YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2020-12-01 19:39 hûtõ

PTamas7894 írta:
hil írta:
PTamas7894 írta:
YELLOW írta:
PTamas7894 írta:
YELLOW írta:
PTamas7894 írta: Sziasztok,

Olyan gondom lenne, hogy a hűtővíz szint kb 2000km alatt maximumról lemegy minimumra. Mi okozhatja ezt? Cserélve volt nemrég a hűtőradiátor, tehát ott már nem szivároghat.
Viszont tegnap néztem a kiegyenlítő tartály melletti csövet, amin a csatlakozásnál mintha látszana valami kipárolgás. Ez okozhatja a lassú vízziszint csökkenést?
Előre is köszi!



vagy maga a kiegyenlítőd van elrepedve. de akár okozhatja az is. van benne gumitömítés lehet az ereszt. a méretét ne kérdezd, passz. ha van másik hasonló méretű csatlakozó a körben, arról lehet mintát venni esetleg.
szépen lassan elérnek a dolgok, sajnos.


Nagyon köszi a választ!
Ezzel amúgy szabad így még menni, nem tud eldurrani? Szeretném megjavítani, de lehet csak 1-2 hónap múlva lesz rá alkalmam. Persze a szintet csekkolnám hetente.


hát benne van a pakliba, nekem is durrant már el, vagy pukkant el a csonk, ami a blokkból jön ki a jobb oldalon és a termosztátba megy. elöregedett. a kérdés, hogy amiatt csökken-e a szint. meg kellene nézni, hogy valaki gázt ad, mikor már üzem meleg a motor, hogy látható-e onnan szivárgás. mert ugye mi van, ha a motor eszi meg.


Az a baj hogy nem vagyok benne biztos, hogy látszana gázadásra, mert nagyon kis mennyiség fogy.
A motorra azért nem gyanakodnék, mert tökéletes tiszta szép a hűtővíz, és az oljabetöltőn sem látok semmi rendellenességet. Plusz amit észrevettem, hogy most a melegben hosszabb út során talán több fogy kilóméterre vetítve mint korábban


A kiegyenlítő tartály alján a nagy "O" gyűrű 45,4x4mm méretű. Mivel senki nem tudta megmondani mi kell oda és próbálkozás után ez a MÉRT érték adódott (innen a 45,4x4 mm) 45x4 is megfelelhet (ez a külső átmérő)
Bye: hil



Update:
Azóta sem rosszabodott a helyzet, legalábbis a kiegyenlítő környékén...
Amióta nálam van a kocsi, volt már a hűtőrendszer javítva, most döntött úgy, hogy a maradék összes csőből is kér újat

Nem fogyott jobban a víz, aztán egyik nap lett egy kicsi tócsa. Nyomáspróbán most kiderült, vagy 5 helyen tudott szökni picit (köztük a képen látható helyen is, és Yellow által említett jobb oldali blokkból jövő csonk is köztük van), ami azonnal el is párolgott, ez okozta a nagyon lassú fogyást


hát most gondold el, hogy nekem mióta megvettem 4,5 évesen, majd kb 1 év múlva cseréltem hűtővizem utána folyamatosan tűnt el belőle. de nagyon minimális. mind addig, amíg tavaly az a csonk el nem durrant. mióta ki van cserélve, semmi víz fogyás. valószínű már akkor meg lehetett repedve vagy nem tudom. előtte olt műszakin, szóval nem kizárt, hogy odavertek neki valamivel, amikor a motorszámot keresték, mert másnap eldurrant.

YELLOW Elküldve: 2020-12-01 19:28 Torpanás

PTamas7894 írta:
YELLOW írta:
PTamas7894 írta:
YELLOW írta:
PTamas7894 írta: Sziasztok,

Az alany egy 2003-as n42b20a 318 coupé. Észrevettem, hogy azonos sebességnél, azonos fokozatban nem mindig ugyanúgy reagál a gázpedál lenyomásra az autó. Megindul mindenképp, de padlógáznál néha olyan, mint ha csak máskor félig-2/3-ig nyomnám be a pedált. Olvastam, hogy újra lehet tanítani a gázpedált, de érdeklődnék, hogy mi okozhatja ezt?

Köszi előre is!


attól, hogy pedállal adsz neki egy jelet, azt az ECU felülbírálhatja. nyilván meg van az oka, hogy másképp reagál. lehet más a motor hőfoka. illetve ez nem feltétlen pedálhiba vagy azt kell újra kalibrálni. ez a jelenség nagyon sok dologtól függhet. de simán lehet normális.
nekem is feltűnt már ilyen, de nem foglalkoztat, mármint nem gondolok hibára. arra is gondoltam már, hogy lehet csak én érzem másképp.


