YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2011-11-07 09:10 Balesetek BMW-vel...

seta írta:
tarkanyif írta: http://www.delmagyar.hu/szeged...n/2248456/


R.I.P


gondolom ment vele, mint az állat, aztán hírtelen beállt a garázsba, oszt ott hagyta. vagy épp összeszedett valami száraz leveleket és a forró kipuffnál lángra kapott. nem hiszem, hogy elektromos tűz lett volna. bár kitudja, ha fel volt hifizve.

YELLOW Elküldve: 2011-11-07 07:40 DSC

Robinson írta:
YELLOW írta: ha már ennyire téma:

nekem is MK60-as DSC III van.
viszont DSC I és II-t még nem láttam írva sehol. van egyáltalán? mik a különbségek?
IK írta, hogy neki is DSC III van és neki sem facelift-es. azért coupe-nál kasztniban később volt váltás, de belsőleg ugyanakkor, ha jól tudom. a Coupe 2004-ben lett facelift-es.
Miki ennyire macerás beüzemelni, hogy többet nem vállalsz?


A komplett DSC tömböt cserélni kell, csövekkel, ABS jeladókkal (bár ez azt hiszem csak azért volt szükséges, mert az enyém ASC-s volt, és annak mások a jeladói), kábelezéssel, fékrendszer légtelenítésével stb. Elmondva nem tűnhet soknak, de az enyémben az ASC csere DSC-re 19 órát vett igénybe. Jó, mondjuk ebben volt egy faceliftes féltengely berakás is, az olajcsere elenyésző időt vett igénybe, plusz zárszerkezet csere, és azt is javítani kellett, hogy sikerült a kormányművem ricnijeit kisimítanom mikor megpróbáltam segíteni az oszlop visszahelyezésében (Na, azzal elég komolyat szoptak a srácok)


hát azt meg, hogy? nem bírsz az erőddel?
és amúgy érzel valami változást az ASC-hez képest? vagy még nem nézted? majd ha leesik a hó számolj be róla.

YELLOW Elküldve: 2011-11-06 21:50 DSC

ha már ennyire téma:

nekem is MK60-as DSC III van.
viszont DSC I és II-t még nem láttam írva sehol. van egyáltalán? mik a különbségek?
IK írta, hogy neki is DSC III van és neki sem facelift-es. azért coupe-nál kasztniban később volt váltás, de belsőleg ugyanakkor, ha jól tudom. a Coupe 2004-ben lett facelift-es.
Miki ennyire macerás beüzemelni, hogy többet nem vállalsz?

YELLOW Elküldve: 2011-11-06 13:05 XENON utólag

Bero írta:
YELLOW írta:
Bero írta:
Khhm. Most is ez van benne és így sem az igazi


szerintem projektor!
ennyi a titok. ezért jó a Xenon is. egy projektoros lámpa halogénnal is sokkal jobb, és nem vakítja a másikat. én erre fektetnék be.

fogadjunk ez alacsonyabb




Igen,projector jó dolog,de ha már csinálok valamit akkor azt normálisan gyárilag szeretném,tehát mosóval,kapcsolóval,állító szenzorral stb. Amiért még szeretnék xenont ami nagyon mellesleg jó dolog,hogy a mostani ledes SMD angel eye-om jégfehéren világít és a xenon is jobban illene hozzá. Gondolom ilyen jégfehér izzót nem lehet kapni Egyszer próbáltam és vettem egy kékre fújt H7 izzót,mondom kipróbálom,de sokkal sárgább volt mint az A.E.


én pl direkt sárga AE-t akarok, ezért evszek olyan lámpát. az gyáribb hatású. és mivel 9 éves már a vas, így felesleges hájtek fények felé menni, mert úgyis látszik rajta, hogy nem gyári. a sárgásról még hihető. jajj nem lebeszélni akarlak, csak becsempésztem a témába azt, hogy én mit akarok az enyémmel.

YELLOW Elküldve: 2011-11-06 11:37 XENON utólag

Coyote írta:
YELLOW írta:
én pl inkább veszek egy utángyártott (Dectane) lámpát, ami projis, de halogént fogad. pont azért, hogy jobban fogok látni, csupán ettől. de nem kell a xenon miatti többi cuccot beszereznem. lehet gagyi, én is 2-3 éve agyalok ezen. mondjuk én éjszaka is ritkán hazsnálom az autót, inkább ilyenkor télen a korai sötétedés miatt többször. de pl nekem totál felesleges egy xenon. igazából az autó is totál felesleges de szeretem...


