YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2010-06-01 23:30 Kuplung__

vsop14 írta:
YELLOW írta:
hil írta:
A buszok mostanra általában nem automata váltósak? Ott a hydrokuplung nem tud rángatást okozni. Régen, teherautóknál, buszoknál gyakori volt az ilyen kézi váltóval, ott többnyire az volt a baj, hogy a kuplung volt rosszul beállítva. Volt is szerelő nyílás a kuplung házon, ahol a lamellákat külön-külön lehetett/kellett beállítani. Én egyszer már megírtam, hogy nekem BMW szervízben mit mondtak okként erre a rángatásra (ha ők hazudtak, akkor én is), nem írnám le mégegyszer, de lehet benne igazság.


én is azt írtam, hogy a manuális váltós buszoknél... a helyi várpsi buszok automaták mostanában, a sok váltás miatt, amolyan buszsofőr kímélő
vannak ezek a credo buszok (részben magyar lehet ez az oka ) amiki manuálok, de azok is elég érdekesen mennek, sőt azok hasonlítanak a legjobban a bmw-s jelenségre. sokat buszozok ráadásul ezeknek igen nagy kardán tengelyük van, így megint csak a józan parasztival ugyanarra jutok. amúyg ezek a credo-k marha jól mennek, asszem volvo moci van bennük.

visszaolvastam, de nem találtam az írásod a szervizes dologról... vagy másik topic-ba írtad?



már megint én esküszöm nem kötözködésből, de nem értem mi köze van a kardán hosszának ehhez. egy nagy merev acéldarab. rányomod a nyomatékot az egyik oldalon, ugyanazt kapod a másik végén


látom szövegértelmezési gond még mindig van nem tudom van-e köze, nem is állítottam, hogy biztos úgy van... amúgy zsír az avatar...gratulálok

YELLOW Elküldve: 2010-06-01 23:19 Kuplung__

hil írta:
A buszok mostanra általában nem automata váltósak? Ott a hydrokuplung nem tud rángatást okozni. Régen, teherautóknál, buszoknál gyakori volt az ilyen kézi váltóval, ott többnyire az volt a baj, hogy a kuplung volt rosszul beállítva. Volt is szerelő nyílás a kuplung házon, ahol a lamellákat külön-külön lehetett/kellett beállítani. Én egyszer már megírtam, hogy nekem BMW szervízben mit mondtak okként erre a rángatásra (ha ők hazudtak, akkor én is), nem írnám le mégegyszer, de lehet benne igazság.


én is azt írtam, hogy a manuális váltós buszoknél... a helyi várpsi buszok automaták mostanában, a sok váltás miatt, amolyan buszsofőr kímélő
vannak ezek a credo buszok (részben magyar lehet ez az oka ) amiki manuálok, de azok is elég érdekesen mennek, sőt azok hasonlítanak a legjobban a bmw-s jelenségre. sokat buszozok ráadásul ezeknek igen nagy kardán tengelyük van, így megint csak a józan parasztival ugyanarra jutok. amúyg ezek a credo-k marha jól mennek, asszem volvo moci van bennük.

visszaolvastam, de nem találtam az írásod a szervizes dologról... vagy másik topic-ba írtad?

YELLOW Elküldve: 2010-06-01 21:20 BMW E46, 1895ccm-es soros 4hengeres motorom okos tuningolásához keresek szerelőt!

hil írta:
YELLOW írta:

a legeslegelső kommentben, amit az eredeti kérdezőnek írtam, ugyanezt írtam le.



Akkor bezárult a kör szerencsésen és még vér sem folyt!



ámen! mert már én is untam

YELLOW Elküldve: 2010-06-01 21:08 BMW E46, 1895ccm-es soros 4hengeres motorom okos tuningolásához keresek szerelőt!

hil írta:
hancurozo írta:

YELLOW ne hasonlitsd a fegyverhez ott a huzagnak nincs köze a levegő áramlásához. Ott a lövedék forgását hasonlítják a levegő megforgatásához.
Te meg úgy írod mintha a huzag is a levegőt forgatná.
És el lehet téríteni a levegőt akár 1 cm-en is, de függ terelő lemez szélességétől.
Az hogy ez (gázgyorsító) segít-e nem tudom. Én inkább a mérnökökre hagyom a számításokat.


