YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2010-06-18 11:11 N42B18A valami zakatol a motorban

vsop14 írta: nem vágom, nem találtam semmit, ahol le lenne írva a lényegi különbség


én alapjában véve szeretem ezt a motort, a 6 hengeres hang hiányzik, de gyári szűrővel, csak kis okosítással, 2700-4500 tartomány között elég hasonlatos hangot csináltam neki.
nem mellesleg elég jól meglódul 2800 körültől, mint egy régebbi tudrbós, ami legyőzte a turbólyukat... nem viccelek abban sem, hogy megy olyan jól, mint ahogy írtam... bár nekem eleve furcsa, hogy 85kW a teljesítményem és afelett van kint új adosáv vagy mi... ha megcsinálták a VW-gennél, hogy 130-ról 105 LE-re butítottak az adósáv miatt, akkor itt is elképzelek valami hasonlót. főleg, hogy a motor lehet ugyanaz, az 1.6-1.8-2.0 ban is, csak másképp van butítva.... hisz az új motoroknál is ez van az 1.6-os is 2.0... a BMW anyniféle dolgot kitalált, hogy maguk sem tudják mibe milyen motor van

YELLOW Elküldve: 2010-06-18 10:46 N42B18A valami zakatol a motorban

vsop14 írta:
YELLOW írta:
vsop14 írta: de egyébként lehet N46B20 is, nem? az is ugyanezekkel a paraméterekkel bír és az volt már 2003 év végétől


végsebességbe jobb

az N46 az újak, E90-be, lehet pár utolsó szériás E46-ba is került, de azok akkor nem 2003-asak.



nézd meg a realoem-en, 2003.10.hótól adja már az n42 és az n46 motorokat is!


akkor ez van... nem tudom mi lehet a különbség a 2 motor között, de szerintem max károsanyag kibocsátás beli különbség kinézetre mintha ugyanolyan lenne, vagy esetleg a valvetronic szélesebb tartományban tud állítani

YELLOW Elküldve: 2010-06-18 10:41 N42B18A valami zakatol a motorban

vsop14 írta: de egyébként lehet N46B20 is, nem? az is ugyanezekkel a paraméterekkel bír és az volt már 2003 év végétől


végsebességbe jobb

az N46 az újak, E90-be, lehet pár utolsó szériás E46-ba is került, de azok akkor nem 2003-asak.

YELLOW Elküldve: 2010-06-18 10:04 N42B18A valami zakatol a motorban

laleeboy írta: Hali

Új vagyok itt de szeretnék venni egy BMW-t.
Ki is néztem egy 2003-as E46 318 touringot 1995 ccm-es 143 le-s 4 hengeressel .
Többen le akarnak beszélni a valvetronic-os motorról .
Van valakinek tapasztalata ezzel a típussal?
Ez most N44 vagy N42 vagy valami más ?
Mire kell odafigyelni vásárláskor?
Ilyenre gondolok hogy :
Kerüld el mert...
Vedd meg , ha ...
Jó lehet , ha ...

stb

Előre is köszi




elvileg N42B20 a motorkódja... alapjában véve jó motorok, csak vannak motorok, ahol a Valvetronic beszarik, vagyis a vezérlője. alapjában véve jó fogyasztású, nyomatékos motorok. pl olvastam az enyémről ami 1.8-as, hogy megy úgy mint egy 2.0 6 hengeres, és valóban. tény, hogy motorhangilag, elvegyül a többi autó között. mindjárt megnézem van-e megadva e-mail címed, ha van akkor küldök egy leírást, ha nincs akkor add már meg.

YELLOW Elküldve: 2010-06-17 06:42 BMWfanatics.hu tagsági kártya!

végre megérkezett a kártyám
igaz kicsit viseletes lett az út során, de hát "ajándék lónak...."

pont azon agyaltam tegnap, hogy megkérdezem Robinson-tól megint, mondom lehet csak szivatott, én meg itt várakozok. indulok munkába, erre akkor hozza a postás. megéreztem. mostanában jók a megérzések, csak a fránya lottó 5-ös nem jön be (szóval biztos manipulálják a húzást).

szal kössz aki gondolt rám, meg úgy mindenkinek!

