YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2011-04-10 17:11 Felni csere

Prof írta:
kempelen írta:
YELLOW írta:
de alap BMW-nél egyforma a négy felni, éppen ezért ír egyforma széles gumikat. de eleve egy hátsókerekes autó úgy szép, ha hátul szélesebb


Így van ahogy mondod alap bmw-nél, de ha például gyárileg rendelte volna a 68M felnit, akkor így jött volna, ahogy az extralista kivonat is írja:

Räder/Reifen (Fortsetzung)
M-Leichtmetallräder
Doppelspeiche 68M (78
7γJx17 / Bereifung 225/45 R 17 vorn,
8γJx17 / Bereifung 245/40 R 17 hinten.
Im Umfang Sportpaket M II bzw. Edition Sport enthalten
Inkl. Radschraubensicherung.
Schneekettenmontage nicht möglich

Tehát M esetében ez az alap. Abban igazad van, hogy szerintem a gyári könyvben ez nincs beleírva, továbbá ennek ellenére sokan az első kerekekkel használják hátra is.

Prof!
Nézdd meg mind a négy felnit és a felni szélesség függvényében használd a megfelelő gumikat. (ha mind a négy 7,5 akkor maradhat a 225/45)



A hátsó az 8J széles ,csak megzavart hogy mind a 4 keréken ugyanaz a 225/45 R17 gumi van

de a leírtak alapján már teljesen világos


8J széles csak replicában volt...

YELLOW Elküldve: 2011-04-10 16:41 BMW kulcsok

David írta: Sziasztok!

Segítségre lenne szükségem. Lemerült a kocsi kulcsban az elem. Ezt hogyan lehet cserélni? Milyen elem való bele? Igényel-e valami extra dolgot a kulcs a csere után (gondolok itt újra programozás)? Hogyan lehet újra programozni ha kell? Meg tudom-e csinálni magamnak pótkulcs segítségével? Ha valakinek volt már tapasztalata ezzel kapcsolatosan szívesen várom a tanácsokat. Bmw e46 touringról van szó 2004-es. Válaszokat előre is köszönöm!


nincs benne elem, szóval nem tud lemerülni. egy nagy kapacitású (akksi) kondi van benne. ha sokat jársz rövidtávon és solkat nyitogatod a kocsit, akkor lemerülhet, de aztán visszatült.

valszeg csak újra kell tanítani:

E46 kulcs betanítás:

a helyes módszer:

kulcs be -> gyújtás ráad -> kulcs ki -> bal elsõ ajtó kinyit (belső kilinccsel), majd visszazár -> kulcson nyitásgomb nyomvatart + 3x zárásgomb megnyom -> ezután az autó csinál egy zárás-nyitás ciklust --->>> majd elõvesz másik kulcs -> kulcson nyitásgomb nyomvatart + 3x zárásgomb megnyom -> ezután az autó csinál egy zárás-nyitás ciklust

így mind a két kulcs megfelelõen fog mûködni

a 4. lépés az ajtónyitás lehet nem szükséges...

YELLOW Elküldve: 2011-04-10 16:25 Felni csere

kempelen írta:
Prof írta: meg tudná nekem mondani valaki, hogy mi értelme a STYLING 68 felninél hogy hátul szélesebb hogyha a gyári ajánlás szerint ugyanaz a gumi kell mint előre.


Eredetileg hátul szélesebb a felni.

Elöl: 7,5×17
Hátul: 8,5×17

De sokan nem szeretnének hátra szélesebbet, ezért azt teszik hátra, ami elöl van.



A kép eredti méretben: http://postimage.org/image/2amcz39es/





de alap BMW-nél egyforma a négy felni, éppen ezért ír egyforma széles gumikat. de eleve egy hátsókerekes autó úgy szép, ha hátul szélesebb

YELLOW Elküldve: 2011-04-10 16:03 Felni csere

Prof írta: meg tudná nekem mondani valaki, hogy mi értelme a STYLING 68 felninél hogy hátul szélesebb hogyha a gyári ajánlás szerint ugyanaz a gumi kell mint előre.


szerintem mivel ez M-es felni, ezért nem egyforma gumi kell rá... attól, hogy a te autódnak az az ajánélás, az nem erre a felnire vonatkozik...
mellesleg BMW-nél engedélyezett a hátul szélesebb gumi, ezt még az enyémhez is írja...

