YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2020-09-15 19:09 N46 és N42 motorok

PTamas7894 írta:
YELLOW írta:
PTamas7894 írta: Sziasztok,

Amióta nálam van az autó (e46 318ci n42b20) van egy zavaró hibajelenségem.
Az autónak dízeles kerregő hangja van (főként alapjáraton a legdurvább), és alapjáraton van egy pici rezonanciája a motornak, de nem inog az alapjárat, legalábbis a mutató szerint. A teljesítményben nem érzek semmi problémát, illetve hibakódom sincs.
Próbáltam utaánaézni a dolgoknak, külföldi oldalakon a kipufogó oldali vanos-t írják.

A kérdésem az lenne, hogy hogyan illetve mennyiből lehet ezt a problémát orvosolni?

Köszi előre is!


jó lenne tudni milyen a hang, mert lehet normális. de inkább valvetronic rosszalkodik, ami zsebbenyúlós. van egy excenter tengelye és vagy az kopik meg, vagy az állító himbák. ezek pedig totál párosan vannak, nem lehet felcserélni sem őket. de ha nincs dinamika vesztés, semmi egyéb, akkor normális is lehet. de lehet a kopásból is, legalábbis nekem azt mondták, de az enyém 62ezer km-nél is ilyen volt és most 126ezernél is ilyen. szóval nem foglalkozom vele, amíg jól megy, jó a fogyasztás, nincs hiba.


A lánc tuti nem zörög, nemrég volt cserélve a vezetővel együtt.
Ami még eszembe jutott: amikor hidegindítás van 20 fok alatt (felette nem) akkor kb 1 másodpercig (amíg az olajnyomás ki nem alszik) nagyon hangosan és gyorsan kerreg. Utána minden oké, majd amikor visszaejti az autó az emelt alapjáratot, na onnantól folyamatosan (amikor meleg) van ez a dízeles hang, ami viszont fordulaton megint csak nem jelentkezik.
Összefüggés lehet az olajfogyasztással amúgy? Mert az sajnos van rendesen, nemsokára viszont azt meg fogom javíttatni.


a valvetronic miatt alapból van egy kelepelős hangja alapjáraton. hidegen azért nem hallod, mert valvetronic üzemmódra akkor vált, amikor a hőfokmutató kb elhagyja a kék sávot. ez a hang a V8, V10 Valvetronic-os motorok esetén is meg van, új autónál is. de mondom sokan azt mondják, hogy az excenter tengely kopása miatt van.... ezt azért cáfolom, mert nekem 64ezer km óta ugyanolyan a hangja. ha hideg a motor, és hagyod alapjáraton ketyegni, akkor ahogy a kék végéhez közelít, lehet hallani az átállást, ilyen berregéssel kísérve. tehát ha ilyen klak-klak-klak-kla-klak hang van, az normális szerintem. de erre azt mondták, hogy mivel kopás van, a pozíciószenzor miatt folyamatosan utána akar állítani, azért ilyen. de szerintem ez még nem az a hang...

YELLOW Elküldve: 2020-09-15 16:13 N46 és N42 motorok

PTamas7894 írta: Sziasztok,

Amióta nálam van az autó (e46 318ci n42b20) van egy zavaró hibajelenségem.
Az autónak dízeles kerregő hangja van (főként alapjáraton a legdurvább), és alapjáraton van egy pici rezonanciája a motornak, de nem inog az alapjárat, legalábbis a mutató szerint. A teljesítményben nem érzek semmi problémát, illetve hibakódom sincs.
Próbáltam utaánaézni a dolgoknak, külföldi oldalakon a kipufogó oldali vanos-t írják.

A kérdésem az lenne, hogy hogyan illetve mennyiből lehet ezt a problémát orvosolni?

Köszi előre is!


jó lenne tudni milyen a hang, mert lehet normális. de inkább valvetronic rosszalkodik, ami zsebbenyúlós. van egy excenter tengelye és vagy az kopik meg, vagy az állító himbák. ezek pedig totál párosan vannak, nem lehet felcserélni sem őket. de ha nincs dinamika vesztés, semmi egyéb, akkor normális is lehet. de lehet a kopásból is, legalábbis nekem azt mondták, de az enyém 62ezer km-nél is ilyen volt és most 126ezernél is ilyen. szóval nem foglalkozom vele, amíg jól megy, jó a fogyasztás, nincs hiba.

