YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2019-01-17 22:50 Társalgó

Adamyno írta: Ez igen hosszú bejegyzés lesz. Ha valaki elolvassa, és netán még reagál is pár dologra, annak köszi.

Szóval idő közben felpörögtek az események, gondoltam leírom, hátha tanulságos lesz másnak is.

Megjött a fejegység, kb. 2 nap alatt Németországból. Tegnap este be is "dobtam" gyorsan. Néhány tanulság azért volt a történetben. Nagyon pici a hely a konzolon belül. Találtam valami gyári apple-bmw kocka adaptert, Made in Hungary . Belőle egy kábel jött ki és a kartámasz alatti rekeszbe volt vezetve. Csúnyán és kíméletlenül kifúrták a műanyagot 10-es fúróval. Bőven kisebb lyukon is átfért volna. Elcsíptem és kihúztam, kiszedtem az átalakítót is, nem kell az nekem.

Kivettem a gyári fejegységet, a légkondi vezérlőt lejjebb akartam rakni de persze nem tökéletesen passzol az új helyére. Tudom, hogy kellene adapter másik, de nem voltam biztos benne, hogy melyik, mert annyi féle van és nem akartam ~30k-t kidobni az ablakon potyára. Szóval volt egy minimális faragás, de abszolút semmi látszata nincs, lényegében 2 kisebb lyukat tettem a lenti beépítő keretre, picit megreszeltem 2 sarkot és egy pár millit kihajlítottam a fém patentet, hogy az újonnan vágott kis lyukakba bele üljön és az rögzítette a panelt a keretbe. Picit izgultam mikor raktam össze. Gyújtás ráad, világít. Teljesen működik. Gondoltam túl vagyok a nehezén, de nem.

Az új fejegység nem ment bele a helyére. Rájöttem, hogy a keretet is ki kell venni. Na úgy már egy picit jobban elfértünk. Adtak 2 féle csatlakozót, ilyen sok tűs mindegyik, csak az egyikben szögletesek a tüskék, a másikban hengeresek. A hengeres volt jó nekem, viszont volt még 2 ugyanilyen csati az autóban, egyik a másikra kötve, stb. stb... Először fogalmam sem volt, hogy jól kötöm-e össze, mert az új csati 2 helyre is bement. Utána elkezdtem olvasgatni a kábelek elnevezéseit, egy matrica van a fejegység tetején. Összekötöztem ahogy jónak láttam. Gyújtás ráad, semmi. Indítás után semmi. Na akkor a másik csati. Utána jó lett. Volt hozzá CAN-bus adapter is, egyből működtek a kormány gombjai is. Elvileg ezt lehet tanítani is, de még nem igazán jöttem rá hogyan és nekem így jó is. A fejegység elég sok mindent tud, most nem írom le részletesen de találtam érdekes dolgokat viszont van pár dolog ami jelentéktelen de nekem hiányzik és azt hittem, hogy tudni fogja. Majd lehet csinálok egy videót róla, hogy az egyszerű pógár, mint amilyen én vagyok tudja mivel találkozik ha egy ilyenbe belefog

A lényeg, hogy passzol a helyére, működik és még lesz vele munka. Pl. ott a GPS modul, aminek a kábelét fogalmam sincs hogy vezessem ki a szélvédő alá úgy, hogy ne az egész műszerfalon keresztül kelljen húznom a kábelt. Azt sem tudom, hogy az USB portot hogyan és hova fogom kivezetni hátulról. Az is érdekes lesz, hogy a tolatókamerát hogy kötöm majd be, szóval vannak itt még kérdések. De majd alakul.

Ma reggel voltam szervizben. A szaki a BMW kereskedésben dolgozott (mint szervizes) többedmagával. Valamiért megunta, illetve elmondása szerint gondoskodtak róla, hogy felmondjanak a kollégáival... profitorientált cég, soha semmi nem elég, stb.. Én ugyanígy voltam az előző munkahelyemen. A lényeg, hogy történt pár dolog az autóval és pár nem.

Igaz, hogy úgy hívtam fel, hogy vettem mindent... olajat, szűrőket, de még üzemanyagszűrőt is. Kicsit meg is lepődött, azt mondta ő csak a saját olaját tölti bele. Na jó mondom, akkor gondolom szívesebben dolgozik a saját cuccaival is, szóval nem vittem semmit. Különben is kíváncsi voltam hogyan és mennyiért dolgozik. Ami történt, ami nem és amit ellenőriztek + amik kiderültek:

Olajcsere. Castrol hordós cucc, 5W-30. Tudtommal 5W-40 vagy 0W-40 a gyári. Nem tudom mit jelent az eltérés, de remélem nem lesz gáz. A benne lévő szűrőt szidta (ha jól emlékszem Fuchs vagy valami ilyesmi volt). A légszűrőm szinte új volt, pollenszűrőt és olajszűrőt kapott ugye a gép. Észrevettem, hogy a leeresztő csavar tömítését nem cserélte ki.

Ami nem történt:
Szerettem volna egy hűtőfolyadék cserét, mert kitudja mióta lötyög ez benne. Ő is mondta, hogy javasolt, mert megelőzhetem vele a későbbi oxidációból eredő esetleges problémákat. Lyukas radiátor, stb... megmérte a szintet, -50 fok körüli ami benne van de nem lett lecserélve. Ez egy kicsit fájt, mert én otthon egyedül szerintem nem tudom megcsinálni. Haveromnak van csápos emelője, ha csak annyi az egész, hogy kiengedem és felül légmentesen beöntöm az újat, akkor okés.

