YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2018-11-13 19:39 Képek feltöltése CSAK 1024x768-as méretben, vagy kisebben!

YELLOW írta: Képeket csak 1024x768 méretben lehetséges feltölteni, hogy normálisan jelenjen meg.
Régen az oldal magának alakította át a képeket ilyen méretben, nem számított milyen méretben kerül feltöltésre. "Szerver változás" miatt ez a funkció nem működik. Így az 1024x768 méretnél nagyobb képek rosszul jelennek meg. Hirdetésben és a galériában is.
Mehet a 16:9-es képarány is, csak a kép 1024 képpontól ne legyen szélesebb.
Megértést köszi!


YELLOW Elküldve: 2018-11-11 09:04 Motor hibajel(sarga)

bricktopm írta:
YELLOW írta:
bricktopm írta: Sziasztok!

Nem teljesen idevágó, de egy hibakód miatt vetődött fel a kérdés.
Hogyan lehet egyértelműen megállapítani, hogy egy motor M52tu20 vagy m54b22-es?


hát a motorszámból a blokkon.


Basszus... Szóval kimaradt, hogy ezen kívül, ha nem elérhető\nincs\akármi...
Szóval mi az az alkatrész eseteg ami van az egyiknél, de tuti nincs, vagy más a másiknál.


elvileg az M52TUB20-on nincs a másodlagos levegőpumpa és szelep a jobb oldalon, míg az M54-en van. de ez lehet, hogy a legutolsó éveiben az M52TUB20-on is van, mert ez inkább környezetvédelmi besorolási osztály miatt került az autóra.
amúgy eléggé egyforma a két motor. igazából belül a hengerpalást nikasil bevonata a különbség, de az belül van.
mást nem nagyon tudok így hirtelen.
de VIN kód alapján ha rákeresel, akkor realoem is kidobja melyik van benne, vagy valamelyik éppen működő BMW VIN decoder oldal.

YELLOW Elküldve: 2018-11-10 22:55 Motor hibajel(sarga)

bricktopm írta: Sziasztok!

Nem teljesen idevágó, de egy hibakód miatt vetődött fel a kérdés.
Hogyan lehet egyértelműen megállapítani, hogy egy motor M52tu20 vagy m54b22-es?


hát a motorszámból a blokkon.

YELLOW Elküldve: 2018-11-09 20:00 Csomagtartó nyitás

hil írta:
Streetwolf írta: Sziasztok!
Megoldódott a probléma. Sajnos egy vezeték szakadás miatt nem lehetett kinyitni a csomagtartó ajtót. Ahogy lecsukódik, úgy elnyírta a vezetéket... Az, hogy kulccsal miért nem nyílt ki, nem tudom. De most már működik.
Üdv. Streetwolf

Szia,
lehet, hogy kulccsal azért nem lehetett nyitni, mert a kulcsos zár csak egy elektromos kapcsoló, nem mechanikus zár. Emlékeim szerint az e46 sedánnál így volt.
Bye: hil


nem is tudom használtam-e valaha a csomijtó kulcsos részét. kipróbálni talán már kipróbáltam.

YELLOW Elküldve: 2018-11-09 18:50 Motor hibajel(sarga)

hil írta:
Streetwolf írta:
YELLOW írta:
Hectorr írta:
adams22 írta:
YELLOW írta:
Hectorr írta: Sziasztok!

Adott egy 2005-ös 318I/2000es kocsi. A szívás márciusban kezdődött és még most is tart. A hiba jelenség, gyújtás kimaradás a kettes hengerben. ELső indításnál jó, kb 15-20 percig megy rendesen minden jó aztán beremeg az autó motor lámpa felvillan henger leáll, és randomra visz magával még egy hengert is néha..Amik cserélve lettek : gyertyák, trafók, légtömegmérő, AC pumpa. Injektorok ellenőrizve lettek, Az utolsó "szerelő" (ó igen volt egy pár..) a motort is szétkapta, de semmi eltérést nem talált , hengerek rendben stb... Végül annyiba maradtunk hogy "mechanikailag" rendben, elektronika probléma lesz. A kérdésem/kérésem hozzátok az lenne hogy tudnátok-e Hatvan 100km-es körzetében ajánlani egy tisztességes szerelőt aki ért az elektronikához, akár a Bmw-hz is, és szereti a kihívásokat..


milyen márkájú trafó lett belerakva, mindig ugyanoda írja, ugyanabba a hengerbe. összes trafó cserélve lett, vagy csak a hibásnak vélt?
a kopogásérzékelő nem lazult fel?


