YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2019-03-21 20:01 Gumiabroncs

közben én is utána jártam még gumiknak. persze hiába mondtam vissza a rendelést, csak ki akarták szállítani az Achilles-t. úgy kellett telefonálnom, hogy semmi esetre sem. ugyan a másik helyen azt mondták, csak simán ne vegyem át, de én korrekt akartam lenni. ezért még a megrendelés napján visszamondtam. erre vagy 5 nap múlva jön a szállításról az SMS, e-mail. egy idősebb hangú néni vette fel a cég telefonját. sikerült visszacsinálni. d emég küldtek egy olyan e-mailt, hogy technikai okok miatt nem tudják teljesíteni a megrendelést, elnézést kérnek. mondom jó, én mondtam vissza.

no, de még gumi értékeknek jártam utána. van egy amerikai szabvány UTQG, ami alapján gumikat tesztelnek. téli gumiknál nem nagyon van ilyen. állítólag ez sok cégnél inkább csak PR dolog, hogy eladhatóbb legyen a termék, de nem szubjektív, hiszen akkora táv alatt nem mérhető normálisan egy kopás, tapadás stb. hiszen egyik másik gumi, hol gyorsabban, hol lassabban kophat, jobban, rosszabbul tapadhat mondjuk 2-3mm kopás után.
viszont jó pár gumin megnéztem ezeket az értékeket, neten bogarásztam az értékek után.
az Achilles már csak azért is lett gagyi a szememben, mert a gumin rajta van a 4 évszakos jelölés. amit a minta nem támaszt alá. ráadásul az UTQG által mért kopási és tapadási értékek sem vannak összhangban. ugyanis 400-as kopásértékkel rendelkezik, ami nagyon magas. azaz nehezen kopik. azaz keményebb az összetétel. ergó a tapadása nem lehetne AA minősítés. és mivel 4 évszakosnak hirdeti a cég a gumin, így a 400-as érték nem lehet valid. az egész arra megy (gondolom), hogy amcsiban jobban eladható legyen. ott állítólag az UTQG értékeket nagyon nézik. és sokan 4 évszakos gumikkal járnak, sokkal több olyan gumi van ott és nem jellemző, hogy évszaknak megfelelően cserélnék a gumikat. szóval elég humbug az egész. érdekes, hogy valakiknek mégis megfelelő. én letettem róla végleg. talán a sors keze, hogy amúgy sem akart összejönni.

már rendelném a Sava-kat, de előbb legyen meg az új fényezése a felninek. addig nem rendelem ide, ne álljon, mert ha gond van felszerelésnél, akkor ne az legyen, hogy letelik a 14 nap, vagy másra fogják ha probléma lenne a gumival.

YELLOW Elküldve: 2019-03-17 21:07 Töltés hiány

Adriano98 írta:
YELLOW írta:
Adriano98 írta: Pár hete vittem el olajcserére az E46-omat, mikor érte mentem, és beindítottam (volna), az indításkor be-ki kapcsolt a gyújtás többször, egymás után úgy fél másodpercenként. A szerelő szeint, bikázás után "kideült", hogy a szerelő szerint az akkuja rossz. Szerintetek ez tényleg véletlen lehet, hogy pont ekkor "romlott el" a gyári akku, majdnem 19 év után, vagy a szerelő csinált vele valamit? Megjegzem, az óta sem, 1500 km és 1 hónap után sem csinált hasonlót.
Én az óta is a szerelőre gyanakodok, de nem vagyok biztos... Szerintetek ez tényleg az akku lehetett, vagy a szerelő hazudott?


he 19 éves gyári akksid? azt nem hiszem. már akinek 11 éves volt is kérdőjeles erősen. max korábban ugyanúgy gyárit raktak bele.
ha meg valóban 19 éves,tedd össze a kezed. nekem már azt sem hiszik el, hogy MonBat akksim 6 évet kibírt. a gyárit is 7 évesen tettem ki. mondjuk nekem sok rövid van benne és sok indítás. a mostani is már legalább 3 éve benne van.
de mások örülnek, ha 2-3 évet kibír az akksijuk.
szóval akármi volt, az az akksi már cserés volt.