Leírom a tapasztalatomat, hátha segítek másnak:
Pár napja kipróbáltam egy youtube-on talált trükköt, amivel a pedál érzékenységét lehet lenullázni. Teljesen szkeptikusan, de végigcsináltam a leírt folyamatot (pedál benyom, kulcs be, gyújtáson 10 mp-ig tart, majd gyújtás le, pedál elenged, beindít)
Számomra hihetetlen, most is néha úgy érzem felülbírálja a gyorsítást az autó, viszont a gázreakció elég szépen javult. Adtam azért neki pár napot, hátha csak beképzelem, de most már azt mondom, hogy nem, tényleg sokat javult a gázreakcióm, plusz kevesebbszer érzem azt, hogy a padlógáz mégsem padló, kicsit olyan, mint ha felszabadult volna egy kis plusz nyomaték valahonnan

Videó link:https://www.youtube.com/watch?v=RmGvLUlu67M


én a kuplunggal szoktam így...
amúgy most hang nélkül hallgattam, mondja is, hogy előbb leveszi a gyújtást, utána veszi le a gázról a lábát? mert a videón olyan, mintha egyszerre csinálná a gyújtást le és gáz vissza.
valami rémlett ezzel kapcsolatban. de én sem tudtam valós-e.
de mint írtam nem azzal lesz a gond. mármint nem a gázpedál miatt van.


Igazából én megcsináltam kétszer egymás után, először egyszerre vettem le a gyújtást és a pedált, utána a pedált még nyomtam pár másodpercig a gyújtás levétele után... valamelyik működött


kipróbáltam, de semmi változás.... akkor az enyém biztos jó volt...

YELLOW Elküldve: 2020-11-29 19:16 Segítsetek!

patak írta: Nagyon köszönöm a választ. 2017-es a gumi és az autóban 22.000 km van. kb. 8000 km lehet a téli gumiban. Teljes szettet nem cserélnék. Így mit tanácsolsz? Hálás köszönet


az sem sok. simán vehetsz újat hátra. elbírja. max esetleg használtban egy 90%-ost is meg lehet próbálni.
én jobb szeretem, ha egyforma gumi van mindenhol. egy dologra érdemes figyelni, valami jobban tapadós menjen hátra. minden autónál hátra kell a jobb gumi, elsőkerekesnél is. de ha nyugodt sofőr vagy, nem hajtod, akkor szinte mindegy.

YELLOW Elküldve: 2020-11-29 16:42 Segítsetek!

patak írta: Segítsetek kérlek! 120i M sport hátsó téli gumija lett defektes. Pirelli scottozero téli ami eredetileg volt rajta nagyon rossz minősítésű lett 2019/2020-ban. Tudom, hogy mehet tengelyenként más gumi de a BMW futómű sem bánna egy másfajta abroncsot? Köszönöm


a Pirelli-t hagyjuk...
a BMW futómű nem valami űrtechnika, hogy ne viselné el, ha elől más gumi van, mint hátul.
viszont ha elől jobban kopott, hátul meg új lesz, az lehet gondot okoz a kipörgésgátlónak. de nem feltétlen, attól függ hogy van programozva.

YELLOW Elküldve: 2020-11-28 21:52 Torpanás

vargerasz írta: Üdv! 2000ccm(m52tub)limóm elkezdett spontán torpanni,nem ugy gyorsul ahogy szokott+kurva sokat kezdett fogyasztani.mind a hat gyertya kormos.(benzin ugyanaz)rátettük gépre. 1 lambda hibát és fojtószelep hibát dobott ki. hiba törlés és lambda kicserélve gyári bosch-ra + gyertya csere. próba majd újra gépre,de a fojtószelep hibát továbbra is adja.100km után a torpanás ugyanúgy megvan,gyorsulás szintén lófasz,a fogyasztás alig ment vissza.okozhatja ezt,ezeket a foj.szelep? egyáltalán mi vagy mitől hervad el a foj.szelep? alapjáratom jó,a kocsi könnyen indul.tanácstalan vagyok.


nekem 2 dolog jut eszembe. VANOS és a DISA szelep. a fojtószelepet lehet pont a DISA miatt írja be.