Szervó olajat megnézte, hümmögött egy sort de egyértelmű választ nem kaptam, hogy kell-e cserélni vagy sem.
A két hátsó fékbetét eléggé kopott, szerinte a nyarat nem húzza ki. Szerintem igen. A kopásjelzők megvannak, nem volt tákolás. Azt mondta, hogy sokan leforrasztják. Mondta, hogy olyan 30-35 körül van a fékbetét szett hátra, a tárcsa még egyszer elmegy, 8 ezer a kopásjelző kábel vagy micsoda. Ezzel egyidőben viszont erősen javasolja a fékfolyadék cseréjét. Jó, napirendre vesszük, bár egy kicsit drágállom a szettet, az olajcsere árát nem mondta.

Megnézték a futóműveket. A hátsók nagyon rendben vannak. A bal első kormánymű kicsit kotyog. Mindkét első szilent konkrétan el van tűnve, sürgősen cserélni kéne. Hallom is a kotyogást néha ha gödrösebb az út. Csapágyak, lengőkarok rendben, stab pálcákat elől cserélné. Az első lengéscsillapítókból minimális olajfolyás látszik.

Az emelési pont körül főleg elöl eléggé feltűnő a rozsda, de amúgy viszonylag jó állapotban van. Kérdeztem, hogy tud-e karosszériást aki esetlegesen meg tudja javítani és normálisan lekezelni. Azt mondta, hogy szerinte esélytelen, ő sem talált csak olyat aki előadta magát de a munkája nem sokat ért. Nem tud senkit. Fényezőt találtam, karosszériást egyelőre nem.

Mondtam neki, hogy ha 1-2-3-ba rakom az autót, akkor hátul szoktam hallani egy dobbanást mintha bedobnának egy kisebb táskát a csomagtartóba. A difi szilentek állítólag rendben vannak, bár nem győzött meg maga a vizsgálat. A kardán keresztek jók, minimális holtjáték van, szerinte lehet, hogy csak attól van vagy mert kicsit magasan fog a kuplung, esetleg az is lehet de szemre komolyabb dolgot nem lát. Az olaj nem folyik a difiből és a váltóból sem.

Kérdeztem a váltó és a difi olaj cserét. Azt mondta, hogy látott ilyen olajat 300 ezernél több kilométeres autóban és olyan volt mint a friss. Nem javasolja a cserét ha nincs gond, főleg hogy szerinte szinte esélytelen olyan minőségű olajat kapni, mint amit eredetileg beletettek.

Mondtam, hogy hidegen kissé nehezebben veszi az egyest, azt mondta ez normális. Előbb kettőbe tegyem és utána 1-be, ez kíméli a váltót is. Melegen egyébként simán csúszik minden sebesség.

Szóval így elmentem lényegében egy olajcserére és egy kis alátekintésre. Bal elöl egy alsó műanyag borítás eléggé szét van törve, amiben a hőmérő is van. Valaki esetleg nem tudja a cikkszámát? Nem akarom elhagyni a szenzort...

A bal első sárvédőt minimálisan javítani kellene, a jobb első az már flexes javítás vagy csere. A hátsók rendben, felületi rozsda van belül a peremén, érdemes lenne mielőbb foglalkozni vele (de hogyan?).

A motorhiba kódom ugye eltűnt magától miután melegebb lett. Azt mondta, akár attól is lehet, hogy falsot szív hidegben mert összemennek a csövek és mivel már régi, nem annyira rugalmas. A vákumcsövek, szívócsövek cseréjét javasolta meg valami szívósort emlegetett, az nekem elég komoly beavatkozásnak tűnik.

Gyertyákat majd otthon kicserélem (láttam, hogy szöszölős, de nem vészes). Csak kérdés, hogy honnan és milyet tegyek bele.

Javasolta az olajszűrő ház tömítésének a cseréjét és a szelepfedél tömítést is.
Ha már le lesz szedve a szelepfedél, akkor az olajsárt majd mindenképpen ki akarom mosni belőle, sőt a teknőt is kimostam volna de ez is elmaradt. Egyszerűen csak nem akarom keringetni a mocskot.
Ha már így javasolta a tömítéseket, sok helyen adnak szettben szelepszár szimeringgel szelepfedél tömítést. Megkérdeztem, ha már leszedjük a szelepfedelet, mit gondol a hengerfej leszedésről, hogy akkor kicseréljük a szelepszár szimeringeket és a tömítést is. Azt mondta, hogy nagy munka, (gondolom = drága) nem javasolja amíg nincs gond vagy nem eszi az olajat.

Azt mondta, a benzinszűrő cserének sem nagyon látja értelmét, inkább csak a dízeleknél ,eg az új autókban már nem is lehet cserélni. Azt mondta ha mostanában kicserélem, akkor utána 100 ezret biztos jó lesz. (postán van a cucc)

Szóval fizettem 65 ezret 6,5L olajért, 3 szűrőért és 1 óra lightos munkáért. Egy hangyányit drágállom főleg azért, mert sem egy bilétát, sem egy matricát nem kaptam, hogy mikor volt az olajcsere. Most én felírtam magamnak a telefonomba egy szoftverrel vezetem.

Volt szó diagnosztikáról is, árat nem mondott, mondtam neki ha van rá idő, nézze meg. Nem nézte meg, szóval nem ért rá gondolom. Kérdezte, hogy a szervizintervallum számlálót nullázza-e, mondtam hogy nem kell mert még 15 ezret mutat.

A java még vissza van, elvileg legközelebb szilent, szívó és vákumcsövek, fékbetétek, fékfolyadék (és talán végre hűtőfolyadék) cserére megyek. Ebből szerintem a csöveket, hűtőfolyadékot otthon meg tudjuk csinálni (fater autószerelő volt + haverom autóvillamosságis). A féket nem szívesen csinálnám otthon.

