YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2019-07-23 18:57 Hátsó futómû zajok

nehezen fogok választ kapni, de hátha valaki tapasztalt már ilyet.
régóta van egy olyan jelenségem, hogy lassúbb tempónál 30km/h alatt, ha útegyenetlenség van, azaz dolgozik a futómű hupli miatt, akkor nyekergő hang hallható. olyan, mintha a lengéssel azonosan két gumit tekernénk meg egymáson, mintha tompább fémes nyekergés.
álló helyben ha ringatom az autót, megmozgatom, akkor egyedül bal elől mozgatásnál hallok valamit, de az nem az. ez a hang inkább a jobb oldalról jön és a hátsó részről, de inkább teljes hosszában. egy biztos, hogy nem gumikéder, mert már ajtókat is kinyitottam menet közben és úgy is füleltem.
ami a legújabb fejlemény és eddig nem is figyeltem, hogy mindez akkor van, ha fékezek. ha nem nyomom a féket, akkor csak a bal eleji kis nesz van.
elég régi ügy, nincs kiszakadva a futómű. rugó sem tűnik eltörtnek, meg mondom, amúgy semmi hangja nincs, ha mozgatom, akármennyire nyomatom le, rugóztatom be.
ami még feltűnt, ha lassú éppen gurulásnál ráfékezek, és ugye beharap a fék, akkor is ahhoz hasonló frekvenciájú hang hallható.
nem tudok rájönni, hogy mitől van ez. azt még nem próbáltam, hogy valaki nyomja a féket és úgy libegtetem be az autót álló helyben. a fék fog. az egyik fékcsövem ugyan repedt, hamarosan cserélve lesz, de nem hiszem, hogy az okozná. most volt műszaki, a szilenteket is rendben találták.
szóval várom a tippeket, valakinek volt-e már ilyen, nekem a 12 év itteni idő alatt nem rémlik ilyen eset.

YELLOW Elküldve: 2019-07-23 13:55 Mi lehet a baj?_

Hegzsa írta: Sziasztok!

Olyan problémám van az autómmal (318i), hogy teljesen rendszertelenül gondol egyet és mintha 1 kattanásig behúznád a kéziféket, befog az összes fék. Félreállok vele 10-15 percre és újra normális. Féktárcsák/betétek elől újak, hátul dettó.
Műszerfalon egyik visszajelző se villan ki.

Ha valakinek van valami ötlete vagy esetleg futott bele ilyesmibe, kérem segítsen!

Válaszokat előre is köszönöm!


hogy az új betétek bele lettek rakva, a fékfolyadék szint meg lett nézve?
sokan esnek abba a hibába, hogy kopottak a betétek, tehát a munkahengerek kint vannak, ugye ettől az fékolajszint lentebb megy. rátöltenek, hogy MAX-on legyen. majd cserélik a betéteket, és ahogy visszanyomódik a munkahenger az új betét miatt, úgy a fékolajat felnyomja. a tartályban nyomás lesz a többlet anyag miatt, lehet ez szórakozik. ilyenkor ezért illik fékfolyadékot is cserélni, de minimum a szintet beállítani, légteleníteni egyet.

YELLOW Elküldve: 2019-07-21 23:02 Hûtõvíz

Ritlop írta:
YELLOW írta:
Ritlop írta:
YELLOW írta:
Ritlop írta:
YELLOW írta:
Ritlop írta: Üdv Mindenki! A következő problémára szeretnék megoldást illetve magyarázatot találni;adott egy 150 lovas fl utáni 320D, amikor bemelegedik a motor és a mutató középen áll, rejtett menü szerint 98 celsiuson van a hűtővíz hőmérséklete, a kis aranyos fogja magát és elkezdi elengedni a kiegyenlítő sapkája alatt a vizet. az autó jelzi is, hogy kevesli a vizet. Enni nem eszi a vizet minden bizonnyal, se a víz nem olajos, sem az olaj nem vizes, fűtésem is van. Nem forralja, csak kinyomja kb 100 celsius környékén, ami elvileg nem kellene, hogy sok legyen neki. Azt hiszem 108 foknál kapcsol be a ventilátorom. Viszont a csövek eléggé felkeményednek,és levegősödik is a rendszer, viszont a nyomást megtartja akár napokig is, visszahűlés után. Légtelenítettem már kb 50szer. Kérdésem az lenne, hogy elkpézelhető, hogy a kiegyenlítő sapkájának a meghibásodása okozza mindezt a kellemetlenséget? Úton van már az új sapka, de szeretném meghallgatni a véleményeteket. Válaszokat előre is köszönöm!


