YELLOW Elküldve: 2010-06-01 23:40 Társalgó
David írta: Érdekes tuning gondoltam megosztom veletek.
http://www.jofogas.hu/csongrad...htm?ca=6_a
ez nem érdekes, hanem szánalmas...más fórumon kb 1000 negatív post lett az eredménye a dolognak

YELLOW Elküldve: 2010-06-01 23:40 Társalgó
David írta: Érdekes tuning gondoltam megosztom veletek.
http://www.jofogas.hu/csongrad...htm?ca=6_a
YELLOW Elküldve: 2010-06-01 23:30 Kuplung__
vsop14 írta:YELLOW írta:hil írta:
A buszok mostanra általában nem automata váltósak? Ott a hydrokuplung nem tud rángatást okozni. Régen, teherautóknál, buszoknál gyakori volt az ilyen kézi váltóval, ott többnyire az volt a baj, hogy a kuplung volt rosszul beállítva. Volt is szerelő nyílás a kuplung házon, ahol a lamellákat külön-külön lehetett/kellett beállítani. Én egyszer már megírtam, hogy nekem BMW szervízben mit mondtak okként erre a rángatásra (ha ők hazudtak, akkor én is), nem írnám le mégegyszer, de lehet benne igazság.
én is azt írtam, hogy a manuális váltós buszoknél... a helyi várpsi buszok automaták mostanában, a sok váltás miatt, amolyan buszsofőr kímélő
vannak ezek a credo buszok (részben magyar lehet ez az oka) amiki manuálok, de azok is elég érdekesen mennek, sőt azok hasonlítanak a legjobban a bmw-s jelenségre. sokat buszozok
ráadásul ezeknek igen nagy kardán tengelyük van, így megint csak a józan parasztival ugyanarra jutok. amúyg ezek a credo-k marha jól mennek, asszem volvo moci van bennük.
visszaolvastam, de nem találtam az írásod a szervizes dologról... vagy másik topic-ba írtad?
már megint énesküszöm nem kötözködésből, de nem értem mi köze van a kardán hosszának ehhez. egy nagy merev acéldarab. rányomod a nyomatékot az egyik oldalon, ugyanazt kapod a másik végén
YELLOW Elküldve: 2010-06-01 23:19 Kuplung__
hil írta:
A buszok mostanra általában nem automata váltósak? Ott a hydrokuplung nem tud rángatást okozni. Régen, teherautóknál, buszoknál gyakori volt az ilyen kézi váltóval, ott többnyire az volt a baj, hogy a kuplung volt rosszul beállítva. Volt is szerelő nyílás a kuplung házon, ahol a lamellákat külön-külön lehetett/kellett beállítani. Én egyszer már megírtam, hogy nekem BMW szervízben mit mondtak okként erre a rángatásra (ha ők hazudtak, akkor én is), nem írnám le mégegyszer, de lehet benne igazság.
YELLOW Elküldve: 2010-06-01 21:20 BMW E46, 1895ccm-es soros 4hengeres motorom okos tuningolásához keresek szerelőt!
hil írta:YELLOW írta:
a legeslegelső kommentben, amit az eredeti kérdezőnek írtam, ugyanezt írtam le.
Akkor bezárult a kör szerencsésen és még vér sem folyt!
YELLOW Elküldve: 2010-06-01 21:08 BMW E46, 1895ccm-es soros 4hengeres motorom okos tuningolásához keresek szerelőt!
hil írta:hancurozo írta:
YELLOW ne hasonlitsd a fegyverhez ott a huzagnak nincs köze a levegő áramlásához. Ott a lövedék forgását hasonlítják a levegő megforgatásához.
Te meg úgy írod mintha a huzag is a levegőt forgatná.
És el lehet téríteni a levegőt akár 1 cm-en is, de függ terelő lemez szélességétől.
Az hogy ez (gázgyorsító) segít-e nem tudom. Én inkább a mérnökökre hagyom a számításokat.
Bármennyire is hihetetlen, de a cső falán mért áramlási sebesség nulla a határréteg miatt. Ezért is nincs értelme azoknak a "huzagolás szerű terelőknek". Azok csak ellenállást csinálnak a gáz áramlásában, azt nem terelik, nem forgatják meg, mert kicsi az áramlási sebesség, szerintem továbbra is marhaság a gázgyorsító cső ebben a formában
YELLOW Elküldve: 2010-06-01 19:23 BMW E46, 1895ccm-es soros 4hengeres motorom okos tuningolásához keresek szerelőt!
vsop14 írta: Müködése a fegyverek csövéhez hasonlit, a dob belső felületét spirális alakúra tervezték, ennek hatására a benne áramló gáz sokkal gyorsabban távozik a rendszeböl.JÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉ itt pont az én hülyeségem van leírva. lehet én írtam, nem? vagy én vagyok a magyarországi importőre ezeknek a szaroknak, mi?
vagy csak reklámszöveg mi?
írok is nekik e-mailt, hogy hülyék, mert az arányok miatt ez nem működhet
YELLOW Elküldve: 2010-06-01 19:17 Kuplung__
YELLOW írta:GAB írta:
nem tudom alátámasztani, mert nem vagyok szerelő, de a manuális váltós hátsókerekes kardános autóknál szerintem mindegyiknél ilyen. pont az okozhatja a problémát, hogy alacsony fordulatról indulunk (pl buszok is), mert van nyomaték.
