YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2025-01-25 18:47 Kardántengely és társai

Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta: Sziasztok!
Egy olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy az E46 330I manuál váltós autóba milyen hosszúságú komplett kardán kell? Sok oldalon keresgéltem és nagyon sok féle mérettel találkoztam. Esetleg van e más motorral szerelt vagy típusból ami egy az egyeben jó lehet bele? Válaszokat előre is köszönöm!


Itt meg tudod nézni, ha megadod az adatokat:

https://www.realoem.com/bmw/enUS/select

http://bmwfans.info/parts-catalog


Köszi!
Az a baj, hogy gyárilag 1550mm-t ír viszont ilyet nem találok a neten sehol. 1585, 1435 illetve 1373mm amiket találok!
Nem szeretnék mellényúlni mert lehet nem veszik vissza majd! Ezért próbáltam hátha valakinek van tapasztalata benne! De majd még a rendelési oldalon is rákérdezek!


a gyári kardánon nincs valami cimke, amiről le lehetne olvasni valamit? mondjuk cikkszám vagy akármi?
szerk.: amúgy lehet már neked nem a gyári váltó vagy difi van bent.



Sajnos nincs rajta a címke. Ahol meg találtam kardánt ott meg csak rendelésre van. Még azt se tudom, hogy elviszem aztán összenézzük!
Biztos, hogy nem a gyári van benne.
Ezért nehézkes a csere! De majd még körbekérdezgetek boltokat!


szoktak olyat csinálni, hogy pl a 30d-ből kap váltót vagy difit és féltengelyeket, vagy épp mindkettőt, mert ugye többet bírnak.

YELLOW Elküldve: 2025-01-23 18:45 Kardántengely és társai

Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta: Sziasztok!
Egy olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy az E46 330I manuál váltós autóba milyen hosszúságú komplett kardán kell? Sok oldalon keresgéltem és nagyon sok féle mérettel találkoztam. Esetleg van e más motorral szerelt vagy típusból ami egy az egyeben jó lehet bele? Válaszokat előre is köszönöm!


Itt meg tudod nézni, ha megadod az adatokat:

https://www.realoem.com/bmw/enUS/select

http://bmwfans.info/parts-catalog


Köszi!
Az a baj, hogy gyárilag 1550mm-t ír viszont ilyet nem találok a neten sehol. 1585, 1435 illetve 1373mm amiket találok!
Nem szeretnék mellényúlni mert lehet nem veszik vissza majd! Ezért próbáltam hátha valakinek van tapasztalata benne! De majd még a rendelési oldalon is rákérdezek!


a gyári kardánon nincs valami cimke, amiről le lehetne olvasni valamit? mondjuk cikkszám vagy akármi?
szerk.: amúgy lehet már neked nem a gyári váltó vagy difi van bent.

YELLOW Elküldve: 2025-01-21 21:43 Kardántengely és társai

Pitykoo írta: Sziasztok!
Egy olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy az E46 330I manuál váltós autóba milyen hosszúságú komplett kardán kell? Sok oldalon keresgéltem és nagyon sok féle mérettel találkoztam. Esetleg van e más motorral szerelt vagy típusból ami egy az egyeben jó lehet bele? Válaszokat előre is köszönöm!


Itt meg tudod nézni, ha megadod az adatokat:

https://www.realoem.com/bmw/enUS/select

http://bmwfans.info/parts-catalog

YELLOW Elküldve: 2025-01-08 21:52 BMW E46 fűtéscsap

John írta:
YELLOW írta:
John írta: Sziasztok.Nem pont fűtéscsap de fűtéssel kapcsolatban érdeklődnék.
8-év tán hengerfejes lett lett a drága,össze is raktam (Természetesen síkolás is volt...)
Csütörtökön raktam össze és nem először légtelentettem már (M43TUB16)eddig minden ok kivéve hogy az a tünet ami a HF-hiba előtt volt azaz hogy alapjáraton hideget fúj de ha gázröccsöt adok neki olyan 1500 és 1800 között akkor fűt szinte égeti a lábam,(Miközben gázfröccsöt adok az a bizonyos sokat emlegetett csobogás hallatszik...)
de utána ismét hideget fúj.
Póbaképp lehúztam a fűtéssap stekkerét de ugyanaz.
5-nap alatt kb 40-50 Km-et bele tettem.
Nektek volt már ilyen?


