Szabb1 fórum hozzászólásai

Szabb1 Elküldve: 2007-12-11 16:18 Az ilyenek se tesznek jót a BMW-sek megítélésének

Tiba írta: 15 évesen jól nyomja a kis e30 m3-al


Mit fog ezért kapni...!

Szabb1 Elküldve: 2007-12-07 17:09 Benzin VS Dízel

Amúgy én pont ezért (mármint a felsorolt okok miatt) sem veszek dieselt.

A diesellel kint is sokat mennek, sok bennük a kilóméter, ergó nagyobb a meghibásodási lehetõség jóval... persze benzinessel is bele lehet nyúlni egy rossz vételbe, de kisebb az esély rá.

A volt fönöknek aki német de magyarországon él, 320D-je volt és volt benne 330 ezer km.
Az autó kivûl-belûl tipp-topp volt, visszatekertette 150 ezerre és kivette németországba eladni...és sanszos hogy az ilyenekre rárepûlnek a magyarok (is).

Szabb1 Elküldve: 2007-12-07 17:04 Benzin VS Dízel

Tiba írta: Voltam múltkor egy bmw-s szerelõnél, és egy e60as 20d (új5-ös) bömös volt az emelõn amin éppen lengéscsillapítót cseréltek. Kérdeztem embert, hogy tök újnak látszik a kocsi, miért kell lecserélni. Mondja ember hogy 3 éves, és hogy 600ezer km! van a kocsiban. Nem pite...


Az igen! Ehhez minimum napi 547 km.-t kell mennie az év összesnapján!!

Eddig a legdurvább kilóméter amit láttam az egy merciben volt, 1 éves és 179 ezer km.

Gondolom Bp.-Hamburg nonstop...

Szabb1 Elküldve: 2007-12-06 22:11 Benzin VS Dízel

Tud valaki valamit a 2001 utáni 318-asokról?

Az a 143 lovas 4 hengeres...

Milyen környezetvédelmi besorolású? Euro3 vagy euro4?

Szabb1 Elküldve: 2007-12-06 20:36 Benzin VS Dízel

Balu írta: Hát nem egy versenygép,az biztos,de azért lehet vele autózni.Az egyik haverom átült mellém és lelkendezett,hogy milyen jól megy.Persze neki egy 2.0-ás focus-a van.Én meg persze a nagyobb motorhoz és a kisebb súlyhoz voltam szokva,így aztán ismerkedésünk idején volt néhány "ajaj" elõzéseknél.

Kis fordulaton nem igazán él,dehát ez nem dízel,szeret pörögni .

Nekem nem sokban tér el a mutatott fogyasztás és az utólagosan számolt.Eddig mindig 1 literen belül volt a különbség.
Egyébként csodálkozom,hogy egy BMW fórumon ilyen nagy hangsúly van a fogyasztáson...

Ha még mindig vacilálsz a 18-as és a 20-as között,én az utóbbit tanácsolnám.

Üdv.


Hát igazából nem az a lényeg hogy erõgép legyen, de azért jó ha megyeget...

A jelenlegi 1.4-esem után biztos jól fog menni
Viszont az azelõtti VTi-hez képest meg gyengébben, de nem ez a lényeg, ezért is agyaltam az elején a 318-ason is...

Már eldönöttem, hogy 20-as és akkor néztem az összehasonlítást a 18-assal és nincs nagy különbség annak ellenére hogy 32 lóval több 6 hengeres (meg azért nehezebb is)

Ha erõs autót akarnék akkor vennék egy S3-as Audit, ami jól húzható és nem is drága (legalábbis németországban)

Bevallom nézegettem a Lexus IS200-ast is, 2 ezres motor, 6 henger, 155 ló, hajszállal jobban gyorsul, de picit több is a fogyasztása.
Viszont a szervíze nem egyszerû. Ritka autó, drága hozzá minden és ha szervízben hozzá kell nyúlni akkor nagyon komoly összeg. Igaz ritkán romlik el...

De marad a coupe...

Szabb1 Elküldve: 2007-12-06 20:27 Benzin VS Dízel

sempre írta:
Szabb1 írta:
A computer mennyire ad valós értéket?


