YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2011-02-21 21:17 Vicces :)

YELLOW Elküldve: 2011-02-21 20:49 Replika felnik

blasekati írta:
Bero írta:
YELLOW írta:
Bero írta: Ilyen alufelnire mekkora gumi kell? Hátsó: ET45 9J*18H2 783,14 R18

255/35 ? esetleg lehetne kisebbet is hátra? Köszi


hivatalosan az a méret való rá... de nem fog beférni neked. kisebbet lehet rakni, de összhangba legyen az elsővel. mondjuk a 18-as is felesleges. de mindenkinek szive joga, mit tesz fel.



Hát ez már késő bánat,mert már itt van a szobámba a 18-as M-es garnitúra Tehát ezek a méreteim:

Első: ET47 8J*18H2 782,14
Hátsó: ET45 9J*18H2 783,14

Most akkor előre 225/40 hátra meg: 255/35 kell ? Lehetne kisebbet is rakni ? Miért ne férne be amúgy,Yellow? Köszöntem


Szia Bero!

Elmondom a felni ill. gumiméreteimet: elöl 18/ET 47 8coll rajta 225/40 gumival,
hátul 18/ ET 45 8.5coll rajta 255/35 gumival

Megnyugtatlak nekem elfért, sztem az a 0.5coll még simán bemegy alá.


attól, hogy a felni szélesebb fél coll-lal az most nem jelent semmit. a gumi szélessége az ugyanaz, csak a 9"-on terpeszt egy picit. csak neked 20d van, aminek a nyomtávja oldalanként 5 mm-rel kisebb, tehát bero gépéhez képest van 5mm előnyöd.
de mondom nekem mindegy, ki mit tesz fel...

YELLOW Elküldve: 2011-02-21 20:33 Replika felnik

Bero írta:
YELLOW írta:
Bero írta: Ilyen alufelnire mekkora gumi kell? Hátsó: ET45 9J*18H2 783,14 R18

255/35 ? esetleg lehetne kisebbet is hátra? Köszi


hivatalosan az a méret való rá... de nem fog beférni neked. kisebbet lehet rakni, de összhangba legyen az elsővel. mondjuk a 18-as is felesleges. de mindenkinek szive joga, mit tesz fel.



Hát ez már késő bánat,mert már itt van a szobámba a 18-as M-es garnitúra Tehát ezek a méreteim:

Első: ET47 8J*18H2 782,14
Hátsó: ET45 9J*18H2 783,14

Most akkor előre 225/40 hátra meg: 255/35 kell ? Lehetne kisebbet is rakni ? Miért ne férne be amúgy,Yellow? Köszöntem



ha tudsz valakitől szerezz egy ilyen szetett és próbáld fel.

két lehetőséged van (vagyis több):

1. set: elől: 225/40 R18; hátul: 245/35 R18

2. set: elől: 215/40 R18; hátul: 245/35 R18

ha nincs ültetve az autód, akkor a 255 még elmenne, de ha nagyon rugózna, akkor a belső peremrészbe beleérne a gumi.

YELLOW Elküldve: 2011-02-21 19:56 Replika felnik

Bero írta: Ilyen alufelnire mekkora gumi kell? Hátsó: ET45 9J*18H2 783,14 R18

255/35 ? esetleg lehetne kisebbet is hátra? Köszi


hivatalosan az a méret való rá... de nem fog beférni neked. kisebbet lehet rakni, de összhangba legyen az elsővel. mondjuk a 18-as is felesleges. de mindenkinek szive joga, mit tesz fel.

YELLOW Elküldve: 2011-02-21 18:34 Szívócsonk-pillangószelep

SAS írta: Sziasztok Klubtársak!

Bár ezen a fórumon több olyan véleményt is olvastam már - általában Rhantos kollégára hivatkozva -, hogy a probléma a 2004-es 318d Touringomra nem is vonatkozik, annyira aggódtam, hogy levéllel fordultam a Wallis Ügyfélszolgálatához, hátha tisztázhatjuk a kérdést.

A kérdés így hangzott:

"Tisztelt Ügyfélszolgálat!

Mivel számtalan érvet és ellenérvet hallok a kérdéssel kapcsolatban, szíves felvilágosításukat kérném: E46 318d Touring (2004-es évjárat) típusú gépkocsimnál a szívótorok cseréje - hibamegelőzésként - bizonyos futásteljesítmény esetén csakugyan indokolt-e, van-e erre vonatkozó gyári ajánlás?
(Állítólag a szívótorok pillangószelepei leszakadnak, és azt a motor beszívja, amely komoly károsodáshoz és komoly anyagi kárhoz vezet.)
Létezik, hogy olyan típushibáról van szó a modell esetében (az internetes fórumok ezt erősítik), amely 150 ezer kilométeres futásteljesítmény környékén nagy valószínűséggel előfordul?"