én úgy tudom a 108°C a benzinesnél valid. dízelnél alacsonyabban van a működési tartomány.
igen valószínű a kupak lesz a ludas. viszont előfordulhat, hogy kipufogógáz kerül a rendszerben. és amiatt nyomja ki. azt kellene megnézni, hogy járó motornál (üzem meleg)levenni a kiegyenlítő sapkáját. de csak óvatosan a forró gőz miatt. és szagolni , hogy érezni-e a kipufogó gáz szagot. lehetséges, mikor bemelegszik a blokk, akkor már valami nem tömít rendesen és a kipuf. gázt benyomja a hűtővízbe.


semmi kipufogó szag, meg elvileg ha bedolgozna a hűtőrendszerbe akkor hűlés után el is kellene engedje a nyomást, nem?


nem feltétlen. az függ attól hol enged át. tömítés az, vagy repedés. a gáznak nagyobb a nyomása és ahogy a motor dolgozza ki magától lehet egyik irányba megy, de másikba nem. tömítésen egyik irányba megy másikba nem. ha a motor megáll, a víz sem kering, tehát abban sem lesz olyan nyomás, ami mondjuk vissza tudná nyomni ott, ahol kijött.
a feltöltött képeid azért nem jók, mert nagy méretűek. főoldalon láthatsz olyan fórum témát, ahol le van írva minden.


Köszönöm szépen! Első körben megpróbálom a sapkacserét, ha nem javul megy a hahu-ra, ha az sem jön be akkor megygújtom


ne hari, de ez nagyon gyenge hozzáállás. ha nem javul meg megy a hahu-ra. ezért sok a szemét és bizalmatlanok az emberek, mert amint költeni kell az autóra mindenki szabadulna meg tőle, persze hibátlanként hirdeti mindegyik. lehet te is pont olyantól vetted meg, amilyenné most fogsz válni.
magyarán nem kell csodálkozni semmin. de a te hibát nem jelent pedig hatalmas problémát, ha meg van a hiba oka. lehet csak apróság. de te tudod.


Hidd el, hogy nem gyenge hozzáállás, 2 milliot költöttem rá az elmúlt 3 évben számlával tudom igazolni, nem a haver garázsában csinálta az apósa meg semmi. BMW szervizbe hordom, mind a kettőt ami van nekem meg a páromnak, csak valahol meg kell húzni a határt. És ha megy a hahu-ra, akkor is hibájával fogom árulni.


na, ha nem hivatalos helyen költöd, és tételezzük fel minden hiba, alkatrész, amit cseréltettek veled valóban rossz volt, akkor egy mezei szerviben, vagy ami BMW-re szakosodott, kb. 1 millából megúsztad volna. egy ideje látok hahun hirdetve egy BMW-t, mellette a friss számla majdnem 600ezerről. ha nevetni akarok megnézem. mondjuk nem csodálkozom, sajnos minden márka esetén ez van. szerintem érdemesebb felkutatni olyan embereket, akik egy-egy márkára specializálódnak, mert jobban dolgoznak, mint a hivatalos és legalább fele annyiért.
a legnagyobb baj az, ott rontják el a hivatalos szervizek, hogy a garanciális kötelező szervizek is drágák, a tulaj alig várja vége legyen. de így kb csak ezekre viszik oda, ami nem áll másból, mint alap olajcserékből, meg szűrőkből. aztán komolyabb hibánál meg csak a vakargatás megy.
az előzményedet én nem tudtam, csak amit írtál, abból az jött le. sorry.
szerk.: egyébként ez is rejtély marad nekem. több embert ismerek, hogy belelocsol az autóba egy rakat pénzt, rendbe szedi, majd valami apróság miatt eladja. mert azon agyal, hogy mennyibe lehet még, de azt már nem nézi mennyit locsolt rá. na az a kidobott pénz. mert azt már senki nem fizeti ki. az embernek azért kell költeni az autóra, mert még használni akarja. ha nem akarja, inkább ne költsön rá, mert felesleges, nem fogja viszont látni. ez pont olyan, mint egy trabi felújítása mondjuk. értéktelen autó, eladni nem lehet kb, de ha felújítod nagyon sokba lesz és még használhatod, élvezheted, esetleg ha gyárira sikerült helyreállítani, még sokat is érhet. egy 500ezres autóhoz is ugyanolyan drága az alkatrész, mint egy 2 millióshoz. nem mindegy ugye, hogy egy 500ezres autóra költesz 100ezret, vagy egy 2 millásra. de ha amúgy rendbe lesz az 500ezres és még évekig használhatod, akkor máris nem kellett új autóra költened és megtérül a befektetett összeg.

