autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330i
Évjárat: 2005

státusz Cikka2

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 7

Elküldve: 2018. december 03. hétfő, 09:46


YELLOW írta:
Cikka2 írta:
YELLOW írta:
Cikka2 írta:
YELLOW írta:
Cikka2 írta: Sziasztok

Segítséget szeretnék kérni hogy mi lehet a problémám a kocsival!
A kocsim: Évjárat:2005
seria:3
modell:E90
Motor:N52B30
Km:185000

Probléma:Az alapjárat nem egyenletes és 2 ezres fordulat alatt néha bedadog a motor!
Pl: 4 ik fokozatban nem tudok haladni 50km\h hogyha rájön csak szaggat a motor és vissza kell váltanom hogy a fordulat 3 ezer fölé menjen!

Világít a motorkód kiolvastattam vezérlést ír viszont néha eltűnik magától és,
és újra visszajön!
Már cseréltem gyertyákat és gyújtótrafókat is!
Vezérlést le cseréltetem ha az a gondja viszont sehol nem olvastam hogy ennek a motorkódnak vezérlés gondjai lennének!
Németországban lakom itt is vásároltam a kilométer elvileg valós,
viszont itt nem úgy szerelnek mint a rendes szakik hanem amit ír a hibakódot az cserélik és ennyi!

Ha valakinek van tapasztalata vagy tanácsa azt szívesen fogadom itt vagy
e-mailben: cikka2@freemail.hu
Előre is köszönöm!


hát lehet vezérműtengely jeladó, vagy főtengely jeladó lesz. mert azok a jelzések is eltűnnek, ha nem áll fenn a hiba.
INPA-val kellene kiolvasni, vagy ISTA-val, mert azok pontosabban meg tudják mondani. ha a BMW-nél olvasták ki, akkor.... jó lenne tudni konkrétan mit olvastak ki.


Konkrétan nem tudom mit írt ki mert a szerelőnél van a nyomtatvány de ő azt mondja hogy vezérműlánc probléma van!
De elmegyek hozzá kiolvastatom és lefordítom pontosra de ez legközelebb csak hétfőn lehetséges!
Köszönöm válaszod!


valószínű ő valami általános eszközzel olvas. lánc probléma nem csinál ilyet. mert az vagy megugrik vagy nem. ha megugrik, akkor folyamatosan hiba lenne, vagy beáll a motor. szerintem vidd el olyanhoz, aki ért hozzá. mert ez inkább lehúzás gyanús.


Én nem félek attól hogy itt le akarnak húzni mert nem érdekük ahogy írtam itt németben azt cserélik amit ír a gép nekik nem gondolkodnak sajnos de hétfőn viszem hibakód olvasásra és lefordítom mit ír!


nem kell lefordítani, azt írd le, amit kiír. vagy fotózd le.


Hali voltam a szerelőnél!
mire odaértem eltűnt a hibakód kicsit vicces de azért rá olvasott ezt kaptam!


Valakinek tipp hogy cseréljek vezérműtengely jeladót vagy nem?

Na újra itt!
Kicseréltettem a vezérműtengely jeladót, és rosszabb lett mint volt jött helyette 2 hibakód az egyik a lamdaszonda a másik pedig a folytószelep viszont most használhatatlan a kocsi mert időnkén teljesen letilt és nem lehet gázt adni csak jár a motor és ugrál a fordulat ilyen 600 és 1500 as tartomány között!
valakinek tipp???






Utoljára szerkesztve (3 alkalommal): 2018. december 08. szombat, 12:04

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (15213 pont) | Hozzászólások: 16389

Elküldve: 2018. november 30. péntek, 22:29


Cikka2 írta:
YELLOW írta:
Cikka2 írta:
YELLOW írta:
Cikka2 írta: Sziasztok

Segítséget szeretnék kérni hogy mi lehet a problémám a kocsival!
A kocsim: Évjárat:2005
seria:3
modell:E90
Motor:N52B30
Km:185000

Probléma:Az alapjárat nem egyenletes és 2 ezres fordulat alatt néha bedadog a motor!
Pl: 4 ik fokozatban nem tudok haladni 50km\h hogyha rájön csak szaggat a motor és vissza kell váltanom hogy a fordulat 3 ezer fölé menjen!