Az udvarias válasz egy napon belül megérkezett, miután az Ügyfélszolgálat továbbította a kérdést a Wallis műszaki szakértőjének. Íme:

"Tisztelt XY Úr!

Köszönöm, hogy válaszunk megérkezéséig türelmével megtisztelt minket.
A kérdéses alkatrészre nincs előírt csere, semilyen gyári ajánlás nem vonatkozik rá.
Az előírt időszakos szervizek során az alkatrész ellenőrzése egy esetleges meghibásodást vagy annak kezdeti jeleit kiszűrheti.
Remélem, válaszommal segítségére voltam.

Üdvözlettel: ... "

Nos, ezek után mi a véleményetek? :


magyarán vidd csak be hozzájuk szervízre, úgysem csinálnak vele semmit, de kifizetsz egy rakat pénzt, és akár ugyanúgy leszakadhatna (ha jellemző lenne).

YELLOW Elküldve: 2011-02-20 20:53 Segítség!!!

anubisz írta:

16 os azt hittem az E46 már 17 el jött ki mind gyárilag. akkor ezt rosszul tudtam.


ezt rosszul tudtad. a legtöbb 15-össel, kérni lehetett nagyobbal, megy a nagyobb motorosok jöttek 17-essel (30d,28i), meg az M-pack-osak esetleg.

YELLOW Elküldve: 2011-02-20 20:45 Segítség!!!

anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta:
cene írta:
YELLOW írta:
cene írta: Segítséget szeretnék kérni! A helyzet a következő: tavaly nyáron mikor megvettük az autót defekttűrő abroncsok voltak rajta, amelyeket tavasszal az elhasználódásuk miatt le kell cserélnünk, DE nem szeretnénk újra defekttűrő gumikat venni mert nagyon nem tetszett velük az autó!Csak az a gond ,hogy gyárilag ilyen gumikkal jött ki és emiatt nincs pótkerék az autóban! Ha viszont beteszek egy télit a csomagtartóba az túl sok helyet foglal!Az lenne a kérdésem, hogy ha "sima" gumikat veszünk rá akkor lehet venni úgynevezett mankókereket?? Mert hosszabb utaknál egy esetleges vészhelyzetben az is jobb lenne mint a semmi!


persze mankókereket vehetsz minden körülmények között, csak oda kell figyelni a rá vonatkozó szabályokra. vagy veszel defekt sprayt, bár nekem ez a módszer nem szimpatikus.



És a mankókerék minden autó típusra egyforma vagy különbözőek?


Szerintem ez márka specifikus. Ha gyári méret 17 es,akkor a mankó kerék is 17 lesz Hát az E 46 nál 3.50BX17 meg hát ugye a lyukátmérő miatt se lehet egyforma minden autón. Tehát 19-20 as felnihez nem igen fog passzolni.Legalább is az enyémhez mankókerék van.


nem azért 17-es a mankó... egy gyári 15-ös keréknek ugyanakkora a teljes átmérője mint egy 17-esnek (195/65 R15 = 225/45 R17)



az igaz. Nem is használtam még. Nincs is a kocsiba. Igen persze magas gumi van rajta. ETK ba néztem meg, ott 17 felnit ír szerviz keréknek, csak azért írtam.


csak azt akartam mondani vele, hogy nekem is 17-es a mankó, de asszem a gyári 16-os kerék volt.
amúgy nekem benne van, ha már elől van az akksi, akkor legyen hátul is súly az eloszlás miatt.

YELLOW Elküldve: 2011-02-20 20:35 Segítség!!!

anubisz írta:
cene írta:
YELLOW írta:
cene írta: Segítséget szeretnék kérni! A helyzet a következő: tavaly nyáron mikor megvettük az autót defekttűrő abroncsok voltak rajta, amelyeket tavasszal az elhasználódásuk miatt le kell cserélnünk, DE nem szeretnénk újra defekttűrő gumikat venni mert nagyon nem tetszett velük az autó!Csak az a gond ,hogy gyárilag ilyen gumikkal jött ki és emiatt nincs pótkerék az autóban! Ha viszont beteszek egy télit a csomagtartóba az túl sok helyet foglal!Az lenne a kérdésem, hogy ha "sima" gumikat veszünk rá akkor lehet venni úgynevezett mankókereket?? Mert hosszabb utaknál egy esetleges vészhelyzetben az is jobb lenne mint a semmi!


persze mankókereket vehetsz minden körülmények között, csak oda kell figyelni a rá vonatkozó szabályokra. vagy veszel defekt sprayt, bár nekem ez a módszer nem szimpatikus.



