autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2002

státusz muszi71

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2019. október 14. hétfő, 15:31


nagyt234 írta: E46 N46B motorral. Először csak 2-esben, ha meghuzattam, 2500-3000 fordulat között mély dübörgő hangot lehetett hallani és az autó is beremegett. A kardán tartó csapágy volt a gyanús, mert annak silentje szakadt volt. Ki lett cserélve. Ezután 2-esben nem dübörgött annyira, viszont már minden sebességben jelentkezik a dübörgés ebben a fordulatszám tartományban. Vagyis értelemszerűen a váltó előtt van a probléma. Mi lehet ez? Lendkerék,főtengelycsapágy?



Nekem is volt ilyen gondom e46 N42B20 és kardánt cseréltem, mert a kereszt kicsit szorult. Előtte én is végig játszottam mindent, még difi szilent is lett cserélve.
A kardán csere oldotta meg a problémát. Azóta semmi gond.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2004

státusz nagyt234

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 6

Elküldve: 2019. október 12. szombat, 08:34


E46 N46B motorral. Először csak 2-esben, ha meghuzattam, 2500-3000 fordulat között mély dübörgő hangot lehetett hallani és az autó is beremegett. A kardán tartó csapágy volt a gyanús, mert annak silentje szakadt volt. Ki lett cserélve. Ezután 2-esben nem dübörgött annyira, viszont már minden sebességben jelentkezik a dübörgés ebben a fordulatszám tartományban. Vagyis értelemszerűen a váltó előtt van a probléma. Mi lehet ez? Lendkerék,főtengelycsapágy?



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2019. október 12. szombat, 08:37

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 325xi
Évjárat: 2006

státusz Marek44

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2019. április 16. kedd, 22:38


YELLOW írta:
Marek44 írta:
YELLOW írta:
Marek44 írta: Sziasztok!

Ma reggel a forgalomban az alábbi jelenséget tapasztaltam. Kb. félúton jártam a pesti rakparton, amikor az egyik piros lámpánál egyszer csak elkezdett remegni az autó. Amikor elindultam akkor még egy kicsit remegett, aztán egy „magasabb” átlagsebességnél elmúlt (40-50). Majd lassításnál ismét. A motor lámpa is bekapcsolt (sárga). Próbálgatva azt tapasztaltam, hogy alacsonyabb fordulatnál elkezd remegni.
Megálltam, N/R/P-be raktam, majd többször leállít és indít, de a remegés nem múlt el. Újraindítás után a motorlámpa kikapcsolt. Utána egy szakaszon kicsit megpörgettem magasabb fordulaton és a remegés elmúlt. A garázsban állva, meghallgattam a járó motort, de extra hangot nem hallottam. Pár perc után ismét elkezdett remegni és némi talán kattanó hangokat kiadni a motor.

Egy automata 325 xi-ről van szó (2006-os, 209 ezer km), természetesen jövő héten irány a szerviz, addig nem is használom csak ma hazaviszem, éppen az olaj és váltóolaj csere is esedékes. Valakinek volt már hasonló tapasztalata? A topicban a korábbi hozzászólásokban nem láttam. Némi olajszivárgást véltem felfedezni a motortérben, de olajfoltot nem hagy. Illetve korábbi tapasztalat volt, hogy álló helyzetben néha rúgott egyet a kocsi, de szervíz nem látott problémát ezért ezzel kapcsolatban abban maradtunk ősszel, hogy a váltóolaj csere után megnézzük.

Ha bárkinek van ötlete, azt megköszönöm!

Üdv!


mik a pontos gumi méretek az autón? ha egyforma a gumiméret elől-hátul, akkor nincs valamelyik jobban elkopva? mert az osztómű állítólag érzékeny erre és a tünetek olyanok. bár még mindig nem értem, hogy ezzel miért nem kalkulálnak a gyárban? pl. hogy 10-15mm teljes átmérőkülönbség ne okozzon gondot. mert a gyakorlatban úgy tűnik probléma. sőt a könyv tán írja is, hogy cserélgetni kell az első és hátsó tengelyek között a gumikat/kerekeket, amennyiben egy méretű és 4x4 az autó.


