YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2011-04-08 12:35 Kormánytípusok

csatis1 írta:
YELLOW írta:
Metacska írta: Sziasztok!

Egy klubtagtól vettem itt egy kormányt. Egészen pontosan ilyet:


Elég nagy dilemma elé kerültem, mert tervezem a felrakását, de Bimmeres srác kicsit elbizonytalanított. Megkérdezte, hogy nekem milyen kormányom van, mert az fontos tényező lehet.
Nekem jelenleg ilyen van az autóban:


Azt mondta, hogy akkor elképzelhető, hogy nem fog felmenni, ugyanis (kb idézek): Az enyém feltételezhetően egy indítós így a csúszógyűrű a kormány oszlopon/ban van, amennyiben több indítós a jelenlegi, akkor azon kívül van, és így gond nélkül felmegy az a faceliftes kormány.

Mint laikusnak kicsit kínai az egész......Van esetleg valaki aki tud nekem segíteni. Ne kelljen szegény kulbtaggal visszapostáztatni, visszavásárlás egyebek....kellemetlen a szituáció.....



én tudom kitől vehetted...
egy biztos, hogy a régi kormányod egyindítós, hogy az új milyen? szerintem dupla indítós. azt nem tudom az új kormányhot kaptál-e légzsákot, de azok sem kompatibilisek.


Ha mindkettő kétindítós akkor össze lehet őket kötni. A kérdés az, hogy a kormányt a hozzá való légzsákkal együtt fel lehet-e tenni?


a régi kormány tutti, hogy csak egy indítós!!! a kormányt fel lehet rakni. már én is kérdeztem, hogy attól, hogy egy indítós egy légzsák attól kétindítós elektronikával szerintem lehetne üzemeltetni, bár tény, hogy nem lenne olyan hatásos. egy a lényeg, hogy tudni kellene az új kormány lágzsákja milyen. 1 v. 2 indítós?

YELLOW Elküldve: 2011-04-08 12:13 Kormánytípusok

Metacska írta: Sziasztok!

Egy klubtagtól vettem itt egy kormányt. Egészen pontosan ilyet:


Elég nagy dilemma elé kerültem, mert tervezem a felrakását, de Bimmeres srác kicsit elbizonytalanított. Megkérdezte, hogy nekem milyen kormányom van, mert az fontos tényező lehet.
Nekem jelenleg ilyen van az autóban:


Azt mondta, hogy akkor elképzelhető, hogy nem fog felmenni, ugyanis (kb idézek): Az enyém feltételezhetően egy indítós így a csúszógyűrű a kormány oszlopon/ban van, amennyiben több indítós a jelenlegi, akkor azon kívül van, és így gond nélkül felmegy az a faceliftes kormány.

Mint laikusnak kicsit kínai az egész......Van esetleg valaki aki tud nekem segíteni. Ne kelljen szegény kulbtaggal visszapostáztatni, visszavásárlás egyebek....kellemetlen a szituáció.....



én tudom kitől vehetted...
egy biztos, hogy a régi kormányod egyindítós, hogy az új milyen? szerintem dupla indítós. azt nem tudom az új kormányhot kaptál-e légzsákot, de azok sem kompatibilisek.

YELLOW Elküldve: 2011-04-08 11:07 gumi méretekben kéne help

laleeboy írta: Üdv

E36-ra elöl 7,5*17 ET41, hátul 8,5*17 ET41-es felnire szeretnék előre 205/50 R17-et hátra 235/45 R17-et tenni szerintetek jó lesz?

Kösz


tökéletes lesz! bár kicsit ballonosabbak lesznek a gumik és 2km/h-t csalni fog, de ez nem vészes. az első kereked egy picit lehet beesett lesz, oda nem ártana egy 5-5mm-es nyomtávszélesítő. persze ha számít a küllem. de amúgy simán jó így is.

YELLOW Elküldve: 2011-04-07 11:48 angel eye

Bianconero írta: Sziasztok!