YELLOW Elküldve: 2020-11-28 19:07 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

mikulasviktor írta: Sziasztok, váltó olajat és diffi olajat szeretnék cserélni, a leeresztő csavarokhoz lehet kapni új tömítőgyűrűt vagy tudja valaki mekkora azoknak a mérete?


szerintem a váltón nincs, ott kúpos menetnek kell lennie, ha jól emlékszem. a difin nekem nincs leeresztő. de egyébként szerintem nem muszáj cserélni.
- a váltónak ez a csavar mérete M18X1,5 a leeresztő és a betöltő is. itt nem jelez alátétet.
- a difinek a leeresztőjének a csavarja M22X1,5-ZNS3, az alátété A22X27-AL, tehát alu alátét kell. elvileg a betöltője ugyanez, mert 2db-ot hoz belőle.

YELLOW Elküldve: 2020-11-28 18:48 Segítsetek!

Mentija írta: Sziasztok!

Olyan problémám lenne E46 / 320d-n 1999, hogy a kijelzőn lévő összes vissza jelző lámpa felváltva villog. A fordulatszám mérő mutatón kívül más nem működik megfelelően és a kijelző sem mutat semmit csak világít. Az autó megy semmi probléma vele amúgy.
Találkozott már valaki ilyen hibával?
Mi lehet a megoldás?
Válaszokat és a segítséget előre is köszönöm!


valakinek nem rég volt ilyen hibája, de magától helyrejött. beázhatott. nálad előfordulhatott ez szerinted?
amúgy kontakt hibára gondolnék. lehet a grundmodul, óracsoport, világításmodul csatlakozás. ezek összedolgoznak. érdemes a kesztyűtartó felett a biztitáblát is átnézni. átnyomkodni a biztiket.
lehet akár testkábel hiba is valahol. ha valami esetleg nem rég került beszerelésre, vagy volt valami elektromos javítás, esetleg hegesztés az autón, akkor ebbe az irányba is el lehet menni.

YELLOW Elküldve: 2020-11-28 09:19 Kormányszervó hiba

mikulasviktor írta:
YELLOW írta:
mikulasviktor írta: Nem változott semmi sajnos.


mármint a fordulat esés megmaradt?
nekem is ha végállásban van, és ott tartom, akkor vagy 300-at csökken a fordulat. ha csak fél-fél fordulatot tekerek, akkor olyan 50-100 fordulat a változás. de ilyen miatt sosem fulladt még le. mert a motor mintha beavatkozna és ad egy kis gázt magától.
a klímád nincs véletlen bekapcsolva páramentesítés miatt? mert az is levesz kicsit. igaz akkor is emel fordulatot. de beterheli a motort az is. elindulni meg gázzal kell, nem alapjárattal.
ha van rásegítés, tehát érezni, hogy a szervo dolgozik, de nincs hangja, azaz nem visít, vagy változik meg a hang, illetve lesz egy külön hang kormány tekerésre, én nem aggódnék.
de persze tévedhetek.
de mondom olyan is van, hogy a tartályt is érdemes cserélni. abban is van valami szűrő szerűség tán.


a kormányon sok változást nem vettem észre, de a fordulat esés megmaradt igen. gázzal indulok, de azért szerintem az túlzás hogy mekkora gáz kell hozzá hogy ne fulladjon le (1500-2000). amúgy nem aggódok csak zavaró, lassan megyek vele amúgy is szerelőhöz hátsó lengőkar szilentekkel.. és rákérdezekmi lehet, ha nincs nagyobb baja akkor lehet igy marad egyenlőre


majd írd meg mi lett.
még ami eszembe jutott, hogy maga a kormánymű lehet tényleg gatya állapotban van, nehezen mozdul. emiatt is lehet nagyobb erő kell, ami lefogja a motort. ezér gondoltam talán egy friss olaj segít, mert ami benne volt az gatya volt már. még mindig olcsóbb először olajat cserélni, mint kormányművet.

YELLOW Elküldve: 2020-11-27 19:25 Kormányszervó hiba

mikulasviktor írta: Nem változott semmi sajnos.


mármint a fordulat esés megmaradt?
nekem is ha végállásban van, és ott tartom, akkor vagy 300-at csökken a fordulat. ha csak fél-fél fordulatot tekerek, akkor olyan 50-100 fordulat a változás. de ilyen miatt sosem fulladt még le. mert a motor mintha beavatkozna és ad egy kis gázt magától.
a klímád nincs véletlen bekapcsolva páramentesítés miatt? mert az is levesz kicsit. igaz akkor is emel fordulatot. de beterheli a motort az is. elindulni meg gázzal kell, nem alapjárattal.
ha van rásegítés, tehát érezni, hogy a szervo dolgozik, de nincs hangja, azaz nem visít, vagy változik meg a hang, illetve lesz egy külön hang kormány tekerésre, én nem aggódnék.
de persze tévedhetek.
de mondom olyan is van, hogy a tartályt is érdemes cserélni. abban is van valami szűrő szerűség tán.

