Ez egy archivált weboldal! bővebben
bmw320d4 fórum hozzászólásai

bmw320d4 Elküldve: 2010-01-08 22:11 Részecskeszûrõ_

BarG írta: Köszönjük a gondolatébresztõ leírást!

Van a csipelésnek olyan foka - mértéke, amikor még az adaptációs mechanizmusok mûködõképesek, vagy ha hozzányúlnak a vezérlõprogramhoz, akkor egybõl borul a rendszer?


Erre semmi esély, ahhoz kellenének a gyári program kontainerek a forráskódokkal együtt, + A DDE módosítás önmagában negyedmegoldás pl egy E60-nál, mivel ennél már legalább 5-6 modult kellene módosítani, hogy kerek legyen a dolog.

bmw320d4 Elküldve: 2010-01-08 22:06 Részecskeszûrõ_

Tjani írta: Sziasztok srácok!
Amit az elõzõekben leírtatok az nem gyenge, de a mi tény , hogy ma sikerült kb. 700 km autókázni pályán és úgy érzem meggyógyult a beteg.
Az elõzõekben leírt gond / 6. ban elfogy a cufla / megszünt 140 km/h padló
az autó gyorsul ahogy kell, lehet kitisztult a rendszer : :

A nagyfater Trabantja jutott eszembe, ha lustult a gép padlógáz 20 km utána ment mint a meszes Bocs az extrém hasonlatért


Már megtörtént a regenerálás (a folyamatos mellett) ennyi km alatt.
Nem kell padlózni a tisztuláshoz...

bmw320d4 Elküldve: 2010-01-08 22:04 Részecskeszûrõ_

Kristof77 írta:
Nem lehet az elmondottak alapján, hiszen a desorientatio tendovaginitist okoz a motor belsõ mechnizmusaiban, fõleg a korrekciós értékek participiális szegmenseinek adaptációs folyamatát infertilitásig fokozva, hogy csak 0,99999999 értékek jelennek meg a mûszeren.
Nevezett esetben ilyenkor száz esetbõl kétszázszor felrobban a motor, és
ötven százalékban még az elsõ fokozatot sem lehet berakni kivéve, ha keresztbe rakod a lábadat és a gázpedállal nyomod ki a kuplungot, miközben lehúzott ablak mellett hangosan "mea culpa maxima"-t mantrázva arccal München felé fordulsz és bízol az elektronika megbocsátásában.


Sajnálom, hogy így gondolod
A sarkítás nem fogja megoldani a helyzetet, én nem írtam motorrobbanásról, azt viszont hangsúlyosan, hogy egy jó motorból lesz egy kúrva erõs motor, elvesztve a nagyon fontos funkcióinak mintegy felét.
Kinek a pap, kinek a paplan, ennyi az egész...

bmw320d4 Elküldve: 2010-01-08 19:19 Részecskeszûrõ_

Rendben.

Az adaptációs érték, magyarra fordítva tanult értéket jelent, ami az egyes szenzorok és beavatkozóelemek minél pontosabb összehangolása, ill, az optimális motorüzem miatt van.

Kopogás: Amikor kopogást észlel a motorvezérlõ, megpróbálja pár ms-el elhangolni a pilot és fõ befecskendezést, közben mennyiséget is csökkent, ami elõre programozott lépcsõkbõl és mennyiségekbõl áll össze.
Itt jön a probláma: Megnövelt mennyiség (tuning) esetén ha kopogás lép fel,(márpedig fellép, mivel diesel) elveszi az elsõ lépcsõben meghatározott mennyiségét,és így tovább a max-ig, ahol kiakad, mivel a tárolt, adaptációhoz szükséges max. mennyiségnél többet nem avatkozik be, mivel a DDE nem tud arról, hogy õt megtuningolták, és nem akarja leállítani a motort .Ilyenkor ez látszik a knocksensor adaptációban: 0.9999999999999, a gyári megszokott 0.0000000xxxx helyett.
Ergo, kopogásszabályozás kilõve...