Köszi a javítást YELLOW! Akkor tuti, hogy nem eredeti gyári, de BMW matricával ellátott (ezek szerint az előző tulaj nem elégedett meg más márkával a gyárin kívül), az látni rajta. Csak furcsállom, hogy pont most. Elvileg a szerelő még ki tudott állni a kocsival a háza elé, de mikor alig egy órán belül érte mentem, már lemerült volt az aksi. De ha jól tudom, egy olajcsere annyira terheli meg az akksit, mint egy fejenállás Dél-Amerikába... Szóval nem tudom, hogy vagy csináltak valamit a kocsival (vagy akksival), vagy pont ebben a fél órában járt le az aksi "0. órája". Szóval ha nem is gyári, de nem értem.....világítás sem volt rajta, mikor elvileg lemerült. Az incidens után egyből feltöltöttem teljesen, valóban le volt merülve. Ma kb másfél órát hagytam gyújtáson, filmet néztem a navin, mégsem merült le. Szóval nekem magas, hogy alig fél óra semmit tevésben hogyan merülhetett le.....mert ahogyan a szerelő mondta, az elkövetkezendőkben is le fog merülni....de talán 1500 km és kb 130 indtás nem volt ekég ehhez? Már végképp nem értem...


figyi! egy gyenge akksi, ami már elöregedett, annak nagyon kevés terhelés is elég. pl odavitted. beindította beállt. majd beindította ki állt. vagy 2x átállt még vele, esetleg ment valami világítás rajta. vagy gyújtáson maradt és ment a venti.
nekem is az volt a gond, hogy tisztítottam habosan a klímát. közben gyújtáson fújattam a levegőt. szépen el is szívta. majd később beindult magától a venti egy éjszaka. egyik esetben sem tudta már a motort indítani. ez annyit kivett az akksiból, hogy utána hiába töltögettem, cserélni kellett, mert egy indítást bírt ki. 10 km menet sem volt elég egy következő indításra.

YELLOW Elküldve: 2019-03-17 20:36 Töltés hiány

Adriano98 írta: Pár hete vittem el olajcserére az E46-omat, mikor érte mentem, és beindítottam (volna), az indításkor be-ki kapcsolt a gyújtás többször, egymás után úgy fél másodpercenként. A szerelő szeint, bikázás után "kideült", hogy a szerelő szerint az akkuja rossz. Szerintetek ez tényleg véletlen lehet, hogy pont ekkor "romlott el" a gyári akku, majdnem 19 év után, vagy a szerelő csinált vele valamit? Megjegzem, az óta sem, 1500 km és 1 hónap után sem csinált hasonlót.
Én az óta is a szerelőre gyanakodok, de nem vagyok biztos... Szerintetek ez tényleg az akku lehetett, vagy a szerelő hazudott?


he 19 éves gyári akksid? azt nem hiszem. már akinek 11 éves volt is kérdőjeles erősen. max korábban ugyanúgy gyárit raktak bele.
ha meg valóban 19 éves,tedd össze a kezed. nekem már azt sem hiszik el, hogy MonBat akksim 6 évet kibírt. a gyárit is 7 évesen tettem ki. mondjuk nekem sok rövid van benne és sok indítás. a mostani is már legalább 3 éve benne van.
de mások örülnek, ha 2-3 évet kibír az akksijuk.
szóval akármi volt, az az akksi már cserés volt.

