MattM325
autója adatai
Széria: X5
Típus: E70
Kivitel: SAV
Modell: X5 3.0sd
Évjárat: 2008

státusz MattM325

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 14% (51 pont) | Hozzászólások: 357

Elküldve: 2017. november 13. hétfő, 17:44


Nyezso írta: Sziasztok!
Van valakinek tapasztalata SMG váltóval kapcsolatban E60 ban?
- Normál városi autózásra alkalmas ?
- Mennyire megbízható, milyen gyakran hibásodik meg ?
- Az autó fogyasztását befolyásolja ?
- E46 SMG váltóval megegyezik ?
köszi,
Zs


Szia!

Igen, nekem van, volt ilyenem E46-ban, ugyan az a kettő. Alapvetően egy manuális 6 sebességes ZF kéziváltó amit egy hidraulikus egység kapcsol. Maga a szerkezet nagyon megbízható. Ez nem az a hírhedt M3 féle GM SMG, ahonnan a sok rémhír származik, ezt eredetileg SSG-nek nevezik, Magnetti Marelli elektronikával, ez is megbízható.
Általános hibái, hogy a kuplung munkahenger (hasonló a kézi váltókhoz) idővel szivárogni fog, ennek a jele többek közt, hogy váltásoknál kicsit megcsúszik a kuplung. Ezt nem kapni, csak ha jól emlékszem ca. 200e ft körűl, viszont a munkahenger felújítható a sima kéziváltó javítószettjével. Másik, hogy az egyik hidraulika csövet gyárilag sikerült elméretezniük, ezért ez idő előtt kikopik és itt is szivárogni kezd. Lehet rendelni gyárit, de ez sem fogja tovább bírni, le kell gyártatni pár ezerért egy kicsit hosszabbra, ezután rendben lesz. Végül kb. 30e km-enként nem árt egy kapcsolási adaptációt lefuttatni, de ezt pl. az Inpa is tudja.
Városban teljesen jól használható, nagyon alacsony fordulaton is lehet váltogatni a lefulladás határáig, mert azt nem hagyja az elektronika és akár tiltáson is mehetsz km-en keresztűl, mert nem fog elváltni mint egy automata. Ez utóbbit nyílván csak az érzékeltetés végett írtam.
Sport modban meglepően gyorsan lehet kapcsolgatni, ami nekem külön tetszett, hogy visszaváltásoknál ad egy kis gázfröccsöt... Fogyasztást negativ irányba nem befolyásolja. Tényleg megvan az érzés, hogy magad válthatsz és nagyon gyors, viszont C-ben (automata, cruise mod, hehe, mint knight rider:karates nem olyan gyors és kifinomult, mint egy bolygoműves, ellenben sokszor van, hogy jól jön ez a funkció.

Összegezve, ha ez a vágyad, vagy épp ilyen váltóval találaz egy megkímélt szép autót, akkor ez ne rettentsen a vásárlástól, nem egy binyolúlt szerkezet.

státusz Nyezso

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2017. november 10. péntek, 23:14


Sziasztok!
Van valakinek tapasztalata SMG váltóval kapcsolatban E60 ban?
- Normál városi autózásra alkalmas ?
- Mennyire megbízható, milyen gyakran hibásodik meg ?
- Az autó fogyasztását befolyásolja ?
- E46 SMG váltóval megegyezik ?
köszi,
Zs

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 2002

státusz Jenci

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 27

Elküldve: 2017. október 18. szerda, 10:41


Sziasztok!

e39 535i v8 (96.os)hidegen nincs alapjárat,a kék tartományt elhagyja..szépen megy a motor..keverégképzési adaptáció visszaállitásra gondolnánk,viszont ehez kellene egy gyári adat..tud ebben nekem valaki segíteni????


köszi




Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2017. október 27. péntek, 11:48

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (712 pont) | Hozzászólások: 3490

Elküldve: 2017. október 17. kedd, 21:41


alfred46 írta: Sziasztok!


BMW E46 320d ha az 1.-esben odalépek és váltok 2.-ik ba akkor valami ütésszerü hang hallatszik hátúlról.
Szerintetek mi lehet az oka?