YELLOW Elküldve: 2020-09-14 23:09 M43TU motor

John írta:
YELLOW írta:
John írta: Sziasztok.Segítsetek egy kisebb vitát lezárni nekem mert egy másik platformon azon megy a vita hogy Nekem vin kód alapján is és a forgalmiban is az szerepel hogy valós 1.6-os blokk 77 Kilowatt (Vin alapján:M43tub16)viszont egy másik társ azt mondja hogy neki 1.9-es és az is 105 Lovas.Viszont most Yellow jutott eszembe amikor említette hogy az övé lehet hogy a valóságban nagyobb köbcentis.Kérdésem lényege hogy ez a motortípus létezhet hogy az 1.6 és az 1.9 ugyanakkora Lóerős? hiszen van 300 Köbcenti különbség.Lehet én vagyok a hülye csak tudni szeretném melyikünk téved,a fejem belefájdul...


ami 1.9-es az dupla vezérműtengelyes. ha neked keskeny szelepfedél van, akkor az valósban 1.6-os. ha a motorkód TUB16, akkor biztos1.6. bár nekem úgy rémlik a TUB19-es volt csak 16-osból nem volt TUB. tehát a tiéd vagy M43B16, vagy M43B19 vagy M43TUB19. igazából a blokkon lévő kód megmondja. de ha VIN alapján 16-ost hoz, akkor az biztos nem 19-es. keleti régiókba, nyomták az 1.6-ost.

Köszönöm.Enyém keskeny szelepfedeles és tuti egy vezérműtengelyes eleve így választottam motortípust a valós 1.6-kellett de még M43-as Viszont europai piacost hoz az Oem.De a lényeg hogy az enyém forgalmi szerint 77 Kilowattos 105 Ló ami valós 1.6 akkor az 1.9-es M43 (Szintén E46) nem lehet szintén 105 Ló mert van köztük 300 Köbcenti különbség


vissza lehet butítani. azért 105 ló az 1.9, mert kint jobb adó osztályba esik. ugyan ez volt az 1.9PDTDI motorokkal. 130 lovasak 105-re lettek korlátozva, persze itthon ha kérte a tulaj kikódolták... jobban el lehetett adni.
ha nem behozott autó, hanem magyar forg. helyezés, akkor gyanús valós 1.6. de az olaszok, lengyelek, stb is kaptak belőle.

YELLOW Elküldve: 2020-09-14 22:16 M43TU motor

John írta: Sziasztok.Segítsetek egy kisebb vitát lezárni nekem mert egy másik platformon azon megy a vita hogy Nekem vin kód alapján is és a forgalmiban is az szerepel hogy valós 1.6-os blokk 77 Kilowatt (Vin alapján:M43tub16)viszont egy másik társ azt mondja hogy neki 1.9-es és az is 105 Lovas.Viszont most Yellow jutott eszembe amikor említette hogy az övé lehet hogy a valóságban nagyobb köbcentis.Kérdésem lényege hogy ez a motortípus létezhet hogy az 1.6 és az 1.9 ugyanakkora Lóerős? hiszen van 300 Köbcenti különbség.Lehet én vagyok a hülye csak tudni szeretném melyikünk téved,a fejem belefájdul...


ami 1.9-es az dupla vezérműtengelyes. ha neked keskeny szelepfedél van, akkor az valósban 1.6-os. ha a motorkód TUB16, akkor biztos1.6. bár nekem úgy rémlik a TUB19-es volt csak 16-osból nem volt TUB. tehát a tiéd vagy M43B16, vagy M43B19 vagy M43TUB19. igazából a blokkon lévő kód megmondja. de ha VIN alapján 16-ost hoz, akkor az biztos nem 19-es. keleti régiókba, nyomták az 1.6-ost.