YELLOW Elküldve: 2019-03-16 22:29 Gumiabroncs

sajnos nem tudok Achilles ATR Sport 2-t szerezni.
egyik helyen van raktáron a nagyobbakból, de 2013-as gyártás és addig nem renelnek amíg el nem fogynak.
hát ki fog 6 éves gumikat megvenni? mikor 2 éves raktáros gumikon hőbörögnak... de legalább felhívtak. a kisebbeket is kintről szerzi egy másik cég, de a nagyobbakra legalább ápr. végéig várni kellene.
amúgy érdekes, egy csomó webshop ugyanahhoz a céghez köthető. nekem ez olyan fura, és gyanús. csak ahol ingyen szállítás van, ott már benne van az árban. de akkor is durva, hogy 5-6 webshop ugyanazon céghez köthető. dizájn, szöveg, 1 az 1-ben ugyan az az ÁSZF
mondjuk külön vicces, hogy az összes ATR Sport 2 leírásában az van, hogy téli gumi.

szóval most az van, amit sosem gondoltam volna. aszimmetrikus gumi lesz lehet a befutó.
rájöttem, hogy ekkora teljesítményhez felesleges drága gumi. majd ha lesz újabb típus, erősebb autó, akkor jöhet a Hankook K120. olcsóbban is vannak jók.
pl, amivel szemezek annak legalább kis mintái vannak ezért csendes, de mégis jól tapadnak és GoodYear termék.
Sava Intensa UHP 2 (sajnos az oldalfal dizájn elég kiábrándító nekem. Debica-ba lehet jobb lenne, de abban meg drágább, miközben ugyanaz. sajnos elég kevés infót találni a gumiról. de munkatárssal, barátommal évek óta mondjuk, viccelődünk, mikor a gumi téma feljön, hogy Sava-t kell venni. egy gumis mindig ezt hajtotta. és a végén lehet az lesz.

YELLOW Elküldve: 2019-03-16 22:12 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

gabesz97 írta: Sziasztok!Olajcsere előtt állok az autómnál.Ez lesz a második amióta nálam van elsőnek Mannol 10W40 ment bele,ennél jobbat szeretnék viszont mindenki mást ír mi a jó bele.A Q8-ról nagyon sok jót olvastam viszont a viszkozitás nem tiszta nekem milyet rakjak bele,ugye a gyári az 5w30-at írja de az nem túl vékony egy 24 éves autónak?
E36 318IS az alany.


én azt nem értem miért ilyen olajakba gondolkozol? csak mert 20+ éves autód van (állapotát nem tudom), nem kell a legalja olajakat beletenni. nekem szembe nem jutna ezen márkák közül egyiket sem beletenni.
nem akarlak elítélni, de szerintem aki alja olajat tesz bele, az minden "aljasságra" képes, hogy a legolcsóbban, éppen mozgás képesre tartsa az autót.
egy motortól nem szabad sajnálni semmit.
egyébként ha most cserélsz olajat, majd ősszel újat, akkor a 10w-40 okés. de ha télen marad,, akkor inkább 5w-40. ennek a motornak kell a 40-es melegoldali viszkozitás. ha pedig túlzottan eszi az olajat, és nem folyik, akkor motorgenerál.

YELLOW Elküldve: 2019-03-15 15:10 Kuplung

Krajcsi97 írta: Sziazstok!
Nekem is hasonló problémám van..Adott e39 530d. Leginkább ötödikbe de harmadikba is elő elő fordul, hogy nagy gázadásnál 1500-1800as fordulatig olyat produkál az autó, mint amikor csúsztatja az ember a kuplungot, aztán hirtelen erőre kap 1800 felett. Gondoltam kuplungra, kuplung tárcsára de hátha itt van jobban hozzáértő, mint én. Mi lehet a probléma? Előre is köszi a segítséget!


