Tano fórum hozzászólásai

Tano Elküldve: 2010-12-18 22:14 Inspekció

nonesz írta: Km v időszakosan nincs akkor megszabva, ugye ? Majd megsasolom milyen állapotba van !Kösziii


Tudtommal nincs...

Tano Elküldve: 2010-12-18 09:59 Inspekció

nonesz írta: Sziasztok !

Lehet nem itt kéne, de nem találtam ilyen témát ! Mikor kell, kell-e cserélni az ékszíjat( bordás szíjat ) benzines Bimmernél ?? Vhol olvastam, h a motor élettartamáig szól ! Hihetetlennek tűnik ! v nem ?


Ez a szíj állapotától függ. Ha el van már kopva, kirojtosodott a széle, vagy berepedeztek a bordák, akkor kell cserélni.

Tano Elküldve: 2010-12-17 00:28 Most vettem BMW-t

woodstock írta: Sziasztok!

Az a bajom h az ablakmosó spricnik(nem tudtam jobb szót ) nem is jó irányba nyomják a vizet és nem is mind nyomja a vizet konkrétan 4 lyukból csak 1 ami jó a többin nehezen jön vagy nem jó irányba...érdemes ezt valamivel kitisztítani vagy keressek újakat gondoltam h tűvel megpiszkálom talán az irányt is beállítom mert marha idegesítő h nem nyomja rendesen pont az én oldalamon...
Esetleg valami bevált praktika?? tudom h apróság de ifegesítő!


Szerintem tűvel nyugodtan kitisztíthatod, elkoszolódhatott. Azzal be is tudod állítani a pozicíót.

Tano Elküldve: 2010-12-16 22:26 hûtõ

david00 írta:
Tano írta: Nem bonyolult a dízelnél. Itt nem viszkós venti van, hanem elektromos. Azt ki kell venni a házával együtt, egy csavar és egy tipli tartja a helyén a két szélén. A vizet és csöveket értelem szerint eltakarítani az útból.
Itt a link a csere gyári leírásához: http://www.4shared.com/file/jp...r_rep.html


nem tudom megnyitni a letoltott fajlt!! segitsetek!



A winfos beépített virtuális nyomtatójával lett készítve. Office document imaging modullal meg tudod nyitni. Ha nincs az office-odba telepítve ez a modul, akor utólag is hozzá tudod adni:
http://www.mydigitallife.info/...fice-2007/

Tano Elküldve: 2010-12-15 20:22 Termosztát

sumi20 írta: Nem nagyon értem, hogy melyik az M47-es és melyik az M47N-es motor, ha jól tippelek, az első a 136 lovas, második a 150-es? Amúgy a motor burkolatot hogyan kell levenni, valamint a termosztátot sima vagy imbuszos csavarok fogják. És még egy dolog légteleníteni mindkét kört kell, mert úgy tudom két kör van vagy az EGR-est azt nem kell ebben az esetben?


Igen, jól tippeltél, a 136 lovas az M47.
A burkolatot értelem szerint, nem nehéz, ha megnézed. Az első elemet 4 db tipli tartja. Utána az elülsőt, amin az olakbetöltő nyilás is van, azt 3 db imbuszcsavar. A termosztátot sima csavarok tartják, nem imbuszos.
A hűtőfolyadék feltöltéséről és légtelenítésésrpl itt van a gyári leírás:
http://www.4shared.com/file/jp...r_rep.html
http://www.4shared.com/file/dS...d_che.html

Tano Elküldve: 2010-12-15 20:17 hûtõ

Nem bonyolult a dízelnél. Itt nem viszkós venti van, hanem elektromos. Azt ki kell venni a házával együtt, egy csavar és egy tipli tartja a helyén a két szélén. A vizet és csöveket értelem szerint eltakarítani az útból.
Itt a link a csere gyári leírásához: http://www.4shared.com/file/jp...r_rep.html

Tano Elküldve: 2010-12-13 14:33 Termosztát

blasekati írta:
sumi20 írta: Sziasztok!
Van egy 1999-es 320D Touringom, és az lenne a problémám, hogy a vízhőmérséklet mutatója, néha felmegy a középső állásba de a leggyakrabban az első csík környékén megáll. Lehetséges, hogy a termosztáttal van baj? Előre is köszönöm a segítséget.
Valamint még annyira lennék kíváncsi, hogy otthol nagy munka ennek a cseréje?


Múlt héten estem át ezen a problémán,ugyanezt produkálta az autó amit leírtál. Megoldás:Hütőtermosztát cseréje. Egy kicsit bonyolult a csere otthon nem javaslom.


Annyira azért nem bonyolult, igaz nem a legjobb a hozzáférhetősége...