A kaszni egy külön történet lesz, haverom elvileg tud diagnosztikát de hétköznap messze van. Vettem 2 féle kínai bigyót majd valamelyik talán jó lesz valamire.

Fogok rendelni szélvédő alatti műanyag borítást, ahol az ablaktörlő lapátok vannak, mert meg van repedezve. Azt én kicserélem. Egyelőre ennyi. A fejegység szerintem le fog kötni egy darabig. A belső tér világítást kicseréltem ledesre, mert egy zsák izzó van mindenhol- Talán így kevésbé szívja az akkut ha világít. Bár az igaz, hogy a gyári dizájntól szerintem messze van ez a hidegfehér szín.

Rendeltem DISA-t, meg is jött, az is Németből. A gyárit majd kiszedem, megnézem milyen állapotban van (főleg a tömítés). Ha rendben, nem kotyog, nem zörög, nincs eltörve, nem engedi el a vákuumot, akkor megy vissza tisztítás után. Ha nem jó, akkor megy bele az új.

Rendeltem légtömegmérőt is, bár a reggeli szaki szerint mindenki azt cseréli, de az szinte örök életű az autóban. Nembaj, elfér a polcon. Csöveket is rendeltem, nem lesz nagy mutatvány a csere. Viszont nem értem a szívósorral mire célzott. A szelepfedél tömítést is ki tudjuk cserélni otthon. Pár csavar az egész, vannak a neten jó kis videók róla.

Amitől félek inkább az a fényszórómosóm. Abszolút nem jönnek ki. Valami erős zümmögést hallok, szerintem a szivattyúja megy. Fogalmam sincs hol álljak neki, majd keresgélek, biztos van valami a neten róla.

A másik amit még nem tudok, hogy mivel tisztítsam/ápoljam a belső teret... kárpitot, bőrt, stb. Körülnézek itt a fórumon is mert láttam, hogy van ilyen téma. Mára egyelőre ennyi.

Ja igen, tettem az olajba valami tisztító adalékot, ami elvileg a szelepek környékét tisztítja. Gondolom akkor több trutyi fog lebegni, szóval 5000 után tervezem a következő cserét. Lehet kapni olyan adalékokat is, amiket az üzemanyagba kell önteni és az injektort, szelepeket, üzemanyagrendszert tisztítja elvileg de nem mertem beletenni egyelőre mert attól félek, hogy kioldaná a piszkot a 100 éves szűrőből és utána gondot okoz. Majd ha cseréltem szűrőt. Picit félve tankoltam a 100-as benzint is, de állítólag egyenletesebb, halkabb lesz a motor járása is tőle + kevesebb a fogyasztás. Erre kíváncsi vagyok viszont ebben is vannak adalékok, így picit féltem beletenni. Nem tudom mi a véleményetek. Illetve lehet kapni valami cuccot, aminek hirtelen nem tudom a nevét de valami bevonatot képez a gyűrűkön és a hengerfalon, amitől kevésbé kopik és kitölti a hézagokat. Érdemes beletenni szerintetek állagmegóvás képpen?

Az okmányirodában megszívattak. Eredetvizsgán derült ki, hogy 2 eredetvizsgán már volt az autó, az elsőn a motorszám helyére a motorblokk cikkszámát írták (helytelenül). A másodikon valszeg nem érdekelte őkat, mert a motorról kép sem volt, beírták vagy jóváhagyták az előzőt. Nálam pedig most kiderült a hiba, le is írta a szaki. Bementem a közlekedésfelügyeletre, azzal kezdték a mondandójukat (2 óra várakoztatás után) hogy ebben az autóban motort cseréltek. Na mondom ne hülyéskedjen már, mutasson egy olyan motort, aminek hasonló a motorszáma (ennyi karakter és csak számok). Szépen elmagyaráztam emberemnek ami egyébként le is volt írva a kezében lévő lapra. Akkor csináltak 1 azaz egy darab fotót a műszerfalról, adtak egy papírt, hogy mehetek vele az okmányirodába. Az okmányirodában sem akarták elhinni, hogy nem cseréltem motort, pedig már 2 helyről is van papírom róla. Elkezdtek össze-vissza telefonálgatni az eredetvizsga helyet is felhívták, stb... merthogy ez biztos nem elírás, hanem másfajta motor került bele, mert az egész szám tök más. Pont ezért lett elírva. Na mindegy. Ezelőtt hogy nem vették észre... talán inkább nem akarták. Na ez is mindegy. Egy fél óra múlva végre kezdték elhinni, hogy nem loptam a motort bele aztán akkor jött a feketeleves... a forgalmin a D2 helyen a típus szerepel: 346 L. A D3 helyen pedig a kereskedelmi megjelölés vagy micsoda, ismertebb nevén 320i. Amit az NKF adott papírt, ott viszont a D2 mezőben volt a 320i. Mondván az a típusa. Az ügyintéző engem kérdezgetett, hogy akkor mégis melyik a típus. Mondom mindegyik 346 L, mint 3-as BMW E46 Limuzin és 320i, mint 3-as BMW 2.0 (volt az M52 motorral) és i, mint benzin. Most akkor mi legyen, mert neki nem írták oda, hogy át kell írnia a D2 mezőt. Mondtam neki, hogy hívja fel őket is és tisztázzák az ügyet. Én nem csináltam semmit csak mindenhol várok és fizetek mint a katonatiszt és már kezd elegem lenni. Tőlem ne kérdezzen semmit, csinálja meg úgy, hogy jó legyen, mondja meg mit fizetek azt' csá. Vissza kell mennem a Közlekedésfelügyeletre, mert nem jó a papír.

