Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2013-09-17 13:13 Társalgó

bmw320d4 írta:
YELLOW írta:
lalada írta: így verd szét az M6-odat


ezen besírtam...
mert túl pattogós volt az úton.
az ilyen minek M6-ot vesz? jóhogynem opel speedstert, vagy másikát a lotus elise-t. na azon vesekövet lehet törni.
vegyen egy 7-es luxus limuzint, az nem fogja rázni, nem sport autót kell, meg eljönni magyraországra kirándulni vele


Tényleg bosszató ha az EDC hibája miatt betonkemény marad a futómű, úgyhogy jogos a reklamáció.

Szétverni azért nem kellett volna.


jah igaz... el is felejtettem, hogy iylet is tud

YELLOW Elküldve: 2013-09-17 13:00 Klíma

bmw320d4 írta:
YELLOW írta:
na így már értem, vót zsiguli is eccerú mint a faék...
de akkor egy gondolat bánt engemet továbbra is
ha hagyom meleg állásban középen, akkor AUTO gomb off, klíma off, akkor is a beállított hőfokot fogja nekem csinálni, vagy ahhoz kell az AUTO gomb mindenképp?
meg ha meleg állásban a radiátoron jön át a levegő, hogy tud hideget keverni hozzá?
éjszakás voltam, nem vagyok még elég fáradt


Pihenj még egy kicsit.


de most komolyan. szeretném a tudatomban berögzíteni. azt nem igérem, hogy sikerül is, de rajta lennék.

szerk.: mert az is érdekes, hogy AUTO gomb egy van, de a venti sebességét, hőfokbeállítász is csinálja automatica, aztán ha hozzá nyúluk a venti állításhoz, akkor kikapcsol, de ha csak a hőfokhoz, akkor mintha a hőfokot már nem szabályozgatná tovább. meg ezt csak klímánál néztem, akkor klíma nélkül is müxik az AUTO gomb?

YELLOW Elküldve: 2013-09-17 12:58 Társalgó

lalada írta: így verd szét az M6-odat


ezen besírtam...
mert túl pattogós volt az úton.
az ilyen minek M6-ot vesz? jóhogynem opel speedstert, vagy másikát a lotus elise-t. na azon vesekövet lehet törni.
vegyen egy 7-es luxus limuzint, az nem fogja rázni, nem sport autót kell, meg eljönni magyraországra kirándulni vele

YELLOW Elküldve: 2013-09-17 12:53 Klíma

bmw320d4 írta:
YELLOW írta: igen ezeket én sem értem. H astrában csak betekered a hőfokot, és attól függetlenül, hogy megy a klíma, fújja az olyan levegőt, ami be van állítva. jó klímától függetlenül, hiába állítom 16 fokra hidegebbet fúj, de nincs ilyen hideg/meleg váltó tekerő sehol.

az a helyzet, hogy a kezelési könyv annyira nem taglalja a működést.
pl azt, hogy középen a hideg/meleg állító tekerő mikor ilyen állásban kell lennie. azt tudjuk, vagyis azt mondták azért jó az, mert he vegyesre van állítva, akkor hideg friss levegőt is kever bele, ami ébren tartja az embert, oxigén dúsabb.

az, hogy miért van az, hogy felül hideget nyom, alul meleget automata állásban, azt értem: meleg eleve felfelé száll, az ember inkább alulról fázik, felülre meg jó a hideg levegő, mert nem nyom el a z ember pofájába érkező meleg levegő.

bennem az alábbi kérdések merülnek fel, amikre nem igazán ad magyarázatot a kezelési könyv:

1. ősz van, mondjuk 10 fok kint, a klímapanelen beállítok 21 fokot, akkor mit hova állítsak? az AUTO gomb akkor is működik, ha a klímakompresszor (klímagomb) nincs bekapcsolva? tehát AUTO állásban klíma nélkül is keveri a levegőt a beállított értéknek megfelelően? a középső tekerőnek iylenkor milyen állásban kell lenni vagy lényegtelen?

2. télen mi értelme van mennie a klímának (azon kívül, hogy szárítja a levegőt, nem párásodik, amit simán a meleg levegő is megold nekem pl), mert sokan úgy használják, mikor az hideg levegőt állít elő. a fenti esetben nem tudja a kinti és a motor által termelt hőből kikeverni a kívánt értéket?

