Ez egy archivált weboldal! bővebben
Pitykoo fórum hozzászólásai

Pitykoo Elküldve: 2014-08-10 12:30 Kopogás hátulról.

djpeky írta: Köszi a választ!
Váltásnál kicsit nehezebben tudom megnézni mert autómata és a manuális váltogatásoknál annyira nem csinálja...A vissza váltásoknál viszont néha hallom.
Gázadásnál viszont ha hirtelen nyomogatom a pedált legtöbbször elő tudom már hozni a jelenséget.




Afelett elsiklottam, hogy autómata...
Akkor neked is jöhet egy akna és megnézni!
Nekem múlthéten mondta egy szerelő, hogy 10000ft körül megcsinálja!
Az nem is vészes csak jobban szét ne verjen ott valamit...

Pitykoo Elküldve: 2014-08-10 12:13 Kopogás hátulról.

djpeky írta:

Sziasztok!
Sajnos még nem tudok új topicot nyitni ezért ide írom a kérdésemet , hátha tud segíteni valaki.

Nekem egy e46 330xd 150kw os autómata váltós gépem van.
Az autóra nagyon odafigyelek , karban tartom..már gyakorlatilag minden ki van cserélve gyári alkatrészre. A kardán kereszteket nemrég újították fel, a futóművem is rendben van.

A problémám az lenne , hogy hirtelen gázadásnál vagy akár normál gázadásnál is, hátulról doboló hang hallatszik.
Mivel ,hogy a kardán rendben van, a hardy tárcsa és minden rendben van , arra gyanakszom ,hogy a diffi szilent körül van valami probléma, esetleg a hátsó lengőkar szilenttel is lehet valami?!

Esetletleg aki hozzáértő , tudna mondani pár dolgot?! Nagyon megköszönném.






Hali!
Nekem hasonló most a gondom, csak nekem váltáskor dübben hátulról!
Gázadásra még nem. Próbáld ki, hogy csak ha váltogatsz adja e a hangot.
Nekem erre azt mondták, hogy hátsó nagy szilent a rossz!
Hátha neked is ez okozza a gondot!
Vagy még a kardántartót megnézni nincs e szétmenve!
Remélem tudtam segíteni...
De úgy is ír majd egy hozzá jobban értő is

A képen a 9-es!

http://realoem.com/bmw/showpar...&fg=30


Pitykoo Elküldve: 2014-08-07 17:02 Motor-váltó

kisslacc írta:
Pitykoo írta:
Szemy írta:
Pitykoo írta: Hali!
A kérdésem az lenne hogy lehet e állítani azon, hogy a kuplungpedál ne fent hanem lent fogjon/emeljen ki/?!
Azt már tudom, hogy a BMW alapból ilyen, de nekem az összes eddigi kocsim ill. a céges kocsik is mind lent fognak és nehezen áll rá a lábam!
Elég sokat balf-oskodom vele, mint valami kezdő és ez kicsit zavar...
Válaszokat előre is köszönöm....


Szia!

Tudomasom szerint nem lehet allitani, hogy hol fogjon a kuplungpedal. Jo nehany evvel ezelött több helyen is utanakerdeztem, mivel nekem sem tetszett a dolog, de mindig ezt a valaszt kaptam. Ugyhogy beletörödtem es megszoktam.

Egyebkent igazad van, valoban alapbol eleg magasan fog, de egy kis gyakorlassal megszokod es akkor nem lesz gond.

Szemy


Köszönöm szépen a választ!
Elég nehézkesen szokom meg, főleg hogy egész nap más kocsival járok utána meg jövök haza az enyémmel, mindig kínlódok vele...
De majdcsak megszokom addig meg még kíváncsiskodom én is hátha valaki kitalált már rá valamit!


Sajnos az E91-ben is így van Én is februárban cseréltem teljes kuplung szettet lendkerékkel együtt... és baromira fent fog. Így nem lehet jól csúsztatni.
Jövő héten pont viszem a haverhoz szervízbe és rákérdezek hátha mond vmi biztatót.
A régebbi típusoknál ahol bovdenes volt a kuplung ott lehetett símán állítani rajta... Szerintem ezeken már azért nem lehet mert rásegítéses.



Ezek szerint akkor a bovdenes jobb volt?!
Ha mond valami ötletet írd már meg légyszi!Köszi!