Világít a motorkód kiolvastattam vezérlést ír viszont néha eltűnik magától és,
és újra visszajön!
Már cseréltem gyertyákat és gyújtótrafókat is!
Vezérlést le cseréltetem ha az a gondja viszont sehol nem olvastam hogy ennek a motorkódnak vezérlés gondjai lennének!
Németországban lakom itt is vásároltam a kilométer elvileg valós,
viszont itt nem úgy szerelnek mint a rendes szakik hanem amit ír a hibakódot az cserélik és ennyi!

Ha valakinek van tapasztalata vagy tanácsa azt szívesen fogadom itt vagy
e-mailben: cikka2@freemail.hu
Előre is köszönöm!


hát lehet vezérműtengely jeladó, vagy főtengely jeladó lesz. mert azok a jelzések is eltűnnek, ha nem áll fenn a hiba.
INPA-val kellene kiolvasni, vagy ISTA-val, mert azok pontosabban meg tudják mondani. ha a BMW-nél olvasták ki, akkor.... jó lenne tudni konkrétan mit olvastak ki.


Konkrétan nem tudom mit írt ki mert a szerelőnél van a nyomtatvány de ő azt mondja hogy vezérműlánc probléma van!
De elmegyek hozzá kiolvastatom és lefordítom pontosra de ez legközelebb csak hétfőn lehetséges!
Köszönöm válaszod!


valószínű ő valami általános eszközzel olvas. lánc probléma nem csinál ilyet. mert az vagy megugrik vagy nem. ha megugrik, akkor folyamatosan hiba lenne, vagy beáll a motor. szerintem vidd el olyanhoz, aki ért hozzá. mert ez inkább lehúzás gyanús.


Én nem félek attól hogy itt le akarnak húzni mert nem érdekük ahogy írtam itt németben azt cserélik amit ír a gép nekik nem gondolkodnak sajnos de hétfőn viszem hibakód olvasásra és lefordítom mit ír!


nem kell lefordítani, azt írd le, amit kiír. vagy fotózd le.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330i
Évjárat: 2005

státusz Cikka2

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 7

Elküldve: 2018. november 30. péntek, 22:22


YELLOW írta:
Cikka2 írta:
YELLOW írta:
Cikka2 írta: Sziasztok

Segítséget szeretnék kérni hogy mi lehet a problémám a kocsival!
A kocsim: Évjárat:2005
seria:3
modell:E90
Motor:N52B30
Km:185000

Probléma:Az alapjárat nem egyenletes és 2 ezres fordulat alatt néha bedadog a motor!
Pl: 4 ik fokozatban nem tudok haladni 50km\h hogyha rájön csak szaggat a motor és vissza kell váltanom hogy a fordulat 3 ezer fölé menjen!

Világít a motorkód kiolvastattam vezérlést ír viszont néha eltűnik magától és,
és újra visszajön!
Már cseréltem gyertyákat és gyújtótrafókat is!
Vezérlést le cseréltetem ha az a gondja viszont sehol nem olvastam hogy ennek a motorkódnak vezérlés gondjai lennének!
Németországban lakom itt is vásároltam a kilométer elvileg valós,
viszont itt nem úgy szerelnek mint a rendes szakik hanem amit ír a hibakódot az cserélik és ennyi!

Ha valakinek van tapasztalata vagy tanácsa azt szívesen fogadom itt vagy
e-mailben: cikka2@freemail.hu
Előre is köszönöm!


hát lehet vezérműtengely jeladó, vagy főtengely jeladó lesz. mert azok a jelzések is eltűnnek, ha nem áll fenn a hiba.
INPA-val kellene kiolvasni, vagy ISTA-val, mert azok pontosabban meg tudják mondani. ha a BMW-nél olvasták ki, akkor.... jó lenne tudni konkrétan mit olvastak ki.


Konkrétan nem tudom mit írt ki mert a szerelőnél van a nyomtatvány de ő azt mondja hogy vezérműlánc probléma van!
De elmegyek hozzá kiolvastatom és lefordítom pontosra de ez legközelebb csak hétfőn lehetséges!
Köszönöm válaszod!


valószínű ő valami általános eszközzel olvas. lánc probléma nem csinál ilyet. mert az vagy megugrik vagy nem. ha megugrik, akkor folyamatosan hiba lenne, vagy beáll a motor. szerintem vidd el olyanhoz, aki ért hozzá. mert ez inkább lehúzás gyanús.


Én nem félek attól hogy itt le akarnak húzni mert nem érdekük ahogy írtam itt németben azt cserélik amit ír a gép nekik nem gondolkodnak sajnos de hétfőn viszem hibakód olvasásra és lefordítom mit ír!



