Ez egy archivált weboldal! bővebben
Pitykoo fórum hozzászólásai

Pitykoo Elküldve: 2014-06-14 20:44 Klíma automatika hiba

gfeco írta:
Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta: hali!
Na szereztem egy klímavezérlőt ismerőstől ami tuti jó, mert neki azzal megy!
Nekiálltam összerakni, új fűtéscsap jól működő klímapanel és láss csodát, vagy nem nem változott semmi!!!
Középen jön a hideg lent fent meg a forró!!
Kint a fűtéscsapról lehúztam a csatit és úgy is ugyan ezt csinálta!
Gondoltam rámérek a kinti csatlakozóra, hogy kijön e rá a feszültség (gondolom annak kellene) és semmi. Akárhogy mérem semmi! Gondolom ez lehet akkor a gondom!
Az lenne a kérdésem, hogy kint a csatlakozón mit ill. hány voltot kéne mérnem ha jó??!
Valamint, hogy nincs e külön biztije a csapnak amit megnézhetnék nem e az ment ki vagy hova megy a vezetéke mert szín szerint nem találom a vezérlőnél?!
Légyszi valaki segítsem mert már nagyon kiakaszt!!


leírok pár infót. nem tudom, hogy használod a klímát.
ha a középső beömlő közti tekerő hideg állásban van, akkor a kinti levegő megy a boxba azt fogja hűteni, beengedni stb. ha ezt eltekeres a melegebb állásba, esetleg full pirosba, akkor csaka fűtéscsapon keresztüli tehát meleg-et szeretné hűteni, ami nem jó. a kettő között vegyes állapot van.
feltételezem, hogy a hideg-re van tekerve. ha beindítod a klímát és auto állásban van, tehát automata üzemmódban, akkor a beállított hőmérsékletű levegőt állítja elő. ilyenkor előfordul, hogy alul és a szélvédőnél meleget fúj középen a műszerfalban meg hideget (bár ezt nem értem miért mellkasra csapatja a hideget). pl a legjobban akkor venni észre, ha valamiért mondjuk magasabb hőfok van beállítva, pl mondjuk kint van 28 fok, majd beállítás után 24 fokra csökken, és adsz egy kis kakaót, hogy 26 fokot szeretnéd. akkor a leírt helyen meleget fog bekeverni.
viszont ha nincs auto állás (nem írja a panel és nem világít a gomb), tehát a ventillátor fordulatát elállítod, beállítod magadnak, és hogy hova fújjon (bal 3 gomb is zölden világít) akkor tök mindegy hány fok van beállítva a panelen, a leghidegebbet nyomja mindenhol. ha nagyon meleg van az autóban, akkor célszerű így, mert auto módban nehezebben fog lehűlni.
javaslom nézdmeg így, hogy ne auto állásban legyen, hogy akkor mindenhol hideget fúj-e.



Úgy próbáltam és semmi!
Ahova állítom ott nyomja a meleget!
Ha mind 3-rom bekapcsolva és a jobb oldali autó levegő rés is kikapcsolva van akkor mindenütt langyos jön!!
A középkonzolt kibontottam és leszedtem a benti fütésradiátor burkolatát és néztem hogy milyen meleg!
Hiába csak a klíma volt benyomva és úgy járattam a motort az felmelegedett rendesen, pedig ugye sztem nem kellet volna!!
Ezek után méregettem kinti csatlakozón és hát semmi nem volt, nem is tudom minek kéne rajta lenni vagy hogy melyik 2 szál megy ki a vezérlőtől a csapig nem e az van valahol megsérülve!!?

Meg most azt is csinálja, hogy egyszer csak elsötétül rajta minden és fújja be a levegőt mint állat aztán ha megmozgatom a csatikat hátul leáll és visszajön rendesen a vezérlő!
Meg ha a csapnál lezárom az egyik csövet akkor jó, mindenütt hideg jön....


Amikor rádugod a csatlakozót a fütéscsapra egy kattano hangot kéne hallanod érezned.
Alapbol ha nincs rajta az áram nyitott állapotban van.Nekem siman gyujtás nélkül is kattan(elzár) amikor rádugom a csatit.
Ha nincs ilyen valoban nem jön jel a kábelen.