Visszamentem. Gyalog. (Kb. 4 km, soha nincs ott parkolóhely, miért is lenne egy olyan helyen ahova mindenki az autóját viszi) 12 és 13 óra között ebédszünet. Akkor kajáljunk. Fél 2 körül visszamentem, elmondtam ,hogy mit keresek ott ismét. Türelmet kérnek, mert épp nem működik a rendszer. Innentől kikészültem. Kivettem egy nap szabadságot és lehet, hogy még ennyi idő alatt sem fogom tudni elintézni azt, hogy kb. 2 darab papíron legyen az aláírásom, hogy igen vettem egy vasat 4 kerékkel. Kiadták végre a papírt, újabb 1 óra telt el meg még egy kicsi. Akkor már úgy köszöntem el, hogy remélem ma már nem jövök.

Másodszorra megcsinálták a dolgokat, de másik ügyintézőhöz kerültem a kormányablaknál és ő is kezdte az egész hitetlenkedést elölről, hogy motorcsere, miegymás, pedig már 3 papírom is volt róla, hogy nem. Na mondom még egyet szól valaki és...

Kicsengettem a majd' 100 ropit és békében elváltunk. Remélem nem mostanában látom őket, mert egy életre elment a kedvem ettől. Ugráltatják az embert, ide-oda küldözgetnek, alapból úgy kezelnek mint valami bűnözőt és még én fizessek érte. Azért, hogy elrontsák azt a pár sort és pár betűt aztán meg ne higgyék el amit a másik szakértő leír nekik. Ez rosszabb, mint egy vicc. Egyetlen apró pozitív dolog van az egészben: tudtam kártyával fizetni a kormányhivatalban Fejlődünk. Persze az NKF-nél nem.


te még tőlem is rosszabb (hosszabb) vagy
hát azért ez sem egy korrekt szerelő. drága. simán nullázhatta volna, hülyeség az indoka. inkább nem ért a diaghoz, azért nem nézett rá másképp az autóra. az összes BMW szerelő ezt a mesét mondja, hogy kikerült a hivatalosból, stb. duma a legtöbb.
nekem pont a castrol SMX-S olajjal akadt a váltó 1-esbe rakásnál. az igaz, hogy a gyári olaj nekem is tiszta volt nagyon.
benzinszűrőt ugyanúgy célszerű cserélni. de elég 80ezernként.
az olaj éppen elmegy, amit belerakott, viszkozitásra jó.
nem fogok mindenre reagálni túl sokat írtál, nincs annyi időm.
gyertyákat írtam már milyet vegyél, valahol máshol, konkrét típust írtam.
tisztítóadalék a motorba. ne menj el vele 5ezer km-t. egyelőre nem tudni ilyen. mit írt a doboza? mert a legtöbb ilyen adalékot olajcsere előtt, a használt olajba kell tölteni, majd járatni pár percig, leengedni. aztán új olaj bele, járatás, le, és megint új olaj, de akkor már szűrő is cserés. de jó motorolaj esetén hülyeség tisztító akármit beletenni, az olajak tartalmazzák azt amit kell.

YELLOW Elküldve: 2019-01-16 22:26 Légtömegmérõ! Valaki segítsen please!

Adamyno írta: Most, hogy elmúltak a hidegek, elmúlt a hiba is. Magától kialudt a hiba jelző. Viszont minél hidegebb volt, annál gyakrabban előjött. Voltam márkaszervizben, megyek majd diagra.


valószínű akkor, hogy a beszívott levegő hőfokát méri rosszul.

YELLOW Elküldve: 2019-01-16 17:07 Hidegindításkor "himbál" a motor

adams22 írta:
TomyMU írta:
adams22 írta:
YELLOW írta:
adams22 írta:
TomyMU írta:
Üdv mindenkinek! Olvasgatom itt miről megy a téma, és bocs hogy csak így beleszólok, de nekem tavaly februárban teljesen offra ment a CCV szelep, és meg is állt alattam az autó (szívósor teli olajjal, hengerek, mindenhol állt a zolaj). A motor egy N42B18A. Azóta semmi baja, de nekem is azt mondta a szerelő, hogy ezek olyan motorok, hogy fordítva van összerakva Ha leveszed az olajbeöntő sapkát, az a normális, hogy ugye vákuum van és berángat, dadog, es elvileg ekkor működik rendesen ez a fajta motor.



Köszönjük szépen a hozzászólásodat! Hasznos volt! Ezek szerint csak jól működik ha dadog olyankor. Én is így gondoltam mivel egy zárt rendszert nyitsz meg. Már csak azt nem tudom hogy hidegen is el kéne-e szívnia, de gondolom igen.


én meg erre nem alapozok. azért mert neki azt mondta a szerelő. milyen szerelő? olyan, mint aki nem tudja megoldania problémát és rámondja, hogy ez ilyen? mert ilyen szerelő sok van.
értem én, hogy szét ment a CCV és cserélve lett, de mi a biztosíték, hogy ami bele lett rakva az jó? vagy nem-e más probléma miatt van vákuum?
Ádám nincs tökéletes zárt tér motor esetén. ezért normális az sok esetben, ha kartergáz van valamennyi, és akár kifelé szisszenhet. baj akkor van, ha úgy jön ki, mint ahogy a kipufogón jönne.
én őszinte leszek. holnap megnézem mit csinál az enyém. de nekem úgy lesz jó. miért? mert nincs probléma a motorral. tehát akár laikusként is következtethetnék arra, hogy akkor minden rendben és úgy működik jól, ahogy működik.
itt pl. olyan vákuum van, hogy besz*rsz, aztán mikor leveszi a kupakot meg sem inog az alapjárat. akkor mi van?