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (15213 pont) | Hozzászólások: 16389

Elküldve: 2018. november 30. péntek, 20:06


Cikka2 írta:
YELLOW írta:
Cikka2 írta: Sziasztok

Segítséget szeretnék kérni hogy mi lehet a problémám a kocsival!
A kocsim: Évjárat:2005
seria:3
modell:E90
Motor:N52B30
Km:185000

Probléma:Az alapjárat nem egyenletes és 2 ezres fordulat alatt néha bedadog a motor!
Pl: 4 ik fokozatban nem tudok haladni 50km\h hogyha rájön csak szaggat a motor és vissza kell váltanom hogy a fordulat 3 ezer fölé menjen!

Világít a motorkód kiolvastattam vezérlést ír viszont néha eltűnik magától és,
és újra visszajön!
Már cseréltem gyertyákat és gyújtótrafókat is!
Vezérlést le cseréltetem ha az a gondja viszont sehol nem olvastam hogy ennek a motorkódnak vezérlés gondjai lennének!
Németországban lakom itt is vásároltam a kilométer elvileg valós,
viszont itt nem úgy szerelnek mint a rendes szakik hanem amit ír a hibakódot az cserélik és ennyi!

Ha valakinek van tapasztalata vagy tanácsa azt szívesen fogadom itt vagy
e-mailben: cikka2@freemail.hu
Előre is köszönöm!


hát lehet vezérműtengely jeladó, vagy főtengely jeladó lesz. mert azok a jelzések is eltűnnek, ha nem áll fenn a hiba.
INPA-val kellene kiolvasni, vagy ISTA-val, mert azok pontosabban meg tudják mondani. ha a BMW-nél olvasták ki, akkor.... jó lenne tudni konkrétan mit olvastak ki.


Konkrétan nem tudom mit írt ki mert a szerelőnél van a nyomtatvány de ő azt mondja hogy vezérműlánc probléma van!
De elmegyek hozzá kiolvastatom és lefordítom pontosra de ez legközelebb csak hétfőn lehetséges!
Köszönöm válaszod!


valószínű ő valami általános eszközzel olvas. lánc probléma nem csinál ilyet. mert az vagy megugrik vagy nem. ha megugrik, akkor folyamatosan hiba lenne, vagy beáll a motor. szerintem vidd el olyanhoz, aki ért hozzá. mert ez inkább lehúzás gyanús.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330i
Évjárat: 2005

státusz Cikka2

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 7

Elküldve: 2018. november 30. péntek, 18:12


YELLOW írta:
Cikka2 írta: Sziasztok

Segítséget szeretnék kérni hogy mi lehet a problémám a kocsival!
A kocsim: Évjárat:2005
seria:3
modell:E90
Motor:N52B30
Km:185000

Probléma:Az alapjárat nem egyenletes és 2 ezres fordulat alatt néha bedadog a motor!
Pl: 4 ik fokozatban nem tudok haladni 50km\h hogyha rájön csak szaggat a motor és vissza kell váltanom hogy a fordulat 3 ezer fölé menjen!

Világít a motorkód kiolvastattam vezérlést ír viszont néha eltűnik magától és,
és újra visszajön!
Már cseréltem gyertyákat és gyújtótrafókat is!
Vezérlést le cseréltetem ha az a gondja viszont sehol nem olvastam hogy ennek a motorkódnak vezérlés gondjai lennének!
Németországban lakom itt is vásároltam a kilométer elvileg valós,
viszont itt nem úgy szerelnek mint a rendes szakik hanem amit ír a hibakódot az cserélik és ennyi!

Ha valakinek van tapasztalata vagy tanácsa azt szívesen fogadom itt vagy
e-mailben: cikka2@freemail.hu
Előre is köszönöm!


hát lehet vezérműtengely jeladó, vagy főtengely jeladó lesz. mert azok a jelzések is eltűnnek, ha nem áll fenn a hiba.
INPA-val kellene kiolvasni, vagy ISTA-val, mert azok pontosabban meg tudják mondani. ha a BMW-nél olvasták ki, akkor.... jó lenne tudni konkrétan mit olvastak ki.


Konkrétan nem tudom mit írt ki mert a szerelőnél van a nyomtatvány de ő azt mondja hogy vezérműlánc probléma van!
De elmegyek hozzá kiolvastatom és lefordítom pontosra de ez legközelebb csak hétfőn lehetséges!
Köszönöm válaszod!