YELLOW Elküldve: 2019-07-21 19:28 Mi lehet a baj?_

pot írta:
YELLOW írta:
pot írta: Sziasztok olyan kérdésem lenne ,hogy gázolajszűrőt akarok cserélni de nem tudom ,hogy ha kicserélem attól félek hogy nem indul be az autó mert levegőre szalad a rendszer . Mert a másik autómba levegőre szaladt és ahoz is egy külön szerszám kellet valami vákum punpa hogy beinduljon. Válaszokat előre is köszi


nekem úgy dereng légteleníti magát. többször add rá a gyújtást, de hosszabb időre legyen rajta, addig ne indíts.
de mást nem ott ahol az üzemanyag nyomást kell mérni, ott is le lehet légteleníteni gyújtáson, csak a szelepet kell megnyitni. csak úgy kinyomhat gázolajat is, szóval csak hideg motornál érdemes, utána lemosni ahova odafolyt.


Youtubon néztem róla videokat ott nem legtelenitik csak kicserélk a szűrőt és kész


de azért írtam, amit írtam. mert magát légteleníti. csak azt ne csináld, hogy kicseréled, majd gyújtás és indítasz. várni kell gyújtáson vagy többször ráadni. ezt tipp-ként írtam.

YELLOW Elküldve: 2019-07-21 19:14 Mi lehet a baj?_

pot írta: Sziasztok olyan kérdésem lenne ,hogy gázolajszűrőt akarok cserélni de nem tudom ,hogy ha kicserélem attól félek hogy nem indul be az autó mert levegőre szalad a rendszer . Mert a másik autómba levegőre szaladt és ahoz is egy külön szerszám kellet valami vákum punpa hogy beinduljon. Válaszokat előre is köszi


nekem úgy dereng légteleníti magát. többször add rá a gyújtást, de hosszabb időre legyen rajta, addig ne indíts.
de mást nem ott ahol az üzemanyag nyomást kell mérni, ott is le lehet légteleníteni gyújtáson, csak a szelepet kell megnyitni. csak úgy kinyomhat gázolajat is, szóval csak hideg motornál érdemes, utána lemosni ahova odafolyt.

YELLOW Elküldve: 2019-07-21 13:55 Service manual

bkboy írta:
YELLOW írta:
bkboy írta: Sziasztok! Hans-Rüdiger Etzold így csináld könyvét keresem! Bmw 3-as sorozat (e46) jó volna magyarul! Remélem valaki tud segíteni! Előre is köszönöm!


már megint?
könyvesboltokban érdemes érdeklődni. vagy adok-veszek oldalakon hátha árulja valaki könyv formában.
itt senkinek nincs meg digitális formában tudomásom szerint, és ha volna is reméljük nem küldi el egy vadidegennek, aki lehet épp....


Nyilván ha boltban beszerezhető lenne nem itt keresném. 2010 körüli fórumbeszélgetésben láttam, hogy megosztották egymással, reménykedem hátha valaki most is megteszi. Egyébként nem nagy pénz, négyezer párszázér kínálják, meg is venném ha nem lenne készlethiányos! Nem soherség miatt szeretném így megszerezni.


én sem azért írtam, de ha vissza olvasol, láthatod mik voltak itt megosztásokból.