2005-ös E46 cuopemra szeretnék halogén fényű (sárga) angel eyes szettet szerezni,de mindenhol csak fehérrel találkozom. Van valakinek valami ötlete? esetleg látott már valaki ilyet? Ebayen találtam,de az is facelift előtti coupera való.....
Az a problémám,hogy gyárilag halogén a lámpám..utólagos xenont nem szeretnék, a jégfehér angel eyes pedig igénytelenül fest halogén tompítottal.


vannak olyan karikák, amibe ügyes emberke tud cserélni LED-et, bármilyen színűre. vagy veszel utángyártott dectane lámpát, abba tutti halogén színű lesz az angel.

YELLOW Elküldve: 2011-04-07 11:46 gumi méretekben kéne help

Bero írta: Sziasztok! Vélemény/tapasztalat kéne aki 18-as felniken gurul! Nekem R18-as van előlre 225/40-es gumi kell,de elvileg hátra 255/35 ös gumi kellene,de az szerintem már túlzás! Mi történik,ha hátra 225-öst rakok? Kicsit terpeszteni fog meg sérülékenyebb lesz,de egyéb tapasztalat? Köszi!


idétlen is lesz.... ha hátul németesen feszül, akkor elől is úgy kellene, különben nincs meg az összhang. most neked az a szívás, hogy előbb vettél felnit, mint gondolkoztál volna ezen a méret dolgokon. ez nem baj, ki más hibájából ki sajátjából tanul. még 245 is mehetne hátra, de az sem férne el, ahogy emlékszem az ET számra, bár lehet. amúgy valóban 255 való rá. szerintem keress másik felnit ha nem akarsz széles gumit.

YELLOW Elküldve: 2011-04-07 02:39 Ajtónyítási Gondok!

hil írta:
YELLOW írta: én nem tudom mi az oka, de mióta nyári időszámítás van, tisztára megkergült a záram. télen kb 2x volt kínja, most folyamatosan. de a korábbi dolog helyett, most már cifrázza.
vezető ajtó nem nyílik, többi vagy igen vagy nem. zárásnál vezetőoldali lezár, a többinél csak félig megy le a pöcök vagy félig sem, csak éppen megmoccan vagy egyik lemegy másik nem...stb. akárhogy agyalok nekem ezek a jelenségek arra utalnak, hogy szorulása van a drágámnak. bár ha a relé nem adja át a megfelő áramot, az is lehet gond. bár az én teóriám szerint a GM reléjéből kimenő áram bemegy a zárszerkezetbe és azt vezérli, tehát nem maga a relé nyitja a zárat, hanem csak a zárszerkezetnek ad egy jelet és azon belül kapcsol valami nagyobb árammal, ami aztán működteti a zárat.

hil Te mint szakavatott újra hozzád fordulok. te mélyebben bontottál már zárszerkezett, szóval jó lenne tudni mi van akkor...

ha még mindig a relét mondod, akkor szerintem ute107-tel karöltve rendelni kell!!!

Szia Yellow! Olvastam kérdésedet és már félve válaszolok és írok a kapott (nem Tőled) sok leb...s, kioktatás miatt. Amit írsz, abból az jön le, hogy lehet (nem biztos), hogy az a relé okozza a bajt, bár az melegedésre nem produkálhat ilyen jelenséget. Sajnos az van, hogy amit a saját záramban kiderítettem, a vez oldali ajtó zárja vezérel mindent a GM-en keresztül is oda-vissza. A melegben előforduló meghibásodás viszont erősen azt sugallja, hogy abban a zárban, az általam visszaforrasztott Hall lehet a baj okozója. Amióta a magamét megcsináltam (már jó régen) semmi baj nem volt vele. Azt korábban el is felejtettem írni, hogy amíg rossz volt a záram, akkor kétszer is újra kellett programozni a GM-et, mert elfelejtette a korábbi beállításokat. Ez abban nyilvánult meg, hogy sedan létére ajtó nyitáskor lehúzta az ablakot, nem mindig nyitott (melegben) nem érzékelte, hogy be lett csukva az ajtó, elfelejtette villantást ajtó nyitáskor/záráskor, nem működött a komfort nyitás. Ezek újra be lettek állítva és kb 1 hónap után egyszercsak elfelejtette. Mióta jó a zár, azóta semmi gond nincs vele.
Én a fentiekben csak a saját tapasztalatomat írtam meg, aki jobbat tud az ne vitázzon velem,hanem csak szó nélkül köpjön le.