Nálam többet mutat mint kéne. Pont ma ellenõriztem le, azaz tankoltam tele megint.
A board 11,2-t mutatott ami a valóságban 9,5 lett. 320dA Touring 90% város 10% vidék.


Ez a jobbik, ha töbet mutat a valósnál...

Szabb1 Elküldve: 2007-12-06 20:06 Benzin VS Dízel

Balu írta: Nos,nekem egy 150 lovas 320-as van.Javarészt városban használom többnyire munkábajáráshoz,éppen csak bemelegszik,mire leállítom.A computer sohasem mutatott 10 feletti átlagot.Ha ehhez még hozzáveszünk egy -másik témakörben már taglalt- korrekciós tényezõt,akkor sem tudom kihozni a sokak által emlegetett 14l közelébe sem.Pedig a 18-as felnit sem ehhez a motorhoz tervezték,amivel járok.

Egyébként én is 28i-t akartam venni,csak ez nagyon megtettszett azokhoz képest,amiket a vásárláskor megnéztem,egyet meg pont az orrom elõl vittek el.Ha most vásárolnék,biztosan kivárnék egy 28-asra,mivel számomra visszalépés volt ez a mostani a 25-ös E30 után.ami ráadásul nem volt széria.

Persze nem bántam meg,valószínûleg sokáig megmarad nálam.Elismerem a dízelek teljesítményét,de az AUTÓ az nekem mindig is benzines volt és az is marad.

Üdv.


A computer mennyire ad valós értéket?

Én is szivesebben venném a nagyobb ccm-es benzinest, de mivel kintrõl lesz a reg.adó határt szab és ez a határ 2000 ccm. alatt... pedig egy 2.2-es már nagyon jó lenne!

A tied már kisfordulaton is megyeget?

Az öcsémnek egy E30 318 IS-e van, az tud 9.9-et gyorsulni, pont mint a 20-as, viszont az pörgõs motor, olyan 4 ezer felett megy inkább...

Szabb1 Elküldve: 2007-12-06 19:37 Benzin VS Dízel

paci írta: igen, 2.2-es


A haverom most cserélte el a Toyota hiace kisbuszát ami ugye DIESEL egy 320-asra (2.2-es) 2003-as évjáratúra és teljesen meg van elégedve vele. Azt mondta, hogy 9-10 liter a fogyasztás és ez vegyes használatban.

Azért érdekes, hogy a 2.2-es 20-as mennyivel jobban gyorsul a "sima" 20-asnál (8.3 Vs. 9.9) és csak 200 ccm a különbség és plusz 20 ló...

Abból a 150 lovasból lehet még némi pluszt kicsikarni?

Szabb1 Elküldve: 2007-12-06 16:23 Benzin VS Dízel

paci írta:
SoundkeY írta: Kitalalta ki hogy a dizel hasznaltba dragabb, nezz mar utana

Perszehogy en is szivesebben vettem volna 328i-t, feeling, 6 henger, benyakpower stb.......


de az tuti hogy a paci fele 320i-t a 320d chippelt elveri


Csak látnám már azt a csippelt 20d-t...

Én igazából szinte csak pályán használom a vasat, na meg Bp, és bevallom, a benzines nem a legjobb választás erre a célra..Város 12l, pálya 9,5 liter(ez a haladós tempó). Vegyesben még soha nem jött ki 10 liternél nagyobb átlag, pedig beleraktam már néhány km-t, és nem kímélem.
Mostanában munkaügyben muszály voltam elég sokat fõútvonalakon járkáni, és meglepõdve tapasztaltam, hogy 8 liter körül alakult a fogyasztás. Ennyit errõl.