hát én akkor nem tudom...
továbbra is azt mondom vagy levegős a rendszer, vagy esetleg dugulás van, és csak nagyobb nyomásnál bír a fűtőradiátorba kerülni a víz. amikor már erősen nyomja a vízpumpa.

Köszi.Ami változás hogy most (Hengerfej síkolás és tömítések csere megvoltak.)96 foknál elkezdte kitúrni a folyadékot,viszont utána visszajött a fűtés alapjáraton.
Ez most annak a jele hogy semmit nem ért a síkolás vagy normális mert légköri nyomásnál az volt a forráspont?
Mutatom hogy túrta:
https://youtube.com/shorts/YKI...ture=share


ha eléri az üzemi hőfokot, akkor ha ki van nyitva, forrni fog a víz. teljesen normális, hiszen nincs nyomás alatt. ilyenkor 100°C-on forr. vagyis annak a környékén. ha le lenne zárva, akkor eleve 108°C környékén kacsol a venti. és ekkor ugyanaz a hűtőfolyadék kb. 120-130°C-on forrna.

YELLOW Elküldve: 2025-01-04 16:50 BMW E46 fűtéscsap

John írta: Sziasztok.Nem pont fűtéscsap de fűtéssel kapcsolatban érdeklődnék.
8-év tán hengerfejes lett lett a drága,össze is raktam (Természetesen síkolás is volt...)
Csütörtökön raktam össze és nem először légtelentettem már (M43TUB16)eddig minden ok kivéve hogy az a tünet ami a HF-hiba előtt volt azaz hogy alapjáraton hideget fúj de ha gázröccsöt adok neki olyan 1500 és 1800 között akkor fűt szinte égeti a lábam,(Miközben gázfröccsöt adok az a bizonyos sokat emlegetett csobogás hallatszik...)
de utána ismét hideget fúj.
Póbaképp lehúztam a fűtéssap stekkerét de ugyanaz.
5-nap alatt kb 40-50 Km-et bele tettem.
Nektek volt már ilyen?


hát én akkor nem tudom...
továbbra is azt mondom vagy levegős a rendszer, vagy esetleg dugulás van, és csak nagyobb nyomásnál bír a fűtőradiátorba kerülni a víz. amikor már erősen nyomja a vízpumpa.

YELLOW Elküldve: 2024-12-04 21:09 Hûtõvíz

Robiez írta:
YELLOW írta:
Robiez írta:
YELLOW írta:
Robiez írta:
YELLOW írta:
Robiez írta:
YELLOW írta:
Robiez írta:
YELLOW írta:
Robiez írta: Sziasztok!
Segitséget szeretnék kérni tőletek,mert tudatlan vagyok ebben teljesen..vásárlás előtt állok adott egy BMW E46 316i 1.9 motorral szerelt 99évjárat.
Az eset a következő,kb 20km meg tétele után meleg motornál,járó motornál ha le veszem a kiegyenlítő sapkát jön ki a víz egészen addig míg a felső vízcső puha nem lesz.
Ez normális jelenség vagy sem?
Nem merem meg venni mert páran azt mondják, hogy hengerfejes...ezért tőletek kérnék véleményt.
Köszönöm !!!


Mivel a túlnyomás megszűnik a rendszerben, így a hűtőfolyadék hamarabb elkezd forrni, és normális ha kijön. Hidegen kell megnézni, vagy amíg nem üzemmeleg a motor, hogy akkor bugyborékol-e vissza a kiegyenlítőben a kipufogógáz.
Illetve a visszatérő ág is ott van a kupaknál, ott is tudja úgy nyomni adott esetben, hogy olyan, mintha ki akarna futni.
Szóval leírás alapján ettől még nem hengerfejes. De lehet, de innen megmondani nem lehet.


