Osynho fórum hozzászólásai
« előző12következő »

Osynho Elküldve: 2015-07-01 13:05 Hifi beszerelése e46-ba

Medvedisznoman írta: Sziasztok!
Használ valaki Gladen Audio ONE 165-öt?
Nem tudom, hogy érdemes-e lecserélni a jelenlegi (már nem gyári) első szettet erre.
Szegénykém csak cimmog kb 200Hz-ig képes csak lemenni, nyilván az apró légtér miatt.
Ha valakinek van tapasztalata a szettel, akkor kérném, hogy ossza meg velem. Köszi!


Hello!
Sajnos nem érdemes komolyabb hangszórót venni, amíg nincs kivágva mögötte a lemez és nincs szigetelve az ajtó. Én is most szenvedek ezzel, de sajnos muszáj, ha rendes hangot szeretne az ember. Mdf kiemelő megy az ajtóra, a kárpitig felhozva a hangszórót, mögötte kivágom a lemezt. Az ajtó külső lemezét, illetve a kárpitot bitumenlappal csillapítom.

Osynho Elküldve: 2015-06-09 22:03 Ültetõrugók és ültetõrugó szettek

Hello! Fejlemények. A hátsó rugók összeültek és mintha töröttek is lennének. Szóval ezért ül le terhelésre és ér bele a sárvédőbe a gumi. Persze az ET24 is elősegíti, de merem remélni, hogy rendes rugóval megoldódik a gond. Ha már így alakult, akkor vennék egy ültető szettet előre-hátulra. Namost itt vagyok gondban. Nem tudom mennyit ültessek rajta, azt se tudom mennyivel alacsonyabb a sport futóműves gyári, illetve, ha pl 2cm-rel ül mélyebben gyárilag, akkor, ha én -40-es rugó teszek alá, akkor az a sima futóműveshez képest lesz 40mm-rel lejjebb, ugye? Tehát a sporthoz képest 20mm-rel. Nem szeretném porba tenni, de az eleje jelenleg magas.

Jelenleg így néz ki előlés így hátul. A hátulja bejön (nyilván keményebb rugókkal) az eleje mehetne lejjebb 1,5-2cm-t. Jelenleg elől 4,8cm van a gumi és a sárvédő között, hátul olyan 2,2-2,5cm.

Amit kinéztem ebay-en az eibach pro kit 30/20-25 (gondolom touring esetében inkább 25-öt fog ülni, illetve az ap 40/20-ast. Előbbi 37e környékén van postával (lehet, hogy ilyen olcsón eredeti eibachot adnak?), utóbbi kcisit drágább. Milyen minőség ez az ap?

Osynho Elküldve: 2015-06-02 10:55 320d Motor

6-7 litert eszik a 1,5 literes többlettel? Tehát előtte 5-5,5-ből eljártál?

A 19-es felni azért elég extrém, 15-18 kg darabja. Az se mindegy.

Osynho Elküldve: 2015-05-31 01:18 320d Motor

Bitu79 írta:
lela írta:
Osynho írta: Köszönöm a választ! A porlasztók nem megfelelő állapota miatt léphet fel ekkora fogyasztási többlet?


Az az igazság nem vagyok szakértő a témában, de egy biztos iNPA-ban leolvashatók a csúcsok közötti differencia értékek ez már egy támpont lehet, ha valamelyik túlságosan eltérő értéket mutat a többitől (erre vonatkozó infót találsza porlasztó topicban vannak képek is belinkelve), de a szórásképről nem ad tájékoztatást csak egy pados vizsgálat amihez ki kell venni a porlasztókat. Ha valamelyik "pisil" akkor attól füstölhet, rossz esetben átégeti a dugót. Szóval érdemes megnézetni.