Az AGR adaptáció is kiakad, legkésõbb az elsõ DPF regeneráláskor, vele együtt a közepes mennyiség adaptáció is 0.999-es értékre kerül.
Van még HFM,Turbó,stb. adaptáció, amik szintén megemelkednek,a gyári állapotban soha nem látott mértékig.

Ez gyári eszközökkel látható, sok hibakódot nem generál,többnyire a DPF túlmelegedése szokott a hibatárolóban lenni, de ezt többnyire ráfogják a DPF hibájára.

Tapasztalható M47-M57-es motor teljes sorozatánál, a "hiba" folyamatos és látható.

És ez még csak egy része..

Hogy lehet elvégezni egy chipes autón, gyári eszközökkel a rendszerteszteket????

bmw320d4 Elküldve: 2010-01-08 15:43 Elsõ lengõkar hátsó szilent

laci318d írta:
Kösz a válaszokat.
Ez az M-es sokkal keményebb,mint a sima? Nem szeretnék gokartot belõle,már így is elég rázós.


A standard után nagyon érezhetõ a változás, keményebb lesz. Viszont kapsz cserébe jobb fék és kormányreakciót.

bmw320d4 Elküldve: 2010-01-08 15:25 Elsõ lengõkar hátsó szilent

[quote="InsectKiller"]Az a BMW!
Akkor a Meyle a jobb?!
Én tényleg nem tudom!

bmw320d4 írta:
InsectKiller írta: És melyik a jobb?

YouTube videó

A balos nagyon tuti


A videón egy használt és egy új látható, a balos kuka.

Lemförder sztem jó, mivel az a gyári , de biztos vannak jobbak is.

bmw320d4 Elküldve: 2010-01-08 15:23 Részecskeszûrõ_

Kristof77 írta:
Mintha azt lenne írva az atc blogba, hogy gyári állapotban a padon jódarabig lett járatva az autó, hogy teljesen kitisztuljon...

Az AGR nem csak kétezres fordulat alatt eresz kipufogógázt a szívócsõbe, ahol tunerek nem is nagyon nyúlnak a gyári programhoz?
Sok programot módosítottál már, hogy ennyire vágod a témát?


Nincs 2000-es határ, csupán teljesítményigénytõl függ. Részterhelésen és alapjáraton szinte mindig ki van vezérelve, gyorsításnál/nagy terhelésnél vagy teljesen zár, vagy kevesebb kivezérlést kap.

Nem is csak a környezetvédelem a fõ funkciója, már évek óta fontos eleme a motorvezérlésnek.
Az AGR-tõl függenek:
-Közepes mennyiség adaptáció
-DPF regeneráció
-Túlmelegedés esetén ez a 3. beavatkozóelem stb...


Nem módosítottam programokat,(viszont látszanak az átírt paraméterek) de nagyon sok chipes autót látok.

Mindegyik (diesel) motornál ki vannak akadva az adaptációs értékek, az AGR és kopogásszabályozást képtelen adaptálni, és szinte minden esetben hibásak az elvárt fõtengelygyorsulás értékei az adott fordulaton nem megfelelõ pilotok száma és mennyisége miatt.
Ha érdekel, teszek fel a napokban pár képet egy látszalóg (és érzésre) is jól tuningolt autó hibáiról.

A motor, teljesítmény és enegiamenedzsment már egy hosszabb, de sokkal fontosabb téma, ami tuningnál minden esetben összeborul.

bmw320d4 Elküldve: 2010-01-08 15:08 Elsõ lengõkar hátsó szilent

[quote="InsectKiller"]És melyik a jobb?

YouTube videó

A balos nagyon tuti

bmw320d4 Elküldve: 2010-01-08 14:53 Elsõ lengõkar hátsó szilent

InsectKiller írta: És az kinézetre meg alakilag különbözik egy simától?