És a mankókerék minden autó típusra egyforma vagy különbözőek?


Szerintem ez márka specifikus. Ha gyári méret 17 es,akkor a mankó kerék is 17 lesz Hát az E 46 nál 3.50BX17 meg hát ugye a lyukátmérő miatt se lehet egyforma minden autón. Tehát 19-20 as felnihez nem igen fog passzolni.Legalább is az enyémhez mankókerék van.


nem azért 17-es a mankó... egy gyári 15-ös keréknek ugyanakkora a teljes átmérője mint egy 17-esnek (195/65 R15 = 225/45 R17)

YELLOW Elküldve: 2011-02-20 20:26 Segítség!!!

cene írta:
YELLOW írta:
cene írta: Segítséget szeretnék kérni! A helyzet a következő: tavaly nyáron mikor megvettük az autót defekttűrő abroncsok voltak rajta, amelyeket tavasszal az elhasználódásuk miatt le kell cserélnünk, DE nem szeretnénk újra defekttűrő gumikat venni mert nagyon nem tetszett velük az autó!Csak az a gond ,hogy gyárilag ilyen gumikkal jött ki és emiatt nincs pótkerék az autóban! Ha viszont beteszek egy télit a csomagtartóba az túl sok helyet foglal!Az lenne a kérdésem, hogy ha "sima" gumikat veszünk rá akkor lehet venni úgynevezett mankókereket?? Mert hosszabb utaknál egy esetleges vészhelyzetben az is jobb lenne mint a semmi!


persze mankókereket vehetsz minden körülmények között, csak oda kell figyelni a rá vonatkozó szabályokra. vagy veszel defekt sprayt, bár nekem ez a módszer nem szimpatikus.



És a mankókerék minden autó típusra egyforma vagy különbözőek?


őőő szerintem ami jó E46-ra az jó neked is. az a lényeg a osztókőr stimmeljen, meg az agyméret, illetve a teljes kerékátmérő. tehát egy 195/65 R15 ös kerékével azonos, vagy 225/45 R17, vagy 205/65 R16 osával egyezen meg.

YELLOW Elküldve: 2011-02-20 19:57 Segítség!!!

cene írta: Segítséget szeretnék kérni! A helyzet a következő: tavaly nyáron mikor megvettük az autót defekttűrő abroncsok voltak rajta, amelyeket tavasszal az elhasználódásuk miatt le kell cserélnünk, DE nem szeretnénk újra defekttűrő gumikat venni mert nagyon nem tetszett velük az autó!Csak az a gond ,hogy gyárilag ilyen gumikkal jött ki és emiatt nincs pótkerék az autóban! Ha viszont beteszek egy télit a csomagtartóba az túl sok helyet foglal!Az lenne a kérdésem, hogy ha "sima" gumikat veszünk rá akkor lehet venni úgynevezett mankókereket?? Mert hosszabb utaknál egy esetleges vészhelyzetben az is jobb lenne mint a semmi!


persze mankókereket vehetsz minden körülmények között, csak oda kell figyelni a rá vonatkozó szabályokra. vagy veszel defekt sprayt, bár nekem ez a módszer nem szimpatikus.

YELLOW Elküldve: 2011-02-20 17:44 Legjobb nyári gumik...

hancurozo írta:
YELLOW írta: hát ez téli, de csak hideg aszfaltra, hóban tutti lenyomja, az amit én linkeltem. sajnos magyarországon elég gyatra az utak tisztítása, így ezekkel a gumikkal halál lenne

mert hogy hóban nem tapad be az fix.


Ez elött azt írtad az tud véleményt, aki hosszú távon és pályán használja.
Most a Magyar utakat mondod.
Nem értelek.
De ha gondolkozol rájössz, hogy a gumigyárak nem visszafelé fejlesztenek. Ezért valószínű, hogy a következő évre kiadott gumi jobb lessz vagy gumikeverékben, vagy mintában.
Az, hogy valamelyik gyártó másolja a másik mintáját, a keverék még különbözhet.


már bocs, de a hosszú távos véleménynyílvánítást nem én hanem Hori írta, amiben igaza van részben, de attól, hogy valaki sokat vezet, még egy gumit lehet fele annyira sem használ ki. szóval valamit keversz

YELLOW Elküldve: 2011-02-20 17:06 Legjobb nyári gumik...

Burns írta:

Ezt a michelin télit hasonlítsd a többihez

Vagy a Pirelli téli gumiját


hát ez téli, de csak hideg aszfaltra, hóban tutti lenyomja, az amit én linkeltem. sajnos magyarországon elég gyatra az utak tisztítása, így ezekkel a gumikkal halál lenne

mert hogy hóban nem tapad be az fix.

