Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2009-10-20 16:31 Társalgó

hát nem tudom, még nekem is elvi szinten van a dolog, árakról nem nagyon tudok, de elvileg olcsóbb mintha újat vennék, és hallottam egy céget sajna nem emlékszem a nevükre, hogy 2 év garanciát adnak a felújított telóra (az FK-ra 3 hónapot adnak, vagy fél évet ) és akik csináltatták, mindenki meg volt elégedve... ez csak hallomás még körbe kell járni... 2011 még messze van, addig van idõm

Burns írta:
YELLOW írta: az FK rugót nem tudom milyen, de a lengéscsillapítójuk elég tré! van ismerõsöm akik forgalmazzák, és azt mondja már az is kínai, mivel foglalkozik vele így elhiszem, de akinek volt berakva, mindenki szidja, egy fokkal jobb a TA, mert az még német, bár abból is a drágább kat. a megbízható... szerintem a KW egy jó választás, vagy gyári... esetleg érdemes felújíttatni a régit, ha alapvetóen nem gáz, mert olyan kemélnységûre be tudják lõni, amilyenre akarod... nekem az elsõk cserések lesznek, de valszeg újíttatom, de még járok utána a dolognak... azé mégis csak Sachs M-tech gátlók...



Nem lesz olcsó mulatság...

YELLOW Elküldve: 2009-10-20 16:15 Társalgó

az FK rugót nem tudom milyen, de a lengéscsillapítójuk elég tré! van ismerõsöm akik forgalmazzák, és azt mondja már az is kínai, mivel foglalkozik vele így elhiszem, de akinek volt berakva, mindenki szidja, egy fokkal jobb a TA, mert az még német, bár abból is a drágább kat. a megbízható... szerintem a KW egy jó választás, vagy gyári... esetleg érdemes felújíttatni a régit, ha alapvetóen nem gáz, mert olyan kemélnységûre be tudják lõni, amilyenre akarod... nekem az elsõk cserések lesznek, de valszeg újíttatom, de még járok utána a dolognak... azé mégis csak Sachs M-tech gátlók...

Robinson írta:

Én FK rugókat vettem. Nem AC, de remélem azért nagyon nem lesz gáz. Az M-es rugók keveset ültetnek ha jól tudom, Tiba is kivágta a kocsijából emiatt. Az nem megoldás, ha a rugó mellé szerez az ember jó gátlókat is?

YELLOW Elküldve: 2009-10-20 13:30 Társalgó

én is ilyet tervezek... bár lassan leteszek róluk, mert érdekes árakat kérnek érte... a felni tutti jó lesz, ezt ET szám nélkül is kimerem jelenteni, illetve a gumi is jó lesz...

milyen áron vennéd a felniket?

Timo írta: Sziasztok!
télre tervezem ezeket a felniket megvenni:
http://www.bmwklub.sk/predaj-n...23066.html
Az a kérdésem, hogy jók lesznek-e a kocsimra, ugyanis a srácnak 1998-as 320-ason vannak fenn, nekem pedig faceliftes van.
Ezek ugye gyári felnik, és a szélességük 7,5? Dunlop Wintersport 3d gumikat tervezek rá venni, azok jók lesznek rá?

Elõre is köszi a válaszokat!

YELLOW Elküldve: 2009-10-20 13:25 Kormany problema

könyörgöm, ha már BMW-d van tudnod kéne mi az a 5x120 (persze már tudod)

amúgy a legtöbb helyen centírozásnak használják, és úgy is hírdetik, ugyanis helyes mind a kettõ utána jártam (mert én is le lettem szólva)
az viszont ha valaki a 30-40 éve dolgozik a pneumatikában, és a vákuumra azt írja vákum az felháborító (bár sokan azt is használják, nah de aki azt tanulta) vagy éppen az akkumulátor és akkumlátor szerintem ezekbe senki nem hal bele

Robinson írta: Könyörgöm, hamár tizenéve gumiskodsz, legalább Te írd már le azt a szerencsétlen centrírozást normálisan

YELLOW Elküldve: 2009-10-20 12:39 Kormany problema

ebben mennyire igazad van... az én gumisom is (igaz sosem volt centír baj) elmondta, hogy évente kötelezõ kalibrálni, én azé sokallottam, mert sokat van használva a szerkezet, tehát legalább fél évente, minden szezon elõtt érdemes kalibráltatni, persze nem kis pénz, csak ugye oda hiába viszed reklamálni, ha rossz a gép mindig rosszul lesz centírozva...

ami még baj lehet, az a kúp, amivel felszorítják akereket a centírre, ott is ha nem fekszik fel teljesen, már hamis adatok alapján számol

Tyetyi írta:
Elég sok gumis sokallja a centírozógépek kalibrárásának az árát, pedig 3-4 havonta kötelezõ. Ha nem kalibrálják akkor sz*r a végeredmény és attól rázhat. Viszont van egy olyan dolog is hogy frissen szerelt guminál, egy nagyobb fékzés hatására elmozdul a gumi a felnin és akkor ugyanez a probléma jelentkezik. Ilyenkor menni kell vele egy pár száz kilométert utána visszavinni centíroztatni. Ha ezek után is ráz akkor keress másik embert erre a munkára.