YELLOW Elküldve: 2020-09-07 19:38 Társalgó

SzaboAndras írta:
De amiért irok, hogy tudom a regisztrációmat törölni? (Eladtam a BMW-met)


szerintem nem lehet törölni... aki tudná, ő nem nagyon foglalkozik az oldallal.
de azt tudom, ha törlik, akkor szétcsúszhatnak azok a topic-ok, ahova írtál. volt már ilyen más esetén. azt meg nem szeretnénk.
egyszer kérdeztem valaki kapcsán és azt a választ kaptam, hogy ne lépjen be többet és kész. sajna többet nem tudok tenni. de én is az utóbbit javaslom, ne hulljon szét az oldal. a profil beállításnék kiveszed a pipákat az értesítésekről, így semmiről nem fogsz kapni értesítést. emlékedet pedig őrzi az oldal, ameddig fut.

YELLOW Elküldve: 2020-09-03 22:27 N46 és N42 motorok

Adriano98 írta: Sziasztok!

Van egy 316ti-m, 2001-es évjárat N42-es motorral. Ma egyik indításnál adódott egy olyan probléma, hogy közvetlen indítás után pár másodpercig pattogó hangot hallok a motortól, kb olyan mint a kavicsfelverődések hangja a kocsi alján, nem tudom máshoz hasonlítani. Pár másodperc után elhallgat, viszont kicsit nagyobb gáznál ismét hallani. Valakinek esetleg ötlete, hogy mitől lehet? Olajcsere a múltkor volt, viszont szűrő nem lett cserélve.


ez most komoly, hogy olajcserekor nem cserélsz szűrőt?
nem megy a láncfeszítő patron. lehet rossz olaj miatt, ha azóta csinálja. vagy feloldott valamit, amit a rossz szűrő nem szúrt meg és ott eldugítja a járatokat.
majd jól megugrik a lánc, eltöri a feszítő megvezetőket, stb.

YELLOW Elküldve: 2020-09-03 22:12 Kardántengely és társai

John írta:
YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
b_imi írta:
John írta:
b_imi írta:
John írta:

Köszönöm.Igen.Neten is írt az egyik srác hogy ők meg azt hitték a kerékcsapágy kiderült hogy potyára cserélték mert a difivolt a hibás.Viszont itt lehet kardánkereszt,kardánfelfüggesztő vagy akár difi de jobbra kanyarba ha elhalkul melyik hiba sanszosabb? Kéne egy E46 szaki Cegléd vonzáskörzetében aki konkrétan megtudná mondani hogy melyik a hiba konkrétan,valahogy potyára mindent nem szívesen vásárolnék össze



Ehhez csak annyit, nálam elöl volt egy érdekes hang amit, mint kiderült, a hátsó kardánkereszt okozott. Elvezette a kasztni. Le kell venni a kardánt, megnézni rendesen mindent. Ez nem kerül semmibe.

Köszönöm. M43tub16-hoz kardánkereszt első és hátsó cikkszámot (Oem-ben nem taláom külön,hátha szükség lesz rá)? A másik kérdésem hogy hátul ott van a helye a lengőkarban a stabilizátor rúdnak viszont nincs benne,a stabilizátor rúd hátul nem mindegyik kasztnihoz van vagy az enyémből hiányzik,nem értem..?


A kardánhoz nincsenek javító elemek, így vagy veszel újat, vagy felújíttatod. Én az utóbbit javaslom.
A stabrudat lehet kivette valaki belőle?


így nincs ami kopogjon...

Mármint hátsó stabpálca? Oem-szerint nem is látok hozzá a rajz szerint,fura..

https://www.realoem.com/bmw/en...Id=33_0840 Lehet csak az fl utánikban van vagy mert kis köbcentis valós 1.6-os?


akkor nem lenne ott a tartókonzol se. biztos, hogy kell lennie. ennek semmi köze a motorhoz. legalábbis én nem tudok ilyenről.

