Kristof77 írta:
Mintha azt lenne írva az atc blogba, hogy gyári állapotban a padon jódarabig lett járatva az autó, hogy teljesen kitisztuljon...
Az AGR nem csak kétezres fordulat alatt eresz kipufogógázt a szívócsõbe, ahol tunerek nem is nagyon nyúlnak a gyári programhoz?
Sok programot módosítottál már, hogy ennyire vágod a témát?
Nincs 2000-es határ, csupán teljesítményigénytõl függ. Részterhelésen és alapjáraton szinte mindig ki van vezérelve, gyorsításnál/nagy terhelésnél vagy teljesen zár, vagy kevesebb kivezérlést kap.
Nem is csak a környezetvédelem a fõ funkciója, már évek óta fontos eleme a motorvezérlésnek.
Az AGR-tõl függenek:
-Közepes mennyiség adaptáció
-DPF regeneráció
-Túlmelegedés esetén ez a 3. beavatkozóelem stb...
Nem módosítottam programokat,(viszont látszanak az átírt paraméterek) de nagyon sok chipes autót látok.
Mindegyik (diesel) motornál ki vannak akadva az adaptációs értékek, az AGR és kopogásszabályozást képtelen adaptálni, és szinte minden esetben hibásak az elvárt fõtengelygyorsulás értékei az adott fordulaton nem megfelelõ pilotok száma és mennyisége miatt.
Ha érdekel, teszek fel a napokban pár képet egy látszalóg (és érzésre) is jól tuningolt autó hibáiról.
A motor, teljesítmény és enegiamenedzsment már egy hosszabb, de sokkal fontosabb téma, ami tuningnál minden esetben összeborul.