Októberben új gumikat kapott, de a nyári garnitúrán a bal első jobban el volt kopva mint a többi. Az elmúlt pár hétben úgy érzékeltem mintha elkezdett volna egyre inkább jobbra húzni a kocsi, a májusi szerviz utánra terveztem egy futóműves meglátogatását is.
A téli gumiméret egyébként azonos 205/55/16, a nyárira nem emlékszem pontosan a szélessége azt hiszem 205-ös volt 17-es felnin. Most terveztem rá 225/45/17-es nyárit venni. A télin még nem vettem észre jelentőseb kopást szemmel a bal elsőn, megmérem.

Ismerősöm nem szakértő a témának, egyrokonának volt hasonló hibajelensége. Nem tudja mi volt pontosan a megoldás csak annyit, hogy valami gond volt a 4x4-el és hogy drága volt. Akkor feltételezem náluk is az osztómű lehetett a probléma. (Nem olvastam még utána, lehet hogy hülyeséget írok, akkor elnézést.)

update: Mosst hazafele teljesen tunetmentes volt, semmi remeges. Mit gondoltok, mennyire lehetek bator a hasznalatat illetoen? Ha osztomu problema van, akkor hasznalhatom meg Budapesten belul, vagy inkabb pihentessem a szervizig?


valószínű csak bizonyos tempó felett jön ki az a különbség, ami miatt problémázik.
nem célszerű nagyon használni. mert ad az osztóműnek rendesen. talán pont ezen a fórumon panaszkodott valaki, hogy neki az egyik tengelyen kb 2mm-rel kopottabb gumik voltak és már problémát okozott. számomra ez megemészthetetlen, hiszen fura mód, az ABS esetében is, vagy ESP esetében elég bő különbséget is elvisel. de az osztómű érzékeny lehet erre.
gumiméret nem annyira érdekes, ha mindenhol egyforma a méret. hogy most 4db 205/55 R16 vagy 4db 225/45 R17 van fent osztóm szempontjából lényegtelen. viszont ha elől 225/45 R17, hátul 245/40 R17 van, akkor már lehet probléma. cirka 6mm eltérés van a teljes kerékátmérőben. Az ABS, ESP, DSC, DTC nem zavarja ez.


Rendben, köszönöm! Ellenőriztem, de most nincs vagy csak minimális különbség a két kerék között. Nyári gumikkal viszont jelentős volt a különbség. Tavaly nyáron vettem a kocsit és sajnos akkor nem cseréltem. Gondoltam 2 hónapot kibír és inkább idén új nyárik.. Egyébként most utánaolvastam és külföldi fórumokon is pont ugyan ezt írják, 2-3 mm-t emlegetnek.
Szerviz után majd leírom mi volt, hát ha másnak is segítség lesz máskor.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 91% (15254 pont) | Hozzászólások: 16665

Elküldve: 2019. április 16. kedd, 22:10


Marek44 írta:
YELLOW írta:
Marek44 írta: Sziasztok!

Ma reggel a forgalomban az alábbi jelenséget tapasztaltam. Kb. félúton jártam a pesti rakparton, amikor az egyik piros lámpánál egyszer csak elkezdett remegni az autó. Amikor elindultam akkor még egy kicsit remegett, aztán egy „magasabb” átlagsebességnél elmúlt (40-50). Majd lassításnál ismét. A motor lámpa is bekapcsolt (sárga). Próbálgatva azt tapasztaltam, hogy alacsonyabb fordulatnál elkezd remegni.
Megálltam, N/R/P-be raktam, majd többször leállít és indít, de a remegés nem múlt el. Újraindítás után a motorlámpa kikapcsolt. Utána egy szakaszon kicsit megpörgettem magasabb fordulaton és a remegés elmúlt. A garázsban állva, meghallgattam a járó motort, de extra hangot nem hallottam. Pár perc után ismét elkezdett remegni és némi talán kattanó hangokat kiadni a motor.

Egy automata 325 xi-ről van szó (2006-os, 209 ezer km), természetesen jövő héten irány a szerviz, addig nem is használom csak ma hazaviszem, éppen az olaj és váltóolaj csere is esedékes. Valakinek volt már hasonló tapasztalata? A topicban a korábbi hozzászólásokban nem láttam. Némi olajszivárgást véltem felfedezni a motortérben, de olajfoltot nem hagy. Illetve korábbi tapasztalat volt, hogy álló helyzetben néha rúgott egyet a kocsi, de szervíz nem látott problémát ezért ezzel kapcsolatban abban maradtunk ősszel, hogy a váltóolaj csere után megnézzük.

Ha bárkinek van ötlete, azt megköszönöm!