YELLOW Elküldve: 2010-06-16 14:55 Gumi

hil írta:
YELLOW írta:


de írhatnál konkrét típust is a gumira. mert ha nem erre van kihegyezve, akkor nyikorod bármely márka is, minden guminak vannak gyengébb fajtái, amit családi autókra, lassú kanyarokra és inkább tartósságra gyártanak, az nyikorogni is fog, mert nem az a szempont, hogy egy kanyarba 30 helyett 60-al menjenek. az ilyen gumik nem is kerülnek anyniba, éppen ezért írtam, hogy sok mindentől függ...

A mostani Michelin Pilot, a korábbiakat nem tudom.


de Pilot-on belül is van több minden... ha Primacy van, akkor elképzelhető, hiszen az komfortra van hangsúlyozva, az oldalirányú hatásokat is nehezebben tolerálja, kifejezetten olyasmi mint a Turanza gumi, azaz családi tempóhoz normál használatra.
ha Exalto vagy Sport akkor azért jobban teljesít, kanyarokban is, azok csak akkor adnak hangok, ha a teljesítményhez túl vékony a gumi...

YELLOW Elküldve: 2010-06-16 14:32 Gumi

hil írta:
Tyetyi írta:

Nekem volt már télen-nyáron....nem volt semmi probléma. Szerintem ha Michelin-nel éppen csak megúsztátok, akkor valami noname gyengébb minőségű gumival nem lett volna rá esély.


Lehet, hogy igazad van, az érzés eléggé szubjektív dolog. De több autómon (más márka)is volt ez a gumi és nyikorgott a kanyarban, pedig nem volt nagyon kihegyezve.



de írhatnál konkrét típust is a gumira. mert ha nem erre van kihegyezve, akkor nyikorod bármely márka is, minden guminak vannak gyengébb fajtái, amit családi autókra, lassú kanyarokra és inkább tartósságra gyártanak, az nyikorogni is fog, mert nem az a szempont, hogy egy kanyarba 30 helyett 60-al menjenek. az ilyen gumik nem is kerülnek anyniba, éppen ezért írtam, hogy sok mindentől függ...

YELLOW Elküldve: 2010-06-16 14:26 Gumi

Tyetyi írta:
Szerintem ha Michelin-nel éppen csak megúsztátok, akkor valami noname gyengébb minőségű gumival nem lett volna rá esély.


ezt nem akartam így leírni, de erősen gondolkoztam rajta... de szerintem kevés olyan BMW tulaj van, aki képes lenne noname/fantázianevű kínai sárkányos gumikat felrakni.

YELLOW Elküldve: 2010-06-16 07:24 újonc kérdései :)

kerezsijoc írta: Sziasztok!

Ismét itt, a problémám az lenne, hogy elvittem a kocsim műszaki vizsgára és majdnem megbukott(szerencsére volt ismerős) a környezetvédelmi vizsgán a füst azaz a K értékem bőven a duplája volt a megengedettnek. Pedig nem füstöl a kocsi.Néztük cseréltük a légtömegmérőt, a turbónyomás vezérlő kütyüt, a vezérműtengej jeladót, a porlasztócsúcsok kivállóak. A kocsi egyes szerelők szerint túl jól megy (autómata).A bmw debreceni szakszervízében is jártam vele 2 napig ott volt és ott sem jöttek rá mi baja lehet. Nézték az üzemanyag nyomást, azEGR-t az is tökéletes.Rárakták a legújabb motorvezérlő szoftvert de azzal sem történt változás.Emellett, hogy magas a K érték még zabál is a fedélzeti szerint 6-ot eszik átlak ami a valóságban 9L.Példa képpen Debrecen-Budapest oda-vissza (140 tempomat) plusz egy kis város (amit enged a városi sebb.) És én igazán tojással nyomom a gázpedált 8,6l-ra jött ki a fedélzeti szerint meg 5,9 ?????????????????????????
Elsírtam bánatom! Ha bárkinek van ötlete kérem segítsen vagy adjon egy szakidani telefonszámot mert itt debrecenben az összes bmwguru megbukott!!!