Pitykoo Elküldve: 2014-08-05 21:54 Motor-váltó

Szemy írta:
Pitykoo írta: Hali!
A kérdésem az lenne hogy lehet e állítani azon, hogy a kuplungpedál ne fent hanem lent fogjon/emeljen ki/?!
Azt már tudom, hogy a BMW alapból ilyen, de nekem az összes eddigi kocsim ill. a céges kocsik is mind lent fognak és nehezen áll rá a lábam!
Elég sokat balf-oskodom vele, mint valami kezdő és ez kicsit zavar...
Válaszokat előre is köszönöm....


Szia!

Tudomasom szerint nem lehet allitani, hogy hol fogjon a kuplungpedal. Jo nehany evvel ezelött több helyen is utanakerdeztem, mivel nekem sem tetszett a dolog, de mindig ezt a valaszt kaptam. Ugyhogy beletörödtem es megszoktam.

Egyebkent igazad van, valoban alapbol eleg magasan fog, de egy kis gyakorlassal megszokod es akkor nem lesz gond.

Szemy


Köszönöm szépen a választ!
Elég nehézkesen szokom meg, főleg hogy egész nap más kocsival járok utána meg jövök haza az enyémmel, mindig kínlódok vele...
De majdcsak megszokom addig meg még kíváncsiskodom én is hátha valaki kitalált már rá valamit!

Pitykoo Elküldve: 2014-08-05 20:25 Motor-váltó

Padre323i írta:
Pitykoo írta: Hali!
A kérdésem az lenne hogy lehet e állítani azon, hogy a kuplungpedál ne fent hanem lent fogjon/emeljen ki/?!
Azt már tudom, hogy a BMW alapból ilyen, de nekem az összes eddigi kocsim ill. a céges kocsik is mind lent fognak és nehezen áll rá a lábam!
Elég sokat balf-oskodom vele, mint valami kezdő és ez kicsit zavar...
Válaszokat előre is köszönöm....


Lassan kuplungozni kell,azért fog fent.



Múlthéten volt kuplung cserélve benne!
Előtte is fent fogott meg most is....

Pitykoo Elküldve: 2014-08-05 18:27 Motor-váltó

Hali!
A kérdésem az lenne hogy lehet e állítani azon, hogy a kuplungpedál ne fent hanem lent fogjon/emeljen ki/?!
Azt már tudom, hogy a BMW alapból ilyen, de nekem az összes eddigi kocsim ill. a céges kocsik is mind lent fognak és nehezen áll rá a lábam!
Elég sokat balf-oskodom vele, mint valami kezdő és ez kicsit zavar...
Válaszokat előre is köszönöm....

Pitykoo Elküldve: 2014-08-03 16:04 Motor-váltó

Zoli200 írta:
Pitykoo írta:
Norbi988 írta:
Pitykoo írta:
szotakdavid írta:
Pitykoo írta: Hali!
Kérdésemet ide írom mert nem találtam külön difi hibákról szóló részt csak amiben olajról van szó! Ha van de átsiklottam felette bocsi!
Szóval egy olyan gondom lenne, hogy mikor sebességet váltok hátulról egy dübbenést hallok!
Az elején csak rükvercben és 1-be csinálta, de most már minden sebességberakásnál csinálja!
Azt hittem kardántartó a rossz és csere után jó lesz! Sajna nem, ki lett cserélve és még mindig csinálja!A kardánkereszt és Hardy-tárcsa jó!
Mit érdemes megnézni, kicserélni?! Mi okozhat még ilyen hibajelenséget?! Valaki találkozott már ilyennel?! Ja és az olaj is most lett lecserélve benne és az se segített!
Előre is köszönöm a válaszokat!


Féltengelyeket néztétek??


Lett benne a féltengelyeknél szimering cserélve és nézte a féltengelyeket és azt mondta azok jók!
A difi szilentek csinálhatnak ilyen jelenséget?!

hali! valószínű difi nagyszilent,nekem is ez áll fönn de nem ennyire súlyos még. A képen a 9-es http://realoem.com/bmw/showpar...&fg=30
Remélem tudtam segíteni.


Köszi!
Megnézetem majd azt,hátha megszűnik a gond!