Üdv!


mik a pontos gumi méretek az autón? ha egyforma a gumiméret elől-hátul, akkor nincs valamelyik jobban elkopva? mert az osztómű állítólag érzékeny erre és a tünetek olyanok. bár még mindig nem értem, hogy ezzel miért nem kalkulálnak a gyárban? pl. hogy 10-15mm teljes átmérőkülönbség ne okozzon gondot. mert a gyakorlatban úgy tűnik probléma. sőt a könyv tán írja is, hogy cserélgetni kell az első és hátsó tengelyek között a gumikat/kerekeket, amennyiben egy méretű és 4x4 az autó.


Októberben új gumikat kapott, de a nyári garnitúrán a bal első jobban el volt kopva mint a többi. Az elmúlt pár hétben úgy érzékeltem mintha elkezdett volna egyre inkább jobbra húzni a kocsi, a májusi szerviz utánra terveztem egy futóműves meglátogatását is.
A téli gumiméret egyébként azonos 205/55/16, a nyárira nem emlékszem pontosan a szélessége azt hiszem 205-ös volt 17-es felnin. Most terveztem rá 225/45/17-es nyárit venni. A télin még nem vettem észre jelentőseb kopást szemmel a bal elsőn, megmérem.

Ismerősöm nem szakértő a témának, egyrokonának volt hasonló hibajelensége. Nem tudja mi volt pontosan a megoldás csak annyit, hogy valami gond volt a 4x4-el és hogy drága volt. Akkor feltételezem náluk is az osztómű lehetett a probléma. (Nem olvastam még utána, lehet hogy hülyeséget írok, akkor elnézést.)

update: Mosst hazafele teljesen tunetmentes volt, semmi remeges. Mit gondoltok, mennyire lehetek bator a hasznalatat illetoen? Ha osztomu problema van, akkor hasznalhatom meg Budapesten belul, vagy inkabb pihentessem a szervizig?


valószínű csak bizonyos tempó felett jön ki az a különbség, ami miatt problémázik.
nem célszerű nagyon használni. mert ad az osztóműnek rendesen. talán pont ezen a fórumon panaszkodott valaki, hogy neki az egyik tengelyen kb 2mm-rel kopottabb gumik voltak és már problémát okozott. számomra ez megemészthetetlen, hiszen fura mód, az ABS esetében is, vagy ESP esetében elég bő különbséget is elvisel. de az osztómű érzékeny lehet erre.
gumiméret nem annyira érdekes, ha mindenhol egyforma a méret. hogy most 4db 205/55 R16 vagy 4db 225/45 R17 van fent osztóm szempontjából lényegtelen. viszont ha elől 225/45 R17, hátul 245/40 R17 van, akkor már lehet probléma. cirka 6mm eltérés van a teljes kerékátmérőben. Az ABS, ESP, DSC, DTC nem zavarja ez.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 325xi
Évjárat: 2006

státusz Marek44

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2019. április 16. kedd, 18:58


YELLOW írta:
Marek44 írta: Sziasztok!

Ma reggel a forgalomban az alábbi jelenséget tapasztaltam. Kb. félúton jártam a pesti rakparton, amikor az egyik piros lámpánál egyszer csak elkezdett remegni az autó. Amikor elindultam akkor még egy kicsit remegett, aztán egy „magasabb” átlagsebességnél elmúlt (40-50). Majd lassításnál ismét. A motor lámpa is bekapcsolt (sárga). Próbálgatva azt tapasztaltam, hogy alacsonyabb fordulatnál elkezd remegni.
Megálltam, N/R/P-be raktam, majd többször leállít és indít, de a remegés nem múlt el. Újraindítás után a motorlámpa kikapcsolt. Utána egy szakaszon kicsit megpörgettem magasabb fordulaton és a remegés elmúlt. A garázsban állva, meghallgattam a járó motort, de extra hangot nem hallottam. Pár perc után ismét elkezdett remegni és némi talán kattanó hangokat kiadni a motor.

Egy automata 325 xi-ről van szó (2006-os, 209 ezer km), természetesen jövő héten irány a szerviz, addig nem is használom csak ma hazaviszem, éppen az olaj és váltóolaj csere is esedékes. Valakinek volt már hasonló tapasztalata? A topicban a korábbi hozzászólásokban nem láttam. Némi olajszivárgást véltem felfedezni a motortérben, de olajfoltot nem hagy. Illetve korábbi tapasztalat volt, hogy álló helyzetben néha rúgott egyet a kocsi, de szervíz nem látott problémát ezért ezzel kapcsolatban abban maradtunk ősszel, hogy a váltóolaj csere után megnézzük.