A videón ahol az újjamat dugdosom a lnegőkarba valóban ott a helye de eddig kétszer műszakiztattam és csak most vettem észre,csak szóltak volna vizsgán ha hiányozna


egy műszakis nem feltétlen tudja, hogyan épül fel a futómű a BMW-nél. ha nincs ott, nem tud rajta mit megnézni. mivel a rugózásba a padon nem nagyon szól bele, látni nem látja a szilent állapotát, mivel nincs ott, így azt hiszi nem is kell. mondom, ha nem kellene bele, azok a fém fülek nem lennének a lengőkarra felcsavarozva. azt szimplán kivették, ahelyett, hogy cserélték volna.

YELLOW Elküldve: 2020-09-03 20:05 Kardántengely és társai

John írta:
YELLOW írta:
b_imi írta:
John írta:
b_imi írta:
John írta:

Köszönöm.Igen.Neten is írt az egyik srác hogy ők meg azt hitték a kerékcsapágy kiderült hogy potyára cserélték mert a difivolt a hibás.Viszont itt lehet kardánkereszt,kardánfelfüggesztő vagy akár difi de jobbra kanyarba ha elhalkul melyik hiba sanszosabb? Kéne egy E46 szaki Cegléd vonzáskörzetében aki konkrétan megtudná mondani hogy melyik a hiba konkrétan,valahogy potyára mindent nem szívesen vásárolnék össze



Ehhez csak annyit, nálam elöl volt egy érdekes hang amit, mint kiderült, a hátsó kardánkereszt okozott. Elvezette a kasztni. Le kell venni a kardánt, megnézni rendesen mindent. Ez nem kerül semmibe.

Köszönöm. M43tub16-hoz kardánkereszt első és hátsó cikkszámot (Oem-ben nem taláom külön,hátha szükség lesz rá)? A másik kérdésem hogy hátul ott van a helye a lengőkarban a stabilizátor rúdnak viszont nincs benne,a stabilizátor rúd hátul nem mindegyik kasztnihoz van vagy az enyémből hiányzik,nem értem..?


A kardánhoz nincsenek javító elemek, így vagy veszel újat, vagy felújíttatod. Én az utóbbit javaslom.
A stabrudat lehet kivette valaki belőle?


így nincs ami kopogjon...

Mármint hátsó stabpálca? Oem-szerint nem is látok hozzá a rajz szerint,fura..

https://www.realoem.com/bmw/en...Id=33_0840 Lehet csak az fl utánikban van vagy mert kis köbcentis valós 1.6-os?


akkor nem lenne ott a tartókonzol se. biztos, hogy kell lennie. ennek semmi köze a motorhoz. legalábbis én nem tudok ilyenről.

YELLOW Elküldve: 2020-09-03 17:50 Kardántengely és társai

b_imi írta:
John írta:
b_imi írta:
John írta:

Köszönöm.Igen.Neten is írt az egyik srác hogy ők meg azt hitték a kerékcsapágy kiderült hogy potyára cserélték mert a difivolt a hibás.Viszont itt lehet kardánkereszt,kardánfelfüggesztő vagy akár difi de jobbra kanyarba ha elhalkul melyik hiba sanszosabb? Kéne egy E46 szaki Cegléd vonzáskörzetében aki konkrétan megtudná mondani hogy melyik a hiba konkrétan,valahogy potyára mindent nem szívesen vásárolnék össze



Ehhez csak annyit, nálam elöl volt egy érdekes hang amit, mint kiderült, a hátsó kardánkereszt okozott. Elvezette a kasztni. Le kell venni a kardánt, megnézni rendesen mindent. Ez nem kerül semmibe.

Köszönöm. M43tub16-hoz kardánkereszt első és hátsó cikkszámot (Oem-ben nem taláom külön,hátha szükség lesz rá)? A másik kérdésem hogy hátul ott van a helye a lengőkarban a stabilizátor rúdnak viszont nincs benne,a stabilizátor rúd hátul nem mindegyik kasztnihoz van vagy az enyémből hiányzik,nem értem..?


A kardánhoz nincsenek javító elemek, így vagy veszel újat, vagy felújíttatod. Én az utóbbit javaslom.
A stabrudat lehet kivette valaki belőle?