YELLOW Elküldve: 2020-11-26 19:49 Kormányszervó hiba

b_imi írta:
mikulasviktor írta:

szerintem megbontom a csövet és úgy cserélem.
egyébként nem tudom volt-e már cserélve..


Ebből szivattyú csere lesz.


szerintem még nem. ha nincs hangja, főleg végállásban a szivattyúnak, talán segít az olaj csere. láttam már ilyet, és szerencsére nem lett baja semminek.
de persze előfordulhat.
szerk.: legalábbis nekem a jelek arra utalnak, hogy az olaj van már elgyengülve, mert még rásegít, csak mivel a viszkozitása már sz*r, ezért a pumpa jobban dolgozik ezért esik le a fordulat. de lehet rossz a következtetés.

YELLOW Elküldve: 2020-11-26 18:55 Kormányszervó hiba

mikulasviktor írta:
Nagyattila írta:
mikulasviktor írta:
YELLOW írta:
mikulasviktor írta:
YELLOW írta:
mikulasviktor írta: Sziasztok. Olyan hibája van az autómnak, hogy hidegindítás után, ha elkezdem tekerni a kormányt leesik a fordulat és ha kormány tekerés közben el is akarok indulni nagyon könnyen lefullad az autó, nagyjából 2000 es fordulat körül lehet elindulni vele mert különben lefullad.. Egy szervóolaj cserét megejtenék a holnapi napon. A link neve ez a szervóolaj jó bele vagy mindenképp ATF olaj kell? És ha ez az olajcsere nem segítene rajta valakinek valami tipp, hogy mi lehet a baj ?


lehet az olaj miatt is, de ha hideg van és meg van dermedve, normális is lehet, de nem ennyire.
ha a szervo tartály kupakján nincs zöld matrica, hanem ATF felirat van, akkor ATF olaj kell bele. Dexron 2 vagy 3. elvileg mindkettő jó.
ha zöld kupak,akkor CHF olaj kell. leginkább amcsi változatokra jellemző, de eu modelleknél is előfordulhat. de a kupakon írva lesz. nem lehet leverni, szóval amilyet ír, olyan kell.
előfordulhat, hogy a tartályt is cserélni kell. érdemes megnézni mennyire szennyezett belül.


rendben, köszönöm. ATF kupak van rajta, csak az unix ezt dobta fel amit linkeltem és gondoltam jó lesz hozzá. Van valami bevált fajta hozzá vagy csak annyi a lényeg hogy ATF és dex 2-3 legyen? Meg egyébként mennyi kell bele? mert valahol 1.2 litert olvastam csak ha annyit veszek meg fölöslegesen megmarad 8 deci.


hát elvileg elég 1. nekem maradt is pici. de ha úgy akarod cserélni, hogy csövet nem bontasz, akkor jobb 2 litert venni, és jól kijáratni.
azaz leszívod a tartályból. felöntöd a szintjelzés MAX-ig. megjáratod párszor a végállások között a kormányt kb 10x. majd újra leszív. feltölt megint. újra átjáratni. aztán megint. 3. leszívásnál a megjáratás után, csak egy picit szívj fel, és néz meg a színét. ha szép élénk piros, akkor nem kell full leszívni már, csak belőni a szintet.
igazából mindegy. valaki Mannol-t használ, max 2 évente lecseréli, vagy 30ezrenként. tudja a DEXRON II vagy III-at aztán annyi.


szerintem megbontom a csövet és úgy cserélem.
egyébként nem tudom volt-e már cserélve..


Kormánymű csere
De ha így néz ki az olaj be töltöd sok jóra ne számíts... hengerfej...


ne haragudj de te miről beszélsz ?