Ha bárkinek van ötlete, azt megköszönöm!

Üdv!


mik a pontos gumi méretek az autón? ha egyforma a gumiméret elől-hátul, akkor nincs valamelyik jobban elkopva? mert az osztómű állítólag érzékeny erre és a tünetek olyanok. bár még mindig nem értem, hogy ezzel miért nem kalkulálnak a gyárban? pl. hogy 10-15mm teljes átmérőkülönbség ne okozzon gondot. mert a gyakorlatban úgy tűnik probléma. sőt a könyv tán írja is, hogy cserélgetni kell az első és hátsó tengelyek között a gumikat/kerekeket, amennyiben egy méretű és 4x4 az autó.


Októberben új gumikat kapott, de a nyári garnitúrán a bal első jobban el volt kopva mint a többi. Az elmúlt pár hétben úgy érzékeltem mintha elkezdett volna egyre inkább jobbra húzni a kocsi, a májusi szerviz utánra terveztem egy futóműves meglátogatását is.
A téli gumiméret egyébként azonos 205/55/16, a nyárira nem emlékszem pontosan a szélessége azt hiszem 205-ös volt 17-es felnin. Most terveztem rá 225/45/17-es nyárit venni. A télin még nem vettem észre jelentőseb kopást szemmel a bal elsőn, megmérem.

Ismerősöm nem szakértő a témának, egyrokonának volt hasonló hibajelensége. Nem tudja mi volt pontosan a megoldás csak annyit, hogy valami gond volt a 4x4-el és hogy drága volt. Akkor feltételezem náluk is az osztómű lehetett a probléma. (Nem olvastam még utána, lehet hogy hülyeséget írok, akkor elnézést.)

update: Mosst hazafele teljesen tunetmentes volt, semmi remeges. Mit gondoltok, mennyire lehetek bator a hasznalatat illetoen? Ha osztomu problema van, akkor hasznalhatom meg Budapesten belul, vagy inkabb pihentessem a szervizig?





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2019. április 16. kedd, 20:10

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 91% (15254 pont) | Hozzászólások: 16665

Elküldve: 2019. április 16. kedd, 17:53


Marek44 írta: Sziasztok!

Ma reggel a forgalomban az alábbi jelenséget tapasztaltam. Kb. félúton jártam a pesti rakparton, amikor az egyik piros lámpánál egyszer csak elkezdett remegni az autó. Amikor elindultam akkor még egy kicsit remegett, aztán egy „magasabb” átlagsebességnél elmúlt (40-50). Majd lassításnál ismét. A motor lámpa is bekapcsolt (sárga). Próbálgatva azt tapasztaltam, hogy alacsonyabb fordulatnál elkezd remegni.
Megálltam, N/R/P-be raktam, majd többször leállít és indít, de a remegés nem múlt el. Újraindítás után a motorlámpa kikapcsolt. Utána egy szakaszon kicsit megpörgettem magasabb fordulaton és a remegés elmúlt. A garázsban állva, meghallgattam a járó motort, de extra hangot nem hallottam. Pár perc után ismét elkezdett remegni és némi talán kattanó hangokat kiadni a motor.

Egy automata 325 xi-ről van szó (2006-os, 209 ezer km), természetesen jövő héten irány a szerviz, addig nem is használom csak ma hazaviszem, éppen az olaj és váltóolaj csere is esedékes. Valakinek volt már hasonló tapasztalata? A topicban a korábbi hozzászólásokban nem láttam. Némi olajszivárgást véltem felfedezni a motortérben, de olajfoltot nem hagy. Illetve korábbi tapasztalat volt, hogy álló helyzetben néha rúgott egyet a kocsi, de szervíz nem látott problémát ezért ezzel kapcsolatban abban maradtunk ősszel, hogy a váltóolaj csere után megnézzük.

Ha bárkinek van ötlete, azt megköszönöm!

Üdv!


mik a pontos gumi méretek az autón? ha egyforma a gumiméret elől-hátul, akkor nincs valamelyik jobban elkopva? mert az osztómű állítólag érzékeny erre és a tünetek olyanok. bár még mindig nem értem, hogy ezzel miért nem kalkulálnak a gyárban? pl. hogy 10-15mm teljes átmérőkülönbség ne okozzon gondot. mert a gyakorlatban úgy tűnik probléma. sőt a könyv tán írja is, hogy cserélgetni kell az első és hátsó tengelyek között a gumikat/kerekeket, amennyiben egy méretű és 4x4 az autó.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 325xi
Évjárat: 2006

státusz Marek44

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2019. április 16. kedd, 13:24


Sziasztok!