így nincs ami kopogjon...

YELLOW Elküldve: 2020-09-01 22:46 Kardántengely és társai

John írta:
John írta: Sziasztok.Kardánfelfüggesztőm csereérett lesz lassan viszont a haver azt mondt ki cseréli nekem de nem mind1 hogy alu vagy fém viszont ahhoz le kéne bontanom a hővédőt és se aknám se semmi ráadásul kétszer kéne akkor bontani... Hogy tudom kideríteni melyik van alatta?
https://www.realoem.com/bmw/en...Id=26_0129


Sziasztok.Lehet nem is a kardánfelfüggesztőm búg.Ha jobbra élesebb kanyarban szinte elmúlik a zakatolás akkor ez hátsó kerékcsapágy? Ugye nem? Az szívás cseréltetni


szerintem a csapágy (kerék) nem kattog, hanem búg vagy sípol.
kanyarban azért múlhat el, mert a szilentek ki van, agy az egész kardán elmozdulhat és mondjuk a kardánkeresztbe befeszül, ezért megszűnik. nálam is van valami, de nem fogom nyomozgatni. mindent cserélni fogok szerintem. mert az idő megeszi ezeket. sok 100ezer lesz... de ha meg akarom tartani, akkor nem érdekel... még ezt kell eldöntenem. a km nem sok, belül patika, de a kor miatt, az öregedő alkatrészek mennek sorra tönkre. pl most az ablakmosótartály motorjánál lévő tömítés engedhette el magát... tartály nem repedt, úgy látom onnan engedi el. folyamat jönni fognak ezek elő.

YELLOW Elküldve: 2020-08-31 19:22 Fékjavítás

mrdani írta:
YELLOW írta:
mrdani írta:
YELLOW írta:
mrdani írta:
YELLOW írta:
mrdani írta: Sziasztok,

Beragadt az utasoldali hátsó féknyeregben a dugattyú.
Féknyerget már sikerült leszednem.
Kérdésem az lenne, hogy fékmunkahenger visszanyomó készletből melyik kompatibilis a bmw-vel, féknyereg felújitó készletet éri meg megvenni, vagy felújitott féknyerget / bontott féknyerget vegyek.
Valamint a fékmunkahengert, hogy tudom kiszedni ha cserélni akarom?!

Köszönöm megtisztelő válaszaitokat.

2002es 330d Touring 184Le


egy vízpumpafogóval is vissza lehet nyomni. hát meg kell nézni milyen állapotban van a nyereg. jellemzően a BMW-nek elég jól bírja, így felújítókészlet elég szokott lenni. de attól függ mennyire rágódott be esetleg.
kiszedni meg úgy kell, hogy kiveszed a betétet, belelógatod egy vederbe, aztán rányomsz a fékre, aztán kinyomja magának jobb esetben. persze a fékfolyadék oda lesz, de az amúgy is.


Rendben!
Mikor visszanyomom, akkor a fékolaj tartály kupakját lekell csavarni?


érdemes, de előtte nézd meg a szintet. mert ha kopott betét esetén lett rátöltve, akkor kinyomhatja. szóval ha sok van a tartályban le kell szívni belőle.



Sikerült visszanyomni a munkahengert a vizpumpa fogóval,visszatettem mindent jó is volt a fék 2-3 km-ig. utana megint bent maradt, de nem annyira mint eddig de érezni rajta hogy fogja a kocsit picit.
Holnap újra leszedem hagyom hagy hüljön kicsit.
Ez egy elmélet lehet hülyeség de megkérdezném:
A betétek kb 1cm-esek lehetnek, nem lehet hogy túltolta magát a munkahenger és beakad?
Jövő hónapba cserélem ki újjakra ( nem nem járok vele mig nincs kész rendesen )ugye azok vastagabbak és nem kell annyira kimozdulnia talán nem akad be.
Vagy hülyeség? ha igen bocsánat.