Ellenben ha abból indulok ki, hogy ez 6 hengeres, akkor összehasonlításnak dízelbõl is 6 hengerest választanék(mondjuk 25d). Ismerve a vezetési stílusomat, tudom, hogy max 1-1,5 literrel enne kevesebbet a lábam alatt, viszont félnék attól, hogy nem bírná a strapát. 2 éve hajtom ezt az autót, és motorikusan sem volt még problémám vele. Igaz, hogy a szervizeket magamnak, 8 ezrenként csinálom, de úgy veszem észre, meghálálja a törõdést
Amikor vettem, sokáig hezitáltam, hogy benzinest avagy dízelt vegyek. Aztán megtaláltam a népítéleteket, szörnyûlködve olvastam végig a dízelekrõl alkotott véleményeket, a hibaforrásokat, és nem utolsó sorban az összegeket, amiket a tulajok ráköltöttek az autójukra. Ha abból indulok ki, márpedig jó alapnak tartom, olcsóbb a benzines fenntartása, nem kerreg mint egy traktor, és nem kell álladóan szervízbe hordani, javíttatni súlyos százezrekért a turbót, porlasztót, nagynyomású szivattyút, légtömegmérõt és még isten tudja mennyi mindent, ami elromlik rajtuk.
Egy szónak is száz a vége, a dízel jó ha nem éppen a szervízben áll és nem kell költeni rá, de a benzinessel fele annyi probléma sincs!!!


A tiéd 320-as? (2.2-es?)

Van valakinek itt "sima" 20-asa? A 150 lovas.
Az milyen fogyit produkál? Persze vegyesben, mert 100 km.-t soha nem megyek városban, de még 50-et sem

Szabb1 Elküldve: 2007-12-06 10:11 Benzin VS Dízel

peetie írta: Öcsém most vett 1.8as F astrát, több mint 10 éves gép, de igencsak küzdeni fogok vele a 20dvel. Bár sztem egy hajszállal le fogom hagyni Ezzel csak azt akarom mondani, hogy nyilván egy könnyebb erõsebb autóval le lehet gyorsulni simán a bmw-ket, nem ez a lényeg, hanem a feeling!!!! Meg az, hogy mikor kimegyek és ránézek az autóra egy gyöngyszem áll elõttem, nem egy banya

Na és hogy ON is legyek, szerintem fölös a dízel vs benzinen vitázni, vegye mindenki azt amelyik tetszik, meg amire pénze van. A 316-ot kivéve minden BMW-t elfogadnék Nekem dízel van ugye, én szeretem, a hangját is, persze szívesen mennék egy erõsebb benzinessel is, de erre még nem volt lehetõségem. És szívesen mennék a 30dvel is 1 kört az összehasonlítás kedvéért.

Én több ok miatt vettem ezt a gépet:
- Külsõre ez tetszett. És ennyi pénzem volt rá.
- Ebbõl a legnagyobb idehaza a választék. Hiába akartam volna 320i-t, ha abból 2-t hirdetnek
- Tetszik hogy annyit eszik mint egy opel corsa.


Igen a külsõ engem is megragad! Fõleg az E46 coupe-jé! na meg a belseje is jó, minõségi anyagok, igényes kidolgozás, stb.

Itthon tényleg karcsú a kínálat, fõleg coupek-ból. Ezért nézelõdöm németországban. Az sem érdekel ha nem lesz olcsóbb semmivel mint itthon, de legalább van esély arra hogy kifogjak egy normál állapotút.

Persze 318-ból kint is nagyobb a választék mint 20-asból (coupek) de azért 20-asból is van szép számmal.

Szabb1 Elküldve: 2007-12-06 08:27 Benzin VS Dízel

Doen írta: Ha már benzines, akkor legalább a 28i, a 20i-t a 20d simán kenterbe veri teljesítményben is(ha már ez számít), fogyasztásban meg össze se lehet hasonlítani! 12l-14l vs. 5l-6l!
Arról nem beszélve, hogy a 20i fogyaszt annyit, mint a nála lényegesen erõsebb 28i!
Persze ha már benzines, legyen minél nagyobb!
Félreértés ne essék én kamálom a benzines verdákat(már csak azom van), de ez, hogy a dízel ilyen béna mert nagy a hangja, meg csak 4 hengeres, ez szánalmas!
A BMW csinálja a legjobb dízelmotorokat ma a világban!


Hát valóban többet fogyaszt a benzines mint a diesel társa (bár a 14 egy 20-astól kicsit soknak tünik, 8.9 litert írnak vegyes használatban...az 5 liter meg kevésnek a dieseltõl...)

Amúgy a totalcar népítéletet olvasva az látszik, hogy a dieselek igen problémásak.