néha én is tapasztalok ilyet. de aztán kb rájövök, hogy nem éreztem, hogy levettem volna a lábam a kuplungról. tehát, mintha kicsit nyomtam volna még.
mert amúgy akármelyik fokozatban próbálom, hogy megcsúszik-e, nem sikerül.. tehát én azt mondtam én vagyok béna. ráadásul mindig akkor történik, amikor a kormány pont kitakarja a sebességmérőt, vagy a kezem, mert úgy fordulok, és csak azt látom, hogy a fordulat emelkedik, én meg mintha nem mennék.
nem lehet, hogy nálad is ez van?
amennyiben te konkrétan látod egyenesben, hogy a fordulat megkúszik felfelé, de a sebesség nem vele azonos ütemben változik, akkor megcsúszhat. a 3. és 5. fokozat pont necces ilyen szempontból. ugye akkor rizikós amikor megjön a nagyobb nyomaték.
ami esetleg még lehet, hogy a DSC azt érzékeli, hogy a kerék kipörög csúszik, így nem ad annyi vonóerőt. de azt meg jelezné a műszerfalon.

YELLOW Elküldve: 2019-03-11 14:16 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

adams22 írta:
BMW0926 írta: Sziasztok

Az INPA az alábbi infot tárta fel: 242 - Burning fail Cylinder 5
A beteg: E46 M54B22-es motorral.
Tünetek: Hideg indítés -- alapjárat katasztrófa! 3x 4x újra kell indítani az autót, hogy menjen mind a hat henger. A hűtővíz néha fogy, néha nem, de mindig párás a kipufogó füst! Ha közel hajolok, érezni, hogy van nedvesség tartalma, amit az egyik kipufogóvég nedvessége is bizonyít. És itt van pár INPA kép.

https://imgur.com/a/yCUDxg7

Szerintetek mi lehet a probléma?

Szerk.: Gyertyák, trafók rendben!



Nekem is csak a 2-es hengerre hoz hibát (gyújtáskimaradás) igaz nekem N42B18A a motorkód.
Már minden ki lett cserélve szinte, teljesen felújított hengerfej, új szelepek, hidrotőkék, új gyertyák, trafók, üzemanyag szivattyú szűrővel. Új légtömegmérő, lambda szonda és stb.. gyári alkatrészekkel. De a hiba még továbbra is a 2es hengernél van és csak hidegindításkor. Melegen semmi baja. Viszont nekem belefolyt az olaj az ecuba. Tavaly volt olyan történet hogy eldugult a ccv szelepem és nyomta ki az olajat a tömítéseknél. A vastag kábelkötegen felkúszott az olaj a csatlakozón keresztül az ecuba. A múltkor vettem csak észre akkor kitakarítottam de a probléma meg maradt. Arra gondoltam hogy tönkre vágott valami áramkört odabent. De az is lehet hogy csak ki kellene takarítanom viszont szétszedni magát az ecu-t nem lehet, mert tönkremegy. Javítani kb 50 ezer. Bontottat lehetne még venni esetleg. Csak azért mondom ezt el, hogy nézd meg nem folyt-e valami az ecu környékére. Láttam a neten, hogy valakinek meg a hűtővíz folyt bele.


még mindig nem jó?

YELLOW Elküldve: 2019-03-09 20:58 Vezérműlánc

adams22 írta:
YELLOW írta:
matemate77 írta: a 177LE N47-es 320D motor ha visszahívásban cserélték a vezérlést, utána is ugyan olyan problémás lehet? :F
Úgy értem a rosszabb kenés miatt ugyan olyan "könnyen" szakadhat?!


ha a kenés hiány okozza, úgy nyilván. mert azon nem módosítanak.
egyébként láncos motor a feszítések miatt is, a feszítőpatronok miatt igényli a hígabb, jó minőségű olajat.
de nekem olyan rémlik, hogy a láncminősége sem volt oké. tehát ha cserélik, lehet az jobb minőségű. igaz nem lesz vastagabb. ráadásul azért is macera, mert a tűzfalnál van a vezérlés. szóval motort ki kell kapni talán.


A Garage Estate Hand meg tudja csinálni motor kivétel nélkül is. ÉS ha ők akkor gondolom máshol is.


most, hogy mondod, valóban.