YouTube videó
itt meg azt írja a csávó, hogy miután kicserélte a CCV-t megszűnt a vákuum és a alapjárat stabil

YouTube videó


Így van nincs rá biztosíték hogy amit beleraktak az jó. Én is ettől tartok hogy az utángyártott Febis amit beleraktam az fos. Ezért leszek kíváncsi a tiédre.
De nekünk az e87-el sincs probléma szépen megy stabil az alapjárat és abban is van kicsi vákuum amikor felnyitod. És kicsit a motor járása is megváltozik. + még egy ismerősöm is mondta hogy neki is ilyen (e46) és neki is lett cserélve. Viszont neki hidegen is vákuumos nekem meg nem. Mostmár fogalmam sincs, hogy mi a jó és mi nem

A 6 hengeres M54-es videóra visszatérve..nem nézted végig vagy nem tudom, de 0:42-től meg már úgy remeg a motor mikor leveszi a sapkát mint az enyém. Plussz írja lentebb kommentbe hogy:
" That sounds normal to me, slight vacuum from the cap is normal. The problem is when the oil cap sucked down hard like a vacuum cleaner and hard to remove. "
és
" No, the strong suction you see here shows a failed CCV valve. A properly functioning valve will have very little suction "

Ergó, ha ennyire szív az is hibás..egy kicsit kell szívnia. Tehát vákuumos a rendszer.

Na most akko' mi van?




Igen, olyan szerelő, hogy 30 éve dolgozik a szakmájában, évek óta neki is E46 van, és évek óta neki hordom az autót és a családom is, és eddig mindig rendesen megcsinálta mert sose volt baj. Szóval igen, hiszek neki és bízom benne, és tudásában. Egyébként már régóta szar lehetett a CCV szelepem, mert mielőtt fel nem adta a szolgálatot, nekem mikor levettem az olajbeöntő sapkát, nem vákuum keletkezett, hanem kicsit verte is kifele az olajat, de én basztam el mert hát ugye honnét tudtam volna hogy már cserés lenne az alkatrész. Mindegy, most jó minden, közel 1 év után problémamentes, azt nem tudom viszont hogy milyen márkájút rakott bele, illetve még annyit, hogy nekem hidegen és melegen is bedadog ha leveszem a sapkát.


Mármint azt tudod hogy bedadog neked hideg/melegen vagy azt sem tudod mint a márkát? Bocsi csak nem volt egyértelmű.
Nekem most úgy van hogy hidegen kicsit csap ki olajat melegen meg vákuum. De tavaly mielőtt még cseréltem azelőtt rendesen köpködte ki az olajat melegen is. Akkor nem volt egy szem vákuum sem. Most valamivel jobb de nem tökéletes.
Félek, hogy mechanikai hiba lesz. :/


na szóval. okosabb nem lettem.
hidegen, tök hidegen, olajbetöltő kinyit, inkább mintha kifelé jönne, veri ki az olajat, de csak ami a láncról verődik ki. igazából nem tűnt úgy, hogy a fordulat változna. még nem hagyta el a kéket a mutató, mikor kihúztam a nívót. akkor viszont szívott befelé, és változott a hang is, de nem minden esetben. ez kb. az indítás után 2 perccel. ez után az olajbetöltőre is egyszer változott a hang, ott nem éreztem különösebb szívást.
melegen meg kb semmi, se így , se úgy. nem érzek vákuumot, de kifelé sem fúj, sőt a fordulaton sem veszek észre változást.
szerintem ha egyszer majd összefutunk, akkor megnézed, mert én nem tudom.
mert amikor volt fordulatváltozás, a mutató nem láttam, hogy remegne vagy ilyesmi, ingadozna, csak a hangján vettem észre.

YELLOW Elküldve: 2019-01-16 17:01 Fûtés - Klíma

imreandris írta:
YELLOW írta:
b_imi írta:
YELLOW írta:
imreandris írta: Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy 2005-ös bmw e90 320i - nél mennyi a normál üzemi vízhőfok? Most lett hűtőfolyadék cserélve és 105 - 108 C° ot mutat rejtett menüben. Ez normális vagy sok?
Köszönöm a segítséget!


normális. 108°C körül kapcsol a venti, legalábbis E46-nál. sokban az E90 sem különbözhet. dízeleknél szokott alacsonyabb lenni, náluk 95°C a max kb.
nyugi zárt rendszerben nem 100°C-on fog forrni a víz.


dízel 88°C


a termosztát ott nyit ki nem?


Még egy kérdésem lenne. A kiegyenlítő tartályban a piros szintjelző pálca letört csak az uszó része van bent. Meddig kell legyen kb a hűtőfolyadék a tartályban? Lehet bele venni ilyen pálcát külön?


nem tudom és nem tudom. szerintem nincs külön. a szintet sem tudom, csak úszóval.

YELLOW Elküldve: 2019-01-16 07:04 Mi lehet a baj?_

ich írta: Sziasztok

Az lenne a kerdesem hogy, hengerfejes-e az autom? a kiegyenlitö tartalyban pici buborekok jönnek fel?
Az auto 5 honapig nem volt hasznalva.


azt nézd meg, ha nyomod a gázt, akkor fokozódik-e a bugyogás. szépen lassan emeld meg a fordulatot, nem kell agyon pörgetni, csak, hogy változik-e a bugyogás annyira. illetve érezni-e a kipufogó gáz szagát. ha érezni, és változik a bugyogás intenzitása, akkor valószínűsíthető, hogy hengerfejes. de jó esetben, ha nem olajos a hűtővíz, és az olaj nem hűtővizes, akkor csak valahol a tömítésnél átenged egy picit.

