YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2022-09-03 17:14 M43TU motor

hil írta:
YELLOW írta:
hil írta:
YELLOW írta:
hil írta: Sziasztok, Engem már nem érint, csak tudni szeretném, hogy az M43-as motorokról az utóbbi időben és több helyen is olvasom, hogy a hajtókar csapágy szokott tönkremenni. Mitől lehet ez és szinte csak ennél a motornál?
Bye: hil


tuti? inkább N43 lesz az. meg N47 és főként a dízelek.


Tuti, nem tévedés: Több fórumon is az M43TU motorokról olvastam a gyakori hajtókar csapágy problém, pedig azt mondják, az a legtutibb motor, örök élet meg egy nap, csak ugye a hajtókar csapágy. Az előző hozzászóló is erről írt (Bmwcooler).


na de mit ír? motorolaj hiányában lett hajtókarcsapágyas. segítek, bármi az lenne olaj nélkül... ha nincs meg az olajnyomás, akkor fém a fémen fut.
ez a baja az N47-nek is, hogy 25-30ezrenként cserélnek olajat. vagy ki tudja. annyi tróger van, mindegyik friss olajcserével árulja, aztán már ő is így vette. sokan nem képesek egy olajszervizre se, hanem eladják előtte, aztán ki tudja mióta nem volt cserélve.

OK, nála olajhiány volt, de másoknál normál használat során jelentkezett, ahol volt olaj, ami mindig időben volt cserélve.


ebbe azért ne legyél biztos. mert ha hüJe volt úgy sem ismeri be. ha már más cserélte az olajat, ki tudja valóban cserélte-e és mire. most elviszed 10ezer km-ként valahova,szerelő látja, hogy 25ezer a csere, fogja le se sz*rja, csak kiszámlázza. sajnos nem tudok enyhíteni bizalmatlanságomon.
szinte biztos vagyok benne, hogy amelyik ebből a motorból hajtókarcsapágyas lett, ott volt valami gond az olajjal, cserével, vagy használattal.

YELLOW Elküldve: 2022-09-01 20:46 M43TU motor

hil írta:
YELLOW írta:
hil írta: Sziasztok, Engem már nem érint, csak tudni szeretném, hogy az M43-as motorokról az utóbbi időben és több helyen is olvasom, hogy a hajtókar csapágy szokott tönkremenni. Mitől lehet ez és szinte csak ennél a motornál?
Bye: hil


tuti? inkább N43 lesz az. meg N47 és főként a dízelek.


Tuti, nem tévedés: Több fórumon is az M43TU motorokról olvastam a gyakori hajtókar csapágy problém, pedig azt mondják, az a legtutibb motor, örök élet meg egy nap, csak ugye a hajtókar csapágy. Az előző hozzászóló is erről írt (Bmwcooler).


na de mit ír? motorolaj hiányában lett hajtókarcsapágyas. segítek, bármi az lenne olaj nélkül... ha nincs meg az olajnyomás, akkor fém a fémen fut.
ez a baja az N47-nek is, hogy 25-30ezrenként cserélnek olajat. vagy ki tudja. annyi tróger van, mindegyik friss olajcserével árulja, aztán már ő is így vette. sokan nem képesek egy olajszervizre se, hanem eladják előtte, aztán ki tudja mióta nem volt cserélve.

YELLOW Elküldve: 2022-09-01 18:52 M43TU motor

hil írta: Sziasztok, Engem már nem érint, csak tudni szeretném, hogy az M43-as motorokról az utóbbi időben és több helyen is olvasom, hogy a hajtókar csapágy szokott tönkremenni. Mitől lehet ez és szinte csak ennél a motornál?
Bye: hil


tuti? inkább N43 lesz az. meg N47 és főként a dízelek.