YELLOW Elküldve: 2019-07-21 11:58 Nagyobb sebességnél rezonálás

bogfeli írta: Sziasztok!
Olyan problémám lenne e90 320d automata kocsimmal, hogy kb. 80km/h környékén 120-130km/h-ig furcsa búgó hang jön valahonnan. Főleg balos kanyarban ha kicsit jobbra tartok abba hagyja. Kerékcsapágy lenne? Gumik újjak, felnik görgőzve centírozva, futómű jó. Lengéscsillapító csere után jött elő de ebben nem vagyok biztos. Köszi előre is a segítséget!!


igen ez tipikusan kerékcsapágy problémára utal.
de előtte érdemes megnézni, hogy a gumi kopása nem abnormális-e, hanem szép egyenletes. mert a gumi is adhat ki hangokat.

YELLOW Elküldve: 2019-07-21 11:49 Service manual

bkboy írta: Sziasztok! Hans-Rüdiger Etzold így csináld könyvét keresem! Bmw 3-as sorozat (e46) jó volna magyarul! Remélem valaki tud segíteni! Előre is köszönöm!


már megint?
könyvesboltokban érdemes érdeklődni. vagy adok-veszek oldalakon hátha árulja valaki könyv formában.
itt senkinek nincs meg digitális formában tudomásom szerint, és ha volna is reméljük nem küldi el egy vadidegennek, aki lehet épp....

YELLOW Elküldve: 2019-07-18 14:32 Ajtónyítási Gondok!

Dani24 írta:
YELLOW írta:
Dani24 írta: Sziasztok! Adott egy 2001 év végi kupé e46. Angliaban Elek így a bal oldalt levő utas oldali ajtó sem kulcs gomb sem a benti gomb megnyomására nem nyit. Miután ki nyitom a belső kilincsel zárni már zárja a kulcs gomb nyomására is. Esetleg tippek aki már járt így vagy hasonlóan mit kellett cserélni? Előre is köszönöm a válaszokat


én arra következtetek, hogy a GM (grundmodul) reléjében az az érintkező pár ami ezen ajtó nyitásáért felel oxidos vagy égett, kokszos. mivel minden más működik és reagál.
szóval a megfelelő relé cseréjével megoldható. de nem annyira egyszerű, gyakorlatot igényel a cseréje. csere után semmit nem kell tanítani vagy ilyenek.



Köszönöm a választ! Még annyit hogy ha a nem a relet cserélem hanem az egész modult akkor sem igényel semmi tanítást vagy hasonló? Illetve mivel kupéról beszélünk csak kupé modullal cserélhető ugye? (Csak azért kérdem mert sedan bol lenne kéznél egy most is)


az a helyzet, hogy modul esetén szükség lehet tanításra. a kulcsokat mindenképp, illetve a GM számos kényelmi funkció beállítás tárolásáért felelős. így számít, az esőszenzor, elektromos ablakok, napfénytető, stb-stb. célszerű coupe-ból átemeleni, úgy kisebb a programozás. a programozást csak megfelelő programmal kábelekkel lehet. és célszerű olyan modult keresni, aminek az SW és HW számai megegyeznek. de mondom számos zárás, nyitás, villogás funkció beállítása ebben a modulban történik. szóvaal ha kicseréled, akkor lehet valami nem úgy fog működni mint eddig. de ha ha megfelelő HW,SW modult szerzel, akkor lementhető a jelenlegiből az összes beállítás és átrakható az bontottba. de ehhez szintén spec progi, kábel kell.

YELLOW Elküldve: 2019-07-17 20:59 N46 és N42 motorok

kaszas2006 írta: Sziasztok. Egy ideje szevedek egy hibával. Motor: N42B20A. Meleg motornál leesik 1x az alapjáratom, ha ez megtörténik nem jön többet elő amíg le nem állítom a motort és újra elundulok. Kartergáz szűrő és vanos kerék lett cserélve utána jött elő a hiba. INPA ezt dobja. 2731 - chamsaft control inlet VANOS. Valakinek van ötlete merre menjek tovább? Idegesítő mert valamikor le is fullad az auto amikor leesik a fordulat.


ez a hiba arra utalhat, hogy a szívóoldali Vanos vezérlése nem jó. Lehet a pozíció szenzor false értéket küld, vagy maga a Vanos vezérlés nem működik, pl egy rossz tömítés miatt. Vagy ugye a kerék rosszul lett felrakva, vagy elment a vezérlés. ha csak 1 foggal is, már hibát generál. viszont fura, hogy csak melegen, lehet csak kontakt hiba van.