YELLOW Elküldve: 2019-01-15 17:30 Fûtés - Klíma

b_imi írta:
YELLOW írta:
imreandris írta: Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy 2005-ös bmw e90 320i - nél mennyi a normál üzemi vízhőfok? Most lett hűtőfolyadék cserélve és 105 - 108 C° ot mutat rejtett menüben. Ez normális vagy sok?
Köszönöm a segítséget!


normális. 108°C körül kapcsol a venti, legalábbis E46-nál. sokban az E90 sem különbözhet. dízeleknél szokott alacsonyabb lenni, náluk 95°C a max kb.
nyugi zárt rendszerben nem 100°C-on fog forrni a víz.


dízel 88°C


a termosztát ott nyit ki nem?

YELLOW Elküldve: 2019-01-15 16:48 Fûtés - Klíma

imreandris írta: Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy 2005-ös bmw e90 320i - nél mennyi a normál üzemi vízhőfok? Most lett hűtőfolyadék cserélve és 105 - 108 C° ot mutat rejtett menüben. Ez normális vagy sok?
Köszönöm a segítséget!


normális. 108°C körül kapcsol a venti, legalábbis E46-nál. sokban az E90 sem különbözhet. dízeleknél szokott alacsonyabb lenni, náluk 95°C a max kb.
nyugi zárt rendszerben nem 100°C-on fog forrni a víz.

YELLOW Elküldve: 2019-01-15 13:17 Hidegindításkor "himbál" a motor

adams22 írta:
TomyMU írta:
Üdv mindenkinek! Olvasgatom itt miről megy a téma, és bocs hogy csak így beleszólok, de nekem tavaly februárban teljesen offra ment a CCV szelep, és meg is állt alattam az autó (szívósor teli olajjal, hengerek, mindenhol állt a zolaj). A motor egy N42B18A. Azóta semmi baja, de nekem is azt mondta a szerelő, hogy ezek olyan motorok, hogy fordítva van összerakva Ha leveszed az olajbeöntő sapkát, az a normális, hogy ugye vákuum van és berángat, dadog, es elvileg ekkor működik rendesen ez a fajta motor.



Köszönjük szépen a hozzászólásodat! Hasznos volt! Ezek szerint csak jól működik ha dadog olyankor. Én is így gondoltam mivel egy zárt rendszert nyitsz meg. Már csak azt nem tudom hogy hidegen is el kéne-e szívnia, de gondolom igen.


én meg erre nem alapozok. azért mert neki azt mondta a szerelő. milyen szerelő? olyan, mint aki nem tudja megoldania problémát és rámondja, hogy ez ilyen? mert ilyen szerelő sok van.
értem én, hogy szét ment a CCV és cserélve lett, de mi a biztosíték, hogy ami bele lett rakva az jó? vagy nem-e más probléma miatt van vákuum?
Ádám nincs tökéletes zárt tér motor esetén. ezért normális az sok esetben, ha kartergáz van valamennyi, és akár kifelé szisszenhet. baj akkor van, ha úgy jön ki, mint ahogy a kipufogón jönne.
én őszinte leszek. holnap megnézem mit csinál az enyém. de nekem úgy lesz jó. miért? mert nincs probléma a motorral. tehát akár laikusként is következtethetnék arra, hogy akkor minden rendben és úgy működik jól, ahogy működik.
itt pl. olyan vákuum van, hogy besz*rsz, aztán mikor leveszi a kupakot meg sem inog az alapjárat. akkor mi van?

YouTube videó
itt meg azt írja a csávó, hogy miután kicserélte a CCV-t megszűnt a vákuum és a alapjárat stabil

YouTube videó

YELLOW Elküldve: 2019-01-14 17:25 Hidegindításkor "himbál" a motor

adams22 írta:
YELLOW írta:
adams22 írta:
Én meg semmilyet...ha nem muszáj Adok még egy esélyt a CCV-nek mielőtt szét bontatom megint a motort
Azt kellene kideríteni (mondjuk ha te megnéznéd az jó lenne ), hogy hideg motornál (kék mező eleje) beindítva van-e vákuum a motorban ha felemeled az olajbetöltő sapkát.
Mert nekem olyankor nincs egy kevés sem és a motor járása sem változik meg. Ellenben a meleg motornál, ott az alapjárat is össze esik és vákuum is van. Na most mi a jó :
Nagyon megköszönném ha valaki esetleg tudná rá a választ és elmondaná vagy megnézné nekem.

Ugyan is oké hogy 1 éve cseréltem pont a CCV-t, de febis sz*rra. Nem vagyok benne biztos hogy az jó vagy jó ötlet volt azt beletenni. Illetve külföldi fórumokon azt olvastam hogy a nívópálca fém csöve (amibe belemegy) duplafalú és az is simán eltömődhet és olyankor nyomja ki az olajat ott ahol ez a cső belemegy a karterba...és nekem ott olaj foltos.




hát legközelebb szerdán indítom be, addig várnod kell.
amúgy én már nem tudom mi a jó


Megvárom, de akkor ne felejtsd már el légy szíves Köszi!

