YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2020-02-16 19:51 Mi lehet a baj?

Pistike27 írta:
YELLOW írta:
Pistike27 írta:
YELLOW írta:
Pistike27 írta: Üdvözlet Tagok

Segítséget szeretnék kérni van nekem egy e39 525tds az átlag fogyasztás mérő / nem a fordulat szám alatti mérőre gondolok/ 30-35 litert ír pedig nem eszik annyit a kocsi! mi lehet a baj mert már idegesít egy kicsit!

előre is köszönöm


valamilyen jelet nem kap meg, vagy rossz értéket kap. nem tudom a tds-nél miből dolgozik... de ha a sebesség jó, a km-t jól méri, az üzemanyag szintjelző jó, légmennyiségmérő jó, akkor passzolom. nem tudom valamilyen hőfokszenzor lehet-e köze hozzá, de ha jó külső hőmérsékletet mutat,a motor is bemelegszik rendesen, akkor passz.


a külső hőmérsékletet nem mutatja mindig jól mivel plusz fokba is -15 C fokot ír akkor azt kellene meg nézni ?


igen előfordulhat, hogy amiatt rossz. sőt a klíma is működhet miatta rosszul. általában ha totál halott, akkor -40°C-ot szokás mutatni, de szerintem lassan elhalódik végleg. de azt sem árt megnézni, hogy a légmennyiségmérő a beszívot levegőt milyennek méri. bár ha ott rossz lenne, akkor sokat is fogyasztana valóban vagy rángatna.


Köszi szépen a segítséget és milyen márkájút ajánlasz volt van több fajta is?


valami márkásabbat, ne a legolcsóbbat. nincs konkrét tippem. de előtte egy autóvillamosságis méregethetne is, nehogy feleslegesen cserélj. mert lehet csak vezeték probléma van.

YELLOW Elküldve: 2020-02-11 20:59 navigáció

szanikyss írta:
szanikyss írta: sziasztok, gondoltam lecserélem a gyári navigációt , de azt olvastam külföldi oldalakon hogy ez a tipus nem támogatja a harman kardon rendszert,és rosszabb lesz a minőség hang-ban stb, valaki szerelt már be ilyen navit? ötletek _? javaslatok ? https://automultimedia.org/ter...sb-7-inch/


Azért ennyire sokan ne legyetek... :


én nem szereltem be ilyet, nem tudok mit írni. de voltak már ezek témák, ennyi idő alatt lehetett volna visszaolvasgatni. mg annyi féle van az előlap alatt, hogy ki tudja melyik mit tud.
egy biztos, a HK-tól nem lesz jobb, sőt némelyiknek nagyon pocsék a minősége. de ha nem vagy vájt fülű és nem operát akarsz hallgatni, elfogadható. legalábbis, amit én hallottam, de az márkás (eonon) volt a kínai fejek között.
bár ugye a HK-nak külön erősítője van, szóval akár lehet jó is, ha a jelet az erősítőbe veszteségmentesen tudja eljuttatni.

YELLOW Elküldve: 2020-02-11 20:44 Mi lehet a baj?

Pistike27 írta:
YELLOW írta:
Pistike27 írta: Üdvözlet Tagok

Segítséget szeretnék kérni van nekem egy e39 525tds az átlag fogyasztás mérő / nem a fordulat szám alatti mérőre gondolok/ 30-35 litert ír pedig nem eszik annyit a kocsi! mi lehet a baj mert már idegesít egy kicsit!

előre is köszönöm


valamilyen jelet nem kap meg, vagy rossz értéket kap. nem tudom a tds-nél miből dolgozik... de ha a sebesség jó, a km-t jól méri, az üzemanyag szintjelző jó, légmennyiségmérő jó, akkor passzolom. nem tudom valamilyen hőfokszenzor lehet-e köze hozzá, de ha jó külső hőmérsékletet mutat,a motor is bemelegszik rendesen, akkor passz.


a külső hőmérsékletet nem mutatja mindig jól mivel plusz fokba is -15 C fokot ír akkor azt kellene meg nézni ?


igen előfordulhat, hogy amiatt rossz. sőt a klíma is működhet miatta rosszul. általában ha totál halott, akkor -40°C-ot szokás mutatni, de szerintem lassan elhalódik végleg. de azt sem árt megnézni, hogy a légmennyiségmérő a beszívot levegőt milyennek méri. bár ha ott rossz lenne, akkor sokat is fogyasztana valóban vagy rángatna.