Ma reggel a forgalomban az alábbi jelenséget tapasztaltam. Kb. félúton jártam a pesti rakparton, amikor az egyik piros lámpánál egyszer csak elkezdett remegni az autó. Amikor elindultam akkor még egy kicsit remegett, aztán egy „magasabb” átlagsebességnél elmúlt (40-50). Majd lassításnál ismét. A motor lámpa is bekapcsolt (sárga). Próbálgatva azt tapasztaltam, hogy alacsonyabb fordulatnál elkezd remegni.
Megálltam, N/R/P-be raktam, majd többször leállít és indít, de a remegés nem múlt el. Újraindítás után a motorlámpa kikapcsolt. Utána egy szakaszon kicsit megpörgettem magasabb fordulaton és a remegés elmúlt. A garázsban állva, meghallgattam a járó motort, de extra hangot nem hallottam. Pár perc után ismét elkezdett remegni és némi talán kattanó hangokat kiadni a motor.

Egy automata 325 xi-ről van szó (2006-os, 209 ezer km), természetesen jövő héten irány a szerviz, addig nem is használom csak ma hazaviszem, éppen az olaj és váltóolaj csere is esedékes. Valakinek volt már hasonló tapasztalata? A topicban a korábbi hozzászólásokban nem láttam. Némi olajszivárgást véltem felfedezni a motortérben, de olajfoltot nem hagy. Illetve korábbi tapasztalat volt, hogy álló helyzetben néha rúgott egyet a kocsi, de szervíz nem látott problémát ezért ezzel kapcsolatban abban maradtunk ősszel, hogy a váltóolaj csere után megnézzük.

Ha bárkinek van ötlete, azt megköszönöm!

Üdv!




autója adatai
Széria: X3
Típus: E83
Kivitel: SAV
Modell: X3 3.0d
Évjárat: 2005

státusz Jenci87

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2019. április 03. szerda, 22:40


YELLOW írta:
Jenci87 írta:
A hiba több okból tevődött össze...
1. Rángat magasabb fordulaton: új gumik megoldották. Hátsó gumik kopotabbak voltak és a kis eltérés miatt (szemmel nem látható) próbálta kapcsolgatni az elejét. Összkeréknél van értelme az elsőt és hátsó gumit cserélgetni egyszerre kopjon.
2. Ingadozik a töltés: főtengely szíjtárcsa elcsúszott a gumiágyban. 200.000km-enként cserélni kellene mint kiderült. Mikor meghajtottam megolvadt a gumiágy és nem csúszott el.

Már csak egy tünetet keresek... Kuplung benyomása után a fordulat eléggé leesik. (Olyan 650-re és azután visszaáll 750-re kb) Ez már nem befolyásol semmit csak a szemem zavarja.

Remélem hasonló problémákkal küzdőknek adtam ötleteket.


az 1. pont szerintem hülyeség. lehetne valós hiba, de ahhoz nagyobb eltérés kell. ez gyárilag benne van, hogy ha valahol új gumi van, másol teljesen kopott, akkor se legyen probléma belőle. még kb ~20mm teljes kerékátmérő eltérés sem jelent problémát, ami sugárban 10mm-t jelent. egy gumi mintája téli esetén is általában max 9mm, de inkább kevesebb mostanság. szóval inkább más probléma lehetett, valami szennyeződés az ABS tárcsán, esetleg ABS jeladó kontakt hiba és babrálás után megjavult.
összkerék esetén valóban figyelni kell, de az az osztóműre lehet probléma. de ott sem ilyen mértékű eltérésre kell gondolni. tehát ha neked elől-hátul egyforma méretű gumik voltak, vagy az első tökéletes váltómérete a hátsónak, akkor az egyik tengelyen lévő teljes gumikopás sem kellene problémát jelentsen. ezekkel számolnak a gyárban.
kuplung benyomás és azt mondanám, hogy lehet főtengely szenzor lesz. ha már le is áll, akkor biztosra lehetne mondani kb.