A buszok mostanra általában nem automata váltósak? Ott a hydrokuplung nem tud rángatást okozni. Régen, teherautóknál, buszoknál gyakori volt az ilyen kézi váltóval, ott többnyire az volt a baj, hogy a kuplung volt rosszul beállítva. Volt is szerelő nyílás a kuplung házon, ahol a lamellákat külön-külön lehetett/kellett beállítani. Én egyszer már megírtam, hogy nekem BMW szervízben mit mondtak okként erre a rángatásra (ha ők hazudtak, akkor én is), nem írnám le mégegyszer, de lehet benne igazság.
YELLOW Elküldve: 2010-06-01 18:21 Kuplung__
bmw320d4 írta:YELLOW írta: és éppen ezért rángat, mivel a kihajtás és a hajtott kerekek között túl nagy az út és mire felépül a nyomaték, addig ilyen.
Egyértelmű
YELLOW írta:
egyik probléma szerintem, hogy a teljes szétkapcsolás, és zárás közötti út az elég pici és sokan nem tudják olyan finoman kezelni a kuplungot. szerinten itt lehet a kutya elásva.
Persze
YELLOW Elküldve: 2010-06-01 12:53 Ajtónyítási Gondok!
YELLOW Elküldve: 2010-06-01 11:31 Ajtónyítási Gondok!
ute107 írta: Nálam is elkezdődött...itt a jó idő! Nem tudom sírjak vagy nevessek.
YELLOW Elküldve: 2010-06-01 10:37 Kuplung__
GAB írta:BarG írta: Hát én 190 000 -nél cseréltem lendkereket (lötyögött), meg kuplungtárcsát. A kuplungtárcsa kb félidős volt!
Nekem 170e volt az autóban, amikor cseréltük.
A lendkerék tökéletes állapotban volt, de ha már megvettem kicseréltük, szóval igazából van egy jó állapotú eladó lendkerekem, ha valakit érdekel. (150 lovas moci + 5 seb. manuális váltóhoz, LUK csz: 415015810, BMW csz: 21.21 7518897)
A kuplungon már látszott a törődés, de igazából baja nem volt annak sem. Nyilván jobb lett az új szettel, könnyebb a pedál és lentebb is fog, de a rázás pontosan ugyanúgy megmaradt.
A szerelők tanácstalanok, volt aki szerint ez teljesen rendben van, volt aki nem is érezte a problémát.
Tudtok esetleg ajánlani valakit, aki ténylegesen foglalkozna is a kérdéssel?
YELLOW Elküldve: 2010-06-01 07:57 BMW E46, 1895ccm-es soros 4hengeres motorom okos tuningolásához keresek szerelőt!
hil írta:
Huzagolás a csőben (lőfegyver) azért van, hogy ezzel megpörgetve a lövedéket annak hossztengelye körül azt, a giró elvet használva stabillá tegye a röppályát. A huzag nélküli csövekből kibúlyó lövedéken kinyíló szárnyak stabilizálják azt. Én így hallottam.
Egyszerű kisérlet a gázokra is alkalmazható: tölts tele egy 2 literes pl Colás palackot. Fogj egy stoppert. A palackot fordítsd fejjel lefelé, mérd az időt, hogy mennyi idő alatt ürül ki a palack. Töltsd tele újra és most úgy öntsd ki, hogy a palackot először a hossztengelye körül néhányszor megtekered. Az eredmény az lesz, hogy a második esetben majdnem fele idő alatt fog kiürülni a palackod. Na most erre lehet alkotni elméleteket, (határréteg, áramlási veszteségek, gáznyomás, gázdinamika turbulencia, lamináris áramlás területén) de hasonlóan működhet a kipuf gázgyorsító is, de csak bizonyos gázsebesség tartományban, ami elég szűk.
Én régen csináltam (Opel) úgynevezett Tornádó csövet (ennek primitív változata kapható is talán)a légszűrő és a lev beömlő közé. Sokat kisérleteztem vele, rengeteg variáció (legalább 20 példány) készült és sokan (kb 15 ember)próbálták ki. Volt, hogy érezhetően rosszabbul ment tőle az autó, de volt, hogy sokkal jobban. Ott elég hosszú cső volt a szűrő és a beömlő között, így működött a dolog, a BMW-nél nem is próbálkoztam, mert nem elég a rendelkezésre álló csőhossz.
YELLOW Elküldve: 2010-05-31 21:11 Hibakód - 5e43
ihorvath írta: Átköltöztetem ide a hozzászólásom:
Sziasztok!
Futtattam ismerőssel diagnosztikát 2004-es e46-omon , és az alábbit írta ki hibának:
hibakód: 5e43
Lateral acceleration intern
abs3.dxt
part number: 6765452
Ezek alapján mi lehet a gond?
Google-n néztem körbe, de nem találtam konkrét megoldást még. A kormányszög érzékelőt írták hozzá, de mint kérdés, megoldást nem. Valamint a DSC hidro unit-ot, legalábbis a part number arra utal.
Tud valaki segíteni nekem?
YELLOW Elküldve: 2010-05-31 20:04 BMW E46, 1895ccm-es soros 4hengeres motorom okos tuningolásához keresek szerelőt!
vsop14 írta:
Akkor nem tudom hogy hivjakolyasmi toltenyt kell tenni bele, mint ami a harckocsik ágyújába való. Tarack?
De ha mar itt tartunk, akkor visszautalok arra, amit yellow irt, hogy a fegyver az nehany millimeter, a gyorsito meg tobb centi atmeroju tehat semmi koze nem lehet egymashoz a kettonek. A harckocsik agyuja se 9mm-es es az is huzagolva van.