Bármennyire is hihetetlen, de a cső falán mért áramlási sebesség nulla a határréteg miatt. Ezért is nincs értelme azoknak a "huzagolás szerű terelőknek". Azok csak ellenállást csinálnak a gáz áramlásában, azt nem terelik, nem forgatják meg, mert kicsi az áramlási sebesség, szerintem továbbra is marhaság a gázgyorsító cső ebben a formában



a legeslegelső kommentben, amit az eredeti kérdezőnek írtam, ugyanezt írtam le.

YELLOW Elküldve: 2010-06-01 19:23 BMW E46, 1895ccm-es soros 4hengeres motorom okos tuningolásához keresek szerelőt!

vsop14 írta: Müködése a fegyverek csövéhez hasonlit, a dob belső felületét spirális alakúra tervezték, ennek hatására a benne áramló gáz sokkal gyorsabban távozik a rendszeböl.JÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉ itt pont az én hülyeségem van leírva. lehet én írtam, nem? vagy én vagyok a magyarországi importőre ezeknek a szaroknak, mi?
vagy csak reklámszöveg mi?

írok is nekik e-mailt, hogy hülyék, mert az arányok miatt ez nem működhet


de nem igaz, hogy nem érted meg... a fegyver csöve kis átmérőjű és a kis átmérőhöz viszonyítva nagyobb a hossz, sokszorosa. a patroné nem, ergo nem tud érvényesülni az a hatás, mire való lenne. én nem azt mondtam, hogy nem az az elv ezt korábban máshova is leírtam. hanem az a patron, amit kézhez veszel a rövid hossz miatt nem tudja véghezvinni azt amit leírnak, ha 3x olyan hosszú lenne már érhetne valamit. de komoylan zárjuk le szerintem, mert Te csak azért se akarod megérteni amit írok, már csak dacból sem.. így mindig ugyanezt írnám, szal nincs értelme. aki hiszi az vesz, aki nem az nem. és ennyi.

YELLOW Elküldve: 2010-06-01 19:17 Kuplung__

[quote="hil"]
YELLOW írta:
GAB írta:

nem tudom alátámasztani, mert nem vagyok szerelő, de a manuális váltós hátsókerekes kardános autóknál szerintem mindegyiknél ilyen. pont az okozhatja a problémát, hogy alacsony fordulatról indulunk (pl buszok is), mert van nyomaték.



A buszok mostanra általában nem automata váltósak? Ott a hydrokuplung nem tud rángatást okozni. Régen, teherautóknál, buszoknál gyakori volt az ilyen kézi váltóval, ott többnyire az volt a baj, hogy a kuplung volt rosszul beállítva. Volt is szerelő nyílás a kuplung házon, ahol a lamellákat külön-külön lehetett/kellett beállítani. Én egyszer már megírtam, hogy nekem BMW szervízben mit mondtak okként erre a rángatásra (ha ők hazudtak, akkor én is), nem írnám le mégegyszer, de lehet benne igazság.



mit is mondtak a szervízben? lusta vok visszakeresni... jó nekem a félegészség

YELLOW Elküldve: 2010-06-01 18:21 Kuplung__

bmw320d4 írta:
YELLOW írta: és éppen ezért rángat, mivel a kihajtás és a hajtott kerekek között túl nagy az út és mire felépül a nyomaték, addig ilyen.


Egyértelmű


YELLOW írta:
egyik probléma szerintem, hogy a teljes szétkapcsolás, és zárás közötti út az elég pici és sokan nem tudják olyan finoman kezelni a kuplungot. szerinten itt lehet a kutya elásva.



Persze



mielőtt kiragadsz részleteket leírtam, hogy nem vagyok szerelő, csak feltételezem, előre szóltam. a kuplung szétkapcsolási szakasz úgymond, jóval kisebb, én úgy vettem észre az eddigi BMW-knél amit vezettem.
a másik amit kiragadtál, azt meg abból vontam le, hogy buszokon szoktam érezni ugyanolyan berángást (új buszokon is), mint néha a BMW-ken...
kicsit érzésre és hangban olyan az ütem, mint a rallye autók turbólefújó szelepe.
de mondom ezt csak megfigyelésre alapozom, és nem okoskodom vele, de ezt közöltem a legelején.