Porlasztócsúcs ...v. üzemanyag adagoló,ezt a diag kimutatja sztem,ha ez a baj.
De lehet lyukas turbócső,vagy akár eltömődött légtömegmérő...
De lehet a lábad nem jó
Kerékméret is befolyásolja eléggé a fogyit.
Amugy az összes diesel kormol ha nyomják neki.
Nézd át a légtömegmérőt,és a turbócsövet.
Sztem itt lesz a bibi,így látatlanba.





Köszönöm a további tippeket. Így talán a sok egyszerű dologgal tudom kezdeni. A kormolás persze egyértelmű, főleg ilyen idős autónál, nade konkrét felhőcskét hagy maga után, ha lepadlózom és 3 ezer fölé forgatom. Aztán lehet ez a normális, de ekkora fogyasztással tuti szerintem valami gáz van. Nem nyomom neki egyébként tényleg, nincs is értelme, szépen el lehet váltogatni, nyomatékból autózni. Haver hasonló 320d-je, 255-ös hátsó gumival 6.5ből elvan, úgyis, hogy nem finomkodik vele.

Osynho Elküldve: 2015-05-30 00:10 Olajokról általában - Amirõl nem tudod, hova írjad :)

jodamester12 írta:
Osynho írta: Üdv!

Olajcserét tervezek a 2003-as, 204d4 motorkódú 320D-mben. Nem volt erőm 100 oldalakat visszaolvasni, mi az ajánlott, emberi árú olaj? LL-01-et teljesítő 5W40 kellene, gondolom, de mi a leginkább bevált?

Olajszűrőből 2 féle magasságút találtam (155 és 115mm), melyik lehet a jó az enyémbe? Üzemanyag szűrőnél szokás az egész házat cserélni, vagy elég a betét? Kartergáz szűrőt is kicserélném, bárdinál csak a betét kapható 9ezerért, de állítólag a membrán szokott tönkremenni, így a komplett házat szokták kidobni. Utóbbi esetben van minőségbeli különbség a 13 ezer Ft-os Schmiedman féle és a gyári szűrő között?


Oil Castrol Magnetic Di 5w-40 DPF tied részecske szűrős ez kell. Oil filter MAHU722x Mann-Filter Bárdi. A tiedbe kartergázszűrő ülepitő nincs benne filter ha kicseréled nem megy tönkre szinte sose jó a Schmiedman. .


2003/1 havi, euro3as, tudtommal nem részecske szűrős. Ennek fényében milyen olaj kellene?
Pl: Total QUARTZ ENERGY 9000 5W40, Castrol Edge 5W-40?



Osynho Elküldve: 2015-05-28 21:17 320d Motor

Köszönöm a választ! A porlasztók nem megfelelő állapota miatt léphet fel ekkora fogyasztási többlet?

Osynho Elküldve: 2015-05-28 18:38 320d Motor

Hello!

Lenne egy kis problémám a 320D-mmel (150 le). Röviden a gond, hogy sokat eszik és padlógázra, nagy fordulaton sűrű fekete füstöt ereget. A fogyasztás, tankolással mérve kerek 8 liter lett vegyes használatban, normálisan hajtva. Nem vezetek spórolósan, 1000-es fordulaton elváltva, de nem is padlózom neki folyamatosan (főleg nem hidegen). Szóval ez a fogyasztás baromi sok, valami nincs rendben. Mellé jön a kormolás.

Beszéltem ma több emberrel, akik véleménye megoszlik. Az egyik a porlasztó csúcsokra gondolt, ő kiszedné őket és beméretné, de az elég húzós lenne és nem biztos, hogy megoldja a gondot, vagy ez a hiba. Aztán volt egy olyan ötlet, hogy a magasnyomású a rossz és az alacsony nyomás miatt nagy gázra a sok üzemanyag égése nem megfelelő, vagy valami az üzemanyag ellátó rendszerben hibás. Esetleg egyes érzékelők romlottak el és téves infókat küldenek, ami miatt nem jó a befecskendezett mennyiség. Aztán volt olyan ötlet, hogy a termosztát nem jó, ezért sosincs jó hőmérsékleten a motor. Végül, hogy a vezérlő elektronika lett átírva, sz@rul, ami okozhatja az egész dolgot. Ja, a vezérmű lánc nem jó felhelyezése is egy tipp volt.