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (15213 pont) | Hozzászólások: 16389

Elküldve: 2018. november 30. péntek, 17:37


Cikka2 írta: Sziasztok

Segítséget szeretnék kérni hogy mi lehet a problémám a kocsival!
A kocsim: Évjárat:2005
seria:3
modell:E90
Motor:N52B30
Km:185000

Probléma:Az alapjárat nem egyenletes és 2 ezres fordulat alatt néha bedadog a motor!
Pl: 4 ik fokozatban nem tudok haladni 50km\h hogyha rájön csak szaggat a motor és vissza kell váltanom hogy a fordulat 3 ezer fölé menjen!

Világít a motorkód kiolvastattam vezérlést ír viszont néha eltűnik magától és,
és újra visszajön!
Már cseréltem gyertyákat és gyújtótrafókat is!
Vezérlést le cseréltetem ha az a gondja viszont sehol nem olvastam hogy ennek a motorkódnak vezérlés gondjai lennének!
Németországban lakom itt is vásároltam a kilométer elvileg valós,
viszont itt nem úgy szerelnek mint a rendes szakik hanem amit ír a hibakódot az cserélik és ennyi!

Ha valakinek van tapasztalata vagy tanácsa azt szívesen fogadom itt vagy
e-mailben: cikka2@freemail.hu
Előre is köszönöm!


hát lehet vezérműtengely jeladó, vagy főtengely jeladó lesz. mert azok a jelzések is eltűnnek, ha nem áll fenn a hiba.
INPA-val kellene kiolvasni, vagy ISTA-val, mert azok pontosabban meg tudják mondani. ha a BMW-nél olvasták ki, akkor.... jó lenne tudni konkrétan mit olvastak ki.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330i
Évjárat: 2005

státusz Cikka2

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 7

Elküldve: 2018. november 30. péntek, 13:31


Sziasztok

Segítséget szeretnék kérni hogy mi lehet a problémám a kocsival!
A kocsim: Évjárat:2005
seria:3
modell:E90
Motor:N52B30
Km:185000

Probléma:Az alapjárat nem egyenletes és 2 ezres fordulat alatt néha bedadog a motor!
Pl: 4 ik fokozatban nem tudok haladni 50km\h hogyha rájön csak szaggat a motor és vissza kell váltanom hogy a fordulat 3 ezer fölé menjen!

Világít a motorkód kiolvastattam vezérlést ír viszont néha eltűnik magától és,
és újra visszajön!
Már cseréltem gyertyákat és gyújtótrafókat is!
Vezérlést le cseréltetem ha az a gondja viszont sehol nem olvastam hogy ennek a motorkódnak vezérlés gondjai lennének!
Németországban lakom itt is vásároltam a kilométer elvileg valós,
viszont itt nem úgy szerelnek mint a rendes szakik hanem amit ír a hibakódot az cserélik és ennyi!

Ha valakinek van tapasztalata vagy tanácsa azt szívesen fogadom itt vagy
e-mailben: cikka2@freemail.hu
Előre is köszönöm!


autója adatai
Széria: 7
Típus: F01
Kivitel: Sedan
Modell: 740d
Évjárat: 2009

státusz webasto

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2018. november 05. hétfő, 18:36


Sziasztok. Segítségre lenne szükségem. F01 740XD. 60km/h környékén + 130 km/h környékén erősen rezeg. Köztes sebességen egyáltalán nem vagy nagyon kevésbé érezhető. Nem rázkódik, rezeg. Ha hátsó ülésen ül két felnőtt még erősebben. Ülésen, kormányon is érezhetően. Wandler év elején cserélve lett, váltó olaj szűrő új, osztómű úgyszintén igaz az bontott volt. Osztómű szög (vagy mi) gyári értéken. Hibakód nincs. Gumi új, gyári méret. Igaz nem deffektűrő. A szerelők csak tippelgetnek, pontos diagnózist nem akarnak adni. Találkoztatok már ilyennel? Mi lehet az ok? Pár BMW-t elnyúztam de ekkorát még nem szívtam mint ezzel. Látom vannak még itt páran régi e39 klubból valaki csak tud valami ötletet, támpontot adni. Előre is köszi..

státusz Nyezso

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2018. október 14. vasárnap, 13:14


Köszönöm szépen! Végül is egy kézi váltós csoda lett a megoldás.

