YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2025-06-02 18:39 Fûtõventillátor

kisskarex írta: Sziasztok!
Odáig már eljutottam hogy szétszedtem a fűtést hogy a ventihez hozzáférjek.Adtam rá gyújtást és teljes fokozatra állitottam a ventit.Kézzel megforgattam hátha égett helyen állt meg de továbbra sem működik.Ilyen esetben akkor a süni lehet a ludas?Régebben még fújt de már akkor is pulzált fújás közben de most semmit nem csinál pedig szépen forog nem szorul,
Mi a véleményetek?


Ha pulzált korábban, akkor a süni a nagy esélyes. De lehet egy biztosíték, vagy a ventin lévő hőbizti. De a pulzálás tipikus süni probléma.

YELLOW Elküldve: 2025-05-10 19:59 Nem tudom mi a baja az autómnak

Szabi15 írta: Sziasztok.

A videón látható hibával szenvedek már egy jó ideje. Az alany egy N42-es motorkódú 318i. Full random jelenik meg, nem lehet semmihez sem kötni, sem időjáráshoz, sem üzemanyag szinthez, sem ahhoz, hogy lassan vagy gyorsabban közlekedem az autóval.

Hibaolvasást követően cserélve lett benne vezérműtengely jeladó, valamint folytószelep is, amire panaszkodott az első pillanattól a diag – ebből bontott került az autóba.

A jelenség, ahogy a videón is látható, hogy nem reagál a gázpedálra az autó, vagy a másik eset, hogy reagál, de nagyon lomhán csak. Valamikor vészbe kerül a motor, valamikor pedig az ABS és DSC visszajelzők villognak gázelvételkor. Élő adatból kiolvasva hiába nyomom tövig a gázpedált csak 20-40%-ot jelez ki és csak, amikor a fordulat feljebb pörög, akkor jönnek be a magasabb értékek. A folytószelep szintén így reagál, a nyitása lassú…

Nyilván lehúztuk a csatit alapjárat közben, amikor semmilyen hibakód nem volt és az jelentkezett, mint amikor rossz, vagy előjön a probléma. Visszacsatlakoztatást követően tovább működött az autó.

Mennyire esélyes, hogy a bontóból egy pont ugyanolyan hibával rendelkező folytószelepet sikerült vásárolnom?

Illetve Szigetszentmiklós és Dunaharaszti vonzáskörzetében keresek szerelőt, aki esetleg tudna segíteni a hiba feltárásában, illetve javításában.

Köszönöm, hogy végig olvastad.

Csatolom a két linket a problémámról:

https://youtu.be/XatY_AofEGI?si=aEg--gW-n2O_496u
https://youtube.com/shorts/Cse...mGooWH5xOP


Az első nagyon fontos, hogy fojtószelepnek hívják és nem folytónak.
Ha fojtószelepet cserélsz, akkor kell adaptációtörlés, megfelelő diaggal.
Ez a motor úgy működik, hogy amíg nem melegszik egy bizonyos szintre, addig fojtószelepes módban működik, azaz a Valvetronic inaktív. Ez jellemzően addig tart, amíg a kék mezőt el nem hagyja a hűtővíz, azaz 50-60°C ha jól emlékszem.
Amikor elhagyta, akkor a fojtószelep teljesen kinyílik, és a szelepek nyitási mélységével szabályozza a beszívott levegő mennyiségét.
Simán lehet gázpedál potméter probléma is. Vagy épp Valvetronic probléma, ezért fojtószelepes üzemmódban akar működni. Igen ilyenkor lomhább az autó. Ha vészüzembe kapcsol, akkor valóban fele annyi erőd lesz. Ez lehet Valvetronic hiba miatt. Ez lehet maga a Valvetronic motor hibája, a Valveronic rendszer excenter tengelyének kopása, vagy annak pozícióérzékelője, ami rossz szelepfedéltömítés miatt olaj alá kerülhet és a csatlakozóban kontakt hibát okoz.
Szerintem ne kísérletezz, vidd el egy olyan szerelőhöz, aki foglalkozott már ilyennel. Előfordulhat, hogy húzós lesz a végösszeg.