YELLOW Elküldve: 2010-06-01 13:06 Vicces :)

YELLOW Elküldve: 2010-06-01 12:53 Ajtónyítási Gondok!

amit hallasz kis zörgés, az a relé, azon belül az érintkezőknek a hangja, az nem baj egyenlőre

YELLOW Elküldve: 2010-06-01 11:31 Ajtónyítási Gondok!

ute107 írta: Nálam is elkezdődött...itt a jó idő! Nem tudom sírjak vagy nevessek.


nálam ősszel csinálta utóljára, azóta semmi... most azon agyalok, hogy csapadékos idő... esetleg valahol valamit bekavar...

YELLOW Elküldve: 2010-06-01 10:37 Kuplung__

GAB írta:
BarG írta: Hát én 190 000 -nél cseréltem lendkereket (lötyögött), meg kuplungtárcsát. A kuplungtárcsa kb félidős volt!


Nekem 170e volt az autóban, amikor cseréltük.
A lendkerék tökéletes állapotban volt, de ha már megvettem kicseréltük, szóval igazából van egy jó állapotú eladó lendkerekem, ha valakit érdekel. (150 lovas moci + 5 seb. manuális váltóhoz, LUK csz: 415015810, BMW csz: 21.21 7518897)

A kuplungon már látszott a törődés, de igazából baja nem volt annak sem. Nyilván jobb lett az új szettel, könnyebb a pedál és lentebb is fog, de a rázás pontosan ugyanúgy megmaradt.

A szerelők tanácstalanok, volt aki szerint ez teljesen rendben van, volt aki nem is érezte a problémát.

Tudtok esetleg ajánlani valakit, aki ténylegesen foglalkozna is a kérdéssel?


nem tudom alátámasztani, mert nem vagyok szerelő, de a manuális váltós hátsókerekes kardános autóknál szerintem mindegyiknél ilyen. pont az okozhatja a problémát, hogy alacsony fordulatról indulunk (pl buszok is), mert van nyomaték. nekem benzines de sokszor 1500-nál elváltom, sőt elindulni is nagyon kis fordulatról szoktam, és éppen ezért rángat, mivel a kihajtás és a hajtott kerekek között túl nagy az út és mire felépül a nyomaték, addig ilyen. pl ha a H Astrával megyek sokszor lefulladok, mert úgy indulok el vele mint a BMW-vel, de hát az nem annyira nyomatákos.
én azt mondom, hogy inkább a tartóbakoknál, hardy-nál, kereszttartónál kell keresni, ha jobb idő lesz én meg is teszem.
tegnapelőtt próbálgattam és ha mondjuk 1500-1700-as fordulaton indulok el, akkor semmi rángatás, ha alacsonyabban, akkor igen, sőt ha csúsztatjuk a kuplungot szépen, akkor nem fog rángatni. egyik probléma szerintem, hogy a teljes szétkapcsolás, és zárás közötti út az elég pici és sokan nem tudják olyan finoman kezelni a kuplungot. szerinten itt lehet a kutya elásva.

YELLOW Elküldve: 2010-06-01 07:57 BMW E46, 1895ccm-es soros 4hengeres motorom okos tuningolásához keresek szerelőt!

hil írta:
Huzagolás a csőben (lőfegyver) azért van, hogy ezzel megpörgetve a lövedéket annak hossztengelye körül azt, a giró elvet használva stabillá tegye a röppályát. A huzag nélküli csövekből kibúlyó lövedéken kinyíló szárnyak stabilizálják azt. Én így hallottam.

Egyszerű kisérlet a gázokra is alkalmazható:
tölts tele egy 2 literes pl Colás palackot. Fogj egy stoppert. A palackot fordítsd fejjel lefelé, mérd az időt, hogy mennyi idő alatt ürül ki a palack. Töltsd tele újra és most úgy öntsd ki, hogy a palackot először a hossztengelye körül néhányszor megtekered. Az eredmény az lesz, hogy a második esetben majdnem fele idő alatt fog kiürülni a palackod. Na most erre lehet alkotni elméleteket, (határréteg, áramlási veszteségek, gáznyomás, gázdinamika turbulencia, lamináris áramlás területén) de hasonlóan működhet a kipuf gázgyorsító is, de csak bizonyos gázsebesség tartományban, ami elég szűk.
Én régen csináltam (Opel) úgynevezett Tornádó csövet (ennek primitív változata kapható is talán)a légszűrő és a lev beömlő közé. Sokat kisérleteztem vele, rengeteg variáció (legalább 20 példány) készült és sokan (kb 15 ember)próbálták ki. Volt, hogy érezhetően rosszabbul ment tőle az autó, de volt, hogy sokkal jobban. Ott elég hosszú cső volt a szűrő és a beömlő között, így működött a dolog, a BMW-nél nem is próbálkoztam, mert nem elég a rendelkezésre álló csőhossz.