YELLOW Elküldve: 2020-02-10 16:54 Mi lehet a baj?

Pistike27 írta: Üdvözlet Tagok

Segítséget szeretnék kérni van nekem egy e39 525tds az átlag fogyasztás mérő / nem a fordulat szám alatti mérőre gondolok/ 30-35 litert ír pedig nem eszik annyit a kocsi! mi lehet a baj mert már idegesít egy kicsit!

előre is köszönöm


valamilyen jelet nem kap meg, vagy rossz értéket kap. nem tudom a tds-nél miből dolgozik... de ha a sebesség jó, a km-t jól méri, az üzemanyag szintjelző jó, légmennyiségmérő jó, akkor passzolom. nem tudom valamilyen hőfokszenzor lehet-e köze hozzá, de ha jó külső hőmérsékletet mutat,a motor is bemelegszik rendesen, akkor passz.

YELLOW Elküldve: 2020-02-09 08:27 Mi lehet a baj?

kiskiru írta:
YELLOW írta:
kiskiru írta:
YELLOW írta:
kiskiru írta:
YELLOW írta:
kiskiru írta: Üdv Emberek

Egy kis tanácsot szeretnék kérni.

Adott egy e46 320d 136LE, a kocsi egyszer csak megállt, kapott egy komplett adagoló felújítást, majd egy turbó cserét, azóta azt a tünetet produkálja hogy hidegen szépen indul, melegen sem vészesen, de ha be volt melegítve és áll egy órát vagy csak a 10-15. tekerésre képes beindulni , meghalálva egy szép nagy átláthatatlan fehéres szürkés füstcsomóval karöltve. ettől függetlenül a kocsi szebben jár mint valaha , erős, semmi füst stb stb. minden tökéletes, de ha áll egy órát szinte alig akar indulni, ha teljesen kihűl meg pöcc röff, melegen is indul
Izzitógyertyák kimérve, 1 volt rossz azt cseréltem

Diag nem mutat semmit nincs benne semmi hiba
valakinek valami ötlete???????

pls help mert már agyvérzést kapok


nem enged át a porlasztó? az is okozhat ilyen tünetet, hogy megállsz, ugye leáll a motor, de még nyomás van a rendszerben, aztán a porlasztón átenged bele a hengerbe. bár dízelnél nem kellene komolyabb gondot okozzon, de lehet túl sok gázolaj jut be, aztán előbb ki kell dolgoznia. ha hosszabb időt áll, azért nem jelent problémát, mert másnap reggelre mondjuk a gyűrűk mellett lecsorog a forgattyúsházba a gázolaj.
szerintem a porlasztókat kellene ellenőrizni.


Hm........ eddig erre nem gondoltam nem rossz ötlet
Hirtelen az izzítás vezérlő gondoltam, mert hidegen szépen izzít legalább 6 mp-ig és szépen indul is, de ha visszahűl pl olyan 30-40 fokos hűtővízre, akkor max 1mp-ig izzít ellenben nem is indul.........

de eddig ez elég ésszerű amit írtál köszönöm


pedig a 6sec is sok... most pontos értéket nem tudok, de olyan 0 fokig valójában nem is kell izzítania. -5°C-nél is kb 1-2 sec.
meg lehet a tiéd még nem, de van ami előizzít pl ajtónyitásra. tehát kb azonnal indíthatsz is. szóval nem gondolnám, hogy az izzítással van gond.


Köszi, elindulok ebbe az irány, ki lesznek kapdosva, esetleg ismersz műhelyt ahol megéri felújítattni?


hát nem igazán. de a google segít. mindenképp érdemes először porlasztási képet nézni, mert abból is kiderülhet, meg nyomáspróbázni. egyébként sem árt. célszerű megjelölni is melyik honnan került ki. aztán ugyanoda vissza rakni. főleg, hogy az egyik jeladós porlasztó, az 1-es hengeré.