YELLOW Elküldve: 2025-04-27 19:40 Nem tudom mi a baja az autómnak

Csota írta: Sziasztok! E46 2003 Touring, 1.8 benzin.

Fékrásegítő olaj probléma: Két vákuum szivattyú cserélve, (használt) jön az új.

Pozitív nyomás nincs, olajbetöltőnél, olajszint jelzőnél sem. Vákuumot mértem alapjáraton, -0.8, az jónak tűnik, hacsak nem menet közben köpi teli a fékrásegítőt, motorféknél. Pcv cserélve, új. Valakinek ötlete? Köszönöm előre is.


Nem teljesen értem. A fékrásegítő vákuumpumpájába nem kerülhet olaj. Motorféktől függetlenül, a vezérműtengely hajtja. PCV szelepnek (már ha egyről beszélünk) szintén nem kellene, hogy köze legyen ehhez. Vagy mit értesz az alatt, hogy teleköpi olajjal. Ott max fékfolyadék lehet. És a fékrásegítő is simán lehet lukas. itt inkább a főfékmunkahenger lesz a ludas én azt mondanám.

YELLOW Elküldve: 2025-04-22 19:01 Klíma gondok

Jocika30 írta: Sziasztok, problémával küzdök (E46 320D 1998/9 sedan. Digitális klíma, menet közben nem túl hosszú idő után(20-40 perc), hallani, hogy a külső ventilátor szabályosan a saját tempójában pörög, viszont a befújt hideg levegő egyre kevesebb, majd végül szinte semmi. Ha manuálisan megemelem a fordulatszámát, ugyanez a jelenség marad. Ha valaki tud rá megoldást, vagy merre keressem a hiba forrását, az kérem segítsen nekem. Esetleg több infóra van szükség, akkor kérdezzetek és leírom. Előre is köszi.


Meg kellene nézni, hogy a klíma és a rendes hűtő között mennyi dzsuva van. ha ott minden ok, akkor valószínű a gáz kevés a rendszerben.

YELLOW Elküldve: 2025-02-20 21:26 Kardántengely és társai

Pitykoo írta: Sziasztok! Sikerült megoldani a kardán problémámat egy teljes felújítással! Találtam egy nagyon korrekt céget amit szeretnék ajánlani annak aki hasonló problémákkal küzd! Telefonos egyeztetés után ők intézik a kardán elvitelét illetve visszahozatalát is neked csak ki és be kell szerelned! Tökéletes munkát végeztek! Ez a cég a SyncWell Kreatív Kft. Csak ajánlani tudom!


Hát lehet egyszerűbb volt így, mint megfejteni pontosan milyen kardán is van benne.
Köszi, hogy megírtad az eredményt!

YELLOW Elküldve: 2025-01-25 18:47 Kardántengely és társai

Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta: Sziasztok!
Egy olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy az E46 330I manuál váltós autóba milyen hosszúságú komplett kardán kell? Sok oldalon keresgéltem és nagyon sok féle mérettel találkoztam. Esetleg van e más motorral szerelt vagy típusból ami egy az egyeben jó lehet bele? Válaszokat előre is köszönöm!


Itt meg tudod nézni, ha megadod az adatokat:

https://www.realoem.com/bmw/enUS/select

http://bmwfans.info/parts-catalog


Köszi!
Az a baj, hogy gyárilag 1550mm-t ír viszont ilyet nem találok a neten sehol. 1585, 1435 illetve 1373mm amiket találok!
Nem szeretnék mellényúlni mert lehet nem veszik vissza majd! Ezért próbáltam hátha valakinek van tapasztalata benne! De majd még a rendelési oldalon is rákérdezek!


a gyári kardánon nincs valami cimke, amiről le lehetne olvasni valamit? mondjuk cikkszám vagy akármi?
szerk.: amúgy lehet már neked nem a gyári váltó vagy difi van bent.