Nincs ilyen hang, meg nem is mérek rajta soha semmit!
Ezért lennék kíváncsi, hogy az a két ér hova megy hogy visszakeressem...

Ammm... meg ha 12v-ról adok rá feszkót a csapra akkor az működteti majd vagy tönkre teszi?!
Valaki nem tudná megmérni neki mit ad ki rá?!
Azt nagyon megköszönném!

Pitykoo Elküldve: 2014-06-14 14:44 Klíma automatika hiba

YELLOW írta:
Pitykoo írta: hali!
Na szereztem egy klímavezérlőt ismerőstől ami tuti jó, mert neki azzal megy!
Nekiálltam összerakni, új fűtéscsap jól működő klímapanel és láss csodát, vagy nem nem változott semmi!!!
Középen jön a hideg lent fent meg a forró!!
Kint a fűtéscsapról lehúztam a csatit és úgy is ugyan ezt csinálta!
Gondoltam rámérek a kinti csatlakozóra, hogy kijön e rá a feszültség (gondolom annak kellene) és semmi. Akárhogy mérem semmi! Gondolom ez lehet akkor a gondom!
Az lenne a kérdésem, hogy kint a csatlakozón mit ill. hány voltot kéne mérnem ha jó??!
Valamint, hogy nincs e külön biztije a csapnak amit megnézhetnék nem e az ment ki vagy hova megy a vezetéke mert szín szerint nem találom a vezérlőnél?!
Légyszi valaki segítsem mert már nagyon kiakaszt!!


leírok pár infót. nem tudom, hogy használod a klímát.
ha a középső beömlő közti tekerő hideg állásban van, akkor a kinti levegő megy a boxba azt fogja hűteni, beengedni stb. ha ezt eltekeres a melegebb állásba, esetleg full pirosba, akkor csaka fűtéscsapon keresztüli tehát meleg-et szeretné hűteni, ami nem jó. a kettő között vegyes állapot van.
feltételezem, hogy a hideg-re van tekerve. ha beindítod a klímát és auto állásban van, tehát automata üzemmódban, akkor a beállított hőmérsékletű levegőt állítja elő. ilyenkor előfordul, hogy alul és a szélvédőnél meleget fúj középen a műszerfalban meg hideget (bár ezt nem értem miért mellkasra csapatja a hideget). pl a legjobban akkor venni észre, ha valamiért mondjuk magasabb hőfok van beállítva, pl mondjuk kint van 28 fok, majd beállítás után 24 fokra csökken, és adsz egy kis kakaót, hogy 26 fokot szeretnéd. akkor a leírt helyen meleget fog bekeverni.
viszont ha nincs auto állás (nem írja a panel és nem világít a gomb), tehát a ventillátor fordulatát elállítod, beállítod magadnak, és hogy hova fújjon (bal 3 gomb is zölden világít) akkor tök mindegy hány fok van beállítva a panelen, a leghidegebbet nyomja mindenhol. ha nagyon meleg van az autóban, akkor célszerű így, mert auto módban nehezebben fog lehűlni.
javaslom nézdmeg így, hogy ne auto állásban legyen, hogy akkor mindenhol hideget fúj-e.



Úgy próbáltam és semmi!
Ahova állítom ott nyomja a meleget!
Ha mind 3-rom bekapcsolva és a jobb oldali autó levegő rés is kikapcsolva van akkor mindenütt langyos jön!!
A középkonzolt kibontottam és leszedtem a benti fütésradiátor burkolatát és néztem hogy milyen meleg!
Hiába csak a klíma volt benyomva és úgy járattam a motort az felmelegedett rendesen, pedig ugye sztem nem kellet volna!!
Ezek után méregettem kinti csatlakozón és hát semmi nem volt, nem is tudom minek kéne rajta lenni vagy hogy melyik 2 szál megy ki a vezérlőtől a csapig nem e az van valahol megsérülve!!?