értem, köszi! hát akkor csak nem úszom meg... inkább a relé csere előtt megnézem majd ezt a zárszerkezetet. bár előre félek kiszereleni.

YELLOW Elküldve: 2011-04-06 17:04 Karbonozás

őőő... és annak a takarónak ott mi a szerepe? csak esztétika, vagy más is? amúgy nem is rossz

YELLOW Elküldve: 2011-04-06 15:13 Tempomat - utólag?

kempelen írta: Egyébként meg, ha szeretnél ilyet, akkor szerezz egy MFL kormányt és kódoltasd fel, mondjuk Mikivel, Nyíregyházán. Tuti megcsinálja neked.

Aztán élvezd és ne ülj fel azoknak akik nem ajánlják. Minden viszonyítás kérdése.

Az E38 28i-ben is tuti kevés volt az 50i-hez képest.

Az biztos, hogy nem úgy reagál, mintha 30i vagy 30d ben lenne, de annyi erő van az 16i, 18i-ben is, hogy elvigye a tempomatot. Persze az erősen kérdés milyen tempót akarunk tartani vele. Az 100%, hogy a 190-et nem tartja úgy, mint egy 30i/30d.

A fogyasztás más, biztos többet fog enni, mert minen lassulásra reagál. De a fogyasztás a többi motorral szereltnél is megmutatkozik kisebb/nagyobb mértékben.
Egyébként normál úton/normál tempóban a 16i-nek is tartania kell a tempót.

Igen, tudom hogy a legideálisabb minnél nagyobb motorba, de ez még nem ok arra, hogy azok ne élvezzék, akiknek 16i vagy 18 vagy akár 18d-jük van...



nah kb ezt mondtam én is, vagyis próbáltam kifejteni. részben válaszoltam a kérdezőnek, és magam is kérdeztem, hogy ezen kívül lehet-e más ok, amiért esetleg nem ajánlatos, de hát nincs.

kössz!

YELLOW Elküldve: 2011-04-06 15:01 Tempomat - utólag?

kempelen írta:
YELLOW írta: nem érted? nem én írtam, hogy nem ajánlják az utólagos beszerelést. pont ezt kérdeztem, hogy miért nem ajánlják?!
én azt írtam le, hogy szerintem miért nem ajánlhatják. jó lenne ha nem kevernéd a dolgokat a saját száj ízed szerint...!

pont azt említem, hogy a bowdenes gázpedálú autóknál esetleg macerásabb lehet a beépítés...

figyelj hagyjuk, nincs nekem ehhez kedvem, hogy magyarázkodjak, úgyis félre beszéled az egészed...


Akkor mondd meg ha te is szeretnél ilyet és tudni akarod hogyan, akkor miért nem véded meg a véleményed?

Itt írod:
YELLOW írta:
Qucsy írta:

miért nem ajánlják 1.6.os.hoz az utólagos tempomatot???


a nem ajánlás oka a motorerővel lehet összefüggésbe. persze van, amit gyárilag szerelnek. ugye a tempomat folyamatos működésű. így ha egy kisebb (nagyon pici) emelkedő, vagy szembe szél lesz, akkor egy kisebb motornak sokkal többet kell ellene dolgozni, mint egy nagyobb motornak. ergó a sok kicsi beavatkozás (gáz beavatkozás) több energiát használ fel egy kisebb mocinál, mint egy nagyobbnál. szerintem ennyi lehet a hátránya.



Szerinted vagy nem szerinted, itt ha jól látom éppen a tempomat ellen asszisztálsz.