Szia YELLOW
Köszönöm a válaszod!!
Még annyit tennék hozzá,hogy miután le vettem a kupakot és ki jött a víz utána nyugis volt bent.Gáz adásra a visszatérő ágból jön a viz a pálcára mintha pi*silné.


Akkor simán lehet, hogy csak levegős volt, mert nem rég cserélték a hűtővizet.


ŐŐ a tulaj azt mondta,hogy egy hónapja volt tartály csere mert elrepedt!( Miért repedhet el?)


Sajnos gyakori. Elöregszik. A régebbi típusoknál, mint a tiéd is, pláne jellemző volt.
Persze hengerfejességtől is szétrepedhet.


Szia YELLOW!
Egy újabb kérdésem lenne,hogy normális-e az a jelenség,hogy e46 316i(1.9) reggeli -1 0 fok környéki időben elinditom az autot jár kb 30mp alapjáraton majd indulok vele,60-70es tempo 5.be 2ezer alatt,KB 5 perc és már megy fel a vizhőfok.(középen szépen megáll ahogy kell)


Mármint 5 perc indul el felfelé a mutató, vagy 5 perc után már középen áll?
Mert mindkettő lehet normális. Bár pl. az enyém kicsit lassabban melegszik. Amúgy a mutatós műszer egy tájékoztató műszer. Nem lineáris, és nem is mutatja számszerűen. tehát 96-103°C az üzemi. De kb 85°C körül is már szinte középen áll a mutató. Miközben a kék sávot 60°C környékén kezdi el elhagyni. 120°C-nál pedig már pirosban van. Tehát nem arányos a jelzés.
Bár én tényleg több éve nem használom már hidegben, így csak emlékeimre támaszkodom.


5 perc és indul el felfelé.
Illetve most néztem a kiegyenlitőtartályt hideg állapotban le vettem a kupakot járó motornál,és a visszatérő ágon nem pisilte a pálcát,ez normális? üzemmeleg állapotban kell csak?
(Néztem üzemmeleg állapotban sem pisili a pálcát)
?


Ott már csak akkor jön, ha üzem meleg a motor. Ugye ahogy melegszik, nő a nyomás és úgy mond ott tágul vissza a kiegyenlítőbe. Ugyanolyan az, mint más autóknál, aminek a tartálya külön van, és felülre bemegy egy vékonyabb cső a kiegyenlítő tartályba.


Szia YELLOW!
Csatoltam inkább egy videót róla...
Üzemmeleg a motor,Légtelenités volt egy hete,akkor szépen jött vissza a viz alapjáraton is,most csak gázadásra..
(Szerelő azt mondta,hogy vizpumpa és termosztát csere)..

A link neve


Szerintem ez hülyeség. Persze jött, mert még levegős volt, vagy ugye mivel nyitott a rendszer, nincs nyomás alatt, hamarabb elkezdett felforrni. Akár ki is futhat ilyenkor. Amúgy tudni kellene pontosan hány fokos a víz, titkos menüben megnézhető. Olvass utána, nem fogom leírni, vagy találsz videókat is róla.
Gázadásra azért jön, mert többet szállít a pumpa. Amit nem tud "elnyelni", azt kinyomja itt ezen a "túlfolyón" a kiegyenlítő tartályba. Ennek semmi baja.

YELLOW Elküldve: 2024-12-03 19:57 Hûtõvíz

Robiez írta:
YELLOW írta:
Robiez írta:
YELLOW írta:
Robiez írta:
YELLOW írta:
Robiez írta:
YELLOW írta:
Robiez írta: Sziasztok!
Segitséget szeretnék kérni tőletek,mert tudatlan vagyok ebben teljesen..vásárlás előtt állok adott egy BMW E46 316i 1.9 motorral szerelt 99évjárat.
Az eset a következő,kb 20km meg tétele után meleg motornál,járó motornál ha le veszem a kiegyenlítő sapkát jön ki a víz egészen addig míg a felső vízcső puha nem lesz.
Ez normális jelenség vagy sem?
Nem merem meg venni mert páran azt mondják, hogy hengerfejes...ezért tőletek kérnék véleményt.
Köszönöm !!!