YELLOW Elküldve: 2022-08-31 18:41 Motorolaj

hil írta: Sziasztok,
megosztom tapasztalatomat, hátha érdekel valakit: tehát a sokak által fikázott és utált N42b20 motor van az autómban. Amikor megvettem, akkor elég rendesen fogyasztotta az olajat 1000Km-re kb. 1l. Ekkor Szoták Dávid cserélte a szelepszár szimeringeket, lecsökkent az olaj fogyi, teljesen nem múlt el, de az indításkori füstölés teljesen megszűnt. Igy kb 5000Km-re kellett 1 liter olajat pótolni. Talán Dávid javasolta a Xadó motor tisztító használatát olajcsere előtt. ebből két féle van, én a fémdobozosat tettem bele, amire az van írva, hogy 1000Km-ig benne maradhat és az én motoromba 2 doboz kell. (megjegyzem, a Xadó stage adalékot próbáltam előző autómban (M43b18tu), nagyon rossz tapasztalatom volt vele, mert lerakódások voltak a gyertyákon, ami addig soha, meg biztosan más, nem látható helyeken, tehát azt soha többé és nem is javaslom senkinek). Tehát a fémdoboz bele, de csak a fele, és kb 500Km után leengedem, új olaj bele(FUCHS TITAN GT1 FLEX 23 5W-30). Ilyen motor tisztítás már 3x volt. Mostanra elértem azt, hogy már szinte az olajcserénél tartok 10-12000Km között szoktam csinálni és még nem kellett semmit rátölteni, maxon áll a pálcán a szint. Dávid ezt azzal magyarázta, hogy az olaj nemcsak a szelepszár szimeringeknél tűnik el, hanem a dugattyúgyűrűk alá telepedet koksz miatt rosszabb a gyűrűk tömítő képessége, amit ez a Xado motormosó le tud oldani. Nem vitát akartam ezzel nyitni, csak leírtam tapasztalatomat és egy belátható magyarázatot a javulás okára, minden esetre, nekem bejött. Létezik valami spray is, amit a gyertyák felől kell befújni a hengerbe, bennehagyni kicsit és az a gyűrűket felülről tisztítja. Én ez utóbbit nem próbáltam, de Dávíd a szelepszár szimering csere alkalmával alkalmazta. Igyekeztem nem hosszú lenni, bocs.
Bye: hil


az M54B22-nél is ez a tipikus baj, mármint a koksz a gyűrűknél, na meg a kikeményedő szelepszár szimmering. ami ugyanúgy előfordul máshol is, csak ott jellemzőbb. sajnos 10ezrenként muszáj lecserélni az olajat, hogy tisztán maradjon a bele, és persze jó olajat kell.

YELLOW Elküldve: 2022-08-31 18:33 hangos a motor

hil írta:
Sziasztok és szia Y, elsősorban Neked írnám: A Fuchs nagyon bevált nálam, lehet, hogy én javasoltam. Gondolkodtam én is a Mannol -on , de sok fórumban olvastam rossz véleményeket róla.
Bye: hil


attól függ melyikről. én nézegetem a lengyel srác tesztjeit. van BMW OEM Mannol, ezt vettem, még nem raktam bele. de belemegy, ha lesz időm. alig használom újabban. napi járósba is Mannol-t tettem vagy 3x már. nincs vele gond, és persze jó volt a teszteken. ettől jobb a most benne lévő Total Quartz 7000 10W-40-es. szinte semmi kopás nem volt teszten. teszem hozzá tapasztalat alapján később alszik ki picivel az olajnyomás lámpa. de egy árban volt a Mannol-lal, és 50%-kal volt elvileg akciózva, míg a Mannol kb. 15%-kal. ebbe a napi járósba próbálgatok most sok mindent, amit a BMW-nél azért nem tennék meg. most az olaj kivétel, de pl a Mannol Merci OEM olaja, meg a BMW-től is jobb a tesztek szerint. 0W-40 olaj, hát nem lesz olyan, mint egy 10W-40 kopásügyileg. én ezt látom a tesztekből.

YELLOW Elküldve: 2022-08-21 07:51 Nem tudom mi a baja az autómnak

Vekky írta: Üdv segítségeteket szeretném kérni
Autó 2009 1 es BMW, 123d 1995 cm3 N47D20 150 KW
Egyszer húz egyszer nem.Véletlenszerű indításnál, ha meleg ha hideg a motor nem húz az autó ,viszont ha egy darabig pl.: pirosnál állok vagy ha csak félre állok az autóval és berreg pár percig utánna mindig megjavul magától ,Diag. nem mutat semmit , Légtömegmérő-re gyanakszok ,ez van tervbe hogy lecserélem viszont azért beírok ide előtte hátha valaki valamit tud mondani.
Amúgy is már annyi minden le lett cserélve rajta és még mindig fennál ez a hiba.