Ha kicsit fémes a hang, akkor érdemes megnézni a diffitartó keret bekötéseit is, nálam az egyik ki volt törve a karosszériából és adott hangot terhelésváltásnál.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 91% (14550 pont) | Hozzászólások: 15910

Elküldve: 2017. október 17. kedd, 21:32


alfred46 írta:
YELLOW írta:
alfred46 írta: Sziasztok!
BMW E46 320d ha az 1.-esben odalépek és váltok 2.-ik ba akkor valami ütésszerü hang hallatszik hátúlról.
Szerintetek mi lehet az oka?


rükibe rakásnál nem puffan? általában difi tartó nagy szilent miatt van. de a hajtásláncot érdemes átnézni.


hátramenetbe rakásnal nem csinálja, és ha szépen indulok el akkor sem hallatszik semmi csakis ha hirtelen indulok el vele


akkor inkább kardánkereszt, vagy a hardy-tárcsa van tropára menve.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz alfred46

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 6

Elküldve: 2017. október 17. kedd, 21:24


YELLOW írta:
alfred46 írta: Sziasztok!
BMW E46 320d ha az 1.-esben odalépek és váltok 2.-ik ba akkor valami ütésszerü hang hallatszik hátúlról.
Szerintetek mi lehet az oka?


rükibe rakásnál nem puffan? általában difi tartó nagy szilent miatt van. de a hajtásláncot érdemes átnézni.


hátramenetbe rakásnal nem csinálja, és ha szépen indulok el akkor sem hallatszik semmi csakis ha hirtelen indulok el vele


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 91% (14550 pont) | Hozzászólások: 15910

Elküldve: 2017. október 17. kedd, 21:00


alfred46 írta: Sziasztok!
BMW E46 320d ha az 1.-esben odalépek és váltok 2.-ik ba akkor valami ütésszerü hang hallatszik hátúlról.
Szerintetek mi lehet az oka?


rükibe rakásnál nem puffan? általában difi tartó nagy szilent miatt van. de a hajtásláncot érdemes átnézni.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz alfred46

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 6

Elküldve: 2017. október 17. kedd, 20:03


Sziasztok!


BMW E46 320d ha az 1.-esben odalépek és váltok 2.-ik ba akkor valami ütésszerü hang hallatszik hátúlról.
Szerintetek mi lehet az oka?


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 2002

státusz Jenci

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 27

Elküldve: 2017. október 14. szombat, 14:26


YELLOW írta:
Jenci írta:
Jenci írta:
YELLOW írta:
Jenci írta: Sziasztok!

Érdekelne a véleményetek...e39 97.es évj 535i v8 alapjárat néha eltűnik...hideg inditásnál olykor szépen jár a moci..de töbnyira félmelegen (több órás pihenésnél) az istennek nem akar felpörögni..ha el is indul , lefullad,legalább is ezt az érzést adja..nem durrog,nem prüszköl,csak leáll,nem pörög fel.. kb az 5.dik inditásnál,és gázpedál pumpálással helyre áll,és szépen beáll a rend..de az alapjárat darabos marad
Mi a szössz lehet..van ötlet..?
lambdaszondák cserélve.. Trafok cserélve..

köszi az értelemes hozzászólást!


frissen melegen indul? mondjuk leállítás után 10 perc múlva?
próbáld meg, amikor nehezen szokott indulni, hogy kb. 3x ráadod a gyújtást, de nem indítasz. csak kb 5 sec-re ráadod a gyújtást. majd a negyedik után indítasz. ha úgy oké, akkor az üzemanyagrendszerben van gond. szűrő, pumpa. pumpa esetén azt is érdemes megfigyelni, hogy negyed és alatta tank esetén csinálja, vagy teli tank esetén is.
mondjuk egy diagos ráolvasás sem ártana. gondolok itt arra, hogy nem-e valami hőfokjeladó rossz, mert hidegen indul szépen, melegen meg rosszalkodik. nem-e olyan jelet kap meg, mintha hideg lenne a motor.


frissen melegen jól indul..nincs gond..kb 30perc.ig minden inditás sikeres..
Köszi az ötletet..megpróbálom


Viszont még annyi,hogy pár percig fulladozik a motor inditás után...menet közben is csuklik..illetve leáll ha nem nyomom a gázpedált...


ha kinyomod a kuplungot nem áll le? én még vez.tengely és főtengely jeladót sem zárnám ki, de ezért kellene egy diag.