YELLOW Elküldve: 2011-02-20 15:46 Legjobb nyári gumik...

Hori írta:
arra meg hogy szimetrikus vagy asszimetrikus mintázat csak annyit fűznék hozzá hogy a nagyméretű drága gumik nem véletlenül asszimetrikusak


nem az asszimetrikusságot emelném ki... hanem, hogy forgásirány kötött. ugyanis a kiskategóriás gumik, ha úgy vesszük szimetrikusak, de úgy forgatod őket ahogy akarod, a forgásirány meg nem véletlen kötött, de erről már korábban leírtam egy velős véleményt, miszerint, kevernek valamit a gumikkal, tehát asszimetrikus van külön jobb és bal oldalas. ezt azzal tudnám bizonyítani, hogy pl az Astrán nekünk turanza van, mind úgy van felrakva, hogy az outside felirat kifelé van. ez oké, de a minták a bal odlalon hátrafelé állnak. viszont egy ismerős Golf-ján ugyanezek a gumik ugyanígy felrakva, tehát outside felirat kifelé, pont a fordítottja a miénknek. ebből az jön le mint laikus parasztnak, hogy a két autó gumijait összevegytve kapnánk meg a helyes szettet. a gumigyárban is úgy lehet, hogy van egy forma, amiből kinyomnak x darabot, majd a másikból szintén. csak ezek ugye mennek a raktárba és onnan sorba szedik le őket. ha lenne normálisan jobbos balos minta, akkor nem zavarna az asszimetrikus minta, mert akkor tükör lenne az két oldal. én meg nem fogok a megfelő gumik után vadászni, hogy normálisan meglegyen a szett, a szimetrikus forgásirány specifikus gumikkal nincs gond.

és egy kis érdekesség, ha már a BFG-t fikázták

Michelin téli gumija


BFG télije


és a Michelin télije nem szar, igaz nem friss gumi.
szerintem, egy normál autósnak mindegy milyet vesz. és attól, hogy én évente 5-8ezret megyek csak a BMW-vel az nem jelenti azt, hogy nincs rálátásom a gumikra, és esetleg nem lehetne adni a véleményemre. az igazi különbségeket pályán lehetne érezni, oda meg nem sokan járnak közölünk, talán Laci, aki mindig kint van. mert valaki évi 50ezret megy még nem biztos, hogy azt a gumit meg is dolgoztatta ezalatt a táv alatt.

YELLOW Elküldve: 2011-02-20 13:44 Legjobb nyári gumik...

http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/

itt érdemes szétnézni, hogy mi milyen pontot kap.

YELLOW Elküldve: 2011-02-20 13:42 Legjobb nyári gumik...

Bero írta:
YELLOW írta: több kommentre válaszólva:

Mokkanat: a hasonlatod kicsit hülyeség, mert a Kumho semmivel nem szarabb mint egy Conti. a gyalázat ott van, amikor valaki ott spórol a gumin, hogy wanli, nankang, maranghoni, linglong meg istentudja milyen gumikat vesz, főleg nagyobb értékű gumikra. egy Kumho nem azért olcsóbb egy Contitól, mert rosszabb, hanem nincs akkora neve. ez olyan mint a sony, a nevet kell megfizetni, egy LG ugyanazt tudja csak fele annyiért.

Bero: a Falken-nek vannak jó gumijai, de kevés, a nagyrésze elég necces esőben, mondjuk ez inkább a 2 éves szériákra jellemző. az a baj, hogy nagyon sokfelé gyártanak gumikat, és hiába az ISO és egyéb minősítések, különbség úgyis lesz.
nekem furcsa, hogy a Kumho ára eléggé lement, sőt egy éve marha nagy akció volt belőlük, kicsit gyanakodni kezdtem, hogy mi lehet az oka. egyet tudok mondani, ami az én véleményem, nem kell rám hallgatni, de barum, falken, firestone,... kínai társait nem vennék. Barum nagy része is román gyártás, amiből ki van spórolva a cucc és elkopik mint a xar. én azt mondom találd meg az aranyközéputat, és ha egy gumi olcsóbb 10ezerrel, mint a conti (ami ez egyik legdrágább abroncs a neve miatt), az nem fogja azt jelenteni, hogy az egy xar.


Köszi,Yellow! Úgy döntöttem maradok a Dunlopnál, rábeszéltetek Van pár fajta belőle, sport 01, sport maxx,sport max gt. Mi a különbség a három között?


én a Sport Maxx-ot venném. pár éve fut nem véletlenül. és szimetrikus a mintázata, überül néz ki felszerelve. német BMW-ken nem véletlen ez fordul elő a legtöbbet, meg a télije.