Ui.:Leggyakrabban ha meleg idő van olyankor nem szok menni az autó ,azt vettem észre.


hát ezt senki nem mondja meg konkrétan, max beletrafálhat. diag, élőadat. szenzoroktól jó hőmérséklet, jó nyomások (levegő/üzemanyag) érkeznek-e be, turbo geo állítás nem szorul-e, porlasztók értékei, bár azokat porlasztós padon mérve lehetne a legjobban megmérni.
aztán amit cseréltek eddig, nem tudom mi volt, de valóban kicserélték-e?
ezt el kell vinned valakihez, aki ért hozzá, és a megfelelő eszközök rendelkezésre állnak nála.

YELLOW Elküldve: 2022-08-10 18:07 E46 320D "Turbó"

kecsurobi írta: Sziasztok!
Màsik turbóhoz nem tudtam írni.
2600-3000 fordulatol kezdett huzni az autó.
Hibakod nyomàs hibát írt.
Kicserèltem a turbó mágnesszabàlyzó szelepet kicsitt jobb lett,de vàltozó geometriànàl tekertem,az javitota meg teljesen.
Mostmár 1800tól indul meg.
Most azon lehet àlitani vagy csak gyári beàlitàson mehet?Nem lessz baja?


inkább csak le volt tapadva a geometria állító kar.
de gyárilag tuti nem 2600-tól kellene húznia. pontos értéket most hirtelen én sem tudom, de az 1800 közelebb van hozzá. nekem ilyen 1900-2100 közötti értékek rémlenek ezeknél a 136 lovasaknál.

YELLOW Elküldve: 2022-08-09 22:29 Mi lehet a baj?_

juhaszadika írta: Sziasztok, 2 napja vagyok boldog tulajdonosa f31-es, 184 lőerős automata váltós kombinak. Sajnos most lettem rá figyelmes, tolatásnál gázadás nélkül szépen tolat, azonban gázt adva sír az autó, mintha csúszna valami... valakinek volt már hasonló?! Köszi


hát szerintem az automata váltóban is a hátrameneti fokozat egyenes fogazású kerekeken történik, azoknak pedig "síró" hangja van. ugyanúgy, mint manuális váltó esetén.
vagy mint épített verseny autóknál a szekis vagy tolós váltó.
én erre gondolok, hogy azt hallod.

YELLOW Elküldve: 2022-08-04 21:25 Motorolaj

kecsurobi írta:
YELLOW írta:
kecsurobi írta: Sziasztok!
Az lenne a kèrdèsem ,hogy olajcserekor ti szoktatok valami adalèkot hozáönteni?Olajdekni aljàt leszoktátok szedni ès azt kitakarítani,vagy hogy lenne a legjobb hogy kijöjön minden kosz?
Köszönöm


ha rendszeresen volt, időben cserélve olaj, és megfelelő olaj volt beletéve, akkor tisztának kell lennie. egyéb autóban próbáltam többféle módszert, de ezek a gyári mosó cuccok szerintem nem jók semmire. 10 perc alatt ezek semmit nem oldanak fel. egy fél liter gázolajat hozzátéve a motorolajhoz lehet többet ér. régen is ezt használták. dízel még jobb ebből a szempontból, mert gázolaj úgy is jut le a karterbe, azok mindig tisztábbak belül, hiába fekete az olaj.
én kipróbáltam más autóban a fékfolyadékot is. most a BMW-be a Mannol tisztítóját bele fogom tenni, másik két autóba is beletettem csere előtt. vagy a motor tiszta, vagy nem használt semmit.
sokan azt mondják, hogy egymás után 2x cserélni kell olajat 2-3ezer km-ként és az elég tisztítás. ami abból igaz, hogy egy jó szintetikus olaj tele van ilyen adalékkal. de árban azért húzós az összesen 3 adagnyi olaj.
olajteknőt levenni... hát nem tudom. én nem bántanám, max endoszkóppal benéznék a leeresztő likon keresztül, hogy mi a helyzet odabent.


Mannol 9900at kipróbàlom,meg van endoszkopom belenèzek a deknibe köszi szèpen.


ebbe a Mannol-ba is eléggé gázolajszerűség van, vagy valami nagyon folyós olaj. kerozinszerű egyesek szerint. nem tudom. igazából a lényege, hogy hígítja az olajat is. ezért nem szabad terhelni közben. de szerintem egy marha drága 0w-20-as olajjal is el lehetne érni. csak ugye az megint drága erre a mutatványra.
én STP-t próbáltam még korábban, na az tutti nem ért semmit. talán az volt valami petróleum szerű. ami jó lehetne, ha állhatna a motorba sokáig.