3. ha nincs AUTO állásban, akkor tulajdonképpen mindegy milyen érték van beállítva a klímapanelen, azzal tudom csak szabályozni, hogy középen tekergetem, mennyire/milyen arányban fújjon hideget/meleget? csupán azért kell bekapcsolva lennie a klíma panelnak, hogy kinyissanak a "csappantyúk" és tudjon dőlni be a levegő?

azt tudom mert így hazsnáltam mindig, hogy télen ha piros állásban volt, és a klímapanelen állítottam a hőfokot, akkor attól függően melegebebn vagy kevésbbé meleget fújt, AUTO gomb nincs benyomva. de ugye télen az 5 fokhoz képest is meleg a 16 fok. mondjuk úgy nem próbáltam ki, hogy hideg állásban van és felveszem a klímapanelen 32 fokra, hogy akkor mit csinál AUTO-val és AUTO nélkül, vagy klímával.


Melegre állítsd és ragaszd le, vagy vedd ki a bowdent. Nem igaz, hogy ezt minden évben 2x el kell magyarázni.

A hideg állás csak egy opció azért, hogy kaphass kinti friss levegőt, ami nem meg át a radiátoron. Hagy melegen nyáron is télen is, és olyab lesz mint a H asztra, sőt a zsiguli is olyan.


na így már értem, vót zsiguli is eccerú mint a faék...
de akkor egy gondolat bánt engemet továbbra is
ha hagyom meleg állásban középen, akkor AUTO gomb off, klíma off, akkor is a beállított hőfokot fogja nekem csinálni, vagy ahhoz kell az AUTO gomb mindenképp?
meg ha meleg állásban a radiátoron jön át a levegő, hogy tud hideget keverni hozzá?
éjszakás voltam, nem vagyok még elég fáradt

YELLOW Elküldve: 2013-09-17 12:46 Klíma

igen ezeket én sem értem. H astrában csak betekered a hőfokot, és attól függetlenül, hogy megy a klíma, fújja az olyan levegőt, ami be van állítva. jó klímától függetlenül, hiába állítom 16 fokra hidegebbet fúj, de nincs ilyen hideg/meleg váltó tekerő sehol.

az a helyzet, hogy a kezelési könyv annyira nem taglalja a működést.
pl azt, hogy középen a hideg/meleg állító tekerő mikor ilyen állásban kell lennie. azt tudjuk, vagyis azt mondták azért jó az, mert he vegyesre van állítva, akkor hideg friss levegőt is kever bele, ami ébren tartja az embert, oxigén dúsabb.

az, hogy miért van az, hogy felül hideget nyom, alul meleget automata állásban, azt értem: meleg eleve felfelé száll, az ember inkább alulról fázik, felülre meg jó a hideg levegő, mert nem nyom el a z ember pofájába érkező meleg levegő.

bennem az alábbi kérdések merülnek fel, amikre nem igazán ad magyarázatot a kezelési könyv:

1. ősz van, mondjuk 10 fok kint, a klímapanelen beállítok 21 fokot, akkor mit hova állítsak? az AUTO gomb akkor is működik, ha a klímakompresszor (klímagomb) nincs bekapcsolva? tehát AUTO állásban klíma nélkül is keveri a levegőt a beállított értéknek megfelelően? a középső tekerőnek iylenkor milyen állásban kell lenni vagy lényegtelen?

2. télen mi értelme van mennie a klímának (azon kívül, hogy szárítja a levegőt, nem párásodik, amit simán a meleg levegő is megold nekem pl), mert sokan úgy használják, mikor az hideg levegőt állít elő. a fenti esetben nem tudja a kinti és a motor által termelt hőből kikeverni a kívánt értéket?

3. ha nincs AUTO állásban, akkor tulajdonképpen mindegy milyen érték van beállítva a klímapanelen, azzal tudom csak szabályozni, hogy középen tekergetem, mennyire/milyen arányban fújjon hideget/meleget? csupán azért kell bekapcsolva lennie a klíma panelnak, hogy kinyissanak a "csappantyúk" és tudjon dőlni be a levegő?

azt tudom mert így hazsnáltam mindig, hogy télen ha piros állásban volt, és a klímapanelen állítottam a hőfokot, akkor attól függően melegebebn vagy kevésbbé meleget fújt, AUTO gomb nincs benyomva. de ugye télen az 5 fokhoz képest is meleg a 16 fok. mondjuk úgy nem próbáltam ki, hogy hideg állásban van és felveszem a klímapanelen 32 fokra, hogy akkor mit csinál AUTO-val és AUTO nélkül, vagy klímával.

YELLOW Elküldve: 2013-09-16 16:50 Segítség, tanácstalan vagyok.

anubisz írta:
Pocses írta:
lalada írta:

Idézet: Valami baj lehet a szemeddel tényleg

hát ezen megfeküdtem



Jó van nem kő szekálódni.