Valvetronic lett ellenőrizve? Tengely, villanymotor, szenzor.. ha már szét bontotta.
CSak mert nekem is ugyan ez volt és én is kicseréltem a világon mindent rajta, aztán most kiderült, hogy megkopott az excenter tengelyem és a tűgörgős csapágyazása is megszorult..így a villanymotor hiába állított volna a tengely nem vagy csak nehezen fordult el..(csoda hogy kibírta az a kis villanymotor )
Mondjuk nekem a 2-es, 4-es hengerre írta a kimaradást, de az teljesen mindegy.




Mind a négy trafó gyertya cserélve lett, nem mindig a kettes henger áll le, volt hogy a négyes, de jellemzően a kettes adja meg magát, Márkákat sajnos nem tudom, Kopogás érzékelőt szerintem nem nézték. Elvileg vanos alatt, szét tört egy görgő az cserélve lett (nézzétek el kérlek nem értek hozzá). Tegnap több szerelőt hívtam, de már motor vezérlőt emlegetik meg a márka szervizt


hát mint már sokszor elírtam nekem is a 2-es hengert dobta, de én tudtam, hogy trafó baja lesz. kapott 4 újat és hál isten megoldódott. szerintem a 2-es trafót is a 150km-rel korábban cserélt új gyertya nyírta ki, mert korábban 2 alkalommal indítás után volt már gond. de több 100km különbséggel hibázott.
egyébként tipikusan a trafó olyan, hogy vagy hideg motornál csinálja, vagy melegnél, mikor már üzemi a hőfok. nekem pl. mindig hidegen csinálta.
én a kettes trafóhoz menő vezetékelést még átnézetném, csatlakozók, kötések, mielőtt vezérlőt cserélnél. az is lehet javítható az is. csak egy jó elektronikást kellene találnod.


Szia,
Csatlakozom Yellow-hoz! Nekem is ez volt a problémám. Trafót ill. gyertyákat cseréltettem benne. Ekkor is kiírta a hibaüzenetet, és a 2-es injektort hozta ki hibának. Injektor is cserélve lett. Hiba fennállt... 2 szerelőnél járt, nem tudták megmondani mi okozhatta. Ők is elektronikáshoz küldtek. De egy újabb szerelő átnézte és kimért mindent. Majdnem kifogott rajta is a történet, mikor egy sugallatra ellenőrizte a trafókat. Én úgy vittem oda, hogy mondtam mit is cseréltek, mielőtt hozzá került volna. Ekkor kiderült, hogy nem volt jó bele a trafó, és cserélte a megfelelőre. Bosch van most benne, természetesen új gyertyákkal. Az autó tökéletesen működik. Nem mindegy milyen alkatrészek kerülnek bele, mert a BMW kényes az alkatrészeire.Üdv.Streetwolf

Szia,
ne legyen igazam, de itt olvastam, hogy a Bosch trafók elég rosszak. Nekem is cserélni kellett egyet, vettem két trafót, hogy maradjon egy tarcsiba, de akkor még nem tudtam a Bosch hibáról, így azt vettem. Egyelőre nincs baj vele.
Bye: hil


én szándékosan nem is akartam Bosch-t. kicsit ódzkodom tőlük. Beru-t vettem.
mint írtam a haldokló, gyenge trafót egy új, prémium gyertya simán kinyírhatja.

YELLOW Elküldve: 2018-11-07 11:09 elektromos ablakemelõ_

Lacessz írta: Sziasztok segítséget szeretnék kérni tőletek adott egy e91 kombi az elektromos ablakok be lettek tanítva szakszerűen, ennek ellenére "Üzemzavar az ablak emelő becsípõdés elleni védelmének működésében" embléma váltakozó időben bevillan. Hibakód sincs. Kérdés hogy mi lehet a probléma hogy tudom megszüntetni a jelzést?


hát elhárítod a hibát. valahol kontakt hiba lehet, de lehet maga a becsípődésgátló rossz.
vagy ki kell programozni a becsípődésgátlót belőle.

YELLOW Elküldve: 2018-11-06 20:15 E90 vásárlás

gueszka írta:
YELLOW írta:
notoriusbg írta: Sziasztok!

