YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2010-11-20 16:35 lámpa

bmw320d4 írta:
YELLOW írta:
én is úgy szoktam, hogy simogatom és mondom, hogy ez az új M3-asom
amúgy neten olcsóbban is be lehet szerezni, de maguk a kiegészítők, adapterek, mérőfejek is marha drágák



Már régóta keresek egy Fluke 95 vagy 97-et, de nem találok normális áron.


olyat mi nem hazsnálunk, labor műszerek kellenek. ezé drágák.
Fluke 8808A multiméter
Tektronix DMM4020 mondjuk kísértetiesen Fluke
Tektronix TDS3000C ozcilloszkóp
szal ilyesmiket használunk

YELLOW Elküldve: 2010-11-20 15:55 lámpa

bmw320d4 írta:
YELLOW írta:

Tektronix, Rohde&Schwarz (ebből CMU200 is van sok). Fluke-ból inkább csak tápegység, vagy RLC mérőt.



Mikor lesz kiárusítás?



én is úgy szoktam, hogy simogatom és mondom, hogy ez az új M3-asom
amúgy neten olcsóbban is be lehet szerezni, de maguk a kiegészítők, adapterek, mérőfejek is marha drágák

YELLOW Elküldve: 2010-11-20 15:45 lámpa

bmw320d4 írta:
YELLOW írta:
sajnos az én részlegemre bevinni lehet dolgot de kihizni nem igazán. szkópot meg végképp nem.egy natúr mezei szkóp is 1 misi környékén van, de 25-50 misis berendezésekkel dolgozunk. ha a Valeo-s részen dolgoznék az jobb lenne. ahogy láttam sok BMW-s kütyüt gyártanak.





Milyen szkópokat használtok? Fluke? Tektronix?


Tektronix, Rohde&Schwarz (ebből CMU200 is van sok). Fluke-ból inkább csak tápegység, vagy RLC mérőt.

YELLOW Elküldve: 2010-11-20 15:28 lámpa

bmw320d4 írta:
YELLOW írta:

akkor azért van az, hogy a helyzetjelző is 21W, de csak 5W-al megy. és ezért lehet azt megcsinálni, hogy erős fékezésnél a helyzetjelző is úgy égjen mint a féklámpa? asszem be lehet állítani, ilyesmit hallottam.



Ha jól gondolom, a munkahelyeden van szkóp. Tedd rá a helyzetjeltőre, és látni fogod a PWM jelalakját, majd nyomd meg a féket és láthatod, hogy kisimul a jel.
Ha beindítod a kocsit akkor is változik. (magasabb a hálózati fesz)

Az irányjelző még szebb, ott aztán van furcsa jelalak.


sajnos az én részlegemre bevinni lehet dolgot de kihizni nem igazán. szkópot meg végképp nem.egy natúr mezei szkóp is 1 misi környékén van, de 25-50 misis berendezésekkel dolgozunk. ha a Valeo-s részen dolgoznék az jobb lenne. ahogy láttam sok BMW-s kütyüt gyártanak.

most gyújtásnál bekapcsoltam a helyzetjelzőt, majd rá a ködfényt. és a jobb oldali kicsi helyzetjelző (csomagtér ajtón) vibrált. de csak az.

YELLOW Elküldve: 2010-11-20 14:04 Autóvásárlás

Qucsy írta:
én biztosan tudom hogy az enyémet csen cserélték,mert az 1álltalán nem sérült de az övfeszítő bizbaszt igen..de ha ez tényleg így van akkor linkeld már be azt az oldalt és rögtön megyek vissza a szerelőhöz és jól pofán csapom..



tudod ez olyan, hogy nem kötelező, de ajánlott! én pl azért vettem új gumit, mert az egyik javítva volt defekt után. és én nem akartam így használni. sokan nevetnek, de én így érzem magam biztonságban. az öv is ilyen, ha tudod, hogy volt vele gáz helyzet, de éppen nem látszik rajta, akkor rajtad múlik mit teszel.

más eset, de ott van SK eladta az 5-öst, mert nem akart kockáztatni. hiába szerette.

olyan, hogy sokan szeretnek öv nélkül vezetni, de mégsem muszáj kockáztatni.

YELLOW Elküldve: 2010-11-20 13:54 lámpa

bmw320d4 írta:
YELLOW írta:
ha mind 21W, akkor hogy világít jobban, ha bekapcsolod a ködfényt?



Akkor 21W, ha ködfényen van, helyztejelzőként csökkentett kitöltési tényezőt kap (kb 5W)



akkor azért van az, hogy a helyzetjelző is 21W, de csak 5W-al megy. és ezért lehet azt megcsinálni, hogy erős fékezésnél a helyzetjelző is úgy égjen mint a féklámpa? asszem be lehet állítani, ilyesmit hallottam.