Azt direkt írta Pöcsösnek. Lehet 3 éves gyereknek néz. Lehetetlen a Pocseszt, pöcsösnek olvasni.


persze ez olyan, mint amikor én Ánuszbiszt írtam

YELLOW Elküldve: 2013-09-16 14:42 Index relé

lorand007 írta: Sziasztok, a Lichtmodul hol talalhato? es hogy nez ki? mert atneztem az osszes egot es foglalatot minden patent, jobbra indexelesnel megis gyorsabban vilaog egysze-egyszer, koszonom a segitseget


a világításkapcsoló az. de ha gyorsabban indexel, akkor azon az odlalon gond van, elől vagy hátul. akár rendszámtábla világítás is lehet. na meg ködlámpa mondjuk hátul. amúgy a villogtatás gyorsaságát lehet állítani diaggal is, szóval lehet hogy valahogy el állítódott volna? mondjuk ez szinte lehetetlen, de...

YELLOW Elküldve: 2013-09-16 14:02 alapjárat leesik, ingadozik

Plk89 írta: nah ma elvittem szervizbe a kocsit.es hat legtomegmero hibat irt ki,pedig ha azzal volna a gond nem igen menne a kocsi,hetvegen voltam pecsen es rendesen ment,nem lomha egyaltalan,nem fogyaszt tobbet.ugy 7 literes atlag jott ki,,,de viszont lehet meg kellene pucoljam a legtomegmerot.az lehet helyrehozna a hibat.vagy nem?????????velemeny????


próbát megér. de egy normális diaggal meg lehett volna nézni, hogy oké, hogy mér, de jó mennyiséget mér-e?

YELLOW Elküldve: 2013-09-16 07:53 Társalgó

anubisz írta:
sarolta írta: Sziasztok!

A tűzfalon kívül E36-nál hol található még alvázszám?Köszi.


Te tényleg lány vagy?


nem, csak elírta. amúgy travolta lenne...
rögtön becsajoznál mi?

YELLOW Elküldve: 2013-09-15 19:36 lámpa

Motorosgyik írta: Sziasztok. Lehet hogy volt már valahol, de nem a legjobb a netem és nincs türelmem végigkeresni. Szóval: vettem idekint egy '96-os 523i-t. Vittem haza, de amikor távolságira váltottam volna, nem reagált. Másnap néztem, a kábel le volt húzva az izzóról, de amikor összedugtam, folyamatosan világított. Levettem a gyújtást, de a refi akkor is üzemelt tovább. Valami relé lehet? Előre is köszönöm a segítséget.


vagy kábelzárlat valahol

YELLOW Elküldve: 2013-09-15 19:33 Tempomat - utólag?

MegamanX írta:
YELLOW írta:
MegamanX írta:
YELLOW írta:
MegamanX írta: Sziasztok!

Gondoltam megosztom mindenkivel, hogy a 2000/6 előtti, tehát nem faceliftes 6 hengeres e46-hoz ugyanúgy, mint a facelifteshez csak a kábelkötegre és a multikormányra van szükség, hogy működjön a tempomat.
Épp ma szereltem be az autómba és működik ahogy kell. Tehát akinek facelift előtti 6 hengerese van az nyugodtan kezdjen bele, működni fog!


köszi az infót, de ez így van minden olyan motor esetében, aminél elektromos a gázpedál.


Igen tudom, de nekem nincs elektromos gázpedálom, mivel nem faceliftes az autóm. Rendes bowdenes, nincs doboz a pedál mögött.


akkor bowdenes ha látsz benne bowdent. mármint a motortérben. ez nem feltétlen facelift függő. ismerősnek ugyaniylen coupe-ja van, és neki is elektromos a gázpedál.

Pocsesznak írtam priviben:
azért nem jutott eszedbe, mert nincs eszed. vagy műszaki analfabéta vagy
ha felnyitod a motorháztetőt akkor meglátod. ha látsz bowdent, akkor egyértelmű, ha nem akkor megint. de megsúgom bowdenes a tiéd. így tempimathoz kell még pár kiegészítő. ha mákod van lehet benen van, akkor egymás mellett két bowdent kell látnod. ha csak egy van, akkor nincs mákod.


előfordulhat bowdenes autónál, hogy pl valaki pl baleset miatt kormányt scerélt, és olcsóbb volt a gomb nélküli. (ohne multi)
attól a tempomat egység benne van, de akkor dupla bowden megy a pillangószelephez. jártak már így sokan. igaz kis motoros verdáknál nem jellemző a tempomat bowdenes szériában.

amúgy havernak 97-es E39.ben is 20i motor volt, és ha jól emlékszem neki is elektomos volt a gáz, mintha azt mondta volna. megmondom őszintén sosem néztem még meg.
az M54-es blok az tutti elektromos már, az M52 meg talán a TUB lehet az volt.