Pontosan ugyan ezt gondoltam... hát miért ne gondolnának kopásra. De aztán az új gumi óta semmi jele a rángatásnak, pedig már 3 hete és mást nem csináltunk akkor ott vele.(lényeg hogy gyönyörűen gyorsít) Most még a tárcsa hiba is meglett pénteken... A szaki ellenben említette már a főtengely jeladót mint lehetséges hibát a típusnál. Nem tudom mekkora munka lehet... Valaki cserélt már?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 91% (15254 pont) | Hozzászólások: 16665

Elküldve: 2019. április 03. szerda, 22:15


Jenci87 írta:
A hiba több okból tevődött össze...
1. Rángat magasabb fordulaton: új gumik megoldották. Hátsó gumik kopotabbak voltak és a kis eltérés miatt (szemmel nem látható) próbálta kapcsolgatni az elejét. Összkeréknél van értelme az elsőt és hátsó gumit cserélgetni egyszerre kopjon.
2. Ingadozik a töltés: főtengely szíjtárcsa elcsúszott a gumiágyban. 200.000km-enként cserélni kellene mint kiderült. Mikor meghajtottam megolvadt a gumiágy és nem csúszott el.

Már csak egy tünetet keresek... Kuplung benyomása után a fordulat eléggé leesik. (Olyan 650-re és azután visszaáll 750-re kb) Ez már nem befolyásol semmit csak a szemem zavarja.

Remélem hasonló problémákkal küzdőknek adtam ötleteket.


az 1. pont szerintem hülyeség. lehetne valós hiba, de ahhoz nagyobb eltérés kell. ez gyárilag benne van, hogy ha valahol új gumi van, másol teljesen kopott, akkor se legyen probléma belőle. még kb ~20mm teljes kerékátmérő eltérés sem jelent problémát, ami sugárban 10mm-t jelent. egy gumi mintája téli esetén is általában max 9mm, de inkább kevesebb mostanság. szóval inkább más probléma lehetett, valami szennyeződés az ABS tárcsán, esetleg ABS jeladó kontakt hiba és babrálás után megjavult.
összkerék esetén valóban figyelni kell, de az az osztóműre lehet probléma. de ott sem ilyen mértékű eltérésre kell gondolni. tehát ha neked elől-hátul egyforma méretű gumik voltak, vagy az első tökéletes váltómérete a hátsónak, akkor az egyik tengelyen lévő teljes gumikopás sem kellene problémát jelentsen. ezekkel számolnak a gyárban.
kuplung benyomás és azt mondanám, hogy lehet főtengely szenzor lesz. ha már le is áll, akkor biztosra lehetne mondani kb.

autója adatai
Széria: X3
Típus: E83
Kivitel: SAV
Modell: X3 3.0d
Évjárat: 2005

státusz Jenci87

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2019. április 03. szerda, 21:55


adams22 írta:
YELLOW írta:
Adamyno írta:
katonaza írta:
Jenci87 írta: Sziasztok!

a kérdésem egy 320.000km-es 204LE 3.0D-s motorra vonatkozna Enyhébbnek mondható rángatás érezhető gyorsításnál. Az első tünet hogy alapjáraton 7-800 as fordulatszám között ingadozik az alapjárat de már csak melegen.(világítás kapcsolása után valamivel erősebben csinálja) Feszültség mérés esetén alapjáraton 12,8V és 13,4V között ingadozik. Miután jobban meghajtom 4000-es fordulat környékére utána az esetek nagy részében abbahagyja, bár az utóbbi hetekre ez sem igaz. Mikor alapjáraton ingadozik, gyorsításkor is 2000-es fordulatszámtól rángatva gyorsít. OMW-n tankolok, próbálok jó anyagot rakni bele. Idegesítőbb a rángatás mint amennyire befolyásolja a gyorsítást...
Ami eddig el lett végezve:
1. Örvénycsappantyú kiszerelés, ledugózás
2. Generátor teljes felújítás
3. Akkumulátor csere próbakőr erejéig.

Hibakód nincs. Az autóhoz ezt a hibát leszámítva ragaszkodnék, és megtartós lenne.
Mi lehet a probléma?



Javaslom, hogy a napi első beindítást követő legelső percben (hideg motor) pl. INPA segítségével élőadatban nézz injektor korrekciós értékeket. Abból elég jól lehet következtetni, hogy ebben az irányban van-e a gond.


