Ez egy archivált weboldal! bővebben
bmw320d4 fórum hozzászólásai

bmw320d4 Elküldve: 2010-03-06 16:09 Fényszórómosó utólag

Tiba írta: Szerencsére nekem sikerült kifúrni jól, már benne van a motor és nem ereszt a cucc


Nem a fúrással kell vigyázni, hanem azzal, hogy van olyan tartály, aminek a mosószivattyú alatti rész üres, és van olyan ami nem.
Fentrõl nézve mindkettõ egyforma. Az a lényeg, hogy a tied nem olyan volt, és sikerült a fúrás is.

bmw320d4 Elküldve: 2010-03-06 15:05 Fényszórómosó utólag

Tiba írta: Elvileg úgy mûködik a gyári, hogy ha ég a lámpa, és spriccelek, akkor most egyet a mosó, és utána 10 percig nem mos, akármennyit is spriccelek az ablakra. A tartályban megvan a helye a plusz motornak, csak nincs kifúrva a lyuk. Egy kis ügyességgel meg lehet csinálni.

Költségek eddig:
- nagynyomású motor + csövek 3ezer
- 2 teleszkóp darabja 13ezer 26ezer
- relé 2800
- bajuszléc 12+4 (fényezés) 16ezer
----------------
47.800.-



Az a 10 perc csak 2-4 (GM verziótól függ), a tartállyal meg vigyázni kell, mert én is azt hittem, hogy ott a helye, közben meg nem volt ott semmi, ha kifúrod, nem a tartályba, hanem a szabadba is érkezhet a fúród...

2 éve vettem egy szettet (tartály nélkül), akkor 25-öt kértek érte.

bmw320d4 Elküldve: 2010-03-06 14:57 Társalgó

Prof írta: nagyon nagy melo müszerfalat és padlo kárpitot cserélni az autoba ?

csinált már valaki ilyet ?


A fûtésbox rá van építve a szõnyegre, a motortér felõl a 4db csavart fel kell lazítani, akkor már enged annyit, hogy kihúzd alóla.
Aztán ott a gázpedál, amit nem mindig egyszerû kiszerelni épségben.

-Gyakorlatilag mindent ki kell szedni az A és B oszlop között, a pedáltartó, kormányoszlop, és a fûtésbox kivételével.

bmw320d4 Elküldve: 2010-03-05 22:26 320d Motor

jrtom írta: Köszi a hozzászólásokat srácok!
Nekem csak az gyanús, hogy az üa. pumpától nem csinálja azt hogy amikor megnyomod a START gombot akkor teker kettõt hármat az önindító és utánna elveszi az indítási jelet és leállítja azt. Pont ezért a hibáért cseréltek CAS-t, mivel ez vezérli le az egész indítási procedúrát.


Szia Tomi!

Check Control üzenetek vannak?
Esetleg nem kér a DDE ibac-ot?

bmw320d4 Elküldve: 2010-03-04 21:07 320d Motor

Olvastam itt a fórumon, hogy a BMW hivatalosan elismert tuningcégeket.
Szeretném kihangsúlyozni, hogy a következõt nem én találtam ki, hanem a gyár mérnökei!

Itt a hivatalos vélemény a tuningról:

Alle Dieselmotoren

Sachverhalt: In der einschlägigen Fachpresse wird im zunehmenden Maße Chiptuning für BMW Dieselmotoren angeboten, d. h. eine Leistungs- und Drehmomenterhöhung der Motoren durch eine Manipulation an der Motorsteuerung.
Dieser Eingriff, meist ausschließlich eine Erhöhung der Einspritzmenge, erfolgt entweder durch eine Änderung des Datensatzes im DDE-Steuergerät oder durch ein Verfälschen des Ansteuersignals des Einspritzpumpen-Stellwerks.

BMW Dieselmotoren sind heute so ausgelegt, dass eine hohe Zuverlässigkeit und Dauerhaltbarkeit trotz der hohen Leistungsdichte gewährleistet ist. Dazu wird u. a. auch ein Überschreiben der maximalen Belastung durch diverse Überwachungsfunktionen der DDE zuverlässig verhindert.
Chiptuning setzt diese Selbstschutzfunktionen der DDE außer Kraft. In der Folge reduziert sich die Dauerhaltbarkeit der Dieselmotoren deutlich. Da auch der Antriebsstrang für ein definiertes Drehmoment ausgelegt ist, können zusätzliche Schäden an Handschalt-, Automatik- und Hinterachsgetrieben nicht ausgeschlossen werden.

