Sylar fórum hozzászólásai

Sylar Elküldve: 2019-03-20 10:37 Remeg az autó

Sziasztok!

Az alany egy e91 320d (M47) autó manuális váltóval.
Tavaly ősszel kezdődött a probléma, ahogy elkezdett hűlni az idő. Főleg reggeli indítások után, kb 8-10 °C alatti hőmérsékletnél alapjáraton a motor/váltó környékéről valami be-berázza a kasztnit, valamint ehhez később egy zakatoló hang is társul. Ha megyek vele (kb mire bemelegszik a motor) a jelenség elmúlik. Általában a külső hőmérséklet csökkenésével egyenes arányban rosszabbodik a dolog, de elég hektikus. Ha kinyomom kuplungot, egyértelműen enyhül a rázás. Ezenkívül indításnál, de főleg leállításnál (természetesen kinyomott kuplunggal) is viszonylag nagyot rúg a motor a kasztnin (rögtön megáll a forgása miután megszűnik az üzemanyagellátás, erős a motorfék, nagy tehetetlenség), erre a szerelő azt mondta, a típuson belül is autója válogatja melyik milyen finoman áll le, és ez nem is lesz jobb semmitől.

A következő dolgok már végre lettek hajtva:
- motortartó bakok cserélve
- főtengely szíjtárcsa cserélve (ezúttal gyárira, de előtte elpusztított 2 utángyártottat is rövid időn belül)
- szíjak, szíjfeszítő cserélve, szíjhajtás egyéb elemei is megvizsgálva
- Porlasztók smooth running test alapján rendben vannak

A hibaleírás utolsó 2 mondata alapján kettőstömegűre gyanakodnék, de, hogy bemelegedés után elmúlik, elbizonytalanít, és úgy nem szívesen fizetnék ki X százezret, hogy nem biztos, hogy megoldja a problémát. (Valamint az előző tulaj állítása szerint maximum 50 ezer km-rel ezelőtt cserélték kuplunggal együtt, bár ezt fenntartásokkal kezelem.)

Van itt esetleg valaki, aki tudna tanácsot adni tapasztalat alapján, hogy mi lehet az ok, vagy merre/mivel lenne érdemes folytatni a hibakeresést?