autója adatai
Széria: 3
Típus: E91 LCI
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2009

státusz Ryan974

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2018. október 17. szerda, 16:05


Sziasztok,
E91 LCI, 320d, 163 lovas . Vízszivattyúm eresztett, mellette erős hang jött a motorból (kicsit csattogó, traktorhang). Vízszivattyú kicserélve, hang maradt. Hosszbordás szíj nélkül a hang megszűnt. Feszítőgörgő kicserélve, hosszbordás szíj kicserélve, hang maradt. Generátor szabadonfutó kicserélve, hang maradt. Főtengelytárcsa kicserélve, hang mérséklődött, illetve bizonyos időszakonként meg is szűnt (főleg hidegebb időben), de még mindig meg van. A hangot egyébként egy rázkódás is kíséri, a sebváltó is rázkódik ilyenkor. De ahogy fent írtam, nem állandóan, csak bizonyos időközönként. Mire gyanakodjak?
https://youtu.be/iPIgT265eQg
Köszi mindenkinek!




Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2018. október 17. szerda, 20:24

Jani69
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 330d
Évjárat: 2004

státusz Jani69

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 79

Elküldve: 2018. október 12. péntek, 20:40


AdriennE46 írta:
mici1974 írta: Sziasztok járt már valaki úgy hogy 1500-as fordulat alatt a diesel berázza a kasztnit vagy nem is igazán a kasztnit de az ajtó kárpit elkezd zörögni ha megfogom erősen elhalkul de akkor meg a müszerfalnál rezonál valami?1500-as fordulat felett nem zörög.


Szia,
Kiderült már hogy mi volt a hiba okozoja?
Mert nekem ugyan ezt produkálja a kocsi.


Sziasztok! Igaz,hogy más tipusú autónál volt hasonló problémám és ott a motortartó bak volt rossz.

AdriennE46
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 320Cd
Évjárat: 2003

státusz AdriennE46

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2018. október 12. péntek, 08:58


mici1974 írta: Sziasztok járt már valaki úgy hogy 1500-as fordulat alatt a diesel berázza a kasztnit vagy nem is igazán a kasztnit de az ajtó kárpit elkezd zörögni ha megfogom erősen elhalkul de akkor meg a müszerfalnál rezonál valami?1500-as fordulat felett nem zörög.


Szia,
Kiderült már hogy mi volt a hiba okozoja?
Mert nekem ugyan ezt produkálja a kocsi.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (15095 pont) | Hozzászólások: 16285

Elküldve: 2018. szeptember 01. szombat, 11:17


Zoli33 írta:
YELLOW írta:
Zoli33 írta:
YELLOW írta: srácok!
leírta, hogy nem fékezés közben ráz, nem kanyarban, hanem egyenes futásnál, nagy sebességnél, de amin a kormányon picit teker, már nem ráz.
ez tipikusan kormánymű kopás hiba. főleg mert cserélte a kormányösszekötőket nem olyan rég, és nem is gagyi került bele.


Valahogy megállapítható, hogy szar a kormánymű? Mikor a kormány holtjátékát nézem,járó motornál akkor határozottan van egy kopogó hangja valaminek.


de jó, hogy leírtam, hogy ne járó motornál nézd.
legyen egyenesbe a kormány. motor áll, és úgy tekergesd egyik majd másik irányba, ütemesen, mintha rángatnád csak lassan. olyan 10-10 percet fordítva a kormányon.
a kopogó hang lehet egy kavics is a kerék alatt, vagyis robogó. de lehet a fogasléc ugrása. ugye áll az autó, hiába rásegít a szervó járó motorral, de nagy a terhelés a forduló keréken.


De jó hogy ezt meg a válaszod előtt írtam de azt elfelejtetted leírni hogy mi a hibajelenség amire figyeljek.


észre fogod venni. egyrészről a holtjáték és koppanás. de egy jó futóművel jobban meg tudja mondani.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Zoli33

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 12

Elküldve: 2018. szeptember 01. szombat, 10:58


YELLOW írta:
Zoli33 írta:
YELLOW írta: srácok!
leírta, hogy nem fékezés közben ráz, nem kanyarban, hanem egyenes futásnál, nagy sebességnél, de amin a kormányon picit teker, már nem ráz.
ez tipikusan kormánymű kopás hiba. főleg mert cserélte a kormányösszekötőket nem olyan rég, és nem is gagyi került bele.