Meg most azt is csinálja, hogy egyszer csak elsötétül rajta minden és fújja be a levegőt mint állat aztán ha megmozgatom a csatikat hátul leáll és visszajön rendesen a vezérlő!
Meg ha a csapnál lezárom az egyik csövet akkor jó, mindenütt hideg jön....

Pitykoo Elküldve: 2014-06-14 13:13 Klíma automatika hiba

hali!
Na szereztem egy klímavezérlőt ismerőstől ami tuti jó, mert neki azzal megy!
Nekiálltam összerakni, új fűtéscsap jól működő klímapanel és láss csodát, vagy nem nem változott semmi!!!
Középen jön a hideg lent fent meg a forró!!
Kint a fűtéscsapról lehúztam a csatit és úgy is ugyan ezt csinálta!
Gondoltam rámérek a kinti csatlakozóra, hogy kijön e rá a feszültség (gondolom annak kellene) és semmi. Akárhogy mérem semmi! Gondolom ez lehet akkor a gondom!
Az lenne a kérdésem, hogy kint a csatlakozón mit ill. hány voltot kéne mérnem ha jó??!
Valamint, hogy nincs e külön biztije a csapnak amit megnézhetnék nem e az ment ki vagy hova megy a vezetéke mert szín szerint nem találom a vezérlőnél?!
Légyszi valaki segítsem mert már nagyon kiakaszt!!

Pitykoo Elküldve: 2014-06-10 20:14 Klíma automatika hiba

szotakdavid írta:
Pitykoo írta:
szotakdavid írta:
Pitykoo írta: Hali!
Valaki segítsen már légyszi, mert belesülök a kocsiba!!
Mi lehet a baja???!
Valaki valami tanács!!?


lehet a bontott csap is szar vagy a klíma panel kuka



Ujjat vettem bele, és egy darabig jó volt!
Am, meg ha direktbe lezárom akkor jó!
Akkor a klímavezérlő panel a rossz, ami a középkonzolon van ahol állítom vagy van még máshol valami kütyü?!


akkor a panelt lehet kuka a középkonzolon


Köszi!
Akkor szerzek egy olyat is és megnézem, hátha sikerül!

Pitykoo Elküldve: 2014-06-10 19:30 Klíma automatika hiba

szotakdavid írta:
Pitykoo írta: Hali!
Valaki segítsen már légyszi, mert belesülök a kocsiba!!
Mi lehet a baja???!
Valaki valami tanács!!?


lehet a bontott csap is szar vagy a klíma panel kuka



Ujjat vettem bele, és egy darabig jó volt!
Am, meg ha direktbe lezárom akkor jó!
Akkor a klímavezérlő panel a rossz, ami a középkonzolon van ahol állítom vagy van még máshol valami kütyü?!

Pitykoo Elküldve: 2014-06-10 17:03 Klíma automatika hiba

Hali!
Valaki segítsen már légyszi, mert belesülök a kocsiba!!
Mi lehet a baja???!
Valaki valami tanács!!?

Pitykoo Elküldve: 2014-06-08 09:44 Motor-váltó

jrtom írta:
Pitykoo írta: Hali!
Leszedtem a nívó csövet meg ami beleágazik csövet és megnéztem őket!
Nincs eldugulva, tiszták!
Motor beindít olajsapka letekerés még most se érzem a levegőt!
Hol lehet a hiba, mit nézzek még meg rajta?!
Előre is köszi!


Hogyha nem változik a motor járása levett beöntősapka vagy kihúzott nívópálcára akkor még mindig falsot szív a motor valahol vagy valamelyik kartergázcső elvan dugulva. Át kell nézni az összes csövet sajna.


Az jó!
Sajna nagyon nem merem jobban megbontani nehogy elrontsak valamit!
Am... mikor gázt adok hallani olyan hangot mintha valahonnan szívna be levegőt csak nem tudom honnan...
Akkor lehet azt kéne megkeresni!?

Pitykoo Elküldve: 2014-06-07 18:41 Klíma automatika hiba

Hali!
Na,ma is szenvedtem kicsit a klímával!
Ha lezártam a csapnál akkor kajak jó hideg levegőt fújt!
Amint visszarakom az új vagy a régi csapomat egy darabig jó aztán megint lent és fent meleget középen hideget fúj!!
Mi lehet a gond, mit cseréljek!??
Előre is köszi!