Szóval elég tanácstalan vagyok, a hibát illetően, az autó egyébként szépen működik, a hangja egészséges, jól is megy, de sokat eszik. Igazából szeretném elkerülni, hogy sok felesleges szerelés, deák kötegek elköltése után is rossz legyen a motor, jó lenne diagnosztizálni a pontos hibát. Merre érdemes elindulni? Jó lenne az egyszerűbb dolgokat kizárni.

Köszi a segítséget!

Osynho Elküldve: 2015-05-28 12:23 Olajokról általában - Amirõl nem tudod, hova írjad :)

Üdv!

Olajcserét tervezek a 2003-as, 204d4 motorkódú 320D-mben. Nem volt erőm 100 oldalakat visszaolvasni, mi az ajánlott, emberi árú olaj? LL-01-et teljesítő 5W40 kellene, gondolom, de mi a leginkább bevált?

Olajszűrőből 2 féle magasságút találtam (155 és 115mm), melyik lehet a jó az enyémbe? Üzemanyag szűrőnél szokás az egész házat cserélni, vagy elég a betét? Kartergáz szűrőt is kicserélném, bárdinál csak a betét kapható 9ezerért, de állítólag a membrán szokott tönkremenni, így a komplett házat szokták kidobni. Utóbbi esetben van minőségbeli különbség a 13 ezer Ft-os Schmiedman féle és a gyári szűrő között?

Osynho Elküldve: 2015-05-20 23:53 Ültetõrugók és ültetõrugó szettek

Robin68 írta:
Osynho írta:
laleeboy írta:
Osynho írta: Hello!

Felkerült az E46-omra egy Style 94 (BBS RX 261) felni. 18x8, ET24, 225/40 gumik. Szépen áll rajta (mondjuk az eleje még magas, de az későbbi projekt), viszont hátul komolyabb kanyarodáskor beleér a sárvédőbe. A futómű gyári sport, ami elvileg 2cm-el alacsonyabb a szériánál. Hogy oldhatnám meg a problémát? Állítható magasságú és csillapítású futóművet kellene betolni alá? Esetleg peremezni hátul?



Tegyél rá egy kicsivel nagyobb ET-s felnit (KB ET 35) vagy peremeztess.

Az ET 24 inkább 5-ös 7-esre való


A felni a fix a történetben, nagyon tetszik és pont kitölti a lukakat. Kisebb ET-s nem tetszene. A 24 tényleg kicsi, de csak 8", sok E46 felni hátul 8,5-9"-os és simán elfér. Amúgy ez az E65 gyári felnije, csak azon sehogy se néz ki. Keményebb rugóval nem lehetne megoldani? Amúgy se ártana egy kicsit feszesebb.



205-ös gumi


Ejj, zsír új falkenek vannak rajta.

Osynho Elküldve: 2015-05-20 20:15 Ültetõrugók és ültetõrugó szettek

laleeboy írta:
Osynho írta: Hello!

Felkerült az E46-omra egy Style 94 (BBS RX 261) felni. 18x8, ET24, 225/40 gumik. Szépen áll rajta (mondjuk az eleje még magas, de az későbbi projekt), viszont hátul komolyabb kanyarodáskor beleér a sárvédőbe. A futómű gyári sport, ami elvileg 2cm-el alacsonyabb a szériánál. Hogy oldhatnám meg a problémát? Állítható magasságú és csillapítású futóművet kellene betolni alá? Esetleg peremezni hátul?



Tegyél rá egy kicsivel nagyobb ET-s felnit (KB ET 35) vagy peremeztess.