Tano Elküldve: 2010-12-11 14:20 Inspekció

Nos, hozzászólok egy kicsit, mivel kompetensnek érzem magam az ügyben.
Ezt a doksit ÉN készítettem, a gyári leírás alapján, a km számokat magam írtam bele, de ezt bárki átírhatja magának. Az eredetiben nem szerepel km, csak a szervíz típusa. Elsősorban magamnak készítettem, és a saját tervemet írtam bele, hogy mennyi km-nél mi fog következni, mert nem várom ki a gyári 2x ezer km-t. Valamint bővítettem is rajta, mert pl gyári leírásban nem lesz benne EGR tisztítás, valamint az üzaszűrőt is csak inspekciónál írja. De én a saját autómnak beleírtam, mert úgy gondolom, nem árt neki ha cserélem minden intervallumban.
Mivel sokan kerestek ilyet régebben is, ezért közzétettem. Természetesen az inspekciók magukban foglalják az alattuk lévő dolgokat is, pl az I-es az olajcserét, a II-es az I-est.
Akinek nem tetszik természetesen nem használja, vagy átírja magának, de mankónak tökéletes szerintem, ha valaki tisztában akar lenni azal, hogy a gyár mit ír elő, és esetleg otthon meg szeretné csinálni amit tud/lehet.
Ha valakit az eredeti érdekel, akkor a neten megtalálja!
Üdv!

Tano Elküldve: 2010-12-10 15:49 Társalgó

YELLOW írta: amúgy egyszer valaki linkelte valahová, csak ugye a topic halmazban már nem tok kiigazodni...
szóval egy kis segítség kellene hol találom meg, hogy mit mikor milyen időközönként, km-ként kell cserélni?


A főoldalon a letöltések között találod a szervízelési lista az.

Tano Elküldve: 2010-12-05 04:50 DSC, DTC - E90

miniyakuza írta: Ha csak eccer nyomom meg kivillan a DTC felirat és nem nagyon engedi kitörni a vasat és kigyullad a kis háromszög benne a körrel nyillal a végén!Ha hosszan nyomom akkor kirakja kijelzőre a hárömszöget benne a körrel+nyillal és pörög a kerék mint a kis angyal!
Persze az elektronika a biztonságra van tervezve így nem határtalan az élvezkedés és megfogja a popsiját egy pontnál!De élvezetes és odakanolós!!!


Az OBI mögött van egy használaton kívüli körforgalmas útszakasz, amit nem is takarítanak, ott lehet próbálgatni a vasat.

Tano Elküldve: 2010-12-05 04:47 Kerregő ventilátor

Ez tipikus ventiprobléma, sokaknak van/volt/lesz még sajnos. Előlről kibontva, meg kell fújni némi kenőanyaggal a ventitengelyt, akkor elhallgat.

Tano Elküldve: 2010-12-02 04:33 Klubtársvadászat!

miniyakuza írta: Meg se kérdeztem még :
Van valaki Szolnokról vagy környékéről?


Én szolnoki rezidens vagyok, csak most éppen külföldön vagyok még egy darabig

Tano Elküldve: 2010-11-30 00:47 Külsõ tükörlap

Bianconero írta: Egy butának tűnő kérdés: Hogyan tudom behajtani a nem elektromos tükröt kézzel? próbáltam de nem mozdult,nagyon erőltetni meg nem merem.


Ugyanúgy simán be tudod hajtani kézzel, mint a manuálisat. Hajthatod nyugodtan, nem fog letörni.

Tano Elküldve: 2010-11-29 01:31 Lökhárító

Qucsy írta: melyik elemre gondolsz?? mert az én tipusomnál 2 helyen lehet tolató radar..alól a lökhárító aljában lévő műanyagban vagy fent.. a díszlécben..


Az alsó díszlécet kell kivenni.
Akkor szívás, ha nem tudod kicsavarni a torxokat. Ekkor 2 lehetőség marad. Vagy a belső oldalról kiszeded a tipliket, amik az aluminium tartóhoz rögzítik a műanyag héjat, vagy a csomagtartó hátsó felén lecsavarozod a tartóelemeket, és akkor azzal együtt veszed le. Én az előbbi módon jártam el, mert a torxot nem tudtam kiszedni, de ha erre kerülne sorod, akkor a második megoldást javaslom.

Tano Elküldve: 2010-11-28 23:37 Lökhárító

Qucsy írta: de hogy kaptátok le??mert ez nem olyan mint az első...ezen alól nincsenek meg a lyukak..


A lökösből kiveszed azt a műanyag elemet, amiben a tolatóradar érzékelők is vannak. Utána már hozzáférsz a két T50-es torx csavarhoz. Utána már csak a lökös szélénél a kerékjárati ívben lévő csavart és tiplit kell kivenned. Utána hátrafelé már le tudod húzni az egészet.