Igen, így nehéz hogy mindenki mást mond. De át gondolva a dolgot.. ugye olajleválasztó. Benne is van a nevében hogy az olajat leválasztja, a gázt pedig vissza vezeti a szívócsőbe ( ezek a felső csövek ). Az alsó csövön keresztül pedig vissza vezeti a karterba a folyékony olajat, vagy trutyit. Nekem sokszor trutyis így télen ha nem sokat megyek vele. De ha pl. eltömődik az alsó cső és nem tud lefolyni az olaj vagy tönkremegy a membrán akkor ilyen esetben visszavezeti az olajat is a szívósorba nem csak a gázt/gőzt t*kömtudja.. Tegnap megnéztem nekem megint olajos a szívósor belseje, trutyi is van benne. Mondom wtf 1 éve takarítottam ki mikor cseréltem a CCV-t. Ezért gondolom hogy vagy az utángyártott szelep rossz vagy pedig a nívós cső dugult el.
Ki kell majd szednem kitakarítani

Meg hát az is érdekes hogy melegen elszív (vákuum van a motorban), hidegen meg semmi. Majdhogy nem köpködi ki az olajat. Szerintem ennek nem így kéne működnie. Ha jó (szív) akkor az jó hidegen/melegen.


pedig az elmúlt 9 napban legalább napi 2x indítottam be, szóval meg tudtam volna nézni.
de nekem úgy rémlik, hogy kifelé ne legyen nyomás, viszont ha kinyitod a sapkát, akkor nem szabadna alapjárat ingadozásnak lennie. igazából nekem is úgy rémlik, hogy csak a motor működését hallom jobban, azon kívül semmi, nincs vákuum. de már nem tudom hidegen vagy melegen néztem legutóbb. viszont nekem nincs is járás probléma.

YELLOW Elküldve: 2019-01-14 14:38 Hidegindításkor "himbál" a motor

adams22 írta:
Én meg semmilyet...ha nem muszáj Adok még egy esélyt a CCV-nek mielőtt szét bontatom megint a motort
Azt kellene kideríteni (mondjuk ha te megnéznéd az jó lenne ), hogy hideg motornál (kék mező eleje) beindítva van-e vákuum a motorban ha felemeled az olajbetöltő sapkát.
Mert nekem olyankor nincs egy kevés sem és a motor járása sem változik meg. Ellenben a meleg motornál, ott az alapjárat is össze esik és vákuum is van. Na most mi a jó :
Nagyon megköszönném ha valaki esetleg tudná rá a választ és elmondaná vagy megnézné nekem.

Ugyan is oké hogy 1 éve cseréltem pont a CCV-t, de febis sz*rra. Nem vagyok benne biztos hogy az jó vagy jó ötlet volt azt beletenni. Illetve külföldi fórumokon azt olvastam hogy a nívópálca fém csöve (amibe belemegy) duplafalú és az is simán eltömődhet és olyankor nyomja ki az olajat ott ahol ez a cső belemegy a karterba...és nekem ott olaj foltos.




hát legközelebb szerdán indítom be, addig várnod kell.
amúgy én már nem tudom mi a jó

YELLOW Elküldve: 2019-01-14 12:07 Hidegindításkor "himbál" a motor

adams22 írta:
YELLOW írta:
adams22 írta:
Mint ahogy "pifou23" is írta szerintem is mechanikus motor probléma lesz. Én már mindent átnéztem, kicseréltem amit lehetett..
Gyűrűre vagy hidrotőkére gyanakszom bár ez utóbbi cserélve lett amikor a hengerfejet újították fel. A gyűrűzés meg drága lett volna (kb 200) ezért az elmaradt. De egyre nagyobb a gyanúm hogy hidegen nincs meg a kellő kompresszió, le vannak tapadva a gyűrűk. Amikor meg bemelegszik tök jó minden, hőtágulás miatt gondolom a gyűrűk is jobban "zárnak" úgymond. Tehát ott meg is van a kompresszió melegen.


szerintem meg nincs 200-ban a gyűrűzés. nem egy hengerhez kerül 50 valamennyibe, hanem a négyhez összesen. azt hittem ezt már megbeszéltük.
de legyél akkor félrevezetve, oszt hagyd úgy.



Persze..ha műanyagból lenne.
Az hogy szerinted mennyi meg az hogy valójában mennyibe kerül az itt van:

A link neve

3-as alkatrész minimum 33 ezer / db attól függ melyik cikkszám kell, de van 50 ezres is. És ez 1 henger. Ezt szorozd be 4-el. És még akkor a főtengely csapágyakról nem is beszéltünk. Jaa igen nyílván lehet utángyártottat is bele rakni...


tudom, emlékszem mikor mutattad. de én akkor is azt mondtam, hogy szerintem nem jól van ez a táblázat. egyébként én meg Mahle-t simán raknék bele. az eredeti BMW-t is valószínű ugyanaz a cég gyártja. de feladom.

YELLOW Elküldve: 2019-01-14 09:29 Hidegindításkor "himbál" a motor

adams22 írta:
Mint ahogy "pifou23" is írta szerintem is mechanikus motor probléma lesz. Én már mindent átnéztem, kicseréltem amit lehetett..
Gyűrűre vagy hidrotőkére gyanakszom bár ez utóbbi cserélve lett amikor a hengerfejet újították fel. A gyűrűzés meg drága lett volna (kb 200) ezért az elmaradt. De egyre nagyobb a gyanúm hogy hidegen nincs meg a kellő kompresszió, le vannak tapadva a gyűrűk. Amikor meg bemelegszik tök jó minden, hőtágulás miatt gondolom a gyűrűk is jobban "zárnak" úgymond. Tehát ott meg is van a kompresszió melegen.


szerintem meg nincs 200-ban a gyűrűzés. nem egy hengerhez kerül 50 valamennyibe, hanem a négyhez összesen. azt hittem ezt már megbeszéltük.
de legyél akkor félrevezetve, oszt hagyd úgy.

YELLOW Elküldve: 2019-01-13 17:53 Légtömegmérõ! Valaki segítsen please!