YELLOW Elküldve: 2022-08-04 18:26 Motorolaj

kecsurobi írta: Sziasztok!
Az lenne a kèrdèsem ,hogy olajcserekor ti szoktatok valami adalèkot hozáönteni?Olajdekni aljàt leszoktátok szedni ès azt kitakarítani,vagy hogy lenne a legjobb hogy kijöjön minden kosz?
Köszönöm


ha rendszeresen volt, időben cserélve olaj, és megfelelő olaj volt beletéve, akkor tisztának kell lennie. egyéb autóban próbáltam többféle módszert, de ezek a gyári mosó cuccok szerintem nem jók semmire. 10 perc alatt ezek semmit nem oldanak fel. egy fél liter gázolajat hozzátéve a motorolajhoz lehet többet ér. régen is ezt használták. dízel még jobb ebből a szempontból, mert gázolaj úgy is jut le a karterbe, azok mindig tisztábbak belül, hiába fekete az olaj.
én kipróbáltam más autóban a fékfolyadékot is. most a BMW-be a Mannol tisztítóját bele fogom tenni, másik két autóba is beletettem csere előtt. vagy a motor tiszta, vagy nem használt semmit.
sokan azt mondják, hogy egymás után 2x cserélni kell olajat 2-3ezer km-ként és az elég tisztítás. ami abból igaz, hogy egy jó szintetikus olaj tele van ilyen adalékkal. de árban azért húzós az összesen 3 adagnyi olaj.
olajteknőt levenni... hát nem tudom. én nem bántanám, max endoszkóppal benéznék a leeresztő likon keresztül, hogy mi a helyzet odabent.

YELLOW Elküldve: 2022-07-31 20:39 Hűtővíz..:S

hil írta:
imreandris írta:
YELLOW írta:
imreandris írta: Sziasztok!

Autóm: e90 320i, 2005-ös évjárat.
Két kérdésben szeretném kérni a segítségeteket:
Az egyik vízcső csatlakozónál (felül megy rá egy csonkra a hengerfejhez) hidegen cseppen a hűtófolyadék. Ilyenkor az egész csövet kell cserélni, vagy a csőben lévő gumigyűrűt lehet külön is?

A másik pedig, hogy milyen fagyálló folyadékot tehetek bele cserekor, ha nem gyári hűtőfolyadékot tennék bele? (g12 es fagyálló jó?)
Motorkódom: n46b20b

Válaszotokat előre is köszönöm!



ezt így fejből meg nem mondom, de a gyors csatlakozókban lehet cserélni O-gyűrűt, a kérdés találni-e olyan méretben valahol. fejből nem tudom a méretét. már amennyiben biztos ott ereszt és nem a műanyag vagy a gumicső ért el.
én legutóbb Mannol G13-at (zöld) tettem bele. korábban Castrol Antifreeze NF (kék) volt benne, de f!ngom nincs az az G micsoda volt, nem írta a doboza. de pl Mannol-ban a kék a G11, ami éppen jó lehet, de én nem tenném bele. gyárilag nekem sárgás-zöld volt benne, Febi-nek van olyasmi, Duster-be vettem nem rég, mert annak az a gyárija.
amúgy a Febi csomagolású folyadékok nagy részben gyári anyagokat tartalmaznak, tehát ha Febi-ből ajánl az autódhoz valamit, akkor azt meg lehet venni.


Köszi a gyors választ. Hétfőn tudja a szerelő megnézni, azt mondta megnézi amit te is írtál, hogy csak az O - gyűrű a gond, vagy esetleg a csonk amire rámegy a cső vagy a csatlakozó.

