

Sansz írta:
BalaBMW írta:
Morzsi87 írta:
BalaBMW írta: A következő problémával találkozott már valaki? Ha 5-ikben van a váltó és elkezdek gyorsítani anélkül, hogy visszaváltana a váltó, kb 100-tól jön egy egyre erősödő "búgó" hang. Ilyen hullámvasút szerűen. Szóval búg-nem-búg-nem... Hétvégén voltam Kempelen kollégánál (akinek ezúton is köszönök minden eddigi és további segítségét) és ő a kardánt mondta. 1-2 heten belül viszem a gépet olajcserére, akkor megemeljük és ránézünk. De rémálmomba előjött már az a gondolat is, hogy a diffivel van a gond. Olyan 120-nál már elég zavaró a hang. Viszont nem gyorsításnál hanem sima haladásnál (pl 120 tempomattal) nem jön elő. Ti mit mondotok?


Ugye Automataról beszélünk ("Visszaváltana a váltó")
Szóval nálam az van hogy így kezdődött ahogy te is írtad. Haladok 100-al, akarok gyorsítani és amikor 2000-2500 között van a ford. sz. mérő akkor középen alul üt, rúg az Autó. Viszont ha nagyobb gázt adtam (majd próbáld ki, 3000-es fordulat) akkor nem jött elő.
kb 3-4 ezer km után megadta magát. 100 meter-t tudok menni, aztán leállít, kulcs kiszed, vár 1 perc, utána megint 100 meter. Ja! Németországban élek, voltam szervízben, elirányítottak egy váltó specialistához. Elkezdtem mondani hogy milyen autóm van. A hibáig el sem jutottam mire ő! Mennyi km van az Autóban? 180000? Mondom 173000! Erre ő! Gyere velem! Típushiba. Drehmomentwandler elkopik. Nem tudom mi a magyar neve. De ilyen kerek kb.15 cm átmérőjű vékony fémlapok, amiknek a külső peremén fogaskerékszerű barázdák vannak. (EZ NEM FOGASKERÉK!!!) Talán Lamelláknak nevezném. Azt mondta 2300 Euró Cakk-Pakk. Szóval neked mennyi km van a vasban?
Remélem NEM tudtam segíteni.


183.000 km... Nagyon bízom benne, hogy nem ez lesz a probléma. Kb 2 hét múlva megyek váltóolaj cserére, hátha megoldja... Meg motorolaj csere is lesz, és akkor alánézünk egy kicsit hátha a kardánnál találunk valamit. Ha viszont ez lesz a gond amit írtál, akkor veszek a bontóban egy másik váltót aztán jólvan... Azért 2300 € ....


Ezt már én is cseréltem, itthon a hátsó 15000HUF körül volt asszem, első valamivel drágább, de ha ez a baja, akkor üt/dübörög, nem pedig búg/morog... Ezek egyébként csapágyak gumiágyakban, ezek tartják központban a kardánt. Kicserélésük nagy szopás, ha ez a baja egy kalappal


Remélem hogy nincs igazam, de ha mégis, mivel állítólag ez egy típushiba, akkor a "veszek a bontóban egy váltót" nem hiszem hogy a legjobb megoldás lenne. Szerinted? Amúgy valószínűleg otthon olcsóbb a művelet, de még akkor pár kilóba fájhat. Ja, meg egy hozzáértő szakit is kell találni, aki tényleg képben van. Én jelenleg azt keresek, de ha nem megy akkor 2300 Euró mínusz.

Morzsi87 Elküldve: 2012-08-01 19:57 Segítsetek!

BalaBMW írta: A következő problémával találkozott már valaki? Ha 5-ikben van a váltó és elkezdek gyorsítani anélkül, hogy visszaváltana a váltó, kb 100-tól jön egy egyre erősödő "búgó" hang. Ilyen hullámvasút szerűen. Szóval búg-nem-búg-nem... Hétvégén voltam Kempelen kollégánál (akinek ezúton is köszönök minden eddigi és további segítségét) és ő a kardánt mondta. 1-2 heten belül viszem a gépet olajcserére, akkor megemeljük és ránézünk. De rémálmomba előjött már az a gondolat is, hogy a diffivel van a gond. Olyan 120-nál már elég zavaró a hang. Viszont nem gyorsításnál hanem sima haladásnál (pl 120 tempomattal) nem jön elő. Ti mit mondotok?