YELLOW Elküldve: 2019-07-17 20:00 Autóvásárlás

YELLOW írta:
W1ll1s írta:
YELLOW írta:
W1ll1s írta:
YELLOW írta:
W1ll1s írta: Sziasztok
Első bmw-m vásárlása előtt állok. Linkeltem egyet amiben gondolkodók https://www.hasznaltauto.hu/sz...r-14580075

Azt szeretném kérdezni hogy mi a véleményetek erről a típusról. Kasztni korrozio gondok, elektronikai problémák. És ami talán a fontosabb h a motor mennyire megbízható és mi az ami ennyi idősen illetve km-nél cseres szokott lenni? Illetve még ha van valami jó tanács ezzel kapcsolatba azt szívesen olvasnám.

Köszi előre is.


jobb oldala kicsit sérült úgy tűnik az ajtókon. amúgy nem néz ki rosszul. egész gyárinak tűnik, nem hülyegyerek autó volt. a km is akár lehet hihető is, de ha pályán futotta többségben, akkor lehet több is.
a motor nem lenen rossz. de tudni kell előtte hogy használták, milyen állapotban van. dupla-Vanos, valvetronic, szóval okozhat meglepetést. na meg a kettős tömegű. most már félve vennék ilyen motorral, de ki lehet fogni jót. nem tudok jó tanácsot adni. lehet épp jó, de lehet 5 vagy 60ezer km múlva lesz baja. ezt előre nem tudni. át kell nézni alaposan. full diag, stb.


Amúgy bmw-nek mennyire megbízhatóak a benzines motorjai?


mint akármelyik másiknak. ettől csak a régebbi benyás motorok megbízhatóbbak.
van akinek mindegyikkel motorral baja van, (közben lehet vele van baj), valakinek meg egyikkel sincs. ha megkapja a normális karbantartást, akkor nem igazán lehet probléma. kereskedés árulja, kitudja, bármi lehet, meg amúgy is.


Értem. Köszönöm.


én már túl sokszor írtam ezekről, nincs már kedvem ismételni. a sok év alatt belefáradtam.


nekem is ez a motor van benne, vagyis a hirdetésben lévő N46B18A nekem N42B18A, de lényegében ugyanaz a motor, csak az N46 EU4-es. én alapvetősen szeretem a motort. ha kell kellő erő van benne, meglepően jó, de ha óvatosba jár az ember, akkor jól fogyaszt. de előre félek, ha előjönne egy nagyobb baja. én 12,5 éve vettem 62ezer km-rel, most 122ezer van benne. így még bízom benne, hogy kitart egy darabig. motorral csak szokásos trafó hiba probléma volt 85ezernél, gyertya csere után 150km-rel. megadta az új gyertya a döfést. igaz cseréltem mind a négyet. magához a motorhoz amúgy nem kellett még nyúlni sőt más baja nem volt, egy hűtővízcsonk adta meg magát, de annyi. N46-ról több olyan hibát tudok, ami motorbontást igényelt. nem tudom miért. sajnos FL-es E46 esetén kompormisszumot kell kötni, hogy a motorok, mind dízel, mind benzines esetén már nem olyanok, mint a korábbiakban. jók, ha az ember újonnan tud ott hozzájutni.

YELLOW Elküldve: 2019-07-17 16:14 Autóvásárlás

W1ll1s írta:
YELLOW írta:
W1ll1s írta:
YELLOW írta:
W1ll1s írta: Sziasztok
Első bmw-m vásárlása előtt állok. Linkeltem egyet amiben gondolkodók https://www.hasznaltauto.hu/sz...r-14580075

Azt szeretném kérdezni hogy mi a véleményetek erről a típusról. Kasztni korrozio gondok, elektronikai problémák. És ami talán a fontosabb h a motor mennyire megbízható és mi az ami ennyi idősen illetve km-nél cseres szokott lenni? Illetve még ha van valami jó tanács ezzel kapcsolatba azt szívesen olvasnám.