Egyetértek

Dectanet amúgy nekem mindenki lehurrogta itt a fórumon... gondolom még senki sem próbálta ki, csak ismer olyat, aki hallott már olyanról, akinek a barátjának az unokatesójának a haverja már használt ilyet, és neki pont nem jött be.


semmi baj nincs a Dectane-nal. én marha sokat vártam rá. mikor megjött a multis kormányom, akkor szólt haver a Devil-től, hogy lehet kapni. mondom fasza, most ruháztam be kormányra... pech.
ár/érték arányba tök jó. 64ezerért magasságállítós motor is van benne+beépített AE. jó a kidolgozás. ugyanaz mint az FK, csak sokkal olcsóbban

YELLOW Elküldve: 2011-11-06 11:24 XENON utólag

Coyote írta:
YELLOW írta:
Bero írta:
Khhm. Most is ez van benne és így sem az igazi


szerintem projektor!
ennyi a titok. ezért jó a Xenon is. egy projektoros lámpa halogénnal is sokkal jobb, és nem vakítja a másikat. én erre fektetnék be.

fogadjunk ez alacsonyabb





hiszen ezt akarja Bero - nem csak gagyi módon berakni a xenon izzót a halogén testbe, ha jól értem


én pl inkább veszek egy utángyártott (Dectane) lámpát, ami projis, de halogént fogad. pont azért, hogy jobban fogok látni, csupán ettől. de nem kell a xenon miatti többi cuccot beszereznem. lehet gagyi, én is 2-3 éve agyalok ezen. mondjuk én éjszaka is ritkán hazsnálom az autót, inkább ilyenkor télen a korai sötétedés miatt többször. de pl nekem totál felesleges egy xenon. igazából az autó is totál felesleges de szeretem...

YELLOW Elküldve: 2011-11-06 11:05 XENON utólag

Bero írta:
Khhm. Most is ez van benne és így sem az igazi


szerintem projektor!
ennyi a titok. ezért jó a Xenon is. egy projektoros lámpa halogénnal is sokkal jobb, és nem vakítja a másikat. én erre fektetnék be.

fogadjunk ez alacsonyabb


YELLOW Elküldve: 2011-11-06 07:58 XENON utólag

1. szerintem a celicában sem ülsz alacsonyabban, mint a Bömiben, ha ültetve van és le van engedve az ülés.

2. a halogén is ugyanúgy vakít, de a kszenon jobban

3. az a baj a szervizes sem tudja beállítani rendesen a fényszórót, mert a nagyrésze nem érti az egészet. én akárhányszor vezetek sötétben (városon kívül utálok), mert 5 sec-ig totál nem látok semmit, annyira vakít, mikor ott a közelemben a szemben lévő. kb olyan mintha refivel közlekednének.

4. Osram Night Breaker, amire gondol valaki

YELLOW Elküldve: 2011-11-04 11:50 Társalgó

Jövő évi KGFB-m: 10.270.- /év (B5)
(UNIQA)

Allianz-os voltam. idén 21ezer volt, jövőre kiküldtek 22ezret. mondom ha újrakötöm? akkor 15ezerre jött ki. de nem tetszett a flegma hozzáállás és felmondtam. a réginél, Generali, már név szerint köszöntek, meg, hogy itt kapom a legjobbat hiába tavaly nagy mellénnyel leléptem. hát mondtak 26ezret pedig kecsegtettek, hogy évi 5ezres futásteljesítmény miatt igencsak jó lesz.

érdeklődtem a baleseti adóról, beszélnek sok félét. az is lehet, hogy az önkormányzatok fogják szedni a teljesítmény adó mellé. az sem tisztázott, hogy a kialkudott díj 30%-a lesz, vagy az alapdíjé. ha az alapé, akkor szívás lesz, mert az sokszor 80-100ezer Ft. mert ugye ebből jönnek a kedvezmények. olyat is mondtak, hogy lehet kevesebb lesz 30%-nál, ezt is befolyásolja sok minden. ugye még nincs elfogadva a törvény.

YELLOW Elküldve: 2011-11-03 05:12 Társalgó

"Bíró Tibi pár éve Kanadában él, egy Victoria nevű kisvárosban. Az élet igen furcsa arrafelé, saját blogján rendszeresen posztol a megfigyeléseiről. Furcsa? Nem, nem ez a helyes szó... Mondjuk inkább úgy - normális. Egy közlekedési posztot átveszünk tőle mi is, hadd érezzük, mi, Totalcar-olvasók pár percre, hogyan is lehetne másképp.