YELLOW Elküldve: 2019-03-08 20:00 Vezérműlánc

matemate77 írta: a 177LE N47-es 320D motor ha visszahívásban cserélték a vezérlést, utána is ugyan olyan problémás lehet? :F
Úgy értem a rosszabb kenés miatt ugyan olyan "könnyen" szakadhat?!


ha a kenés hiány okozza, úgy nyilván. mert azon nem módosítanak.
egyébként láncos motor a feszítések miatt is, a feszítőpatronok miatt igényli a hígabb, jó minőségű olajat.
de nekem olyan rémlik, hogy a láncminősége sem volt oké. tehát ha cserélik, lehet az jobb minőségű. igaz nem lesz vastagabb. ráadásul azért is macera, mert a tűzfalnál van a vezérlés. szóval motort ki kell kapni talán.

YELLOW Elküldve: 2019-03-07 22:52 Centrálzár vezérlő, grundmodul

BMW0926 írta: Kimentem az előbb a garázsba, mert nagyon idegesített a dolog. Megcsináltam újból a kulcstanítást. Elsőre nem akarta, de másodjára valami oknál fogva csak észhez tért a kp zár. Fogalmam nincs mi lehetett a gond, de mindent ugyanúgy csináltam, mint Te a videoban. Most már minden oké vele, köszönöm a segítséget!

Ja, és tényleg érdemes néha megcsinálni a tanítást, rosszat nem teszünk vele!


lehet valami zavarta a jelet. vannak helyszínek, parkolók, ahol valamiért nem akar működni a kulcs. ilyenkor mindig arra gyanakszom, hogy valaki lopja a jelet. és olykor gyanús alakokat is látok. olyankor inkább visszaülök és várok, vagy tanítok egy gyorsat és aztán manuálisan zárok.

YELLOW Elküldve: 2019-03-07 21:24 Mi ez?

maranguira írta: Sziasztok!
Lenne egy olyan problémám, amit a lentebbi képen láthattok is!
Egy 18 gombos OBC-ről van szó...a kocsit ezzel a géppel vettem, de a mindennapos használat során, sajnos kb egy éve tönkrement benne a gombsor. Azóra egy 7 gombos OBC-t használtam, de az sem működött megfelelően, ugyanis, amikor úgy tartotta kedve bekapcsolt, vagy éppen ki, de ez menet közben kb a másodperceket követve ki-be kapcsolt...a minak sikerült megcsinálni a 18 gombost, viszont olyan jelenség jött elő, hogy a kis panel, ahol a dátum/időnek kellene lennie, az most pepitában világít folyamatosan, a nagy hosszú panelen viszont nincs semmi, nem világít!
Én arra tippelek, hogy valamelyik vezeték megsérült a cserélgetések közepette, de ez csak egy gyenge tipp...
Kérlek segítsetek!Köszönöm!

A hiba:
https://kepkuldes.com/image/6woOKL


én azt mondanám, hogy lehet van LIN kommunikáció nem jó, az lehet éppen vezeték is.
viszont nem tudom mit javítottak, mennyire volt szétszedve, de kicsit olyan, mintha az LCD vezérlő sem jól menne.
én szétszedném és tüzetesen átvizsgálnám a benne lévő panelt, forrasztások, alkatrészeket.

YELLOW Elküldve: 2019-03-07 21:19 Centrálzár vezérlő, grundmodul

BMW0926 írta:
YELLOW írta:
BMW0926 írta:
YELLOW írta:
BMW0926 írta: Sziasztok

Nekem is gondom akadt a központi zárral:

Egyik napról a másikra a távirányítóval nem lehet se nyitni, se zárni az autót. Megcsináltam a Yellow által készített videon a kulcs tanításos folyamatot, semmi sem történt. A kocsi akksi viszont teljesen le volt merülve a töltő szerint, bár simán indult még a kocsi. Ma reggel fel tettem tölteni, gondoltam itt lesz gond. Töltöttem egy órát, de iazából nem változott semmi, mikor visszaraktam az akksit. Megcsináltam újból a kulcs tanítási folyamatot, de semmi változás nem történt. Mi lehet a gond, hogy egyik napról a másikra nem nyitja - nem zárja az ajtókat? A kulcs nem esett le, nem csináltam vele semmit. Létezik erre is valami hiba kiolvasás? Mondjuk NCS Exprttel vagy valamivel?