Sajnos nincs rajta a címke. Ahol meg találtam kardánt ott meg csak rendelésre van. Még azt se tudom, hogy elviszem aztán összenézzük!
Biztos, hogy nem a gyári van benne.
Ezért nehézkes a csere! De majd még körbekérdezgetek boltokat!


szoktak olyat csinálni, hogy pl a 30d-ből kap váltót vagy difit és féltengelyeket, vagy épp mindkettőt, mert ugye többet bírnak.

YELLOW Elküldve: 2025-01-23 18:45 Kardántengely és társai

Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta: Sziasztok!
Egy olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy az E46 330I manuál váltós autóba milyen hosszúságú komplett kardán kell? Sok oldalon keresgéltem és nagyon sok féle mérettel találkoztam. Esetleg van e más motorral szerelt vagy típusból ami egy az egyeben jó lehet bele? Válaszokat előre is köszönöm!


Itt meg tudod nézni, ha megadod az adatokat:

https://www.realoem.com/bmw/enUS/select

http://bmwfans.info/parts-catalog


Köszi!
Az a baj, hogy gyárilag 1550mm-t ír viszont ilyet nem találok a neten sehol. 1585, 1435 illetve 1373mm amiket találok!
Nem szeretnék mellényúlni mert lehet nem veszik vissza majd! Ezért próbáltam hátha valakinek van tapasztalata benne! De majd még a rendelési oldalon is rákérdezek!


a gyári kardánon nincs valami cimke, amiről le lehetne olvasni valamit? mondjuk cikkszám vagy akármi?
szerk.: amúgy lehet már neked nem a gyári váltó vagy difi van bent.

YELLOW Elküldve: 2025-01-21 21:43 Kardántengely és társai

Pitykoo írta: Sziasztok!
Egy olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy az E46 330I manuál váltós autóba milyen hosszúságú komplett kardán kell? Sok oldalon keresgéltem és nagyon sok féle mérettel találkoztam. Esetleg van e más motorral szerelt vagy típusból ami egy az egyeben jó lehet bele? Válaszokat előre is köszönöm!


Itt meg tudod nézni, ha megadod az adatokat:

https://www.realoem.com/bmw/enUS/select

http://bmwfans.info/parts-catalog

YELLOW Elküldve: 2025-01-08 21:52 BMW E46 fűtéscsap

John írta:
YELLOW írta:
John írta: Sziasztok.Nem pont fűtéscsap de fűtéssel kapcsolatban érdeklődnék.
8-év tán hengerfejes lett lett a drága,össze is raktam (Természetesen síkolás is volt...)
Csütörtökön raktam össze és nem először légtelentettem már (M43TUB16)eddig minden ok kivéve hogy az a tünet ami a HF-hiba előtt volt azaz hogy alapjáraton hideget fúj de ha gázröccsöt adok neki olyan 1500 és 1800 között akkor fűt szinte égeti a lábam,(Miközben gázfröccsöt adok az a bizonyos sokat emlegetett csobogás hallatszik...)
de utána ismét hideget fúj.
Póbaképp lehúztam a fűtéssap stekkerét de ugyanaz.
5-nap alatt kb 40-50 Km-et bele tettem.
Nektek volt már ilyen?


hát én akkor nem tudom...
továbbra is azt mondom vagy levegős a rendszer, vagy esetleg dugulás van, és csak nagyobb nyomásnál bír a fűtőradiátorba kerülni a víz. amikor már erősen nyomja a vízpumpa.

Köszi.Ami változás hogy most (Hengerfej síkolás és tömítések csere megvoltak.)96 foknál elkezdte kitúrni a folyadékot,viszont utána visszajött a fűtés alapjáraton.
Ez most annak a jele hogy semmit nem ért a síkolás vagy normális mert légköri nyomásnál az volt a forráspont?
Mutatom hogy túrta:
https://youtube.com/shorts/YKI...ture=share


ha eléri az üzemi hőfokot, akkor ha ki van nyitva, forrni fog a víz. teljesen normális, hiszen nincs nyomás alatt. ilyenkor 100°C-on forr. vagyis annak a környékén. ha le lenne zárva, akkor eleve 108°C környékén kacsol a venti. és ekkor ugyanaz a hűtőfolyadék kb. 120-130°C-on forrna.