Pitykoo Elküldve: 2014-06-07 18:24 Motor-váltó

Hali!
Leszedtem a nívó csövet meg ami beleágazik csövet és megnéztem őket!
Nincs eldugulva, tiszták!
Motor beindít olajsapka letekerés még most se érzem a levegőt!
Hol lehet a hiba, mit nézzek még meg rajta?!
Előre is köszi!

Pitykoo Elküldve: 2014-06-06 18:49 Klíma gondok

Hali!
Sajna az örömöm nem tartott sokáig!!
Ugye már kérdeztem, hogy mi lehet a hiba ha a klíma megy és középen hideget fúj be, de a láb ill. szélvédőre meleg megy! Válasz: fűtéscsap!!
Megvettem (hát jó ára van) beraktam,kipróbáltam jó volt, működött rendesen.
Hideg mindenütt, vagy meleg mindenütt kb. egy hétig!
Ma újra kellett volna használnom mert majd meg rohadtam a kocsiba és megint csak középen fújt hideget, lent fent meleget, akármit akárhova állítottam!!!
Most beszart az új fűtéscsapom vagy van még más is ami ezt okozhatja?!
Vagy zárjam le megint a csövet és nézzem meg hogy úgy jó e és ha igen akkor eddig bírta?! De ha így van akkor mitől romolhatott el, vagy van valami ami elronthatja?!?
Segítséget előre is köszönöm!!
Ez most kicsit már bas.....a a csőröm!

Pitykoo Elküldve: 2014-06-04 17:26 Klíma automatika hiba

Hali!
Sajna az örömöm nem tartott sokáig!!
Ugye már kérdeztem, hogy mi lehet a hiba ha a klíma megy és középen hideget fúj be, de a láb ill. szélvédőre meleg megy! Válasz: fűtéscsap!!
Megvettem (hát jó ára van) beraktam,kipróbáltam jó volt, működött rendesen.
Hideg mindenütt, vagy meleg mindenütt kb. egy hétig!
Ma újra kellett volna használnom mert majd meg rohadtam a kocsiba és megint csak középen fújt hideget, lent fent meleget, akármit akárhova állítottam!!!
Most beszart az új fűtéscsapom vagy van még más is ami ezt okozhatja?!
Vagy zárjam le megint a csövet és nézzem meg hogy úgy jó e és ha igen akkor eddig bírta?! De ha így van akkor mitől romolhatott el, vagy van valami ami elronthatja?!?
Segítséget előre is köszönöm!!
Ez most kicsit már bas.....a a csőröm!

Pitykoo Elküldve: 2014-05-29 21:01 Klíma automatika hiba

Polgardi1989 írta:
jons írta:
Polgardi1989 írta: Üdv!
EGy olyan kérdésem lenne, hátha valakinek volt tapasztalata! A gondom a következő: Bekapcsolom menet közbe a klímát tökéletesen működik majd 5 perc után ki be kapcsol! Megnéztem a motortérbe a klíma szíjtárcsát is hol forog hol nem! Mikor leállítom a kocsit olyan hang jön a műszerfal mögül mintha forrna a víz valahol!


Biztos, hogy nem forog? Nem csak úgy látod, mintha? A ki-be kapcsolás teljesen normális. Így dolgozik a klíma. A fagyasztó szekrényed kompresszorja sem megy állandóan. Eléri a hőfokot, kikapcsol, ha nem így lenne lejegesedne az egész rendszer.
A vízforrás hang: A leálló klíma kompresszor hangját hallod. Leállítás után egy darabig szabadon fut és a csapágya már nincs a helyzet magaslatán.


Forog rendesen utána meg lelassul mintha megszorult volt majd kattanik meg a motornak is változik a hangja picit utána megin felgyorsul, aztán megin lelassul! de amikor lelassul nem is fújja a hideget! 5-10 másodpercenként váltakozik


Hali!
Nekem ilyen, és nekem is félpercenként leáll és újraindul, meg én igen hangosnak találom, bár lehet ez a normális!!??

https://www.youtube.com/watch?...e=youtu.be

Pitykoo Elküldve: 2014-05-29 20:33 Motor-váltó

jrtom írta:
Pitykoo írta:
Még annyit, hogy tömítőkarikát rendelj a nívóra.