Esetleg még nem lehet hogy nem pont jelre lett rakva az adagoló?


akár előfordulhat, de akkor nem indulna be... meg eleve rossz lenne. egy ismerősöm járt ilyen motorral nagyon rosszul. mert balfac szerelőkhöz vitte.aztán már végül az adagoló elektronikája is behalt. 2x fizetett adagolósnál, aztán kiderült rosszul rakták vissza. mondjuk voltam ott a szervizben, nekem totál az jött lett nincsenek képben.
de netről még nehezebb mondani valamit. tutti van Kecskemét, Szolnok körül valaki, aki ért a BMW-hez. általános szerelő nem jó, mert mindent kicseréltet. az a gond, hogy nálad alaposan át kellene nézni mindent. nem tudom mennyi a valós km, mennyire lehet ki a motor. én is csak egy tippet mondtam, amit elképzelhetőnek tartok. de nem 100%.

YELLOW Elküldve: 2020-02-08 21:43 Mi lehet a baj?

kiskiru írta:
YELLOW írta:
kiskiru írta:
YELLOW írta:
kiskiru írta: Üdv Emberek

Egy kis tanácsot szeretnék kérni.

Adott egy e46 320d 136LE, a kocsi egyszer csak megállt, kapott egy komplett adagoló felújítást, majd egy turbó cserét, azóta azt a tünetet produkálja hogy hidegen szépen indul, melegen sem vészesen, de ha be volt melegítve és áll egy órát vagy csak a 10-15. tekerésre képes beindulni , meghalálva egy szép nagy átláthatatlan fehéres szürkés füstcsomóval karöltve. ettől függetlenül a kocsi szebben jár mint valaha , erős, semmi füst stb stb. minden tökéletes, de ha áll egy órát szinte alig akar indulni, ha teljesen kihűl meg pöcc röff, melegen is indul
Izzitógyertyák kimérve, 1 volt rossz azt cseréltem

Diag nem mutat semmit nincs benne semmi hiba
valakinek valami ötlete???????

pls help mert már agyvérzést kapok


nem enged át a porlasztó? az is okozhat ilyen tünetet, hogy megállsz, ugye leáll a motor, de még nyomás van a rendszerben, aztán a porlasztón átenged bele a hengerbe. bár dízelnél nem kellene komolyabb gondot okozzon, de lehet túl sok gázolaj jut be, aztán előbb ki kell dolgoznia. ha hosszabb időt áll, azért nem jelent problémát, mert másnap reggelre mondjuk a gyűrűk mellett lecsorog a forgattyúsházba a gázolaj.
szerintem a porlasztókat kellene ellenőrizni.


Hm........ eddig erre nem gondoltam nem rossz ötlet
Hirtelen az izzítás vezérlő gondoltam, mert hidegen szépen izzít legalább 6 mp-ig és szépen indul is, de ha visszahűl pl olyan 30-40 fokos hűtővízre, akkor max 1mp-ig izzít ellenben nem is indul.........

de eddig ez elég ésszerű amit írtál köszönöm


pedig a 6sec is sok... most pontos értéket nem tudok, de olyan 0 fokig valójában nem is kell izzítania. -5°C-nél is kb 1-2 sec.
meg lehet a tiéd még nem, de van ami előizzít pl ajtónyitásra. tehát kb azonnal indíthatsz is. szóval nem gondolnám, hogy az izzítással van gond.


Köszi, elindulok ebbe az irány, ki lesznek kapdosva, esetleg ismersz műhelyt ahol megéri felújítattni?


hát nem igazán. de a google segít. mindenképp érdemes először porlasztási képet nézni, mert abból is kiderülhet, meg nyomáspróbázni. egyébként sem árt. célszerű megjelölni is melyik honnan került ki. aztán ugyanoda vissza rakni. főleg, hogy az egyik jeladós porlasztó, az 1-es hengeré.

YELLOW Elküldve: 2020-02-08 20:06 Mi lehet a baj?

kiskiru írta:
YELLOW írta:
kiskiru írta: Üdv Emberek

Egy kis tanácsot szeretnék kérni.

Adott egy e46 320d 136LE, a kocsi egyszer csak megállt, kapott egy komplett adagoló felújítást, majd egy turbó cserét, azóta azt a tünetet produkálja hogy hidegen szépen indul, melegen sem vészesen, de ha be volt melegítve és áll egy órát vagy csak a 10-15. tekerésre képes beindulni , meghalálva egy szép nagy átláthatatlan fehéres szürkés füstcsomóval karöltve. ettől függetlenül a kocsi szebben jár mint valaha , erős, semmi füst stb stb. minden tökéletes, de ha áll egy órát szinte alig akar indulni, ha teljesen kihűl meg pöcc röff, melegen is indul
Izzitógyertyák kimérve, 1 volt rossz azt cseréltem