Még tíz méter… nyolc… hat… lehajtom a fejem, félrenézek, szinte szégyellem magam. Öt méter. Felnézek, már minden kocsi áll a zebránál. Mindennapos dolog volt ez az első hetekben, míg meg nem szoktam, hogy a gyalogosnak megállnak az autók, és ezért ne érezzem rosszul magam. Nem akkor állnak meg, amikor lelépek. És nem fenyegető közelségben. Hanem idejében, és akár méterekre a zebrától. Ha ránézek a vezetőre, mosolyog, ha gyerekkel vagyok, integet, néha lehúzzák az ablakot és mindenkinek van hozzánk egy-két kedves szava. Nem úgy, mint júniusban a Csanádi utcában, a zebrán, ahol a trolivezető egyszerűen nem hitte el, hogy át fogok menni. Ezúton is elnézést az utasoktól, akik a vészfékezésre megindultak előre, mint futók a hajrában.

Városban a sebességhatár 50 km/h vagy 30, autópályán 90 vagy 110, ezt nagyjából mindenki be is tartja. Sok helyen mérnek és könyörtelenül küldik a csekkeket. A táblákon azt írják, hogy "maximum", tehát ennél lassabban is lehet menni, ilyenért senki sem fogja a hajunkat leüvölteni. Érdekes, hogy az autókon és motorokon tilos a hangos kipufogó, kivételek ez alól az épített járművek, úgyhogy elég csöndes a közlekedés. Ez azért relatív, ugye, mert azért a nagyobb motorok jellemzők, nagyobb autókban. Nem állítom persze, hogy ne lehetne itt autót találni 1,8-as motorral is akár, de azért az kivétel. 1,8-as motorral - itt ilyen a legkisebb - átszámolva 3 millió körül van, hasonló Magyarországon kicsivel 6 millió alatt áll meg. Az adóvisszatérítésekkel már nem akarom a kedélyeket borzolni, mert azzal túlmennék a jó ízlés határain. A parkolás a városban sok helyen ingyenes, két óra hosszáig. Aki többet marad, 30 dolláros csekket fizet, de kétóránként kaphat újabb csekkeket, sőt, másnap szépen elviszik a kocsiját. Ez magában foglalja az elszállítás és a tárolás díját, valamint a büntetést is, ami összesen már nem kevés pénz.

A motorosok nem parkolhatnak párhuzamosan, csak merőlegesen, vagy ferdén. Aki párhuzamosan parkol, az parkolójegyet vesz az automatából, egyébként ez szép, napelemes. A parkolóhelyek meg vannak számozva, úgyhogy nem muszáj a jeggyel visszasétálni a kocsiig, a hely számát kell beütni gépbe. A bringások jól megférnek a többi közlekedővel, mert nagyon sok kiépített biciklis út nincs. Főleg pedig nem a járdákat festik fel, hiszen nem is szabad biciklivel a járdára felhajtani, csak ha tolod. Viszont sok utca elejére kitesznek táblát, hogy az egyben bicikliút is, tehát megosztva használja autós, kerékpáros. A biciklisnek el kell döntenie, hogy közúti közlekedőként vagy gyalogosként viselkedik-e. Ezen nem sokat kell magyarázni, olyan például nincs, hogy áthajt a piroson aztán a zebrán is átteker keresztben, olyan sincs, hogy a járdán szlalomozik. Beszélnek róla, hogy a kerékpárok esetleg rendszámot kapnak és a nyergeikben ülőknek valamiféle vizsgát kell tenniük, és biztosítást is kell majd kötni. Ha például egy biciklis balesetet okoz, és utólag nem beazonosítható, nem ő fizeti az áldozat betegellátását, viszont akkor az áldozat betegbiztosítása megnövekszik. Ezt próbálják mostantól majd elkerülni. Motorosoknál nincs autók/sávok közötti lavírozás, mindenki kivárja szépen a sorát. A motorok nagyobb része chopper, de BMW-ből is iszonyat sok van - a GS-ek szépen körbedobozolva, Triumph-ot is láttam sokat, na meg Hondát. A robogókon rendszám van, természetesen mindegyiken. Nagyon sok elektromos robit látni a városban, érdekes, ahogy hangtalanul suhannak. Ennél jóval rémisztőbb, amikor megáll az ember mögött/mellett egy hibrid óriásplatós, csak a kerekeket hallod, hang sehol, odanézel, és egy hegy áll melletted. A kamionok leginkább csőrösek, a nálunk általános buldogfülkésből alig látni, ebből a szemszögből tiszta USA.

Szinte kizárólag Toyoták a taxik, ezeknek nagy része Prius, a többi Camry, utóbbiak is főleg hibridek. Vannak családi egyterű taxik is, ezek az akadálymentesítés miatt rámpával vannak feszerelve. A közlekedés és a haladás folyamatos, bár csúcsidőben előfordulnak kisebb torlódások, de óriási dugók nincsenek. Ez annak is köszönhető, hogy az autósok figyelmesek, nem nyomulnak, nem állnak rá egymásra, nem ragadnak bent a kereszteződésekben. Nyugodtak, kedvesek, udvariasak.