Ugye Automataról beszélünk ("Visszaváltana a váltó")
Szóval nálam az van hogy így kezdődött ahogy te is írtad. Haladok 100-al, akarok gyorsítani és amikor 2000-2500 között van a ford. sz. mérő akkor középen alul üt, rúg az Autó. Viszont ha nagyobb gázt adtam (majd próbáld ki, 3000-es fordulat) akkor nem jött elő.
kb 3-4 ezer km után megadta magát. 100 meter-t tudok menni, aztán leállít, kulcs kiszed, vár 1 perc, utána megint 100 meter. Ja! Németországban élek, voltam szervízben, elirányítottak egy váltó specialistához. Elkezdtem mondani hogy milyen autóm van. A hibáig el sem jutottam mire ő! Mennyi km van az Autóban? 180000? Mondom 173000! Erre ő! Gyere velem! Típushiba. Drehmomentwandler elkopik. Nem tudom mi a magyar neve. De ilyen kerek kb.15 cm átmérőjű vékony fémlapok, amiknek a külső peremén fogaskerékszerű barázdák vannak. (EZ NEM FOGASKERÉK!!!) Talán Lamelláknak nevezném. Azt mondta 2300 Euró Cakk-Pakk. Szóval neked mennyi km van a vasban?
Remélem NEM tudtam segíteni.

Morzsi87 Elküldve: 2012-07-30 19:40 Segítsetek!

valter320d írta:
Morzsi87 írta: Üdv Mindenki

Egy 2003/11-es BMW E46 330D Automatam van. A problémám a következő: 1 hónapja kezdte el, hogy 100 km/h-ás kigyorsításról alul, középen furcsa "rángató, vagy inkább rúgó" érzés volt tapasztalható. Idő közben rájöttem hogy 2000 és 2500as fordulat között jön elő a hiba, ugyanis nagyobb gázadásnál ez nem jelentkezik. Sajnos a dolog tovább súlyosbodott, mert szerintem összefüggésben van a következő hibával. Ma menet közben a műszerfelon a "D" betű mellett kigyulladt egy fogaskerék ikon a közepén egy felkiáltó jellel, és miután megálltam az autóval először nagyon nehezen, azután pedig egyáltalán nem lett hajtás. 10-15 mp-es pihentetés(Autó leállít) után egy 50 méter megtételére képes a jármű, utána pedig ismét pihenő. Ön szerintetek milyen jellegű hibával állok szemben?

Köszi előre is!


Hát nemtom volt mostanában váltóolaj cserélve,vagy van e egyáltalán benne?



Bevallom nem. Egyébként milyen időközönként illik? De gondolod hogy esetleg ezért?

Morzsi87 Elküldve: 2012-07-30 19:31 Segítsetek!

Üdv Mindenki

Egy 2003/11-es BMW E46 330D Automatam van. A problémám a következő: 1 hónapja kezdte el, hogy 100 km/h-ás kigyorsításról alul, középen furcsa "rángató, vagy inkább rúgó" érzés volt tapasztalható. Idő közben rájöttem hogy 2000 és 2500as fordulat között jön elő a hiba, ugyanis nagyobb gázadásnál ez nem jelentkezik. Sajnos a dolog tovább súlyosbodott, mert szerintem összefüggésben van a következő hibával. Ma menet közben a műszerfelon a "D" betű mellett kigyulladt egy fogaskerék ikon a közepén egy felkiáltó jellel, és miután megálltam az autóval először nagyon nehezen, azután pedig egyáltalán nem lett hajtás. 10-15 mp-es pihentetés(Autó leállít) után egy 50 méter megtételére képes a jármű, utána pedig ismét pihenő. Ön szerintetek milyen jellegű hibával állok szemben?

Köszi előre is!