MattM325 írta:
Nyezso írta: Sziasztok!
Van valakinek tapasztalata SMG váltóval kapcsolatban E60 ban?
- Normál városi autózásra alkalmas ?
- Mennyire megbízható, milyen gyakran hibásodik meg ?
- Az autó fogyasztását befolyásolja ?
- E46 SMG váltóval megegyezik ?
köszi,
Zs


Szia!

Igen, nekem van, volt ilyenem E46-ban, ugyan az a kettő. Alapvetően egy manuális 6 sebességes ZF kéziváltó amit egy hidraulikus egység kapcsol. Maga a szerkezet nagyon megbízható. Ez nem az a hírhedt M3 féle GM SMG, ahonnan a sok rémhír származik, ezt eredetileg SSG-nek nevezik, Magnetti Marelli elektronikával, ez is megbízható.
Általános hibái, hogy a kuplung munkahenger (hasonló a kézi váltókhoz) idővel szivárogni fog, ennek a jele többek közt, hogy váltásoknál kicsit megcsúszik a kuplung. Ezt nem kapni, csak ha jól emlékszem ca. 200e ft körűl, viszont a munkahenger felújítható a sima kéziváltó javítószettjével. Másik, hogy az egyik hidraulika csövet gyárilag sikerült elméretezniük, ezért ez idő előtt kikopik és itt is szivárogni kezd. Lehet rendelni gyárit, de ez sem fogja tovább bírni, le kell gyártatni pár ezerért egy kicsit hosszabbra, ezután rendben lesz. Végül kb. 30e km-enként nem árt egy kapcsolási adaptációt lefuttatni, de ezt pl. az Inpa is tudja.
Városban teljesen jól használható, nagyon alacsony fordulaton is lehet váltogatni a lefulladás határáig, mert azt nem hagyja az elektronika és akár tiltáson is mehetsz km-en keresztűl, mert nem fog elváltni mint egy automata. Ez utóbbit nyílván csak az érzékeltetés végett írtam.
Sport modban meglepően gyorsan lehet kapcsolgatni, ami nekem külön tetszett, hogy visszaváltásoknál ad egy kis gázfröccsöt... Fogyasztást negativ irányba nem befolyásolja. Tényleg megvan az érzés, hogy magad válthatsz és nagyon gyors, viszont C-ben (automata, cruise mod, hehe, mint knight rider:karates nem olyan gyors és kifinomult, mint egy bolygoműves, ellenben sokszor van, hogy jól jön ez a funkció.

Összegezve, ha ez a vágyad, vagy épp ilyen váltóval találaz egy megkímélt szép autót, akkor ez ne rettentsen a vásárlástól, nem egy binyolúlt szerkezet.




YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (15213 pont) | Hozzászólások: 16389

Elküldve: 2018. június 29. péntek, 06:49


Tibcsy84 írta: Sziasztok vettem egy 530i 2004-es automata váltós BMW-t.
Mi s véleményetek az automata váltóval kapcsolatba.
Mennyire megbízható.Olajat kell benne cserélni.Ha igen hol érdemes csináltatni.
Köszönöm előre is.


célszerű cserélni 60-100ezer km-ként szűrővel együtt. leginkább a gyári olaj jó bele, amit szervizben marha drágán fognak adni, és "szerencsére" jó sok is kell bele.
de állítólag vannak alternatívák, de nem tudom megmondani neked, pontosan melyik típusú AFT jó a konkrét váltóba.

autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530i
Évjárat: 2004

státusz Tibcsy84

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2018. június 28. csütörtök, 21:01


Sziasztok vettem egy 530i 2004-es automata váltós BMW-t.
Mi s véleményetek az automata váltóval kapcsolatba.
Mennyire megbízható.Olajat kell benne cserélni.Ha igen hol érdemes csináltatni.
Köszönöm előre is.

autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 525i
Évjárat: 2004

státusz acs72

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2018. április 09. hétfő, 14:57


Sziasztok !
Bmw e60 525i van smg váltoba.
Már volt javitva segédmunka henger.
Engedte az olanat.
2000 km mentem vele ,vettem jó áll.használt kipúfogót elvittem szer.
Aztán értemehyek inditom azt irja a fed.com.meg hibásodot az automata váltó.1,2,3,R fokozat van.
De haza jöttünk levettem aksi sarut elmult.
2napmulva nem lehet kirakni üresbe nem indul 2 ó aksi sarú le üresbe tettem de már fokozatot nem vette üresbe maradt.
5km laktam alap. Haza vontatuk (de járó motoral ).
Kérdés
1 -25 km van bmw szerviz oda járómotoral el lehet vontatni lassan.??
2 -mi lehet a baj segitsetek mwg szeretném tartani.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 2002

státusz Jenci

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 28

Elküldve: 2017. december 16. szombat, 08:39


Sziasztok!