YELLOW Elküldve: 2020-11-25 22:15 Kormányszervó hiba

mikulasviktor írta:
YELLOW írta:
mikulasviktor írta:
YELLOW írta:
mikulasviktor írta: Sziasztok. Olyan hibája van az autómnak, hogy hidegindítás után, ha elkezdem tekerni a kormányt leesik a fordulat és ha kormány tekerés közben el is akarok indulni nagyon könnyen lefullad az autó, nagyjából 2000 es fordulat körül lehet elindulni vele mert különben lefullad.. Egy szervóolaj cserét megejtenék a holnapi napon. A link neve ez a szervóolaj jó bele vagy mindenképp ATF olaj kell? És ha ez az olajcsere nem segítene rajta valakinek valami tipp, hogy mi lehet a baj ?


lehet az olaj miatt is, de ha hideg van és meg van dermedve, normális is lehet, de nem ennyire.
ha a szervo tartály kupakján nincs zöld matrica, hanem ATF felirat van, akkor ATF olaj kell bele. Dexron 2 vagy 3. elvileg mindkettő jó.
ha zöld kupak,akkor CHF olaj kell. leginkább amcsi változatokra jellemző, de eu modelleknél is előfordulhat. de a kupakon írva lesz. nem lehet leverni, szóval amilyet ír, olyan kell.
előfordulhat, hogy a tartályt is cserélni kell. érdemes megnézni mennyire szennyezett belül.


rendben, köszönöm. ATF kupak van rajta, csak az unix ezt dobta fel amit linkeltem és gondoltam jó lesz hozzá. Van valami bevált fajta hozzá vagy csak annyi a lényeg hogy ATF és dex 2-3 legyen? Meg egyébként mennyi kell bele? mert valahol 1.2 litert olvastam csak ha annyit veszek meg fölöslegesen megmarad 8 deci.


hát elvileg elég 1. nekem maradt is pici. de ha úgy akarod cserélni, hogy csövet nem bontasz, akkor jobb 2 litert venni, és jól kijáratni.
azaz leszívod a tartályból. felöntöd a szintjelzés MAX-ig. megjáratod párszor a végállások között a kormányt kb 10x. majd újra leszív. feltölt megint. újra átjáratni. aztán megint. 3. leszívásnál a megjáratás után, csak egy picit szívj fel, és néz meg a színét. ha szép élénk piros, akkor nem kell full leszívni már, csak belőni a szintet.
igazából mindegy. valaki Mannol-t használ, max 2 évente lecseréli, vagy 30ezrenként. tudja a DEXRON II vagy III-at aztán annyi.


szerintem megbontom a csövet és úgy cserélem.
egyébként nem tudom volt-e már cserélve..


hát ez elég okádék színű
jobb a töltögetős megoldás szerintem. mert ha leveszed a csövet, járó motornál meg kell járatni, közben tartani a csövet, de ne károsodjon a szivattyú, stb.
egy biztos, csere után meg fogsz lepődni szerintem a kormányon.

YELLOW Elküldve: 2020-11-25 19:28 Kormányszervó hiba

mikulasviktor írta:
YELLOW írta:
mikulasviktor írta: Sziasztok. Olyan hibája van az autómnak, hogy hidegindítás után, ha elkezdem tekerni a kormányt leesik a fordulat és ha kormány tekerés közben el is akarok indulni nagyon könnyen lefullad az autó, nagyjából 2000 es fordulat körül lehet elindulni vele mert különben lefullad.. Egy szervóolaj cserét megejtenék a holnapi napon. A link neve ez a szervóolaj jó bele vagy mindenképp ATF olaj kell? És ha ez az olajcsere nem segítene rajta valakinek valami tipp, hogy mi lehet a baj ?


lehet az olaj miatt is, de ha hideg van és meg van dermedve, normális is lehet, de nem ennyire.
ha a szervo tartály kupakján nincs zöld matrica, hanem ATF felirat van, akkor ATF olaj kell bele. Dexron 2 vagy 3. elvileg mindkettő jó.
ha zöld kupak,akkor CHF olaj kell. leginkább amcsi változatokra jellemző, de eu modelleknél is előfordulhat. de a kupakon írva lesz. nem lehet leverni, szóval amilyet ír, olyan kell.
előfordulhat, hogy a tartályt is cserélni kell. érdemes megnézni mennyire szennyezett belül.


rendben, köszönöm. ATF kupak van rajta, csak az unix ezt dobta fel amit linkeltem és gondoltam jó lesz hozzá. Van valami bevált fajta hozzá vagy csak annyi a lényeg hogy ATF és dex 2-3 legyen? Meg egyébként mennyi kell bele? mert valahol 1.2 litert olvastam csak ha annyit veszek meg fölöslegesen megmarad 8 deci.


hát elvileg elég 1. nekem maradt is pici. de ha úgy akarod cserélni, hogy csövet nem bontasz, akkor jobb 2 litert venni, és jól kijáratni.
azaz leszívod a tartályból. felöntöd a szintjelzés MAX-ig. megjáratod párszor a végállások között a kormányt kb 10x. majd újra leszív. feltölt megint. újra átjáratni. aztán megint. 3. leszívásnál a megjáratás után, csak egy picit szívj fel, és néz meg a színét. ha szép élénk piros, akkor nem kell full leszívni már, csak belőni a szintet.
igazából mindegy. valaki Mannol-t használ, max 2 évente lecseréli, vagy 30ezrenként. tudja a DEXRON II vagy III-at aztán annyi.