Nem akarok hülyeséget írni, de még az is lehet, hogy falsot szív valahol. Amikor megvettem, nekem hasonló volt a hiba (bár az enyém benzines) és sokan légtömegmérőre gyanakodtak. Hát persze, hogy a légtömegmérő nem a valóságot mérte, mert máshol is szívott ahol nem kellett volna. Konkrétan az üzemanyagszűrő vékony vákuumcsöve elmállott a kezemben. A cső cseréje után megszűnt a hiba.


nekem az néha leesik magától. de nem nagyon veszek észre változást. most hirtelen nem is tudom hova megy az a cső, de az a légtömegmérő előtt csatlakozik a szűrőházba, vagy a csövébe. tehát nem falsot szív ugyan, de azzal is számol. hátra meg nem a szívósorba megy.


Az a kis vákumcső az üzemanyag szűrő nyomásszabályzó szelepére csatlakozik. Ugyanis az vákummal működik. Most cseréltem én is azt a csövet.


A hiba több okból tevődött össze...
1. Rángat magasabb fordulaton: új gumik megoldották. Hátsó gumik kopotabbak voltak és a kis eltérés miatt (szemmel nem látható) próbálta kapcsolgatni az elejét. Összkeréknél van értelme az elsőt és hátsó gumit cserélgetni egyszerre kopjon.
2. Ingadozik a töltés: főtengely szíjtárcsa elcsúszott a gumiágyban. 200.000km-enként cserélni kellene mint kiderült. Mikor meghajtottam megolvadt a gumiágy és nem csúszott el.

Már csak egy tünetet keresek... Kuplung benyomása után a fordulat eléggé leesik. (Olyan 650-re és azután visszaáll 750-re kb) Ez már nem befolyásol semmit csak a szemem zavarja.

Remélem hasonló problémákkal küzdőknek adtam ötleteket.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz Sylar

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2019. március 20. szerda, 10:37


Sziasztok!

Az alany egy e91 320d (M47) autó manuális váltóval.
Tavaly ősszel kezdődött a probléma, ahogy elkezdett hűlni az idő. Főleg reggeli indítások után, kb 8-10 °C alatti hőmérsékletnél alapjáraton a motor/váltó környékéről valami be-berázza a kasztnit, valamint ehhez később egy zakatoló hang is társul. Ha megyek vele (kb mire bemelegszik a motor) a jelenség elmúlik. Általában a külső hőmérséklet csökkenésével egyenes arányban rosszabbodik a dolog, de elég hektikus. Ha kinyomom kuplungot, egyértelműen enyhül a rázás. Ezenkívül indításnál, de főleg leállításnál (természetesen kinyomott kuplunggal) is viszonylag nagyot rúg a motor a kasztnin (rögtön megáll a forgása miután megszűnik az üzemanyagellátás, erős a motorfék, nagy tehetetlenség), erre a szerelő azt mondta, a típuson belül is autója válogatja melyik milyen finoman áll le, és ez nem is lesz jobb semmitől.

A következő dolgok már végre lettek hajtva:
- motortartó bakok cserélve
- főtengely szíjtárcsa cserélve (ezúttal gyárira, de előtte elpusztított 2 utángyártottat is rövid időn belül)
- szíjak, szíjfeszítő cserélve, szíjhajtás egyéb elemei is megvizsgálva
- Porlasztók smooth running test alapján rendben vannak

A hibaleírás utolsó 2 mondata alapján kettőstömegűre gyanakodnék, de, hogy bemelegedés után elmúlik, elbizonytalanít, és úgy nem szívesen fizetnék ki X százezret, hogy nem biztos, hogy megoldja a problémát. (Valamint az előző tulaj állítása szerint maximum 50 ezer km-rel ezelőtt cserélték kuplunggal együtt, bár ezt fenntartásokkal kezelem.)

Van itt esetleg valaki, aki tudna tanácsot adni tapasztalat alapján, hogy mi lehet az ok, vagy merre/mivel lenne érdemes folytatni a hibakeresést?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 91% (15254 pont) | Hozzászólások: 16665

Elküldve: 2019. március 04. hétfő, 14:16


adams22 írta:
YELLOW írta:
adams22 írta:
YELLOW írta:
nekem az néha leesik magától. de nem nagyon veszek észre változást. most hirtelen nem is tudom hova megy az a cső, de az a légtömegmérő előtt csatlakozik a szűrőházba, vagy a csövébe. tehát nem falsot szív ugyan, de azzal is számol. hátra meg nem a szívósorba megy.


Az a kis vákumcső az üzemanyag szűrő nyomásszabályzó szelepére csatlakozik. Ugyanis az vákummal működik. Most cseréltem én is azt a csövet.


nekem nem csinált semmit, hogy el volt csúszva...


Nekem dadogott tőle nagyon a motor. Nem is ment. Érdekes.