Nem

Ami jelenségre lettem figyelmes,hogy olykor búgó hangot ad valami a motortérből...kicsit után néztem,és a visszacsapó szelep búg...viszont azt kb 2-3 hónapja cseréltük...nem gyárit kapot...gondolva,hogy nem szükséges..feltételezem eddig bírta...vagy valami dugulás okozhatja,hogy búg?mivel van,hogy megszűnik a hang,de rövid idő múlva újra,és tartós ideig búg ez mi lehet? van ötlet?
Köszi




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2017. október 14. szombat, 14:37

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 91% (14550 pont) | Hozzászólások: 15910

Elküldve: 2017. október 12. csütörtök, 10:18


Jenci írta:
Jenci írta:
YELLOW írta:
Jenci írta: Sziasztok!

Érdekelne a véleményetek...e39 97.es évj 535i v8 alapjárat néha eltűnik...hideg inditásnál olykor szépen jár a moci..de töbnyira félmelegen (több órás pihenésnél) az istennek nem akar felpörögni..ha el is indul , lefullad,legalább is ezt az érzést adja..nem durrog,nem prüszköl,csak leáll,nem pörög fel.. kb az 5.dik inditásnál,és gázpedál pumpálással helyre áll,és szépen beáll a rend..de az alapjárat darabos marad
Mi a szössz lehet..van ötlet..?
lambdaszondák cserélve.. Trafok cserélve..

köszi az értelemes hozzászólást!


frissen melegen indul? mondjuk leállítás után 10 perc múlva?
próbáld meg, amikor nehezen szokott indulni, hogy kb. 3x ráadod a gyújtást, de nem indítasz. csak kb 5 sec-re ráadod a gyújtást. majd a negyedik után indítasz. ha úgy oké, akkor az üzemanyagrendszerben van gond. szűrő, pumpa. pumpa esetén azt is érdemes megfigyelni, hogy negyed és alatta tank esetén csinálja, vagy teli tank esetén is.
mondjuk egy diagos ráolvasás sem ártana. gondolok itt arra, hogy nem-e valami hőfokjeladó rossz, mert hidegen indul szépen, melegen meg rosszalkodik. nem-e olyan jelet kap meg, mintha hideg lenne a motor.


frissen melegen jól indul..nincs gond..kb 30perc.ig minden inditás sikeres..
Köszi az ötletet..megpróbálom


Viszont még annyi,hogy pár percig fulladozik a motor inditás után...menet közben is csuklik..illetve leáll ha nem nyomom a gázpedált...


ha kinyomod a kuplungot nem áll le? én még vez.tengely és főtengely jeladót sem zárnám ki, de ezért kellene egy diag.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 2002

státusz Jenci

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 27

Elküldve: 2017. október 12. csütörtök, 10:08


Jenci írta:
YELLOW írta:
Jenci írta: Sziasztok!

Érdekelne a véleményetek...e39 97.es évj 535i v8 alapjárat néha eltűnik...hideg inditásnál olykor szépen jár a moci..de töbnyira félmelegen (több órás pihenésnél) az istennek nem akar felpörögni..ha el is indul , lefullad,legalább is ezt az érzést adja..nem durrog,nem prüszköl,csak leáll,nem pörög fel.. kb az 5.dik inditásnál,és gázpedál pumpálással helyre áll,és szépen beáll a rend..de az alapjárat darabos marad
Mi a szössz lehet..van ötlet..?
lambdaszondák cserélve.. Trafok cserélve..

köszi az értelemes hozzászólást!


frissen melegen indul? mondjuk leállítás után 10 perc múlva?
próbáld meg, amikor nehezen szokott indulni, hogy kb. 3x ráadod a gyújtást, de nem indítasz. csak kb 5 sec-re ráadod a gyújtást. majd a negyedik után indítasz. ha úgy oké, akkor az üzemanyagrendszerben van gond. szűrő, pumpa. pumpa esetén azt is érdemes megfigyelni, hogy negyed és alatta tank esetén csinálja, vagy teli tank esetén is.
mondjuk egy diagos ráolvasás sem ártana. gondolok itt arra, hogy nem-e valami hőfokjeladó rossz, mert hidegen indul szépen, melegen meg rosszalkodik. nem-e olyan jelet kap meg, mintha hideg lenne a motor.


frissen melegen jól indul..nincs gond..kb 30perc.ig minden inditás sikeres..
Köszi az ötletet..megpróbálom


Viszont még annyi,hogy pár percig fulladozik a motor inditás után...menet közben is csuklik..illetve leáll ha nem nyomom a gázpedált...




autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 2002

státusz Jenci

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 27

Elküldve: 2017. október 12. csütörtök, 09:57


YELLOW írta:
Jenci írta: Sziasztok!