YELLOW Elküldve: 2025-01-04 16:50 BMW E46 fűtéscsap

John írta: Sziasztok.Nem pont fűtéscsap de fűtéssel kapcsolatban érdeklődnék.
8-év tán hengerfejes lett lett a drága,össze is raktam (Természetesen síkolás is volt...)
Csütörtökön raktam össze és nem először légtelentettem már (M43TUB16)eddig minden ok kivéve hogy az a tünet ami a HF-hiba előtt volt azaz hogy alapjáraton hideget fúj de ha gázröccsöt adok neki olyan 1500 és 1800 között akkor fűt szinte égeti a lábam,(Miközben gázfröccsöt adok az a bizonyos sokat emlegetett csobogás hallatszik...)
de utána ismét hideget fúj.
Póbaképp lehúztam a fűtéssap stekkerét de ugyanaz.
5-nap alatt kb 40-50 Km-et bele tettem.
Nektek volt már ilyen?


hát én akkor nem tudom...
továbbra is azt mondom vagy levegős a rendszer, vagy esetleg dugulás van, és csak nagyobb nyomásnál bír a fűtőradiátorba kerülni a víz. amikor már erősen nyomja a vízpumpa.

YELLOW Elküldve: 2024-12-04 21:09 Hûtõvíz

Robiez írta:
YELLOW írta:
Robiez írta:
YELLOW írta:
Robiez írta:
YELLOW írta:
Robiez írta:
YELLOW írta:
Robiez írta:
YELLOW írta:
Robiez írta: Sziasztok!
Segitséget szeretnék kérni tőletek,mert tudatlan vagyok ebben teljesen..vásárlás előtt állok adott egy BMW E46 316i 1.9 motorral szerelt 99évjárat.
Az eset a következő,kb 20km meg tétele után meleg motornál,járó motornál ha le veszem a kiegyenlítő sapkát jön ki a víz egészen addig míg a felső vízcső puha nem lesz.
Ez normális jelenség vagy sem?
Nem merem meg venni mert páran azt mondják, hogy hengerfejes...ezért tőletek kérnék véleményt.
Köszönöm !!!


Mivel a túlnyomás megszűnik a rendszerben, így a hűtőfolyadék hamarabb elkezd forrni, és normális ha kijön. Hidegen kell megnézni, vagy amíg nem üzemmeleg a motor, hogy akkor bugyborékol-e vissza a kiegyenlítőben a kipufogógáz.
Illetve a visszatérő ág is ott van a kupaknál, ott is tudja úgy nyomni adott esetben, hogy olyan, mintha ki akarna futni.
Szóval leírás alapján ettől még nem hengerfejes. De lehet, de innen megmondani nem lehet.


Szia YELLOW
Köszönöm a válaszod!!
Még annyit tennék hozzá,hogy miután le vettem a kupakot és ki jött a víz utána nyugis volt bent.Gáz adásra a visszatérő ágból jön a viz a pálcára mintha pi*silné.


Akkor simán lehet, hogy csak levegős volt, mert nem rég cserélték a hűtővizet.


ŐŐ a tulaj azt mondta,hogy egy hónapja volt tartály csere mert elrepedt!( Miért repedhet el?)


Sajnos gyakori. Elöregszik. A régebbi típusoknál, mint a tiéd is, pláne jellemző volt.
Persze hengerfejességtől is szétrepedhet.