Es ist nicht auszuschließen, dass getunte Fahrzeuge die gesetzlich
vorgeschriebenen Abgasgrenzwerte, insbesondere die Abgastrübung bei Volllast, Ist die Leistungssteigerung nicht durch einen entsprechenden Eintrag im Kfz-Brief dokumentiert, so erlischt die Betriebserlaubnis des Fahrzeugs. Wenn durch das Chiptuning Schäden am Motor oder anderen betroffenen Fahrzeugkomponenten verursacht werden, kann, wie generell bei allen Tuningmaßnahmen, die BMW AG keine Gewährleistung oder Kulanz übernehmen.

Minden dízelmotor
A tények: egyre több autós publicisztikában olvashatunk chiptuning ajánlatokról BMW dízelmotorokhoz amik a motorvezérlés manipulálásával teljesítmény és nyomatéknövekedést ígérnek.
Ez a beavatkozás - ami legtöbbször csak a befecskendezési mennyiség növelése - vagy a DDE vezérlö adatainak megváltoztatását, vagy hamis vezérlöjellel táplált befecskendezöpumpát jelent.
A BMW dízelmotorok úgy vannak kialakítva, hogy a magas szintü megbízhatóság a magas fajlagos teljesítmény ellenére is jellemzö. Ez csak a DDE vezérlö maximális teljesítményre vonatkozó védelmi funkcióinak által müködhet.
A chiptuning megszünteti ezeket a védelmi funkciókat. Ebböl következöen a motorok élletartama jelentösen csökken. Mivel a teljes eröátviteli lánc is egy elöre megállapított maximális nyomatékra van optimalizálva, ezért meghibásodások fordulhatnak elö a manuális vagy automata váltókban, illetve a differenciálmüben .
Nem kizárt az sem, hogy az elöírt károsanyagkibocsátás, föleg a maximális teljesítményen mért érték nem megfelelö.
Amennyiben a teljesítménynövekedés nem kerül az autó hivatalos okmányaiba bejegyzésre, megszünik az autó forgalmi engedélye (ellenörzés esetén forgalomból kivonják)
Amennyiben chiptuning által okozott károk kerülnek megállapításra motoron vagy bármilyen egyéb érintett komponensen a BMW AG semmilyen garanciát nem vállal.
Fenti információt minden szerviz és eladó alkalmazottnak ismernie kell.
Ügyfeleket, ha fenti témáról érdeklödnek ennek megfelellöen kell informálni.
Ajánljuk ehhez a fenti témához kapcsolódó információs lapunkat.
Mindennemü garanciaigény bármilyen chiptuningra utaló jel esetén azonnal elutasítandó.
Ha ennek ellenére tuningmunkálatok vehetök észre informálják a BMW AG-t az autó alvázszámával és a megállapítható tuningolások mikéntjével és jellemzöivel.

bmw320d4 Elküldve: 2010-03-04 18:16 képek

Hori írta:
annyi vasat nem tudok belöle kivágni amennyit az elektromos ülések nyomnak pluszba a simához képest


Az van vagy 1 tonna Én alig bírtam felcipelni a 7.re még anno a Te városodban, de az öröm erõt adott

bmw320d4 Elküldve: 2010-03-04 18:01 képek

Hori írta: fölös darabok


Rámentél a súlycsökkentésre is? Végülis a + kipuf. súlyát valahogy kompenzálni kell.

bmw320d4 Elküldve: 2010-03-04 17:57 képek

Hori írta: Würth rozsdaátalakító brutális szer, megfogja a rozsdát csak ajánlani tudom már elég régóta használom, kicsit lilás lesz töle a fém de nagyon jó, csak kicsit drága
¢

Köszi, utánanézek.

bmw320d4 Elküldve: 2010-03-04 17:53 képek

[quote="Hori"]innen már nincs visszaút


[quote]

Jó lesz az, de mivel lesz kezelve?
Nekem is kellene valami antirozsda cucc az elsõ sárvédõmre...

bmw320d4 Elküldve: 2010-03-03 23:06 320d Motor

YELLOW írta: azaz, akkor mondom neki ezt az AGR hûtõ dolgot. keresni merre keresse, mit nézzen?