Köszi előre is.


jobb oldala kicsit sérült úgy tűnik az ajtókon. amúgy nem néz ki rosszul. egész gyárinak tűnik, nem hülyegyerek autó volt. a km is akár lehet hihető is, de ha pályán futotta többségben, akkor lehet több is.
a motor nem lenen rossz. de tudni kell előtte hogy használták, milyen állapotban van. dupla-Vanos, valvetronic, szóval okozhat meglepetést. na meg a kettős tömegű. most már félve vennék ilyen motorral, de ki lehet fogni jót. nem tudok jó tanácsot adni. lehet épp jó, de lehet 5 vagy 60ezer km múlva lesz baja. ezt előre nem tudni. át kell nézni alaposan. full diag, stb.


Amúgy bmw-nek mennyire megbízhatóak a benzines motorjai?


mint akármelyik másiknak. ettől csak a régebbi benyás motorok megbízhatóbbak.
van akinek mindegyikkel motorral baja van, (közben lehet vele van baj), valakinek meg egyikkel sincs. ha megkapja a normális karbantartást, akkor nem igazán lehet probléma. kereskedés árulja, kitudja, bármi lehet, meg amúgy is.


Értem. Köszönöm.


én már túl sokszor írtam ezekről, nincs már kedvem ismételni. a sok év alatt belefáradtam.

YELLOW Elküldve: 2019-07-17 15:13 Autóvásárlás

W1ll1s írta:
YELLOW írta:
W1ll1s írta: Sziasztok
Első bmw-m vásárlása előtt állok. Linkeltem egyet amiben gondolkodók https://www.hasznaltauto.hu/sz...r-14580075

Azt szeretném kérdezni hogy mi a véleményetek erről a típusról. Kasztni korrozio gondok, elektronikai problémák. És ami talán a fontosabb h a motor mennyire megbízható és mi az ami ennyi idősen illetve km-nél cseres szokott lenni? Illetve még ha van valami jó tanács ezzel kapcsolatba azt szívesen olvasnám.

Köszi előre is.


jobb oldala kicsit sérült úgy tűnik az ajtókon. amúgy nem néz ki rosszul. egész gyárinak tűnik, nem hülyegyerek autó volt. a km is akár lehet hihető is, de ha pályán futotta többségben, akkor lehet több is.
a motor nem lenen rossz. de tudni kell előtte hogy használták, milyen állapotban van. dupla-Vanos, valvetronic, szóval okozhat meglepetést. na meg a kettős tömegű. most már félve vennék ilyen motorral, de ki lehet fogni jót. nem tudok jó tanácsot adni. lehet épp jó, de lehet 5 vagy 60ezer km múlva lesz baja. ezt előre nem tudni. át kell nézni alaposan. full diag, stb.


Amúgy bmw-nek mennyire megbízhatóak a benzines motorjai?


mint akármelyik másiknak. ettől csak a régebbi benyás motorok megbízhatóbbak.
van akinek mindegyikkel motorral baja van, (közben lehet vele van baj), valakinek meg egyikkel sincs. ha megkapja a normális karbantartást, akkor nem igazán lehet probléma. kereskedés árulja, kitudja, bármi lehet, meg amúgy is.

YELLOW Elküldve: 2019-07-17 14:27 Autóvásárlás

W1ll1s írta: Sziasztok
Első bmw-m vásárlása előtt állok. Linkeltem egyet amiben gondolkodók https://www.hasznaltauto.hu/sz...r-14580075

Azt szeretném kérdezni hogy mi a véleményetek erről a típusról. Kasztni korrozio gondok, elektronikai problémák. És ami talán a fontosabb h a motor mennyire megbízható és mi az ami ennyi idősen illetve km-nél cseres szokott lenni? Illetve még ha van valami jó tanács ezzel kapcsolatba azt szívesen olvasnám.