Valahogy megállapítható, hogy szar a kormánymű? Mikor a kormány holtjátékát nézem,járó motornál akkor határozottan van egy kopogó hangja valaminek.


de jó, hogy leírtam, hogy ne járó motornál nézd.
legyen egyenesbe a kormány. motor áll, és úgy tekergesd egyik majd másik irányba, ütemesen, mintha rángatnád csak lassan. olyan 10-10 percet fordítva a kormányon.
a kopogó hang lehet egy kavics is a kerék alatt, vagyis robogó. de lehet a fogasléc ugrása. ugye áll az autó, hiába rásegít a szervó járó motorral, de nagy a terhelés a forduló keréken.


De jó hogy ezt meg a válaszod előtt írtam de azt elfelejtetted leírni hogy mi a hibajelenség amire figyeljek.




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2018. szeptember 01. szombat, 10:59

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (15095 pont) | Hozzászólások: 16285

Elküldve: 2018. szeptember 01. szombat, 09:28


Zoli33 írta:
YELLOW írta: srácok!
leírta, hogy nem fékezés közben ráz, nem kanyarban, hanem egyenes futásnál, nagy sebességnél, de amin a kormányon picit teker, már nem ráz.
ez tipikusan kormánymű kopás hiba. főleg mert cserélte a kormányösszekötőket nem olyan rég, és nem is gagyi került bele.


Valahogy megállapítható, hogy szar a kormánymű? Mikor a kormány holtjátékát nézem,járó motornál akkor határozottan van egy kopogó hangja valaminek.


de jó, hogy leírtam, hogy ne járó motornál nézd.
legyen egyenesbe a kormány. motor áll, és úgy tekergesd egyik majd másik irányba, ütemesen, mintha rángatnád csak lassan. olyan 10-10 percet fordítva a kormányon.
a kopogó hang lehet egy kavics is a kerék alatt, vagyis robogó. de lehet a fogasléc ugrása. ugye áll az autó, hiába rásegít a szervó járó motorral, de nagy a terhelés a forduló keréken.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Zoli33

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 12

Elküldve: 2018. szeptember 01. szombat, 07:28


YELLOW írta: srácok!
leírta, hogy nem fékezés közben ráz, nem kanyarban, hanem egyenes futásnál, nagy sebességnél, de amin a kormányon picit teker, már nem ráz.
ez tipikusan kormánymű kopás hiba. főleg mert cserélte a kormányösszekötőket nem olyan rég, és nem is gagyi került bele.


Valahogy megállapítható, hogy szar a kormánymű? Mikor a kormány holtjátékát nézem,járó motornál akkor határozottan van egy kopogó hangja valaminek.




YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (15095 pont) | Hozzászólások: 16285

Elküldve: 2018. augusztus 28. kedd, 18:37


srácok!
leírta, hogy nem fékezés közben ráz, nem kanyarban, hanem egyenes futásnál, nagy sebességnél, de amin a kormányon picit teker, már nem ráz.
ez tipikusan kormánymű kopás hiba. főleg mert cserélte a kormányösszekötőket nem olyan rég, és nem is gagyi került bele.

b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 9% (50 pont) | Hozzászólások: 528

Elküldve: 2018. augusztus 28. kedd, 18:25


Zoli33 írta:
Pocses írta:
Zoli33 írta:
YELLOW írta:
Zoli33 írta: Sziasztok!

Olyat produkál az autó, hogy autópálya sebességnél finoman elkezd remegni a kormány tipikusan úgy mintha szar lenne a centír. De nyári és téli szettel frissen centirozva is csinálja. Ami feltűnt, hogy ha finoman mozgatom a kormányt van olyan pozíció amikor megszűnik és ha kicsit elkezdek kanyarodni akkor előjön, mindegy melyik irányba húzom a kormányt. Első nagy születek újnak, lengéscsillapító új, egyedül a kerékcsapágyra tudok gondolni de azt nem tudom képes e ennyire rázni? Valami ötlet? Szerk: féktárcsák is jók, fékezésnél nem változik semmi.



ha a kerékcsapágy miatt rázna, már régen rossz
inkább kormányműre, vagy kormányösszekötőre gondolj.