Mivel a túlnyomás megszűnik a rendszerben, így a hűtőfolyadék hamarabb elkezd forrni, és normális ha kijön. Hidegen kell megnézni, vagy amíg nem üzemmeleg a motor, hogy akkor bugyborékol-e vissza a kiegyenlítőben a kipufogógáz.
Illetve a visszatérő ág is ott van a kupaknál, ott is tudja úgy nyomni adott esetben, hogy olyan, mintha ki akarna futni.
Szóval leírás alapján ettől még nem hengerfejes. De lehet, de innen megmondani nem lehet.


Szia YELLOW
Köszönöm a válaszod!!
Még annyit tennék hozzá,hogy miután le vettem a kupakot és ki jött a víz utána nyugis volt bent.Gáz adásra a visszatérő ágból jön a viz a pálcára mintha pi*silné.


Akkor simán lehet, hogy csak levegős volt, mert nem rég cserélték a hűtővizet.


ŐŐ a tulaj azt mondta,hogy egy hónapja volt tartály csere mert elrepedt!( Miért repedhet el?)


Sajnos gyakori. Elöregszik. A régebbi típusoknál, mint a tiéd is, pláne jellemző volt.
Persze hengerfejességtől is szétrepedhet.


Szia YELLOW!
Egy újabb kérdésem lenne,hogy normális-e az a jelenség,hogy e46 316i(1.9) reggeli -1 0 fok környéki időben elinditom az autot jár kb 30mp alapjáraton majd indulok vele,60-70es tempo 5.be 2ezer alatt,KB 5 perc és már megy fel a vizhőfok.(középen szépen megáll ahogy kell)


Mármint 5 perc indul el felfelé a mutató, vagy 5 perc után már középen áll?
Mert mindkettő lehet normális. Bár pl. az enyém kicsit lassabban melegszik. Amúgy a mutatós műszer egy tájékoztató műszer. Nem lineáris, és nem is mutatja számszerűen. tehát 96-103°C az üzemi. De kb 85°C körül is már szinte középen áll a mutató. Miközben a kék sávot 60°C környékén kezdi el elhagyni. 120°C-nál pedig már pirosban van. Tehát nem arányos a jelzés.
Bár én tényleg több éve nem használom már hidegben, így csak emlékeimre támaszkodom.


5 perc és indul el felfelé.
Illetve most néztem a kiegyenlitőtartályt hideg állapotban le vettem a kupakot járó motornál,és a visszatérő ágon nem pisilte a pálcát,ez normális? üzemmeleg állapotban kell csak?
(Néztem üzemmeleg állapotban sem pisili a pálcát)
?


Ott már csak akkor jön, ha üzem meleg a motor. Ugye ahogy melegszik, nő a nyomás és úgy mond ott tágul vissza a kiegyenlítőbe. Ugyanolyan az, mint más autóknál, aminek a tartálya külön van, és felülre bemegy egy vékonyabb cső a kiegyenlítő tartályba.

YELLOW Elküldve: 2024-12-02 21:35 Hûtõvíz

Robiez írta:
YELLOW írta:
Robiez írta:
YELLOW írta:
Robiez írta:
YELLOW írta:
Robiez írta: Sziasztok!
Segitséget szeretnék kérni tőletek,mert tudatlan vagyok ebben teljesen..vásárlás előtt állok adott egy BMW E46 316i 1.9 motorral szerelt 99évjárat.
Az eset a következő,kb 20km meg tétele után meleg motornál,járó motornál ha le veszem a kiegyenlítő sapkát jön ki a víz egészen addig míg a felső vízcső puha nem lesz.
Ez normális jelenség vagy sem?
Nem merem meg venni mert páran azt mondják, hogy hengerfejes...ezért tőletek kérnék véleményt.
Köszönöm !!!