én nem is tudom mit néztem a motortérben, lehet a fagyálló szintet, vagy csak úgy nézegettem valami, oszt feltűnt, hogy dikk nincs rajta.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz adams22

Újonc

Elismertség: 5% (5 pont) | Hozzászólások: 86

Elküldve: 2019. március 04. hétfő, 09:45


YELLOW írta:
adams22 írta:
YELLOW írta:
nekem az néha leesik magától. de nem nagyon veszek észre változást. most hirtelen nem is tudom hova megy az a cső, de az a légtömegmérő előtt csatlakozik a szűrőházba, vagy a csövébe. tehát nem falsot szív ugyan, de azzal is számol. hátra meg nem a szívósorba megy.


Az a kis vákumcső az üzemanyag szűrő nyomásszabályzó szelepére csatlakozik. Ugyanis az vákummal működik. Most cseréltem én is azt a csövet.


nekem nem csinált semmit, hogy el volt csúszva...


Nekem dadogott tőle nagyon a motor. Nem is ment. Érdekes.



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 91% (15254 pont) | Hozzászólások: 16665

Elküldve: 2019. március 03. vasárnap, 17:30


adams22 írta:
YELLOW írta:
nekem az néha leesik magától. de nem nagyon veszek észre változást. most hirtelen nem is tudom hova megy az a cső, de az a légtömegmérő előtt csatlakozik a szűrőházba, vagy a csövébe. tehát nem falsot szív ugyan, de azzal is számol. hátra meg nem a szívósorba megy.


Az a kis vákumcső az üzemanyag szűrő nyomásszabályzó szelepére csatlakozik. Ugyanis az vákummal működik. Most cseréltem én is azt a csövet.


nekem nem csinált semmit, hogy el volt csúszva...

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz adams22

Újonc

Elismertség: 5% (5 pont) | Hozzászólások: 86

Elküldve: 2019. március 03. vasárnap, 14:35


YELLOW írta:
Adamyno írta:
katonaza írta:
Jenci87 írta: Sziasztok!

a kérdésem egy 320.000km-es 204LE 3.0D-s motorra vonatkozna Enyhébbnek mondható rángatás érezhető gyorsításnál. Az első tünet hogy alapjáraton 7-800 as fordulatszám között ingadozik az alapjárat de már csak melegen.(világítás kapcsolása után valamivel erősebben csinálja) Feszültség mérés esetén alapjáraton 12,8V és 13,4V között ingadozik. Miután jobban meghajtom 4000-es fordulat környékére utána az esetek nagy részében abbahagyja, bár az utóbbi hetekre ez sem igaz. Mikor alapjáraton ingadozik, gyorsításkor is 2000-es fordulatszámtól rángatva gyorsít. OMW-n tankolok, próbálok jó anyagot rakni bele. Idegesítőbb a rángatás mint amennyire befolyásolja a gyorsítást...
Ami eddig el lett végezve:
1. Örvénycsappantyú kiszerelés, ledugózás
2. Generátor teljes felújítás
3. Akkumulátor csere próbakőr erejéig.

Hibakód nincs. Az autóhoz ezt a hibát leszámítva ragaszkodnék, és megtartós lenne.
Mi lehet a probléma?



Javaslom, hogy a napi első beindítást követő legelső percben (hideg motor) pl. INPA segítségével élőadatban nézz injektor korrekciós értékeket. Abból elég jól lehet következtetni, hogy ebben az irányban van-e a gond.


Nem akarok hülyeséget írni, de még az is lehet, hogy falsot szív valahol. Amikor megvettem, nekem hasonló volt a hiba (bár az enyém benzines) és sokan légtömegmérőre gyanakodtak. Hát persze, hogy a légtömegmérő nem a valóságot mérte, mert máshol is szívott ahol nem kellett volna. Konkrétan az üzemanyagszűrő vékony vákuumcsöve elmállott a kezemben. A cső cseréje után megszűnt a hiba.


nekem az néha leesik magától. de nem nagyon veszek észre változást. most hirtelen nem is tudom hova megy az a cső, de az a légtömegmérő előtt csatlakozik a szűrőházba, vagy a csövébe. tehát nem falsot szív ugyan, de azzal is számol. hátra meg nem a szívósorba megy.


Az a kis vákumcső az üzemanyag szűrő nyomásszabályzó szelepére csatlakozik. Ugyanis az vákummal működik. Most cseréltem én is azt a csövet.