Az én gázpedálom ilyen, tehát bowdenes.


oké, de akkor a tiéd gyárilag volt tempomat, csak... áhh mondjuk ha kábelköteg is kellett akkor gyárilag nem lehetett benne. vagy várjunk. neked ott a fojtószelepnél közvetlen van a szerkezet, az már lehet autómatikusan benne van a megtartó egység.

YELLOW Elküldve: 2013-09-14 21:01 Társalgó

szotakdavid írta:
anubisz írta: De jó is lenne egy 330d 535d de sokáig vágytam rá, de mikor láttam a Márkakereskedésbe, hogy már 5 évesen állt eladásra és 270 ezer volt benne (bizonyára még visszapörgetés előtt ) hát mit mondjak. Ott ha belenyúlsz, mindjárt egy millával kezded az első pár hónapot.


Azért ne húzzuk már le a dízeleket ennyire.A benzinesbe soha nem pusztul meg semmi Disa szelep,M54 olaj zabálása ami vagy megáll az olajszeparátor cseréjével és a hozzá tartozó csövekkel(kb 50E ft) vagy nem,lánc átugrás stb..Mindegy h benzin vagy diesel mindegyikre lehet költeni egy a lényeg legyen gazdája a kocsinak amit megveszel.


inkább fogalmazzunk úgy, hogy 70%-kal nagyobb esély van arra, hogy HASZNÁLT dízel vásárlása esetén több problémánk lesz, mint benzines esetében. hiába szépítjük a dolgot. ezekért nem feltétlen az autó a hibás, hanem az előző tulajok, és a kontár szerelők, mint már írtam.

YELLOW Elküldve: 2013-09-14 19:33 Társalgó

nickname írta:

A szerelők nagy része egyszerűen hülye a modern dízel motorhoz, azért beszél le róla mindenkit, amelyik meg bátor az meg a fél autót kicserélteti veled mert találgat, vagy csak egyszerűen óriási károkat okoz.



valószínű ez is. de ha megnéued mennyi dízel BMW van, akkor ahhoz a kevés hozzáértőhöz nem viheti mindenki, akáér nem is teheti meg, hogy annyit utazzon, és autó nélkül legyen. nyílván jó a dízel, ha újonnan megveszi valaki, és úgy bánik vele ahogy kell, és az elejétől fogva, mindent a leírtaknak, sőt jobban csinál, jó helyre viszi. de az ilyen nem is fogja eladni. a sok eladó dízel azért van, mert sufniba vitte, nem értettek hozzá, pedig lehet már a fél autót lecseréltették, a hülye ki is fizette és már csak egy hajszál, egy nem is túl drága tétel a megoldás, de eladja. na az iylet jó kifogni. még több eladó meg abból van, amit sehova nem vittek, csak halmozták a hibákat. ezért rizikósabb mindenképp.

YELLOW Elküldve: 2013-09-14 19:05 alapjárat leesik, ingadozik

haka írta:
YELLOW írta:
lehet a titkos menünek, van egy még titkosabb része, akkor Te tudsz valamit... de ilyenról én nem tudok, régebbi modellek kivillogták a hibát, amit dekódolni kellett


Ja hát nyilván csak a neten olvastam amúgy, és meg is néztem magamnál, de ugye nálam nincs hiba, szóval nem derült ki, hogy valid-e az info

"Menu 14 Hibatatároló
- Menu 14.1 - 14.4 Ha nincsen semmilyen hiba, itt 000000-nak kellene állnia (az itt lévő számok alapján még senki nem tudta megmondani, milyen hiba is íródott be a számítógépbe....)"



hát ezaz, kitudja hibatároló-e az egyáltalán...

YELLOW Elküldve: 2013-09-14 05:35 Társalgó

Bulll85 írta: üdv ! újabb prombléma,meghalt az önindítóm minden nap valami tönkre megy...hol található e kocsiban?és nagy munka e kicserélni ?


alul motor hátiljánál kell lennie. lehet csak a behúzója szar.
azért majd leírhatnád összesítve, menniyért vetted az autót és mennyit költöttél rá. talán okulásnak jó lesz bárkinek.