Szia Y! A gyári fagyálló sötétkék színű, Neked hogyan lehetett benne a gyári sárgás-zöld. Valszeg az már nem a gyári volt.
Bye: hil

Előző hsz-hez: ha nem a cső műanyag pereme a gond, akkor lehet "o" gyűrűt cserélni, de külön nem fogsz kapni hozzá. Nekem is volt "o" gyűrű gondom, én elvittem a csövet tömítés boltba, ahol körzőhöz hasonló eszközzel megmérték a horony átmérőt és fillérekért adtak oda valő, kimondottan hűtőhöz való anyagból gyűrűt. A olajálló gyűrűt megeszi a hűtőfolyadék, legalábbis azt mondták.


hát 4,5 évesen vettem, én nem láttam nyomát cserének semmilyen formában. nekem úgy rémlik sárga volt benne. sárgás-zöld. pont mint a Duster-ünkben. azt is zöldnek írják, miközben a sárgához jobban hasonlít, de inkább ilyen vegyes szín az. de már lehet a váltóolajjal keverem, mert az is világos sárgásnak tűnt, mint a piros ATF olaj, csak ez sárga. és lehet ugyanakkor lett cserélve. már én sem emlékszem, de fel van írva.
szerk.: amúgy annak idején biztos leírtam ide milyen volt benne, de ennyi komment után én vissza nem keresem.

YELLOW Elküldve: 2022-07-27 18:17 Hűtővíz..:S

imreandris írta: Sziasztok!

Autóm: e90 320i, 2005-ös évjárat.
Két kérdésben szeretném kérni a segítségeteket:
Az egyik vízcső csatlakozónál (felül megy rá egy csonkra a hengerfejhez) hidegen cseppen a hűtófolyadék. Ilyenkor az egész csövet kell cserélni, vagy a csőben lévő gumigyűrűt lehet külön is?

A másik pedig, hogy milyen fagyálló folyadékot tehetek bele cserekor, ha nem gyári hűtőfolyadékot tennék bele? (g12 es fagyálló jó?)
Motorkódom: n46b20b

Válaszotokat előre is köszönöm!



ezt így fejből meg nem mondom, de a gyors csatlakozókban lehet cserélni O-gyűrűt, a kérdés találni-e olyan méretben valahol. fejből nem tudom a méretét. már amennyiben biztos ott ereszt és nem a műanyag vagy a gumicső ért el.
én legutóbb Mannol G13-at (zöld) tettem bele. korábban Castrol Antifreeze NF (kék) volt benne, de f!ngom nincs az az G micsoda volt, nem írta a doboza. de pl Mannol-ban a kék a G11, ami éppen jó lehet, de én nem tenném bele. gyárilag nekem sárgás-zöld volt benne, Febi-nek van olyasmi, Duster-be vettem nem rég, mert annak az a gyárija.
amúgy a Febi csomagolású folyadékok nagy részben gyári anyagokat tartalmaznak, tehát ha Febi-ből ajánl az autódhoz valamit, akkor azt meg lehet venni.

YELLOW Elküldve: 2022-07-22 22:15 E90 vásárlás

mmq írta:
YELLOW írta:
mmq írta: Sziasztok!

Rövid leszek - e90 320D M47 vagy N47? Előny/hátrány? Évi futás körülbelül 25 ezer km.

Köszi!


mindkettőnek meg van a maga előnye és hátránya. a szakik véleménye is megosztó.
magam részéről inkább M47, ha már a kettő közül kell választani. de évi 25ezer km még éppen határ, hogy dízel vagy benzin. tény, a dízelek olcsóbbak, így mivel nem új autók, ez a régi érv már nem igazán van érvényben, hogy x km alatt nem érdemes dízelt venni.


Esetleg azt eltudnád mondani hogy mi a háránya az M-es motornak a N-essel szemben? Nyilván öregebb és több bennük a km de ezen kívül van még valami? 1.5 körül nézegetem őket + 500-at szánok a szervízre a vétel után. Ez reális lehet? Egy A4 B5-öt cserélnék le erre és más értelmes német autót nem találtam ilyen árkategóriában csak az e90-et.


hátránya kb ennyi lehet az N47-hez képest, amiket felsoroltál. jobb már csak akkor lehetne, ha nem lenne az M47-en DPF. a szívósor csappantyú leszakadás mindkettőnél van. de az M47-nek legalább elől a vezérlés. nem nagyon lesznek hajtókacsapágyasak, míg az N47-nál garantált. illetve az újabbiknál ugye ott az EGR lyukadásos, kigyulladásos hiba. viszont jobban megy, kevesebbet fogyaszt, jobb a hangja, ha jó minden.

YELLOW Elküldve: 2022-07-22 20:47 E90 vásárlás

mmq írta: Sziasztok!

Rövid leszek - e90 320D M47 vagy N47? Előny/hátrány? Évi futás körülbelül 25 ezer km.