Mivel a túlnyomás megszűnik a rendszerben, így a hűtőfolyadék hamarabb elkezd forrni, és normális ha kijön. Hidegen kell megnézni, vagy amíg nem üzemmeleg a motor, hogy akkor bugyborékol-e vissza a kiegyenlítőben a kipufogógáz.
Illetve a visszatérő ág is ott van a kupaknál, ott is tudja úgy nyomni adott esetben, hogy olyan, mintha ki akarna futni.
Szóval leírás alapján ettől még nem hengerfejes. De lehet, de innen megmondani nem lehet.


Szia YELLOW
Köszönöm a válaszod!!
Még annyit tennék hozzá,hogy miután le vettem a kupakot és ki jött a víz utána nyugis volt bent.Gáz adásra a visszatérő ágból jön a viz a pálcára mintha pi*silné.


Akkor simán lehet, hogy csak levegős volt, mert nem rég cserélték a hűtővizet.


ŐŐ a tulaj azt mondta,hogy egy hónapja volt tartály csere mert elrepedt!( Miért repedhet el?)


Sajnos gyakori. Elöregszik. A régebbi típusoknál, mint a tiéd is, pláne jellemző volt.
Persze hengerfejességtől is szétrepedhet.


Szia YELLOW!
Egy újabb kérdésem lenne,hogy normális-e az a jelenség,hogy e46 316i(1.9) reggeli -1 0 fok környéki időben elinditom az autot jár kb 30mp alapjáraton majd indulok vele,60-70es tempo 5.be 2ezer alatt,KB 5 perc és már megy fel a vizhőfok.(középen szépen megáll ahogy kell)


Mármint 5 perc indul el felfelé a mutató, vagy 5 perc után már középen áll?
Mert mindkettő lehet normális. Bár pl. az enyém kicsit lassabban melegszik. Amúgy a mutatós műszer egy tájékoztató műszer. Nem lineáris, és nem is mutatja számszerűen. tehát 96-103°C az üzemi. De kb 85°C körül is már szinte középen áll a mutató. Miközben a kék sávot 60°C környékén kezdi el elhagyni. 120°C-nál pedig már pirosban van. Tehát nem arányos a jelzés.
Bár én tényleg több éve nem használom már hidegben, így csak emlékeimre támaszkodom.

YELLOW Elküldve: 2024-11-25 18:11 Hibajelzés.

Robiez írta: Sziasztok!
Segítséget,tippet szeretnék kérni tőletek.

Pár napja lettem egy 1999 BMW E46 316i 1.9 motorral szerelt tulajdonosa.
A hiba a következő índitás után ki villan a sárga olaj vissza jelző kb 5-10 mp-ig világít majd el alszik.
A segítséget köszönöm!
(Első BMW-m)


Olajszint érzékelő jelez. (Karter aljában van.) Ha nívópálca szerint jó a szint, akkor a szenzor ment tönkre, ami tipikus hiba egyébként. Kb. csak a Hella jó, ha cserélni akarod. Én megmondom a frankót, hogy nem cserélném ki, de én tudom, hogy nem eszi az olajat, és amúgy se sokat járok vele, főleg az utóbbi 4 évben.

YELLOW Elküldve: 2024-11-19 21:04 Hûtõvíz

Robiez írta:
YELLOW írta:
Robiez írta:
YELLOW írta:
Robiez írta: Sziasztok!
Segitséget szeretnék kérni tőletek,mert tudatlan vagyok ebben teljesen..vásárlás előtt állok adott egy BMW E46 316i 1.9 motorral szerelt 99évjárat.
Az eset a következő,kb 20km meg tétele után meleg motornál,járó motornál ha le veszem a kiegyenlítő sapkát jön ki a víz egészen addig míg a felső vízcső puha nem lesz.
Ez normális jelenség vagy sem?
Nem merem meg venni mert páran azt mondják, hogy hengerfejes...ezért tőletek kérnék véleményt.
Köszönöm !!!