Oksa, köszi!
Holnap megrendelem aztán meglátjuk mi lesz... [/quote]

Am... ma vettem tömítő karikát és megnéztem felűről mivel lesz dolgom..
A nívó csövet azt csak ki kell húzni belőle és a csövet kitisztítani meg ahova bemegy azt vagy azt a csövet ami beleágazik?!
Aknából jobb csinálni vagy meg lehet fentről is?!


[/quote
Meglehet fentről is csinálni. Igen a leágazást kell kipucolni és ki kell húzni a karterből, de látni fogod. Az olajból viszont kell leengedni.[/quote]

Oksa, köszi!
Szombaton megpróbálom megcsinálni!

Pitykoo Elküldve: 2014-05-29 20:12 Motor-váltó


Még annyit, hogy tömítőkarikát rendelj a nívóra.[/quote]

Oksa, köszi!
Holnap megrendelem aztán meglátjuk mi lesz... [/quote]

Am... ma vettem tömítő karikát és megnéztem felűről mivel lesz dolgom..
A nívó csövet azt csak ki kell húzni belőle és a csövet kitisztítani meg ahova bemegy azt vagy azt a csövet ami beleágazik?!
Aknából jobb csinálni vagy meg lehet fentről is?!


Pitykoo Elküldve: 2014-05-28 21:04 Motor-váltó

jrtom írta:
Pitykoo írta:
jrtom írta:
Pitykoo írta:
jrtom írta:
Pitykoo írta: Hali!
A kérdésem az lenne hogy az mennyire baj vagy sem, hogy amikor a motorolaj beöntő kupakot leveszem járó motornál akkor nem érzek semmi féle levegő mozgást ill. a motor fordulata vagy hangja sem változik!? Ezelőtt egy F astrám volt azon ha levettem rendesen lehetett érezni a levegőt sőt ha a kupakot simán rajtahagytam akkor az ott rezgett rajta rendesen majd le esett és a motor hangja is megváltozott!!
Baj e ez a jelenség ha igen mennyire és mit nézzek meg vagy mit tudok csinálni vele!?
Szervizbe nemrég cserélték a kartergáz csöveket ott azt mondták ez nem gond hogy ilyen, de sztem nem így kéne működni...
Válaszokat előre is köszönöm...


Szia. Az úgy nem jó, a motorjárásának megkell változni. Nem tud visszaszellőztetni a karterba. A kartercsövek lehet hogy jók csak a nívópálca csöve van teljesen eldugulva, ott ahol a szellőztető szelepről rámegy a cső.


Aham...de magát a nívópálcát könnyen ki tudom húzni, vagy az független tőle?!
Azzal mit tudok csinálni?! Szedjem szét pucoljam ki?!
Am... meg könnyen rá tudok ismerni hogy melyik az amit te mondasz?!


A légszűrőházat meg a gégecsövet ami a folytószelepre megy kiveszed akkor hozzáférsz a pálca csövének csavarjához és kitudod húzni, de az olajból lekell engedni mert folyni fog. Látni fogod, hogy nívó csövének van egy leágazása amire megy egy dumicső ami a te esetedben állítólag új, de az kiderül úgy is ha megnézed. Szóval az a leágazás szokott eldugulni az olajsártól. Kilehet pucolni, de kell hozzó gázlámpa és azzal kell melegíteni, hogy fellágyúljon a kokszos olaj a csőben, utánna levegővel kell fujatni. Ezt a műveletet lehetőleg szabtéren csináld mert kicsit füst lesz


Oksa, köszönöm szépen a segítséget..
Megpróbálom majd hátha sikerül és majd jelentkezem milyen lett!


Még annyit, hogy tömítőkarikát rendelj a nívóra.


Oksa, köszi!
Holnap megrendelem aztán meglátjuk mi lesz...