Sziasztok,nekem is gondom van nálam picit más,akkor jön elő a koppanás ha leveszem a lábam a gázról sebességbe,koppan az első és hátsó ülések között valami.Mi lehet az?


Lehet neked a kardántartó a rossz, amire először én is tippeltem, csak nekem nem koppan hanem dübben!
Én azt megnézném hogy milyen állapotban van!

Pitykoo Elküldve: 2014-08-03 14:03 Motor-váltó

Norbi988 írta:
Pitykoo írta:
szotakdavid írta:
Pitykoo írta: Hali!
Kérdésemet ide írom mert nem találtam külön difi hibákról szóló részt csak amiben olajról van szó! Ha van de átsiklottam felette bocsi!
Szóval egy olyan gondom lenne, hogy mikor sebességet váltok hátulról egy dübbenést hallok!
Az elején csak rükvercben és 1-be csinálta, de most már minden sebességberakásnál csinálja!
Azt hittem kardántartó a rossz és csere után jó lesz! Sajna nem, ki lett cserélve és még mindig csinálja!A kardánkereszt és Hardy-tárcsa jó!
Mit érdemes megnézni, kicserélni?! Mi okozhat még ilyen hibajelenséget?! Valaki találkozott már ilyennel?! Ja és az olaj is most lett lecserélve benne és az se segített!
Előre is köszönöm a válaszokat!


Féltengelyeket néztétek??


Lett benne a féltengelyeknél szimering cserélve és nézte a féltengelyeket és azt mondta azok jók!
A difi szilentek csinálhatnak ilyen jelenséget?!

hali! valószínű difi nagyszilent,nekem is ez áll fönn de nem ennyire súlyos még. A képen a 9-es http://realoem.com/bmw/showpar...&fg=30
Remélem tudtam segíteni.


Köszi!
Megnézetem majd azt,hátha megszűnik a gond!

Pitykoo Elküldve: 2014-08-03 12:09 Motor-váltó

szotakdavid írta:
Pitykoo írta: Hali!
Kérdésemet ide írom mert nem találtam külön difi hibákról szóló részt csak amiben olajról van szó! Ha van de átsiklottam felette bocsi!
Szóval egy olyan gondom lenne, hogy mikor sebességet váltok hátulról egy dübbenést hallok!
Az elején csak rükvercben és 1-be csinálta, de most már minden sebességberakásnál csinálja!
Azt hittem kardántartó a rossz és csere után jó lesz! Sajna nem, ki lett cserélve és még mindig csinálja!A kardánkereszt és Hardy-tárcsa jó!
Mit érdemes megnézni, kicserélni?! Mi okozhat még ilyen hibajelenséget?! Valaki találkozott már ilyennel?! Ja és az olaj is most lett lecserélve benne és az se segített!
Előre is köszönöm a válaszokat!


Féltengelyeket néztétek??


Lett benne a féltengelyeknél szimering cserélve és nézte a féltengelyeket és azt mondta azok jók!
A difi szilentek csinálhatnak ilyen jelenséget?!

Pitykoo Elküldve: 2014-08-03 10:29 Motor-váltó

Hali!
Kérdésemet ide írom mert nem találtam külön difi hibákról szóló részt csak amiben olajról van szó! Ha van de átsiklottam felette bocsi!
Szóval egy olyan gondom lenne, hogy mikor sebességet váltok hátulról egy dübbenést hallok!
Az elején csak rükvercben és 1-be csinálta, de most már minden sebességberakásnál csinálja!
Azt hittem kardántartó a rossz és csere után jó lesz! Sajna nem, ki lett cserélve és még mindig csinálja!A kardánkereszt és Hardy-tárcsa jó!
Mit érdemes megnézni, kicserélni?! Mi okozhat még ilyen hibajelenséget?! Valaki találkozott már ilyennel?! Ja és az olaj is most lett lecserélve benne és az se segített!
Előre is köszönöm a válaszokat!