YELLOW Elküldve: 2011-04-10 13:35 Gyertya csere, hogyan?

bmw320d4 írta:
YELLOW írta: az érdekelne, hogy a gyertyát N42B18A esetében mekkora nyomatékkal kell meghúzni? régebbi autóknál ahogy láttam nem foglalkoznak a nyomatékkal, de hát mégis csak aluba húzom bele.

azt tudom, hogy meleg motornál nem szabad cserélni, mert kiszedi a menetet az aluból...


Rá van írva a gyertya dobozára.


én semmi ilyen jelőlést nem látok... NGK-ról van szó. a dobozon van egy nagyobb szám No. (olyan number one jelölés) 30. ezenkívül nem látok mást.

YELLOW Elküldve: 2011-04-09 20:36 Ajtónyítási Gondok!

hil írta:
Qucsy írta:

kedves YELLOW..tegnap délután találkoztam 1 cimborámmal aki találkozott már hasonló problémával mint a tiéd csak Seat és Opel kivitelben..ő azt mondja..nagy valószínűséggel az a kis motorban van a hiba ami az ajtónyitással foglalkozik..mondott ő sok mindent,de azt mondta ez csak akkor derül ki hogyha már ott vagy és szét szedték..gondolom ezt már te is tudtad..


Ez mind nagyon szép, csakhogy az Opelban nincs GM. Ott a központi zár vezérlését a közp zár vezérlő végzi és közel sincs annyira elbonyolítva, mint a BMW-ben. Ezt tapasztalatból írom, nem hasraütéses alapon, korábban Opeljeim voltak és ott is kűzdöttem a centrál zárral. Azokban a zárakban 2db 50 Ft-os mikrokapcsoló okozza a bajt. Sokat javítottam (másnak is) és arról is csináltam leírást a Vectra fórumon megtalálhatja bárki.



ez így van... egy vectra B-vel már mi is így jártunk

YELLOW Elküldve: 2011-04-09 19:34 Gyertya csere, hogyan?

az érdekelne, hogy a gyertyát N42B18A esetében mekkora nyomatékkal kell meghúzni? régebbi autóknál ahogy láttam nem foglalkoznak a nyomatékkal, de hát mégis csak aluba húzom bele.

azt tudom, hogy meleg motornál nem szabad cserélni, mert kiszedi a menetet az aluból...

YELLOW Elküldve: 2011-04-09 14:29 Ajtónyítási Gondok!

ute107 írta:
YELLOW írta:
rendelünk relét? mindenképp szólj, ha rendelsz. én nem értek az ebay-hez, szal...


Persze.

Most elküldöm a GM-et először laborban megvizsgáltatom. Van egy hely ahol sok jót ígértek. Ha ott tudnak, ők rendelnek. Értesíteni foglak.

ÜDv.


nah jó csak az a "labor" lehetőleg ne dupla áron rendelje már meg...

YELLOW Elküldve: 2011-04-09 12:48 Ajtónyítási Gondok!

ute107 írta:
YELLOW írta:
hil írta:
YELLOW írta:

jajj nem érted mire gondolok...
ha kulccsal manuálisan nyitom a zárat, akkor elvileg nincs köze a GM-hez... vagy van akkor is? hogy amikor nyitok, akkor a vez.oldali zárszerkezet küld vissza jelet a GM-nek és csak azután nyitja a többit?
mert most már kezdem nem érteni


Ha kulcsal nyitod, akkor is dolgozik a GM. Pontosan, ahogy írod! Nagyon el van bonyolítva.



nah így akkor már világos!!!

danke!


Akkor már én is kezdem érteni...
Ha kulccsal nyitok, csak a vezető oldali ajtó nyílik a többi nem... tehát nálam a GM rossz.