haverom OFF passat-jában cseréltek vezérmű szíjjat, és érdekes módon a szerelő nem jegyezte meg, mi hogy állt, így a gyári jelzésre állította be, ezekután 2 literrel evett többet az autó. majd állítottak rajta 1 foknyit, vagy fognyit, és újra jó lett (ugyanúgy megy teljesítményben).
BMW-nél ugye lánc van, de a dízelekben nincs valami szelepvezérlés állító? esetleg valami lambda kezd elhalálozni. tudom nem értek hozzá, csak vélemény.

YELLOW Elküldve: 2010-06-16 07:18 Ajtónyítási Gondok!

hil írta:
wagusty írta:

Szia hil!

Miért gondolod ,hogy rossz forrasztásról van szó?
Miért nem lehet a relé a hiba oka?

üdv


Lehet relé is, bár az nem így szokott rossz lenni. Rossz forrasztás: munkám során gyakran találkozok ilyennel amióta hullámforrasztást alkalmaznak, hideg ónfürdő miatt, egyszerűen nem tudnak forrasztani



"...munkám során gyakran találkozok..."

mint a calgon-os reklámban. egyébként nem csak hullámforrasztásnál jellemző, és nem feltétlen a wave miatt, lehet szennyezett a felület is. melelsleg a GM-en több az SMD alkatrész, és mivel a csatlakozók és nagyobb kondik a foratszereltek, amiket az SMD alkatrészek miatt, csak utólag lehet felrakni (technológia miatt), így azokat igen kézzel, vagy miniwave-ben forrasztják. egyébként biztos van a GM-en is valami vezérlő "százlábú", ami lehet nem nagyon bírja a meleget, erre tudnék példát mondani, de a munkám miatt nem lehet, de annyit, hogy sokszor már a reflow-n való áthaladás után vagy teljesen tönkre mennek BGA, vagy százlábú alkatrészek, vagy úgy sérülnek belül, ami esetleg pont egy ilyen melegedés hatására előjöhet. egyébként próbálgatni kell, mert egy hiba függhet több alkatrésztől. szóval szinte semmi nincs kizárva.

YELLOW Elküldve: 2010-06-16 06:33 Gumi

hil írta: Sziasztok!
Ma megint meg kellett állapítanom, hogy a Michelin gumi szar. Hülye kisteherautó M7-en elém fordult irányjelző nélkül, épphogy megúsztuk. Eddig 4 autómon volt ez a márka és soha nem éreztem jónak. Mi a tapasztalatotok a Michelinnel? Van akinek bejött?


sok mindentől függ miylen egy gumi... mintázat, anyagösszetétel, méret, kor, környezeti hatások, megválasztott sebesség...stb.
személy szerint, szerintem a Michelin-nek a téli gumiai az igazán jók.

YELLOW Elküldve: 2010-06-15 13:20 Lökhárító

Tiba írta:
kabec írta: Értem és valamelyest megnyugodtam nem én vagyok a nyomi, a díszléceknél is észleltem a nem egyszerűséget, mintha az is rövid lenne, de majd megpróbálom belőni valahogy! Viszont mekkora már, hogy a gyári dolgok ilyen furán passzolnak össze ... köszi hogy megosztottad a tapasztalataid!