Diag nem mutat semmit nincs benne semmi hiba
valakinek valami ötlete???????

pls help mert már agyvérzést kapok


nem enged át a porlasztó? az is okozhat ilyen tünetet, hogy megállsz, ugye leáll a motor, de még nyomás van a rendszerben, aztán a porlasztón átenged bele a hengerbe. bár dízelnél nem kellene komolyabb gondot okozzon, de lehet túl sok gázolaj jut be, aztán előbb ki kell dolgoznia. ha hosszabb időt áll, azért nem jelent problémát, mert másnap reggelre mondjuk a gyűrűk mellett lecsorog a forgattyúsházba a gázolaj.
szerintem a porlasztókat kellene ellenőrizni.


Hm........ eddig erre nem gondoltam nem rossz ötlet
Hirtelen az izzítás vezérlő gondoltam, mert hidegen szépen izzít legalább 6 mp-ig és szépen indul is, de ha visszahűl pl olyan 30-40 fokos hűtővízre, akkor max 1mp-ig izzít ellenben nem is indul.........

de eddig ez elég ésszerű amit írtál köszönöm


pedig a 6sec is sok... most pontos értéket nem tudok, de olyan 0 fokig valójában nem is kell izzítania. -5°C-nél is kb 1-2 sec.
meg lehet a tiéd még nem, de van ami előizzít pl ajtónyitásra. tehát kb azonnal indíthatsz is. szóval nem gondolnám, hogy az izzítással van gond.

YELLOW Elküldve: 2020-02-08 19:46 Mi lehet a baj?

kiskiru írta: Üdv Emberek

Egy kis tanácsot szeretnék kérni.

Adott egy e46 320d 136LE, a kocsi egyszer csak megállt, kapott egy komplett adagoló felújítást, majd egy turbó cserét, azóta azt a tünetet produkálja hogy hidegen szépen indul, melegen sem vészesen, de ha be volt melegítve és áll egy órát vagy csak a 10-15. tekerésre képes beindulni , meghalálva egy szép nagy átláthatatlan fehéres szürkés füstcsomóval karöltve. ettől függetlenül a kocsi szebben jár mint valaha , erős, semmi füst stb stb. minden tökéletes, de ha áll egy órát szinte alig akar indulni, ha teljesen kihűl meg pöcc röff, melegen is indul
Izzitógyertyák kimérve, 1 volt rossz azt cseréltem

Diag nem mutat semmit nincs benne semmi hiba
valakinek valami ötlete???????

pls help mert már agyvérzést kapok


nem enged át a porlasztó? az is okozhat ilyen tünetet, hogy megállsz, ugye leáll a motor, de még nyomás van a rendszerben, aztán a porlasztón átenged bele a hengerbe. bár dízelnél nem kellene komolyabb gondot okozzon, de lehet túl sok gázolaj jut be, aztán előbb ki kell dolgoznia. ha hosszabb időt áll, azért nem jelent problémát, mert másnap reggelre mondjuk a gyűrűk mellett lecsorog a forgattyúsházba a gázolaj.
szerintem a porlasztókat kellene ellenőrizni.

YELLOW Elküldve: 2020-02-08 15:25 Mi lehet a baj?

treboR írta:
Ezt például nem tudtam. Bár nagy része az alkatrészeknek amiket eddig vettem az pont Febi,Meyle,Mahle... :/
Egyébként a Hella sem a régi már. Dolgozom Hella és Orlaco érzékelőkkel,fényszórókkal. Hát mit ne mondjak. Benelux államokban gyártják mind... Minőségre sokszor Aliexpresses szintet üti meg kb. és sokat vissza kell küldeni.


hát én is a sünit, amit vettem a klímába, Hella-Behr méjdincsájna.
nem gond a Meyle, futómű alkatrészben egész jó. Mahle az márka, bár ugyanaz, mint a Knecht. szűrőkből ezeket veszem. legutóbb, már a levegőszűrő is méjdintürkéj volt a Mahle. Pedig eddig mindig osztárkosat vettem. mondjuk az anyagot a microstar szállítja nekik, mint sok más szűrőnek is.