Mivel a túlnyomás megszűnik a rendszerben, így a hűtőfolyadék hamarabb elkezd forrni, és normális ha kijön. Hidegen kell megnézni, vagy amíg nem üzemmeleg a motor, hogy akkor bugyborékol-e vissza a kiegyenlítőben a kipufogógáz.
Illetve a visszatérő ág is ott van a kupaknál, ott is tudja úgy nyomni adott esetben, hogy olyan, mintha ki akarna futni.
Szóval leírás alapján ettől még nem hengerfejes. De lehet, de innen megmondani nem lehet.


Szia YELLOW
Köszönöm a válaszod!!
Még annyit tennék hozzá,hogy miután le vettem a kupakot és ki jött a víz utána nyugis volt bent.Gáz adásra a visszatérő ágból jön a viz a pálcára mintha pi*silné.


Akkor simán lehet, hogy csak levegős volt, mert nem rég cserélték a hűtővizet.


ŐŐ a tulaj azt mondta,hogy egy hónapja volt tartály csere mert elrepedt!( Miért repedhet el?)


Sajnos gyakori. Elöregszik. A régebbi típusoknál, mint a tiéd is, pláne jellemző volt.
Persze hengerfejességtől is szétrepedhet.

YELLOW Elküldve: 2024-11-19 19:09 Hûtõvíz

Robiez írta:
YELLOW írta:
Robiez írta: Sziasztok!
Segitséget szeretnék kérni tőletek,mert tudatlan vagyok ebben teljesen..vásárlás előtt állok adott egy BMW E46 316i 1.9 motorral szerelt 99évjárat.
Az eset a következő,kb 20km meg tétele után meleg motornál,járó motornál ha le veszem a kiegyenlítő sapkát jön ki a víz egészen addig míg a felső vízcső puha nem lesz.
Ez normális jelenség vagy sem?
Nem merem meg venni mert páran azt mondják, hogy hengerfejes...ezért tőletek kérnék véleményt.
Köszönöm !!!


Mivel a túlnyomás megszűnik a rendszerben, így a hűtőfolyadék hamarabb elkezd forrni, és normális ha kijön. Hidegen kell megnézni, vagy amíg nem üzemmeleg a motor, hogy akkor bugyborékol-e vissza a kiegyenlítőben a kipufogógáz.
Illetve a visszatérő ág is ott van a kupaknál, ott is tudja úgy nyomni adott esetben, hogy olyan, mintha ki akarna futni.
Szóval leírás alapján ettől még nem hengerfejes. De lehet, de innen megmondani nem lehet.


Szia YELLOW
Köszönöm a válaszod!!
Még annyit tennék hozzá,hogy miután le vettem a kupakot és ki jött a víz utána nyugis volt bent.Gáz adásra a visszatérő ágból jön a viz a pálcára mintha pi*silné.


Akkor simán lehet, hogy csak levegős volt, mert nem rég cserélték a hűtővizet.

YELLOW Elküldve: 2024-11-19 18:44 Hûtõvíz

Robiez írta: Sziasztok!
Segitséget szeretnék kérni tőletek,mert tudatlan vagyok ebben teljesen..vásárlás előtt állok adott egy BMW E46 316i 1.9 motorral szerelt 99évjárat.
Az eset a következő,kb 20km meg tétele után meleg motornál,járó motornál ha le veszem a kiegyenlítő sapkát jön ki a víz egészen addig míg a felső vízcső puha nem lesz.
Ez normális jelenség vagy sem?
Nem merem meg venni mert páran azt mondják, hogy hengerfejes...ezért tőletek kérnék véleményt.
Köszönöm !!!