Kérdés van értelme még ki be mozgatni a munkahengert mert eddig kétszer csináltuk meg.


ez nem szabadna, hogy gondot okozzon. hiszen egy full elkopott betét esetén sem "eshet" ki a dugó. ha meg el tud oldal irányba mozdulni a dugó és befeszül, az régen rossz. maga a tárcsa minimális ütése nyomja vissza betétet és a munkahengert. de ha nem csúszik, vagy akad, akkor nem tud visszamenni. a betét csuszka részét kellene megnézni, vagy ott a mozgó csapokat.


Értelek!
Akkor mit csináljak rajta? mit cseréljek? minden fékem jó csak ez az egy szivat...
Egyébként most hogy tettem vele 3 kört az utcába nem volt gond...
Megjárassam 10-20x? nem okoz gondot csak már szeretném használni mert a benzinest az asszonynak adtam mert bővült a család.
Elúre is köszönöm a válaszodat!


első körben meg kell nézni a csuszkák állapotát, megtisztítani, meg kenni egy picit, hogy a betétek ne ragadjanak meg. a belső betétnek a közepén van ilyen karmos téma, mi a dugó belsejébe kapaszkodik. az is lehet nem kapaszkodik bele rendesen. ha ezek meg vannak nézve, tisztítva és ugyanaz, akkor a dugó állapotát kell megnézni. karmantyút. de az fékfolyadék vesztéssel fog járni.

YELLOW Elküldve: 2020-08-31 16:29 Fékjavítás

mrdani írta:
YELLOW írta:
mrdani írta:
YELLOW írta:
mrdani írta: Sziasztok,

Beragadt az utasoldali hátsó féknyeregben a dugattyú.
Féknyerget már sikerült leszednem.
Kérdésem az lenne, hogy fékmunkahenger visszanyomó készletből melyik kompatibilis a bmw-vel, féknyereg felújitó készletet éri meg megvenni, vagy felújitott féknyerget / bontott féknyerget vegyek.
Valamint a fékmunkahengert, hogy tudom kiszedni ha cserélni akarom?!

Köszönöm megtisztelő válaszaitokat.

2002es 330d Touring 184Le


egy vízpumpafogóval is vissza lehet nyomni. hát meg kell nézni milyen állapotban van a nyereg. jellemzően a BMW-nek elég jól bírja, így felújítókészlet elég szokott lenni. de attól függ mennyire rágódott be esetleg.
kiszedni meg úgy kell, hogy kiveszed a betétet, belelógatod egy vederbe, aztán rányomsz a fékre, aztán kinyomja magának jobb esetben. persze a fékfolyadék oda lesz, de az amúgy is.


Rendben!
Mikor visszanyomom, akkor a fékolaj tartály kupakját lekell csavarni?


érdemes, de előtte nézd meg a szintet. mert ha kopott betét esetén lett rátöltve, akkor kinyomhatja. szóval ha sok van a tartályban le kell szívni belőle.



Sikerült visszanyomni a munkahengert a vizpumpa fogóval,visszatettem mindent jó is volt a fék 2-3 km-ig. utana megint bent maradt, de nem annyira mint eddig de érezni rajta hogy fogja a kocsit picit.
Holnap újra leszedem hagyom hagy hüljön kicsit.
Ez egy elmélet lehet hülyeség de megkérdezném:
A betétek kb 1cm-esek lehetnek, nem lehet hogy túltolta magát a munkahenger és beakad?
Jövő hónapba cserélem ki újjakra ( nem nem járok vele mig nincs kész rendesen )ugye azok vastagabbak és nem kell annyira kimozdulnia talán nem akad be.
Vagy hülyeség? ha igen bocsánat.

Kérdés van értelme még ki be mozgatni a munkahengert mert eddig kétszer csináltuk meg.


ez nem szabadna, hogy gondot okozzon. hiszen egy full elkopott betét esetén sem "eshet" ki a dugó. ha meg el tud oldal irányba mozdulni a dugó és befeszül, az régen rossz. maga a tárcsa minimális ütése nyomja vissza betétet és a munkahengert. de ha nem csúszik, vagy akad, akkor nem tud visszamenni. a betét csuszka részét kellene megnézni, vagy ott a mozgó csapokat.