Pitykoo Elküldve: 2014-08-01 19:08 Motor-váltó

YELLOW írta:
Pitykoo írta: Hali!
A héten átesett a sas egy kuplungcserén!
Eddig elég "nehézkesen" lehetett benyomni meg nyikorgott nyekergett közben!
Most, hogy ki lett cserélve semmi hangja, ez jó, tetszik
Viszont ami a kérdésem lenne, hogy az normális, hogy csere után a pedált szinte "fújva" le lehet nyomni,nagyon könnyű és nagyon fent fog szinte pár centit kell csak benyomni!!??
Én régen a bovdeneseknél azt szoktam meg, hogy csere után szinte teljesen be kellett nyomni úgy volt jó és ahogy kopott úgy jött egyre feljebb!
Szóval működésileg így jó,hogy nagyon könnyű és alig kell benyomni és már csinálja a dolgát??
Vagy lehet rajta állítani?!
Előre is köszönöm!


a BMW, legalábbis az E46 kuplungok mind magasan fognak. sokan azt hiszik rossz. ha nem rángat és nem csúszik, akkor nincs azzal gond.


Aham, köszi...
Ez már rángatott rendesen sokszor....
Most jó, nagy nagyon könnyű benyomni és szokatlan...

Pitykoo Elküldve: 2014-08-01 18:09 Motor-váltó

Hali!
A héten átesett a sas egy kuplungcserén!
Eddig elég "nehézkesen" lehetett benyomni meg nyikorgott nyekergett közben!
Most, hogy ki lett cserélve semmi hangja, ez jó, tetszik
Viszont ami a kérdésem lenne, hogy az normális, hogy csere után a pedált szinte "fújva" le lehet nyomni,nagyon könnyű és nagyon fent fog szinte pár centit kell csak benyomni!!??
Én régen a bovdeneseknél azt szoktam meg, hogy csere után szinte teljesen be kellett nyomni úgy volt jó és ahogy kopott úgy jött egyre feljebb!
Szóval működésileg így jó,hogy nagyon könnyű és alig kell benyomni és már csinálja a dolgát??
Vagy lehet rajta állítani?!
Előre is köszönöm!

Pitykoo Elküldve: 2014-08-01 18:02 Elsõ lámpák

kempelen írta:
Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta: Na Hali!
Akit esetleg érdekel azoknak leírom!
Felhívtam ma a srácot és megkérdeztem, hogy mi a véleménye erről a dologról és hogyan valósítható meg!
Azt mondta, hogy venni kell egy egy olyan egységet vagy modult/kinek hogy tetszik/ ami az olyan autókba van amiben van kanyarkövető lámpa!
Ha azt beépítjük a kocsiba arról már le lehet venni a jelet a két első ködlámpához!
Azt mondta még, hogy szerinte Ebay-en van ilyen!!
Ennek majd én is utána járok csak legyen rá egy kis időm!
Hát így lényegébe ennyi, remélem hasznos azok számára akit érdekel!!

Hmmmm....ilyen lesz ha egyszer lesz!

https://www.youtube.com/watch?v=JgA-quC0Eng


az a baj ezzel, hogy ai a videón van, az nem sokat ér. kanyarkövetőnek az a lényege, hogy jobban világítson be az adott oldalra, de nem előre, hanem forduljon is arra. 2 hete láttam pláza parkolóban egy merdzsót, aminél a ködöt kapcsolta, de ahogy láttam az fordult is. bár más autónál ezt a rendes lámpába építik. pl más off autókba pont ilyen modulokat gyártunk.



Ahammm...
Ez teljesen jogos, de én arra gondoltam, hogy mivel soha életemben nem használtam a ködlámpát, valahogy az engem hidegen hagy, ezért ha az adott oldalon levőt valahogy kifele elfordítani, hogy kellően megvilágítsa nekem amit szeretnék és még esztétikailag is jól nézzen ki és úgy megcsinálni ilyenre!
Persze ez még mind csak terv meggondolkodás még, de ki tudja, egyszer lehet nekiállok!


Azért itt alapvetően meg kellene különböztetni kanyarfényt és kanyarodást segítő fényt. A kettő egyáltalán nem ugyanaz.

A kanyarfény alacsony és normál sebességnél működő az ideális vetített képet változtatni és ezzel a kívánt oldalra fordítani képes vetített fénycsóva, mely mindig a főfényszóróban kap helyet.
Ennek persze "ezer" féle variációja lehet és csak a gyártótól függ, mikor mit, milyen vetített képpel és hogyan világít meg.