YELLOW Elküldve: 2020-02-08 08:40 Mi lehet a baj?

treboR írta:
YELLOW írta:
treboR írta:
YELLOW írta:
treboR írta:
Most pakoltam vissza a dolgokat. Ha már le van bontva gondoltam kitakarítom az alapjárati motort-szelepet is. Most jobb lett, indulás után egyszer esett csak vissza 400ig a fordulat, de utána leesik 800ra és vissza 550re. Bár csak 2-3km-t mentem, de ezalatt egyszer sem esett lejjebb 500nál.(motor üzemmeleg volt)

De ami fontosabb. Nem tudom mihez értem hozzá, vagy csak az a gond hogy akksit lehúztam szereléskor, de meghülyült a riasztó. Ha kiszállok a kocsiból és ajtót bezàrom beriaszt, de a zàr úgy marad. Tanítani kell, vagy hozzáértem valami vezetékhez? Mondjuk Maf szenzor oldalàn szereltem, nem hiszem hogy lenne ott valami riasztós dolog.

http://www.bmwfanatics.hu/gale...821328.jpg

http://www.bmwfanatics.hu/gale...831030.jpg


de akkor megtaláltad a jeladót?
itt lesz a 9-es... neked még a régi blokk van így a motor elején van és néz egy tárcsát


Igen megtaláltam, köszönöm. Már csak arra kell rájönni hogy melyik féle. Csatlakozóból és jeladóból is 2 féle van.
Max.megnézem. Ha nem húzom le, csak az inbuszt kitekerem és csekkolom milyen az baj lehet?

A riasztó nagyobb hiba most. Van rá reset? Vagy hozzáértem valamihez mikor az alapjárati szelepet szedtem le? Kihúzom a kulcsot és nagyon hamar beriaszt. Lehetséges hogy arra van valami kapcsoló vagy vezeték?


nem tudok a riasztóra mit mondani. nem sokat tudok a gyári rendszerről. ha meg nem gyári, akkor meg pláne nehéz kitalálni mi a gond. alapjárati motornak nem hiszem, hogy lenne köze hozzá. esetleg volt ott valami vezeték, testkábel, ami lecsúszott elmozdult.


Megtaláltam, itt is a kép. Úgy látom még gyári. Rajta van a száma, az alapján könnyen megtaláltam. Csatlakozó is megvan, már csak meg kell rendelni. Hella,Delphi,Era,Febi,Magnetti-Marelli... rengeteg márka, van ami esetleg beváltabb? Említetted hogy drágát és minőséget vegyek. Na most melyik számít annak? Mert pl. FEBI mindent is gyárt, de a Delphi-nél nagyrészt csak elektromos dolgokat làtok.
Egyébként sokan lebontják a radiátor hűtőt hozzá, de én úgy nézem simán befér a kezem, és még a termosztát alatt is simán el tudnám vezetni...




a Febi, mint a Meyle és már tán a Lemförder is úgymond csomagolócég. tehát vannak nekik beszállítóik, amik lehetnek nagy cégek, csak saját márkásként csomagolják a terméket. a Febi pl gyári beszállító is már a BMW-nél, de valójában miylen alkatrészt ki gyártja, az jó kérdés...
én akartam íri már az elején, hogy a Hella-t választanék. Általában ilyen szenzorok esetén azok a legmegbízhatóbbak. de a Hella is már összefogott a Behr-rel szerintem.
NGK, Beru még amik egész jók elektromos dolgokban. juniksz, bárdi-hoz képest majd féláron kaphatóak alkatrészek, más helyeken. annyiért kb, mintha 40% kedvezménnyel vásárolnál a juniksznál. annak idején, sok éve is általában a Hella-t ajánlották sokan. ha vennék én is azt vennék. de rád bízom, de ne a lista elejéről válassz. tehát ne ilyen triscan, maxgear, topran, loro és társai féléket.
szerk.: a felső képen lévő a főtengely jeladó

YELLOW Elküldve: 2020-02-07 18:44 Mi lehet a baj?

treboR írta:
YELLOW írta:
treboR írta:
Most pakoltam vissza a dolgokat. Ha már le van bontva gondoltam kitakarítom az alapjárati motort-szelepet is. Most jobb lett, indulás után egyszer esett csak vissza 400ig a fordulat, de utána leesik 800ra és vissza 550re. Bár csak 2-3km-t mentem, de ezalatt egyszer sem esett lejjebb 500nál.(motor üzemmeleg volt)