a tanítás előtt sem reagált egyik gombra sem? tehát a belső világítás sem kapcsolt? se csomagtérajtó? előbb ezt kellene tisztázni.
mert ha igen, azaz egyik gombra sem volt semmi, akkor vagy a vevő rossz, vagy a kulcsban az adó.
hogy a kulcs ad-e jelet, azt pedig mérni lehetne, egy arra alkalmas eszközzel. ha az ad jelet, akkor a vevő rossz. ott pedig lehet kontakt hiba, stb.
ha még az autót indította az akksi, akkor az nem volt lemerülve. mert BMW-ben már akkor elkezd kattogni, olyan fesz szint esetén, ami más autót még sokszor beindít. de BMW-nél már nem engedi.


Sajnos nem reagált semmire. Se lámpa nem gyulladt fel, sem a csomagtartót nem zárta nyitotta. De hogy a jó büdös francba... Megérteném, ha lettek volna előzmények, de nem. Egyik nap még hiba nélkül működött, másnap reggelre semmi...


vagy a kulcs merült le. sajnos ilyen szinten, ahol kis feszültségek vannak, nagyon sokat számít akár egy pár százados feszültség szint esés. ami tegnap jó volt, lehet ma már nem. mentél az autóval azóta(elvileg töltődik a kulcs, de kell jó pár km) ? pótkulcs?


Kis távot teszek meg nap mint nap a melóhelyem és az otthonom között. kb 9-9km. Azt tanácsolta az egyik autósboltos figura, hogy éjszakára hagyjam rajta a gyújtást, hogy reggelre feltöltse a kulcs akkuját. Csak hát rossz akksival felesleges próbálkozni Gondoltam ezen kívül hátha van még valami ötletetek.


(Nagyon más téma: A DSC-s topic nem jön be, hibát ír ki az oldal. Csak nekem, vagy Nektek is? Ha ezzel kapcsolatos kérdésem is lenne, hová írhatok?)



úgy is jó, csak akkor rakd töltőre az akksit
van több DSC-s topic, valamelyikbe beleírod és kész. nem részletezem miért crash-selt be több topic.

YELLOW Elküldve: 2019-03-07 20:53 Centrálzár vezérlő, grundmodul

BMW0926 írta:
YELLOW írta:
BMW0926 írta: Sziasztok

Nekem is gondom akadt a központi zárral:

Egyik napról a másikra a távirányítóval nem lehet se nyitni, se zárni az autót. Megcsináltam a Yellow által készített videon a kulcs tanításos folyamatot, semmi sem történt. A kocsi akksi viszont teljesen le volt merülve a töltő szerint, bár simán indult még a kocsi. Ma reggel fel tettem tölteni, gondoltam itt lesz gond. Töltöttem egy órát, de iazából nem változott semmi, mikor visszaraktam az akksit. Megcsináltam újból a kulcs tanítási folyamatot, de semmi változás nem történt. Mi lehet a gond, hogy egyik napról a másikra nem nyitja - nem zárja az ajtókat? A kulcs nem esett le, nem csináltam vele semmit. Létezik erre is valami hiba kiolvasás? Mondjuk NCS Exprttel vagy valamivel?


a tanítás előtt sem reagált egyik gombra sem? tehát a belső világítás sem kapcsolt? se csomagtérajtó? előbb ezt kellene tisztázni.
mert ha igen, azaz egyik gombra sem volt semmi, akkor vagy a vevő rossz, vagy a kulcsban az adó.
hogy a kulcs ad-e jelet, azt pedig mérni lehetne, egy arra alkalmas eszközzel. ha az ad jelet, akkor a vevő rossz. ott pedig lehet kontakt hiba, stb.
ha még az autót indította az akksi, akkor az nem volt lemerülve. mert BMW-ben már akkor elkezd kattogni, olyan fesz szint esetén, ami más autót még sokszor beindít. de BMW-nél már nem engedi.