Ott sem lóg semmi, a kormanyösszekötők kb egy évesek lemforder. Kezdem feladni


Próbáld ki cseréld meg párban a kerekeket az elsőket ugye a hátsókkal. Lehet a gumival van valami gebasz akkor.


Ezeken már túl vagyok, és írtam hogy mindkét szettel ugyanaz a jelenség, ezért gumi,felni kizárva.

Nekem produkált ilyet a kopáshatáron lévő féktárcsa. Csak néha rázott és csak finoman.
A csere megoldotta a problémát.
Ilyenkor célszerű szétkapni az egészet, letisztítani mindent és újra összerakni. Nem nagy meló, megér egy próbát.

Pocses
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 11% (131 pont) | Hozzászólások: 1188

Elküldve: 2018. augusztus 28. kedd, 10:44


Zoli33 írta:
Pocses írta:
Zoli33 írta:
YELLOW írta:
Zoli33 írta: Sziasztok!

Olyat produkál az autó, hogy autópálya sebességnél finoman elkezd remegni a kormány tipikusan úgy mintha szar lenne a centír. De nyári és téli szettel frissen centirozva is csinálja. Ami feltűnt, hogy ha finoman mozgatom a kormányt van olyan pozíció amikor megszűnik és ha kicsit elkezdek kanyarodni akkor előjön, mindegy melyik irányba húzom a kormányt. Első nagy születek újnak, lengéscsillapító új, egyedül a kerékcsapágyra tudok gondolni de azt nem tudom képes e ennyire rázni? Valami ötlet? Szerk: féktárcsák is jók, fékezésnél nem változik semmi.



ha a kerékcsapágy miatt rázna, már régen rossz
inkább kormányműre, vagy kormányösszekötőre gondolj.


Ott sem lóg semmi, a kormanyösszekötők kb egy évesek lemforder. Kezdem feladni


Próbáld ki cseréld meg párban a kerekeket az elsőket ugye a hátsókkal. Lehet a gumival van valami gebasz akkor.


Ezeken már túl vagyok, és írtam hogy mindkét szettel ugyanaz a jelenség, ezért gumi,felni kizárva.


Értelek. Lehet (talán) valamelyik toronycsapágy, de gondolom teló cserekor azokat ellenőriztétek.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Zoli33

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 12

Elküldve: 2018. augusztus 28. kedd, 09:48


Pocses írta:
Zoli33 írta:
YELLOW írta:
Zoli33 írta: Sziasztok!

Olyat produkál az autó, hogy autópálya sebességnél finoman elkezd remegni a kormány tipikusan úgy mintha szar lenne a centír. De nyári és téli szettel frissen centirozva is csinálja. Ami feltűnt, hogy ha finoman mozgatom a kormányt van olyan pozíció amikor megszűnik és ha kicsit elkezdek kanyarodni akkor előjön, mindegy melyik irányba húzom a kormányt. Első nagy születek újnak, lengéscsillapító új, egyedül a kerékcsapágyra tudok gondolni de azt nem tudom képes e ennyire rázni? Valami ötlet? Szerk: féktárcsák is jók, fékezésnél nem változik semmi.



ha a kerékcsapágy miatt rázna, már régen rossz
inkább kormányműre, vagy kormányösszekötőre gondolj.


Ott sem lóg semmi, a kormanyösszekötők kb egy évesek lemforder. Kezdem feladni


Próbáld ki cseréld meg párban a kerekeket az elsőket ugye a hátsókkal. Lehet a gumival van valami gebasz akkor.


Ezeken már túl vagyok, és írtam hogy mindkét szettel ugyanaz a jelenség, ezért gumi,felni kizárva.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (15095 pont) | Hozzászólások: 16285

Elküldve: 2018. augusztus 28. kedd, 09:45


Zoli33 írta:
YELLOW írta:
Zoli33 írta: Sziasztok!