De itt nálam azt is orvosolni kellene, hogy miért szorul minimálisan a vezető oldali zár, mivel kulccsal való nyitáskor néha-néha csak félig emelkedik ki a pöcök!


Lehet nálam a mind a kettő hiba egyszerre jelent meg.

Üdv.





rendelünk relét? mindenképp szólj, ha rendelsz. én nem értek az ebay-hez, szal...

YELLOW Elküldve: 2011-04-08 20:57 Ajtónyítási Gondok!

hil írta:
YELLOW írta:

jajj nem érted mire gondolok...
ha kulccsal manuálisan nyitom a zárat, akkor elvileg nincs köze a GM-hez... vagy van akkor is? hogy amikor nyitok, akkor a vez.oldali zárszerkezet küld vissza jelet a GM-nek és csak azután nyitja a többit?
mert most már kezdem nem érteni


Ha kulcsal nyitod, akkor is dolgozik a GM. Pontosan, ahogy írod! Nagyon el van bonyolítva.



nah így akkor már világos!!!

danke!

YELLOW Elküldve: 2011-04-08 20:42 Ajtónyítási Gondok!

hil írta:
YELLOW írta: írtad, hogy alapvetően a vezető oldali zárszerkezet működteti a többit.

mai nap csak kulccsal nyitottam a zárt, nyitni nyílott az összes (korábban scak a vezető oldali nyitott)(távnyitóval meg csak az nem akart).
kulccsal zárásnál viszont a jobb oldali ajtók egyáltalán nem zárnak le, vagy félig lemegy a pöcök és nyitható ugyanúgy kilinccsel. tehát kézzel manuálisan kell nyomni a pöcköt.
most amit írtál a zárszerkezetről és ezek a jelenségek valahogy megint arra következtetnek, hogy nem a relé kakszi, hanem a szárszerkezet nem küldi rendesen ki az ámpert... lehet az első ajtóban lévő csatlakozót átmozgatom, azzal az ajtóval amúgy is volt valami.

vélemény hil?


Én a rajzok logikáját követve biztosan a GM reléktől indulnék el. A reléket kivenném, szétszedném és megnézném a belvilágukat. Sajnos ezeknek a reléknek a működtető tekercsei és az érintkezők belül nem forrasztva, hanem hideg elnyomással vannak kialakítva. Ha rosszul sikerült az elnyomás, meg a nagy áramok miatt ott bizony oxidáció indul meg ami nagyon lecsökkenti az ott átmenő áram nagyságát. Tehát azokat átforrasztanám. Az én esetem más volt: hidegben rendben volt minden, meg nyáron is, ha a kondit használtam. Amikor rossz volt, az abban nyilvánult meg, hogy amikor kinyitottam a vez ajtót, akkor a belső világítás nem kapcsolt be, tehát nem került érzékelésre az, hogy kinyitottam az ajtót. Amikor ez a baj jelen volt, akkor kivettem a zár 3 felfogó csavarjából egyet és a lyukon keresztül fagyasztó spray-al telefújtam a zárat. Erre rendbe is jött minden. Innen már csak pár lépés volt a megoldás: először vettem két bontott zárat. Az egyiket barbár módon szétszedtem, hogy lássam, mi van benne. A másikat már úgy szedtem szét, hogy azt össze is lehessen rakni, és megtanulmányoztam a működését (angpl autóból származó zárak voltak ezek, tehát nem tudtam volna azokat használni, mivel minden fordítva volt benne). Ekkor vettem ki az ajtóból a sajátomat, szedtem szét (lásd a leírásomat) és csináltam meg. Azóta rendben van minden. A Te esetedben, továbbra is a GM-et gondolnám a baj forrásának.
(Biztosan van a fenti írásban melléütés, dehát a miniszter elnökünktől sem idegen a helyesírási hiba, ezért nézzétek el tőlem is, mert most nincs időm átolvasni.)



jajj nem érted mire gondolok...
ha kulccsal manuálisan nyitom a zárat, akkor elvileg nincs köze a GM-hez... vagy van akkor is? hogy amikor nyitok, akkor a vez.oldali zárszerkezet küld vissza jelet a GM-nek és csak azután nyitja a többit?
mert most már kezdem nem érteni

YELLOW Elküldve: 2011-04-08 19:55 Ajtónyítási Gondok!