A motor elején van, látszik a burkolat alatt, azon van az AGR termosztát (értelemszerüen).

Ha már teljesen át lett nézve és minden oké, akkor már csak ez maradt.
Találkoztunk már ilyennel, igaz nem gyakran.

Az 1-es:

bmw320d4 Elküldve: 2010-03-03 23:00 320d Motor

YELLOW írta:
tegnap kérdeztem valamit, arra nincs ötlete senkinek?


Ha a hûtõvizes dologra gondolsz, akkor nekem az AGR hûtõ volt az elsõ tippem.

bmw320d4 Elküldve: 2010-03-03 20:54 320d Motor

Kristof77 írta: Bizony úgy elszökik a töltõnyomás az EGR-en keresztül, hogy csak na.
(Persze ehhez tisztában kellene lenni a nyomásviszonyokkal.)
És bizony a legtöbb esetben üres a hibatárolója az autónak.
Pár hete egy itteni 320TD-s kollegának is mi tettük helyre az autóját, mert a márkaszervízben nem találták a baját és a tároló is üres volt. Persze, akkor is hozzáfûzted a magadét, hogy tuti volt benne valami a tárolóban, csak nyilván mindenki balek rajtad kívül a márkaszervizes kollegák is. De, hogy miért kell így viselkedned? Passz...

Amiket leírtam és leírok az úgy van, ahogy írtam. A saját honlapodon te is úgy és azt írhatsz le, ahogy gondolod.
Nem vitatkozom, mivel mindenki úgy és akként tesz ahogy õ azt jónak látja.

Egy biztos két féle ember tipus létezik, az egyik akik oktatja a másik aki tudja és csinálja a dolgokat. Szép estét.




Mikor neveztem baleknak egy márkaszervízes kollégát?
Nem akarod bejavasolni az MTA-nak az elméleted, miszerint azoknál az autóknál, amik nálad járnak, nagyobb a töltõoldali nyomás, mint a kipuf oldali

Van még ilyen vicces elméleted? Tök jókat lehet rajta nevetni.

Azért kifejtenéd ezt az AGR, meg elszökik meg izé dolgot?

bmw320d4 Elküldve: 2010-03-03 19:50 320d Motor

hil írta: Szerintem lehet visszafelé butitani, csak elõtte szólni fog érte!


Persze, hogy lehet, de elõtte megkérdezi.

bmw320d4 Elküldve: 2010-03-03 19:41 320d Motor

Kristof77 írta: A gyártók nagy általánosságban bizony sokszor és sokat csalnak, elsõ sorban a teljesítménnyel. Bizony meg kell hagyni, hogy a leg korrektebbek még itt a japánok. Itt szinte minidg annyit tud egy autó, mint amit papíron megadnak.
Úgy lefele a teljesítménnyel, mint felfele is van csalás. Egy adott tipushoz általában kismillió féle szoftver létezik. Frissítgetéseket általában azért adnaki ki, hogy a gyártási szórásból adódó legkülönfélébb "felhasználók" lábát és szokásait is ki tudja szolgálni egy konstrukció. Ám ezen frissítések általában egy idõ után (1-2év) messzemenõen feleslegesek. Hiszen ha egy autó jól és megbízhatóan mûködik télen és nyáron a mi éghajlati körünkön, akkor az teljesen indiferens, hogy Bogotában
-20foknál, 3000m magasságban vagy 15 évesen szerviz nélkül 500.000km-el Maliban mit bír még az autó. Természetesen akadnak bugos (hibás) gyári szoftverek, de ezek, ha vannak is ilyenek az elsõ pár hónap alatt kiderülnek és a gyártók ezt orvosolják is, általában kötelezõ jeleggel. Egy több éves autót, ha jól mûködik ezért teljesen felesleges szoftverfrissíteni.