Ha a lengõkarra gondolsz, én nem vettem észre semmit,(igaz nem is néztem meg jobban) de biztos más valamiben ha nem ugyanazon a cikkszámon fut.

bmw320d4 Elküldve: 2010-01-08 14:44 Elsõ lengõkar hátsó szilent

InsectKiller írta: Igen mert új windowst raktam és még nem volt kedvem felrakni gépre


Az M pack II-höz 75.652/db a lengõkar, a szilent pedig 36.825/satz.

bmw320d4 Elküldve: 2010-01-08 14:35 Elsõ lengõkar hátsó szilent

InsectKiller írta: Akkor még 1 hülye kérdés!
Megnéztem és a limuzinhoz nem lehet kapni M sportost. Miért? Csak a Coupekat szerelték M sport csomaggal? Nem hinném!
Ja és az én gépem M sport package II gyári papír szerint és a lengõkar nem a 106ezres volt alatta! Cserélve volt már azóta? Vagy mi lehet az oka?


Hol nézed ezeket? Az online ETK-ban?

bmw320d4 Elküldve: 2010-01-08 14:22 Elsõ lengõkar hátsó szilent

InsectKiller írta: Az tényleg nem!
Nekem cserélni kellett az 5ös alkatrésszel együtt http://bmwfans.info/parts/cata..._wishbone/
ÉS itt van olyan h M sportpackage II. Nekem elvileg olyan van de a 20ezer € az 1 komplett kocsi ára!
Akkor most ez hogy van?


Nekem ez a szilent van benne már 1.5 éve, a sima lengõkarokkal.
Olyan mint egy diesel gokart

A 20.000-et meg nem értem, egy M-es lengõkar 106.000 Ft.

bmw320d4 Elküldve: 2010-01-08 14:16 Elsõ lengõkar hátsó szilent

InsectKiller írta: Az az "///M" betûs kicsit horror nem?!


A komplett szilent 19.867Ft/db, csak a gumi: 2966Ft/db

Szerintem nem drága.

bmw320d4 Elküldve: 2010-01-08 14:04 Elsõ lengõkar hátsó szilent

Tano írta: Ki lehet cserélni a szilentet keményebb nem gyárira, akkor tovább bírja, de rázósabb is lesz nyilván. Korábban be volt linkelve, kék színû ha jól emléxem.


Vagy az "M"-betüs gyári se rossz megoldás Ebben legalább cserélhetõ késõbb a gumi, így hosszútávon olcsóbb.

bmw320d4 Elküldve: 2010-01-08 13:40 Részecskeszûrõ_

Kristof77 írta: De vannak tipusok pl. amirõl tudok az Chevrolet Captiva 2.0 dízel, ahol rengeteg gond volt a részecskeszûrõvel és a gyár rengeteg programfrissítést csinált ezért. A BMW ezen a téren (is) igen jó munkát végzett és gond nélkül elmegy többszázerer km-t egy részecskszûrõ még tuninggal is, feltéve, ha az jól van megírva.


Pont ezért kellene tuning elõtt az aktuális standra húzni az egész autót, hogy a kisebb hibák ki legyenek küszöbölve + nem elhanyagolható tényezõ az sem, hogy egy új szoftver minden esetben jobb hatásfokot hoz.

A jól megírt tuning....
Ahhoz, hogy a DPF élettartama ne csökkenjen, nem elég csak a tüzelõanyag/levegõ mennyiségeket és minõségeket változtatni, szükség lenne az AGR kivezérlését is nagyon pontosan hozzáigazítani, mivel a DPF regenerációhoz szükség van megfelelõ mennyiségû nitrogénoxidra, ennek hiányában lehetetlen a regeneráció és nagyon hamar eltömõdik a DPF.
Persze, ki is lehet fúrni egy DPF-et csak azzal nem számolnak az elkövetõk, hogy a turbó(k) kivezérlése pontosan a gyári folytásra van méretezve, hozzászámolva a DPF aktuális állapotát is.