De ami fontosabb. Nem tudom mihez értem hozzá, vagy csak az a gond hogy akksit lehúztam szereléskor, de meghülyült a riasztó. Ha kiszállok a kocsiból és ajtót bezàrom beriaszt, de a zàr úgy marad. Tanítani kell, vagy hozzáértem valami vezetékhez? Mondjuk Maf szenzor oldalàn szereltem, nem hiszem hogy lenne ott valami riasztós dolog.

http://www.bmwfanatics.hu/gale...821328.jpg

http://www.bmwfanatics.hu/gale...831030.jpg


de akkor megtaláltad a jeladót?
itt lesz a 9-es... neked még a régi blokk van így a motor elején van és néz egy tárcsát


Igen megtaláltam, köszönöm. Már csak arra kell rájönni hogy melyik féle. Csatlakozóból és jeladóból is 2 féle van.
Max.megnézem. Ha nem húzom le, csak az inbuszt kitekerem és csekkolom milyen az baj lehet?

A riasztó nagyobb hiba most. Van rá reset? Vagy hozzáértem valamihez mikor az alapjárati szelepet szedtem le? Kihúzom a kulcsot és nagyon hamar beriaszt. Lehetséges hogy arra van valami kapcsoló vagy vezeték?


nem tudok a riasztóra mit mondani. nem sokat tudok a gyári rendszerről. ha meg nem gyári, akkor meg pláne nehéz kitalálni mi a gond. alapjárati motornak nem hiszem, hogy lenne köze hozzá. esetleg volt ott valami vezeték, testkábel, ami lecsúszott elmozdult.

YELLOW Elküldve: 2020-02-07 15:29 Kuplung

apuci70 írta:
YELLOW írta:
apuci70 írta:
YELLOW írta:
apuci70 írta: van egy e91 320d amit csak elég nehezen lehet 1 esbe tenni szép simán indul nem remeg aztán menetközben már elég simán lehet váltani. Tud valaki tancsot adni?


én első körben egy váltóolajat cserélnék. ha volt cserélve, akkor rossz került bele. én is jártam így. érzékeny az olajra. a legjobb a gyári, vagy a Febi-nek van, aki most gyári beszállító, bár az is egy csomagolócég.


köszi a tippet olajcsere megvolt ATF Detro 3-ast ajánlották, sokkal jobb lett de néha mág így is nehéz 1-es be tenni. Azt vettem észre, hogy amikor nem akarja bevenni és tolom a kart akkor megmozdul a kocsi, ebből azt gondolom,hogy a kuplungszerkezet lessz a hibás.


legközelebb ha nem veszi, akkor kuplungolj újra. ha akkor jó, akkor valóban lehet akár a kuplung is hibás. de ha minden igaz az 1-es fokozat nem mindig van szinkronizálva, szóval lehet akár szinkrongyűrű is pl a BMW-nél. nekem pl benzines van, de kb 10km/h felett nem si tudom visszarakni 1-esbe, csak alatta, nem engedi. egyébként nem akad sosem, mikor 1-esbe teszem. csak a Castrol SMX-S manuális váltóolajtól akadt főként hidegen. van egy off autó, olasz na annál 1-es, és a rüki sokszor csak dupla kuplunggal veszi. mondjuk ilyen km-nél már a váltók meg szoktak halni, de még nem izgat, amíg dupla kuplunggal beveszi. nem egy nagyon értékes autó, de jó állapotú, amíg megy.

Valóban nekem
is hidegen veszi nehezen de ha picit meghúzom kettes felé akkor már simán veszi az egyet is


továbbra is azt tudom mondani, nekem a manuális váltóolajtól csinálta ezt. előtte nem volt baja, én hüJe elcseréltem a gyári olajat belőle, ami patyolat tiszta volt, rögtön akadni kezdett, ahogy a hűvösebb idők jöttek. bevallom elkínlódtam vele pár évet, km-ben nem sokat, de amint az ATF piros került bele megszűnt a hiba.

YELLOW Elküldve: 2020-02-07 15:27 Mi lehet a baj?