Környezetvédelmi és teljesítménymérési szempontból csak közvetlenül egymás után lehet érdemben vizsgsálni egy autót, mivel egy autó állapota, folyamatosan változik, de semmiképpen sem konstans. Így nem mérvadó még az sem, ha egy hete egy x szoftverrel lett egy autó mérve pl. kipufogógázra vagy teljesítményre, kivált képpen, ha ennél több idõ telt el 2 mérés között. És akkor a magyarországon kapható üzemanyag szórásáról nem is beszéltem. A teléjesítméynleadásnak pedig egyedüli objektív visszaigazolása a teljesítménymérõ pad, szintén közvetlenül egymás után.

Érdemes tudni, hogy általában a gyártók által a márkaszervizek számára rendelkezésre bocsátott szoftverek nem módosíthatók visszafele. Egyszerûsítve. Adott egy x autó 1.0-ás szoftverrel. Ez, ha frissítésre kerül egy 1.1-el, az visszafele nem "downgradelhetõ", mert a gép nem engedi felülírni, csak egy újabb azaz minimum 1.-es szoftverrel. Ezért is érdemes meggondolni, hogy hasznos-e egy egy frissítés, ha nincs gondunk, mert az esetek zömében visszafele nem lehet lépegetni.

Ha egy autó átalgfogyasztása csökken, az értelem szerûen kevesebbet fogyaszt. Ha kevesebbet fogyaszt, átlagosan kevesebb üzemanyag is ég el benne. Kevesebb elégett üzemanyag pedig a fizika mai állása szerint átlagban kevesebb kibocsátott károsanyagot is jelent.

Akinek a környezetvédelem fontosabb, mint akárhány lóerõ, az úgy jár egyébként a legzöldebben, ha eladja az autóját és mindenhova kerékpárral megy.


1. Frissítéseket nem a felhasználó lábához adják ki, hanem pl. E46 M47N-hez azért, hogy ne menjen hamar tönkre a turbó a hírtelen nyomásnövekedés miatt, vagy pl azért, hogy az E60 20i (M54)-nél ne fulladozzon a motor teljesen kitekert kormánnyal.
2. Nem létezik kismillió szoftver, fõleg nem az éghajlati viszonyoknak megfelelõen.
3.Neked biztos felesleges egy frissítés, mivel nem tudod miért lett kiadva
4. Ha egy hét alatt 300%-al emelkedik a kormolás, az nem fogható sem üzemanyagra, sem mérési pontatlanságra.
5. Miért is kell meggondolni a szoftverfrissítést? Honnan szeded, hogy nem lehet visszafelé szoftverelni? Bármikor bármilyet fel lehet tenni.
6.Ne beszélj itt fizika mai állásáról, legalább addig, amíg nem veszed ki a blogodból a következõ bejegyzést:"hogy idõvel fõleg sok városi használat esetén lerakódik az EGR-re a sok korom, ami miatt a szelep nem tud bezárni, így amikor megjön a turbó hozta töltõnyomás, a korom okozta záródási-tökéletlenség következtében kiszökik a töltõnyomás egy vagy nagyobb része, az elkoszolódás függvényének mértékében.

Ha valaki, akkor te tévedsz kurva nagyot a fizikával kapcsolatban, mivel ahhoz, hogy kiszökjön a töltõnyomás , nagyobbnak kellene lenni a kompresszoroldali nyomásnak, mint a turbinaoldalinak. De te biztos másként tudod.

bmw320d4 Elküldve: 2010-03-03 17:42 320d Motor

Kész a "zöldkártya" is.

Kb az lett amire számítottunk;- a füstölés megemelkedett 5,09-re.
A gyárilag megengedett: 1.7, amibõl az autóm a legutóbbi zöldkártyán 1.36-ot teljesített.
1.5 sec-es felfutási idõnél mért füstölés 26.4(!) lett.
Érdekessége a dolognak, hogy továbbra sincs szemmel látható korom,(A chipes emberek is ezt mondják, miközben 600-700%-al is nõ a füstölés) viszont miután lezajlott minden adaptációs folyamat a 2 nap alatt, sokkal dinamikusabb lett az autó, miközben az átlagfogyasztásom 1 decit csökkent.
A szoftverrõl tudni kell, hogy teljesen gyári, aláírt, számozott verzió, csak valószínüleg nem EU piacra készült, azért nem teljesíti az EU2 normát sem.
Péntekig marad ez a szoftver (akkor viszem padra), aztán visszarakom a legfrissebb rávalót, mivel nekem a környezetvédelem sokkal fontosabb mint + akárhány lóerõ.