YELLOW Elküldve: 2010-11-20 13:52 Autóvásárlás

Qucsy írta:
én elhiszem neked hogy te vagy az okos tojás ebben a történetben de én ezt augusztus 13.án este 22:45kor eljátszottam...hidd el amikor felmérték az autómban kellettkezett kárt akkor is ott voltam , amikor megrendelték a dolgokat akkor is, sőt mikor szerelték befelé akkor is..sőt mikor kész lett akkor elvittem az autót átnézetni és minden tökéletesen működik..és biztosan tudom hogy az övemet nem cserélték ki...hidd el nekem..



nem okostojás vagy sem a lényeg.
azért mert neked nem cserélték, az nem jelenti azt, hogy esetleg nem kellett volna. vagy épp nem volt akkora a csattanó, hogy cserélni kelljen. csak mert nyílik a légzsák, még lehet nem akkora az ütközés.
nekem is mondanak sok mindent, aztán itt a fórumon derül ki, hogy hülyeség. de ez nem baj, ebből lehet tanulni. ha megbízol a szerelődben az a te dolgod,de nem biztos, hogy az igazat mondja.

YELLOW Elküldve: 2010-11-20 13:39 Autóvásárlás

Qucsy írta:
YELLOW írta:
bmw320d4 írta:
atidesign írta:
A biztonsági öv csattban van egy pirotechnikai övfeszítő, ami ütközés következtében eldurran és megrántja a biztonsági övet hogy beakadjon és ne engedje az utast előrehajolni.
Na most ha az eldurranik csak cserével orvosolható, vagy egy ellenállással átverhető a comp. hogy ne jelezzen vissza a műszerfelon.
De ilyenkor az öv csati 3-4 cm-vel lejjebb van és a gumi harmonika rajta össze van húzódva.
Ha érdekes csinálok egy két képet a szituról....
Nekem van belőle kettőis

Az övfeszítő azért van, hogy ne csússzon ki az utas az öv alól, illetve azért, mert az öv nyúlik, és ezt korrigálja. (Ezért kell cserélni baleset után az övet)


igen ezt én is így tudom, nem mintha ennek olyan nagy ereje lenne, hogy nyugtáztam



..hát azt tudnod kell hogy az övet nem cserélik.. hanem az övfeszítő biz-baszt..



hát figyelj ha olyan volt az ütközés, hogy a patron durrant, vagy amibe nem volt patron, de nagyobb erejű ütközés, ott igenis cserélni kell az övet és a hozzá tartozó ketyerókat. mert lehet egy köv. alkalommal megjárod... azért nem szokták cserélni, mert nincs értelme, annyira összezúzódik az autó, ha meg leesik a lökös, attól még nemnyúlik meg az öv.

YELLOW Elküldve: 2010-11-20 13:35 lámpa

bmw320d4 írta:
YELLOW írta:

ezt nem teljesen értem. beszéljünk sedan-ról. nekem ha megy a helyzetjelző, akkor hátul összesen 6 db izzó ég. 2-2 a szélső lámpákban, és 1-1 a csomagtéri kicsiben. ha rákapcsolom a ködfényt, akkor a bal oldali kicsiben erősebben világít. gondolom bilux izzó van benne, mert csak egyet látok.
az, hogy a jobb oldalon a kicsiben miért nincs ködfény, ha jól emlékszem a jobb oldalon egyel kevesebb kábel is van.

amúgy az előírás jobbratartás országokban úgy szól, hogy a hátső ködfény, középen, vagy bal oldalon lehet.



21W-os van az összes lámpában, nincs "bilux".



ha mind 21W, akkor hogy világít jobban, ha bekapcsolod a ködfényt?

YELLOW Elküldve: 2010-11-20 13:33 Autóvásárlás

bmw320d4 írta:
atidesign írta:
A biztonsági öv csattban van egy pirotechnikai övfeszítő, ami ütközés következtében eldurran és megrántja a biztonsági övet hogy beakadjon és ne engedje az utast előrehajolni.
Na most ha az eldurranik csak cserével orvosolható, vagy egy ellenállással átverhető a comp. hogy ne jelezzen vissza a műszerfelon.
De ilyenkor az öv csati 3-4 cm-vel lejjebb van és a gumi harmonika rajta össze van húzódva.
Ha érdekes csinálok egy két képet a szituról....
Nekem van belőle kettőis

Az övfeszítő azért van, hogy ne csússzon ki az utas az öv alól, illetve azért, mert az öv nyúlik, és ezt korrigálja. (Ezért kell cserélni baleset után az övet)


igen ezt én is így tudom, nem mintha ennek olyan nagy ereje lenne, hogy nyugtáztam

YELLOW Elküldve: 2010-11-20 13:10 Autóvásárlás

de most akkor valaki mogyorózza már el, hogy most melyik az övfeszítő, meg mér van lent a csatt, vagy mi van? lementem megnéztem az enyém. nekem leengedett ülésnel a csatt, a díszléc alatt picivel van, gondolom ha feljebb veszem az ülést, akkor feljebb kerül. nah de ha működött az övfeszítő, akkor az hol van, hogy a csatt lejebb került az esetünkben (hírdetett autó)?

szerk.: jah látom már!!! a kardán melletti becsatlakozás... nah én is így tudtam, hogy ott a feszítő. szerencsére nekem jól kiáll



YELLOW Elküldve: 2010-11-20 13:06 lámpa

Qucsy írta:
Bianconero írta: Sziasztok!