Fender65 írta: Sziasztok!
Új tag vagyok, bocsánat, ha rossz helyre írok esetleg. A feleségemnek van egy E46 318i, a 143 lovas, amit imád de sajnos valami gond van vele. Autószerelő cserélt benne Vanos vezérlő motort(ha ez a neve), Vanos jeladókat, főtengely jeladót, beállított mindent(azt mondták kell). Az autót elhozták, tegnap teljesen jól ment, de ma reggel megint ingadozott, check- engine lámpa égett, erőtlen volt a motor. Leállította, a következő indítás után és azóta semmi baja, hibajelzés elmúlt. Azért kerül oda az autó, mert ugyanezt csinálta, nem ment és 9 liter felett fogyasztott. Most a fogyasztása 7, 5 liter. ami gondolom nem sok városban. Tudtok segíteni, hogy mi lehet a baj? Én nem tudom megcsinálni, de akkor esetleg keresnék egy hozzáértő szerelőt, bár erre mindenki azt mondta, hogy nagyon tud. N42 motorkódú az autó és óra szerint 272 000 km van benne, egy tulaja volt Magyarországon négy éve, az autó állapota szerint gondos gazdának tűnik, persze ezt csak én gondolom, illetve a vásárláskor is úgy tűnt.
Köszönöm: Robi


VANOS-nak nincs motorja, annak szelepe van. motorja a Valvetronic-nak van. ha azzal van gond, és nem működik, olyankor fojtószelepes üzemmódra vált. azt úgy lehet megnézni, hogy le kell venni a légszűrőházat és gázadásra fiygelni a fojtószelepet. ha az működik, akkor a Valvetronic-kal van valami gond. ennek is van szenzorja, de az van a VANOS-nak is, vagyis inkább vezérműtengely jeladója van 2 is.
amit írsz bármi lehet. nekem a tünet alapján, még a trafó is eszembe jutott, de azt éreznéd, ha nem menne egy henger.
Valvetronic valóban okozza azt, hogy nem lesz olyan dinamikus. úgy működik, mint bármely normál szívó benzines autó.
az a baj, ezt BMW spec diaggal kellene kiolvasni a hibát. mi a távolból hiába találgatunk.

YELLOW Elküldve: 2020-02-06 22:18 Futómû és hibái

oldwarrior írta: ahoj
olyan kérdésem lenne
jobbra húz az auto, 60 felett leginkabb
100 felett enyhe kormàny rezgéssel párosulva
nyári gumikkal nem tapasztaltam csak miutan nemrég télire lett cserélve
centirozás megtörtent(papirforma szerint)
egy hete voltam generator felujitason és emlitettem hogy huz jobbra az auto, ha már megemelik nézzenek rá a futóműre
állításuk szerint a bal oldali motortartó bakom cserére szorul
És emiatt húz az auto és remeg a kormany
Lehetséges ez?
Vagy inkabb vigyem el futoműveshez h pillantson rá a szilentekre lengôkarra , ujabb centir stb...


még a remegés talán, de a húzáshoz nincs köze a motortartónak. ha cseréled célszerű mindet.
téli/nyári szett külön felniken van? mert felni is okozhat ilyet. futóműbe pedig bármi, amiben szilent van, tehát kormányösszekötő (axiál), lengőkarok szilentjei, stabilizátorok. van amit észre sem venni.
ha meg van emelve az autó, nem fog be a jobb oldali fék?
de a húzás lehet az út miatt is. jellemzően az utak jobbra lejtenek ezért húzza arra. még kis gumival is. off autónál is ez van.
de biztos csak a futóműves a jó megoldás. bár ha nem súlyozza le az autót, akkor mindegy. sokan nem kínlódnak a súlyokkal.

YELLOW Elküldve: 2020-02-06 19:54 Mi lehet a baj?

treboR írta:
Most pakoltam vissza a dolgokat. Ha már le van bontva gondoltam kitakarítom az alapjárati motort-szelepet is. Most jobb lett, indulás után egyszer esett csak vissza 400ig a fordulat, de utána leesik 800ra és vissza 550re. Bár csak 2-3km-t mentem, de ezalatt egyszer sem esett lejjebb 500nál.(motor üzemmeleg volt)

De ami fontosabb. Nem tudom mihez értem hozzá, vagy csak az a gond hogy akksit lehúztam szereléskor, de meghülyült a riasztó. Ha kiszállok a kocsiból és ajtót bezàrom beriaszt, de a zàr úgy marad. Tanítani kell, vagy hozzáértem valami vezetékhez? Mondjuk Maf szenzor oldalàn szereltem, nem hiszem hogy lenne ott valami riasztós dolog.

http://www.bmwfanatics.hu/gale...821328.jpg

http://www.bmwfanatics.hu/gale...831030.jpg


de akkor megtaláltad a jeladót?
itt lesz a 9-es... neked még a régi blokk van így a motor elején van és néz egy tárcsát