Szia YELLOW!
Egy újabb kérdésem lenne,hogy normális-e az a jelenség,hogy e46 316i(1.9) reggeli -1 0 fok környéki időben elinditom az autot jár kb 30mp alapjáraton majd indulok vele,60-70es tempo 5.be 2ezer alatt,KB 5 perc és már megy fel a vizhőfok.(középen szépen megáll ahogy kell)


Mármint 5 perc indul el felfelé a mutató, vagy 5 perc után már középen áll?
Mert mindkettő lehet normális. Bár pl. az enyém kicsit lassabban melegszik. Amúgy a mutatós műszer egy tájékoztató műszer. Nem lineáris, és nem is mutatja számszerűen. tehát 96-103°C az üzemi. De kb 85°C körül is már szinte középen áll a mutató. Miközben a kék sávot 60°C környékén kezdi el elhagyni. 120°C-nál pedig már pirosban van. Tehát nem arányos a jelzés.
Bár én tényleg több éve nem használom már hidegben, így csak emlékeimre támaszkodom.


5 perc és indul el felfelé.
Illetve most néztem a kiegyenlitőtartályt hideg állapotban le vettem a kupakot járó motornál,és a visszatérő ágon nem pisilte a pálcát,ez normális? üzemmeleg állapotban kell csak?
(Néztem üzemmeleg állapotban sem pisili a pálcát)
?


Ott már csak akkor jön, ha üzem meleg a motor. Ugye ahogy melegszik, nő a nyomás és úgy mond ott tágul vissza a kiegyenlítőbe. Ugyanolyan az, mint más autóknál, aminek a tartálya külön van, és felülre bemegy egy vékonyabb cső a kiegyenlítő tartályba.


Szia YELLOW!
Csatoltam inkább egy videót róla...
Üzemmeleg a motor,Légtelenités volt egy hete,akkor szépen jött vissza a viz alapjáraton is,most csak gázadásra..
(Szerelő azt mondta,hogy vizpumpa és termosztát csere)..

A link neve


Szerintem ez hülyeség. Persze jött, mert még levegős volt, vagy ugye mivel nyitott a rendszer, nincs nyomás alatt, hamarabb elkezdett felforrni. Akár ki is futhat ilyenkor. Amúgy tudni kellene pontosan hány fokos a víz, titkos menüben megnézhető. Olvass utána, nem fogom leírni, vagy találsz videókat is róla.
Gázadásra azért jön, mert többet szállít a pumpa. Amit nem tud "elnyelni", azt kinyomja itt ezen a "túlfolyón" a kiegyenlítő tartályba. Ennek semmi baja.

YELLOW Elküldve: 2024-12-03 19:57 Hûtõvíz

Robiez írta:
YELLOW írta:
Robiez írta:
YELLOW írta:
Robiez írta:
YELLOW írta:
Robiez írta:
YELLOW írta:
Robiez írta: Sziasztok!
Segitséget szeretnék kérni tőletek,mert tudatlan vagyok ebben teljesen..vásárlás előtt állok adott egy BMW E46 316i 1.9 motorral szerelt 99évjárat.
Az eset a következő,kb 20km meg tétele után meleg motornál,járó motornál ha le veszem a kiegyenlítő sapkát jön ki a víz egészen addig míg a felső vízcső puha nem lesz.
Ez normális jelenség vagy sem?
Nem merem meg venni mert páran azt mondják, hogy hengerfejes...ezért tőletek kérnék véleményt.
Köszönöm !!!


Mivel a túlnyomás megszűnik a rendszerben, így a hűtőfolyadék hamarabb elkezd forrni, és normális ha kijön. Hidegen kell megnézni, vagy amíg nem üzemmeleg a motor, hogy akkor bugyborékol-e vissza a kiegyenlítőben a kipufogógáz.
Illetve a visszatérő ág is ott van a kupaknál, ott is tudja úgy nyomni adott esetben, hogy olyan, mintha ki akarna futni.
Szóval leírás alapján ettől még nem hengerfejes. De lehet, de innen megmondani nem lehet.


Szia YELLOW
Köszönöm a válaszod!!
Még annyit tennék hozzá,hogy miután le vettem a kupakot és ki jött a víz utána nyugis volt bent.Gáz adásra a visszatérő ágból jön a viz a pálcára mintha pi*silné.


Akkor simán lehet, hogy csak levegős volt, mert nem rég cserélték a hűtővizet.