Köszi előre is.


jobb oldala kicsit sérült úgy tűnik az ajtókon. amúgy nem néz ki rosszul. egész gyárinak tűnik, nem hülyegyerek autó volt. a km is akár lehet hihető is, de ha pályán futotta többségben, akkor lehet több is.
a motor nem lenen rossz. de tudni kell előtte hogy használták, milyen állapotban van. dupla-Vanos, valvetronic, szóval okozhat meglepetést. na meg a kettős tömegű. most már félve vennék ilyen motorral, de ki lehet fogni jót. nem tudok jó tanácsot adni. lehet épp jó, de lehet 5 vagy 60ezer km múlva lesz baja. ezt előre nem tudni. át kell nézni alaposan. full diag, stb.

YELLOW Elküldve: 2019-07-17 14:14 Hûtõvíz

Ritlop írta:
YELLOW írta:
Ritlop írta:
YELLOW írta:
Ritlop írta: Üdv Mindenki! A következő problémára szeretnék megoldást illetve magyarázatot találni;adott egy 150 lovas fl utáni 320D, amikor bemelegedik a motor és a mutató középen áll, rejtett menü szerint 98 celsiuson van a hűtővíz hőmérséklete, a kis aranyos fogja magát és elkezdi elengedni a kiegyenlítő sapkája alatt a vizet. az autó jelzi is, hogy kevesli a vizet. Enni nem eszi a vizet minden bizonnyal, se a víz nem olajos, sem az olaj nem vizes, fűtésem is van. Nem forralja, csak kinyomja kb 100 celsius környékén, ami elvileg nem kellene, hogy sok legyen neki. Azt hiszem 108 foknál kapcsol be a ventilátorom. Viszont a csövek eléggé felkeményednek,és levegősödik is a rendszer, viszont a nyomást megtartja akár napokig is, visszahűlés után. Légtelenítettem már kb 50szer. Kérdésem az lenne, hogy elkpézelhető, hogy a kiegyenlítő sapkájának a meghibásodása okozza mindezt a kellemetlenséget? Úton van már az új sapka, de szeretném meghallgatni a véleményeteket. Válaszokat előre is köszönöm!


én úgy tudom a 108°C a benzinesnél valid. dízelnél alacsonyabban van a működési tartomány.
igen valószínű a kupak lesz a ludas. viszont előfordulhat, hogy kipufogógáz kerül a rendszerben. és amiatt nyomja ki. azt kellene megnézni, hogy járó motornál (üzem meleg)levenni a kiegyenlítő sapkáját. de csak óvatosan a forró gőz miatt. és szagolni , hogy érezni-e a kipufogó gáz szagot. lehetséges, mikor bemelegszik a blokk, akkor már valami nem tömít rendesen és a kipuf. gázt benyomja a hűtővízbe.


semmi kipufogó szag, meg elvileg ha bedolgozna a hűtőrendszerbe akkor hűlés után el is kellene engedje a nyomást, nem?


nem feltétlen. az függ attól hol enged át. tömítés az, vagy repedés. a gáznak nagyobb a nyomása és ahogy a motor dolgozza ki magától lehet egyik irányba megy, de másikba nem. tömítésen egyik irányba megy másikba nem. ha a motor megáll, a víz sem kering, tehát abban sem lesz olyan nyomás, ami mondjuk vissza tudná nyomni ott, ahol kijött.
a feltöltött képeid azért nem jók, mert nagy méretűek. főoldalon láthatsz olyan fórum témát, ahol le van írva minden.


Köszönöm szépen! Első körben megpróbálom a sapkacserét, ha nem javul megy a hahu-ra, ha az sem jön be akkor megygújtom


ne hari, de ez nagyon gyenge hozzáállás. ha nem javul meg megy a hahu-ra. ezért sok a szemét és bizalmatlanok az emberek, mert amint költeni kell az autóra mindenki szabadulna meg tőle, persze hibátlanként hirdeti mindegyik. lehet te is pont olyantól vetted meg, amilyenné most fogsz válni.
magyarán nem kell csodálkozni semmin. de a te hibát nem jelent pedig hatalmas problémát, ha meg van a hiba oka. lehet csak apróság. de te tudod.