YELLOW Elküldve: 2020-11-25 15:58 Kormányszervó hiba

mikulasviktor írta: Sziasztok. Olyan hibája van az autómnak, hogy hidegindítás után, ha elkezdem tekerni a kormányt leesik a fordulat és ha kormány tekerés közben el is akarok indulni nagyon könnyen lefullad az autó, nagyjából 2000 es fordulat körül lehet elindulni vele mert különben lefullad.. Egy szervóolaj cserét megejtenék a holnapi napon. A link neve ez a szervóolaj jó bele vagy mindenképp ATF olaj kell? És ha ez az olajcsere nem segítene rajta valakinek valami tipp, hogy mi lehet a baj ?


lehet az olaj miatt is, de ha hideg van és meg van dermedve, normális is lehet, de nem ennyire.
ha a szervo tartály kupakján nincs zöld matrica, hanem ATF felirat van, akkor ATF olaj kell bele. Dexron 2 vagy 3. elvileg mindkettő jó.
ha zöld kupak,akkor CHF olaj kell. leginkább amcsi változatokra jellemző, de eu modelleknél is előfordulhat. de a kupakon írva lesz. nem lehet leverni, szóval amilyet ír, olyan kell.
előfordulhat, hogy a tartályt is cserélni kell. érdemes megnézni mennyire szennyezett belül.

YELLOW Elküldve: 2020-11-23 17:57 Torpanás

PTamas7894 írta:
YELLOW írta:
PTamas7894 írta: Sziasztok,

Az alany egy 2003-as n42b20a 318 coupé. Észrevettem, hogy azonos sebességnél, azonos fokozatban nem mindig ugyanúgy reagál a gázpedál lenyomásra az autó. Megindul mindenképp, de padlógáznál néha olyan, mint ha csak máskor félig-2/3-ig nyomnám be a pedált. Olvastam, hogy újra lehet tanítani a gázpedált, de érdeklődnék, hogy mi okozhatja ezt?

Köszi előre is!


attól, hogy pedállal adsz neki egy jelet, azt az ECU felülbírálhatja. nyilván meg van az oka, hogy másképp reagál. lehet más a motor hőfoka. illetve ez nem feltétlen pedálhiba vagy azt kell újra kalibrálni. ez a jelenség nagyon sok dologtól függhet. de simán lehet normális.
nekem is feltűnt már ilyen, de nem foglalkoztat, mármint nem gondolok hibára. arra is gondoltam már, hogy lehet csak én érzem másképp.


Leírom a tapasztalatomat, hátha segítek másnak:
Pár napja kipróbáltam egy youtube-on talált trükköt, amivel a pedál érzékenységét lehet lenullázni. Teljesen szkeptikusan, de végigcsináltam a leírt folyamatot (pedál benyom, kulcs be, gyújtáson 10 mp-ig tart, majd gyújtás le, pedál elenged, beindít)
Számomra hihetetlen, most is néha úgy érzem felülbírálja a gyorsítást az autó, viszont a gázreakció elég szépen javult. Adtam azért neki pár napot, hátha csak beképzelem, de most már azt mondom, hogy nem, tényleg sokat javult a gázreakcióm, plusz kevesebbszer érzem azt, hogy a padlógáz mégsem padló, kicsit olyan, mint ha felszabadult volna egy kis plusz nyomaték valahonnan

Videó link:https://www.youtube.com/watch?v=RmGvLUlu67M


én a kuplunggal szoktam így...
amúgy most hang nélkül hallgattam, mondja is, hogy előbb leveszi a gyújtást, utána veszi le a gázról a lábát? mert a videón olyan, mintha egyszerre csinálná a gyújtást le és gáz vissza.
valami rémlett ezzel kapcsolatban. de én sem tudtam valós-e.
de mint írtam nem azzal lesz a gond. mármint nem a gázpedál miatt van.