ŐŐ a tulaj azt mondta,hogy egy hónapja volt tartály csere mert elrepedt!( Miért repedhet el?)


Sajnos gyakori. Elöregszik. A régebbi típusoknál, mint a tiéd is, pláne jellemző volt.
Persze hengerfejességtől is szétrepedhet.


Szia YELLOW!
Egy újabb kérdésem lenne,hogy normális-e az a jelenség,hogy e46 316i(1.9) reggeli -1 0 fok környéki időben elinditom az autot jár kb 30mp alapjáraton majd indulok vele,60-70es tempo 5.be 2ezer alatt,KB 5 perc és már megy fel a vizhőfok.(középen szépen megáll ahogy kell)


Mármint 5 perc indul el felfelé a mutató, vagy 5 perc után már középen áll?
Mert mindkettő lehet normális. Bár pl. az enyém kicsit lassabban melegszik. Amúgy a mutatós műszer egy tájékoztató műszer. Nem lineáris, és nem is mutatja számszerűen. tehát 96-103°C az üzemi. De kb 85°C körül is már szinte középen áll a mutató. Miközben a kék sávot 60°C környékén kezdi el elhagyni. 120°C-nál pedig már pirosban van. Tehát nem arányos a jelzés.
Bár én tényleg több éve nem használom már hidegben, így csak emlékeimre támaszkodom.


5 perc és indul el felfelé.
Illetve most néztem a kiegyenlitőtartályt hideg állapotban le vettem a kupakot járó motornál,és a visszatérő ágon nem pisilte a pálcát,ez normális? üzemmeleg állapotban kell csak?
(Néztem üzemmeleg állapotban sem pisili a pálcát)
?


Ott már csak akkor jön, ha üzem meleg a motor. Ugye ahogy melegszik, nő a nyomás és úgy mond ott tágul vissza a kiegyenlítőbe. Ugyanolyan az, mint más autóknál, aminek a tartálya külön van, és felülre bemegy egy vékonyabb cső a kiegyenlítő tartályba.

YELLOW Elküldve: 2024-12-02 21:35 Hûtõvíz

Robiez írta:
YELLOW írta:
Robiez írta:
YELLOW írta:
Robiez írta:
YELLOW írta:
Robiez írta: Sziasztok!
Segitséget szeretnék kérni tőletek,mert tudatlan vagyok ebben teljesen..vásárlás előtt állok adott egy BMW E46 316i 1.9 motorral szerelt 99évjárat.
Az eset a következő,kb 20km meg tétele után meleg motornál,járó motornál ha le veszem a kiegyenlítő sapkát jön ki a víz egészen addig míg a felső vízcső puha nem lesz.
Ez normális jelenség vagy sem?
Nem merem meg venni mert páran azt mondják, hogy hengerfejes...ezért tőletek kérnék véleményt.
Köszönöm !!!


Mivel a túlnyomás megszűnik a rendszerben, így a hűtőfolyadék hamarabb elkezd forrni, és normális ha kijön. Hidegen kell megnézni, vagy amíg nem üzemmeleg a motor, hogy akkor bugyborékol-e vissza a kiegyenlítőben a kipufogógáz.
Illetve a visszatérő ág is ott van a kupaknál, ott is tudja úgy nyomni adott esetben, hogy olyan, mintha ki akarna futni.
Szóval leírás alapján ettől még nem hengerfejes. De lehet, de innen megmondani nem lehet.


Szia YELLOW
Köszönöm a válaszod!!
Még annyit tennék hozzá,hogy miután le vettem a kupakot és ki jött a víz utána nyugis volt bent.Gáz adásra a visszatérő ágból jön a viz a pálcára mintha pi*silné.


Akkor simán lehet, hogy csak levegős volt, mert nem rég cserélték a hűtővizet.


ŐŐ a tulaj azt mondta,hogy egy hónapja volt tartály csere mert elrepedt!( Miért repedhet el?)


Sajnos gyakori. Elöregszik. A régebbi típusoknál, mint a tiéd is, pláne jellemző volt.
Persze hengerfejességtől is szétrepedhet.