írtad, hogy alapvetően a vezető oldali zárszerkezet működteti a többit.

mai nap csak kulccsal nyitottam a zárt, nyitni nyílott az összes (korábban scak a vezető oldali nyitott)(távnyitóval meg csak az nem akart).
kulccsal zárásnál viszont a jobb oldali ajtók egyáltalán nem zárnak le, vagy félig lemegy a pöcök és nyitható ugyanúgy kilinccsel. tehát kézzel manuálisan kell nyomni a pöcköt.
most amit írtál a zárszerkezetről és ezek a jelenségek valahogy megint arra következtetnek, hogy nem a relé kakszi, hanem a szárszerkezet nem küldi rendesen ki az ámpert... lehet az első ajtóban lévő csatlakozót átmozgatom, azzal az ajtóval amúgy is volt valami.

vélemény hil?

YELLOW Elküldve: 2011-04-08 13:57 Kormánytípusok

Woockie írta:
YELLOW írta: a régi kormány tutti, hogy csak egy indítós!!! a kormányt fel lehet rakni. már én is kérdeztem, hogy attól, hogy egy indítós egy légzsák attól kétindítós elektronikával szerintem lehetne üzemeltetni, bár tény, hogy nem lenne olyan hatásos. egy a lényeg, hogy tudni kellene az új kormány lágzsákja milyen. 1 v. 2 indítós?


Nekem is egy inditos helyen van ket inditos kormany. AFAIK a ket inditosban egyik patron nagyobb, azt szoktak bekotni. Elvileg mukodik, lufilampa nem eg, gyakorlatilag remelem soha nem fog kiderulni.


akkor gondolom kétindítós helyére is lehetne tenni egy indítósat...? mondjuk ilyen dolgokat nem szivesen hekkelnék...

YELLOW Elküldve: 2011-04-08 13:55 Kasza mester 0670-5799225

Neo78 írta: Ez a telefonszám még érvényes? Ma egész nap hívom, de nem veszi senki...


Hori írta: http://www.bmwfanatics.hu/foru...tema=1570#

érkezett 3db e46 bontásra a Mesterhez. a touring és az 1ik sedan bőrös, mindegyik lámpamosós, motorikusan 318i 328i és 330d, az M135ös 18" felni gyári de 8" körbe /mindegyik első/bmw felirat cikkszám bennük van/






inkább este hívd!

YELLOW Elküldve: 2011-04-08 13:55 kormány

seta írta: Sziasztok!
Mostanában parkoláskor (tehát lassan megyek és sokat tekergetem a kormányt) enyhe és halk recsegő-ropogó hangot hallat a kormány. Nem maga a kormánykerék amit fogok, hanem vhonnan belülről jön a hang. Mi lehet a probléma, és mennyire lehet ez jelentős?

Ha már a kormánynál tartunk, BMW-ben lehet valahogy változtatni h mennyire legyen könnyű kormányozni? Nekem más off autókhoz képest elég nehéz tekerni a kormányt (nem vezettem még másik bmw-t ). Persze ennek előnye is van, megizmosodik az ember...


a recsegés, lehet toronycsapágy. ezt úgy názd meg, hogy álló autónál, valaki beül tekeri a kormányt egyik irányból a másikba (motor nem megy), te meg füleled a toronycsapágyat, esetleg egy csavarhúzót odarakhastz a csapágyhoz és a füledhez, ami közvetíti a hangot, bár ha bentre ishallani.... akkor nem kell. a másik ami recseghet az a műanyag bútkolat, vagy az átvezető gyűrű, de az inkább nyiszog mélyebb hangon.

a BMW E46 kormányzása alapból nehezebb mint off autóké (hál' Istennek) annyit tudsz rajta könnyíteni, hogy lecseréled a szervo olajat, mert új olajjal jobb lesz.