Sajnos nem reagált semmire. Se lámpa nem gyulladt fel, sem a csomagtartót nem zárta nyitotta. De hogy a jó büdös francba... Megérteném, ha lettek volna előzmények, de nem. Egyik nap még hiba nélkül működött, másnap reggelre semmi...


vagy a kulcs merült le. sajnos ilyen szinten, ahol kis feszültségek vannak, nagyon sokat számít akár egy pár százados feszültség szint esés. ami tegnap jó volt, lehet ma már nem. mentél az autóval azóta(elvileg töltődik a kulcs, de kell jó pár km) ? pótkulcs?

YELLOW Elküldve: 2019-03-07 20:27 Centrálzár vezérlő, grundmodul

BMW0926 írta: Sziasztok

Nekem is gondom akadt a központi zárral:

Egyik napról a másikra a távirányítóval nem lehet se nyitni, se zárni az autót. Megcsináltam a Yellow által készített videon a kulcs tanításos folyamatot, semmi sem történt. A kocsi akksi viszont teljesen le volt merülve a töltő szerint, bár simán indult még a kocsi. Ma reggel fel tettem tölteni, gondoltam itt lesz gond. Töltöttem egy órát, de iazából nem változott semmi, mikor visszaraktam az akksit. Megcsináltam újból a kulcs tanítási folyamatot, de semmi változás nem történt. Mi lehet a gond, hogy egyik napról a másikra nem nyitja - nem zárja az ajtókat? A kulcs nem esett le, nem csináltam vele semmit. Létezik erre is valami hiba kiolvasás? Mondjuk NCS Exprttel vagy valamivel?


a tanítás előtt sem reagált egyik gombra sem? tehát a belső világítás sem kapcsolt? se csomagtérajtó? előbb ezt kellene tisztázni.
mert ha igen, azaz egyik gombra sem volt semmi, akkor vagy a vevő rossz, vagy a kulcsban az adó.
hogy a kulcs ad-e jelet, azt pedig mérni lehetne, egy arra alkalmas eszközzel. ha az ad jelet, akkor a vevő rossz. ott pedig lehet kontakt hiba, stb.
ha még az autót indította az akksi, akkor az nem volt lemerülve. mert BMW-ben már akkor elkezd kattogni, olyan fesz szint esetén, ami más autót még sokszor beindít. de BMW-nél már nem engedi.

YELLOW Elküldve: 2019-03-07 19:25 Elektrosztatikus feltöltődés/kisülés - avagy megrázott az autó

csatis1 írta:
YELLOW írta:
adams22 írta:
YELLOW írta: az utóbbi 2 hétben folyamatosan megráz az autóm. régebben is volt ilyen néha.néha. de most minden alkalommal. olyan ruhában is, amiben korábban nem csinálta.
tudom milyen a feltöltődés, de ez most fura.
főleg az ajtó felső gumi éle, de a kilincsnél is. sőt még pulóveren keresztül is áthúz. pedig nem igazán műszálas.
semmi változtatás nem történt az autón.
de már lassan kínos, mikor rángatom a kezem parkolókban és szentségelek közben.
mondjuk mostanában többet áll kint éjszaka az autó, lehetséges volna, nyest támadás? de akkor mindig rázna. most meg beülök egy percre is, majd kiszállok, már csíp is.


Engem folyamatosan ráz amióta meg vettem 4 éve Nem tudom én se mi lehet..nyáron nem szokott csak télen nekem.


eddig engem sem, csak ritkán. de most minden alkalommal, mindegy mi van rajta.
még azon agyalok, hogy nem rég mikor belül takarítottam, megemeltem az én ülésem is. mintha azóta csinálná. majd meglesem, nem lehetne emiatt köze semminek sem hozzá. mert nem folyamatosan ráz, hanem csak mikor na.