Ez minden amit állítólag én magyarázok félre?



A kérdéseim továbbra is fennálnak:

Hol és ki beszélt itt a tempomattal kapcsolatban E36-ról?

Te hol és mikor írtad egyértelműen (azért hogy másokat ne vezessél félre) hogy te a saját autódat E36 20i-vel vered le?

Ha nem tudod hol, akkor kérlek magyarázd meg, - ha már megrágalmazol azzal - hogy én szándékosan félrevezetem a többieket veled kapcsolatban, hogy hol beszélsz te E36-ról, akkor amikor összehasonlítottad a saját autódat bármilyen 20i-vel?

Ha a válasz megvan, akkor légy oly kedves elmagyarázni, hogy ki is akarja lejáratni a másikat szándékosan?







az E36-ot arra írtam, hogy eljöttél itt a 320i legyorsulásommal! nem figyelsz?

igen nem pártolom a tempomatot, de ha multis kormányom lesz, akkor azért csak be lesz kötve, ezért írtam, hogy vagy 1x-2x biztos fogom használni. és ezért érdekel anynak a véleménye, aki szerint nem ajánlatos az utólagos tempomat. bár lehet olyan utalógasra gondol, ami nem gyári, hanem valami "unisex" beépíthető dolog.
nem kell megvédenem semmit, mert tök felesleges, mert megint félre magyarázod és megint másképp állítod be a dolgokat.
hagyjuk egymást békén! köszi! az értelmes, a kérdésre való választ szívesen várom. lásd visszább, amit más is kérdezett.

YELLOW Elküldve: 2011-04-06 14:36 Tempomat - utólag?

nem érted? nem én írtam, hogy nem ajánlják az utólagos beszerelést. pont ezt kérdeztem, hogy miért nem ajánlják?!
én azt írtam le, hogy szerintem miért nem ajánlhatják. jó lenne ha nem kevernéd a dolgokat a saját száj ízed szerint...!

pont azt említem, hogy a bowdenes gázpedálú autóknál esetleg macerásabb lehet a beépítés...

figyelj hagyjuk, nincs nekem ehhez kedvem, hogy magyarázkodjak, úgyis félre beszéled az egészed...

YELLOW Elküldve: 2011-04-06 13:39 Tempomat - utólag?

kempelen írta:
YELLOW írta:

ha ilyen okos vagy, akkor mond meg miért nem ajánlatos?!
az enyém amúgy sem 1.6 és alapjáratról jobban húz mint egy 30d

nekem amúgysem hiányzik, bár ha lenne olyan kormányom, nem lenne rossz, 1x-2x biztos használnám

szerk.: nekem más lövésem nincs, hogy esetleg "miért nem ajánlják 1.6-hoz" mondjuk a régebbi motorok lehet bowden gázosak?


Engem "okosozol" le? Nem mondtam semmi okosat vagy annak látszót. Csak rád hivatkoztam, hogy levered a 320i-t is ha kell. Én emlékszem rosszul? Csak kérdeztem hogyan van az, hogy ha levered a 320i-t is ha kell, abba elég a tempomat és még megy is vele, akkor a tiédbe nem ajánlják..?

Ez minden. Még azt is elhiszem, hogy a te nemisegyhatosod még a harmincDét is veri alapjáraton. Iszom minden szavad! TaníCCS minket Yellow plííz!


figyelj már! én hozzászóltam a témához, hogy szerintem mi lehet az oka, annak, amit állít valaki. erre jössz és régi dolgokkal dobálózol (ami persze való igaz, de már megint két külön típusról van szó, E36 nem egy kalap E46-tal). nem tudom minek kell szándékosan generálni a dolgokat?! ha van jobb ötleted a témával kapcsolatban, azt várom, mert engem is érdekelne, hogy ugyan miért nem ajánlják (mert alapból baromságnak gondolom, hogy miért ne lehetne 1.6-ban, hacsak nem az általam elgondolt dolgok miatt), mi technikai dolgok vannak, amiért nem? én ezért szóltam a témához.