Mivel a túlnyomás megszűnik a rendszerben, így a hűtőfolyadék hamarabb elkezd forrni, és normális ha kijön. Hidegen kell megnézni, vagy amíg nem üzemmeleg a motor, hogy akkor bugyborékol-e vissza a kiegyenlítőben a kipufogógáz.
Illetve a visszatérő ág is ott van a kupaknál, ott is tudja úgy nyomni adott esetben, hogy olyan, mintha ki akarna futni.
Szóval leírás alapján ettől még nem hengerfejes. De lehet, de innen megmondani nem lehet.

YELLOW Elküldve: 2024-11-10 20:15 Nem tudom mi a baja az autómnak

Balint123 írta: Sziasztok olyan problemaja lett az autonak e90 320d: megtisztitottam a map illetve maf senzorokat.De utanna az autonak elment a ereje, a fordulatszam nagyon lassan megy fel.. check engine is kivilagitott, szet szedtem ujra mind2 megtisztittotam de hiaba,nincs semmi elrepedve se kabel se erzekelo, Nem tudom mi tortenhetett, vegyek uj map senzort?
Koszonom a segitsegeket!!


kell neki egy adaptációtörlés. mert az ECU valószínű hozzátanult a koszos szenzorokhoz.

YELLOW Elküldve: 2024-10-16 18:15 Akkumulátor

imreandris írta: Sziasztok!

Akkumulátor cserét kell csinálnom. Az lenne a kérdésem, hogy az ùj akksit szoftveresen regisztrálni kell az autòban, vagy ha kiveszem a régit és beteszem az ùjat, az elég? Az autò egy 2005-ös, e90 320i. N46B20B motorkòdù.

Köszönettel, Imre András!


Annál már kell, úgy tudom. Még ha ugyanolyat teszel is be, akkor is tudnia kell, hogy új akksi került bele. Vagy csak a Stop/Start-os autóknál?
Jézus, teljesen nem vagyok már képben. De nekem úgy rémlik kell.

YELLOW Elküldve: 2024-10-05 17:35 Fûtõventillátor

mrdani írta:
mrdani írta:
YELLOW írta:
mrdani írta: Sziasztok,

Olyan problémám lenne, hogy az autóba nincs fűtés. Nem volt probléma egészen egy hónappal ezelőttig. csak hideg levegőt fúj.
Tavaly az autóba hűtősor, termosztát, kiegyenlítő tartály csere megvolt.
Hűtőfolyadékszint rendben van.
Biztosítékok multimérővel lemérve, jók. ( digitklímás )
Előtét ellenállás cserélve.

Mi a következő amit meg kellene néznem? Fűtő radiátor? ( ha igen, hogy ellenőrizhetem, hogy rossz-e? )
Fűtéscsap? ( ha igen hogy ellenőrizhetem, hogy rossz-e? )
A fentieken kívül mit tudok még megvizsgálni?

Az alany:
2001-es E46 325i sedan benzines, M54b25 motorkód, automata váltóval.

Előre is köszönöm a válaszotokat!


Lehet levegős lett, nem ártana egy légtelenítés első körben.
Meg kell csinálni a légtelenítést úgy, hogy a fűtés legyen maxra véve. Légtelenítőket kinyitni. Hideg motorral kezdeni az egészet. És akkor minden körben átfordul a víz. Akár a kiegyenlítő kupakját is le lehet venni, és pótolni a folyadékot ha kell.


Hűtősor miatt meg volt a légtelenítés, de megcsinálom újra, ahogy írtad.
Ha ez nem segít mi a következő lépés?


Megcsináltam ahogy írtad, viszont továbbra is hideg levegőt fúj.
Kiegyenlítő kupakját levettem, légtelenítő csavart kitekertem, vizet nem kellett pótolnom.
Hogyan tovább?


Akkor valóban fűtéscsap lesz. Bal oldali nyúlványon van rajta. érdemes megkocogtatni, hátha kinyit. Mondjuk úgy rémlik, hogy alap esetben nyitva van, és amikor feszkót kap, akkor zár el. De lehet beállt valami miatt. Ott méregetni kéne, kimegy-e a fezsültség, vagy külön megtáplálni. De lesz mellette egy kiegészítő kis pumpa is.