e39 535i v8 96.évj BMW.van..Szét vet az iddeg..nem jövünk rá az alábbi hibára..hideginditás tökéletes.. vizhőfok a kéktartományba ér..dadog fullad a motor..gázpedál pumpálással menthető,de leáll a motor..4x.er 5.x.ör kell inditanom sokszor..amire normalizálodik..ha elhagyja a kéktartományt a vízhőfok nulla probléma....csodálatosan indul,és morog a 8.henger..injektorokat kivettük ultrahangostisztittást kaptak...mocskos volt mind..új gumigyürüket kaptak,ez a hiba törölve..mi a facom lehet...van ötlet mesterek?

Köszi!



MattM325
autója adatai
Széria: 1
Típus: E82
Kivitel: Coupe
Modell: 125i
Évjárat: 2009

státusz MattM325

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 14% (52 pont) | Hozzászólások: 359

Elküldve: 2017. november 13. hétfő, 17:44


Nyezso írta: Sziasztok!
Van valakinek tapasztalata SMG váltóval kapcsolatban E60 ban?
- Normál városi autózásra alkalmas ?
- Mennyire megbízható, milyen gyakran hibásodik meg ?
- Az autó fogyasztását befolyásolja ?
- E46 SMG váltóval megegyezik ?
köszi,
Zs


Szia!

Igen, nekem van, volt ilyenem E46-ban, ugyan az a kettő. Alapvetően egy manuális 6 sebességes ZF kéziváltó amit egy hidraulikus egység kapcsol. Maga a szerkezet nagyon megbízható. Ez nem az a hírhedt M3 féle GM SMG, ahonnan a sok rémhír származik, ezt eredetileg SSG-nek nevezik, Magnetti Marelli elektronikával, ez is megbízható.
Általános hibái, hogy a kuplung munkahenger (hasonló a kézi váltókhoz) idővel szivárogni fog, ennek a jele többek közt, hogy váltásoknál kicsit megcsúszik a kuplung. Ezt nem kapni, csak ha jól emlékszem ca. 200e ft körűl, viszont a munkahenger felújítható a sima kéziváltó javítószettjével. Másik, hogy az egyik hidraulika csövet gyárilag sikerült elméretezniük, ezért ez idő előtt kikopik és itt is szivárogni kezd. Lehet rendelni gyárit, de ez sem fogja tovább bírni, le kell gyártatni pár ezerért egy kicsit hosszabbra, ezután rendben lesz. Végül kb. 30e km-enként nem árt egy kapcsolási adaptációt lefuttatni, de ezt pl. az Inpa is tudja.
Városban teljesen jól használható, nagyon alacsony fordulaton is lehet váltogatni a lefulladás határáig, mert azt nem hagyja az elektronika és akár tiltáson is mehetsz km-en keresztűl, mert nem fog elváltni mint egy automata. Ez utóbbit nyílván csak az érzékeltetés végett írtam.
Sport modban meglepően gyorsan lehet kapcsolgatni, ami nekem külön tetszett, hogy visszaváltásoknál ad egy kis gázfröccsöt... Fogyasztást negativ irányba nem befolyásolja. Tényleg megvan az érzés, hogy magad válthatsz és nagyon gyors, viszont C-ben (automata, cruise mod, hehe, mint knight rider:karates nem olyan gyors és kifinomult, mint egy bolygoműves, ellenben sokszor van, hogy jól jön ez a funkció.

Összegezve, ha ez a vágyad, vagy épp ilyen váltóval találaz egy megkímélt szép autót, akkor ez ne rettentsen a vásárlástól, nem egy binyolúlt szerkezet.

státusz Nyezso

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2017. november 10. péntek, 23:14


Sziasztok!
Van valakinek tapasztalata SMG váltóval kapcsolatban E60 ban?
- Normál városi autózásra alkalmas ?
- Mennyire megbízható, milyen gyakran hibásodik meg ?
- Az autó fogyasztását befolyásolja ?
- E46 SMG váltóval megegyezik ?
köszi,
Zs