Adamyno írta: Kitisztítottam a légtömegmérőt. Előtte alapjáraton olyan 4-4.2g/s volt amit mért, most 2-2.5g/s.

50km után visszajöttek a hibák piroslámpánál. Mindig alapjáraton jön a hiba úgy vettem észre. Picit ingadozik is az alapjárat, olyan 685 és 705 között. Szerintem nem tud falsot szívni, bár azt javasolták, hogy úgy tudom kideríteni ha hideg motornál befújok egy kis féktisztítót a motortérbe és felpörög a motor, akkor szív. Nem tudom mennyire biztonságos ez a módszer.


szerintem ne fújkálj bele!

YELLOW Elküldve: 2019-01-12 21:10 Hidegindításkor "himbál" a motor

adams22 írta:
YELLOW írta:
adams22 írta:
YELLOW írta:
adams22 írta:
YELLOW írta:
adams22 írta:
YELLOW írta:
adams22 írta:
Erre lett esetleg megoldás? Szívesen elolvastam volna. Bár 4 év elteltével csak meg lett.


általában csak kérdezni szeretnek, amikor pörgött a fórum, is volt hasonló. megkapta a választ és nem láttuk, amíg megint gondja nem akadt. azért egy fórum jóval több, mint help center. de régen sokkal többen értették a lényegét.


Így van! A megoldást is le kéne írni, hogy akinek lesz ilyen gondja legközelebb annak már csak elolvasnia kelljen, ne pedig újabb és újabb témát nyitni feleslegesen.
Nem az hogy eltűnik évekre..


nem szokás már vissza olvasni, mindenkinek azonnal kell a válasz. mondom tipikus FB mentalitás.


Igen, én is tapasztalom. Sajnos..


én meg már azt hittem, most meg himbál a motorod. látom írtál ebbe a topic-ba, mondom mi baja van már neki megint.


Hát képzeld el, de amúgy..
Nem tudom mivan tanácstalan vagyok. 2 napig jó volt a kocsi, tulajdonképpen most is jól megy nem torpan be azzal nincs gond. Csak azzal hogy hidegindítás után 3 henger megy és leállítom újraindítom jó minden. Valamiért leáll egy henger. Nincs meg a kellő szívócsőnyomás sem szerintem. 50 néha 40 mbar hidegen, 7,5%-os fojtószelep nyitás mellett?! Nemár. Kéne vagy 650-nek lennie..sőt volt is amikor annyi volt akkor szépen is járt, melegedett be. Nem értem miért nincs meg illetve van egy tippem.
Amikor cseréltem a CCV-t tavaly egy csöve ami a szelepfedélre megy rá nem ment rá rendesen csak így féloldalasan, feszül. És arra gondolok hogy fals levegőt szívhat onnan vagy esetleg máshonnan, de már pedig át néztem az egész szívó oldalt. Úgy látszik nem elég tüzetesen..


már kezd gyanús lenni, hogy akárhányszor szóvá teszem az összehasonlító tesztet a két autóval, neked mindig előjön valami.


Hát gondolhatod hogy nem én akarom így
Össze lehet hasonlítani, melegen kva jó


amúgy néha nekem is fura. valamikor úgy érzem, olyan nehezen indul meg, valamikor meg szinte ki akar szakadni a kormány a kezemből, vagy az ülés a farom alól. de nem nagyon tudom semmihez kötni. hibaüzenet nincs, fogyasztás ok. lehet csak velem van baj.
de néha tényleg fura kettősség jellemzi. egyik, mintha nem menne a Valvetronic, sem a Vanos. a másik pedig, mintha lenne rajta egy kompresszor. tényleg ilyen végletben érzem. ugyanazzal az üzemanyaggal, tehát nincs tankolás közte. mondjuk hőfok, páratartalom változáshoz talán tudnám kötni, de nem feltétlen. de az is lehet, hogy az egyik esetben már 1500-ról gyorsulok, a másikban, meg 2500-ról, és ugye azért az más. ezért vagyok kíváncsi én is a tiédhez képest. hogy csak beképzelem az eseteket vagy...

YELLOW Elküldve: 2019-01-12 20:58 Mi lehet a baj?_

BarG írta:
Faki írta: Sziasztok. Egy e46 320d 2004-röl lenne szó. Az a problémám, hogy nem melegszik fel üzemi hőfokra ebben a hidegebb időben, pedig új a termosztát és az egr termosztát is és még a hűtő is elvan takarva. Remélem valaki tudja, hogy mi lehet az oka. Válaszokat köszönöm.


1, Új termosztát =/= jó termosztát

2, néha ha keveset fogyaszt az autó, mert nem nyomod neki, de fűtesz rendesen, akkor a fűtés elvihet annyi hőt, hogy nem lesz rendes motorhőfokod. Ennek csak -5°C alatt kellene bekövetkeznie és 70°C-nak azért meg kellene lennie a víznek.


1. úgy érti az új termosztát nem egyenlő azzal, hogy jó is. még a márkás, drágább darabok között is lehet gyárilag rossz.

2. most én is azt tapasztalom, hogy mostanában kint áll a verda, elindulok, kb 1km után már nyomhatom neki 90-nel, d eközben a hidegben rögtön kapcsolom a fűtést, így nekem is kb. 10km az amire bemelegszik üzemire. igaz addigra kb célba is értem. ez városban menve, kisebb tempónál, kisebb hűtés jobban melegszik. azt vettem észre. meg ugye városban menésnél mindig garázsból indultam, fűtést sem kapcsoltam rögtön.

3. létezik a vesékbe tehető dugó, sokan használják télen. lentről úgyis kap annyi hűtést, hogy nem okoz gondot. nem csak rossz termosztátos dízelesek használják.