A kanyarodást segítő fény akár már álló helyzetben működésbe lépő az irányjelző használatával vagy a kormányszög legalább 10 fokos elfordulásával, de általában 35-40 km/h sebesség alatt vagy a főfényszóró egy részén van elhelyezve vagy a ködlámpát hozza működésbe.
Mivel a ködlámpa vetített képe nem egyenlő a főfényszóróéval így ezt sehová sem kell forgatni, hiszen majdnem 180 fokban világítja meg az utat az autó előtt.

Namost a videón az utóbbi változat látható melyet manapság már majdnem minden autógyártó alkalmaz. Skoda, fiat, vw és egyéb autókon előszeretettel látni. E46-hoz retrofitként kapható volt mely fixen a főfényszóróban kapott helyet, de az X5 adaptív fényszórója mellett így működik a lökhárítóban lévő ködfényszóró is. Ennek más célja nincsen, csak hogy segítse a kanyarodást és egyáltalán nem kell neki forognia, illetve a kanyarodást segítő fény nem működik a fent jelzett sebességtartomány felett.



Engem ez az utóbbi érdekelne csak sajna nem tudom mit kell bele venni pontosan és hogy kell bekötni!
Olyat meg aki értene hozzá és rendesen tudna benne segíteni nem ismerek...
Így csak próbálkozok aztán majd elválik mi lesz belőle...
Tudom nem nagy valami, mármint ha tud ilyet a kocsi meg lehet mondani, hogy minek szarakodik vele az ember, de nekem valamiért jó lenne ha lenne benne!

Pitykoo Elküldve: 2014-07-31 22:55 Elsõ lámpák

YELLOW írta:
Pitykoo írta: Na Hali!
Akit esetleg érdekel azoknak leírom!
Felhívtam ma a srácot és megkérdeztem, hogy mi a véleménye erről a dologról és hogyan valósítható meg!
Azt mondta, hogy venni kell egy egy olyan egységet vagy modult/kinek hogy tetszik/ ami az olyan autókba van amiben van kanyarkövető lámpa!
Ha azt beépítjük a kocsiba arról már le lehet venni a jelet a két első ködlámpához!
Azt mondta még, hogy szerinte Ebay-en van ilyen!!
Ennek majd én is utána járok csak legyen rá egy kis időm!
Hát így lényegébe ennyi, remélem hasznos azok számára akit érdekel!!

Hmmmm....ilyen lesz ha egyszer lesz!

https://www.youtube.com/watch?v=JgA-quC0Eng


az a baj ezzel, hogy ai a videón van, az nem sokat ér. kanyarkövetőnek az a lényege, hogy jobban világítson be az adott oldalra, de nem előre, hanem forduljon is arra. 2 hete láttam pláza parkolóban egy merdzsót, aminél a ködöt kapcsolta, de ahogy láttam az fordult is. bár más autónál ezt a rendes lámpába építik. pl más off autókba pont ilyen modulokat gyártunk.



Ahammm...
Ez teljesen jogos, de én arra gondoltam, hogy mivel soha életemben nem használtam a ködlámpát, valahogy az engem hidegen hagy, ezért ha az adott oldalon levőt valahogy kifele elfordítani, hogy kellően megvilágítsa nekem amit szeretnék és még esztétikailag is jól nézzen ki és úgy megcsinálni ilyenre!
Persze ez még mind csak terv meggondolkodás még, de ki tudja, egyszer lehet nekiállok!

Pitykoo Elküldve: 2014-07-31 19:20 Elsõ lámpák

Na Hali!
Akit esetleg érdekel azoknak leírom!
Felhívtam ma a srácot és megkérdeztem, hogy mi a véleménye erről a dologról és hogyan valósítható meg!
Azt mondta, hogy venni kell egy egy olyan egységet vagy modult/kinek hogy tetszik/ ami az olyan autókba van amiben van kanyarkövető lámpa!
Ha azt beépítjük a kocsiba arról már le lehet venni a jelet a két első ködlámpához!
Azt mondta még, hogy szerinte Ebay-en van ilyen!!
Ennek majd én is utána járok csak legyen rá egy kis időm!
Hát így lényegébe ennyi, remélem hasznos azok számára akit érdekel!!

Hmmmm....ilyen lesz ha egyszer lesz!

https://www.youtube.com/watch?v=JgA-quC0Eng