Olyat produkál az autó, hogy autópálya sebességnél finoman elkezd remegni a kormány tipikusan úgy mintha szar lenne a centír. De nyári és téli szettel frissen centirozva is csinálja. Ami feltűnt, hogy ha finoman mozgatom a kormányt van olyan pozíció amikor megszűnik és ha kicsit elkezdek kanyarodni akkor előjön, mindegy melyik irányba húzom a kormányt. Első nagy születek újnak, lengéscsillapító új, egyedül a kerékcsapágyra tudok gondolni de azt nem tudom képes e ennyire rázni? Valami ötlet? Szerk: féktárcsák is jók, fékezésnél nem változik semmi.



ha a kerékcsapágy miatt rázna, már régen rossz
inkább kormányműre, vagy kormányösszekötőre gondolj.


Ott sem lóg semmi, a kormanyösszekötők kb egy évesek lemforder. Kezdem feladni


de a kormánymű lóghat... álló motornál tekerd a kormányt középállásban. egyik majd másik irányba. nézd meg menni a holtjáték. de felemelt állapotban is lehet vizsgálni.
amit írtál jelenség, az egyik jele annak, hogy kopott a kormánymű. az összekötőt csak azért írtam, mert okozhatja az is, és olcsóbb. de mivel cserélve volt....

Pocses
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 11% (131 pont) | Hozzászólások: 1188

Elküldve: 2018. augusztus 28. kedd, 09:36


Zoli33 írta:
YELLOW írta:
Zoli33 írta: Sziasztok!

Olyat produkál az autó, hogy autópálya sebességnél finoman elkezd remegni a kormány tipikusan úgy mintha szar lenne a centír. De nyári és téli szettel frissen centirozva is csinálja. Ami feltűnt, hogy ha finoman mozgatom a kormányt van olyan pozíció amikor megszűnik és ha kicsit elkezdek kanyarodni akkor előjön, mindegy melyik irányba húzom a kormányt. Első nagy születek újnak, lengéscsillapító új, egyedül a kerékcsapágyra tudok gondolni de azt nem tudom képes e ennyire rázni? Valami ötlet? Szerk: féktárcsák is jók, fékezésnél nem változik semmi.



ha a kerékcsapágy miatt rázna, már régen rossz
inkább kormányműre, vagy kormányösszekötőre gondolj.


Ott sem lóg semmi, a kormanyösszekötők kb egy évesek lemforder. Kezdem feladni


Próbáld ki cseréld meg párban a kerekeket az elsőket ugye a hátsókkal. Lehet a gumival van valami gebasz akkor.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Zoli33

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 12

Elküldve: 2018. augusztus 28. kedd, 08:11


YELLOW írta:
Zoli33 írta: Sziasztok!

Olyat produkál az autó, hogy autópálya sebességnél finoman elkezd remegni a kormány tipikusan úgy mintha szar lenne a centír. De nyári és téli szettel frissen centirozva is csinálja. Ami feltűnt, hogy ha finoman mozgatom a kormányt van olyan pozíció amikor megszűnik és ha kicsit elkezdek kanyarodni akkor előjön, mindegy melyik irányba húzom a kormányt. Első nagy születek újnak, lengéscsillapító új, egyedül a kerékcsapágyra tudok gondolni de azt nem tudom képes e ennyire rázni? Valami ötlet? Szerk: féktárcsák is jók, fékezésnél nem változik semmi.



ha a kerékcsapágy miatt rázna, már régen rossz
inkább kormányműre, vagy kormányösszekötőre gondolj.


Ott sem lóg semmi, a kormanyösszekötők kb egy évesek lemforder. Kezdem feladni


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (15095 pont) | Hozzászólások: 16285

Elküldve: 2018. augusztus 27. hétfő, 18:56


Zoli33 írta: Sziasztok!

Olyat produkál az autó, hogy autópálya sebességnél finoman elkezd remegni a kormány tipikusan úgy mintha szar lenne a centír. De nyári és téli szettel frissen centirozva is csinálja. Ami feltűnt, hogy ha finoman mozgatom a kormányt van olyan pozíció amikor megszűnik és ha kicsit elkezdek kanyarodni akkor előjön, mindegy melyik irányba húzom a kormányt. Első nagy születek újnak, lengéscsillapító új, egyedül a kerékcsapágyra tudok gondolni de azt nem tudom képes e ennyire rázni? Valami ötlet? Szerk: féktárcsák is jók, fékezésnél nem változik semmi.



ha a kerékcsapágy miatt rázna, már régen rossz
inkább kormányműre, vagy kormányösszekötőre gondolj.