YELLOW Elküldve: 2020-08-29 15:05 Fékjavítás

mrdani írta:
YELLOW írta:
mrdani írta: Sziasztok,

Beragadt az utasoldali hátsó féknyeregben a dugattyú.
Féknyerget már sikerült leszednem.
Kérdésem az lenne, hogy fékmunkahenger visszanyomó készletből melyik kompatibilis a bmw-vel, féknyereg felújitó készletet éri meg megvenni, vagy felújitott féknyerget / bontott féknyerget vegyek.
Valamint a fékmunkahengert, hogy tudom kiszedni ha cserélni akarom?!

Köszönöm megtisztelő válaszaitokat.

2002es 330d Touring 184Le


egy vízpumpafogóval is vissza lehet nyomni. hát meg kell nézni milyen állapotban van a nyereg. jellemzően a BMW-nek elég jól bírja, így felújítókészlet elég szokott lenni. de attól függ mennyire rágódott be esetleg.
kiszedni meg úgy kell, hogy kiveszed a betétet, belelógatod egy vederbe, aztán rányomsz a fékre, aztán kinyomja magának jobb esetben. persze a fékfolyadék oda lesz, de az amúgy is.


Rendben!
Mikor visszanyomom, akkor a fékolaj tartály kupakját lekell csavarni?


érdemes, de előtte nézd meg a szintet. mert ha kopott betét esetén lett rátöltve, akkor kinyomhatja. szóval ha sok van a tartályban le kell szívni belőle.

YELLOW Elküldve: 2020-08-28 16:17 Fékjavítás

mrdani írta: Sziasztok,

Beragadt az utasoldali hátsó féknyeregben a dugattyú.
Féknyerget már sikerült leszednem.
Kérdésem az lenne, hogy fékmunkahenger visszanyomó készletből melyik kompatibilis a bmw-vel, féknyereg felújitó készletet éri meg megvenni, vagy felújitott féknyerget / bontott féknyerget vegyek.
Valamint a fékmunkahengert, hogy tudom kiszedni ha cserélni akarom?!

Köszönöm megtisztelő válaszaitokat.

2002es 330d Touring 184Le


egy vízpumpafogóval is vissza lehet nyomni. hát meg kell nézni milyen állapotban van a nyereg. jellemzően a BMW-nek elég jól bírja, így felújítókészlet elég szokott lenni. de attól függ mennyire rágódott be esetleg.
kiszedni meg úgy kell, hogy kiveszed a betétet, belelógatod egy vederbe, aztán rányomsz a fékre, aztán kinyomja magának jobb esetben. persze a fékfolyadék oda lesz, de az amúgy is.

YELLOW Elküldve: 2020-08-28 16:14 Mi lehet a baj?

HMartinn írta:
YELLOW írta:
HMartinn írta: Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni.

Az alany egy E46(2003)20d 110kw.

A motor hideg állapotában való indítását követően hibátlanul működik.
Meleg motornál leállítom majd az ezt követő inditástól erőtlen az autó és korom távozik a kipufogón. 3500as fordulattól jön meg az erő rengeteg korommal.
(Ha hagyom visszahülni minden rendben megy tovább)
Kormolással és erőtlen kocsikázással töltött 5-8km után az autó ismét magára talál csak a korom marad.
A porlasztók kimérve, nem tökéletesek de nem okozhatnak ilyen hibát.
Turbo szabályozó szelep cserélve.
Egr leírva falazva nincs.
Szivósor dugózva.

A segítséget előre is köszönöm!!


ha ki van írva az EGR, akkor dugózni is kellene. mellesleg ha rövidtávokat van menve vele, akkor nem csoda. autópályán legalább 100km-en keresztül ki kellene hajtani picit.


Szoktam vinni pályára meghajtás céljából, de mintha mi sem történt volna.
Az EGR-re érted a dugozást? Több helyen olvastam, hogy nem ajánlatos.


ha ki van írva a motorvezérlőből, akkor le kell dugózni. igen nem ajánlatos, de akkor ne legyen kiírva.