Az ET 24 inkább 5-ös 7-esre való


A felni a fix a történetben, nagyon tetszik és pont kitölti a lukakat. Kisebb ET-s nem tetszene. A 24 tényleg kicsi, de csak 8", sok E46 felni hátul 8,5-9"-os és simán elfér. Amúgy ez az E65 gyári felnije, csak azon sehogy se néz ki. Keményebb rugóval nem lehetne megoldani? Amúgy se ártana egy kicsit feszesebb.


Osynho Elküldve: 2015-05-20 13:45 Ültetõrugók és ültetõrugó szettek

Hello!

Felkerült az E46-omra egy Style 94 (BBS RX 261) felni. 18x8, ET24, 225/40 gumik. Szépen áll rajta (mondjuk az eleje még magas, de az későbbi projekt), viszont hátul komolyabb kanyarodáskor beleér a sárvédőbe. A futómű gyári sport, ami elvileg 2cm-el alacsonyabb a szériánál. Hogy oldhatnám meg a problémát? Állítható magasságú és csillapítású futóművet kellene betolni alá? Esetleg peremezni hátul?


Osynho Elküldve: 2015-05-19 21:21 Hifi beszerelése e46-ba

Nem éppen hifi témakör, de nem találtam jobb helyet. Sikerült összehoznom a multi kormányt a fejegységgel, szépen lehet állítani a hangerőt és működik a léptetés is, viszont a telefont még nem tudom vezérelni. Megoldható ez egyáltalán?

http://c1552172.r72.cf0.rackcd...4_x800.jpg

Az R/T, valamint a beszélő fej elvileg erre szolgáló gombok.

Osynho Elküldve: 2015-05-11 22:06 AUX

Tényleg megéri ennyit szívni a gyári hifi megtartása miatt? Én el tudom viselni, hogy nem lesz annyira egységes a műszerfal (persze fejegység függő, hogy mi illik be és mi nem), viszont cserébe működik minden funkció, és ugye a hangminőség más liga... Csodálkozva nézem a hirdetéseket, amikben gyári fejeket számomra irreális összegekért hirdetnek, de ezek szerint ilyen drágák ezek.

Osynho Elküldve: 2015-05-10 19:41 Hifi beszerelése e46-ba

Üdv ismét! Lenne pár további kérdésem, remélem nem gond.

Leszedtem a kábelköteget tartó gumitömlőt. Így fest: http://www.kephost.com/image/FnUL
Namost nem igazán látom át, hogy hol fog elférni a 2,5+1,5-ös hangszórókábel. Magán a csövön sima, de a fej részénél elég passzentos a helyzet, az a csatlakozó rész eltömíti a helyet. Mi a megoldás? Fúrással elférnek majd? Hol érdemes nekiállni?

A másik kérdés az akku saruval kapcsolatos. S
http://www.kephost.com/image/FnUz

A képen látható anya alá menne a 2 tápkábel (illetve saru), a negatívra szintén. A gond az, hogy a csavar alá nem nagyon fognak elférni. Lehet kapni ilyet, csak hosszabbat? Ha jól látom egyben van az alsó elemmel, és egy fordított T alakú valamit alkot. Vagy a csavar kiszerelhető belőle és simán betehetek egy hosszabbat?

Osynho Elküldve: 2015-04-23 10:22 Hifi beszerelése e46-ba

lantika írta:
Osynho írta: Na, ez jó kép, egyértelmű. Köszönöm. Akkor annyi a teendő, hogy a légzsák környékét nem piszkálom. Egész korrekt egyébként az ajtó, teljesen fedett. Viszont a hangszóró környéke borzalmas. Oda mire felszenvedek egy mdf kiemelőt, ami légmentesen zár, befonom a hajamat.

A kábel kihúzása után, az ismételt beszereléskor hibaüzenetet fog dobni, vagy nem lesz ilyen gond?


En mindenkeppen ugy kezdenem a müveletet,hogy leveszem az aksisarut,utäna fözök egy kävet,megiszom es csak ezutän huzgälok csatikat szet.




Természetesen áramtalanítással kezdem! Ha elkészül a rendszer nem csak kávét fogok inni örömömben.
« előző12következő »