Ismerős E90 318d/320d vásárlásán gondolkodik, konkrétan ezt a példányt nézte ki: https://www.hasznaltauto.hu/sz...d-11959287

Jól tudom, hogy a pillangószelepes probléma a 318d-nél nem játszik? Mire kell figyelni vásárláskor, mik lehetnek még a költősebb tételek azokon kívül, amik elvileg a hirdetés szövege alapján már cserélve lettek?


E46 esetében igaz, viszont 2007-es E90 esetén már nem lennék benne biztos. sajnos konkrétan egyik robbantott ábrás rajz sem jelöli. fizikálisan kell megnézni, hogy ott vannak-e a szelepek és annak segédegységei, vagy sem. az a legbiztosabb.


Ha meg van az alvázszám, akkor realoemen meg lehet nézni, hogy az adott típusban van e vagy nincs. Nekem 318D-m van n47d20c 2008/9-es és nekem nincs benne. Ha a motor csoport alatt ilyet látsz: INTAKE MANIFOLD AGR WITHOUT FLAP CONTROL akkor nincs benne pillangó...


hát E46 esetén pont kollégámnak néztem pár hete, de neki hozza mind a két robbantott ábrát. mintha fejből kellene tudnod, hogy van-e benne vagy sincs, és az alapján kiválasztani. mondjuk az M47N. az E90 2007-ben már N47. viszont a realoem E90 esetén már csak az egyiket hozza. és a 18d-ben nincs, a 20d-ben van. most néztem meg.

YELLOW Elküldve: 2018-11-05 20:52 N46 és N42 motorok

peti9577 írta: sziasztok! N46b18 hoz van szelepszár szimeringem, szelepfedél tömítés az jó b20 as motorhoz is?


igen, ugyanaz mindkettő cucc mindkét motorban.

YELLOW Elküldve: 2018-11-05 13:13 E90 vásárlás

notoriusbg írta: Sziasztok!

Ismerős E90 318d/320d vásárlásán gondolkodik, konkrétan ezt a példányt nézte ki: https://www.hasznaltauto.hu/sz...d-11959287

Jól tudom, hogy a pillangószelepes probléma a 318d-nél nem játszik? Mire kell figyelni vásárláskor, mik lehetnek még a költősebb tételek azokon kívül, amik elvileg a hirdetés szövege alapján már cserélve lettek?


E46 esetében igaz, viszont 2007-es E90 esetén már nem lennék benne biztos. sajnos konkrétan egyik robbantott ábrás rajz sem jelöli. fizikálisan kell megnézni, hogy ott vannak-e a szelepek és annak segédegységei, vagy sem. az a legbiztosabb.

YELLOW Elküldve: 2018-11-05 11:31 Motorolaj

peti9577 írta: az n42 annyira nem ismerem! Nekem n46 van. És most emiatt viszem szerelőhöz illetve mert a láncfeszitőt töri el 200 ezer km felett, meg nyúlik a lánc...


igazából ugyanaz a két motor, de még sem. N42 EU3, az N46 EU4.
másabb a másodlagos levegőszivattyú benne. Amúgy kb egy az egyben ugyanúgy néz ki minden más. de mégis több a gond vele.

YELLOW Elküldve: 2018-11-04 17:18 Motorolaj

peti9577 írta: Kijavitanám az előző hibám! N46b18a motor van a kocsimban! És most fog menni vezérlés illetve szelepszár szimering és kartercső cserére! 90% mondta a szerelő hogy megszűnik az olajzabázás! Aki ilyen problémával szenved az jobb ha megnézeti a kocsit mert itt már nem az olajjal van a baj...


érdekes az N42-re jóval kevésbé jellemző a szelepszárszimmering miatti olajzabálás. jó nekem annyira sok km sincs benne, de összességében N46-os motorosok jobban panaszkodnak.

YELLOW Elküldve: 2018-11-04 16:49 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

hil írta:
YELLOW írta:
hil írta: Sziasztok,
mi a véleményetek: szerintetek az INPA diag kábelt rá lehet dugni az Opel OBD csatijára ? Opelen kéne élőadatot olvasni és arra kéne. Van egy ELM327 diagom mobil telefonra, amit minden autó OBD csatijára fel lehet dugni, ebből gondolnám, hogy az INPA kábellel sem lehetne baj, természetesen az OPcom progival használnám. Esetlg próbált már valaki ilyet?
Sürgős lenne, köszi a választ!


elvileg tudja a kábel, de a 7-8 láb rövidzárját meg kell szüntetni, különben nem fog kommunikálni az Opel-lal. én is így jártam. de még a kapcsolót mindig nem építettem bele. de elvileg ez a megoldása, ha össze van zárva a 7-8, hogy meg kell szüntetni.