Egy gyors kérdés: Az E46-nak hátul 1 vagy 2 db ködlámpája van? mert a coupémon csak a bal oldalon ég.A jobb oldalon ugye ott a helye,de mintha nem is volna benne izzó.



ahogy néztem az adatlapodat észrevettem hogy neked egy 2005 típusod van..hívatalosan csak a bal belső hátsó lámpában van ködlámpa mig a jobboldali belső lámpa csak holt lámpa..én az amikor lámpát cseréltem a e46-osom ban akkor a villanyszerelőm aki szuggerálta a gépet 1 óvatos kis manőverrel megoldotta ezt a kérdést( jó nekem nem csak ködlámpa hanem helyzetjelzőm is lett) és csak 5000ft-omba került munka díjjal 1ütt..az alényeg hogy gyárilag csak 1 ködlámpád van de ha nagyon szeretnéd bármi megoldható


"a villanyszerelőm aki szuggerálta a gépet 1 óvatos kis manőverrel megoldotta ezt a kérdést( jó nekem nem csak ködlámpa hanem helyzetjelzőm is lett)"

ezt nem teljesen értem. beszéljünk sedan-ról. nekem ha megy a helyzetjelző, akkor hátul összesen 6 db izzó ég. 2-2 a szélső lámpákban, és 1-1 a csomagtéri kicsiben. ha rákapcsolom a ködfényt, akkor a bal oldali kicsiben erősebben világít. gondolom bilux izzó van benne, mert csak egyet látok.
az, hogy a jobb oldalon a kicsiben miért nincs ködfény, ha jól emlékszem a jobb oldalon egyel kevesebb kábel is van.

amúgy az előírás jobbratartás országokban úgy szól, hogy a hátső ködfény, középen, vagy bal oldalon lehet.

YELLOW Elküldve: 2010-11-20 12:49 Autóvásárlás

hancurozo írta:
YELLOW írta:
kempelen írta: Az nem lehet hogy az ülésmagasság miatt látszik mélyebbnek. Ugyanazon a képen, melyen látszik a balos övcsati, az is látszik hogy a vezetőülés meg van ülve, míg az anyósoldali magasabb...

vagy mittomén



szerintem arra gondol, ahol az öv a felső ponton átfordul, hogy az van lentebb, ugye vele együtt a csatt is. akkor ezekszerint ebben felül van az övfeszítő?



Nem arra gondolok, mivel azzal az őv magasságát állítod be a magasságodhoz. (ne vágja a nyakad) Ott nincs feszítő. Csak a csatnál van, de megnéztem az én autómat, és ha felemelem az ülést is jobban kilóg, mint a képen.


dee a csattnál hol van? azt értemn, hogy ott a magaságot állítod, de a műanyag alatt van egy fém "buktató" amin átfordul az öv. engem is érdekel azért kérdezem. mert az övfeszítőt/patront én két helyre tudom elképzelni. B oszlop lent, ahol a cséve van, van bent a kardán mellett amibe csatolod az övet. csak bmw320d4 írta, hogy látszik lejebb van az övfeszítő. aztán néztem mit látni a képen... de most már nem tudom ki kivel van

YELLOW Elküldve: 2010-11-20 12:38 Társalgó

SoundkeY írta: A környéken "karcolgatták is a kocsikat", véletlenszerűen , márkától függetlenül.......nem mondom ezt nem sajnálom de közel se annyira.....

Egy 120d-ből kilopták a tolatóradarokat, 730d-ből szintén + tükör.
E60-nál viszik még az első lámpákat......

Nem tudtam nyugodtan aludni, mindig járt az agyam....

Értékromlása a közelébe sincs......

majd 1x



sajnos ismerős az érzés... pedig relatíve kis városban lakom (óváros) és elmegyek barátnőmhöz a városba, egész éjszaka, kb 30 percenként felugrok és nézek ki az ablakon, nem alszom jól. éppen ezért buszozom. inkább havi 3ezret költök helyi tömegközlekedésre, de legyen meg a nyugalmam, legalább este. kár, hogy ilyen világot élünk. ismerősömnek ha kint van a verda, akkor kamerával veszi és reggel visszanézi. a sok takony, aki hajnalban jár haza a kocsmákból, a csövesek, akik biciklivel 3 nyomon mennek rossz nézni.
nálunk volt ilyen, hogy összefújkálták a kocsikat, oldalára borították, karcolások, ajtókifeszítés... lopás nem nagyon volt még.
szal ismerem az érzésed.

YELLOW Elküldve: 2010-11-20 06:36 Autóvásárlás

kempelen írta: Az nem lehet hogy az ülésmagasság miatt látszik mélyebbnek. Ugyanazon a képen, melyen látszik a balos övcsati, az is látszik hogy a vezetőülés meg van ülve, míg az anyósoldali magasabb...

vagy mittomén



szerintem arra gondol, ahol az öv a felső ponton átfordul, hogy az van lentebb, ugye vele együtt a csatt is. akkor ezekszerint ebben felül van az övfeszítő?