Köszi!


mindkettőnek meg van a maga előnye és hátránya. a szakik véleménye is megosztó.
magam részéről inkább M47, ha már a kettő közül kell választani. de évi 25ezer km még éppen határ, hogy dízel vagy benzin. tény, a dízelek olcsóbbak, így mivel nem új autók, ez a régi érv már nem igazán van érvényben, hogy x km alatt nem érdemes dízelt venni.

YELLOW Elküldve: 2022-07-21 17:55 Tempomat - utólag?

kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta: Sziasztok!
Először is elnézést kérek az ostoba kérdésért de szeretném tisztán látni a dolgot.
2002-es tempomattos kocsiról van szó(E46).
Hétvégén lesz egy hosszabb utan vidékre és mivel pályán megyek használnám a tempomattot.
Eddig még soha nem használtam ezért kérnék kis segitséget a kérdéseimre.
1)-ha bekapcsolom akkor azt a sebességet fogja használni amivel jelen pillanatban megyek?
2)-ha közben kuplungot használok akkor felpörög a motor mivel üresen gurul?
3)-ha fékezek utána visszaáll eredeti sebességre vagy akkor megint kell állitgatni?
4)-esetleg a kuplung és fék használatakor automatikusan leold és nem fog szétforogni?
Sorry a buta kérdésekért de még nem használtam tempomattot soha ráadásul húsz éves technika és biztos nem úgy működik mint a mai autók amik már a gondolataidat is kiolvassák!!
Előre is köszönöm a segitséget!


pedig pontosan ugyanúgy működik, mint az új autóknál. én még 1 km-re is bekapcsolom. bár mostanában ritkán veszem elő az autót.
felgyorsítasz addig a sebességig, amire be akarsz állni, mondjuk 130. megnyomod a + gombot. (persze előtte már bekapcsoltad a tempomatot, tehát a zöld jelzés már világít a műszerfalon). és azon fog menni. a + és a - gombokkal tudod a sebességet változtatni.
kuplung, fék oldja a tempomatot. a zöld jelzés ott marad a műszerfalon. ilyenkor azzal a műszert jelző gombbal tudsz visszaállni az előzőleg tárolt értékre, pl 130-ra, vagy amin legutóbb ment.
ha megy a tempomat és gyorsítasz, mondjuk 150-re, pl előzöl váltás nélkül), majd elengeded a gázt, akkor motorfékkel lassul vissza 130-ra és újra azt a sebességet fogja tartani.
a ki/be kapcsoló gombbal tudod "lekapcsolni" a tempomatot, de ilyenkor csak a sebességtartást kapcsolod le. maga a rendszer aktív, amíg le nem állítod az autót. bármikor az órás gombot megnyomod a bekapcsoló felett, a legutolsó eltárolt sebességre gyorsít. mindegy milyen fokozatban vagy. de ha közben váltasz sebességet, akkor lekapcsol, ás újra meg kell nyomni.
mindig a + gombbal (de lehet a - gombra is) rögzíted az adott sebességet.
sebességet rögzítesz, nem gázállást vagyis fordulatszámot.
nyugodtan próbálgasd, akár rövid távokon is.


Köszönöm a segitséget YELLOW!
Csak azért kérdeztem mert nem szeretném a kocsit sem OFF-ol ni egy rosszul választott kapcsolással meg nem is én vagyok a pályák sámánja és csak használni szeretném normálisan ha már egyszer belerakták.
Persze az is lehet hogy nem is működik majd meglátom a franc se tudja.
Köszönöm mégegyszer!


én utólag raktam bele, de nem bántam meg. igaz másik autóval 1 év alatt mentem annyit, mint az E46-tal 4 év alatt. kb. 2-3 hetente előveszem egy ~90km-re, bekapcsolom a tempomatot, de elfelejtem rögzíteni a sebességet. most nagyon átszoktam a másikra. még céges autón is tök fura, ha hosszabb távra megyünk, hogy használni kell. pedig korábban tényleg 1 km-re is bekapcsoltam. nyilván a jelenlegi forgalmas viszonyok mellett kb feszt kapcsolgatni kellene, nagyon rossz a közlekedési kultúra.
szerk.: illetve azt kihagytam, hogy talán 20km/h alatt nem működik a tempomat. nem tudsz sebességet berögzíteni.