Köszi!


apropó javítok. nem tudom a "gyárilag" INPA kábelnek árult kábeled milyen volt. mert ugye árulják úgy, aztán még sem jó elsőre az autóval.
ugye én KKL VAG-Com-ot hazsnálok, ami jó Opel-hez addig, amíg nem BMW-sítem. tehát lehet a "gyári INPA" kábelnek árult is ugyanez.

YELLOW Elküldve: 2018-11-04 01:00 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

hil írta: Sziasztok,
mi a véleményetek: szerintetek az INPA diag kábelt rá lehet dugni az Opel OBD csatijára ? Opelen kéne élőadatot olvasni és arra kéne. Van egy ELM327 diagom mobil telefonra, amit minden autó OBD csatijára fel lehet dugni, ebből gondolnám, hogy az INPA kábellel sem lehetne baj, természetesen az OPcom progival használnám. Esetlg próbált már valaki ilyet?
Sürgős lenne, köszi a választ!


elvileg tudja a kábel, de a 7-8 láb rövidzárját meg kell szüntetni, különben nem fog kommunikálni az Opel-lal. én is így jártam. de még a kapcsolót mindig nem építettem bele. de elvileg ez a megoldása, ha össze van zárva a 7-8, hogy meg kell szüntetni.

YELLOW Elküldve: 2018-11-04 00:58 Motorolaj

maestro006 írta: Sziasztok!

az alábbi kérdéssel fordulok hozzátok:
vásároltam 1l olajat az autómba mivel után kell tölteni. mobil 1 5w30 van jelenleg benne, és ugyan ilyen vettem. a probléma az, hogy a flakonon lévő cimke nem egyforma. olyan, mintha egy újabb széria lenne, a nagyobb gond, hogy nincs rajta a BMW LL04 jóváhagyás. (az a gyanúm, hogy valamilyen üzleti dolog lehet a háttérbe, pl a bmw nem szerződött a mobil 1 el.) nem tudom hogy beletöltsem-e. vélemények ? mellékelek képeket


a gyártási időből, ami rá van printelve, kiderül mikori az olaj. az ESP formula elég régóta megy szóval nem hiszem, hogy újabb verzió.
talán máshol gyártották. ez a vonalkódból kideríthető.
ha egy olajon nincs rajta a BMW LL minősítés az csak annyi, hogy az adott olajat a BMW konkrétan nem vizsgálta be. ez sok pénz, így nem mindig szokták. ha módosul az olajban egy kicsit valami formula, már újra kell csinálni, és ekkor már nem szokás. meg főként a jobban pörgő olajakat szokás. különösebb jelentősége nincs, csak a laikusnak segít a választás megkönnyítésében.
a fontos az API és ACEA besorolás. ha az egyforma nincs gond. Mobil-nál tapasztaltam, hogy a 4 literes kiszerelésen az van, hogy full szintetikus, míg ugyanaz az olaj 1 literesben csak rész szintetikust ír, vagy valami hasonlót. amúgy tök egyező minden.
esetleg nézegess képeket az olajról, hogy mindkét cimkét dobja -e a google. a hologrammos matrica nem jelent semmit.

YELLOW Elküldve: 2018-11-03 08:03 Hibakód

peti9577 írta: sziasztok valaki valami ötlet??! hol keressem a hibát?
(29FE Secondary-air system)


kíváncsiságból beírtam googli-ba, mielőtt neki álltam volna elmagyarázni, és láss csodát

YouTube videó

de itt egy elírás, chrome fordítóval is elég jól lefordítja. ne zavarjon meg, hogy más motor szerepel a leírásban.
BMW Secondary Air System Fault Code Diagnosing How To DIY OBD-II

YouTube videó

én sem tudtam volna szebben és jobban leírni. talán annyi, hogy először biztik ellenőrzése, majd csövek. bizti van a fékfolyadék tartály melletti dobozban is
meg mivel lett kiolvasva a hiba? ez túl általános és összefoglalt. ezen belül lehet a szivattyú, vagy a szelep, a szelep vezérlő is rossz.