[mellesleg az, hogy ilyeneket írsz az marhára félrevezető, és hitelemet veszthetem más szemében, ergó lejáratsz szándékosan. ha már engem idézel, akkor úgy idézz, hogy ne legyen totál hihetetlen. az, hogy leírod egy olyan témában, ahol 1.6 van emlegetve, hogy lenyomok egy 320i-t az nagyon félreérthető. 2 dolog miatt: 1. olyan mintha azt tudatosítanád, hogy nekem 1.6-os van, PEDIG 1.8-as (igenis számít az a 200 cm3); 2. ha csak magában 320i-t emlegetsz, akkor normális BMW hozzáértő rögtön az E46 2.2-es változatára fog gondolni, pedig én E36 20i-ről beszéltem, ami 2.0! így már sokkal hihetőbb lehet egy kívülállónak is. lehet engem lejáratni ilyenekkel, de nem hazudtam és sosem fogok. remélem majd egyszer összefutunk valahol a kételkedőkkel, akiknek lesz E36 2.0 és majd meglátjuk. én nem zárkózom el tőle...]

szeretnék ezek után az utólagos tempomattal foglalkozni, mert majd lehet nekem is aktuális lesz, és kiváncsi vagyok a dolgokra. a továbbiakban, ha hozzám van hozzáfűzni valód, akkor keress meg privátban!!!

YELLOW Elküldve: 2011-04-06 07:30 Tempomat - utólag?

Prof írta:
YELLOW írta:
kempelen írta:
YELLOW írta:
Qucsy írta:
Bero írta:
hil írta:
zsizo írta: Tempomat utólagos beszereléséhez kérek segítséget!
1999 E46 316i 194E motorkód.
Van hozzá vezérlő elektrónika VDO 65.71-8 369 774, bovdenes állító motor 8369027, multi kormány.
kellene a beszereléséhez kapcsolási rajz és mindenféle dokumentáció meg jó tanács.

www.doverkft.hu tel:239-2202, mail: info@doverkft.hu



Üdv! Jó dolog ez a tempomat dolog,bele is lehet építeni az autóba,de nekem nem ajánlották utólagosan berakni,főleg nem 1.6-os motorhoz!


miért nem ajánlják 1.6.os.hoz az utólagos tempomatot???


a nem ajánlás oka a motorerővel lehet összefüggésbe. persze van, amit gyárilag szerelnek. ugye a tempomat folyamatos működésű. így ha egy kisebb (nagyon pici) emelkedő, vagy szembe szél lesz, akkor egy kisebb motornak sokkal többet kell ellene dolgozni, mint egy nagyobb motornak. ergó a sok kicsi beavatkozás (gáz beavatkozás) több energiát használ fel egy kisebb mocinál, mint egy nagyobbnál. szerintem ennyi lehet a hátránya.



Motorerő?

De hát a tiéd jobban hasít, mint a 320i, abba pedig gond nélkül szerelik???

Akkor ez hogyan van most?



ha ilyen okos vagy, akkor mond meg miért nem ajánlatos?!
az enyém amúgy sem 1.6 és alapjáratról jobban húz mint egy 30d

nekem amúgysem hiányzik, bár ha lenne olyan kormányom, nem lenne rossz, 1x-2x biztos használnám

Azért ez elég nagy túlzás hogy jobban húzz egy30d nél, az 1.6 szerintem elég kevés ebbe a kaszniba.

szerk.: nekem más lövésem nincs, hogy esetleg "miért nem ajánlják 1.6-hoz" mondjuk a régebbi motorok lehet bowden gázosak?




ennyire nem érted, hogy direkt írtam a 30d-t???
az meg, hogy kevés ebbe a kasztniba, az pont azt támasztja alá amit írtam, hogy esetleg miért nem ajánlják.
bár én már nem tudom ki mondta, hogy nem ajánlják, de már marha kiváncsi vagyok rá.