YELLOW Elküldve: 2009-10-19 23:16 Vicces :)

YELLOW Elküldve: 2009-10-19 21:25 meg akar halni a bmw :|

a mercit csak azé, hoztam fel, mert így mondta nekem is...
amúgy ha megnézzük, hogy pl a középkategóriában és a felsõ, amiben a BMW is van, a legtöbb dízel...szerintem manapság, már csak a kiskocsikból adnak el több benyásat mint dízelt... aztán lehet ott is fordulni fog

Robinson írta:

Na ne kezdjünk bele a benzin vs dízel témába megint Hameg mégis, akkor van rá külön topic
Ettõl függetlenül egyet értek Azért a mercedeszt felhozni mondjuk tényleg erõs :]

YELLOW Elküldve: 2009-10-19 21:21 Kormany problema

már én is gondolkoztam rajta, idén a festés miatt, elég késõn került fel az alu, bár tavaly télen is szinte feleslegesen cseréltem le, túl sokat nem jártam vele... bár mindig azt mondom, hogy a 15-ösökön most rehabilitálódik az autó kicsit megkönnyebbül a futómû

Robinson írta:

Nem azt írta, hogy nem másik felni? Visszanéztem, nincs vesszõ:

"nem másik felni" De lehet, hogy én értem félre Amúgy ilyen korán téli papucs?

YELLOW Elküldve: 2009-10-19 21:01 Kormany problema

korábban azt írtad ez másik felni.... viszont ha korábban nem volt gond, akkor gumi baj lesz... illetve ha cserélnél nem volt centír (sajnos van aki nem csinál, pedig minden gumi le-fel rakásnál kell) akkor az kell, esetleg menj el más gumishoz, akinek talán jó a gépe... vagy amit írtam, hogy futó állításkor valamit nem húztak meg

gampetibor írta:
Christine írta:
gampetibor írta: Köszönöm az ötleteket!! Még egy kérdés: mi az a tehermentesítõ?


Ha pár milliméterrel is nagyobb a felni mint ami az autóra való, akkor ezzel a gyûrûvel ez a probléma megoldható. Nekünk precízen lemérték, és egészen vékonyat legyártottak, kb. 1000 Ft/db volt. Remélem sikerül megoldani a problémát


Nekem ez a gyári acélfelni volt fenn idáig is csak nyári gumival. Eddig még sosem csinálta pedig mentem vele 200-al is és meg sem rezzent a kormány.

YELLOW Elküldve: 2009-10-19 20:47 Társalgó

mondjuk engem most az foglalkoztat, hogy puhlviki mér árulja a nagy hengereket... azzal nagyon mutatós volt

InsectKiller írta: Láttam már E36-on, de gyárilag nem ezzel adták...
Ez E46-nál kezdõdött.

YELLOW írta: de ez nem E36-ra M-pack?

InsectKiller írta: Nekem ilyenek vannak fent!
Eredeti BMW M-pack 2. Elõl 7,5 Hátul 8,5. 17"

YELLOW Elküldve: 2009-10-19 20:44 Kormany problema

ha leveszed a felnitm akkor a féktárcsa síkjából, ahogy fel van fogatva az agyra, kilóg egy kb 4-5 mm-es perem, és az a tehermentesító, azon fekszik a felni... ezen gyûrû közepén van a kerékagy csavar.

gampetibor írta: Köszönöm az ötleteket!! Még egy kérdés: mi az a tehermentesítõ?

YELLOW Elküldve: 2009-10-19 20:42 Kormany problema

elvileg így logikus, de sokan mégsem raknak alá, ahogy tapasztalom meg látom... csak úgy simán feldobják az 5-ös felnit a 3-asra...

hancurozo írta:
YELLOW írta: akkor lehetséges, hogy a felnin lesz egy kis gríz, pl görgõztetni kell majd, de lehet a közép méret nem egyezik, bár szerintem a legtöbbnek egyforma a tehermentesítõ része...

gampetibor írta:
Christine írta:
gampetibor írta: Sziasztok!

Felrakattam a téligumikat /zsír újak/, volt futómûállitás is. Amint a pályára értem azt tapasztaltam hogy 90 km/óra felett remegni kezd a kormány és minnél gyorsabban megyek annál erõsebben remeg!!
Tud valaki segíteni mi lehet a baj?!


Másik felnivel lett esetleg felrakatva a téli gumi? Nekünk pont ugyanezt csinálta anno, csak kb. 100-as tempótól és a tehermentesítõ gyûrû mindent megoldott.


nem ugyanaz a felni ment rá vissza
nem igazán az e46 emlékeim szerint 72,6mm e39 74mm nekem a nyári felnik /nem gyári/ 76mm ehhez kellet tehermentesítõt gyártani

YELLOW Elküldve: 2009-10-19 20:38 Társalgó

de ez nem E36-ra M-pack?

InsectKiller írta: Nekem ilyenek vannak fent!
Eredeti BMW M-pack 2. Elõl 7,5 Hátul 8,5. 17"

YELLOW Elküldve: 2009-10-19 20:36 Kormany problema

ha felrakják a centírre, be kell kukkantani alá (gépspecifikus) és lehet látni a gumin, hogy úgymond hajint, mintha ütne, és ahol szálszakadás van, ott simogatva puklit érezni

gampetibor írta:

És honnan látom a gumin ha azzal van a baj? Csavarokat meg csekkolni fogom!!

YELLOW Elküldve: 2009-10-19 20:34 Kormany problema

akkor lehetséges, hogy a felnin lesz egy kis gríz, pl görgõztetni kell majd, de lehet a közép méret nem egyezik, bár szerintem a legtöbbnek egyforma a tehermentesítõ része...

gampetibor írta:
Christine írta:
gampetibor írta: Sziasztok!

Felrakattam a téligumikat /zsír újak/, volt futómûállitás is. Amint a pályára értem azt tapasztaltam hogy 90 km/óra felett remegni kezd a kormány és minnél gyorsabban megyek annál erõsebben remeg!!
Tud valaki segíteni mi lehet a baj?!


Másik felnivel lett esetleg felrakatva a téli gumi? Nekünk pont ugyanezt csinálta anno, csak kb. 100-as tempótól és a tehermentesítõ gyûrû mindent megoldott.


nem ugyanaz a felni ment rá vissza