Rush fórum hozzászólásai

Rush Elküldve: 2018-04-13 17:26 Mi lehet a baj?

Sziasztok!

Lenne egy 2004-es, 1.8 316ti Compactom.
A probléma a következő:
Gyenge motorteljesítmény, alapjáraton alacsony fordulatszám és nehezen pörög fel menet közben.
Kód szerint szelepvezérlés hiba van, de az ott felsorolt hibalehetőségek tárháza elég nagy.
Szenzor, vezeték, vagy bármi közelben lévő alkatrész is okozhatja. Akár a vezérműlánc nyúlása is.

Esetleg vannak tapasztalataitok, hogy ilyenkor mik a legvalószínűbb okozók? Valahol neki kéne kezdeni, de jó lenne, ha lenne pár vonal, amin elindulhatnánk, mielőtt feleslegesen cserélgetnénk dolgokat.

A válaszokat előre is köszönöm!

Üdv,
Gergő

Rush Elküldve: 2018-02-26 19:22 Mi lehet a baj?

Sziasztok!

Kocsi típus: 2004, BMW 316ti Compact (E46)

Ma délután úgy jártam, hogy hazafele menet piroslámpánál lefulladt a motor.
Megpróbáltam beindítani többször, a motor be is indult, de kb 500-700 fordulatszám között "röfögött". Gázpedál lenyomására nem reagált. Kuplung engedésnél nyilván azonnal lefulladt.

Leállítottam, beindítottam párszor. Kb. 30 másodpercem keresztül próbálkoztam, azután beindult.
Viszont! Ugyan hibajelzésem nincsen, de a motor teljesítménye nagyon érezhetően visszaesett. Feltételezem vészüzemmódba kapcsolt.
Nulláson hazafele jövet 100-110et alig tudtam megütni. Hiába nyomom padlóig a gázt, 3000rpm fölé nem nagyon pörög. Emelkedőn alig tud kúszni.

Hazaértem, járattam a motort, próbáltam keresni valami szembeötlő hibát, de semmi.
Ki-be indítottam, pöccre indult, furcsa hangja sincsen neki, nem 3 hengerezik. Vezérműlánc se csörög.

Elviszem szervizbe, ahogy lehet, de ha tudtok esetleg valami mélyebb rálátást adni, hogy ez mi lehetett, azért hálás lennék. Állítólag, ha csak egyszeri hiba volt, ez a vészüzemmód is megszűnik... De ez majd kiderül. Eléggé szomorú így vezetni, hogy nincs kakaó.

Köszi a válaszokat!