Szia YELLOW!
Egy újabb kérdésem lenne,hogy normális-e az a jelenség,hogy e46 316i(1.9) reggeli -1 0 fok környéki időben elinditom az autot jár kb 30mp alapjáraton majd indulok vele,60-70es tempo 5.be 2ezer alatt,KB 5 perc és már megy fel a vizhőfok.(középen szépen megáll ahogy kell)


Mármint 5 perc indul el felfelé a mutató, vagy 5 perc után már középen áll?
Mert mindkettő lehet normális. Bár pl. az enyém kicsit lassabban melegszik. Amúgy a mutatós műszer egy tájékoztató műszer. Nem lineáris, és nem is mutatja számszerűen. tehát 96-103°C az üzemi. De kb 85°C körül is már szinte középen áll a mutató. Miközben a kék sávot 60°C környékén kezdi el elhagyni. 120°C-nál pedig már pirosban van. Tehát nem arányos a jelzés.
Bár én tényleg több éve nem használom már hidegben, így csak emlékeimre támaszkodom.

YELLOW Elküldve: 2024-11-25 18:11 Hibajelzés.

Robiez írta: Sziasztok!
Segítséget,tippet szeretnék kérni tőletek.

Pár napja lettem egy 1999 BMW E46 316i 1.9 motorral szerelt tulajdonosa.
A hiba a következő índitás után ki villan a sárga olaj vissza jelző kb 5-10 mp-ig világít majd el alszik.
A segítséget köszönöm!
(Első BMW-m)


Olajszint érzékelő jelez. (Karter aljában van.) Ha nívópálca szerint jó a szint, akkor a szenzor ment tönkre, ami tipikus hiba egyébként. Kb. csak a Hella jó, ha cserélni akarod. Én megmondom a frankót, hogy nem cserélném ki, de én tudom, hogy nem eszi az olajat, és amúgy se sokat járok vele, főleg az utóbbi 4 évben.

YELLOW Elküldve: 2024-11-19 21:04 Hûtõvíz

Robiez írta:
YELLOW írta:
Robiez írta:
YELLOW írta:
Robiez írta: Sziasztok!
Segitséget szeretnék kérni tőletek,mert tudatlan vagyok ebben teljesen..vásárlás előtt állok adott egy BMW E46 316i 1.9 motorral szerelt 99évjárat.
Az eset a következő,kb 20km meg tétele után meleg motornál,járó motornál ha le veszem a kiegyenlítő sapkát jön ki a víz egészen addig míg a felső vízcső puha nem lesz.
Ez normális jelenség vagy sem?
Nem merem meg venni mert páran azt mondják, hogy hengerfejes...ezért tőletek kérnék véleményt.
Köszönöm !!!


Mivel a túlnyomás megszűnik a rendszerben, így a hűtőfolyadék hamarabb elkezd forrni, és normális ha kijön. Hidegen kell megnézni, vagy amíg nem üzemmeleg a motor, hogy akkor bugyborékol-e vissza a kiegyenlítőben a kipufogógáz.
Illetve a visszatérő ág is ott van a kupaknál, ott is tudja úgy nyomni adott esetben, hogy olyan, mintha ki akarna futni.
Szóval leírás alapján ettől még nem hengerfejes. De lehet, de innen megmondani nem lehet.


Szia YELLOW
Köszönöm a válaszod!!
Még annyit tennék hozzá,hogy miután le vettem a kupakot és ki jött a víz utána nyugis volt bent.Gáz adásra a visszatérő ágból jön a viz a pálcára mintha pi*silné.


Akkor simán lehet, hogy csak levegős volt, mert nem rég cserélték a hűtővizet.


ŐŐ a tulaj azt mondta,hogy egy hónapja volt tartály csere mert elrepedt!( Miért repedhet el?)


Sajnos gyakori. Elöregszik. A régebbi típusoknál, mint a tiéd is, pláne jellemző volt.
Persze hengerfejességtől is szétrepedhet.