Nem valami marsbéli, idilli hely ez, hiszen ilyet elvileg bárhol létre lehetne hozni. Csupán egy józanul szervezett, átlátható, szigorúan betartatott, de emberséges törvényekkel élhetővé tett társadalom, feszkók nélkül. És lám – működik."

YELLOW Elküldve: 2011-11-02 21:59 Társalgó

én amit nem értek, hogy ebből is miért van külön 4 hengereshez és külön 6 hengereshez??? a pontok ugyanazok. max 6 hengeresnél útban lehet az olajbetöltő, da akkor is lehetne egyféle, ami mindkettőhöz jó. nem értem... én is sokat gondolkoztam rajta, egy ilyen olcsóbbat betenni, de csak optika miatt tenném, mint írtam is.

YELLOW Elküldve: 2011-11-02 21:21 Társalgó

jons írta: Elméleti a kérdés, mert nyilván egy 318i-be nem kell, de ér valamit a toronymerevítő?


a toronymerevítő nem motorfüggő, hogy kell-e vagy sem.
igazából a sima utólagos toronymerevítőnek túl sok értelme nincs, inkább optikai. még legalább egy fix, de inkább 2 fix pontnak kellene lennie, ami a kasztni más eleméhez kell rögzítve lennie. az újabb BMW-knél látszik az elv, korábban japán autókban, sport autókban figyelhető meg.

ez túl sokat nem ér... igazi merevséget nem ad, most szóban nincs kedvem lemodellezni, nekem is többször át kellett gondolni, mire felfogtam:



na ez már sokkal többet ér, látszik, hogy gyári:


YELLOW Elküldve: 2011-11-02 20:16 Termosztát

hancurozo írta:

Kitérő: amenyit használod a kocsit, soha nem fog tönkremenni a termosztátod. (bocsánat, de ezt nem tudtam kihagyni)


ez így igaz

YELLOW Elküldve: 2011-11-02 19:54 Termosztát

hancurozo írta:
YELLOW írta:
bbali81 írta: Sziasztok,

Bocs inkább kérdés vagy kérés lenne. Tegnap BP-Zalaegerszeg-BP távon egyszercsak azt vettem észre, hogy nem középen áll a hőfok jelzőm hanem 2-3mm balra dőlt namármost ha nyomtam neki akkor visszaállt középre, ha csak úgy "gurultunk" akkor megint eldőlt egy kicsit. Városban araszolva középen áll. Lehet fázott az orra
Kérdés? Megadja magát? Mit lehet megnézni, csekkolni, hogy tuti termosztát e?

Köszi előre is a válaszokat.

üdv:
BBali


tavaly is elmondtam, tavaly is lehurrogtak, de szerintem ilyen hidegben ez normális. minden évben ilyen tájt ezzel jönnek a dízelesek.



Nézd meg a termosztátokat,(feltéve ha neked is 2 van)
szerintem nem zár, és nyit elég gyorsan vagy kellő mértékben YELLOW. Miért is lenne normális? Még hidegebb időben sem az.


mondjuk nem tudom a vízhőfokmérő hol van. de ha van távolság a termosztát és a hőfokmérő között, akkor miért ne lehetne hiszterézise? nekem józan paraszti ésszel, ha nagyobb a hűté, mégpedig hideg levegőnél nagyobb, akkor ha picit lentebb megy a mutató az nem gáz. én így gondolom.

kitérő:
nekem nem szokott mozogni, bár ilyen hidegben nem is megyek gyorsan, meg amúgy sem. nekem akkor csökken le, ha még nincs függőbe a mutató, és ugye nemrég indultam el, majd rányitom a fűtést. ilynekor a hidegebb víz, ami a fűtéskörben van, az keveredik, ezért jogos a csökkenés.

YELLOW Elküldve: 2011-11-02 19:24 Termosztát

bbali81 írta: Sziasztok,

Bocs inkább kérdés vagy kérés lenne. Tegnap BP-Zalaegerszeg-BP távon egyszercsak azt vettem észre, hogy nem középen áll a hőfok jelzőm hanem 2-3mm balra dőlt namármost ha nyomtam neki akkor visszaállt középre, ha csak úgy "gurultunk" akkor megint eldőlt egy kicsit. Városban araszolva középen áll. Lehet fázott az orra
Kérdés? Megadja magát? Mit lehet megnézni, csekkolni, hogy tuti termosztát e?

Köszi előre is a válaszokat.

üdv:
BBali


tavaly is elmondtam, tavaly is lehurrogtak, de szerintem ilyen hidegben ez normális. minden évben ilyen tájt ezzel jönnek a dízelesek.