Ha csak a fogyasztást nézzük akkor a diesel mellett szól a dolog, de hát megannyi mást is figyelembe kell venni.

Tankoláskor ugyanannyi, sõt van ahol drágább a gázolaj mint a benzin (kúton tankolás) és a meghibásodás lehetõsége is nagyobb a dieselnél (turbo, adagoló, stb.) ráadásul a motorja is hangosabb. Ennek ellenére biztosan lehet szeretni.

Én a benzines mellett teszem le a voksomat. Nem megyek egy évben 30-40-50 ezer km.-t...
Megyek olyan 20 körûl, azt meg kibírom benzinnel

Szabb1 Elküldve: 2007-12-05 21:32 Benzin VS Dízel

csu2 írta: Sziasztok!

Feldobnék, egy majdnem off dolgot...
Egy ismerõsõmnek egy 91-es opel calibrája, a 150 lóerõs, 16 szelepes, kiprobálta az enyémet (2002-es 330ci,automata), és a hátam mögött, azt mondta, hogy ha az övé nem is, de a 4x4-es 204 lóerõs, turbós calibra lenyomja az enyémet is. A neten találtam pár videót, kaptak a bömösök hideget is és meleget is. Vélemény?


Hát bizony jól mennek a calibra-k. Még a sima 2 ezres 8 szelepes is (115 ló) meg a 16 szelepes 150 lovas is. a turbo is jól megy csak azon állandóan széthullik a difi meg a kardán, mert gyenge a motorhoz.

A légellenállásuk nagyon jó, cw 0.29 és ezek egy 17-18 éves autók

Én mentem anno a VTi-vel 150 lovas ellen és nagyon jól ment.

Ha jól emlékszem 6.9 körûl tud 100-at a turbo calibra.

Szabb1 Elküldve: 2007-12-05 17:05 Benzin VS Dízel

Hát igen, ha autó akkor BENZIN!!! (bár az új dieselek már nagyon ott vannak) de benya forever!

És Petike hsz-e (BMW= benzin + 6 henger) rányomta bélyegét, 320i lesz...

Szabb1 Elküldve: 2007-12-05 16:46 Csinált már valakivel ilyet a gépe?

alfatone írta: Akkor félreértettem, az aktuális 1,3-ra gondoltam, bocs. A BMW sosem volt híres a gyorsulásáról, nehéz autók, nem mintha panaszkodnék a 7mp-re a 28asomtól, de inkább azt szeretem, hogy 0-190-ig ugyanúgy megy, 190-240ig "érezhetõen" nehezzzeben gyorsul fel.


Semmi gond!
Az aktuálisból az 1.6 sport az ami megyeget, bár az 1.3-asok sem rosszak a kategóriájukban. de sajnos ezt a tulajdonosok hajlamossak könyen túlértékelni és ezért van a sok jaszkali az utakon és innen a "hülye szuzukis" jelzõ.

Amúgy minden kategóriában találni idióta sofõröket, erõsen egyén függõ a dolog Én az utóbbi idõben "hülye-õrült fordosokkal" találkozom rendszeresen...

Szabb1 Elküldve: 2007-12-05 12:53 Csinált már valakivel ilyet a gépe?

peetie írta: Az újabb 320i az 8,2 alatt van 100on, igaz az már 2,2es motorral 170pacival Az én 20d kombim 9,3 de valljuk be ehhez azért gyakorolni kell, könnyû elszúrni az indulást, a váltást közben , szóval olyan 10 körül azért fent lehet lenni 100on. Persze ha az ellenfél is bénázik, akkor õ is csúszik a gyári értékhez képest
Aki még nem ismerné esetleg, jó kis összehasonlítás: http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_E46 Kár hogy ebben nincsenek benne a legújabba motorok, jólenne ha lenne egy ilyen táblázat up-to-date.


Amúgy érdekes, itt az M54-es motorkódot hozza az összes 6 hengeres E46-oshoz...

http://www.bmwpower.hu/?sorol=lexikon

Most akkor M52 vagy M54? (oké hogy hozza az általad linkelt oldal az M54-est is, de azt csak a 2.2-esre, a bmwpoweren meg azt hozza a sima 2 ezresre is.)

Hogy is van ez?