de pont erről pampogok a kezdetektől, ezért írtam cirka kb méreteket, hogy működne a dolog, ha nem 30 centis szakaszról beszélnénk, hanem 1-1,5 méteres hosszról ilyen átmérőnél. mondjuk bmw esetén a középdobtól a végéig... az meg tény, hogy angyobb motorfordulatnál lenne csak értelme, mert akkor tud olyan nyomást előállítani a rendszer kipuff gázból, ami kihasználja ezt a "huzagolás" elvét. de akkor sem 30 centis szakaszon fog működni.

szerk.: az meg, hogy leálljak itt elméletekkel bizonygatni tiszta hülyeség, józan paraszti ésszel is érthető, ahhoz nem kell egyetemistának lenni, de ha már egyetemista és anynira nagyra van vele valaki, akkor legalább értse meg azt is amit a másik ír, mégha zanzásítva akkor is.



YELLOW Elküldve: 2010-05-31 21:11 Hibakód - 5e43

ihorvath írta: Átköltöztetem ide a hozzászólásom:

Sziasztok!

Futtattam ismerőssel diagnosztikát 2004-es e46-omon , és az alábbit írta ki hibának:

hibakód: 5e43
Lateral acceleration intern
abs3.dxt
part number: 6765452

Ezek alapján mi lehet a gond?

Google-n néztem körbe, de nem találtam konkrét megoldást még. A kormányszög érzékelőt írták hozzá, de mint kérdés, megoldást nem. Valamint a DSC hidro unit-ot, legalábbis a part number arra utal.

Tud valaki segíteni nekem?


aztán minden hibakódnak új topic-ot nyitunk... de jó lesz! van pár

YELLOW Elküldve: 2010-05-31 20:04 BMW E46, 1895ccm-es soros 4hengeres motorom okos tuningolásához keresek szerelőt!

vsop14 írta:
Akkor nem tudom hogy hivjak olyasmi toltenyt kell tenni bele, mint ami a harckocsik ágyújába való. Tarack?
De ha mar itt tartunk, akkor visszautalok arra, amit yellow irt, hogy a fegyver az nehany millimeter, a gyorsito meg tobb centi atmeroju tehat semmi koze nem lehet egymashoz a kettonek. A harckocsik agyuja se 9mm-es es az is huzagolva van.


komolyan mondom, hogy hülye vagy és még mindig nem értelmezted mit írok...

arány tudod mi az?

pont azt mondtam hogy a nagyobb lövedékek, nagyobb átmérő, nagyobb csőhossz tartozik hozzá, éppen ezért van huzagolva.

patron 30 centi hossz 50-es átmérő
egy 50-es átmérőjű töltényhez tartozik legalább 2m-es csőhossz

ha ezt nem érted, amit már most írok le harmadjára inkább hagyd ott a fősulit

ettől egyszerűbben nem tudom leírni, hogy a patronban, az úgynevezett huzagolásnak semmi értelme nincs, mert 50 es átmérőhöz kevés a 30 centi hossz, ilyen kis hosszon, nem tudja megcsinálni azt ami a szerepe lenne

fogd már fel!

YELLOW Elküldve: 2010-05-31 17:39 Kuplung__

Rudus írta: Sziasztok!
Én is ebben a cipőben járkálok
Mult héten megnézettem, mert én hardyra vagy difire gyanakodtam, és azt mondták tuti kuplung lesz. Nos nekem most érte el a 100.000km és nem hiszem hogy ideje lenne cserélni, 60.000km-el vettem. Nekem hidegen, és terheléskor(megpakolva fulra) csinálja.
Ilyenkor elég csak kuplungott cserélni vagy a kettőstömegű lendkerékkel egyben kell?:


hát azért durvának találnám, ha már lendkereket is cserélni kellene... ha valóban 100ezer van benne, akkor régen rossz ha lendkereket is kell cserélni... szerintem