Érdekelne a véleményetek...e39 97.es évj 535i v8 alapjárat néha eltűnik...hideg inditásnál olykor szépen jár a moci..de töbnyira félmelegen (több órás pihenésnél) az istennek nem akar felpörögni..ha el is indul , lefullad,legalább is ezt az érzést adja..nem durrog,nem prüszköl,csak leáll,nem pörög fel.. kb az 5.dik inditásnál,és gázpedál pumpálással helyre áll,és szépen beáll a rend..de az alapjárat darabos marad
Mi a szössz lehet..van ötlet..?
lambdaszondák cserélve.. Trafok cserélve..

köszi az értelemes hozzászólást!


frissen melegen indul? mondjuk leállítás után 10 perc múlva?
próbáld meg, amikor nehezen szokott indulni, hogy kb. 3x ráadod a gyújtást, de nem indítasz. csak kb 5 sec-re ráadod a gyújtást. majd a negyedik után indítasz. ha úgy oké, akkor az üzemanyagrendszerben van gond. szűrő, pumpa. pumpa esetén azt is érdemes megfigyelni, hogy negyed és alatta tank esetén csinálja, vagy teli tank esetén is.
mondjuk egy diagos ráolvasás sem ártana. gondolok itt arra, hogy nem-e valami hőfokjeladó rossz, mert hidegen indul szépen, melegen meg rosszalkodik. nem-e olyan jelet kap meg, mintha hideg lenne a motor.


frissen melegen jól indul..nincs gond..kb 30perc.ig minden inditás sikeres..
Köszi az ötletet..megpróbálom



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 91% (14550 pont) | Hozzászólások: 15910

Elküldve: 2017. október 12. csütörtök, 09:43


Jenci írta: Sziasztok!

Érdekelne a véleményetek...e39 97.es évj 535i v8 alapjárat néha eltűnik...hideg inditásnál olykor szépen jár a moci..de töbnyira félmelegen (több órás pihenésnél) az istennek nem akar felpörögni..ha el is indul , lefullad,legalább is ezt az érzést adja..nem durrog,nem prüszköl,csak leáll,nem pörög fel.. kb az 5.dik inditásnál,és gázpedál pumpálással helyre áll,és szépen beáll a rend..de az alapjárat darabos marad
Mi a szössz lehet..van ötlet..?
lambdaszondák cserélve.. Trafok cserélve..

köszi az értelemes hozzászólást!


frissen melegen indul? mondjuk leállítás után 10 perc múlva?
próbáld meg, amikor nehezen szokott indulni, hogy kb. 3x ráadod a gyújtást, de nem indítasz. csak kb 5 sec-re ráadod a gyújtást. majd a negyedik után indítasz. ha úgy oké, akkor az üzemanyagrendszerben van gond. szűrő, pumpa. pumpa esetén azt is érdemes megfigyelni, hogy negyed és alatta tank esetén csinálja, vagy teli tank esetén is.
mondjuk egy diagos ráolvasás sem ártana. gondolok itt arra, hogy nem-e valami hőfokjeladó rossz, mert hidegen indul szépen, melegen meg rosszalkodik. nem-e olyan jelet kap meg, mintha hideg lenne a motor.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 2002

státusz Jenci

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 27

Elküldve: 2017. október 12. csütörtök, 09:31


Sziasztok!

Érdekelne a véleményetek...e39 97.es évj 535i v8 alapjárat néha eltűnik...hideg inditásnál olykor szépen jár a moci..de töbnyira félmelegen (több órás pihenésnél) az istennek nem akar felpörögni..ha el is indul , lefullad,legalább is ezt az érzést adja..nem durrog,nem prüszköl,csak leáll,nem pörög fel.. kb az 5.dik inditásnál,és gázpedál pumpálással helyre áll,és szépen beáll a rend..de az alapjárat darabos marad
Mi a szössz lehet..van ötlet..?
lambdaszondák cserélve.. Trafok cserélve..

köszi az értelemes hozzászólást!

autója adatai
Széria: 7
Típus: F01
Kivitel: Sedan
Modell: 730d
Évjárat: 2009

státusz zinnerman

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2017. október 03. kedd, 10:40


Sziasztok, a tegnap vettem egy 730D 2009-es evjarattal, es ilyen csuny uzeneteket kezdett ki irni tudja valaki, hogy mi lehet az oka?



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2017. október 03. kedd, 10:41