YELLOW Elküldve: 2011-04-06 06:29 Tempomat - utólag?

kempelen írta:
YELLOW írta:
Qucsy írta:
Bero írta:
hil írta:
zsizo írta: Tempomat utólagos beszereléséhez kérek segítséget!
1999 E46 316i 194E motorkód.
Van hozzá vezérlő elektrónika VDO 65.71-8 369 774, bovdenes állító motor 8369027, multi kormány.
kellene a beszereléséhez kapcsolási rajz és mindenféle dokumentáció meg jó tanács.

www.doverkft.hu tel:239-2202, mail: info@doverkft.hu



Üdv! Jó dolog ez a tempomat dolog,bele is lehet építeni az autóba,de nekem nem ajánlották utólagosan berakni,főleg nem 1.6-os motorhoz!


miért nem ajánlják 1.6.os.hoz az utólagos tempomatot???


a nem ajánlás oka a motorerővel lehet összefüggésbe. persze van, amit gyárilag szerelnek. ugye a tempomat folyamatos működésű. így ha egy kisebb (nagyon pici) emelkedő, vagy szembe szél lesz, akkor egy kisebb motornak sokkal többet kell ellene dolgozni, mint egy nagyobb motornak. ergó a sok kicsi beavatkozás (gáz beavatkozás) több energiát használ fel egy kisebb mocinál, mint egy nagyobbnál. szerintem ennyi lehet a hátránya.



Motorerő?

De hát a tiéd jobban hasít, mint a 320i, abba pedig gond nélkül szerelik???

Akkor ez hogyan van most?



ha ilyen okos vagy, akkor mond meg miért nem ajánlatos?!
az enyém amúgy sem 1.6 és alapjáratról jobban húz mint egy 30d

nekem amúgysem hiányzik, bár ha lenne olyan kormányom, nem lenne rossz, 1x-2x biztos használnám

szerk.: nekem más lövésem nincs, hogy esetleg "miért nem ajánlják 1.6-hoz" mondjuk a régebbi motorok lehet bowden gázosak?

YELLOW Elküldve: 2011-04-05 23:36 Tempomat - utólag?

Qucsy írta:
Bero írta:
hil írta:
zsizo írta: Tempomat utólagos beszereléséhez kérek segítséget!
1999 E46 316i 194E motorkód.
Van hozzá vezérlő elektrónika VDO 65.71-8 369 774, bovdenes állító motor 8369027, multi kormány.
kellene a beszereléséhez kapcsolási rajz és mindenféle dokumentáció meg jó tanács.

www.doverkft.hu tel:239-2202, mail: info@doverkft.hu



Üdv! Jó dolog ez a tempomat dolog,bele is lehet építeni az autóba,de nekem nem ajánlották utólagosan berakni,főleg nem 1.6-os motorhoz!


miért nem ajánlják 1.6.os.hoz az utólagos tempomatot???


a nem ajánlás oka a motorerővel lehet összefüggésbe. persze van, amit gyárilag szerelnek. ugye a tempomat folyamatos működésű. így ha egy kisebb (nagyon pici) emelkedő, vagy szembe szél lesz, akkor egy kisebb motornak sokkal többet kell ellene dolgozni, mint egy nagyobb motornak. ergó a sok kicsi beavatkozás (gáz beavatkozás) több energiát használ fel egy kisebb mocinál, mint egy nagyobbnál. szerintem ennyi lehet a hátránya.

YELLOW Elküldve: 2011-04-05 16:38 Legjobb nyári gumik...

Kristen76 írta: Sziasztok!

Mennyiben jobb a sport gumi mint a hagyományos?Megéri ilyet venni?Ha igen milyen márka legyen?


Köszönöm


a sport gumi alatt mit értesz???
ha nem jársz versenypályára, márpedig 1.6-tal nem hiszem, akkor édes felesleges...
az olyan sport gumik, mint pl a Toyo, vagy Yokohama tapadnak mint állat, de fele olyan életű vagy kevesebb, mint egy normál gumi, ráadásul drágább is.