Annyira azért ne nyugodj meg
Kizártnak tartom, hogy ha a keret is meg a lökös is gyári, ne stimmeljen, és ennyi hely legyen ott.
Szerintem a lámpával együtt kéne megnézned, vagy az oldalakat cserélted el. Az enyémnél semmi hely sincs. A díszléceknél meg annyi, hogy a sima lökös lécei nem jók az M-es lökösbe, a cikkszámaik sem egyeznek.
Minden gyári:




nekem inkább hosszabak a díszlécek, de azon még lehet igazítani, viszont a rendszámtartóról 2 fület le kellett vágni, mert nem volt neki lyuk a lökösön.
a keretet nem tudod megcserélni, mert kapásból nem megy be, sőt a fülek lefelé esnek. én is próbáltam ködlámpával, de mondom nekem minden utángyártott.

ha a kollégának a gyárival is ilyen, akkor lehet mégsem gyárit adtak el neki.

YELLOW Elküldve: 2010-06-15 06:38 Lökhárító

kabec írta: Kedves Fórumlakók! Vettem egy utángyártott M-es lököst és színrefújás előtt össze akartam rakni, hogy meggyőződjek minden rendben van-e és azt vettem észre, hogy a ködlámpatakaró kis műanyag nem illeszkedik rendesen, azaz a két körmös részen rövid ahhoz hogy belepattanjon a lökhárítóba, gondoltam a takaró műanyag hibája vettem gyárit belőle, azzal is ugyanaz. Végül vettem egy gyári mes lököst de azzal is ez van! Már csak röhögök kínomban! mitől lehet ez és mit csinálok rosszul?! várom a szíves segítségeket! előre is köszi

http://kepfeltoltes.hu/view/10...es.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/10...es.hu_.jpg


sajnos ezzel én is így voltam, én utángyártottat vettem mindenből. nekem a fülön kívül, még az is baj, hogy a ködlámpatakaró azon része, ami a fékhűtőnél megy be az nem passzol a lökösbe, mert kisebb, azaz nem követi a lökös ívét.
a két fül, az bepattan, ha jó oldalra teszed, de a másik oldalon nem tartja semmi (amiról írtam a nem passzolást).
én kétoldalas ragasztóval biztosítottam rá a ködlámpára a keretet. egy másik jó megoldás a ragasztópisztoly, vagy szilikonos ragasztó. illetve volt aki csavarral rögzítette.
amit még észrevettem, hogy a díszlécet marha nehéz jól beállítani, illetve a középső rács felül nem illeszkedik rendesen, pedig az akadó pöcköket sorjátlanítottam, bár az úgysem látszik, max, ha egy részeg kifekszik elém, de abból is kettőt fog látni.

bár számomra anyni jó van abban amit írtál, hogy a gyárival is ugyanolyan, mert nekem is megfordult, hogy azt veszek, de így legalább nem teszem.

szerk.: amit linkeltél képet, nálam ugyanaz a helyzet, szerencsére feketénél nem olyan feltűnő



YELLOW Elküldve: 2010-06-14 16:55 N42B18A valami zakatol a motorban

ma meghallgattam a neten egy pár motorhangot.

nekem N42B18A motorkódú a motorom.

néztem N42B20 és N46B20 motorokat, és pont ezekre a hangokra összpontosítottak. ergó mindnek olyan hangja volt.

az egyiknél egy N42B20-nál a vezérlőre gyanakodott, hogy onnan jön a hang, ez a "pillangószelepnél", ami elvileg nállunk mindig full nyitva van, mert a szelepekkel machinál (Valvetronic)

több videónál levették az olajbetöltő sapkát, nem tudom mire akartak utalni.

néhány videó:

1
22
333
4444
55555

Miki ha esetleg tudnál valami infót, hogy mi lehet ez, vagy gyárilag ilyen-e...

YELLOW Elküldve: 2010-06-14 13:34 ablakemelő

Tiba írta: George Leírhatnád mit hova miből csináltál, mert a képek alapján nekem nem teljesen világos.


szerintem egyértelmű:


ahol van az a réz színű (ami egyébként egy 1 Ft-osból van kireszelve) határoló a rugó után, szóval ott elvileg ugyanolyan műanyag volt mint körbe a rugó körül, csak a sok húzgálástól, eltört. nah az lett helyettesítve egy reszelt 1 Ft-osal, így amikor húzza fel az üveget, akkor a bowden a rugóval együtt annak feszül neki.